BMW w Turcji ponownie bez KERS
Zespół BMW Sauber nie użyje systemu KERS także podczas wyścigu w Turcji. Po gruntownym przeprojektowaniu aerodynamiki F1.09 na wyścig pod Barceloną zespół BMW Sauber zdecydował się nie używać systemu odzyskiwania energii, aby nie zakłócać prac rozwojowych.„Zapadła decyzja o nie używaniu tutaj systemu KERS” mówił Nick Heidfeld dziennikarzom w Stambule. „Podobnie jak w Barcelonie, będziemy koncentrować się na nowym pakiecie aerodynamicznym, a potem będziemy decydować o użyciu systemu KERS z wyścigu na wyścig tak jak do tej pory.”
komentarze
1. Ra-v
smiech na sali po prostu... probuja wszystkiego a nic na pozadnie najpierw sie napalili na KERS a teraz aero, i te poprawki wprowadzane co kilka wyscigow... moim zdaniem to juz od Australii powinni pracowac nad wersją F109B bo takie małe poprawki w dodatku wprowadzane co kilka wyscigow. Nie ma sie juz co łudzic czolowki nigdy nie dogonia co najwyzej beda mogli o punkty walczyc w koncowce ale to tez pod warunkiem ze beda 'ulepszali' bolid do konca sezonu.
2. Ra-v
bo takie małe poprawki w dodatku wprowadzane co kilka wyscigow nie pozwalaja nadrobic nic do czolowki. *
3. jfc
Hm... Może to i lepiej? Będzie mniej problemów z balansem. Poza tym było to do przewidzenia. Na GP Niemiec muszą być w czołówce - bo inaczej może zapaść decyzja o wycofaniu BMW z F1 - więc na razie dopracują aero.
4. Voight
Właśnie przez tą filozofię pakietowego ulepszania BMW liczy ogony. takie Ferrari co wyścig coś ulepsza a oni czekają Bóg wie na co....
5. jawiemwszystko
Zgadzam sie z @jfc. Chyba KERS daje bardzo mało, a problemy z balansem stwarza spore... Choc z drugiej strony BMW sezon ma raczej stracony. Bardzo znaczaco sie chyba nie poprawią. Więc moze warto byłoby testować ustawienia na przyszły sezon, w którym KERS będezie obowiązkowy. Alechyba jednak i tak jazda bez KERSu ma więcej pozytywow niż z tym ustrojstwem...
6. prolim
Hahaha, skąd ja to znam? W Australii stwierdzili, że wprowadzą zmiany dopiero w Barcelonie. Tuż przed Barceloną stwierdzili, że nie wprowadzą wszystkich zmian, bo nie będą wiedziec jakie efekty. W Monaco to samo, w Turcji to samo, hmm... a może by tak sobie ustalili kiedy wreszcie skończą te drobnicę wprowadzac, bo już sezon się powoli kończy, a oni jak byli tak są na końcu, więc nie specjalnie wiem czym oni ryzykują, właściwie to niczym, więc powinni podjąc męską decyzję i iśc na całośc, a nie...
7. jfc
To chyba nie do końca tak... Oni postawili wszystko na jedną kartę - że podwójne dyfuzory będą zdelegalizowane - byli wtedy mocni wśród pojedynczych dyfuzorów i planowali mocne poprawki na Barcelonę. Musieli tak zrobić jeśli chcieli walczyć o mistrzostwo. Niestety na flopie okazało się że źle postawili. Teraz jedyną męską decyzją może być wycofanie się całkowite albo powolne dokładne zdobywanie danych i doświadczenia... Zwłaszcza że BMW pierwszy raz znajduje się w tak beznadziejnej sytuacji.
8. Orlo
Aby nie zakłócać prac rozwojowych? Jakaś kina normalnie. Strach się bać jak se pomyśle jaki byłby efekt zakłóconych prac rozwojowych...:/
9. Ra-v
A wlasnie bym zapomniał... przed wyscigiem Mario i Willi pewnie powiedza ze musza wyciagnac maximum potencjału z opon (jak sie ma bolid do kitu to na oponach trzeba sie skupiac) a po wyscigu padnie moj ulubiony tekst "musimy przeanalizowac dane i zobaczyc co bylo powodem naszego slabego tempa"
10. Avellana
Jak zrobili błąd przy projektowaniu i budowie bolidu to ich drobne poprawki nic nie zmienią. Trzeba mieć dobre podstawy bolidu żeby poprawki przyniosły korzyści. Ale niech męczą się dalej ...może coś zmieną w (co wątpie)
11. Oskar9191
@Ra-v albo "Musimy znaczaco zwiekszyc tempo naszego rozwoju" xD
12. prolim
Albo przy wymienianiu pozytywów "Nick zdołał utrzymac za sobą kierowców Force India".
13. sierpo
Tu macie wszystko na ten temat :D sierpowy.pl/359_do_roberta_kubicy.html
14. jfc
Słuchajcie! Wszędzie przebija totalny pesymizm. Trochę nadziei! Spójrzcie na to z innej strony:
1)W Monako Robert kręcił świetne czasy pełnym bolidem po dobrym dogrzaniu opon. Wniosek: oprogramowanie super Alberta nie brało pod uwagę tego parametru. Poprawili to już na pewno.
2) Bolid Nicka stale dojeżdża do mety.
Wniosek:jest szansa na dużą niezawodność.
3) Najdłuższa prosta złamana jest zakrętem - co pozwala 2 krotnie blokować przeciwnika.
Wniosek: KERS niewiele daje na tym torze.
Robert może nieźle zawalczyć na tym torze. Nie ma jeszcze połowy Mistrzostw. BMW jeszcze powalczy - solidna niemiecka robota zawsze przynosi efekt - Nie będą mistrzami ale mogą walczyć o pierwszą 5tkę wśród konstruktorów. A Kubica może mieć szanse (małe ale realne) nawet na podium w końcowej klasyfikacji. :)
15. radosny
Z tym pakietowym wprowadzaniem poprawek przez BMW to wydaje mi się jest tak:
robienie poprawek z wyścigu na wyścig jest taka grą w "chybił trafił" - dokładasz jakąś część i potem określasz czy nastąpiła poprawa czy nie. Ale to w dużej części musi robić żywy człowiek bo na analizę komputerową drobnych poprawek po prostu nie ma czasu. BMW nie ma fachowców od analizy danych telemetrycznych na odpowiednio wysokim poziomie, takich którzy potrafiliby określić właściwy kierunek zmian na takiej właśnie podstawie zatem oni nie pracują w ten sposób. Oni zarzucają cały pakiet zmian i niech im komputer liczy, jak po 3 dniach liczenia wyskoczy "0" to coś zmieniają i komputer liczy od nowa. Jak wyskoczy "1" to mamy gotowy pakiet zmian na Barcelonę...
Myślę ze tak to w dużym uproszczeniu wygląda..
16. Orlo
@jfc, nie wiem co brałeś, ale też bym to chciał...;-)
17. Gosu
Chciałbym być tak optymistycznie nastawiony jak jfc :)
GO BMW Power ^_^
18. Master666
Śmiechu warte... I oni niby byli najbardziej zaawansowani w pracach nad KERSem. Ehhh...
19. Simi
znowu pójdzie im kijowo.
20. Niespokojny
Spokojnie ! , więcej optymizmu! :-)
21. tom12333
RK powiedział że maja jeden z najlżejszych systemów KERS w stawce o ile nie najlżejszy. Powiedział też że probelemem jest waga samego bolidu... Swego czasu słyszałem że KERS BMW spisuje się bdb ale mają jakieś problemy z samym odzyskiwaniem energii z hamowania. Jedyny plus że KERS się im nie psuje ale na samym kersie nie pojedzie niestety
22. URAN
@tom12333 - chłopie, zastanów się co piszesz! Cytuję: "...KERS BMW spisuje się bdb ale mają jakieś problemy z samym odzyskiwaniem energii z hamowania." Przecież idea pracy KERS polega właśnie na odzysku energii z hamowania! No to jak KERS BMW może spisywać się bdb, skoro nie spełnia podstawowej funkcji?!?! Gdzie tu logika?!
23. Kimi Rajdkoniem
logika: mocny, lekki silnik elektryczny i dobre baterie ale problem z uzyskaniem odpowiedniej energii podczas hamowania. Przepisy mówią wyraźnie, że ładowanie baterii może mieć miejsce tylko tedy, gdy naciskany jest sam hamulec a nie hamulec i gaz. Kto się zna na sportowej jeździe po torze wie o co chodzi
24. Horosz
Ja myślę że KERS przyspiesza zużycie silnika więc dobrze że go nie użyją. Chyba ostatnia nadzieja to podwójny dyfuzor.
25. grzych
@URAN - idea KERS nie polega na odzyskaniu energii z hamowania lecz na odzyskaniu energii kintycznej. Nie muszą jej odzyskiwać z układu przeniesienia napędu poprzez osłabienie hamulców na tylnej osi. Mogą do napędzania prądnicy i ładowania akumulatorów użyć kół zamachowych jak Williams. (Nie tak jak czytałem na jakimś forum, że koła zamachowe Williamsa to działają tak jak samochodzik zabawka na naciąg :-))
26. blue57
podziwiam kolegę.... tak szczegółowo zagłębiać się w regulaminy? :> No tego mi Borowczyk nie powiedział... dzięki
27. wodzik730
@jfc. Masz rację, ale tylko w części. Robert kręcił czasy w Monako na poziomie czołówki z mocno zatankowanym bolidem. Różnica jeśli dobrze pamiętam była na poziomie 50 kg i wg mnie to było przyczyną awarii hamulców. Zbyt agresywna (w pozytywnym sensie) jazda w stosunku do wytrzymałości materiału (hamulców) i niestety OUT. To mnie akurat napawa optymizmem, że jednak z tego bolidu coś da się wycisnąć. Niestety awarie silników i problem ze sprzęgłem to już inna bajka- tu można czuć obawy. Nick nadaje się tylko na kierowcę autobusu, więc nie ma obawy o takie awarie jak u Kubicy. Nick nie walczy- on tylko jedzie.... Poczekajmy do jutra- wtedy zobaczymy czy coś się zmienia na lepsze
28. Kimi Rajdkoniem
"BMW w Turcji bez Mario T."
29. Kimi Rajdkoniem
26. blue57: Komentatorzy w brytyjskiej stacji mówią dość rzeczowo i można się sporo dowiedzieć o regulaminie i takich pierdołach
30. Skoczek130
I pomyślec, że te mośki byli największymi sojusznikami tego niewypału. W sumie dobrze. W nowej konstrukcji mógłby nie chodzic, jak powinien. Oby ten dyfuzor pomógł!!!
31. Skoczek130
Bo inaczej...
32. asc
1. Kubica robił dobre czasy, ale wtedy, gdy cała czołówka miała w bliskiej odległości kogoś przed sobą. Kubica miał luz i stąd różnica. Komentatorzy Polsatu patrzą na staty, a nie patrzą na tor i takie kwiatki.
2. Z czy bez KERSU, to dla Kubicy żadna różnica. Waga KERSu może im popsuć balans i mylić wyniki. Lepiej będzie jak oboje będą jeździć bez KERSu i testować różne ustawienia.
3. Monako zdecydowanie różni się od Turcji. Po dołożeniu podwojnego dyfuzora możliwe, że zmiany będą ze sobą współgrać i będzie duży plus. Bądź co bądź... no gorzej już chyba być nie może?!
Dotychczas cały czas w typowaniu wrzucałem KUB na #1... Dziś tego nie zrobię... może znów mało punktów zdobędę w typowaniu, ale miejmy nadzieje, że Robert się odbije. ;)))
33. fezuj
Zmarnowali ubiegły sezon Robertowi aby stworzyć pojazd marzeń- wyszedł beznadziejny gniot ( zwany bolidem ) a jego głównym atutem miał być cudowny KERS, który okazał się być tylko żałosnym obciążnikiem jeszcze gorszego czołgobolidu.
34. Budda89
Haha a na zdjęciach z gpupdate.net Robert uśmiechnięty pomyka po torze z telefonem w dłoni :-p
35. blue57
32. asc ja już Kubka dawno nie typuje w 8semce... co jak co ale chęć zdobycia czapeczki przezwycięża sympatię do robcia ;)
36. Sauron
Kubica nie dostanie dobrego bolidu to nie ma mowy o jakichkolwiek szansach na punkty ! Tak jak Button :) Zawsze uważałem go za dobrego kierowce ale nie miał czym tego wyeksponować :)
37. nowyziomal
1.Teraz czytasz moj komentarz
2. Teraz myslisz/mówisz co to jest
4. Teraz nie zauważyłeś że pominąłem punkt numer trzy
5. Sprwdzasz to
6. Uśmiechasz się
7. Ciągle czytasz mój komentarz
8. Wiesz że wszystko co przeczytałeś jest prawdą
10. Nie zauważyłeś że pominałem punkt dziewiąty
11. Sprawdzasz to
12. Nie zauważyłeś że było tylko 10 punktów
Miłego dnia
38. azz11
Ciekawe co się popsuje Robertowi tym razem? Może dyfuzor???
Pozdrawiam kibiców.
39. astrostar
25. grzych - chyba się kolega mocno myli. Energia kinetyczna to energia ruchu więc jeśli się mówi o jej odzyskiwaniu to tylko podczas spowalniania/hamowania. A koło zamachowe Williams wykorzystuje zamiast akumulatorów do gromadzenia energii (w zasadzie to taką koncepcję przyjęli do testów). A wracając do BMW to za jfc należy mieć nadzieję.
40. Fox_
Nadzieja matką głupich, trzeba być realistą. Od samego początku sezonu, a nawet końcówki poprzedniego BMW nie dało nam szansy mieć nawet kawałka nadziei....
41. Niespokojny
...,a matka kocha swoje dzieci ! :-)
42. lechart
Z obserwacji dotychczasowych wyścigów wynika, że system KERS bardziej przeszkadza niż pomaga. Najlepsi w tym sezonie jeżdżą bez bez tego systemu. Mam nadzieję, że R.K. jest w dobrej kondycji psychofizycznej i że pech go opuści.
43. walerus
Nie spiesz się BMW! Jesteście najlepsi! W listopadzie wasze poprawki będą już w pełni dopasowane do bolidu! Dobra robota! Adin, dwa, tri, cietyrie....
44. jawiemwszystko
37. Nowyziomal - generalnie wszystko siezgadza, ale przysięgam, że zauważyłem że pominąłeś punkt 9 :)
45. tombien
... mi już poprostu brakuje sił, aby wierzyć, że będzie lepiej... ;-)
46. masosz
37. nowyziomal - dokladnie jak piszesz :)
pozdro :)
47. rafekf1
wierzę, że poprawią się ..... w porównaniu do swojej własnej obecnej formy, jeśli oczywiście Albert i tunel się nie pomylili. Lecz na poprawę względem innych team-ów, w szczególności tych, które są teraz przed BMW ciężko mi uwierzyć. :(
Jeśli w Turcji pokażą lepszą formę niż np. MacLaren ( którym takie tory "nie leżą" podobno ) to naprawdę będę zadowolony. Wydaje mi się, że jest jakaś szansa na nawiązanie walki właśnie z McL i Renault. Oczywiście jeśli ten dyfuzor i reszta zmian zdadzą egzamin. Przy odrobinie szczęścia, zakładając, że któryś członków lepszych ekip nawali i dodatkowo nie przytrafią się ekipie BMW jakieś " niespodziewane " historie a takie zespoły jak FI, ToroRosso nie wyskoczą z jakąś niesamowitą zwyżką formy ...... to wówczas jest jakaś szansa na punkty dla Roberta i Nicka. Jeśli jednak nie będzie żadnych niespodzianek w kwalifikacjach i iw wyścigu, to nie widzę zdobyczy punktowej dla BMW w przyszły weekend. Chyba, że bolidy BMW przejdą jakąś niesamowitą metamorfozę ...... ale kto w to wierzy?? Ja bym chciał ale jakoś mi trudno :(
48. blue57
47. za dużo jak dla mnie jeśli i chyba, że ... =/ gdybanie...
49. blue57
"jeśli" i "chyba,że"
50. rafekf1
48,49.blue57 ..... pewnie masz rację,że za dużo tego gdybania ale lepiej sobie pogdybać przed niż po fakcie.
51. kedar9315
nareszcie jest ten dyfuzor mam nadzieję że w końcu coś zrobili z tym bolidem i już będzie git
52. kedar9315
najważniejsze to dobrze pojechać kwalifikacje a potem ułożyć dobrą taktykę na wyścig, oczywiście to zależy też od tego jak bolid BMW jest zmodyfikowany ale mam nadzieję że te poprawki poszły w dobrym kierunku i że w końcu będą jakieś punkty. a tak wogóle to witam wszystkich fanów F1. pozdro dla wszystkich
53. walerus
Albert + Mario = złom....
54. Cypriano
Na chwile obecną to BMW rywalizuje o 1 miejsce od końca z Force India i Toro Rosso
55. kedar9315
miejmy nadzieję że gp turcji będzie początkiem dobrej jazdy dobrym bolidem dla teamu BMW i jego kierowców
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz