BMW po sesji kwalifikacyjnej przed GP Chin
Zespół BMW Sauber w Chinach zanotował jedną z najgorszych sesji kwalifikacyjnych. Robert Kubica po błędzie w trzecim sektorze i problemach z oponami nie awansował nawet do Q2, ostatecznie kończąc kwalifikacje na 18 miejscu. Nick Heidfeld odpadł z walki o pole position w drugiej części sesji kwalifikacyjnej. Jeżeli nic się nie zmieni polski kierowca BMW Sauber jutro wystartuje z 17 pola, po tym jak o pięć pozycji w dół zostanie przesunięty Timo Glock, w bolidzie którego trzeba było wymienić skrzynię biegów.„Moje pierwsze i najszybsze okrążenie w Q2 było wszystkim co mogłem wycisnąć z bolidu i było naprawdę dobre. Liczyłem na jeszcze lepszy wynik podczas drugiego przejazdu, ponieważ tor cały czas się poprawia podczas kwalifikacji. Musimy się dowiedzieć dlaczego tak było.”
„Przeoczyłem czołową dziesiątkę o zaledwie 0,01 sekundy, niemniej oczywiste jest, że brakuje nam tempa. Liczymy, że ulepszenia pakietu aerodynamicznego, które mają się pojawić na GP Hiszpanii, pomogą nam. Teraz musimy wycisnąć wszystko z sytuacji, a jutro istnieje szansa wystąpienia opadów, co byłoby wspaniałą rzeczą dla nas. Dokładnie przemyślimy naszą strategię wyścigową. Jako, że jestem po za pierwszą dziesiątką mogę dowolnie dobrać poziom paliwa.”
Robert Kubica
„Bolid nie miał przyczepności i nie było łatwo jechać. Miałem problemy z miękką mieszanką opon. Po dzisiejszym treningu nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, gdyż różnica pomiędzy miękką a twardszą oponą była nawet większa wtedy. Dodatkowo popełniłem błąd podczas hamowania przed zakrętem numer 12, co kosztowało mnie trochę czasu.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Dzisiejsze kwalifikacje były bardzo rozczarowujące. Analiza danych z treningu wykazała, że nasz bolid może nie pracować dobrze na tym torze. Obaj kierowcy narzekali na brak przyczepności, a nam nie udało się rozwiązać tego problemu. Z tego powodu obaj kierowcy mieli problemy w przejechaniu perfekcyjnego okrążenia. To wpłynęło także na nasze pozycje na starcie. Teraz musimy wycisnąć wszystko co możliwe z takiej sytuacji przez dobór dobrej strategii wyścigowej.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Spodziewaliśmy się czegoś zupełnie innego po wynikach pierwszych dwóch wyścigów. Oczywiście z tak rozczarowujących pozycji startowych nie możemy być zadowoleni. W porównaniu do innych zespołów straciliśmy trochę tempa. Teraz, aby zmniejszyć stratę do czołówki musimy zredukować przewagę poprzez intensywny program rozwojowy.”
komentarze
1. Rzeszut
No BMW narazie słabiutko w tym sezonie,muszą zacząć poprawiać swoje wyniki bo inaczej będą z tyłu stawki.Jutro Robert nie ma co liczyć na punkty
2. Hubi
:( oby juro było lepiej ale nie dramatyzujmy. NIe takie cuda byly w F1 :) trzeba byc dobrej myśli !
3. krz08
jutro jest wyścig i wiele może się zdarzyć
4. esprite
tak Hubi, po takich kwalifikacjach tylko na cud pozostało liczyć...
5. purec
BMW jest w du... albo jeszcze głębiej :( Pozostaje liczyć na deszcz i błędy innych.
Idę odtańczyć "taniec deszczu" przed moim tipi ;)
POZDRO!!
6. Ramzes39
Może dzisiejsze quale będą jak kubeł zimnej wody dla doktorka i bmw bo trochę chyba przespal,i czas się obudzic.............
7. albert2003
Bolid mozliwe ze jest nie ustawiony przez wyciagniecie systemu kers, ale jak wytlumaczyc pozycje Nicka. Ja mysle ze tu nawet dyfuzor nie pomoze. Miejmy nadzieje tylko ze jutro robertowi bedzie sprzyjac szczescie chociaz na cod niema co liczyc POWODZENIA PANIE ROBERCIE
8. PrymusF1
Nie mogę się doczkeać GP :D:D:D deszcz zapowaiadają
9. j.lebski
Powinni sobie już odpuścić ten sezon i skupić się na konstruowaniu auta na sezon 2010.
10. Shallan
"STRACILIŚMY TROCHĘ TEMPA" HAHAHAHA ;) Jak można stracić coś, czego się nie ma? ;)
11. gregor1
bmw w tym roku mialo starac sie o mistrzostwo a tu dupa,i mysle ze tak bedzie w tym sezonie,a robert i tak w nastepnym sezonie zmieni barwy,miejmy nadzieje ze na lepsze
12. tomekruush
Ciekawe czy ktoś z tu obecnych nie zgodzi sie ze mna w kwestii iż BMW Sauber najwyraźniej źle przygotowali się do sezonu 2009.
13. D.S.
BMW szykuje dla Kubicy lzejszy bolid. Robia go z papieru i plastiku.
14. ares
tylko możemy podziękować panu Thaissenowi za to że gdy w zeszłym roku mieli szanse żeby walczyć o tytuł zajął się budową tak wspaniałego tegorocznego bolidu :)
15. merc777
zal serce sciska jak sie czyta niektore opinie fanow chociazby na onecie,,,nie wiedzialem ze jest tyle antyfanow Kubicy,,,straszne
16. pasjonat
takiego obrotu sprawy nikt się nie spodziewał. Nastawilem sie na słaby wynik a tu wydarzyła się katastrofa. Mysle, że lepiej by było jakby zostawili KERS w bolidzie Roberta. Sprawdzili by go w warunkach wyścigowych.
17. Lobo47
Dla mnie to BMW w tym sezonie jest już przegrane!!! totalnie się zagubili.Szkoda mi Roberta!,może powinni zatrudnić jeszcze ze dwóch jakiś tam dr.Mario Theissenów to może coś by wymyślili.Totalni flegmatycy pod każdy, względem! Facet w reklamie OBI na kosiarce miałby lepsze czasy od BMW!.Jestem bardzo wk........ny:(
18. smk
Brawo ares- dobrze powiedziane.Więc co nam zostało? Liczymy na cud, deszcz i farta.Kiepsko widzę całe BMW w tym wyścigu i kto wie czy nie w całym sezonie.A za Roberta trzymam kciuki i tak.
19. Gabrych
Jest nadzieja bo jutro w Szanghaju są spore szanse na deszcz
20. leo_
A może mogą mu jeszcze założyć KERSa?
21. Skoczek130
Bolid BMW Sauber jest cieniutki, jak skóra węża i tyle. Zgodzę się z Shallanem, że nie mieli co stracić. Robcio niestety nie ;przejechał idealnego okrążenia nie za dobrze ustawionym samochodem. Komputer Albert nie pomógł. Zamiast walki o tytuł, jest rozczarowanie. Oby te poprawki na Barcelonę pomogły!!!
22. witek70
Do D.S. Niemcy mają wprawę w tworzeniu lekkich bolidów (patrz: TRABANT :)
Dadzą radę :)
23. Adalbert
Tak na spokojnie - przemyslalem sobie:
Gdzie ten pies (BMW) jest pogrzebany ?
ZA:
- Robert: z wystarczajacym juz doswiadczeniem w F1, blyskotliwy, o zelaznych nerwach, ambitny, rowny, wyciagajacy z powierzonego mu sprzetu 99% mozliwosci, popelniajacy niezwykle malo bledow (95% trafnosci) - teoretycznie powinien byc zawsze w czolowce kazdego wyscigu.
B.Dobrze !
- Nick: bardzo duze doswiadczenie w F1, majacy przeblyski choc lokujacy sie w srodku stawki, nadambitny wiec i nerwy moga mu puscic, wyciagajacy z powierzonego mu sprzetu 80% mozliwosci, popelniajacy bledy (60% trafnosci) - teoretycznie powinien byc zawsze pomiedzy 5-10 miejscem. Dobrze !
- Sprzet: do tej pory (ostatnie lata w ktorych jezdzi Robert) chyba najbardziej niezawodny w stawce stajni F1. B.Dobrze !
- Zaplecze techniczne: na poziomie rownym Farrari i McLaren, jesli nie najlepsze, (np: najlepiej funkcjonujacy KERS), wiec B.Dobrze !
- Pieniadze: chyba najbogatszy zespol w F1. Rewelacja !
- Zespol: posiadajacy juz wystarczajace doswiadczenie w F1. Dobrze.
Wniosek z wszystkich "ZA":
- zespol powinien sie lokowac na miejscu 1-3
Skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak zle ?
Bo jest tych kilka "Przeciw"
PRZECIW:
- Fatalne strategie w kwalifikacjach - zbyt pozne wyjezdanie na tor !
- Zbyt duzo zlych decyzji w przyjmowaniu strategi na wyscig.
- Zbyt duzo zlych decyzji w trakcie wyscigu.
- W/g mojej obiektywnej opini brak precyzyjnej, generalnej strategi na F1 !
- Brak wizjonerstwa i szczypty szalenstwa w mysleniu do przodu: chocby przepuszczenie informacji o podwojnych dyfuzorach (patrz McLaren, ktory pomimo wlasnego protestu w tej sprawie, od dluzszego czasu tez pracowal nad nim), i fatalny blad z ostatniej chwili - to ze maja najciezszego kierowce (Robert) a bedacego ich teoretycznie (i logicznie) nr 1, wiedza juz od... ho,ho,ho.. i niepodjecie walki o lzejszy dla niego bolid (ale rowniez takze i dla Nicka - co jemu tez dodalo by skrzydel) juz w trakcie poprzedniego sezonu a nie dopiero teraz !
- Brak wyraznego postawienia na Roberta jako nr 1 co rowniez pomogloby podniesc ambicje Nicka (coz mialby do stracenia, procz udowodnienia, ze niemiec jest jednak lepszy) a w rezultacie i jego wyniki.
Generalne podsumowanie:
Odpowiedz na pytanie "Gdzie ten pies (BMW) jest pogrzebany ?" jest tylko jedna - Decyzyjnosc Zespolu !
A jako ze ryba psuje sie od glowy - glowna przyczyna niepowodzen BMW jest Mario Theissen !
24. D.S.
A jakze. Pytanie tylko, skoro da sie "odchudzic" bolid, to dlaczego nie zrobili tego wczesniej.
25. D.S.
Adalbert, powinienes wyslac im swoje CV. Prace masz od zaraz. A co do niezawodnosci, to przypomnij sobie sezon 07. Rok temu bylo lepiej, ale do McL duzo im brakowalo. A co do 1-3 pozycji, zapomniales dodac, ze Hamilton musialby co wyscig powtarzac krakse z zeszlorocznego GP Kanady.
26. witek70
Theisen zawsze podkreślał, że ważny jest KERS. Chyba za bardzo w niego wierzył. Myślał, że nadrobi reszte niedociągnięć
27. rammzes
ehhh a caly poprzedni sezon odpuscili bo przygotwywali sie do tego... zenujace, gdyby nie ta chora decyzje byc moze KUB mialby mistrzostwo a na 100% podium... cos mi sie wydaje ze dluuugo zwyciestwo w Kanadzie bedzie jedynym zwyciestwem Polaka w Formule 1
28. mantys
Moim skromnym, subiektywnym zdaniem Adalbert ma trochę racji w tym, że zespół teoretycznie jest bardzo mocnym z punktu widzenia zaplecza technicznego. Trochę brak im doświadczenia, ale to przecież też nie są ludzie, którzy dopiero co zaczęli przygodę zwaną F1. Największy minus w tym wszystkim to to, że chyba nikt od nich nie ma żadnej wizji odnośnie tego co oni w ogóle chcą. Zbyt "niemiecki" ten zespół;) Brak im polotu, tak potrzebnego do osiągania sukcesów.
29. Budyn_F1
Nawet tak doswiadczeni konstruktorzy nie umieja sobie poradzic z takimi problemami bolidu.
30. Matemariusz
IMO dzisiejsze kwalifikacje pokazały że całe to gadanie o dyfuzorach było bezcelowe. Przykład: Red Bull. Zarówno VET jak i WEB są w czołówce od początku sezonu a dzisiaj udowodnili że nawet bez dyfuzorów (i KERSu) mogą osiągać najlepsze rezultaty (Q2 i Q3)
31. Adalbert
Zgadnijcie, jaki to kretyn podjal decyzje o piatkowych jazdach Roberta z KERSem i wymontowaniu go na sobote ? :)
32. lukasz123
szkoda że jeszcze nie podali wagi bolidów
33. mantys
Matemariusz - pamiętaj, że jeszcze wagi bolidu nie podali, a to ma "chyba" dość duże znaczenie dla osiąganych czasów w Q3:) Co jeśli BGP jest cięższy a Vettel, Alonso czy Webber mniej? Także jak zwykle same czasy nic nie mówią o wyższości jednych nad drugimi. Kwalifikacje to nie wyścig.
34. Lobo47
Adalbert! wyjąłeś mi to z ust,,gówna przyczyna niepowodzeń BMW jest Mario Theissen !,,
35. Adalbert
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Teraz, aby zmniejszyć stratę do czołówki musimy zredukować przewagę poprzez intensywny program rozwojowy.”
O Jezu ! To co oni robili od polowy zeszlego sezonu ?!?! Cofali sie w rozwoju ?!?! :)
Mario Theissen, szef zespołu
„Teraz musimy wycisnąć wszystko co możliwe z takiej sytuacji przez dobór dobrej strategii wyścigowej.”
No i wszystko jasne - pozamiatane jutro ! :(
36. Matemariusz
33. mantys - zgadzam się z tym że w Q3 Brawny były cięższe, ale w Q2 wszyscy mają porównywalną ilość paliwa (jadą na oparach) a tam RB tez były najlepsze...
37. mantys
36. Matemariusz - co racja to racja:) Kilka niejasności rozwieje się po ogłoszeniu wagi bolidów. Ale masz rację RB zaskakuje bardzo pozytywnie:) Mnie to cieszy - będzie ciekawiej:) Nudna jest dominacja jednego czy dwóch zespołów w F1.
38. Troker1979
kubica zapewne w wyścigu wystartuje z kers więc jest nadzieja na zyskanie kilku pozycji na starcie a w efekcie może i pierwszych punktów w tym sezonie, chociaż z jeden punkt a byłbym zadowolony. Zespół zdecydował się cały piątek jeździć z tym systemem więc głup[otą było by nie wykorzystać dopalacza w wyścigu - ustawienia przecież mają. Boje się tylko o to by nie doszło do kraksy z udziałem roberta na starcie i o awaryjność bolidu, kersu przede wszystkim.
39. ammagik
edno wielkie rozczarowanie macie racje pozdrawiam bmw
40. Kornik
Ludzie trzymajcie nerwy na wodzy. To że mieli fatalne kwalifikacje to nie znaczy że cały bolid jest do dupy. Myśle że GP Australii pokazuje że jednak mogą być szybcy. Ile w historii formuły było tak że kilka fatalnych GP nie oddawały 100% możliwości bolidu. Alonso też nie błyszczał a teraz startuje z pierwszej linii. Dajcie im troche czasu a napewno rozwiną sie w dobrym kierunku. Sezon jest długi a wy spisujecie na straty BMW po pierwszych 2 GP ? Może jeśli BMW i Ferrari zamontują podwójny dyfuzor będą bezkonkurencjni ? Skąd to możecie wiedzieć. No ale przecież na tej stronie jest dużo więcej fachowców niż wszyscy szefowie F1 razem wzięci. To ja już nic nie mówie...
41. mantys
38. Troker1979 - myślisz, że będzie jechał z KERSEM? Słyszałem, że nie i dlatego z niego zrezygnowali w treningach.
42. makary
Do D.S. - to było dobre ;) naprawde się usmiałem ;D pozdr
43. Kornik
38 Troker. BMW już nie może wsadzić KERSu do bolidu Roberta bo wszystkie bolidy są zamknięte i nie można w nich już nic zmieniać do wyścigu.
44. Jrk
Jeszcze trochę i zostanie walka z Force India :]
45. Adalbert
Do DS.
Pytanie raczej powinno brzmiec: Skoro zapowiedzieli, ze odchudza, to dlaczego nie zrobili tego wczesniej ? :)
CV im nie wysle bo jestem juz zajety :)
Zapomniales dodac, ze gdyby nie zaniechania i bledy wladz BMW, Hamilton nie musialby co wyscig powtarzac krakse z zeszlorocznego GP Kanady, by miejsce 1-3 bylo logiczne :)
Acha, jeszcze jedno:
Wspolczesne "plastiki i tektury" przewyzszaja "odpornoscia" wspolczesne metale i sa lzejsze :))
46. phoenix777
Mam nadzieje ze BMW jeszcze powalczy w tym sezonie o mistrzostwo, wydaje się to mało prawdopodobne ale możliwe w innym przypadku jest wysoce prawdopodobne że będzie to ostatni sezon Roberta w tym teamie. Trzeba sobie powiedzieć otwarcie ze BMW zmarnowało mnóstwo czasu zrobiono wiele szumu o system KERS w tej dziedzinie BMW miało być prawdziwym liderem tymczasem Robert ciągłe nie używa tego systemu a jego skuteczność w przypadku Nicka jest wysoce wątpliwa poza tym praca nad dyfuzorem również się opóźnia inne zespoły wprowadzają już jakieś prototypy tego urządzenia a w BMW cisza na ten temat. Trzeba przyznać że w ubiegłym sezonie została zmarnowana ogromna szansa jeżeli chodzi o Roberta mógł przecież powalczyć nawet o mistrzostwo tym czasem BMW postanowiło odpuścić i szykować się do nowego sezonu. Efekty widzimy dziś nie zrobiono kompletnie nic.
47. Adalbert
Wypowiedz z ostatniej chwili !
Mario Thaissen:
BMW osiagnelo juz cele zalozone na 2009 rok i aktualnie rozpoczynamy prace nad bolidem na sezon 2010.
Taka taktyke testowalismy juz z powodzeniem w poprzednim sezonie i pozwolila nam zajac trzecie miejsce w kwalifikacji konstruktorow a nasz drugi kierowca zajal czwarte miejsce.
:)))
48. sawekrs
Nie chce byc malkontentem, ale red bull bez kersu i dyfuzora a jakie wyniki...., co sie z bmw dzieje moze ktos madrze to mi wytlumaczy.... ? No moze oprocz tego co napisal kolega Adalbert, jezeli jest cos oprocz....
49. sawekrs
hihihi dobre!!
50. rammzes
Adalbert w 100% zgadzam sie z tym co napisales, przykre ale prawdziwe. Niestety...
51. Lobo47
Może powinni rozpocząć prace nad bolidem na 2011:).Powinni zdążyć, wreszcie zrobić dobry bolid!!!!Tegoroczny jest ,niestety ,,ułożony,, całkowicie pod ich wspaniały KERS, i żadne pakiety aero czy dyfuzory już nie pomogą! Mogą liczyć tylko na fuksy i cuda:)
52. RoninRonin
Mieli gotowy samochód w grudniu i poszli na kiełbaski z piwem ;) Thaisen nie ma polotu i brakuje mu cwaniactwa potrzebnego w F1. Jeśli oni teraz nie przeprojektowują samochodu na w połowie nowy i to od razu nie zadziała to do widzenia mistrzostwo, do widzenia podium. Brown ich wszystkich wybzyka.
53. ebbpp
To już znamy strategie na jutro-mocno zatankowane bmw na miękkiej mieszance-znowu będą liczyć na mega szczęście-ale z tego co wiem szczęście zmienne jest-oby się nie przeliczyli.
54. kuzniecow
BMW w poprzednim roku miało chyba 5 albo 6 z kolei budżet a nie największy , największy ma toyota
55. lukasz1
Tak wogule to z tego co wiem to bolidy zrobione są z włukna węglowego a nie z metali.
56. kuzniecow
bmw miało 6 miejsce dokładnie $366.8m
Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m
57. Adalbert
Dolicz do budzetu super komputer, ktory nie jest wliczony w ten budzet (i jeszcze pewnie kilka innych takich wydatkow). Taka drobna zgrywka BMW :)
58. kuzniecow
no tylko że inne zespoły takie jak ferrari i maclaren mają po dwa tunele areodynamiczne i komputery to wymieniają prawie co rok tak jak bmw
59. rammzes
Adalbert:
Pieniądze? Najbogatszy zespół w F1? Totalna bzdura. Niewiele brakowało żeby BMW wycofało się z F1. Jeszcze w lutym rozważano taką możliwość. Sama nazwa BMW jest tu nieco myląca.
Co do kierowców:
Kubica - jest dobrym kierowcą, ale jeśli chodzi o błędy, to popełnia ich sporo. Najwiekszy problem Kubicy to wyprzedzanie. Ma z tym problemy od początku startów w F1. Wielokrotnie zdarzało się że siedział na ogonie kierowcy słabszego bolidu i przez kilkanaście okrążeń nie potrafił wyprzedzić. A jak już decyduje się na ten manewr - to mozna się zawsze spodziewać kontaktu bolidów.
Dodatkowo w tym sezonie jak dotąd Kubica nie potrafi wydobyć z bolidu nawet 85%. Owszem BMW odstaje od najlepszych, ale nie jest az tak słabe by kierowca zajmował 18 miejsce w kwalifikacjach. Kubica robi znacznie więcej błędów niż Heidfeld i póki co nie jest w dobrej formie.
Heidfeld - to był zawsze solidny kierowca robiący mało błędów. Zwykle jednak nie dawał z siebie nic ponad solidność. Jeśli na torze dzieją się cuda z pogodą to Heidfeld punktuje i czasem nawet staje na podium. Jeśli nie, to jedzie gdzieś w środku stawki bardziej skupiając się na tym by dojechać niż skończyć na jak najlepszym miejscu.
Wracając jeszcze do Kubicy - otóż zupłenie inaczej wyglądałyby kwalifikacje gdyby Kubica w pierwszym wyścigu stanął na podium. Ale nie stanął po częsci ze swojej winy. Potem jeszcze awaria silnika i to wszystko zaczęło wprowadzac nerwy. Dziś Kubica jechał asekurancko. tak samo jutro pojedzie. Po to by ukończyć wreszcie jakiś wyścig.
60. maciej36
masakra..., co za pierdoły,znasz się to od razu da się wyczuć
61. rammzes
Jeśli zaś chodzi o strategię - to w pierwszych dwóch wyścigach była ona znakomita. W pierwszym wyścigu dzieki tej strategii Kubica byłby na podium gdyby nie błąd na spółkę Vettela i Kubicy. W drugim Heidfeld był drugi. Mając słabsze bolidy powinni być w ścisłej czołówce. Trudno o lepszą strategię. Co do jutrzejszego wyścigu? Po takich wynikach obu kierowców jedyne co mogą zrobić to zaryzykować i liczyc na deszcz. W innych okolicznosciach Kubica jeśli dojedzie - to będzie gdzieś na 12-15 miejscu a Heidefeld conajwyżej 8-10
62. Adalbert
Z wywiadu z Robertem:
Dlaczego nie używałeś systemu hybrydowego?
Wczoraj używałem systemu KERS i był to produktywny dzień. Przekonaliśmy się o czymś, co już i tak wiedzieliśmy.
Jak wyglądało dzisiaj zużycie opon?
Bardzo dobrze, ponieważ najdłuższy przejazd, jaki wykonałem, to były trzy okrążenia pomiarowe (śmiech).
Jak zmienił się samochód po wyjęciu systemu KERS?
Dzisiaj poszliśmy drogą, która obraliśmy już w Australii i Malezji. Niestety, balans bolidu nie był dużo lepszy niż wczoraj, a po wyjęciu systemu KERS musiałby się poprawić znacznie bardziej, aby nadrobić stratę wynikającą z braku doładowania. To się częściowo udało w treningu, ale w kwalifikacji na miękkich oponach mieliśmy jakieś problemy z przyczepnością. Miałem do dyspozycji tylko jedno okrążenie na miękkiej gumie, ponieważ tradycyjnie wyjeżdżamy dosyć późno.
Skąd taki nagły spadek formy w BMW Sauber?
Musimy zrozumieć, że niektóre zespoły prą naprzód. Część z nich po ostatniej decyzji FIA już teraz dostosowuje swoje samochody do przepisów o dyfuzorach. Niestety, my mamy tutaj dokładnie ten sam bolid, którego używaliśmy w Australii. Sądzę, że nasza strata do najlepszych jest podobna, jak w dwóch pierwszych wyścigach. Różnica polega na tym, że ekipy Ferrari, Renault, Toro Rosso i McLaren też są od nas mocniejsze.
Jaki masz nastrój po wszystkich problemach z początku sezonu?
Cóż, dzisiejszy dzień był nieudany, ale jak mówiłem sytuacja jest inna. W zeszłym roku siedzieliśmy w garażu czekając, jak teraz Vettel, i wystarczało nam po jednym okrążeniu, żeby z łatwością awansować do drugiej, a potem trzeciej czasówki. Teraz sytuacja jest inna. Różnica między bolidami jest znacznie mniejsza, nasz samochód nie jest tak szybki, jak oczekiwaliśmy i nie tak dobry, jak w zeszłym roku. Przynajmniej we wczesnej fazie sezonu. Mamy więc problemy. Podobnie jest w wielu innych ekipach, nie tylko u nas. Jest dużo bardzo szybkich bolidów, a stawka mocno się zacieśniła. Tutaj niektóre teamy zastosowały udoskonalenia, a my robimy się gorsi.
Do Rammzes: To tak odnosnie: Dziś Kubica jechał asekurancko - Owszem BMW odstaje od najlepszych, ale nie jest az tak słabe by kierowca zajmował 18 miejsce w kwalifikacjach. :)
Co do: Kubica robi znacznie więcej błędów niż Heidfeld i póki co nie jest w dobrej formie - to najmocniej sie nie zgadzam z ta teza - bo umowmy sie co do jednego, jak jest na prawde to nie znajac wszystkich zakulisowych dzialan i decyzji oraz stanu faktycznego bolidow BMW jak i ich finansow - to mozemy sobie gdybac, gdybac - no i gdybajmy, co nam pozostalo ? Oczywiscie ogladanie kolejnego wyscigu :) No i trzymanie kciukow za Roberta i to cholerne BMW !
63. Adalbert
Do Ramzes: Jeśli zaś chodzi o strategię - to w pierwszych dwóch wyścigach była ona znakomita.
Na Boga ! Ramzesie ! Nie zauwazyles kardynalnego bledu BMW gdy Robert zglosil niedzialajacy na okrazeniu rozgrzewkowym silnik ?
Zamiast natychmiast kazac mu zjechac do PitStopu i ewntualny start z niego postawili go na starcie... no i tak zostal :)
To nie byla chyba dobra strategia.
64. antos05
do rammzes----------------------Twoje spostrzeżenia są bardzo dziwne(mówiąc delikatnie).Skąd wiedza że Kubica wykorzystuje potencjał bolidu w 85%????Albo że popełnia sporo błędów???? Szkoda mi takich forumowiczów jak TY.Pozdrawiam wszystkich fanów F1.
65. kuba3106
niestety bmw jest za słabe żeby powalczyć z czołówką co do tej pory widzimy
66. olek1122
wygląda mi to na stracony sezon niestety
67. Dagonet
robertowi brak doswiadczenia w porownaniu z niektorymi kierowcami F1(raikonen, alonso) i wg mnie tyle mozna miec do niego zastrzezen. potrafi dobrze jezdzic i nie raz to juz udowadnial. po bwm widac ze na chwile obecna nie maja konkurencyjnej maszyny. co do heidfelda to jakos nigdy nie pokazal sie jako jeden z lepszych kierowcow. zawsze kojarzyl mi sie z gosciem jadacym okolo 10 miejsca w samochodzie zatankowanym na full i zwalniajacym innych
68. mario547
Kiedy w końcu BMW zacznie pracować dla Roberta? Jak Nick testował jazdę bez KERS to w 1 treningu załozyli mu te baterie a w drugim wymontowali a decyzję czy używać KERS czy nie podjęto w noc z piatku na sobotę. Natomiast o Roberta Niemcy nie zadbali, zwlekali z decyzją o wyjęciu KERS w ostatniej chwili kiedy nie było czasu na nowe ustawienia. I jeszcze w Q1 wypuścili go za wcześnie. Skandal!!!
69. walerus
rozwijajcie się...
70. japonia55
a mialo być tak pieknie.....Trudno, wystepy w Azji były kiepskie ale w tym sezonie będą jeszcze JAJA... Ferarii MaC. i Renualt będą w czubie a BMW myśle że w europie będą mocni.
71. david9
Oj kiepsko. W tej chwili to moga walczyc tylko z ForceIndia, Piquetem, Nakajimą i Bourda'em a oto im z pewnoscia niechodziło. Mysle ze jutrzejszy wyscig i Bahrajn trzeba spisac an straty. W bolidzie BMW potrzebna jest rewolucja. Niech dadzą sobie spokój z KERSEM i pracuja nad dyfuzorem. Mam nadzieje ze dołączą do czołówki w Barcelonie choć szczerze powiedziawszy o mistrzostwie w tej chwili to nawet niesmie marzyc. Oczywiscie zaraz znajdą sie tu liczni którzy powiedza ze to dopiero początek i tak dalej tyle ze stawka jest bardzo wyrównana a BMW kiepskie jak nigdy. Swoja drogą wszyscy na tym forum podniacali sie ze BMW juz pracuje nad dyfuzorem ba ze juz ma taki dyfuzir przygotowany tym czasem nic podobnego. McLaren i Renault zas zaskoczyli wszystkich nowymi rozwiązaniami. Ja sie teraz pytam co BMW robiło przez całą zime? Bo niewpadli na pomysł dyfuzora, zrobili KERS ktory Robertowi jest na g.. potrzebny a i bez KERSU i bolid jest słabiutki w porównaniu chocby do Ranault o RedBullu niewspominając.
72. japonia55
david9 mam takie same zdanie co TY.... MaClaren jakimś cudem odbił sie z DNA to samo renualt ( u nich aż takiego dna nie było) i kibice tych zespolów sie cieszą że ich zespoły wracają do gry powoli a kibice BMW ( Ja też) płaczą i są wku.... że zapowiadany ten sezon miał być super a tu klops malina i widoki na przyszłość są nieciekawe
73. darecky3
powiem szczerze ze coraz rzadziej daje komenty, bo jak widze wiele nowych nickow jak i nowej podniety. Skonczcie z tymi jalowymi dyskusjami ten jest lepszy a ten gorszy, ten popelnia wiecej a ten mniej bledow. Jakos do mnie nie docieraja argumenty niezawodnosci BMW na przelomie wszystkich lat w F1. Jedynie 2008 okazal sie najmniej, podkreslam, najmniej awaryjny ale niezawodny to on nie byl. Co dotyczy kierowcow to na litosc boska skonczcie to licytowanie pomiedzy NK a RK. Z kiepskiego samochodu nie da sie wyciagnac wiele. Podnieciliscie sie Australia jak to Kubica swietnie pojechal a okrzykneliscie Heidfelda fuksiarzem po Malezji. Zrozumcie ze pozycja Kubicy w Australii byla fuksem XXI wieku, nawet sam to powiedzial. Bez SC i trafnie zalozonej strategi, ktora byla gra w totolotka nie bylo szansy na walke o druga pozycje. To sa same slowa Kubicy i nie wpychajcie mu ich spowrotem w usta swoimi spekulacjami. Natomiast jesli Nick trafi w strategie to zaraz wielkie buuuuuuuuuu! Jestescie czasem smieszni. po drugie nie gadajcie takich glupot ze Kubica jezdzi bezblednie bo sam rowniez twierdzi ze mimo slabego samochodu mogl pojechac lepiej ale popelnil blad i to go kosztowalo wiele czasu. Takich jego wlasnych wypowiedzi o popelnianych bledach jest wiele i wlasnie za to go szanuje, bo inni zwalaja ciagle na samochod, nawierzchnie itd. Z drugiej strony strasznie plakaliscie ze jezdzi bez KERSU, no to sprobowali, Kubica powiedzial ze nic to nie wnioslo niz wiedzieli wiec zrezygnowano z niego. Delikatnie mowiac powiedzial grzecznie ze jest do dupy! Ludzie poruszcie szare komorki zanim nawypisujecie troche bzdur! Hawk...prawdopodobnie poraz ostatni
74. hotshots
BMWrack jak widzę bez zmian....czy 07 czy 08...09 taki sam jak nie gorszy..
tylko w 39 im wyszło....
75. orinocoPL
darecky3-obawiam sie ze w wielu kwestiach masz racje-mi tez juz nie chce sie pisac choc pare celnych uwag od "nowych" widze-vide adalbert. kompletnie nie widze komentów stalych bywalców-czemu?
a co do qualu... BardzoMaloWiary mam w ten niemiecki team-po prostu przespali szanse w poprzednim sezonie a w tym sezonie... bolid nie ma osiagów. i co panie Tajsen-wszystko mozna zaplanowac? taaaak, a swistak poszedl na ryby...
76. STRobal
Wprawdzie jestem "starym" bywalcem, ale nie wypowiadałem się do tej pory...
darecky3 - nic dodać nic ująć...
podpisuję się "dwiema ręcami"...
77. sivshy
@darecky3: Podpisuję się pod Twoim postem wszystkimi kończynami...
78. Supek
Taaa...nie pozostaje nic tylko liczyć na cud..."cuda" to ostatnio nasza narodowa domena....szkoda tylko, że to Shanghai a nie Fatima...niestety chłopaki z BMW tak sie zachłysnęli przed sezonem swoja super maszyną, że do tej pory nie potrafią wyjśc z podziwu na tym...czemu tylko Force India zostala za nimi...ech...
79. darecky3
o matko jak fajnie zobaczyc znajome nicki, pozdrawiam, fajnie bylo z wami sie posprzeczac, pewnie czasem cos wklikne, pozdro i trzymam kciuki , wiadomo za co...hehe
80. chomeini
darecky3- Istotnie masz rację. Ja z kolei w ogóle nie komentuje, bo nie chciałbym uwłoczyć niektórym "znawcom" F1, a nie o to chodzi na tym portalu. To tylko w odniesieniu co do poniektórych komentarzy. W pełni dobrodzieju popieram Twoje stanowisko,a zwłaszcza o zachowanie zdrowego rozsądku przy opiniowaniu. Widząc tak wyważoną ocenę-pełen szacun i prośba-pisz stary, bo warto czytać rozsądne komentarze. Pozdrawiam Ciebie i wszystkich rozsądnych fanów F1.
81. kuba3106
kubica powinien opuścić bmw ponieważ odbiegają technologią od pozostałych tm i popełniają zbyt dużo głupich błędów ale zobaczymy co zmienią nowe pakiety aerodynamiczne które pojawią się na GP Hiszpanii oby coś zmieniły ;/
82. SFR
darecky3 - jeden z najbardziej trafnych opisów całej sytuacji !!! zgadzam się z Tobą kolego w 100% . Krótko i na temat :)
Pozdrawiam
83. Troker1979
Informacja dla nie zorientowanych. Kers w każdej chwili można zamontować w bolidzie kubicy. Można go wyjąć na kwalifikacje i można zastosować w wyścigu jeżeli zespół dojdzie do wniosku że to się opłaca. Robi się to pod nadzorem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
Przeczuwam żę kubica pojedzie z kers. Cytat:„KERS przydałby się mi dopiero w czasie wyścigu. " - słowa Roberta
84. URAN
Niestety, ale BMW jest w malinach! Proszę łaskawie zwrócić uwagę, że odszedł z BMW Jorg Zander - spec od aerodynamiki. Gdzie poszedł i co zrobił?! Do BrawnGP, gdzie zaprojektował samochód którym teraz jeżdżą Button i Barrichello. Poprawa osiągów w trakcie tego sezonu będzie bardzo trudna (zakaz testów), długotrwała i praktycznie w walce o tytuł, poza klanem "dyfuzorów" liczyć się będzie tylko Red Bull, którego bolid jeździ o niebo lepiej niż BMW. A namieszał ten kurdupel Ecclestone, któremu króliki się w głowie p...ą na starość - widowiskowość zachciało mu się poprawiać! No i bezprecedensowa granda z dyfuzorami - najpierw oficjalne stanowisko, że są be. A gdy już 7 zespołów w to uwierzyło i skonstruowało bolidy, to nagle są cacy. Kurdupel i Whiting do odstrzału. Afera szyta grubymi nićmi. A swoją drogą, to BMW w tym sezonie daje ciała. Nerwy, nerwy i sporo pecha! I tyle w temacie.
85. kaskader10
Mario Thaissen Szef zespołu BMW wogóle nie opracował strategii poprostu jakiś koszmar Kubica chyba pierwszy raz nie awansowałdo drugiej sesji kwalifikacyjnej :(
86. dziarmol@biss
@darecky3 wiem wiem pewnie odbierzesz to jako policzek ale po raz pierwszy piszesz zgodnie z moimi myślami :-) miałem duży apetyt w tym sezonie a tu nic tylko afery "afery" i wymachiwanie szabelką ech
87. polek1
A czy moglbys przytoczyć pare wypowiedzi Kubicy w których twierdzi ze popełnił błąd?Mozna zrozumiec Cie ze jesteś rozgoryczony jak my wszyscy słabą postawą BMW w tym sezonie,ale sezon dopiero się zaczyna i wydaje się ze jeszcze bedziemy mieli pare zwrotów sytuacji.Dzisiaj mozna opsierać zarówno Roberta jak i BMW,za to ze narazie im nie idzie,ale to niepowód zeby jezdzić po tych którzy nie dawno się tutaj zalogowali i pisać o wszyskich ze sa do dupy.A wracając do twego komentarzata to chcę Ci napisać ze ruznica między Nickiem a Robertem polegała na tym,ze w Roberta przypadku to bez SC Robert i tak by przyjechał na 3 miejscu,a Nick zeby nie deszcz i SC to byłby poza 8ka.A ja w krutkiej swojej przygodzie z F1to widziałem już większe fuksy XXI wieku.
88. polek1
powyzszy komentarz skierowany do darecky3
89. hugosi
Szkoda mi Roberta w BMW niestety jest to niemiecki team i to niemiec będzie faworytem chociaż Robertowi do pię nie dorasta. Testy są zabronione to wymyślają z KERSEM u Roberta w treningach.Zmarnowali szanse w zeszłym roku,bo podobno skupili się na bolidzie na sezon 2009 i co wielkie g.....
90. polek1
@rammzes pisząc o największym problemie Kubicy to jest o wyprzedzaniu to nie pomyslałeś ze to może jest spowodowane słabą predkością maxymalną bolidu BMW
91. katarzynak
Myślę, że jutro będzie baaaaardzo ciekawy wyścig, a kubica jeszcza nas zaskoczy, skorzysta z tego co będzie się działo na torze.
Nie zdziwiłabym się jakby był lekki karambol w deszczu, niekoniecznie na pierwszym zakręcie ale wszystko mozliwe.
92. kumahara
Jak Lewis zwyciężał w bardzo sprzyjających i szczęściu zawdzięczanych okolicznościach bo i takie wyścigi były, to on był genialny i tylko ochy i achy, nie pamiętacie czegoś takiego ? Czy F1 ciągle musi kojarzyć się z aferami, bo sprawa dyfuzorów i stanowisko FIA w tej kwestii jest jak najbardziej "szyte".
Red Bull jest aktualnie najlepszym teamem, BMW stacza się powoli od ubiegłorocznej Kanady, niestety...
93. Niespokojny
hmm, zastanawiam się..., zastanawiam się nad zmianą swego nicka, widząc tutaj..., widząc, że nie jestem sam ;-)
94. darecky3
no dobra jestem zirytowany zasmiecaniem wartosciowej plaszczyzny pola do komentarzy bezmyslnymi komentami. Pewne wyjasnienia. Po pierwsze zwaracam sie do polek1. Nie wiem jak dlugo sledzisz te stronke, nawet jest niezla, przynajmniej jedna z niewielu dostepnych w ojczystym jezyku. Problem jest taki ze to nie redakcja lecz komentarze pospolstwa raczej zaczynaja dyktowac tresci zamieszczanych artykulow (zdanie nie tylko moje), wiec udzial moj jest coraz rzadszy. Kolejna sprawa jest to ze kazdego, zarowno nowego jak i starego nicka traktuje jednakowo. Nowy nick nie wnosi do mojej wiedzy nic poza trescia komentarza a ten najczesciej zdradza jak"gleboko " jest znane zagadnienie F1. Ale wierz mi na slowo nie wartosciuje ludzi w ten sposob. jesli sadzisz ze nowi sa do dupy to prosze nie podpinaj tej opini do mnie. Zapytaj dziarmola i innych ktorzy tu kraza juz, ze tak powiem wiekowo i wiedza ze jestem ostry ale i zarazem uczciwy bez jakichkolwiek osobistych przeslanek. Ktos kto wychwyci te sprawy , mnimo slabszej wiedzy moze sobie ze mna podyskutowac. Bylo wiele ostrych wymian zdan. Mam swiadomosc ze pod moim komentarzem pojawia sie zawsze ci, ktorzy na sile chca mnie ugnoic dla zasady, ale tak naprawde to zamiast wykrecania kota ogonem brakuje im argumentow.. Co do opin Kubicy na temat wlasnych bledow...hmmm powiem krotko nie chce mi sie grzebac w archiwach z sezonu 2008 ale chociaz Silverstone, gdzie RK najechal na kaluze wody i wylecial przez wlasny blad, co potwierdzal otwarcie ze po prostu zapomnial o stojacej wodzie. Pamietam ilu to obwinialo BMW ze kiepskie zawieszenie wystawili naszemu kierowcy...hehehe itd. Musisz poczytac albo zaczac sledzic dokladnie gdzie co i jak od teraz i sam sie przekonasz.
95. darecky3
dziarmol, absolutnie nie odbieram tego jako atak, powiem ci szczerze ze nalezysz do grona moich anty dyskutantow o priorytrecie szczegolnym. Nawet kiedy nasze dyskusje przybieraly charakter troche niechlujny to chce cie poinformowac, ze konwersacje z Toba wlasnie cenie sobie bardzo. I po drugie, to zaczynasz sie podciagac troszku w temacie. Chetnie pogdybam sobie nawet na przeciwnych biegunach w ryzach "moralnosci". A tak w ogole to jesli latem bedzie jakis zjazdzik kiedys ( pewnie tylko marzenie ), chetnie zapije morde z kumahara, ptasiorem i Toba.... najwiekszymi "snajperami"
96. jeremi
Skoro mnie wywołałeś - wiemy, że bywałeś ordynarny, chyba dla poparcia swoich argumentów, albo dla podkreślenia wątpliwej wagi swojej 'ostrości' jak piszesz. Wiemy też, że masz wespół z 'sivshym' ( też dał pozostałym ciemniakom na forum to do zrozumienia) największą wiedzę wśrod TU bywających, dobrze, że znacie i doceniacie swoją wielką wartość i skromność, zresztą łączy jak widzę was też ulubiony zwrot 'dupa' - niedorozwojkowi czy półgłówkowi zastępujący treść merytoryczną ... ! A z tym brakiem przesłanek osobistych to chyba też lekkie przegięcie. Od dziarmola mógłbyś nauczyć się sporo pozytywnych cech... a teraz możesz sobie wzorem sivshego podsumować mój tekst jako wyciągnięty z waszego ulubionego słowa ... pozdro.
97. kumahara
to tak jest jak dwóch korzysta z jednego kompa!
98. darecky3
jeremi, ja cie nie przywolalem, sam sie przywolales ale zacytuje cie moje wlasne slowa: "Mam swiadomosc ze pod moim komentarzem pojawia sie zawsze ci, ktorzy na sile chca mnie ugnoic dla zasady, ale tak naprawde to zamiast wykrecania kota ogonem brakuje im argumentow". Do dam ze brak argumentow sprowadza cie podpychanie m sie innym nickiem. W tym wypadku sivshy. Nie wiem co chcesz mi udowodnic, mysle ze nie wiele moglbys. Zgryzliwosc co do nauczenia sie czegos od dziarmola mozesz zachowac dla siebie. Druga rzecz, ktora umknela ci uwadze to sprawy o ktorych pisze dobitnie ze zdaje sobie sprawe ze nasze konwersacje nie zawsze mialy charakter przyzwoity. Dotyczy to obu stron. Ja mowie o tym otwarcie ale widze ze wczuwasz sie w rola adwokata, ktory zamiast zrozumiec sedno sprawy woli dokopac dla zasady. Bardzo ci dziekuje za "cieple" pozdrowienia. Takiej skromnosci juz dawno nie widzialem..hehe. potwierdziles moje przekonanie i wlasnie dlatego bedziesz widzial tu coraz mniej starej wiary a coraz wiecej "force ferrari!" "Raikonen go go!" Wezta sobie spraya lepiej ...
99. darecky3
jeremi a swoja droga, wpisow moich jest naprawde wiele, i jesli dobrze pamietam to uzylem ,niby mojego ulubionego slowa wg ciebie, jedynie raz. Ciekaw natomiast jestem jakie to slowo padlo najczesciej spod mojej klawiatury. Na pewno nie dupa (uzyte teraz po raz drugi). Nie zablysniesz kolego tylko po to zeby cos napisac ladnym jezykiem, nie ma w tym puenty, wartosci, wiedzy itd. Daj sobie czlowieku spokoj. Ordynarnosc natomiast to raczej jestem pewien ze chyba kiedys przypadkiem cos przeleciales okiem...kiedys... z kontekstu, wiec slyszysz dzwony ale nie wiesz w jakim kosciele i na tej podstawie mi dokopujesz. Pewnie powinienem bic brawo w kiepskim spektaklu....naiwny...naiwny
100. arson111
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Tak sobie właśnie przeglądałem serwisy pogodowe i na każdym z nich w shanghaju ma jutro padać. Lekkie opady mają się podobno pojawić w południe czasu miejscowego czyli 3 godziny przed wyścigiem i padać ma już do końca dnia z największym nasileniem około godziny po wyścigu. Tak więc trzymajmy kciuki, żeby prognozy się sprawdziły bo to chyba jedyna szansa dla Kubicy
101. kmicic
Jakiś czas temu Ewelina Flinta powiedziała, że jest egoistką i promuje siebie poprzez muzykę... Ty, Pretensjonalny Cymbale, który piszesz tak często, spójrz na swoje płytkie teksty. Ta stronka jest dla wszelkiej maści "kibiców", pomyśl czy sport ma jakikolwiek sens? Śledzisz wyścigi z dużej odległości, nie masz na nie kompletnie żadnego wpływu, wybrałeś sobie team lub danego zawodnika, którym "kibicujesz", przy czym wybór ów nie ma żadnych racjonalnych podstaw. Nic nie znaczysz, zwłaszcza dla swoich idoli, a podkreślanie, ze bazgrolisz tu od dawna to infantylny egocentryzm. Ekspert F1 się zalazł, Domorosły Inżynier...
102. jantar321
kmicic - brawo
103. mario547
nie wiecie pod jakim linkiem mozna posłuchac gadaninę w studio w polsacie sport extra
104. jeremi
darecky3 2009-04-19 00:20:30: nie mam z tym wpisem nic wspólnego, to synalek kumahara korzysta z mojego blaszaka i to jego wpis, zresztą to już drugi raz taki numer mi wyciął, i co mu zrobię, nic. Sorry.
105. kumahara
Drugi raz zdenerwowałem jeremiego, a o Tobie darecy3 zdania nie zmienię. kmicic - otóż to !!! pozdrawiam.
106. darecky3
jeremi i wszystko jasne...sorry jesli bylo zbyt ostro, wazne ze nieporozumienia sie wyjasniaja, pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz