DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
16.05.2010 21:12
0
37. marcel - to zaloguj się na oficjalnej stornie i oglądaj livetiming-a o inne informacje z toru to chyba nie możesz mieć pretensje do Borowczyka że ich nie podaje bo go na tym torze nie ma. Zauważ że w poprzednich latach często podawał jakieś smaczki z padoku ale wtedy był na torze a to kolosalna różnica. Postaraj się to zrozumieć i nie tylko Ty.
Przejdź do wpisu Renault szykuje kolejne poprawki na Turcję
16.05.2010 20:47
0
marcel masz prawo tak myśleć ale ja dalej będę go bronił - nie wiem czy miałeś kiedyś okazję stanąć przed kamerą i na żywo zostać przepytanym przez reportera? ja miałem i choć jestem nieźle wyszczekany to czułem się tak jak by mi ktoś kołka w gardło wsadził. Dlatego nie dziwię się że czasami komentatorom zdarzają się klapsusy i będą się zdarzać. Borowczyk to bardzo sympatyczny facet z którym też miałem okazję przez chwilę porozmawiać to dżentelmen starej daty. Mimo wszytko wolę jego jak Zientara lub Sobierajskiego. Szkoda tylko że Mikołaj odszedł ale to pewnie po decyzji że wyścigi komentowane będą ze studia - wcale mu się nie dziwię a Borowczyk został i płaci teraz za to wysoką cenę.
Przejdź do wpisu Renault szykuje kolejne poprawki na Turcję
16.05.2010 20:23
0
Zejdźcie już z Tego Borowczyka - najłatwiej jest skrytykować - ciekaw jestem jak ci co bez przerwy jadą po Andrzeju znaleźli by się na jego miejscu z live timingiem przed nosem w studiu i mieli by komentować wyścig. Nie sposób jest dostrzec wszystkich szczegółów w relacji tv patrząc w LiveTiming. Co innego jak by byli na torze z kabiną komentatorską naprzeciw boksów gdzie pogląd na sytuację jest o wiele bardziej czytelny bo bazują na tym co się dzieje dookoła a nie na tym co im się uda kątem oka dostrzec. Problem leży w tym że Polsat obciął wydatki na wyjazdy ekipy komentatorów na GP, jeszcze do niedawna jeździli na europejskie wyścigi ale i to zostało przez Polsat obcięte. Dla tych co widzieli by relację w Canal+ to niech zapomną , warunkiem dostania licencji na transmisję jest obowiązek transmisji wyścigu w ogólnodostępnym programie a takowego Cyfra nie posiada jest tylko platformą na której emitowane są kanały sama w sobie nie jest stacją ogólnodostępną.
Przejdź do wpisu Renault szykuje kolejne poprawki na Turcję
16.05.2010 16:59
0
MontyF!F! - pełne poparcie z mojej strony co do Polsatu. Najwyraźniej postawili na sporty walki i olali F1. Szkoda my kibice powinniśmy wywrzeć większy nacisk na tą stację może w końcu wyślą Borowczyka na tor i coś więcej się dowiemy. Być może Kempa powinien napisać jakiś artykuł na ten temat a my kibice powinniśmy poprzeć ten artykuł kilkoma tysiącami wpisów pod nim
Przejdź do wpisu Sprytny Schumacher
01.05.2010 01:06
0
do największych dyskutantów tego tematu - malkontentów i optymistów - dla przypomnienia chciałbym zwrócić uwagę gdzie było Renault w ubiegłym sezonie z Ferdkiem na pokładzie Flavio w tle i całej tej paskudnej aferze -zasilali końcówkę stawki . Trochę więcej pokory i wytrwałości w F1 trudno jest nadrobić stratę 0.1sek nie mówiąc o 1.0 sek. Nawet jeżeli to 1.8sek w pierwszym i w czwartym wyścigu 0.8sek to krzywe zwierciadło to jednak odrobili co najmniej 0.5 sek do najlepszych w 4 GP. Trudno tego nie nazwać progresem - ten kto oczekuje gruszek na wierzbie niech uda się do Kurnika koło Poznania tam takowe rosną - potwierdzam widziałem osobiście - pozdrawiam
Przejdź do wpisu Lopez: Kubica zasługuje na tytuł mistrza świata
16.03.2010 12:17
0
W Renault jest silna presja wewnętrzna każdego członka teamu i to zaprowadzi ich prędzej czy później na szczyt. W porównaniu do BMW to niebo a ziemia zresztą widać gdzie pan Peter Sauber jest w tej chwili. Tam pracują ci sami ludzie i przez lata została im zaszczepiona korporacyjna struktura pracy. Szkoda mi pana Saubera i życzę mu jak najlepiej bo to dzięki niemu właściwie mamy Roberta w F1i po cichu kibicuje Sauberowi ale ma wątpliwości co do tego że się odbudują. Brakuje im kierowcy pokroju Robsona a sam Pedro zbyt mało jeździł przez tyle lat by mógł coś zdziałać o Kobayasim nie chciałbym nawet się rozwodzić bo dla mnie to kierowca który już miał swoje pięć minut w życiu w Toyocie i na tym moim zdaniem koniec. Wracając do Renault - musimy wiedzieć że produkcja części aerodynamicznych to nie kwestia kilku dni tylko tygodni i pomysły które wejdą w życie to te z przed właśnie kilku tyg. ale najważniejsza jest koncepcja w którą stronę trzeba się rozwijać i tą koncepcję mam nadzieję Renault posiada. Chciałbym nawiązać jeszcze do RBR - to bolid doskonały i wyżyłowany do maximum możliwości, myślę że już niewiele można w nim poprawić a należy uważać żeby nic nie popsuć. Uważam że obecna druga liga zespołów wraz z upływem sezonu stopniowo będzie odrabiać straty i w samej końcówce znów będzie ciekawe widowisko i małe różnice w osiągach zespołów. Jedynym problemem jest to że możemy znów doczekać się kontrowersyjnych zmian w przepisach co zaprzepaści odrobioną stratę do finansowych tuzów w Formule1- pozdrawiam
Przejdź do wpisu Allison: Renault zdolne punktować w każdym wyścigu
14.03.2010 22:22
0
Nie było tu żadnej winy - fakt Sutil mógł przyhamować widząc dym ale cóż Robert też z deka przyciął mógł trochę szerzej pojechać i zostawić trochę miejsca po wewnętrznej - szkoda ale pomimo pecha zdołał ukończyć wyścig co jak do tej pory nigdy mu się nie udało na początku sezonu - a samo Renault jest bardzo dobrej formie co dobrze rokuje na przyszłość mamy aż 19 wyścigów- pozrawiam
Przejdź do wpisu Mieszane uczucia w Force India
14.03.2010 20:58
0
kolejnysezon owszem zgadza się ale czy uważasz że mają takie same wloty i inny osprzęt który w takim samym stopniu wpływa na to co się dzieje z silnikiem? i jeszcze jedno jaki na to mają wpływ inżynierowie z Renault którzy nie znają wielu aspektów które to mogą właśnie wpływać na silnik ? wydaj mi się że nie. Inżynier z Renault pracuje tam jak suchar nie znając do końca wszystkich danych on ma tylko zająć się obsługą danych i być może mapować silnik poza tym wszystko to wielka tajemnica RBR którą to mogło by wykorzystać Renault
Przejdź do wpisu W RB6 Vettela zawiódł silnik Renault
14.03.2010 19:12
0
Ludzie sam silnik to tylko narzędzie - w nieodpowiednich rękach nie będzie z niego pożytku. Co chciałbym przez to powiedzieć - to że Renault dostarcza tylko silnik a osprzęt czyli wydech chłodzenie hydraulika i wiele innych aspektów takich jak "mapowanie" jest w kwestii inżynierów RBR. Widocznie zbyt wyżyłowane parametry owego osprzętu nie pozwalają na tak długą żywotność jak w RF1. Ten sam problem był w tamtym roku i na prośbę RBR inżynierowie z Renault ustalili problem z obsługą lub osprzętem czy mapowaniem i było po problemie- pozdrawiam
Przejdź do wpisu W RB6 Vettela zawiódł silnik Renault
14.03.2010 00:26
0
113. lefthandy - jestem wielkim fanem Roberta ale z tym stwierdzeniem że jego przy pomocy zbudowali niezły bolid to przesadziłeś. Największym kłopotem Renault od 2008r był tunel aerodynamiczny który nie miał korelacji z rzeczywistymi warunkami panującymi w naturze. Renault F1 zleciło remont i dostosowanie do badania przy wyższych prędkościach w tunelu co jak do tej pory przynosi efekty. Tak więc to nie zasługa Roberta ale przy odpowiedniej dobrej pracy z jego strony inżynierowie mogą wprowadzać poprawki które będą przynosić efekty
Przejdź do wpisu Renault R30 ma spory potencjał
13.03.2010 19:01
0
ja mam pytanie do tych co twierdzą że Robert wykorzystał w Q3 miękką mieszankę skąd wiedzą o tej miękkiej mieszance?- informacja ta została podana na confid.... ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia oficjalnego. Oglądałem kilka razy końcówkę Q3 i ciężko było coś dostrzec ale wydaje mi się że była to twarda mieszanka - jeśli nie mam racji to proszę o podanie oficjalnego źródła potwierdzającego miększą mieszankę
Przejdź do wpisu Renault R30 ma spory potencjał
04.03.2010 02:18
0
chyba że nie o to tu chodzi ?
Przejdź do wpisu Kontrowersyjne tylne skrzydło McLarena
04.03.2010 02:12
0
dokładnie na F1.com zdjęcia z testów w Barcelonie zdjęcie nr.78
Przejdź do wpisu Kontrowersyjne tylne skrzydło McLarena
04.03.2010 02:10
0
takie samo skrzydło widziałem w Reanault w Barcelonie - poszukajcie w fotach na różnych portalach to zobaczycie
Przejdź do wpisu Kontrowersyjne tylne skrzydło McLarena
03.03.2010 10:21
0
Co fakt to fakt - osobiście przeraża mnie to jak można wypuścić na tor kogoś kto jeszcze nie sprawdził sprzętu - jakie to niesie niebezpieczeństwo za sobą - czy FIA która tak dba o ten element nie pomyślała o tym wcześniej?
Przejdź do wpisu Webber: lepiej wypuśćmy Rossiego na motorze
03.03.2010 10:16
0
d3ckard3 - szacunek - musiałeś się nieźle napracować przy tym - jeszcze raz szacunek i pozdrawiam
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 09:33
0
Strong - za bardzo emocjonalnie podchodzisz do całego tego cyrku. Wyluzuj i pozwól niech czas pokaże nam wszystko. Życzyłeś starów i finiszów takich jak Kowalczyk - owszem i ona i Robert to wielkie indywidualności ale Formuła 1 to sport zespołowy - zresztą najpiękniejszy moim zdaniem ze wszystkich sportów zespołowych. W piłce, siatkówce czy wielu innych nawet jak w drużynie znajdą się słabe ogniwa to reszta swoją indywidualnością nadrobi niedostatek tych nieco słabszych. Tu w F1 nie można sobie pozwolić na słabe ogniwo bo do razu wypadasz z gry o zwycięstwo. To właśnie ten element tej gry jest tak fascynujący że większość z nas kibiców F1 kocha ten sport. Uważam że tym sportem interesują się ludzie którzy w życiu codziennym przykładają dużą wagę do szczegółów bo tyko wtedy można pasjonować się tym sportem - zmykam do roboty starczy pisania na dziś
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 09:06
0
Strong - ja też życzę Robertowi jak najlepiej ale nie rozumiem twojej wypowiedzi 40 - czy z ręką na sercu nie uważasz że zbyt pochopnie się wypowiadasz o formie Renault? ja bym był bardziej ostrożny- a 2008 rok podałem jako przykład jak szybko sytuacja może się zmienić bo tak było z BMW - w testach nie błyszczeli a na początku sezonu sprawili nam miła niespodziankę o dalszej części sezonu w ww. komentarzu nie wspominałem i nie chcę wspominać - pozdrawiam i zapraszam Cie do merytorycznej dyskusji a nie przepychanek słownych ;)
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 08:57
0
Nomak- "kierowcy którzy zakwalifikują się do finałowej części kwalifikacji [Q3] wystartują do wyścigu na oponach, na których uzyskali najlepszy czas w tej rundzie" miałeś rację oddaje honory . Czy myślisz że jednak znajdzie się paru śmiałków żeby zaryzykować użycie miękkiej mieszanki w Q3 ? bo mi się wydaję że jedynie pod publikę
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 08:41
0
45. Nomak - szczerze to teraz już sam nie wiem. Wydawało mi się że przepis mówi że na starcie trzeba użyć opon tych które były używane w Q3 - zabieram się zaraz do lektury
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 08:38
0
46. Strong "w 2008r kiedy to BMW miało najlepszy swój sezon w testach przed sezonem można było takich bzdur jakie piszesz" - masz rację nie dałem przecinka po sezon - poza tym to czepiasz się pierdół i wyrywasz zadanie z kontekstu. Może masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Jeśli to dla kokoś innego niż Strong było nie zrozumiałe to proszę o komentarz - wtedy postaram się pisać bardziej zrozumiale
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 08:22
0
42. Nomak - ale zwróć uwagę że w Q3 możesz przejechać dowolną liczbę pomiarowych okrążeń zarówno na twardych jak i miękkich opon tak więc ta reguła jest dla mnie martwa bo wystarczy użyć w Q3 obu mieszanek i na starcie wystartować na optymalnej z nich. Przy mniejszych obciążeniach w zeszłych sezonach opony bardziej miękkiej mieszanki nie spisywały się rewelacyjnie, czy uważasz że może w tym sezonie z ośmiokrotną wagą poradzą sobie lepiej?
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
02.03.2010 08:14
0
40. Strong - jesteś zbyt pochopny a już na pewno nie dojrzały w swoich wypowiedziach - na jakiej podstawie twierdzisz że Renault jest w ogonie? podaj konkrety, jakiś fakt bądź nawet własne przemyślenia i analizy na podstawie danych.... których oczywiście nie masz. Jedyne co masz to czasy z testów a i w to powątpiewam bo jakbyś się przyjrzał dokładnie to tylko ów zespół nie przeprowadził symulacji kwalifikacji w Barcelonie. W Jerez przeprowadzili i tam mieli 2 czas dnia a też byli z jakimś tam obciążeniem. Jeśli chodzi o tempo wyścigowe to każdy team próbował symulacji wyścigu i tam Renault wypada całkiem przyzwoicie a ja bym się pokusił że nawet bardzo dobrze. Więc moje pytanie do Ciebie jest takie - po cholerę wypisujesz takie banialuki , w 2008r kiedy to BMW miało najlepszy swój sezon w testach przed sezonem można było takich bzdur jakie piszesz przeczytać mnóstwo wiec po co ta błazenada. Felipe powiedział że w Bahrainie nikt nie będzie faworytem do wygranej bo tak trudno jest w tym roku ocenić sytuację no ale Ty chyba masz większe pojęcie o sytuacji siedząc w domu przed wirtualnym światem F1 w internecie nieprawdaż?
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
01.03.2010 23:29
0
Co do strategii to moim zdaniem nie zobaczymy u nikogo miękkiej mieszanki na początku wyścigu bo długo nie wytrzyma a znowu przejechanie 50 okrążeń na twardej będzie graniczyło z cudem. Miękka mieszanka największy zysk będzie dawać przy lekkim bolidzie i dobrym nagumowaniu toru
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
01.03.2010 23:23
0
Button tą wypowiedzią potwierdza że jest laikiem strategii - golzib2 podjął temat przyczepności i słusznie - dlaczego nikt o tym nie dyskutuje?- bo nie ma o tym pojęcia. Przyczepność to oszczędność opon, a oszczędność opon to większa prędkość na szybkich zakrętach, co jest kluczem do wygranych wyścigów - przykład BGP mieli niezbyt szybki bolid na prostych za to na szybkich zakrętach w pierwszej część sezonu odjeżdżali wszystkim z takim zapasem że z nawiązką niwelowali prędkości na prostych. Są dwa rodzaje przyczepności- mechaniczna i aerodynamiczna. Większa część tej pierwszej zależy od opon, zawieszenia i z balansowania bolidu ale nie można rozdzielić (postawić) na jedną z nich bo są ściśle zależne. Bez dobrej przyczepności aerodynamicznej szybko zniszczymy opony i szlak trafi tą pierwszą mechaniczną gdzie owe opony odgrywają pierwsze skrzypce. Dlatego tak mocno wałkowany jest temat dyfuzorów wśród teamów - dyfuzja... jakby to najprościej nazwać - efekt zassania strumienia przepływającego powietrza a przez to przyssania bolidu do toru - im więcej tego powietrza dyfuzor jest wstanie przemielić tym większa przyczepność. Dodatkowym plusem tej metody docisku aerodynamicznego jest ograniczenie oporów powierza na wierzchniej części bolidu- pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
21.02.2010 23:31
0
sprostowanie do 86 nie do auto.com tylko dla autosport.com
Przejdź do wpisu Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
21.02.2010 23:01
0
83. blackjack7 - Ferdek powiedział dla auto.com -McLaren, Red Bull i Renault są bardzo szybkie. My w naszej grze nie odsłoniliśmy jeszcze wszystkich kart i będziemy analizować dane które na tą chwilę są optymistyczne. Bardzo trudno jest określić sytuację. W Barcelonie zobaczymy wiele nowych rozwiązań które trzeba będzie sprawdzić jak działają ale na tą chwilę w zespole Ferrari sprawy wyglądają naprawdę dobrze- ot takie moje wolne tłumaczenie- ja też nie wiem skąd Ferdek to wie że odkryli swoje kary. Kubica jeden z najlepszych pokerzystów w stawce kierowców? na pewno nie odkrył wszystkich kart a co do podłogi - po wprowadzeniu przepisów zakazujących umieszczania elementów aerodynamicznych na elementach poszycia i monokoku to uwagę inżynierów skupiła jak do tej pory mało eksplorowana jak do tej pory strefa przepływu powietrza pod bolidem. Efekt dyfuzji przy odpowiedniej konstrukcji podłogi może zrekompensować barki docisku spowodowane wprowadzeniem ww. przepisów. Kto wie być może Renault jest jednym z tych zespołów które najlepiej to wykorzystają - czego sobie i nam wszystkim życzę
Przejdź do wpisu Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
21.02.2010 16:47
0
61. blackjack7 nie napisałem ze paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0.2sek - wróć do góry i przeczytaj jeszcze raz - uśredniona wartość utraty czasu w stosunku do wagi (które też jest uśrednione bo mamy różne tory) na każde dodatkowe 5kg paliwa 0.2sek straty - przy założeniu że średnio na okrążeniu bolidy w 2009r zużywały około 2.5kg/okr. daje nam zysk po każdym okrążeniu 0.1sek - przypominam że są to wartości uśrednione a samo Renault miało najniższe zużycie paliwa więc wszytko to jest tylko przypuszczalną tezą niż stwierdzeniem
Przejdź do wpisu Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
21.02.2010 11:44
0
46. blackjack7 - to jest prawdopodobna różnica - uśredniona wartość - 5kg to około 0.2sek w plecy więc rachunek bardzo prawdopodobny że między startem a finiszem różnica może sięgać od 6 do 5 sek na okrąż
Przejdź do wpisu Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
21.02.2010 11:40
0
25. Sami - Ty gnoju jak śmiesz wyzywać od debili ludzi którzy interesują się tym sportem. To ile czasu oglądasz F1 o niczym nie świadczy, świadczy natomiast o tym że jesteś frustratem z nagannym zachowaniem i dla takich ludzi nie powinno tu być miejsca. Nawet na Onecie być się nie utrzymał. A teraz wyjaśnię Ci po co są fora publiczne- stworzono je po to by każdy człowiek w wolnym kraju bez ubliżania innym osobą wypowiedział swoje zdanie lub zadał zapytanie do szerszej grupy osób na dany temat. To prawda że zdarzają się namolne pytania i człowiek ma już dosyć ich czytania, więc opuszczaj te głupawe Twoim zdaniem posty i czytaj te wartościowe. A co do Twoich wywodów nie znalazłem jakiegoś wartościowego na tym forum więc może zacząłbyś od Siebie? - Pozdrawiam
Przejdź do wpisu Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
20.02.2010 12:13
0
482. NanaP dzięki za linka - daje większy pogląd na to co robią kierowcy - super stronka - jeszcze raz dzięki
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
19.02.2010 23:17
0
rogas144 z tymi onetowcami moglibyście dać sobie spokój- co t za porównanie - czytałeś chyba samych trolii - z resztą się zgodzę - pozdrawiam "onetowiec"
Przejdź do wpisu Kubica zadowolony po jazdach w Jerez
19.02.2010 15:32
0
witam- też trzymałem koło f1 w pit lane parku BMW jest niesamowicie lekkie zważywszy że to nie była sama obręcz lecz pełne koło - mój 8 letni syn bez problemu podniósł je nad głowę i tak uwieczniłem go na zdjęciu. Po pokazaniu zdjęcia w pracy koledzy powiedzieli że to jakiś trik lub fotomontaż bo koło było prawie połową wielkości mojego syna- pozdrawiam
Przejdź do wpisu Ferrari chce walczyć o szybkość w boksach
13.02.2010 07:32
0
powiem tak - każdy z was piszących na forum ma dużo do powiedzenia,można się wypowiedzieć więc do dzieła- było by błędem nie wypełnienie tej ankiety choć zajmuje ona trochę czasu to warto powiedzieć Berniemu poprzez FOTA czego kibice oczekują kogo kochają(też jest taki punkcik) i ile nas w Polsce jest kibiców - to na pewno też wyjdzie z tej ankiety
Przejdź do wpisu FOTA dziękuje fanom za wypełnienie ankiety
12.02.2010 20:59
0
Do krytyków onetuuuu tam jako pierwsza została podana wypowiedź zespołu Renault po trzecim dniu testów- choć co sprytniejsi mogli oczywiście przeczytać ją na oficjalnej stronie to portal wyżej podany podkreślił tym samym że ich ludzie trzymają rękę na pulsie i dla szerszej liczby odbiorców niż zamknięte środowisko fanów F1 podawane są ciekawe informacje choć nie urywam że są też takie które mnie śmieszą - ale nie o to chodzi - pozdrawiam fanów
Przejdź do wpisu Alguersuari najszybszy trzeciego dnia testów
04.02.2010 10:38
0
Dokładnie Robert powiedział:" To wygląda jak stary samochód, ale jest nowy" - cytuje "Może tak jest, ponieważ mamy krótszy samochód niż nasi konkurenci. Z pełnym bakiem, nie sądzę aby nasze tempo było dużo wolniejsze niż Ferrari" - wywiad dla Autosportu dodał jeszcze że auto jest bardzo konkurencyjne w porównaniu z poprzednikiem i zachwycał się rozwiązaniami aerodynamicznymi tylnej sekcji Mcl- ta wypowiedź potwierdza tylko że jak do tej pory to byli zainteresowani zachowaniem auta tylko z pełnym obciążeniem stąd te porówanie
Przejdź do wpisu Renault uważa pierwsze testy za udane
02.02.2010 23:44
0
PP będzie miało tylko wtedy znaczenie jeżeli dojedziesz do mety:) a już na pewno nie będzie tak jak w zeszłych sezonach że zagwarantuje ci wygraną. Cieszy brak KERS bo to cholerstwo zamiast pomagać w wyprzedzaniu bardziej było bronią defensywną i dawało duży zastrzyk na starcie co nie koniecznie było odzwierciedleniem formy patrz Mcl. Wbrew pozorom zakaz tankowania uatrakcyjni widowisko bo przy dobrym wyważeniu i łagodnym obchodzeniu się z oponami można jechać teoretycznie 90% lub więcej wyścigu na jednych gumach tak więc widowisko będzie do samego końca . Cieszy mnie też powrót ludzi do Renault z dawnej świetności, niezła atmosfera nowe zadania nowy szef to odświeża zespół i daje nowego kopa, ludzie tam zatrudnieni mają naprawdę ogromną motywację bo ich pracodawca uratował im tyłki, poczuli zapach zielonej trawy i zrobią wszytko żeby się odbić od dna. Flavio zrobił swoje ale waliło do niego stęchlizną a padokiem interesował się mniej jak sowim majątkiem i nowymi dupami tak więc niedowiarkom i sceptykom mogą w tym sezonie opaść szczeny. Pod koniec 2009r różnice w czołówce były tak nie wielkie że w tym sezonie oprócz nowicjuszy nikogo bym nie skreśli tak jak i w tamtym roku nie skreśliłem Hondy-poniekąt Renault jest w bardzo podobnej sytuacji niżej spaść nie mogą ich sinusoida pnie się właśnie w górę- pozdrawiam
Przejdź do wpisu Renault zadowolone z niezawodności
02.02.2010 22:11
0
Koś z góry pytał co ma Ferrari nad wlotem? Jest to podniesienie i wzmocnienie(musi ona obsłużyć więcej czujników i urządzeń pomiarowych do celów badawczy) anteny telemetrycznej w celu uniknięcia zaniku w przesyłach umieszczono ją jak najwyżej nie jak dotychczas na monokoku
Przejdź do wpisu Renault zadowolone z niezawodności
02.02.2010 22:06
0
Raven89 popieram w pełni określenie "specjaliści". Interesuję się już długo F1 i jestem już nauczony ważyć słowa a już na pewno z zimną głową podchodzę do testów. Wiesz co mnie najbardziej irytuje to ciągłe przytaczanie i porównywanie cieciów z "onetowcami" tylko cieć może tak napisać który zamiast napisać ciekawy post próbuje wejść w du... pozostałej reszcie. Sam jestem onetowcem i tam jak do tej pory prowadziłem najciekawsze dyskusje dotyczące F1 - zgodnie z maksymą nie ważne gdzie ważne jak. A tak na marginesie czyż nie uważacie że w tym sezonie mistrzostwo może zdobyć najbardziej solidny i niezawodny bolid, a nie najszybszy? Czy ktoś z Was zdał sobie sprawę jak ważną rzeczą będzie wytrzymałość jednostki napędowej, przekładni, hamulców i całej masy innych rzeczy? To będzie kluczem w tym sezonie, kompromis miedzy szybkością i niezawodnością przy zwiększonym obciążeniu zarówno paliwowym jak i podniesieniem wagi regulaminowej do 620kg- pozdrawiam i zapraszam do ciekawych dyskusji
Przejdź do wpisu Renault zadowolone z niezawodności
16.05.2008 12:30
0
Witam- dawno nie pisałem ale w końcu znalazłem trochę czasu a przede wszystkim jest o czym. Na chwilę chciałbym wrócić do GP Turcji a dosłownie do drugiej pozycji Hamiltona w wyścigu i tym jak to brytyjskie media sie tym zachwycają. Owszem Hamilton pojechał perfekcyjnie i z trafioną taktyką miał szansę osiągnąć to co osiągnął. Przy okazji nikt nie wspomniał jak wiele szczęścia miał ów młody brytyjski kierowca Mclarena bo gdyby na torze miała miejsce choć jeszcze jedna neutralizacja no choćby przed pierwszym tankowaniem albo w połowie wyścigu to Hamilton wąchał by spaliny Roberta. To kopia taktyki jaką przyjął Robert w Australii tylko wtedy nasz kierowca nie miał szczęścia. Wracając do tematu bieżącego chciałby abyście mieli na myśli to że co prawda większość kierowców dostosowała sie do tegorocznych przepisów zakazujących TC to GP Monaco rządzi sie swoimi prawami i to w połączeniu z obecnymi przepisami da nam kompletnie nieprzewidywalny wyścig gdzie wygrać może praktycznie każdy, ale ? no właśnie jest mało ale nie wszystkim kierowcą odpowiada ten tor i styl jazdy który może przynieść dobry wynik. Moim zdaniem kierowcy którzy będą sie liczyć to Alonso, Kubica, Hamilton, Kimi - który z nich będzie miał więcej szczęścia ten wygra bo szczęście będzie tu decydujące- pozdrawiam
Przejdź do wpisu BMW Sauber po drugim dniu testów
07.04.2008 01:29
0
tewumoto i Scofield - owszem zgodzę sie z wami co do tego że na onecie jest dużo trolii i beznadziejnych komentarzy ale to nie jest portal poświęcony F1 . Sam osobiście piszę dużo na onecie i nie zgodzę sie z wami co do tego że wszyscy piszący na onecie są beznadziejni. Jest kilka osób na o bardzo wysokim poziomie wiedzy o F1 której nie powstydził by sie żaden uczestnik tego forum. Przykro mi że reprezentujecie tak niski poziom wiedzy że uciekacie sie do krytyki innych użytkowników portali próbując zrobić z siebie nie wiadomo kogo. Dla przykładu poszukajcie sobie na tak bardzo krytykowanym przez wasz portalu użytkowników TK_57, izzyf1 , FerrariF1, znajomybolid wcześniej znajomy , moby i wielu wielu innych wspaniałych kibiców tego sportu - przeczytajcie ich posty i dopiero oceniajcie użytkowników tego forum - pozdrawiam i życzę miłej lektury
Przejdź do wpisu Force India - udany wyścig, dwa bolidy na mecie
06.04.2008 15:46
0
TSA - Kubica jest w BMW tylko dzięki Peterowi Sauberowi. Podobnie jak Massa i Raikonen dzięki jemu trafili do F1- pozdrawiam
Przejdź do wpisu Theissen: Kubica może wygrywać
01.04.2008 12:42
0
Na EPG cyfrowego polsatu w programie PolstuSport jest pierwsza i druga sesja treningowa. Natomiast na internetowej stronie platformy rzeczywiście obie sesje treningowe są na PolsacieSportExtra - chyba żart z okazji 1 kwietnia- pozdrawiam
Przejdź do wpisu Montezemolo: Massa zostanie w Ferrari
28.03.2008 21:37
0
cavon- jeżeli oglądałeś ostatnie GP to zwróć uwagę że nie koniecznie najwyższa prędkość max idzie w parze z dobrymi czasami okrążeń, Robert wybrał ustawienia które zapewniały mu doskonałą stabilność pokonywania zakrętów i mniejsze zużycie opon czyli jechał na większym docisku. Gołym okiem było widać jak kierowcy na mniejszym docisku osiągali wiesze prędkości na prostych a później męczyli sie z każdym zakrętem i bardzo szybko zużywali opony co jeszcze bardziej spowalniało ich z okrążenia na okrążenie - takim kierowcą był Hamilton który w rezultacie miał tępo wyścigowe gorsze od Roberta- nie zwracajcie uwagi na prędkości max tylko na czasy poszczególnych okrążeń a zwłaszcza na regularność tempa każdego okrążenia jakie pokonuje dany kierowca, zużycia opon i jak prowadzi sie bolid czy nie jest nadsterowny i podsterowny - to więcej nam powie niż prędkość max na końcu prostej - pozdrawiam
Przejdź do wpisu Kubica pewny siebie przed Bahrajnem
01.03.2008 20:59
0
youtube.com/watch?v=plfr3VyQb-I - BMW w Menorce
Przejdź do wpisu Keke Rosberg: "Poczekajmy na prawdziwy obraz BMW"
26.02.2008 08:22
0
He i co musiałbym się z pracy zwolnić żeby tylko odpisywać- mamy forum i wystarczy a Marti miała jakąś sprawę- pozdrawiam
Przejdź do wpisu BMW Sauber po pierwszym dniu testów w Barcelonie
26.02.2008 08:19
0
Ludzie wyluzujcie to tylko testy- te wyniki nie mają żadnego odzwierciedlenia gdzie kto jest. To bardziej marketingowe czasy niż te które zobaczymy w Q3. Oczywiście można sobie pogdybać Zako ale nie uwzględniłeś 1 wymiany silnika i skrzyni na sezon i w gąszczu twoich analiz zapomniałeś o jednym. Nawet jak już wykorzystamy ten jeden gratis to nie wiem czy nie warto poświęcić się i cofnąć o 5 miejsc do tyłu i wyżyłować motor do granic możliwości. Zakładając że na dwa wyścigi wymieniamy motor i skrzynię to tylko w jednym tracimy 5 miejsc a przez dwa GP dysponujemy większą mocą i świeżą skrzynią- pozdrawiam :D
Przejdź do wpisu #1 dzień testów - Hamilton najszybszy
26.02.2008 07:26
0
Marti- wysłałem Ci na gg swój e-mail bo w poprzednim poście prosiłaś. Poza tym zalogowałem się na F1 Forum tak więc tam też zajdziesz moje namiary. Co do testów na Manorce to popularny serwis holenderski podaje że testować będzie Klien i chyba tak będzie. Musimy zadać sobie pytanie co można testować na lotnisku a odpowiedź nasunie się sama. Dysponując długą prostą można skupić się jedynie na porównaniu symulacji i wyników z tunelu danego pakietu aero w rzeczywistych warunkach i oczywiście popracować jeszcze nad zminimalizowaniem oporów co przekłada sie na lepsze przyspieszenie i większą prędkością na prostej. Nie przychodzi mi nic więcej do głowy co można testować na lotnisku. Nic tylko szukają potwierdzenia w praktyce czy symulacje i dane z tunelu sprawdzają sie w rzeczywistych warunkach. Myślę też że do tego typu testów nie potrzebni są podstawowi kierowcy oni też muszą odpocząć i naładować baterie a testowi kierowcy bez problemów powinni sobie poradzić bo po to oni są - pozdrawiam
Przejdź do wpisu BMW Sauber po pierwszym dniu testów w Barcelonie
23.02.2008 16:01
0
Dziękuję wam wszystkim za tak miłe posty pod moim adresem. Ktoś napisał że dysponuje dużą wiedzą o F1 ale to nie jest tak do końca dalej się uczę i bardzo chętnie czytam wypowiedzi innych użytkowników tego i innych forów poświęconych tematyce F1. Nie można też specjalizować sie we wszystkich dziedzinach życia tego sportu bo to wręcz niemożliwe. Tylu ludzi jest zatrudnionych w każdej ekipie każdy od innej dziedziny i każdy z nich jest elementem układanki która tworzy całość czyli samochód i efektem tej pracy jest wynik końcowy. Mam zasadę nie wypowiadać sie na tematy których nie znam dogłębnie dlatego nie wypowiadam się pochopnie na temat innych zespołów F1. Tym jedynym ukochanym zespołem jest BMW i to nie tylko ze względu na samego Roberta. Jeżeli ktoś naprawdę zada sobie tyle trudu co ja śledząc każdy krok BMW Saubera nawet w sezonie ogórkowym od razu pokocha tą drużynę. Wbrew panującej opinii wywołanej przez niektóre media atmosfera tam panująca jest wzorcowa. Kiedy praca to nie ma sentymentów ale po pracy prawdziwa rodzinna atmosfera. Miałem okazję oglądać zdjęcia jak Mario wraz z Robertem na jakiejś imprezie tańczyli pod pachę (na pewno byli po małym piwku). Ponadto żaden Team F1 nie zadał sobie tyle trudu żeby dać kibicom coś więcej niż tylko sensacyjne artykuły afery itp. Miasteczko Pit Lane Park to strzał w dziesiątkę możliwość zobaczenia swoich idoli na żywo dotknięcie tego nie osiągalnego dla przeciętnego kibica rzeczy o której marzył - mam przemiłe i fantastyczne wspomnienia z tej wizyty- dlatego kocham tez zespół i jestem jego kibicem na dobre i na złe nawet jak Kubuś opuści ten zespół czego mu nie życzę- pozdrawiam
Przejdź do wpisu #3 dzień testów zespołu BMW Sauber
22.02.2008 13:28
0
hot dog- myślę że to robią dlatego testują w odosobnieniu w końcu nikt tak na prawdę nie wie nad czym oni pracują i możemy tylko gdybać bo i tak wszystko co wiemy wychodzi od ludzi z publicrelations Bmw. To o czym pisałem odnosiło się do testów wspólnych gdzie na 100% nie jeździli pojedynczych szybkich kółek i to wiedza którą dysponujemy z niezależnych od BMW źródeł prasowych. Wypowiedź Alonso(Są bardzo szybcy z dużą ilością paliwa. Czasami patrzysz na czasy, i widzisz co zrobili podczas długich przejazdów, 25 czy 30 okrążeń. To jest 60 lub 70 kilogramów paliwa. Zaskoczyli mnie najbardziej na dwóch czy trzech ostatnich testach.” ) też dotyczy tylko tych wspólnych testów bo nie ma takiej możliwości aby wypowiadał sie na temat testów na których nie był. Moim zdaniem na rozpoczęcie sezonu BMW wystrzeli jak z procy i zadziwi wszystkich tym bardziej że większość mediów zajmujących sie F1 nie widzi lub nie chce wiedzieć tego czym BMW dysponuje i jak widać tylko jeden Alonso "zwęszył pismo nosem" to dobrze niech wszyscy myślą po swojemu a ekipa z Hinwil robi swoją robotę nie zważając na to co robią inni- pozdrawiam. Ps: być może w zostanę skarcony za swoje przemyślenia na początku sezonu ale i tak nie ma w tym kraju bardziej wierzącej w ten zespół osoby jak ja
Przejdź do wpisu #3 dzień testów zespołu BMW Sauber