2009-04-24 GP Bahrajnu - #1 trening 09:00 - 10:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:33.647 | 19 |
2 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:33.907 | 17 |
3 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:33.938 | 17 |
4 | N.Rosberg | Williams | 1:34.227 | 24 |
5 | J.Button | Brawn GP | 1:34.434 | 15 |
6 | H.Kovalainen | McLaren | 1:34.502 | 24 |
7 | R.Barrichello | Brawn GP | 1:34.531 | 18 |
8 | F.Massa | Ferrari | 1:34.589 | 17 |
9 | M.Webber | Red Bull | 1:34.827 | 21 |
10 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:34.827 | 19 |
11 | K. Nakajima | Williams | 1:34.880 | 24 |
12 | S.Vettel | Red Bull | 1:34.938 | 21 |
13 | N.Piquet | Renault | 1:34.974 | 21 |
14 | A.Sutil | Force India | 1:35.021 | 18 |
15 | J.Trulli | Toyota | 1:35.036 | 22 |
16 | G.Fisichella | Force India | 1:35.042 | 16 |
17 | T.Glock | Toyota | 1:35.333 | 20 |
18 | F.Alonso | Renault | 1:35.348 | 24 |
19 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:35.353 | 22 |
20 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:35.369 | 15 |
Hamilton i BMW najszybsze w pierwszym treningu
Jeżeli wyniki sesji treningowej można byłoby traktować jako miarodajne źródło informacji o formie poszczególnych zespołów, to McLaren odrobiłby bardzo dobrze pracę domową, a zespół BMW Sauber powrócił do formy z początku ubiegłego sezonu.Na czwartej pozycji sesję zakończył Nico Rosberg, który wyprzedził aktualnego lidera klasyfikacji kierowców Jensona Buttona oraz drugiego kierowcę McLarena- Heikki Kovalainena.
Rubens Barrichello pierwszy trening przed GP Bahrajnu zakończył na siódmej pozycji, a do czołowej dziesiątki zakwalifikowali się jeszcze: Felipe Massa, Mark Webber oraz nie używający KERS drugi kierowca Ferrari, Kimi Raikkonen.
Niespodziewanie w drugiej dziesiątce znaleźli się obaj kierowcy Toyoty, a zawodnicy Force India, Adrian Sutil i Giancarlo Fisichella, dysponującymi w swoich bolidach nową płytą podłogową i dyfuzorami uplasowali się odpowiednio na 14 i 16 miejscu.
Spore problemy w pierwszym treningu spotkały Fernando Alonso, który przez większą część sesji zajmował ostatnie miejsce w tabeli z wynikami, dopiero pod koniec wyprzedzając kierowców Toro Rosso.
Sebasiten Bourdais ostatecznie był 19, podczas gdy Sebastien Buemi na kilka minut przed zakończeniem sesji zatrzymał się na poboczu z powodu awarii bolidu.
Druga sesja treningowa przed GP Bahrajnu rozpocznie się już o godzinie 13:00 czasu polskiego. Zapraszamy.
komentarze
1. grabin
Chłopaki założyli supermiekka mieszanke. na sredniej nie wyglada juz to tak rózowo...
2. Iza_P
Za piękne to , żeby było prawdziwe.
3. mantys
Niby na miękkich mieszankach jechali kierowcy BMW SAUBER, ale przed samą zmianą mieli równie dobre miejsca w pierwszej 10, więc jak na nich nie jest tak źle.
4. wobz
mam nadzieje że bmw z tą iloscią paliwa dojechli do boksów
5. TrueVanDal
Miękka mieszanka i tyle, na twardych będa gdzieś w okolicach połowy stawki. Ciekawe jak wypadną inni na miękkich. Pozdro.
6. kubakinia
Co prawda na miękkiej mieszance, ale czasy na twardej też nie były takie kiepskie i nie odstawali od czołówki jak w poprzednich sesjach treningowych przed poprzednimi GP.
7. skylinedrag
Czy BMW było pierwszym zespołem z pierwszej 10-tki który jechał na super miękkiej gumie?
8. norbertinho
chcieli pokazac ze nadal sie liczą, mała ilość paliwa i miękkie gumy to wszystko wyjasnia
9. robi
I jak tu teraz typować?ładnie namieszane
10. mantys
Założyli miękkie chyba jako jedyni w stawce.
11. bahama007
wobs jak bys wiedzial wszyscy mieli podobna ilosc paliwa
12. Skoczek130
Szkoda, że muszę tak mówić, ale nie spodziewam się jakiejś zwyżki formy BMW. Po pierwsze jako jedyni przejechali okrążenie pomiarowe na miękkim ogumieniu, a po drugie, na pewno te czasy w qualu będą dawały końcowe lokaty. Według mnie Brawn i tak będzie najlepszy!!!
13. bulekf1fan
na sredniej tez zle niebylo kub byl 7 a gdyby przejechal jeszcze jedno okr na miekiej bylby 1 z czasem ponizej !;32 wiec jest dobrze. wynik zapewne jest zawdzieczany supwer kapcia ale tez dobremu setupowi poniew ednak testu z lutego pomogly w zebraniu danych
14. mantys
6. kubakinia - zgadzam się. Jak już wcześniej napisałem, przed zmianą kiedy to BMW SAUBER założył miękkie opony, obaj kierowcy byli w pierwszej dziesiątce. Więc nie ma mowy o takich wynikach jak w poprzednich GP kiedy raczej plasowali się w treningach w drugiej połowie stawki.
15. atomic
czekam , sprawdze po drugim rozdaniu
16. bartmac
jeżeli Robert faktycznie jeździł z KERSem to chyba nie jest tak źle. zobaczymy drugi trening. napiszcie na jakiej stronie można oglądać na żywo.
17. kubakinia
mantys - ok
18. wobz
bahama007 skąd masz takie dane
19. baudin
Kubica caly trening jezdzil dobrze co przejazd to wskakiwal do pierwszej dziesiatki a biorac pod uwage to ze w piatek testuja bardziej pod katem wyscigu to znaczy ze bycmoze ida w dobra strone wreszcie no a koniec treningu to wiadomo miekkie opony chyba troche pod publike albo na wszelki wypadek zeby sprawdzic przed kwalifikacjami gdyby znowu mieli w nocy kers wyjmowac ;) ogolnie ja jakos z wiekszym optymizmem patrze na ten wyscig po tym treningu no ale poczekajmy na dalsze jazdy
20. bahama007
Niewierze ze pomiedzy miekka a twardsza jest 0,6 roznicy az.Poprostu poprawili ustawienia i kers duzo daje
21. mantys
Jak wiadomo każdy zespół w treningach testuje swoje ustawienia zaplanowane wcześniej. Przecież nikt chyba nie wierzy w to, że nagle BMW w celach marketingowych zużywa miękkie opony i jedzie prawie na pusto tylko po to, żeby się komuś "przypodobać". Każdy testuje to co uważa. Przygotowali się może do treningu drugiego już.
22. bahama007
Poprostu trafili dobrze z ustawieniami.I teraz mozliwe ze juz ida do przodu z rozwojem;]
23. Angulo
Ciekawe co powiecie, gdy Brawn znów zdominuje kwalifikacje?
24. mantys
23. Angulo - a dlaczego miałby nie zdominować? Treningi przecież nigdy nie były i nie będą nagle miarodajne..
25. baudin
a co mamy powiedziec ze brawn jest w tej chwili najlepszy i nikt tutaj tego nie neguje wiec skad to pytanie??
26. bahama007
Brawn nie jest doskonaly moze ich forma juz wygasa powoli
27. mrockagony
prawda jest taka,że miękkie opony mogą dać na pojedyńczym okrazeniu nawet sek lepszy czas. To zasługa tak wielkiej różnicy pomiędzy dwoma mieszankami
28. Marcin157
Powiedzcie czy Ham najlepszy czas wykręcił na miękkich czy na twardych?
29. bahama007
twardych
30. bahama007
ale ma kers i nowy dyfuzor wiec ma przewage
31. swierq
W BMW coś chyba drgnęło .Mimo zastosowania miękkiej mieszanki opon w końcówce treningu ,która zamazała rzeczywisty potencjał bolidu Nicka i Roberta to ich wcześniejsze
czasy nie były złe . Po cichu liczę na pierwsze punkty Kubicy w tym sezonie.
32. bahama007
Beda ;] jak nie dojdzie do awari lub wypadku
33. bahama007
Kubica powinien wyjechac z mala iloscia paliwa na miekkiej mieszance na 1 odcinku
34. norek7107
wystrzał BMW szkoda że Robert przejechał tylko 1 kółko na miękkich ...
wiadomo że miękkie gumy dają lepszą przyczepność ale myśle że jest ok i BMW nareście pokaże coś w qualach a w wyścigu będzie dobrze ... oby Kubica jeździł z kers .. na starcie jest szansa wyprzedzić kilku kierowców :D
35. Shallan
Nie zapominajcie - to nie jest BMW z początku zeszłego sezonu, kiedy nie musieli tyle czasu poświęcać na przygotowanie do kwalifikacji i mogli sobie spokojnie na pierwszych treningach zbierać dane na wyścig. Na razie to mają problem z wejściem do Q3, dlatego już się nie bawią tylko pracują od razu pod kątem kwalifikacji. Jak się sensownie zakwalifikują to przy dobrej strategii mimo słabego tempa będą mieli większe szanse na jakieś małe punkty.
36. bahama007
Bedzie mial kers jesli powtorzy wynik w 2 treningu narazie widac ze daje korzysci
37. matetusz15
Robertowi odchudzili bolid dlatego tak dobrze to wygląda
38. Xellos
mam nadzieje, że Kubica będzie jeździł już z KERS, wkładanie tego i wyciąganie ostatnio przyniosło katastrofalny skutek. Nawet jeśli bez KERS by zrobił 0,2 sek lepszy czas, to zapóźno na zmiany, wsadzili to...to niech tak jedzie, ostatnio kombinowali i przekombinowali
39. pz0
23. Angulo - cóż, trzeba będzie powiedzieć że BMW szuka sponsora :-D
40. jovish
Poczekajmy na drugi trening. Tam już większość, a może nawet wszyscy, użyją miękkich opon. Wtedy będzie mniej więcej widać w jakim miejscu naprawdę jest BMW. A ten pierwszy trening, nie biorąc nawet pod uwagę tych czasów zrobionych na miękkiej mieszance, nie wyglądał już tak fatalnie jak podczas poprzednich GP. Czyżby szło ku lepszemu? Miejmy nadzieję.
41. mantys
Myślę, że i nawet drugi trening nie będzie tak bardzo miarodajny, bo przecież zespoły będą testowały bolidy pod różnymi względami. Nie wiadomo będzie, którzy ustawiają pod wyścig, a którzy pod kwalifikacje.
42. markorud
Kubicki i Heidfeld prze blisko godzine pierwszego treningu siedza w boksach , a ostatnie przejazdy na miekkich laczkach-troche pachnie zasłoną dymną i próbą odbudowania dobrego nastroju i podniesienia morale temu-jacy to jesteśmy "gut"
43. jareklykos
To mamy BM-ke w czołówce zobaczymy co będzie sie działo za kilka godz.
44. sylwek15
jak na obecną chwilę KERS pomaga
45. Vysogota
To że 90% komentarzy do wczorajszych artykułów w których pokazujecie że macie pełne gacie bo BMW nie poszło w chinach to rozumiem, przecież 90% osób zna się na f1 od 2007. Dziwi mnie za to pzo który to jak zwykle wszystko wie a tym razem twierdzi że BMW się totalnie pogubiło. Wiesz to po 3 pierwszych wyścigach i po braku doniesień prasowych ze strony BMW? Codziennie używasz ich kersu w swoim samochodzie że twierdzisz że to totalna klapa? I gdyby nawet BMW faktycznie było na samym końcu to co szanowna większości? Przestaniecie oglądać f1? Ja osobiście czekam na to z niecierpliwością. Śmieszą mnie komentarze na poziomie rozhisteryzowanych dzieci. Spójrzcie na siebie.
46. mantys
Zastanawia mnie tylko to jak na twardych oponach Hamilton zdołał przejechać jedno okrążenie w czasie o 0,6 sek. lepszym od Rosberga, który też jechał na twardych? Pomijamy 2 i 3 miejsce BMW, bo oni na miękkich czas uzyskali. Czyżby MCL wróciło do formy z zeszłego sezonu?
47. mantys
45. Vysogota - wyluzuj. Są tacy co oglądają F1 dla Kubicy i tyle.
48. masaj
BS podobno poprawiło oznaczenie miększej mieszanki, ale jakoś różnicy nie zauważyłem (oglądam w necie, może na tv widać jakąś różnicę). Nie rozumiem dlaczego nie zastosują żółtego czy białego koloru.
49. czes
moze KERS na tym torze daje az tyle, ze i Hamilton i BM-ki sa tak szybkie
50. ErniK
@masaj - bo chca byc ECO, modnisie...
51. kuba3106
brawo kubica oby tak było na wyścigu i niech go wypuszczą z kersem xd
52. walerus
nic nie znaczą....
53. tomaszek f1
widac ze kers cos tu daje i to nawet wiecej niz cos..z kers jedzie tylko 4 kierowcow i cala 4 w pierwszej 6 kierowcow
54. walerus
3 trening jest w miarę wiarygodny...
55. kolesgit
ale pierdolicie glupoty
56. mantys
55. kolesgit - powiedz Ty coś sensownego..
57. pjc
Ja osobiście czekam do wyścigu z jakąkolwiek oceną jak to juz wielokrotnie wspominałem.
58. Adrian14
Wkoncu cos ruszylo!!!!Moze bedzie drugie zwyciestwo Kubicy...... Oby tak dobrze im jutro i pojutrze szlo!!!
59. skura28
oby tak już zostalo ale pewnie i tak w wyścigu wszystko sie pozmienia
60. Jacu
no to zapowiada sie kolejny ciezki weekend da BMW - co zreszta było do przewidzenia - wkoncu praktycznie zadnych nowych czesci nie maja na ten wyscig. Na miekkich oponach nie byli w stanie wykrecic najlepszych czasow - czyli traca faktycznie 1 sek. To niestety sporo za duzo.
61. Jarek fan F1
A może BMW już ma te dyfuzory i inne bajery, tylko się nie ujawniali?
Lepiej mniej gadać i więcej robić.
62. ][Milo][
Na pewno przez jeden tydzień w BMW nie mieli czasu na jakieś konkretne zmiany.
Nie ma się co zachwycać wynikami, bo nawet nie wiadomo co konkretnie testowały inne teamy.
Poczekajmy na te dyfuzory, może podskoczą o kilka miejsc.
63. dymski14
Czytałem że BMW poprawiło dyfuzor na ten wyścig i utrzymuja to w tajemnicy, ale to tylko takie wstępne zmiany, na pełny efekt trzeba będzie czekać do GP Hiszpani... tzrymajmy kciuki
64. grzes12
@ Vysogota popieram każde twoje słowo.a prawda jest taka ze BMW nie jest tak słabe jak mogłoby się wydawać w Chinach,ale nie jest na tyle silne zeby wygrywać.Ale prawdziwe ściganie zacznie się w Europie,a ja nie zdziwię się jeśli Brawn juz nie wygra zadnego wyścigu w tym sezonie ,bo tutaj raczej nie wygladają na mocnych,myślę z mcl bedzie poza zasięgiem w Bahrajnie,a o tytuł Mcl powalczy razem z BMW i Ferrari.
65. fazji
robert jutro w Q3 będzie 6 , tak czuje
66. jovish
Zauważcie że HAM uzyskał ten swój najlepszy czas stosunkowo wcześnie, a na kolejnych wyjazdach właściwie już się nawet nie zbliżał do tego rezultatu. Może jechał na oparach? :)
67. kubakinia
1.34,823 - taki czas Kubicy na twardych.
68. jaros69
wynik BMW na miękkich oponach - bez komentarza. Co prawda KUB był wcześniej 7 na twardych, przejechal też chyba 5 równym tempem kółek. Jednak wynik HAM-a niezły. Nie rozumiem co się dzieje z Glockiem i Alonso.
69. alepski
dymski14 możesz podać źródło? Nie tyle ci nie wierze, co sam chciałbym poczytać :P btw to nie zapominajcie, że to właśnie tutaj BMW dużo testowało, z tego względu może mieć tu pewną przewagę względem innych torów. Poza tym trzeba też pamiętać, że jeszcze w Australii Robert walczył o zwycięstwo, co prawda było w tym sporo szczęścia ale tempo w wyścigu też miał świetne. I tak jak mówił doktorek: tutaj KERS daje dużą przewagę. W związku z tym, punkty przy odrobinie szczęścia z niezawodnością wpaść powinny. Wyniki jak zwykle nic znaczą, ale cieszy oko taka kolejność :P
70. mantys
Największa prędkość na torze Hamilton 315,6.. Heidfeld 19. miejsce (306,9), Kubica 20. miejsce (304,9).. Mówi chyba samo za siebie.. Powiedzcie mi tylko DLACZEGO?!? Co z nimi?
71. Hamilton_Mistrz
a gdzie jest kimi rajdkoniem ?
72. mantys
71. Hamilton_Mistrz - z prędkością?
73. wafel
70. mantys może nie włanczali KERS, albo robili to w innym miejscu niż HAM
74. mantys
73. wafel - ale oni odstają od całej stawki wyraźnie.. a nie tylko od tych co używają KERS..
75. maciejo212
Na miękkich oponach nawet force india byłoby w szóstce
76. grycu
Gdzie można (w necie) zobaczyć trening o 13 ?
77. pz0
45. Vysogota - nie jestem rozhisteryzowany, nie uważam też że powinno się porównywać KERS komercyjny z samochodu drogowego z KERS wyczynowym z bolidu F1. To co się sprawdza w cywilnym życiu nie musi się sprawdzić w warunkach wyczynowych. Nadal nie widzę przewagi bolidów z KERS nad bezKERSowymi. Podoba mi się podejście innych zespołów, że powoli wprowadzają zmiany, wiedzą którędy podążać, testują nowinki w warunkach bojowych, natomiast BMW chce zrobić od razu wszystko i liczą że nowe rozwiązanie będzie natychmiast doskonałe. Nadal twierdzę że BMW nie do końca wie co ma teraz robić, bo konkurencja kompletnie ich zaskoczyła, sądzili że rywalizują z Ferrari, wyglądało wszystko dobrze, a tu niespodzianka. Nie mam też zamiaru przestać oglądać F1, nawet gdyby skrócili wyścigi (akurat ta zmiana zupełnie mi się nie podoba).
78. Vysogota
trening 2 na tej stronce: http://www. justin.tv/ferrari_dragon bez spacji
79. grycu
Dzięki Vysogota
80. Fojart
BMW raczej nigdy nie wypada dobrze, a skoro jest teraz w czołówce, to dobry znak:)
81. Vysogota
wow w renalut pikusiowi skrzydło się rozlec5a6 nawet bez 1eg6 *606cy
82. fullbzikaaa
Widziałem w tv 1 trening. Na twardych oponach strata 1.2s do Hamiltona. Do pierwszej 4 0.7s Jak napisał admin w wiadomości. BMW 2 i 3 czas, bo na miękkich oponach. Miękkie w porównaniu do twardych dają 1 - 1.5s na okrążeniu. Ten dyfuzor w BMW między bajki raczej należy włożyć. KERS nie daje tyle na ile wszyscy liczyli. Zobaczcie czasy aut z KERS , dyfuzorem i bez dyfuzora. Z listy wytnijcie BMW i cześć pieśni. Do Barcelony nie ma co marzyć na dobre miejsce Roberta. Dobra idę obejrzeć 2 trening, to coś potem napiszę jak to widzę. Trzeba wierzyć w cuda, bo się zdarzają.
83. Simi
szkoda że ten emeryt(Heidfeld)przed robertem ale dobrze że przynajmniej BMW nie jest na końcu stawki. Martwi mnie postawa Ferrari i Renault ale to dopiero testy. Zobaczymy jak będzie na kwalifikacjach i na wyścigu.
84. valencia
po co Kubicy KERS skoro z nim jedzie wolniej od Heidzfelda.Kubica może być 3 na treningu ale i tak słabo pojedzie w kwalifikacjach i w wyścigu. Nawet buemi ma więcej ma punktów
85. walerus
Emeryt nie ma "jaj" -dlatego lżejszy i z KERSem szybciej jedzie...
86. jawiemwszystko
pożyjemy zobaczymy. Do wyścigu milcze, nie wpadajmy w euforię
87. Matysss
witam , czy jest gdzieś w necie practice 2 ?
88. lukasz1
valencja- po pierwsze Buemi ile ma puktów 1-2. Czyl;i Kubica może go wyprzedzic w Bachrajnie. Więc w czym problem? Jakby nie wypadek Sutila, Sutil byłby przed Kubicą. To narazie 3 wyścigi, praktycznie 2,5 wyścigu bo za Malesie były punkty po połowie. Nie jest źle. Ja tam wierze w Bmw Sauber Kubica pare razy może stanąc na podium w tym sezonie.
89. pjc
Kurcze nawet w reklamach się mylą:(
Spójrzcie na tę po prawej "Red Bull czy Brown". Brawn ludzie Brawn!
90. sivshy
@mantys: Ta klasyfikacja nie mówi nam, kto będzie w sobotę i niedzielę najszybszy, tylko pokazuje, kto jakie warianty ustawień przyjął. Widać, że kierowcy BMW używają więcej docisku, który da im korzyści w szybkich łukach. Na prostych zatem będą tracić, bo większe nachylenie skrzydeł powoduje większy opór. Nie ma co podniecać się prędkościami maksymalnymi, gdyż niewiele one znaczą, zwłaszcza na torach, gdzie wymagany jest kompromis, jeśli chodzi o ustawienia, bo tam jedni mogą postawić na dobrą przyczepność w szybkich zakrętach, inni mogą chcieć mieć przewagę na długich prostych. Gdyby porównanie Vmax pochodziło z takiego toru, jak Monza, można by zacząć się niepokoić. Ale Bahrajn to jeden z torów, gdzie trzeba znaleźć kompromis. Co do BMW, to oczywiście mało prawdopodobne, że w wyścigu zajmą takie pozycje, niemniej taki widok cieszy. Myślę, że nie powinno być tak źle jak w Chinach. O ile oczywiście Kubica znowu nie zrezygnuje z KERS-u przed samymi kwalifikacjami.
91. kisiel81
2gi trening Kubica 17ty, Heidfeld ostatni
92. marrccia18
no nie wiem co o tym myśleć zobaczymy jak będzie dalej wszystko się może zdarzyć
93. telo
standard: Rosberg dobry tylko w treningu, Alonso (nowy pakiet+mało fuela), Toy, BGP i RBR pewnie najwięcej paliwa z czołówki. I pozytyw w postaci Force (nowy pakiecik...)
94. Budyn_F1
Oby tak zostalo.
95. brain87pl
Drugi trening zweryfikował cześć teorii i nagłówków jakie pojawiały się na róźnych portalach. Niestety:/
96. maruszm
Szkoda zeszłego sezonu (brak rozwoju) postawili na 2009r i dorównanie ferdkom i makom i w tym sezonie im się to udało, szkoda że nie zwrócili uwagi na inne zespoły może w tym sezonie nie trzeba dorównywać innym tylko budować własną koncepcję - powodzenia, w celu zmniejszenia kosztów proponuję montaż paneli słonecznych i napędu pedałowego, F1 jak sama nazwa mówi jest nr 1 i powinna wdrażać i rozwijać wszystkie nowinki techniczne, od ograniczenia kosztów są inne serie. Wszelkie ograniczenia w F1 powinny być zniesione, można zachować niektóre np wpływające na żywotność mechanizmów ale wszystko inne powinno być dozwolone.
97. Rafo18
No niesamowite!! Piqet lepszy od Alonso! Coś brazylijczyka nie doceniłem. Ale i tak wolę Bruno Sennę od Nelsona.
98. leo_
fullbzik, no, ja nie wiem czy różnica między oponami jest 1,2 sek. Raczej dużo mniejsza. Myślę, że różnica 1,2 sek to też paliwo (może przede wszystkim). W drugim treningu najlepsi kierowcy osiągali podobne czasy jak czołówka w pierwszym (Ham , Heidf i Kub). Mimo, że treningi nie są do końca miarodajne, to trzeci trening powie coś więcej (na ogół tak bywa). Aha, Brawn nadal jest bardzo dobre, mimo, że stawka się pewnie wyrównała.
99. kamil9693
oby był na punktowanym
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz