Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.
ROZUMIEM
komentarze
1. Grapuś
Tak jak mówiłem F10 jest o 20-30 cm dłuższy i ładniejszy :)
2. habib
nowy, jakby smuklejszy :D
3. kempa007
co do dlugosci to nie wiadomo, zdjecia nie byly robione z tego samego miejsca, wiec ciezko to oceniac. Przed sezonem mowilo sie o zwiekszeniu rozstawu osi o okolo 10 cm.
4. Daniels
no ogolnie bardziej okraglejszy i ladniejszy jest ten F10 :)
5. Ghostface
Przednie skrzydlo pratycznie bez zmian tylko detale a tylne zdecydowanie wezsze . Poza tym przednim nosem wiele sie nie zmienil od poprzedniego ale pewnie diabel tkwi w szczegolach :P
6. Bartec
Dzięki za to porównanie, daje ogląd wykonanych zmian. Co do kolorystyki to może za dużo tej bieli jak na mój gust, ale czerwone logo Santander gdzieś trzeba było dać.
7. Gosu
Na rzucie z góry widać o ile większa jest powierzchnia za głową kierowcy na zupę.
8. ewerti
jak przednie bez zmian?
otwórz oczy...zmiany są...i to ogroomne...od budowy po zmiane kontów płatów tego skrzydła...
9. Ghostface
Gdzies czytalem ze to wogole nie sa docelowe skrzydla podobno to z zeszlego roku . Dopiero w walencji bede nowe ale nie wiem czy to prawda ...
10. FAster92
Dla mnie F10 ma ładniejsze kształty od F60, ale wizualnie to F60 jest ładniejszy od F10 ale to tylko przyzwyczajenie .
I napewno się to za nie długo zmieni ;-)
11. habib
najbardziej dziwi mnie że logo Santander w oryginale jest białe na czerwonym tle, na bolidzie jest jakby odwrotnie
12. Bartec
@Kempa007 Zgadzam się że co do długości to po tych zdjęciach ciężko oceniać. Np na zdjęciu z góry wydaje się, że dłuższa część nosa wystaje przed przednie skrzydło, ale na zdjęciu z boku tej różnicy nie widać.
13. wolny-3000
znacznie zmieniła sie podłoga
14. walerus
oponki powinny być inne z przodu... z tyło mniejszy spojler? ale widać dyfuzor będzie bardziej wykorzystany i full bak koło kierowcy i z tyłu - bardziej agresywny...
15. Bartec
@habib. Teraz to trochę zgłupiałem. Logo Santander w czerwieni wyglądało mi naturalnie ale faktycznie w oryginale jest białe, więc chyba lepiej było je tak zostawić i zachować jednolity kolor bolidu. W takim układzie nie rozumiem tej koncepcji.
16. kempa007
bridgestone pewnie dopiero na testy przywiezie nowe gumy ;-)
17. Kaka200
jak ferrari nowe skrzydłą zamatuje na walencje a to sa stare z poprzedniego sezonu
18. ewerti
jak stare? macie oczy?
widzicie różnice?
19. Kaka200
18. ewerti bo to sa bolidy z prezentaciji ale w f60 skrzydło w trakcie sezonu chyba sie zmienilo jak jestes slepy to ze zobazc na jakiies zdjecia z brazylii a ferrari zamotuje nowe na walencje proste
20. Smola
Toż to cacko doprowadza mnie do stanów wzmożonego podniecenia!
21. macieck1981
to zdjecie z przodu to bardzo przypomna mi jakis bolid z tamtego roku ciekawe jaki?;)
tak RED BULL tylko czerwonu;)
strasznie podobny heh
22. macieck1981
czy tylko mi sie wydaje?
23. ewerti
jak juz chcesz porównywac to popatrz na tylne skrzydło z bahrajnu...i powiedz co widzisz...przynaje sie do błędu...ale tył niestety tez jest bardzo podobny...jezeli chodzi o skrzydło bo o dyfuzorze nie mowie...
24. macieck1981
red bull mialo dziubek bardziej ostry ale tak to strasznie podobny
25. Peti_bis
No ciekawe jaka będzie Renata? Głównie chodzi o malowanie, bo podejrzewam, że do Bahrajnu te bolidy będą wyglądały jednak inaczej - nikt nie odkryje kart w styczniu.
26. habib
w ogóle nie rozumiem podniety niektórych spowodowanej tym że przód jest PODOBNY do Red Bulla, przecież nigdzie nie jest napisane że nie może być podobny, a inżynierowie Ferrari okazaliby się idiotami gdyby nie wzieli pod uwagę koncepcji jaką w ubiegłym roku zastosował, bądz co bądź, lepszy Red Bull, dlatego nie ma co robić wielkiego HALO bo przecież oni nie wykradli z Red Bulla tego projektu.
27. ewerti
moze i nie odkryje ale wiesz zawsze jakieś nowości są:)
a co do renault to było głosowanie na ich stronie:)
wie ktos może czy z silnikami cos sie zmieniło w tym sezonie? jakies ograniczxenia cos?
28. macieck1981
26. habib
ale czy ktos robi jakies wielkie halo
i czy ktos napisal ze cos wykradli?
stwierdzam tylko fakty ze jest podobny i nic innego
29. siecho
Ładny, delikatny jakby troszeczkę damski. Widok z góry kojarzy się ze smukłą panienką z rozłożonymi udami. Pasuje temperamentem typowych południowców Włosko- Hiszpańsko-Brazylijskiego Teamu.Ciekawy jestem jaki MOTOR będzie tkwił między udami.(-:
30. ewerti
yyy...ale poleciałeś:P
31. habib
CIEKAWA KONCEPCJA hehe:D
32. Bartec
Podobny do RBR i dobrze. Jak to się kiedyś mówiło: "My się nie wstydzimy słusznych wzorów".
33. Anteaus
Zwróciłbym wam uwagę na zmniejszone wloty powietrza zarówno nad głową kierowcy jak i po bokach. Ciekawa sprawa jak dla mnie. Czyżby nowy silnik mniej się grzał ?
34. ewerti
własnie znalazłem conieco o silnikach i bedą ograniczone...zuzycie spalania musi byc mniejsze totez mniejsze obroty bedą miały i wloty juz takie wielkie niepotrzebne...
35. jfc
@29 Nie żebym nie lubił Ferrari, ale... Hmm.... Jaka panienka? To przecież jednoznacznie widać co to jest! Nadodatek niewygolona. Motor to już tam jest pod tym na biało umazganym miejscem - i słuszne to miejsce - pobudzające całość. Wiecie jaką rolę w takim układzie będą mieli Alonso i Massa?
36. zbj
@33. Anteaus, raczej nie o silnik chodzi a o KERS którego nie ma
37. lechart
To jest tylko ewolucja. Miała być rewolucja......
38. siecho
35jfc widać lubisz Ferrari ja również lubię, traktuje trochę jak panienkę bo nie dzierży ją polski kierowca, kiedy jednak dosiądzie "Ją" ROBERT to dopiero SEXS. pozdrawiam SIECHO.
39. lechu55
Wiecej bialego koloru jest. Widac tez róznice w kształcie.
40. azazel
http:// www.f1fanatic.co.uk/ wp-content/uploads/ 2010/01/2010_ferrari_f10_split_t.jpg
Na tym zdjęciu lepiej widać o ile nowy bolid jest dłuższy od startego.
41. mpkaras
F10 wydaje się być bardziej masywny
42. BMWbmw
Trochę zgapili od RBR a reszte wzieli z zeszłorocznej konstrukcji....
43. Anteaus
@36. zbj , a wytłumacz mi co ma wielkość wlotów powietrza wspólnego z Kersem ?
Raczej chodzi o to co napisał @ 34. ewerti czyli to ,że z racji konieczności oszczędzania paliwa silniczki będą się znacznie mniej grzać i nie potrzebne jest dostarczanie aż takiej ilości powietrza do chłodzenia.
Właśnie od samego początku jak potwierdzono zakaz tankowania w tym sezonie ciekawiło mnie jaki to będzie miało wpływ na budowę bolidów.
Na postawie tego porównania w budowie Ferrari zamieszczonego przez kolegę kempę (zresztą tak na marginesie super fajnie zrobione porównanie) widać ,że budowa bolidu jest zupełnie inna.
Pomijając inne aerodynamiczne historię to jest to super ciekawa sprawa i dziwie sie ,że nikt tego wcześniej nie zauważył
Podejrzewam ,że dzięki temu zabiegowi sam opór aerodynamiczny bolidu jest znacznie mniejszy
44. katalończyk
Jak wiele osób zastanawia się nad kolorystyką loga santander mam pewną hipotezę a mianowicie porównajmy kolorystycznie f10 z np f2004 myślę że to malowanie ma nam przypominać kto jest głównym sponsorem ferrari oczywiście chodzi mi o mariboro (gdzieś czytałem że marlboro ma prawo do całej powierzchni reklamowej na bolidzie ale głowy nie daję) firmy poprostu mogły się dogadać a takie malowanie odrazu przywołuje wspomnienia i przemawia bardziej niż kod kreskowy
45. ninja016
nic nie mowie ale skopiowali bolid od redbulla zobaczcie przedni nos i spojler normalnie jak w redbullu
46. Bartec
@katalończyk. Coś w tym jest.
47. impostor1981
@43 Anteaus przy KERSie potrebne były większe wloty do chłodzenia silnika i systemu KERS (chyba baterie ale nie jestem pewien). Nie wiem czy pamietasz chyba w Malezji Ferrarka miała problem z przegrzewaniem systemu
48. Budyn_F1
Praktycznie nie ma roznicy.
49. zbj
@43. Anteaus, to ze baterie kersu bardzo sie grzeja, dlatego min. brown mial duzo mniejsze wloty powietrza niz SF, czy BMW, porownaj sobie tamte konstrukcje, zauwaz tez ze gdy Renault zrezygnowalo z KERS to rozniez zmniejszyli wloty powietrza
50. Polak477
Ludzie ludzie. Każda zmiana lekka może dać wielką różnicę, a zmiany są dosyć mocne. Pierwsze zdjęcie zmiany względem F60:
- Prostszy "wlot powierza" jest przy okazji wyżej położony, F60 ma tutaj bardziej wyprofilowane to wszystko, a F10 prostsze
-Płetwa lekko uniesiona w górę, dużo mniej niż w F60 i jest dłuższa, ale niższa,
-Nos bardziej skoszony i ostry niż w F60
Zdjęcie nr 2:
-F10 dużo bardziej ostrzejsza sylwetka, w F60 było to wypukłe, tutaj jest prostsze,
-Na ogonie w środku jest coś wyprofilowane lub wycięte, dokładnie nie widać
Zdjęcie nr 3:
-F10 dużo bardziej wyprofilowane- wychodzi z tego takie serce, F60 tutaj jest prostsze
-Wlot nad kierowcą w F10 jest mniej podłużny, w F60 jest bardzo podłużny niemal owalny, w F10 "jajko"
Są to przecież bardzo duże różnice.
51. Jacu
www autosport com/news/report.php/id/81104
Pierwsza fotka nowego Williamsa - przod bolidu tez bardzo red bullowy
52. jfc
Cóż chyba wszyscy myśleli że za plecami kierowcy będzie wystawał ogromny bak paliwa, przednie skrzydło zostanie podniesione o pół metra w górę i przechylone w drugą stronę, tylne poszerzone o 2metry z każdej strony albo w ogóle zlikwidowane i dodadzą wreszcie fajne drzwi dla kierowcy otwierane do góry i zdejmą też te szpecące gumy z kół. No i na koniec przemalują się na blady zgniło zielony żeby nie wyglądać z góry jak ta c.pa.
Niestety żadnej(sic!) z tych zmian nie wprowadzili! Ani kroku do przodu - będą z tyłu stawki!
53. wojtekdziekan1
hehe na oko nie widać róznicy ;d
54. matito
to bolid więc każda część wpływa na aerodynamikę i szybkość bolidu. Z wyglądu nie wiele ich różni ale każda najmniejsza zmiana może przyczynić się do zwiększenia stabilności pojazdu, szybkości... Duże spoilery z przodu od sezonu 2009 są problemem dla wielu kierowców ponieważ ten element zawsze był bardzo wrażliwy nawet w poprzednich sezonach kiedy był mniejszy, a teraz gdy jest tak szeroki trzeba podwójnie uważać bo każde nadłamanie wpływa na bezpieczeństwo. Chyba nikt by nie chciał oberwać kawałkiem spoilera z bolitu z przodu. Osobiście mi się bardzoej podoba F60
55. Dr Prozac
Heh bolid Williamsa też ma noś podobny do RBR ;)
56. sk0k
wizualnie niezbyt sie roznia ale mam nadzieje ze osiagami beda ;)
57. fezuj
Zmiany są i to widoczne, ale czy to jest to co wyjedzie w Walencji a już czy w Bahrajnie coś z tego zostanie? trudno wyczuć jak dla mnie to jest jedna z koncepcji ( a pewnie posiadają ich kilka) którą należy wypróbować w warunkach "bojowych" .
58. zbj
@54. matito ciekawe jak bedzie kiedy na torze znajdzie sie 26 bolidow i kilku kierowcow ktorzy nie jezdzili w warunkach wyscigowych takimi bolidami, na starcie kilku pierwszych GP moze byc masakra z tylu stawki
59. ewerti
po przemyśleniu sprawy to przednie skrzydło nie jest takie jak w zeszłym roku:P
cały nos jest inny debile
60. Kimi Rajdkoniem
59. ewerti: Co to miało znaczyć?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz