komentarze
  • 30. ewerti
    • 2010-01-28 13:10:29
    • *.ujscie.net

    yyy...ale poleciałeś:P

  • 31. habib
    • 2010-01-28 13:13:25
    • *.238.139.138

    CIEKAWA KONCEPCJA hehe:D

  • 32. Bartec
    • 2010-01-28 13:19:06
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Podobny do RBR i dobrze. Jak to się kiedyś mówiło: "My się nie wstydzimy słusznych wzorów".

  • 33. Anteaus
    • 2010-01-28 13:22:13
    • *.lodz.msk.pl

    Zwróciłbym wam uwagę na zmniejszone wloty powietrza zarówno nad głową kierowcy jak i po bokach. Ciekawa sprawa jak dla mnie. Czyżby nowy silnik mniej się grzał ?

  • 34. ewerti
    • 2010-01-28 13:41:53
    • *.ujscie.net

    własnie znalazłem conieco o silnikach i bedą ograniczone...zuzycie spalania musi byc mniejsze totez mniejsze obroty bedą miały i wloty juz takie wielkie niepotrzebne...

  • 35. jfc
    • 2010-01-28 13:46:00
    • *.160.92.82

    @29 Nie żebym nie lubił Ferrari, ale... Hmm.... Jaka panienka? To przecież jednoznacznie widać co to jest! Nadodatek niewygolona. Motor to już tam jest pod tym na biało umazganym miejscem - i słuszne to miejsce - pobudzające całość. Wiecie jaką rolę w takim układzie będą mieli Alonso i Massa?

  • 36. zbj
    • 2010-01-28 13:53:23
    • *.nette.pl

    @33. Anteaus, raczej nie o silnik chodzi a o KERS którego nie ma

  • 37. lechart
    • 2010-01-28 14:05:11
    • *.olsztyn.mm.pl

    To jest tylko ewolucja. Miała być rewolucja......

  • 38. siecho
    • 2010-01-28 14:11:36
    • *.146.219.141.ip.abpl.pl

    35jfc widać lubisz Ferrari ja również lubię, traktuje trochę jak panienkę bo nie dzierży ją polski kierowca, kiedy jednak dosiądzie "Ją" ROBERT to dopiero SEXS. pozdrawiam SIECHO.

  • 39. lechu55
    • 2010-01-28 14:11:58
    • *.181.129.250

    Wiecej bialego koloru jest. Widac tez róznice w kształcie.

  • 40. azazel
    • 2010-01-28 14:20:59
    • *.chelm.mm.pl

    http:// www.f1fanatic.co.uk/ wp-content/uploads/ 2010/01/2010_ferrari_f10_split_t.jpg
    Na tym zdjęciu lepiej widać o ile nowy bolid jest dłuższy od startego.

  • 41. mpkaras
    • 2010-01-28 14:32:10
    • *.zep.com.pl

    F10 wydaje się być bardziej masywny

  • 42. BMWbmw
    • 2010-01-28 14:32:22
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Trochę zgapili od RBR a reszte wzieli z zeszłorocznej konstrukcji....

  • 43. Anteaus
    • 2010-01-28 14:44:16
    • *.lodz.msk.pl

    @36. zbj , a wytłumacz mi co ma wielkość wlotów powietrza wspólnego z Kersem ?
    Raczej chodzi o to co napisał @ 34. ewerti czyli to ,że z racji konieczności oszczędzania paliwa silniczki będą się znacznie mniej grzać i nie potrzebne jest dostarczanie aż takiej ilości powietrza do chłodzenia.
    Właśnie od samego początku jak potwierdzono zakaz tankowania w tym sezonie ciekawiło mnie jaki to będzie miało wpływ na budowę bolidów.
    Na postawie tego porównania w budowie Ferrari zamieszczonego przez kolegę kempę (zresztą tak na marginesie super fajnie zrobione porównanie) widać ,że budowa bolidu jest zupełnie inna.
    Pomijając inne aerodynamiczne historię to jest to super ciekawa sprawa i dziwie sie ,że nikt tego wcześniej nie zauważył
    Podejrzewam ,że dzięki temu zabiegowi sam opór aerodynamiczny bolidu jest znacznie mniejszy

  • 44. katalończyk
    • 2010-01-28 14:46:28
    • *.147.150.155.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Jak wiele osób zastanawia się nad kolorystyką loga santander mam pewną hipotezę a mianowicie porównajmy kolorystycznie f10 z np f2004 myślę że to malowanie ma nam przypominać kto jest głównym sponsorem ferrari oczywiście chodzi mi o mariboro (gdzieś czytałem że marlboro ma prawo do całej powierzchni reklamowej na bolidzie ale głowy nie daję) firmy poprostu mogły się dogadać a takie malowanie odrazu przywołuje wspomnienia i przemawia bardziej niż kod kreskowy

  • 45. ninja016
    • 2010-01-28 14:51:36
    • *.147.146.46.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    nic nie mowie ale skopiowali bolid od redbulla zobaczcie przedni nos i spojler normalnie jak w redbullu

  • 46. Bartec
    • 2010-01-28 15:04:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @katalończyk. Coś w tym jest.

  • 47. impostor1981
    • 2010-01-28 15:12:05
    • *.brhm.cable.ntl.com

    @43 Anteaus przy KERSie potrebne były większe wloty do chłodzenia silnika i systemu KERS (chyba baterie ale nie jestem pewien). Nie wiem czy pamietasz chyba w Malezji Ferrarka miała problem z przegrzewaniem systemu

  • 48. Budyn_F1
    • 2010-01-28 15:19:44
    • *.chello.pl

    Praktycznie nie ma roznicy.

  • 49. zbj
    • 2010-01-28 16:24:57
    • *.nette.pl

    @43. Anteaus, to ze baterie kersu bardzo sie grzeja, dlatego min. brown mial duzo mniejsze wloty powietrza niz SF, czy BMW, porownaj sobie tamte konstrukcje, zauwaz tez ze gdy Renault zrezygnowalo z KERS to rozniez zmniejszyli wloty powietrza

  • 50. Polak477
    • 2010-01-28 16:51:18
    • *.pppoe.covernet.pl

    Ludzie ludzie. Każda zmiana lekka może dać wielką różnicę, a zmiany są dosyć mocne. Pierwsze zdjęcie zmiany względem F60:
    - Prostszy "wlot powierza" jest przy okazji wyżej położony, F60 ma tutaj bardziej wyprofilowane to wszystko, a F10 prostsze
    -Płetwa lekko uniesiona w górę, dużo mniej niż w F60 i jest dłuższa, ale niższa,
    -Nos bardziej skoszony i ostry niż w F60
    Zdjęcie nr 2:
    -F10 dużo bardziej ostrzejsza sylwetka, w F60 było to wypukłe, tutaj jest prostsze,
    -Na ogonie w środku jest coś wyprofilowane lub wycięte, dokładnie nie widać
    Zdjęcie nr 3:
    -F10 dużo bardziej wyprofilowane- wychodzi z tego takie serce, F60 tutaj jest prostsze
    -Wlot nad kierowcą w F10 jest mniej podłużny, w F60 jest bardzo podłużny niemal owalny, w F10 "jajko"
    Są to przecież bardzo duże różnice.

  • 51. Jacu
    • 2010-01-28 17:46:30
    • *.retsat1.com.pl

    www autosport com/news/report.php/id/81104
    Pierwsza fotka nowego Williamsa - przod bolidu tez bardzo red bullowy

  • 52. jfc
    • 2010-01-28 18:00:40
    • *.78.158.22

    Cóż chyba wszyscy myśleli że za plecami kierowcy będzie wystawał ogromny bak paliwa, przednie skrzydło zostanie podniesione o pół metra w górę i przechylone w drugą stronę, tylne poszerzone o 2metry z każdej strony albo w ogóle zlikwidowane i dodadzą wreszcie fajne drzwi dla kierowcy otwierane do góry i zdejmą też te szpecące gumy z kół. No i na koniec przemalują się na blady zgniło zielony żeby nie wyglądać z góry jak ta c.pa.
    Niestety żadnej(sic!) z tych zmian nie wprowadzili! Ani kroku do przodu - będą z tyłu stawki!

  • 53. wojtekdziekan1
    • 2010-01-28 18:57:17
    • *.231.203.29

    hehe na oko nie widać róznicy ;d

  • 54. matito
    • 2010-01-28 20:05:15
    • *.adsl.inetia.pl

    to bolid więc każda część wpływa na aerodynamikę i szybkość bolidu. Z wyglądu nie wiele ich różni ale każda najmniejsza zmiana może przyczynić się do zwiększenia stabilności pojazdu, szybkości... Duże spoilery z przodu od sezonu 2009 są problemem dla wielu kierowców ponieważ ten element zawsze był bardzo wrażliwy nawet w poprzednich sezonach kiedy był mniejszy, a teraz gdy jest tak szeroki trzeba podwójnie uważać bo każde nadłamanie wpływa na bezpieczeństwo. Chyba nikt by nie chciał oberwać kawałkiem spoilera z bolitu z przodu. Osobiście mi się bardzoej podoba F60

  • 55. Dr Prozac
    • 2010-01-28 21:15:56
    • *.ipartners.pl

    Heh bolid Williamsa też ma noś podobny do RBR ;)

  • 56. sk0k
    • 2010-01-28 22:45:42
    • *.icpnet.pl

    wizualnie niezbyt sie roznia ale mam nadzieje ze osiagami beda ;)

  • 57. fezuj
    • 2010-01-29 08:53:41
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Zmiany są i to widoczne, ale czy to jest to co wyjedzie w Walencji a już czy w Bahrajnie coś z tego zostanie? trudno wyczuć jak dla mnie to jest jedna z koncepcji ( a pewnie posiadają ich kilka) którą należy wypróbować w warunkach "bojowych" .

  • 58. zbj
    • 2010-01-29 09:43:41
    • *.nette.pl

    @54. matito ciekawe jak bedzie kiedy na torze znajdzie sie 26 bolidow i kilku kierowcow ktorzy nie jezdzili w warunkach wyscigowych takimi bolidami, na starcie kilku pierwszych GP moze byc masakra z tylu stawki

  • 59. ewerti
    • 2010-01-29 16:29:48
    • *.ujscie.net

    po przemyśleniu sprawy to przednie skrzydło nie jest takie jak w zeszłym roku:P
    cały nos jest inny debile

  • 60. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-01-29 22:51:38
    • *.warszawa.supermedia.pl

    59. ewerti: Co to miało znaczyć?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo