Alonso: KERS w Australii nie przyniósł korzyści
Fernando Alonso, który był jednym z siedmiu kierowców, którzy w pierwszym wyścigu sezonu mieli do dyspozycji system odzyskiwania energii kinetycznej KERS uważa, że w Melbourne nie był on aż tak skuteczny.„Na tym torze nie było korzyści. Ale zobaczymy jak będzie na torach z długimi prostymi takimi, jak Bahrajn czy Monza.”
Z drugiej strony Timo Glock, który także w pewnym momencie wyścigu jechał za Alonso w GP Australii przyznał, że ciężko było mu wyprzedzić Hiszpana, który na prostych używał KERS.
komentarze
1. blue57
i bądz tu mądry...
2. tt16
Nie wiem. Ja jestem za zniesieniem KERS-u, gdyz w F1 coraz bardziej wyniki zaleza od maszyn, a nie umiejetnosci kierowcy ; /
3. hapik
To dopiero początki KERSu. Zobaczymy jak będzie pod koniec sezonu.
4. tomek83f
czyli tak jak ja pisalem w zakretach sie nie sprawdza
5. tomek83f
KERS bedzie mial sens tylko wtedy gdy kazdy kierowca w stawce bedzie go mial na swoim pokladzie i oczywiscie jesli podniosa minimalna wage
6. yaneq
powinni w następnym sezonie zwiększyć moc kers lub ewentualnie wydłużyć czas jego użycia podczas jednego okrążenia. wtedy było by duuużo ciekawiej.
7. grzesznik
To dopiero początek i pierwszy wyścig z KERSem nie długo wszyscy będą go stosowac. Moim zdaniem poprawia on widowisko, a kierowca czerpię więcej przyjemności z jazdy. Nie zgadzam się też że w F1 coraz więcej zależy od maszyn i Kubica to pokazał.
8. jar188
Uważałem i uważam że KERS jest totalną porażką i przyznam się że dotej pory niemam pojęcia czemu ma to słuzyć??? Pomijam już fakt że ilość wydanych pieniędzy na KERS w stosunku do korzyści jakie daje, jest taka że pomysłodawca powinien strzelić sobie w łeb!!!
9. AjsMan01
KERS jest w porządku gdy się go uruchomi w odpowiednim momencie. Widzieliśmy że kierowcy robili to z reguły na wyjściach z zakrętów. KImiego Raikkonena w wyścigu to zgubiło (włączył KERS na wyjściu i go zarzuciło). Lub na prostych, podczas wyścigu kiedy było ujęcie z bolidu Hamiltona widać było że dochodził Williamsa. Narazie KERS raczkuje - zobaczymy jak to będzie pod koniec sezonu.
10. Skoczek130
Morał z tego taki, że KERS staje się użyteczny, ale tylko wtedy, gdy ktoś umie się nim dobrze posługiwac. W przypadku niektórych stał się wręcz zabójczy.
11. AjsMan01
To był pierwszy wyścig, kierowcy napewno wyciągną wnioski i będą się nim lepiej posługiwać.
12. walerus
ściema, ściema, ściema....
13. mistus78
powinni znieść KERS, bo jak tak dalej pójdzie to podtlenek azotu będzie dopuszczony ;)
14. LOL85
może i dużej różnicy nie ma, wyprzedzanie napewno jest łatwiejsze ale to tez w dużym stopniu zasługa aerodynamiki. jesli juz będą wszyscy mieli KERS to wtedy pozostanie tylko umiejętność korzystania z niego
15. zajac1211
ten kers to jeden wielki syf
16. matwit
mi sie wydaje ze po prostu Renault ma słobo rozwinięty KERS.. W przeciwieństwie do McLarena. W trakcie wyścigu pokazywali jak Lewis ciśnie i odrabia pozycje.. W pewnym momencie na wyjsciu wcisnął KERS... Od razu dogonił rywala przed nim i zrównał sie przed zakrętem... Różnica była duża... Wątpię zeby to była tylko zasługa np. świeższych opon i ilości paliwa..
17. pietiaf1
wiadomo już godz. treningów i wyscigu bo ostatni weekend to całkiem powalony wcale nie pospałem
18. tomek83f
piatek trening 1 8.00, trening 2 16.00 sobota trening 3 8.00, kwalifikacje 10.45 (studio od 10.00) Niedziela Wyscig 10.45 (studio od 10.00)
19. Ra-v
@pietiaf1 - na oficjalnej stronie masz pewne info wiec tam zawsze sprawdzaj jakby co :)
20. elin
Jak dla mnie, to ( na razie ) zgadzam się z Alonso - KERS rozczarowuje i to bardzo ...
21. arekssj4
Ferrari też nie błysło z KERS....Massa nie doganiał Kubka :)
22. blue57
dokładnie, bałem się że kimi objedzie roberta po wznowieniu wyścigu, a kubek nie dość, że z łatwością mu uciekł, to jeszcze sobie opony ogrzewał na prostej ^^ Na miejscu kimiego bym wyszedł z siebie...
23. caddy71
Nie zgadzam sie z Alonso, ze KERS nie daje korzysci. Na przyklad Nelsinho mial korzysc z urzycia systemu - nie musial sie juz meczyc na torze.
24. caddy71
tt16 - masz racje, mnie tez zaczyna coraz bardziej wkurzac fakt, ze coraz mnie zalezy od kierowcy. Ale i tak nikt nie wezmie przykladu z USA, gdzie silniki sa takie same, nadwozia rowniez i tylko kierowca decyduje o miejscu w stawce.
25. cukiereczek
nowa technika, nowy bolid i system KERS który tak do końca nie wiadomo czy coś daje. możliwe, że Mc i Fer przeczarowali furmanki i mają problem.
26. lukasz556
Moim zdaniem nie powinno być KERS-u ponieważ to faworyzuje lekkich i niskich kierowców.
27. WiatereK
Jezu jak czytam większość komentarzu to mi się rzygać chce. Jechaliście kiedykolwiek bolidem? A tym bardziej z systemem KERS? No właśnie. Chyba się za dużo kiepskich filmów pokroju "Szybkich i wściekłych" albo "redline" naoglądaliście. Myślicie, że jak wciśnie guzik to momentalnie będąc za nim go wyprzedzi? Bzdura. To ma decydować wtedy gdy jeden drugiego wyprzedza na prostej. Ale musi wpierw zacząć go wyprzedzać a nie jedzie za nim wciska guzik i zwiększa prędkość dwukrotnie. Takie rzeczy tylko w erze. Każdy team sam pracuje nad swoim KERS'em w bolidzie a to dopiero pierwszy wyścig z tym systemem. Nie wiem czemu go od razu skreślacie. arekssj4 - Ferrari wcale tak źle sobie z KERS'em nie radziło a system ten nie jest do 'doganiania' a wyprzedzania po dogonieniu.
28. narya
@lukasz556 - na razie, jak pokazał ostatni wyścig, to dzięki KERS faworyzowani są, ale ci kierowcy, którzy jeżdżą bez niego ... :-)
29. Simi
no właśnie ciekawe jak będzie w Malezji...
30. narya
@WiatereK - a, kiedy Ty ostatnio miałeś okazje jechać bolidem i jeszcze z KERS ...??? Negatywne opinie na temat tego systemu, wynikają z tego, co można było zaobserwować po ostatnim wyścigu, a prawda jast taka, że nie było widać zbyt wielu udanych prób jego wykorzystania. Z czasem może opinie o KERS ulegną zmianie, ale na razie nawet zawodnicy się nim nie zachwycają, więc póki co może daruj sobie takie opinie o innych ...
31. zu7
Nie rozumiem co się tu poniektórym nie podoba w KERS. Na razie jest trochę niedopracowany. Możliwe że przyjęto za małą moc. Jest jednak fajny bo jest to element, na który kierowca ma wpływ. Dać mu większą moc i wtedy by się okazało kto umie z niego korzystać. Czy lepsze jest np. kilka małych dopałów czy jeden duży itd. Byłoby dodatkowe pole do popisu dla kierowców. KERS to według mnie krok w dobrą stronę. Następnymi krokami winno być dalsze uproszczenie aerodynamiki, podniesienie wagi, i powrót do rowkowanych nawet bardziej niż ostatnio opon co preferowałoby kierowców z lepszym wyczuciem przyczepności i umożliwiłoby ciekawszą walkę na dohamowaniach przed zakrętami. Także wychodzenie z zakrętów i KERSowy dopał mógłby ciekawie się objawiać.
32. krz08
można było zauważyć że KERS nie pomagał chyba że na starcie
33. blue57
po Australii wiemy tyle, że kers + super miekka mieszanka = śmierć tylnich opon w trybie niemal natychmiastowym. Wydaje mi się, że podstawą sukcesu jest mieć bolid robiący czasy czolówki bez użycia KERSU (bo przecież nie muszą go używać na kazdym okrążeniu) i kożystanie z niego tylko w kluczowych momentach... kożystanie z niego przez cały dystans wyścigu w każdym możliwym momencie mija się z celem (zużycie opon)... mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi... Nie chce, żeby np. BMW dało kubicy bolid w którym KERS byłby tylko zapchajdziurą marnych czasów... To już lepiej jeździć bez niego..
34. Budyn_F1
Ma racje Alonso ze KERS jest przydatny na dlugich prostych.
35. Jarek fan F1
Co tam KERS. Mnie bardziej intersuje zwycięski dyfuzor. Czy będą go inne zespoły wprowadzać?
36. nolte
nie wiem czy mi sie wydawało, ale widziałem parę rozpaczliwych hamowań w celu doładowania KERS-u (?)
37. PIP
chyba jeszcze trochę czasu należy dać kierowcom aby się nauczyli KERS-a wtedy zobaczymy kto z niego zrobi najlepszy użytek
38. morek150
nie wiem co tu jest do uczenia, i nie mówicie ze renault ma słaby kers jesli kers kazdemu daje 80 koni, mozna go uzywać przez 6s ładuje sie momentalnie wiec kres jest taki sam, a renaut i bez kersu miałoby lepszą predkość na prostej niz toyota. Wydaje mi sie ze jest ciekawiej jak kers ma kilku zawodników. Fajnie by było gdyby zrobili taki przespis jedni mogą uzywać podwójnego dyfuzora a drudzy kers (tylko kers trzeba by wzmocnić do 120lub150kM). I wiadomo ze monaco wygrałby ten dyfuzorem a ten z kers we włoszech
39. tom12333
zauważcie tylko że kers przynosi korzyści tylko wtedy kiedy się z niego korzysta- np. na prostej ale i tak ma negatywne strony jego posiadanie (rozłożenie masy). Sprawa komplikuje się na zakrętach kiedy nie możesz go wykorzystać, auto jest cięższe i gorzej wywarzone
40. blue57
a gdyby nie ograniczać czasowo działania KERSU (te 6 sek na koło) i pozwalać go kumulować dowolnie (ile sobie zespół technicznie zapewni pojemności tyle ma)... tak się tylko zastanawiam.... Wg mnie KERS powinien być używany tylko w kluczowych momentach.... Idealnie gdyby można było zmniejszyć niedogodności związane z KERSEM kosztem możliwości korzystania do np 5-6 razy podczas wyścigu... Taki bolid zasuwałby jak BRAWN a miał możliwość dopałki w kilku kluczowych momentach wyścigu.... ale to tylko teoria i mrzonki ^^
41. Joe
Ja widziałem bolid renault w centrum handlowym, i jako
nieliczny z Was mogę mogę się w tej kwestii wypowiedzieć: Fernando ma racje.
42. Joe
Jako nieliczny z was widziałem bolid renault w centrum handlowym Sarni Stok w Bielsku i mogę wam powiedzieć że Fernando się nie myli.
43. WiatereK
Joe. Gratuluję geniuszu. Na pewno obserwując bolid wiele z tego wyniosłeś. Powiedz mi tylko jak go już widziałeś w tym sławnym "Sarnim Stoku" cudowny bolid Renault to jak się nim jedzie w zakrętach? Dobrze trzyma?
44. Piotr89Sand
KERS da przewagę na Monzy. Z pewnością będzie to jednak na tyle niewielka różnica, że jeszcze bardziej wyrówna całą stawkę niż ją podzieli. Takie jest moje zdanie.
45. robtusiek
@Joe jako nieliczny oglądnąłeś bolid Renault w jakiejś tam pipiduwie i co? wiesz wszystko? my ogladaliśmy w necie i też wiemy...że nic nie wiemy tak jak i ty;) pozdro rozbawiłeś mnie, dzięki bo to prawdopodobnie zdrowe:)
46. lukasz556
narya
To prawda ale jak nauczą sie tego inteligentnie używać moim zdaniem do i m to bardzo dużo szczególnie przy wyprzedzaniu i starcie .
47. morek150
a powiedzcie w jaki sposób go teraz zle uzywali
48. WiatereK
W taki,że na tym torze nie ma odpowiednich prostych.
A dwa, ze muszą popracować nad tym jak zmniejszyć zużycie opon.
49. roofi121
mi sie zdaje ze dalej bedzie mial
50. Novy
Fia chcialo zrobic cos nowego, chca roznych wyscigow a tymczasem to sie nie sprawdza.... sprawiedliwie by bylo gdyby kazdy kierowca mial Kers... ale... w przypadku ciezszych kierowcow to nie jest sprawiedliwe bo cizar rozkładu bolidu nie jest ustawiony idealnie. Musza podniejsc minimalna wage bolidu i kazdemu kers.
Fernando ma racje nikomu narazie Kers nie pomógł... zobaczymy jak bedzie w nastepnych wyscigach.
51. morek150
a jak wcisneli na 1s po wysjcu z zakrętu to moze wtedy kers sie marnował, za duzo need for speeda
52. nolte
Co sądzicie o użyciu samych baterii jako balastu do ustawiania balansu bolidu. Ich położenie w bolidzie nie musi być chyba z góry przesądzone?
53. Joe
KERS nie powinno się uzywać:
- na krótkich prostych.
- na mokrym torze
-gdy tor biegnie z tzw. górki
-gdy bolid porusz się z wiatrem
- przy zużyciu opon 60 %.
-przy niedostatecznie rozgrzanych oponach.
54. morek150
nolte juz to kiedyś napisał ale to odpada bo przewody i izolacje by i tak zepsuły balast, a poza tym to by było niebezpieczne
55. morek150
Joe pomyliłeś sie bo przy zuzyciu 61,65%......gdzie to wyczytałeś w kaczorze donbaldzie czy sam robiłeś testy w tej nowej grze o f1 na pegazusa.
56. morek150
???
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz