WYNIKI Jerez [ 10 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Mercedes | 1:20.927 | 57 |
2 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:21.031 | 84 |
3 | N.Hulkenberg | Williams | 1:22.243 | 118 |
4 | F.Alonso | Ferrari | 1:22.895 | 88 |
5 | K.Kobayashi | BMW Sauber | 1:23.287 | 55 |
6 | J.Button | McLaren | 1:24.947 | 68 |
7 | V.Liuzzi | Force India | 1:24.968 | 71 |
8 | W.Pietrow | Renault | 1:25.440 | 27 |
9 | M.Webber | Red Bull | 1:26.502 | 50 |
10 | T.Glock | Virgin Racing | 1:38.734 | 5 |
Rosberg najszybszy w deszczowym Jerez
Druga grupowa sesja testowa w Jerez dzisiaj na dobre rozpoczęła się, jednak pogoda zgodnie z prognozami pokrzyżowała nieco plany zespołów. Jeszcze zanim na torze rozpadało się, najlepszy czas dnia, 1:20,927, wykręcił Nico Rosberg.Drugi czas dnia uzyskał Sebastien Buemi, a trzeci był Nico Hulkenberg. Najszybszy kierowca ubiegłotygodniowych prób w Walencji, Fernando Alonso, dzień zakończył na czwartym miejscu przed Kamui Kobayashim z zespołu BMW Sauber.
Mistrz świata, Jenson Button, który tym razem rozpoczynał testy MP4-25 rano zdołał wykręcić czas 1:24,947, wyprzedzając Liuzziego (Force India), Pietrowa (Renault), Webbera (Red Bull) oraz Timo Glocka (Virgin Racing).
Koło południa Mark Webber, zasiadający za kierownicą świeżo pokazanego RB6, miał awarię i zatrzymał się na torze po przejechaniu 47 okrążeń. Australijczyk powrócił do testów na krótko przed końcem dzisiejszych zmagań na torze, jednak problemy Nico Rosberga po raz drugi i ostatni w tym dniu przerwały próby.
Witalij Pietrow przejechał dzisiaj jedynie 27 okrążeń. Po ustanowieniu swojego najlepszego czasu w pierwszej godzinie testów, Rosjanin przez długi czas przebywał w garażu, gdyż zespół Renault ze względu na niesprzyjającą aurę zdecydował się na oszczędzanie limitu kilometrów testowych.
Z kolei zespół Virgin Racing, który niedawno przeprowadził shakedown bolidu na torze Silverstone dzisiaj ze względu na opóźnienie w transporcie części długo zwlekał z wykonaniem pierwszych okrążeń. Timo Glock swój pierwszy czas odnotował dopiero po południu i przejechał jedynie 5 okrążeń.
Jutro kolejny dzień testów. Za kierownicą Mercedesa W01 zobaczymy Michaela Schumachera, a w R30 zasiądzie Robert Kubica. Pozostali kierowcy nie zmienią się.
komentarze
1. Elf
Haha pierwsze testy i już awarie , Te bolidy to jakieś BUBLE!!!!
2. Ressi
odnośnie Renault i Pietrowa... to są jakieś ograniczenia kilometrowe na testach? zna się ktoś na tym?
3. kempa007
15.000 km
4. Ressi
więc ile już Pietrow przejechał ;p
5. BMWbmw
Będzie dobrze :)
6. sliwa007
2. Ressi Tak są, 15000 km czyli średnio 1000 km na jeden dzień co na tym torze przekłada się na 220 okrążeń. Jest to limit którego nawet jeżdząc bez przerwy nie da sie przekroczyć, ale Renault oszczędza:)
7. frg1pl
Mam nadzieje ze Virgin testowalo dzis co innego niz predkosc bo czasy maja slabe
8. matty77
np jezdzili na mokrym torze
9. matty77
i dlatego maja takie a nie inne czasy
10. kempa007
to jest limit na cały rok, wiec wlicza sie tez w to testy mlodych kierowcow...
11. chlebekf1
Znawcy sie znalezli tylko nie wiedzileli ze limit jest a juz zapomnieliscieo sytuacji bmw jak pod koniec testow zaczel im kilometrow brakowac i musieli oszczedzac bo robili ponad 500km dzienie
12. malin1987
wie ktoś czy R30 miało jakieś widoczne nowe części jeżeli chodzi o skrzydło czy nos ?
13. chlebekf1
wydaje mi sie ze chyba tylnie szkrzydlo uleglo zmienie ale ne jestem pewien bo nie ogladalem dokladnie zdjec wiec jesli sie pomyle to z gory przepraszam
14. sliwa007
No to niech Renault trzyma te kilometry dla młodych kierowców a rozwój auta będą prowadzić podczas wyścigów...
Jakoś inne zespoły nie oszczędzają kilometrów tylko cisną ile się da. Robiąc dziennie 100 okrązeń i tak nie wykorzysta się tego limitu nawet w połowie więc bajki z oszczędzaniem kilometrów niech sobie wsadzą w...
Moim zdaniem to Renault coś kombinuje, tylko nie wiem czy z tego powodu cieszyć sie czy płakać
15. Budyn_F1
Renault dobrze wspolpracuje z zawodnikami.
16. saint77
ok. Renault testuje, Pietrov się wdraża, więc bez paniki panowie...
Zobaczymy jak się spiszą w Bahrajnie. Moim zdaniem mają bolid w środku stawki, ale możliwe że juz teraz wiedzą dokładnie co zmienić i pewnie na pierwszym GP ten bolid będzie wyglądał i jeździł inaczej.
17. Big master
Nie panikujcie, reno jest na swojej nominalnej pozycji xD
18. kempa007
inna mozliwoscia jest to, ze Renault nie chcialo ryzykowac rozbicia auta przez Rosjanina, ale nikt tego oficjalnie nie poda, jazdaw deszczu zespolom specjalnie nic nie daje, tym bardziej, ze bylo stosunkowo zimno jak na warunki F1.
19. dex
Elf - pochwal się swoimi konstrukcjami :-)
20. Kojag
Renault oszczędza dla Roberta. Nie chcę, żeby Petrov im marnował kilometry. Mówili gdzieś, że wybrali opcję, że "wezmą młodego kierowcę, a cały ciężar przygotowania bolidu weźmie na siebie Robert"...
21. ainak76
18. kempa007 - O i to właśnie chciałem napisać, wyjąłeś mi to z ust ( klawiatury)
Testy na mokrej nawierzchrzni służą raczej do ustawienia bolidu na wyścig w takich warunkach. Wątpię aby to było teraz ich priorytetem, a nuż jeszcze Pietrow coś odwali i będą mieli większe problemy.
22. roobkal
może Renault ma bolid z tektury;D Jak pada to trzeba go oszczędzać;)
23. czapek
"12. malin1987 2010-02-10 17:38:30 (Host: *.icpnet.pl)
wie ktoś czy R30 miało jakieś widoczne nowe części jeżeli chodzi o skrzydło czy nos ?"
Mi sie wydaje że nos był troche inny, taki bardziej płaski ht tp://www. f1today.nl/foto /7647/
24. czapek
To na testach z 3 lutego
ht tp://www. f1today.nl/foto /7548/
25. cyk
sliwa007 zastanów się co piszesz....i lepiej swoje uwagi zachowaj dla siebie
26. omegags
sliwa007 jak pierwszy raz testowałem żonę to też zobaczyłem na jej twarzy uśmiech ale nie wiedziałem czy się cieszy czy śmieje
27. AdamWh
wszystko co napisal Kempa007 + moze jeszcze jedna uwaga. Renault bedzie rozwijal konstrukcje bolidu glownie pod szybszego kierowce (czyli raczej pod uwagi wnoszone przez Roberta). Wiec technik Pietrowa i on sam beda jedynie ustawiac podzespoly juz opracowane pod swoja technike jazdy. Czyli glownie beda pracowali nad setupem. A jak Kempa007 napisal ustawianie seta na mokrym torze nie daje wielkich rezultatow.
28. marcin20
Same problemy innych ekip. Grunt że Renault się na razie nie psuje!!!
29. sliwa007
25. cyk Nie podoba się to nie czytaj
30. omegags
Robert testując bolid szuka poprawek a Pietrow go poznaje więc dajmy im czasu a coś z tego będzie
31. east
Robert jutro sobie pojeździ. Nie wypada by ruski /Rosjanin-by się mnie nie czepiali/ jeździł na mokro a Polak na sucho. I nie piszcie mi nic o tradycji, bo nasze nie są gorsze. Na razie mamy festiwal mody, oglądamy sobie to na spokojnie, patrzymy co tam i jak się toczy, co ktoś chlapnie sobie poczytamy.. itd., itp.. Wy tez macie problemy z cierpliwością /oczekiwanie na Marzec/?
32. feels3
info jest takie jak podejrzewałem - awaria Reni
Problem z ukl hamulcowym - dlatego Pietrov jeździł tak mało.
33. matey89
jutro robert jeździ :)
34. Renault F1 Team
@32- nie przesadzaj, w F1 nie ma takiego problemu z hamulcami, ktorego nie dałoby się rozwiązać w 30 minut, może problem był, ale ciezko to nazwać AWARIĄ, RF1 musiało coś wymyślić zeby usprawiedliwic nie marnowanie przebiegu. Jutro jezdzi Robert, tylko ciekawe czy pojutrze i w sobotę też czy po prostu zmienili plany...
35. prolim
O Boże. Pomyślcie, jak ma padać przez następne 3 dni to się jeszcze natestują w mokrych warunkach. Zbyt wiele im nie daje test na mokrym, bo pewnie testują określone rzeczy i wynik nie będzie miarodajny. A Pietrow tydzień temu po raz pierwszy wsiadł za kierownicę bolidu, a problemy na mokrym są znane z wyścigów także nie widzę potrzeby też stresowania zawodnika.
36. Renault F1 Team
31. east- co do cierpliwości, jak ktos jest kibicem kazdego sportu(jak ja) to problemow nie ma, od piatku IO w Vancouver przez 2 tygodnie, ale oczywiscie na nic nie czekam tak bardzo jak na ten 12 marca, pierwsza sesja treningowa:)
37. feels3
@32 . wybacz, ale ja w przeciwieństwie do Ciebie nie siedzę osobiście w boksie :P i nie mam info z pierwszej ręki. Cytuje sprawdzone portale, osobiście 100x bardziej wierze nim niż Tobie. Zresztą czy to ważne?
38. feels3
nie 32 tylko @34
39. east
36. Renault F1 Team Jakby to powiedział Krzysiu /Krzysztof K. z Białegostoku/ - "zazdraszczam" Tobie. Tez lubię sport, ale chyba staje się fanatykiem F1. Jak nie ma wochende'ru z formułą, to jest.. brak słów podobno ;)
40. fan massy
Ferrari nie jest szybkie w deszczu
41. east
40. fan massy Przykro mi, nie przejmuj się.. będzie gorzej! Nie wybaczę Ferrari, tego co zrobili z Kimim. Mam nadzieję, że Alonso ich przewiezie w przyszłość, tzn. Luka Momtocomom znajdzie zatrudnienie w Bielsku, na taśmie obok Edwarda, kuzyna Mundzia.
42. Franek123
@41 a ja dziękuje Ferrari ze zwolili Tego *** Fina który jeżdził tylko dla kasy,on wszystko robi dla kasy.
43. east
42. Franek123 Ale musisz przyznać, że mu to wychodziło. W/g Ciebie, reszta jeździ charytatywnie? Może i racja jest po Twojej stronie, być może.. Ja uwielbiałem Kimiego, nie był jak żona Mundzia, nie dość że plastikowa, to jeszcze nie dmuchana.. Masie paradoksalnie, życzę wszystkiego najlepszego..
44. lechu55
Na razie to tylko testy. Ciekaw jestem kto naprawde będzie sie liczył w tym sezonie
45. pawelos211
42@ z takimi komentami na wp dzieciaku.Jeśli chodzi o sesje to deszcz przekreślił dziś testowanie .Ale jak jutro nie będzie padać to zobaczymy już bardziej miarodajne wyniki niż te z Valencii , na torze jerez już idzie po testować aero.
46. Tytussek
sliwa007 naprawdę reprezentujesz poziom klasycznego onetowca. 15000 km jest na cały sezon. I nie tylko na oficjalne testy takie jak teraz ale na wszystkie, prywatne i zamknięte również. Zespoły w przeciwieństwie do ciebie, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że jest to mało. W sezonach, w których nie było takiego ograniczenia zespoły przejeżdżały na testach wielokrotnie więcej kilometrów.
47. Gosu
Dziś Renata za wiele nie po testowała, jutro Kubek pociśnie ponad 100 kółek.
48. wasior
A co myślicie o Mercedesie? Patrząc obiektywnie mają bardzo duże szanse na zwycięstwo.
Po pierwsze---wielki Ross Brawn. Do czego się nie dotknie, zamienia w złoto:) Praca z Mercedesem, Brawn GP. A pamiętacie Hondę? Kiedy Ross przyszedł od razu "coś" się ruszyło.
A po drugie----Mercedes. Czyli olbrzymi kapitał. Wątpię by oszczędzali na F1:) Ross w zeszłym sezonie potrzebował takich pieniędzy. Teraz je ma, więc praktycznie koniec z ograniczeniami.
Nie zdziwiłbym się gdyby w tym sezonie Schumacher zdobył 8 tytuł. Podejrzewam, że to on będzie TOP1 w teamie.
Pozostaje jedynie czekać do 13 marca godziny 12.
49. kuba1808
Ferrari nie jest szybkie w deszczu, bo wtedy brzydko wygląda. Zwyglondu wolne jest i tyle.
@Wasior. Brawn dostał do ręki gotowe 3 modele samochodów. Wybrał ten najlepszy. Ale on jest od zarządzania, nie od konstruowania. Bolid Brawn GP stworzyli i zaprojektowali inżynierowie Hondy. Przypomnijmy również, że Honda i Toyota, a więc zespoły z największymi budżetami w F1, wcale nie odnosiły dobrych rezultatów. Kasa to nie wszystko.
Patrząc obiektywnie, to każdy zespół z dobrym zapleczem i normalnym zarządzaniem ma szansę na TOP1.
50. Smyczek
Durne jest to wyzywanie od Onetowców i WPowców i dzieci neostrady itp. Po co w ogóle takie komentarze pisać? Nie szkoda wam klikać tych pierdół?
51. wasior
@Kuba1808. Ale jednak musisz przyznać mi rację, że w Brawnie jest coś takiego, że te zwycięstwa "łapią się " go.
Nie jestem pewien na 100% ale inżynierowie Hondy są teraz inżynierami Mercedesa. A już pokazali na co ich stać. Jak dla mnie to wszystko wygląda idealnie. Na pewno będą czołowe miejsca.
52. kuba1808
@Wasior
Oczywiście, Mercedes ma wszystko, czego do zwycięstwa potrzeba. Jednak w podobnej sytuacji jest Mclaren, Ferrari i Renault. Każdy z tych zespołów ma swoje atuty. Jeden ma doskonałego szefa, drugi silnik, trzeci świetnych kierowców. I każdy z w/w teamów ma realne szanse na osiągnięcie mistrzostwa.
Oczywiście takie teamy jak Red Bull, Sauber, Williams i Force India również mogą wyskoczyć nagle i niespodziewanie, ale są ograniczone głównie przez finanse. Pozostaje im kreatywność i maksymalizacja wydajności.
Dlatego też daleki jestem do określania pozycji zespołu tylko po załodze. To jest F1, tutaj się wszystko może zdarzyć. Wbrew pozorom Brawn wcale nie ma super pozycji wyjściowej (jak Red Bull). Ich bolid pod koniec sezonu konkurował raczej z BMW niż z dzieciem Neweya.
53. wasior
@Kuba1808.
Dlatego też napisałem , że musimy czekać do 13 marca, godziny 12. Wtedy myślę, że już czegoś się dowiemy.
Zgadzam się z Tobą, że każdy może wygrać. To jest kolejny przełomowy rok dla F1. Po poprzednim sezonie z bardzo dużymi zmianami w przepisach (i co za tym idzie w konstrukcjach bolidów), ten sezon przynosi kolejne zmiany w przepisach ale też olbrzymie roszady wśród kierowców i teamów (I niech mi ktoś powie, że F1 jest nudna).
54. kacperboss
@52
Bardziej realne szanse od reno ma red bull, bo reno ma tylko silniki najlepsze i to tylko pod względem paliwożerności, ale za to są słabsze o czym zresztą mówi Horner. Red Bull też ma silniki reno, na kase też raczej nie narzekają no i przede wszystkim maja Adriana...
Na czele będą się bić: McL, Mercedes, RBR i Ferrari (nie mówię, że wszyscy będą walczyć o mistrzostwo bo to raczej nierealne), dalej bój będą toczyć Williams, Reno i Sauber. Takie jest moje zdanie :)
55. radosny
53. wasior nie zrozum mnie źle ale tak to może poczekamy do ostatniego wyścigu sezonu i wtedy będziemy wiedzieć już wszystko:P
Cała frajda to wywróżyć coś teraz:))
56. wasior
@Kacperboss.
Renia teraz może znajdować się w środku stawki. Trochę mało czasu mieli. Jednak podejrzewam, że R30B może być już znacznie lepsze.
Wg mnie w tym sezonie najbardziej będą się liczyły Ferrari i Mercedes. Ferrari ma na pewno coś do udowodnienia po poprzednim sezonie. Już w jego połowie zaczęli szykować bolid.
A co do RBR jestem sceptyczny. Prawdę mówiąc w tamtym roku wybili się poprzez lukę w regulaminie (podwójny dyfuzor). Jeśli w tym nie udało się opracować czegoś rewolucyjnego wątpię w ich dominację. Będą być może w czołówce ale beż rewelacji.
@Radosny.
Będziemy czekać do rozpoczęcia sezonu by potwierdziły się nasze wróżby:)
57. Gosu
56. wasior RBR nie miał podwójnego dyfuzora na początku sezonu z tego co pamiętam zainstalowali go w połowie sezonu.
58. kacperboss
@56
Gosu ma rację, RBR nie miał na początku podwójnego dyfuzora i nie wprowadzali go na hura.
Reno też miało dużo czasu, zaczęli budowę nowego bolidu chyba jeszcze prędzej od Ferrari.
59. ygor
A na pewno RBR zakończył sezon 2009 z najlepszym pakietem areo co jak wiemy miało i ma kluczowe znaczenie.
60. riqoor
Istnieje jakaś gra lub program pozwalający pobawić się w F1? Chodzi mi przede wszystkim o zabawę tymi wszystkimi ustawieniami i późniejszym testowaniem ich w praktyce. Pewnie nic takiego nikt nigdy nie zrobił, ale zapytać warto...
61. Gosu
60. riqoor ja pogrywam w F12006 na Ps2. Oprócz dość dobrze odzwierciedlającej symulacji jazdy, poznasz wszystkie tory i setup samochodu, którym później jedziesz w GP. Wiem, że ludziska pomykają w grę rFactror i ona jest uznawana za najlepszą grę o F1, ale ja jej nie instalowałem.
62. M@teuka
ja tez gram jeszcze czasami w F1 2006 na ps2 ale jednak nie ma to jak Gran Turismo 5 Prologue i ferrari F12007 ;)
63. riqoor
No, ale na PS2 ;/ Nie palę się szczerze mówiąc do wydania 4 stów dla jednej gry. No nic. Odkopałem gdzieś w szafie stary F1 Challenge 99-02 i coś tam próbuje. Całkiem spoko, trochę popykam a potem jakieś mody zainstaluje i będzie zabawy akurat do rozpoczęcia sezonu F1 ;]
Swoją drogą, ciekawe jak Kubica sobie dzisiaj poradzi. Wie ktoś jaka pogoda w Jerez?
64. wasior
Ja gram sobie w F1 Deluxe 2009. Możesz spróbować:)
65. Klausberg
Ciekawi mnie zespól Tera Rosso,patzrac na wyniki przejazdów porownaniu z ferrari wpadali swietnie mowie o analizie okrazen chyba ze pasuje im deszcz , moze byc niespodzianka. Moze w tym roku wlacza sie czesciej do walki wsrod konstriktorow.
66. riqoor
No a Kubica czwarty na deszczu... Toro Rosso faktycznie dobrze się spisuje. Ponad 1 sekunda przewagi na Buttonem i niemalże 1,5 nad Schumacherem.
67. alecc
Skopiowaliście czasy ze strony williamsa, a tam były czasy z wczoraj i dziś wymieszane, ten czas rosberga jest wczorajszy, dzisiaj najszybczy jest Buemi (via fttoday .nl) także na stornie głównej wielkimi literami macie informacje nieprawdziwą, cóż za klapa :P
68. pitstop
O kturej jest dzisiaj te na Jarez?
69. black knight
67. To są po prostu czasy uzyskane przez kierowców podczas wczorajszych testów :)
70. andjo1234
wyniki dzisiejszych testów na 13:30
1. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:20.026
2. Jenson Button McLaren 1:20.618
3. Nico Hulkenberg Williams 1:21.565
4. Michael Schumacher Mercedes GP 1:21.907
5. Fernando Alonso Ferrari 1:21.928
6. Robert Kubica Renault 1:22.129
7. Vitantonio Liuzzi Force India 1:22.886
8. Mark Webber Red Bull 1:23.164
9. Kamui Kobayashi Sauber 1:23.190
10. Timo Glock Virgin 1:29.964
71. andjo1234
Przedpołudniowe testy Formuły 1 w Jerez de la Frontera przerywano już dwukrotnie.
Po raz pierwszy czerwone flagi wywieszono po 24 minutach, gdy Nico Hülkenberg zakopał swojego Williamsa FW32 w żwirze przy zakręcie Angel Nieto. Powodem kłopotów okazał się wyciek z układu hydraulicznego, który odciął napęd Coswortha. Kolejną przerwę w zajęciach spowodowały elementy, które odpadły od samochodu Timo Glocka.
Pogoda w Andaluzji jest dzisiaj lepsza niż wczoraj. Co prawda, w trakcie pierwszej godziny kropił przelotny deszczyk, ale potem zza chmur wyjrzało słońce i nawierzchnia jest już sucha, więc kierowcy mogą bez przeszkód realizować swoje programy przygotowawcze.
Po drugiej przerwie w zajęciach Sébastien Buemi uzyskał 1.20,504, poprawiając o 0,4 sekundy wczorajsze osiągnięcie Nico Rosberga. Drugi rezultat należy do Jensona Buttona, trzeci do Michaela Schumachera, który przejął dzisiaj kierownicę Mercedesa GP W01. Na czwartej pozycji widnieje Robert Kubica. 25-letni krakowianin zmienił za kółkiem Renault R30 Witalija Pietrowa. Dotychczas Polak przejechał 25 okrążeń.
72. pawelf1
kobayashi 1.19.950
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz