Bartec
Ostatnia aktywność
avatar
Bartec

07.02.2011 14:03

0

Serdeczne podziękowania i wyrazy szacunku dla doktora Rosello i jego zespołu lekarzy jak czytam o siedmiogodzinnej operacji, mając jednocześnie świadomość skali wyzwania to myślę, że taka praca to też w pewnym sensie bohaterstwo. Walka o ludzkie życie i zdrowie jest nie do przecenienia i w takich momentach sobie o tym przypominamy. Czapki z głów dla takich lekarzy Panie i Panowie.

Przejdź do wpisu Pozytywne informacje z Włoch

avatar
Bartec

31.01.2011 13:52

0

Jak na razie jedyny do którego kolorystyką pasują nowe opony ;)

avatar
Bartec

17.05.2010 16:48

0

Jeżeli ktoś ma zarzuty do jakości pracy komentatorów to odsyłam do wywiadu z Janem Miodkiem z bodajże 2002 roku, w którym opisuje on jak trudna jest to praca jednocześnie tłumacząc, że posługiwanie się naszym pięknym (mówię to bez ironii) językiem, w sytuacji presji i emocji jest trudne, a w takiej sytuacji nie trudno o lapsusy. Apeluję więc o szacunek dla zawodu, którego sami nie wykonujemy i zastanowienie nad tym czy chcielibyśmy być krytykowani i pouczani w naszej pracy. Trochę pokory Panie i panowie.

avatar
Bartec

13.05.2010 15:54

0

@190 Ot i głos rozsądku. Właśnie ze względu na twoje spostrzeżenia zaniechałem wypowiadania się na forum. Jakość przeszła w ilość - smutne.

avatar
Bartec

25.03.2010 13:42

0

Najlepiej coś amerykańsko prostego - 7 i 5 aleją wzdłuż Central Parku a potem Broadway'em. A żeby było ciekawiej bolidy będą się zatrzymywać na światłach.

avatar
Bartec

11.03.2010 11:52

0

Wymieniłem bebechy w swoim PC'cie w sumie tak z przyzwyczajenia (raz na kilka lat) a tu proszę świetny powód się znalazł. W sumie nawet dobrze, że we wrześniu, będzie jak przeczekać zimę.

avatar
Bartec

05.03.2010 14:54

0

@7 Koyot. Tylko, że przy takim podejściu zyskałyby na znaczeniu bolidy a straciliby kierowcy. Dysproporcja między wkładem kierowców i inżynierów już jest wielka i osobiście chciałbym żeby większa, nie była bo inaczej mistrzowie F1 będą się pojawiać i znikać co sezon i braknie miejsca na legendy (o ile już go nie brakuje).

avatar
Bartec

05.03.2010 10:17

0

Jak się Renault wycofa to FoodCare przejmie udziały i zmieni nazwę na Tiger Racing ;)

Przejdź do wpisu Kubica ma polskiego sponsora

avatar
Bartec

05.03.2010 10:13

0

@84 Bo może to jest odlew z betonu. Trochę przyozdobiony taśmą klejącą :)

Przejdź do wpisu HRT F1 prezentuje bolid

avatar
Bartec

05.03.2010 10:07

0

Nie tylko uliczne chcieli w Polsce budować (Kraków i Poznań chyba). Łódź miała pomysł na tor wyścigowy budowany na terenie dawnego poligonu. Po wywaleniu Kropiwnickiego nawet sobie uchwałę przyjęli (tak dla jaj oczywiście). A tak na poważnie to myślę, że jeszcze sporo czasu upłynie zanim ktoś w Polsce się za taką inwestycję weźmie na poważnie, no chyba, że się Bernie zakumpluje z jakimś Kulczykiem, Sobiesiakiem, czy innym lobbystą.

Przejdź do wpisu Kubica ma polskiego sponsora

avatar
Bartec

03.03.2010 11:23

0

Takiego pitolenia to już dawno nie słyszałem: "Nowa nazwa zespołu zaznacza nowe narodziny naszych ambicji Formule 1" rany, kto im to pisał Gierek czy Gomułka?

avatar
Bartec

03.03.2010 11:12

0

Politykę w FIA to widać gołym okiem, US i Campos dostali licencje na tzw ładne oczy Stefan szykuje się do sezonu jakby był pewien, że go Bernie wpuści bez problemów. Tylko pytam po co pisać w przepisach o terminach uzgodnieniach i wymaganiach, skoro potem ma się to wszystko w d.. Bolesna prawda jest taka, że FIA wymaga reformy i zmiany w myśleniu, rezygnacja Mosleya dała tyle co nic bo zaraz w jego buty wskoczył Todt i zaczął wymyślać superlicencje dla szefów teamów tylko po to żeby zatrzasnąć drzwi przed nosem Briatore. Normalnie jak to piszę to jakbym streszczał "Modę na Sukces". Dobrze, że jeszcze jest taki Webber który potrafi powiedzieć szczerze i dobitnie co myśli. Popieram

avatar
Bartec

26.02.2010 14:10

0

Kempa007 - święte słowa. Pisałem o tym już wcześniej i powtórzę. Mniej czasu to wg mnie większe prawdopodobieństwo błędu. A czym się takie błędy kończą nie raz widzieliśmy.

avatar
Bartec

23.02.2010 14:59

0

@17 Po pierwsze skąd wiesz że dyfuzor Williamsa był taki sam jak Brawna? Po drugie gdyby nie on miał największe znaczenie to nie sądzę żeby inne zespoły wywoływały o niego taką wojnę. Po trzecie Ross mógł wiedzieć, że" to cudo" jest dobre ale czy będzie wygrywać to mógł się dopiero przekonać, bo i skąd niby miał to wiedzieć. Po czwarte jeżeli coś jeszcze oprócz dyfuzora miało duże znaczenie to kupa forsy władowana w KERS przez inne zespoły z marnym skutkiem.

avatar
Bartec

23.02.2010 14:17

0

Może FIA powinna się bardziej zastanawiać przy doborze ekip a nie rekrutować z łapanki dlatego, że ktoś wypadł. Poza tym mam wrażenie że Bernie za szybko poleciał na hasło "made in USA".

avatar
Bartec

23.02.2010 14:12

0

@12 Dobre. A tak a propos Brawna, mam szacunek dla tego gościa za poprzedni sezon, ale wątpię żeby udało mu się to powtórzyć. Podstawą siły BGP był trick z dyfuzorem który dał ogromna przewagę na początku sezonu i wystarczającą siłę aby dociągnąć na miejscach 1,2. W tym roku ta przewaga zniknie poza tym myślę, że przepychanki polityczno finansowe w Mercu nie wyjdą im na dobre.

avatar
Bartec

19.02.2010 15:46

0

Przepisy F1 mówią o tym kiedy zamykana jest lista teamów na następny sezon, więc rozumiem, że logiczne będzie aby nowy zespół (Stefan) wystartował w tym sezonie powinien uzyskać zgodę nie tylko Berniego i spółki ale też wszystkich teamów zrzeszonych w FOTA.

avatar
Bartec

19.02.2010 09:32

0

Z pewnością w tym sezonie zrobi się ciekawie także w boksach. Po pierwsze zastanawiam się jaka jest granica czasu do jakiej można zejść podczas zmiany opon. Po drugie wiadomo, że mało czasu to potencjalnie więcej błędów, które mam nadzieję nie zaowocują odpadaniem kół na torze. Pamiętam jak w 2007 Alonso ciskał kaskiem o glebę wściekły na mechaników po tym jak odpadło mu koło. Swoją drogą jestem też ciekaw na czym niby polega wyższość światełek Ferrari nad klasycznym lizakiem.

avatar
Bartec

18.02.2010 15:50

0

@345 parafrazując stare powiedzenie: "Kurica nie ptica - Petrov nie Kubica"

avatar
Bartec

16.02.2010 09:01

0

Devious: dobrze, że mamy takich fanów F1. Popieram twoją wypowiedź od A do Z Niektórzy mają przyjemność w dowalaniu innym ile wlezie a klawiatura niestety zniesie wszystko. Nick to jest dobry kierowca (nie wybitny ale dobry)i nie zmieni tego fakt, że jest Niemcem. Powiem więcej, owszem był Nick kierowcą nr 1 w BMW i czasem na Robercie testowano egzotyczne ustawienia i taktyki na wyścig. Ale jak ktoś mi wmawia, że Kubicy celowo zakładali opony na odwrót albo psuli zaczepy przedniego skrzydła to pozostaje mi się śmiać. A jak ktoś mi mówi, że Heidfelda zweryfikował rynek to znaczy że niema zielonego pojęcia o sporcie jakim jest F1czyste prawa rynku to mogą sobie działać na straganie z marchewką a tu jest wiele powodów dla których ktoś siedzi w bolidzie albo nie.

avatar
Bartec

15.02.2010 12:06

0

@13. Zgadzam się, że nazywanie Nicka miernotą to duża przesada. Po prostu źle podszedł do obecnego sezonu. Aspirował za wysoko i teraz odczuwa tego skutki. Dla dobrych teamów był za słaby, dla słabych za drogi.

avatar
Bartec

12.02.2010 18:03

0

I bardzo dobrze, może ktoś weźmie pod uwagę nasze skromne zdanie.

avatar
Bartec

12.02.2010 12:08

0

Miło by było gdyby opublikowali pełne wyniki.

avatar
Bartec

11.02.2010 15:22

0

@14 zgadzam się, mam nadzieję, że Bridgestone też wyciągnie jakieś wnioski z tych testów, bo jak potem podczas deszczowego wyścigu po 10 okrążeniach bolidy zaczną wypadać z toru to wcale nie będzie śmiesznie.

avatar
Bartec

11.02.2010 12:10

0

Nie oglądam tylko przeglądam wyniki aktualizowane na bieżąco na http://www. f1today. nl/ (usunąć spacje). Poza tym w temacie "rusza drugi dzień testów w jerez" ciągle ktoś wrzuca wyniki z powyższej strony.

avatar
Bartec

11.02.2010 11:59

0

@7 Myślę, że nie istnieje na chwilę obecną nic takiego jak status teamu rezerwowego. Przepisy mówią o wykluczaniu teamów nieprzygotowanych, mówią o tym, że skład jest ogłaszany do listopada poprzedniego roku. Takie zmiany w ostatniej chwili nie są raczej przewidziane przepisami ale nie sądzę żeby ktoś robił Stefanowi kłopoty w przypadku kiedy wykruszy się USF1 lub Campos a tym bardziej jeżeli wypadną obydwa. Zbierze się FIA i podejmie decyzję, a że Stefan jest najlepiej przygotowany wybiorą jego i podadzą jakieś tam uzasadnienie takiej decyzji i tyle.

avatar
Bartec

11.02.2010 10:59

0

Tak z innej beczki Robert 1:23.046 po 18 przejechanych okrążeniach. Trzeci czas na testach.

avatar
Bartec

10.02.2010 15:40

0

@19 Oczywiście że to jest skierowane przeciw Briatore, ma na celu wykluczyć ewentualność jego powrotu. Tyle, że jest to sytuacja w której FIA po pierwsze chce się zabezpieczyć na wypadek niekorzystnego dla siebie wyroku sądu a przy okazji stworzyć mechanizm kontroli na przyszłość. Uważam, że nie jest to dobre bo każdy taki mechanizm kontroli sprowadza ten sport coraz bardziej do biznesu. Ekskluzywność F1 powinna być związana z charakterem tego sportu a nie z tym, że jeden ew. dwóch facetów dobiera sobie kumpli którzy udają, że mają własne zdanie.

avatar
Bartec

09.02.2010 15:25

0

Stefan poczynił pewne przygotowania i jakoś nie chce mi się wierzyć, że na darmo.

avatar
Bartec

09.02.2010 15:02

0

No nie wiem, mnie to pachnie jedynie słuszną władzą.

avatar
Bartec

09.02.2010 14:30

0

Co do lusterek to w przepisach na ten rok jest w punkcie 14.3 regulaminu FIA jest że 1. muszą być dwa 2. muszą mieć wymiary 150 na 50mm 3. muszą być umieszczone nie bliżej niż 250mm od osi kokpitu To tak w skrócie bo w regulaminie jest to opisane dokładniej. Poza tym delegat FIA "musi być usatysfakcjonowany" praktyczną demonstracja faktu, że kierowca widzi w lusterkach co ma za sobą.

avatar
Bartec

09.02.2010 13:39

0

A propos porównań, uważam, że bez sensu są prośby o jakieś tam wyrównanie zdjęcia żeby zobaczyć długość czy co innego. O ile zdjęcie nie jest robione w dokładnie takim samym ustawieniu aparatu i obiektu fotografowanego bla bla bla itd. to żadnych porównań poza oględnymi zrobić się nie da.

avatar
Bartec

05.02.2010 16:49

0

Nie ukrywam, że czekam w tym roku przede wszystkim na RB, co prawda zeszłoroczna konstrukcja nie przesądza o tym, że w tym sezonie będzie równie świetnie ale jestem dobrej myśli.

avatar
Bartec

29.01.2010 15:37

0

@25 Myślę że nawet 0,7 s biorąc pod uwagę tylną płetwę połączona ze skrzydłem i logo Vodafone.

Przejdź do wpisu Porównanie MP4-24 i MP4-25

avatar
Bartec

29.01.2010 15:14

0

@20 nasz spór o określenia jest zupełnie jałowy, to on nic nie wnosi i musisz przyznać, że jeżeli moja "na oko" ocena jest niepotrzebna to odpowiedź na nią również (chyba, że ją uzasadnisz troską o merytoryczność tematu, tyle, że to już będzie czepianie się). Ale proponuję dać temu spokój i jeżeli już to pospierać się o ewentualne inspiracje Red Bullem, będzie konstruktywniej.

Przejdź do wpisu Porównanie MP4-24 i MP4-25

avatar
Bartec

29.01.2010 14:58

0

@jfc. Właśnie dlatego piszę, że na oko bo oceniam na oko, a co niby mam powiedzieć, że jestem ekspertem od aerodynamiki? Poza tym niby jak to się stało, że bolidy McLarena i Ferrari przypominają nieco RBR? Przecież nie poszli do Neweya i nie poprosili o plany. Korzystali z tego co widzieli wspierając to badaniami i analizami wreszcie testam a dobre wyniki RBR były punktem wyjściai. Mnie na badania testy i analizy nie stać więc sobie oceniam na oko i nikt mi tego zabronić nie może. Poza tym sam na końcu stwierdzasz, że ekipy takich speców szukają. Ja nim nie jestem (szkoda) ale my tu sobie dywagujemy i to jest myslę istota forum.

Przejdź do wpisu Porównanie MP4-24 i MP4-25

avatar
Bartec

29.01.2010 14:12

0

Mam mieszane uczucia co do tego bolidu, w porównaniu z MP4-24 jest oczywiście dużo zmian w aerodynamice (na oko na lepsze), na pewno celem jak najlepszego wykorzystania dyfuzora. Szczerze mówiąc czekam przede wszystkim na RBR i na porównanie ich bolidów z tego i poprzedniego roku.

Przejdź do wpisu Porównanie MP4-24 i MP4-25

avatar
Bartec

28.01.2010 15:04

0

@katalończyk. Coś w tym jest.

Przejdź do wpisu Porównanie Ferrari F10 i F60

avatar
Bartec

28.01.2010 13:19

0

Podobny do RBR i dobrze. Jak to się kiedyś mówiło: "My się nie wstydzimy słusznych wzorów".

Przejdź do wpisu Porównanie Ferrari F10 i F60

avatar
Bartec

28.01.2010 12:35

0

@habib. Teraz to trochę zgłupiałem. Logo Santander w czerwieni wyglądało mi naturalnie ale faktycznie w oryginale jest białe, więc chyba lepiej było je tak zostawić i zachować jednolity kolor bolidu. W takim układzie nie rozumiem tej koncepcji.

Przejdź do wpisu Porównanie Ferrari F10 i F60

avatar
Bartec

28.01.2010 12:23

0

@Kempa007 Zgadzam się że co do długości to po tych zdjęciach ciężko oceniać. Np na zdjęciu z góry wydaje się, że dłuższa część nosa wystaje przed przednie skrzydło, ale na zdjęciu z boku tej różnicy nie widać.

Przejdź do wpisu Porównanie Ferrari F10 i F60

avatar
Bartec

28.01.2010 12:08

0

Dzięki za to porównanie, daje ogląd wykonanych zmian. Co do kolorystyki to może za dużo tej bieli jak na mój gust, ale czerwone logo Santander gdzieś trzeba było dać.

Przejdź do wpisu Porównanie Ferrari F10 i F60

avatar
Bartec

20.01.2010 14:18

0

No proszę, a jak się czyta blogi ekipy USF1 to można odnieść wrażenie że mają potężne zaplecze, komputerowo badawcze prawie za darmo i opływają w luksusy. Prawda jest jak stare porzekadło: Kto nie smaruje ten nie jedzie.

avatar
Bartec

20.01.2010 10:06

0

Przy tak krótkim okresie testowym ryzyko nowej koncepcji jest duże. Z drugiej strony brawa za odwagę. Wątpię żeby ich pierwszy sezon był jakimś szokiem ale miło będzie zobaczyć coś nowego i dla dobra widowiska życzę im żeby to nie była nowość w stylu mydelnicy BMW 2009.

avatar
Bartec

15.01.2010 14:37

0

Tymczasem gdzieś w innym miejscu w europie Robert Kubica siedzi samotny i niema z kim pozjeżdżać i pokopać piłki.

Przejdź do wpisu Pojedynek kierowców Ferrari

avatar
Bartec

05.01.2010 17:04

0

Mówienie, że ktoś będzie albo i nie będzie mistrzem to duże ryzyko bo końcowe podium zależy od bolidu, kierowcy, strategii, niezawodności, pogody itd. Ale typowanie kogoś w pierwszej trójce a już tym bardziej piątce jest mniej ryzykowne. Ja Vettela w pierwszej piątce widzę na pewno, w pierwszej trójce z dużym prawdopodobieństwem. A kto wygra? Niech wygra najlepszy!

Przejdź do wpisu Raikkonen stawia na Vettela

avatar
Bartec

05.01.2010 15:37

0

Briatore reaktywacja. A tak na poważnie to nie spodziewałem się takiego wyroku, czekam na obiecywane szczegóły.

Przejdź do wpisu Sąd przyznał rację Briatore

avatar
Bartec

05.01.2010 15:35

0

@1. Może i słodzi, sęk w tym, że wiele się z prawdą nie mija.

Przejdź do wpisu Raikkonen stawia na Vettela

avatar
Bartec

22.12.2009 16:57

0

proponuję Destruction Derby

Przejdź do wpisu Piquet wkrótce się zdecyduje

avatar
Bartec

16.12.2009 16:13

0

Usunięty

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu