komentarze
  • 71. pz0
    • 2009-03-26 14:25:59
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    totalfun - a wiadomo np. z testów z wyników osiąganych na długich przejazdach. Przewaga BrawnGP nad Ferrari rosła wraz z każdym przejechanym okrążeniem i na dokładkę bolidy BGP na długich przejazdach robiły wyraźnie więcej okrążeń jak Ferrari. Tylko że BGP jest od początku zaprojektowany do jazdy bez tego cudeńka, a projekt Ferrari był robiony z myślą o KERS. Zauważ że najmniejsze wloty do chłodnic ma właśnie BGP.

  • 72. hot dog
    • 2009-03-26 14:28:01
    • *.222.244.179

    "Odpowiednie zestrojenie systemu i takie ustawienie, aby działał perfekcyjnie to wielkie wyzwanie. Są więc złe strony stosowania KERS, które równoważą zalety płynące z jego stosowania. Z tego też powodu zarówno Robert jak i kilka innych zespołów nie będą na razie korzystać z KERS. Nie jest nigdzie powiedziane, że mając KERS z pewnością będzie się szybszym - uważa Nick Heidfeld" a to dla tych ktorzy juz wieszcza teorie spiskowa. Wg mnie BMW postapilo bardzo madrze. Po pierwsze nowy system niesie ryzyko usterek a wiec i nie ukonczenia wysicgu totez po co ryzykowac w obu bolidach, po drugie skoro Kubica jest ciezszy to zapewne zbalansowanie bolidu bedzie duzo ciezsze. A tak Robert bedzie mogl miec korzystniejsza strategie tak z doborem opon jak i paliwa. Wszystko niedlugo sie okaze...W chwili obecnej nikt nie jest w stanie odpowiedziec czy KERS jest systemem na tyle efektywnym aby zredukowac jego minusy - wywazenie i zuzycie opon...

  • 73. tomek83f
    • 2009-03-26 14:35:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dokladnie tak jest jak mowia Niespokojny,pz0,hot dog dolaczam sie do ich postow

  • 74. Niespokojny
    • 2009-03-26 14:49:07
    • *.tvgawex.pl

    Polecam fajne fotki z Australii na sport.pl i oficjalnej f1 ;-)

  • 75. hot dog
    • 2009-03-26 14:55:45
    • *.222.244.179

    skoro Niespokojny jest spokojny to ja również jestem spokojny:-)

  • 76. moharp
    • 2009-03-26 14:57:49
    • *.elopole.bot.pl

    Bedą jaja bo może sie okazać, że auta z Kersem nie wejdą do pierwszej 10 w kwalifikacjach i nie będzie problemu zagrożenia np. dla Kubicy, który zakładam że w niej będzie.

  • 77. Niespokojny
    • 2009-03-26 15:02:00
    • *.tvgawex.pl

    NO! :-))) to teraz mogę już sobie pójść na hot doga ;-) Pozdrawiam!

  • 78. tt16
    • 2009-03-26 15:05:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W Q3 bedzie ciezko dla samochodow z KERSem, bo wleja wiecej paliwa, gdyz opony beda zuzywac sie bardziej. Nie wiem czy tak bedzie lepiej czy gorzej dla Kubicy;/ Okaze sie juz jutro i podaczas weekendu.

  • 79. bulekf1fan
    • 2009-03-26 15:17:23
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    na starcie nieuzyja kersu poniewaz niezdaza go nalaldowac a pozatym mozna go urzy powyzej 100km albo 160km niewiem dokladnie pozatym wcisniecie go na samym starcie stanowi albo zezenie bo to ma przod jak stodola albo zrobienie baczka wiec mysle ze to dobra decyzja ze kubica bez kersu

  • 80. hot dog
    • 2009-03-26 15:22:17
    • *.222.244.179

    ;-)pozdrawiam

  • 81. robtusiek
    • 2009-03-26 15:24:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Skończcie te teorie spiskowe z faworyzowaniem HEI, po prostu KUB pojedzie bez KERS (o czym już BMW wcześniej informowało) za porozumieniem z zespołem, więc to jest jego decyzja, a jak się sprawdzi zobaczymy w praktyce.

  • 82. gustavof199
    • 2009-03-26 16:17:06
    • *.ronus.pl

    A może po prostu BMW chce sprawdzić jak będą sprawowały się auta w pierwszym wyścigu z KERS i bez KERS , po to aby wiedzieć czy opłaca sie stosować go w nastepnych wyścigach.

  • 83. Peti
    • 2009-03-26 16:17:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja sądzę, że bardziej w roli królika doświadczalnego wystapi w tym przypadku Nick.A poza tym to jest logiczna strategia aby obaj kierowcy mieli dwie różne możliwości w pierwszym wyścigu. Jak się okarze że Kubek odstawi w Australii Nicka to Niemiec później nie będzie chciał jeździć z KERSEM.

  • 84. krz08
    • 2009-03-26 17:11:32
    • *.xdsl.centertel.pl

    i tylko Heidfeld z tego skorzysta a Robert nie:(
    miejmy nadzieje że BMW zbudowało tak szybki bolid że Robertowi będzie obojętne czy pojedzie z KERS-em czy bez

  • 85. 100mek
    • 2009-03-26 17:25:55
    • *.chello.pl

    Widocznie z wyliczeń wynika, że bez Kers'u dla Roberta będzie lepiej. Wydaje mi się, że na starcire zawodnicy z czołowych miejsc nie będą mieli możliwości użycia Kersu. Tor nie za przyczepny, a standardowa moc bolidu na pierwszych metrach i tak przewyższa przyczepność tylnych kół. Nie wierzę w to, że Kers nie zwiększa momentu tylko moc, a co za tym idzie nie tylko Vmax będzie wyższa, ale i przyśpieszenie. Kers będą używać na wyjściu z ostatniego zakrętu, gdzie poszeżyli pobocze, co przełoży się na szybkość na prostej. Oby Kubek nie musiał jechać za Ham. Na prostej go nie wyprzedzi, na reszcie toru będzie się za nim wlekł. Teoretycznie z KERS mają przewagę, ale na szczęście wiele innych czynników jeszcze decyduje o wyniku.

    Jeszcze 00D 09H 08M 15S

  • 86. vitkacy
    • 2009-03-26 17:54:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście że tak , w Australii tylko po wyjściu z ostatniego zakrętu kierowcy bedą używali KERS , 6,6 sek mniej więcej chyba tyle ma ta prosta(może troszke więcej) i tak jak pisał 100mek może utknąć za kimś kto ma KERS ale Q nikt go nie bedzie blokował i myśle że wywalczy b.dobrą pozycję , tak więc nie srajcie ogniem za 9 godz. bedziemy troszke mądrzejsi albo jeszcze głupsi :-)

  • 87. Bmw-Sauber_fan
    • 2009-03-26 18:10:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to pierwszy wyscig sezonu i bmw nie ma pewnosci czy jazda z kers sie oplaca. powiem wiecej: to nick robi za kroliczka doswiadczalnego bo to jemu dali niepewny kers. jesli jednak nick bedzie mial przewage nad robertem to na nastepnym wyscigu i bolid z nr 5 bedzie wyposazony w ten system. jak czytalem kers oplaca sie uzywac na torach z dlugimi prostymi a australia raczej jest kreta. kolejny powod: kierowcy mowia ze kres powoduje ze opony zrywaja przyczepnosc z asfaltem a albert park jest torem ulicznym czyli jak kierowcy sie tak wypowiadali po dlugich testach na jerez gdzie poziom nagumowania byl wysoki to i tam musial to byc problem a co dopiero tutaj! wedlug mnie uprzywilejowanymi kierowcami w melbuern beda ci bez kersu. a w malezji na odwrot

  • 88. panicz1992
    • 2009-03-26 18:51:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlasnie podobno w malezji oba bolidy maja jechac bez kersu z powodu wysokich temperatur i ryzyka przegrzania systemu.

  • 89. Troker1979
    • 2009-03-26 18:58:36
    • *.gprs.plus.pl

    czytałem wypowieź Roberta na konferencji. Powiedział: "zespół zdecydował że pojadę bez kers" ale nie wiem czy to pyło powiedziane z przekonsem po złości czy też nie.
    Apropo niuansów technicznych. Kers da napewno dużą przewagę podczas wznowienia neutralizacji , będzie można szybko zyskać pozycję. Samochód jest juz przecież rospędzonu i koła nie będą buksować po wciśnięciu guzika. W australii często wyjeżdza safety car! A i jeszcze jedno samochód z kers na pewno jest szybszy od tego z kers do 0.5 s na okrążeniu z tym że nie koniecznie na całym stincie ze względu na opony i pod warunkiem gdy uda się go dobrze zbalansować. pamiętajcie że samochód kubicy był projektowany pod kątem użycia kers chyba że to jest jakaś niespodzianka ze strony bmw?

  • 90. dawcom2
    • 2009-03-26 19:03:58
    • *.98.53.222

    mi sie zdaje ze moze i KUBICA bedzie szybszy ale jak utnie gdzies za NICKIEM to go juz nie wyprzedzi bo na zakreta sie nie wyprzedza zbytnio a na prostej bedzie wolniejszy przez brak kersu

  • 91. Kadet
    • 2009-03-26 19:09:50
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Ajek, jak nie chcesz widzieć żadnych reklam to używaj Opery lub Firefoxa z wtyczkami. IE, Chrom i Safari nie mają takich fajnych wynalazków. Na dokładkę w Operze i FF można użyć Javascrytu do zmiany wyglądu stron, co nieomieszkałem zrobić na tej stronce i teraz mam większe litery, inne kolorki, wykorzystaną całą szerokość przeglądarki i więcej miejsca do pisania komentarzy :) Autorom polecam w wakacje popracować nad zmianą ciężkiej tabelkowej konstrukcji strony na divową - zaoszczędzicie na transferze... ==== A KERS, jak dla mnie, jest do wykorzystania zarówno na prostej startowej, jak i po pierwszym zakręcie do wyprzedzania tych bez KERSu.

  • 92. Bmw-Sauber_fan
    • 2009-03-26 19:31:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Troker1979- nie wiem czy sie orientujesz ale juz nie ma neutralizacji i safety car

  • 93. Teku
    • 2009-03-26 20:00:57
    • *.router.finemedia.pl

    Jeśli będzie potrzeba to SC wyjedzie, tylko nie będzie holowania się za SC czekając aż łaskawie boksy otworzą.

  • 94. BurgeR
    • 2009-03-26 20:06:08
    • *.nplay.net.pl

    @Bmw-Sauber_fan o czym ty mówisz??Jest SC i neutralizacja z tym ze boxy są otwarte i można zjechać zatankować i zmienić opony ;)...odnośnie tematu....dzisiaj w nocy się przekonamy jak jest naprawdę bo po pierwszych treningach już będzie wiadomo co i jak...KERS hmmm coś mi się zdaje ze nie będzie aż tak dużych różnic pomiędzy bolidem z KERS i bez niego....poza tym ja uważam ze to będzie jedna wielka porażka bo będziemy widzieli więcej bolidów na poboczach niż normalnie i nie chciałbym żeby się okazało że ktoś przez to "super rozwiązanie" zginie...w każdym razie Robert Kubica wie co robi i mimo tego że zdania są takie że to Team decyduje czy kierowca jedzie z KERS czy bez myślę że RK ma dużo do powiedzenia i decyzja że jedzie bez dopalacza jest w większej części jego decyzją.

  • 95. BurgeR
    • 2009-03-26 20:15:11
    • *.nplay.net.pl

    @Teku cytat z przepisów jako uzupełnienie ;) " W razie wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa, aleja serwisowa nie będzie już zamykana. Po zarządzeniu neutralizacji, elektronika przełączy się na tryb ‘safety car’. System sprawdzi, gdzie znajduje się kierowca i obliczy jego minimalny czas powrotu do boksu. Odpowiednia informacja na ten temat pojawi się na wyświetlaczu w kokpicie"

  • 96. Teku
    • 2009-03-26 20:25:47
    • *.router.finemedia.pl

    @BurgeR i wszystko jasne :) ta zmiana mnie bardzo cieszy, bo poprzednie przepisy były zajeb..... niesprawiedliwe. A tak poza tym looool to już tej nocy! :))

  • 97. pery
    • 2009-03-26 20:36:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Właśnie oglądałem komentarz Roberta dla Polsatu Sport Extra,nie wynika z niego by był zadowolony z tego ,że nie będzie miał KERSU.Powiedział wyraźnie ,że samochody z Kersem będą miały przewagę nad autami bez niego.Powiedział też że różne bolidy i różni kierowcy będą mieli problemy w zależności od wagi własnej zawodników.Czyli wiemy ,że nic nie wiemy.Ja jednak uważam,że BMW robiło F1.09 z myślął o Kersie dla obu kierowców ,niestety boją się w przypadku Kubicy ,że opny będą zbyt szybko się ścierać(w jednym z wywiadów Robert powiedział,że to opony zdecydują o zwycięstwie w MŚ) stąd też mój wniosek,że Robert nie jest do końca zadowolony ,że nie ma Kersu,ale nie ma wyboru jeśli chce się liczyć w stawce .Dziwię się ,że taki sport jak F1,robi taki błąd odnośnie limitu wagi.Doprowadzi to do tego co w skokach,wystarczy wprowadzić jakiś odpowiedni współczynnik wagi i wszystko będzie dobrze,ale na to musimy poczekać.Pozdrawiam

  • 98. dziarmol@biss
    • 2009-03-26 21:08:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KERS=80 KM więcej (przez ok. 6 sek.)czyli tyle ile ma autko z silnikiem 1,4 litra w benzynie (mniej więcej) i nie mówcie że to nie daje przewagi, nie tylko przy wyprzedzaniu, a balans? to też kwestia do rozwiązania (pewnie już dawno jest to zrobione) jedyny problem to awaryjność ..

  • 99. jankes15
    • 2009-03-26 22:21:41
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    chyba Nick gdzieś mówił, że KERS można "odpalić" przy 140 i wtedy nie ma już buksowania opon. Moim zdaniem kierowcy z KERS będą mieli przewagę. Nawet jeśli CI bez KERS będą szybsi w zakrętach to tam nie wyprzedzą. Ci z KERSEM mogę być wolniejsi ale jak przyjdzie co do czego na na wyjściu z prostej startowej łykną bezkersowców. Patrzyłem na specyfikę toru. Wyjście na prostą startową na 3 biegu przy około 150-160km/h zatem zaraz po wyjściu na prostą mogę odpalić kers i szybciej osiągną vmax która w ich przypadku będzie większa. Na tym torze na prostej startowej osiąga się około 310km/h zatem jest wystarczająca by wyprzedzać i bez KERS na dohamowaniu. Szansą dla zawodników bez KERS upatruje tylko w zawodności tego systemu i zużyciu opon. Balans może być gorszy ale nie aż tak by w zakrętach ich zpowrotem wyprzedzono. Niestety wyprzedzanie w BMW było piętą achillesową w zeszłym sezonie, mam nadzieje, że teraz będzie inaczej. Jeszcze kilka godzin i być może coś się wyjaśni;-)

  • 100. cornybogus
    • 2009-03-26 23:13:10
    • *.mielec254.tnp.pl

    kers napewno nie pomógł by robertowi jest zbyt ciężki przepisy FIA w tym roku są wyjątkowo niesprawiedliwe. Mam nadzieję że ROBERT da rade

  • 101. jaco1888
    • 2009-03-27 14:10:18
    • *.chello.pl

    system KERS może byc prawdziwą "curse" dla F1, szczególnie na jego niską przydatność i to całe zamieszanie


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo