Brawn GP faworytem przed GP Australii?
Powstający na bazie zespołu Honda, nowy team Brawn GP ponownie zaskoczył wszystkich swoją formą podczas czwartkowych testów pod Barceloną. Rubens Barrichello poprawił czas Jensona Buttona ze środy i był o pełną sekundę szybszy od najbliższego rywala.Mimo to na padoku F1 uważa się jednak, że jeżeli zespół Brawn GP jeździł z reprezentatywną ilością paliwa to ich bolid może być faworytem w GP Australii.
Robert Kubica zapytany przez La Gazzetta dello Sport o to na kogo postawiłby pieniądze w Melbourne z uśmiechem na ustach odparł: „Button!”.
„Posiadanie ponownie naprawdę konkurencyjnego bolidu ekscytuje mnie” mówił po testach Rubens Barrichello. „Czuję się naładowany energią. Po dwóch czy trzech nie tak udanych sezonach ponownie czuję się pozytywnie. Wracam, aby wygrać.”
Inny Brazylijczyk, kierowca Ferrari Felipe Massa z kolei przyznał iż Ferrari nie jest już liderem całej stawki: „Nadal jesteśmy bardzo konkurencyjni, ale za zespołem Brawn. Powiedziałbym, ze ich czasy okrążeń są znacznie lepsze od wszystkich.” „Nie jestem inżynierem więc nie mogę stwierdzić czy oni mieli balast, czy nie, ale nawet jeżeli go nie mieli to jak go włożą będą tak czy inaczej szybcy. To bardzo zaskakujące” podsumował Massa.
„To miłe, ale mamy przed sobą długą drogę i nadal nie wiemy gdzie stoimy” komentował Jenson Button. „To szybki bolid i jest jeszcze miejsce na poprawki.”
„Z pewnością będziemy szybcy w pierwszym wyścigu, ale nie wiem jak to będzie po czterech, pięciu wyścigach.”
Zespół Brawn GP w przyszłym tygodniu pojawi się na testach Jerez, a następnie uda się do Melbourne gdzie większość zagadek zostanie rozwiązana.
komentarze
1. niedz
oby. fajnie by bylo wygrac wyscig w ostatnim sezonie w f1, prawda rubens?
2. zet_usun
Brawn GP - "Czarny koń" w białym opakowaniu:)
3. matwit
jakoś mi te wypowiedzi sztucznością śmierdzą... Wydaje mi się, że nawet kierowcy z innych zespołów tak mówią, dla dobra zespołu Brawn GP. Wszyscy chcą aby ten mógł utrzymać się w stawce i pozyskał nowych sponsorów - stąd te wypowiedzi. Może się mylę, ale tak myślę.
4. GawoLoveKubica
Wiecie co ? obawiam się tego całego Brown GP, ale z drugiej strony Massa czy Kubica nie powiedzą teraz , że mają szybszy bolid ... 2 tygodnie.. ;)
5. GawoLoveKubica
matwit , też tak myślę.. śmierdzą mi te wypowiedzi mistrzów ;))
6. sivshy
po kim jak po kim, ale po kierowcach nie spodziewałem się, że tak będą się jarać zespołem Brawn GP, że okrzykną go faworytem. Mogą być silni, ale bez przesady. No chyba, że to tylko kurtuazja...
7. GawoLoveKubica
Jaki tam Baton ;p Kubica wygra ;) do 3 razy sztuka , oby się sprawdziło.
8. fezuj
Nie wierzę że w pełni homologowany bolid będzie równie szybki jak na tych "pokazowych" testach, na pewno jest niezły ale to prawie niemożliwe aby był wstanie odjeżdżać innym na prawie DWIE sekundy ( nie liczę Williamsa ) to po prostu nie realne.
9. mpstir
Jeżeli BGP będzie mocne w sezonie 2009, to Honda zrobiła wielki błąd sprzedając ten zespół, jednocześnie zapewniając, że mają zapewniony budżet na 2009 rok. Mimo kryzyzu zarobiliby niezłe pieniądze.Zobaczymy
10. Skoczek130
Ale by było, gdyby jednak ten bolid okazał się najlepszy, nie tylko w Melbourne, ale i w całym sezonie. Mam nadzieje, że będą walczyć z BMW Sauber.
11. atomic
a czy oni wogóle testowali z kers czy nie?
12. Skoczek130
Massa ma rację, nawet jeśli jeździli z niemal pustym bakiem, to i tak są niesamowicie szybcy. Przy normalnej ilości paliwa w zbiorniku byliby niewiele wolniejsi: od 0.5 do 0,8 sek.
13. rafam
Zgadzam sie z tobą skoczek130. Ten bolid po prostu jest inny niż wszystkie. Jeśli był tak długo budowany to czemu się dziwić.
14. ptasior
@Skoczek130 - tyle wolniejsi byliby, gdyby mieli ok 20kg paliwa więcej, czyli tyle co nic.
15. Marcin157
atomic - KERS-u prawdopodobnie nie testowali tak mi się wydaje gdyż na bolidzie nie było charakterysztycznych naklejek ostrzegawczych o wysokim napieciu. Pytanie czy chociaż symulowali obciążenie tym urzadzeniem? Pożyjemy zobaczymy jeszcze 2 tygodnie i się wszystko wyjaśni :)
16. dick777
Nie dziwcie się tym wypowiedziom Massy i Kubicy, bo gdyby powiedzieli, że mają szybsze bolidy od BrawnGP, a potem przegraliby z BrawnGP w Australii, to by wyszli na błaznów i mało kompetentnych. Tak więc ich wypowiedzi dowdzą ich inteligencji.
17. atomic
tu nawet porucznik jaszczuk i kozubek nic nie wymyśli ,czekamy
18. dick777
Jakoś mi trudno uwierzyć, że żaden zespół poza BGP nie wykręcił w ostatnich testach chociaż jednego kółka na oparach. Przecież wiedza, jak się zachowuje bolid z małym obciążeniem paliwem też jest istotna, chociażby ze względu na kwalifikacje.
19. sivshy
tu nie chodzi o ilość paliwa, bo przecież każdy kierowca po przejechaniu 100 kółek był bankowo kilka razy tankowany. Chodzi o to, że normalnie gołe bolidy, bez balastu ważą trochę mniej niż regulaminowych 600 kilo. Tutaj BGP mogło sobie wyrobić tak dużą przewagę. Nie mówiąc już o ustawieniach dostosowanych nie do testowania jakichś rozwiązań, tylko do konkretnego toru, na którym się testuje. Dlatego lepiej będzie, jeśli na razie nie będziecie się tak bardzo jarać zespołem Brawna, bo w Australii może być już różnie.
20. Piotr_the
Jedyne co mie powtrzymuje przed okrzyknięciem BGP farorytem to to, że zespoły na testach nie pokazują 100% potencjału tz. każdy tor ma swoje sekcje można jechać 3 na maxa a 4-tą odpuszczć potem pojechać 3 wolno a 4-tą na maxa i dodać sobie międzyczasy i wiadomo jakie sie ma tempo sumując sobie spokojnie w boxie poszczególne między czasy, ale czy tak robią zespoły ja nie wiem ja bym tak robił jeżeli chodzi o trenowanie do kwalifikacji! w innym przypadku BGP jest murowanym faworytem do zwycięstwa!!!
21. totalfun
Sprawy mają się tak: jeśli nie jeździli z balastem (co moim zdaniem robili, bo sponsorzy chyba by im jaja urwali za takie "show") - idąc za Massą - po co mieliby robić szopkę na testach, by później okazać się wolni w Australii - bez sensu - Są murowanym faworytem w Melbourne. Jeśli chodzi o ilość paliwa to nie ma to wielkiego znaczenia, bo takich czasów jak oni, w obecnej chwili nikt nie wykręci. Ja wierzę w geniusz Brawna.
22. totalfun
*oczywiście jeśli jeździli z balastem
23. chlebak
Przesada z tym faworyzowaniem BGP . Zastanwia mnie jak zespół przezywajacy ogromne problemy ,w tym finasnowe ,niepewną przyszłosc itd nagle okazuje sie zdecydowanie z przodu stawki. W tym sporcie nic sie nie dzieje bez przyczyny. inzynierowi to nie matoły i nawet projektujac od początku wszystkie rozwizania są bardzo podobne o zblizonej charkterystyce. Dlatego uwzame ze BGP bedzie raczej prezentował srednio niskie stany . Jedynym zaskoczeniem moze byc ale ne musi słaba forma na początku mcl .
24. totalfun
Nad tym bolidem pracowali od 2007 roku. Stąd według np. Alonso opinia, że ten bolid jest dopracowany i inny niż reszta.
25. dick777
totalfun, zgadzam się z tobą. Testy są od testowania, a nie od urządzania "show". Po dobrych wyścigach sponsorzy przyjdą sami bez potrzeby urządzania takich pokazów. Gdyby Brawn nie był pewny, że ich bolid jest coś warty, nie ładowałby w ten zespół pieniędzy. Poza tym pracował w Ferrari, więc wie, jak się konstruuje dobre bolidy.
26. dick777
Piotr_the, możesz mieć rację, sugerując, że zawodnicy mogą w różnych okrążeniach jechać szybko różne sekcje toru i potem sumować te czasy, i na tej podstawie wiedzieć, jak szybko można przejechać całe okrążenie bez zdradzania tego innym. Stąd też być może ta ironiczna, jak mi się wydaje, opinia Roberta, że w Melbourne postawiłby na Buttona. Żeby było jasne, nie entuzjazmuję się BGP, ponieważ po testach, zwłaszcza przedsezonowych trudno cokolwiek twierdzić z całą pewnością, niemniej wydaje mi się, że BGP nie będzie drugim Super Aguri.
27. Sentec
Moim zdaniem Brawn GP nie będzie faworytem na Albert Park ale na pewno ich bolidy nie przyjadą na metę ostatnie. Spodziewam się ich w środku stawki ale na razie mogę tylko zgadywać bo nic nie jest pewnego na 100% w prezentowanych osiągach zespołów. Ogólnie to trochę dziwne, że BGP prezentuje takie osiągi ale poczekamy...zobaczymy. ;)
28. prolim
Heh, przecież znacie Roberta i specjalnie to powiedział, bardzo często na takie pytania odpowiada właśnie to czego chcą ludzie usłyszec, bądź co się wydaje oczywiste, ze względu na pewne okoliczności. To samo jest teraz, skąd on ma wiedziec kto będzie faworytem? Nikt tego nie wie, a powiedział, ze Button, bo robią najlepsze czasy i tyle. Zastanówcie się, co było w zeszłym roku, albo co zrobiło Renault przed Gp w Hiszpanii? ;p Teraz kontynuujcie tok myślenia i powiedzcie, że mcl będzie najsłabszym zespołem... Przecież nikt tego nie powie... Myślę, że o wiele ciekawsze jest to, kto z kers'em wystartuje i czy on daje w ogóle coś na dzień dzisiejszy. Brawnem bym się nie przejmował, może zapunktuje w pierwszym wyścigu, a może rozkraczą się i tyle będzie :)
29. alecc
Padło pytanie czy BGP używa KERS'a, czytałem wywiad z brown'em, i mówił, że nawet nie posiadają KERS'a i na pewno nie będą go używać w pierwszej połowie sezonu, a potem zobaczą, także w tym kontekście, faworytami jednak nie są, a jeśli są, to świadczy to tylko o tym, że KERS jest totalnym niewypałem (co nie jest dobrą wiadomością dla BMW :( )
30. pz0
Jeżeli czasy BGP są realne, jeżeli ni za bardzo naciągali wyniki, to wychodzi na to że bolidy Brawna są nie z tej epoki i nawet jeżeli McLaren posiada to cudowne skrzydło to niewiele im to pomoże. Oby nie powtórzyła się sytuacja z 2002 kiedy to bolidy Brawna były o lata świetlne przed konkurencją. Mozliwe więc że jesteśmy świadkami ''zmiany warty'' w F1. Poza BGP z dobrej strony pokazuje się również Toyota i Williams. Co do wczorajszych testów, to przed południem BGP i BMW robili symulację całego wyścigu, no i przedpołudniowe czasy były wyraźnie na korzyść BGP. Właściwie to co do prognoz to nadal jestem głupi :/ Mam nadzieję że ostatnie testy w Jerez wszyscy potraktują poważnie i McLaren nie będzie się wygłupiał ze ściemnianiem i BGP z czasami z kosmosu.
31. kumahara
Jak pisze totalfun i dick777 zgadzam sie z nimi . Przewidywałem, że Honda nie wypadnie z F1, że dotrwa do końca sezonu i że nie będzie w ogonie stawki po paru wyścigach, teraz poprawka - będzie wygrywać. A mcl na swoim 'cudownym skrzydle' ( hahaha ) uleci " w rajską dziedzinę ułudy".
32. piotrek74
mam pytanie ,dlaczego czołowe zespoły zazwyczaj są obok siebie ,a tylko była honda szaleje która szuka $$$$ -tylko na testach mogą pokazać się .Obym mylił się- i chętnie to odszczekam
33. hho
Na planet-f1 jest wywiad z Whitmarshem i Haugiem (McLaren). Chłopaki otwarcie mówią, że raczej nie będą gotowi do zwycięstwa w Australii i że dojście do pożądanego poziomu może im zająć kilka wyścigów(!). Mają jeszcze testy w Jerez, ale już sami widzą, że dali ciała z nadwoziem, bo BGP ma takie same silniki co oni (Mercedes), a na testach byli 1 s przed Mac'ami.
34. coboss
mi też wydaje się, że i Massa i Robson rzucili takie teksty dla odwrócenia uwagi mediów od własnych teamów :) tak czy owak gratuluje zapowiada się piękny debiut dla Browna
35. robtusiek
Wiem, ze nic nie wiem... co do BrawnGP, ale z McLaren-em to sie zdziwicie, zbyt doswiadczony TEAM.
36. Piotr_the
Dzięki BGP jest o czym pisać :-) ciekaw jestem czy nie lepiej było nie wstawiać tego KERS-a??? przecie to tylko taki dopalacz, który może pomóc w wyprzedzaniu na prostej ale wcale nie musi !! jak się nie sprawdzi wszyscy będą pewnie z niego rezygnować :-) żeby dogonić BGP :-)
37. ssupras
Może bym i postawił na Brawn GP za radą Kubicy :), ale bukmacherzy dalej nie dopisali zespołu do tabelek. Nawet się nie zorientowali, że istnieje taka drużyna :)
38. Jacobek
Ci którzy sceptycznie wypowiadają się na temat BrawnGP, po prostu gadają głupoty :) Zbyt wiele argumentów jest za Brawnem: czasy o niebo lepsze niż innych teamów, to co wcześniej mówiono, że nie odpuszczaliby testów dla szukania sponsorów, to że nie mają KERSU, to że budowali bolid już od 2007, że wszyscy prawie kierowcy na nich stawiają itp. itd. A pozatym kolesie obejrzyjcie sobie filmiki na youtube z testów!!! BrawnGP na tych samych zakretach co BMW, jezdzil jak przylepiony do ziemi aż nie mogłem uwierzyć, natomiast BMW i inne teamy musiały dużo bardziej zwalniać !!! Forme byłej hondy widać gołym okiem , 100% czarny koń i jeden z faworytów na podium Australii...
39. Ra-v
@Jacobek - skoro na podstawie filmikow z YouTube oceniasz orme zespołu to mi nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulowac... Ludzie nie podniecajcie sie tak Brawnem - ok na pewno nie beda na koncu ale zeby zaraz mistrzow z nich robic ?? Przeciez Robert i Felipe ewidentnie powiedzieli te slowa na odczep dziennikarzon - gdyby faktcznie obawiali sie tego team'u na pewno nie wymieniliby go wsod faworytow.
40. niza
Ra-v racja, to prawda, że zapewne tyłów nie będą ubezpieczać ale wątpię żeby zajmowali lepsze miejsca jak 5-6, no może czasami uda się 4 ale nic więcej. Wcześniejszy brak testów na pewno korzystnie się na nich nie odbije. Fakt, że Brawn potrafi zdziałać cuda no ale bez przesady, wygrywać to raczej nie będą no chyba, że będą mieć takiego farta jak Vettel we Włoszech. jak dla mnie to oczywiście mogli i by nawet wygrywać, było by przynajmniej ciekawie i zaskakująco :)
41. Jacobek
@Ra-v - nie oceniam formy na podstawie filmików, jakbyś nie zauważył, przytaczam wiele argumentów. Mógłbym robić to dalej, ale za dużo ich ;] ... Po za tym nie mówie że będą walczyć o mistrzostwo, ale początek sezonu może być cholernie mocny ;D .. wszystko na to wskazuje ...
42. makak
BROWN nie jest chyba idiotą i biorąc pod uwagę jego pozycje w Hondzie wiedział co kupuje i jak za parę sezonów zarobić na tym
43. rafam
Myśle że zespoły które od początku zamierzały używać KERS u i nad nim pracowały troche zapędziły sie w kozi róg. Trzeba pamietać że podczas testów dochodzi jedna zmienna owy Kers co przy tylu zminnych parametrach powoduje że nie wszystko bedzie ustawione tak jak ma być bo nie było czasu wszystkiego sprawdzić a do tego nie zaduża moc tego cuda
44. makak
Wdaje mi się ze zalety systemu KERS zobaczymy dopiero podczas wyścigu gdzie wszystkie bolidy pojadą w kupie, gdzie po starcie posypią się pierwsze przednie skrzydła ,gdzie wszyscy będą mieli podobne ustawienia pod dany tor i podobną ilość paliwa.
45. Niespokojny
"Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: PerkinElmer, Alpinestars, Ciber, Cytec, Endless, IBM, Laverstoke Park i STL"-cytat ze str.wyprzećmnie.
Widać,że warto robić ten cyrk-są efekty! :-)
46. Niespokojny
wyprzedź-ooo!
47. m_bialek78
Robert dzisiaj powiedział, że postawiłby na Buttona - oczywiste , że robił sobie jaja.Powiedział to z sarkastycznym uśmieszkiem, więc wiadomo co jest na rzeczy - BGP robi ściemę i kierowcy i cała reszta o tym wiedzą a miedia się podniecają i my z Nimi.Lepiej zastanówmy się co z formą Macków.Ja bym ich nie przekreślał.Najważniesze co mówi Robert - zużywanie się opon podczas wyścigu będzie bardzo istotne a nie wszyscy na pewno sobie z tym poradzą(co się dzieje z oponami pod narowistym kierowcą pokazał kiedyś HAM).Co nawet z tego , że BGP zdobędzie Pole jak wyścig trwa 50 kółek i można tyle samo razy ich objechać.Za mało testów więc za mało ,żeby wygrać wyścig - conajwyżej kwalifikacje. Możliwe , że u Maca nad tym pracują i dlatego przeprojektowali aero tylnego skrzydła żeby dał im równy docisk na obie osie, w efekcie mniejsze zużycie opon - może....a może nie ;)))
48. elin
Jedno zdanie wyrwane z kontekstu, a już cały tekst można rozumieć inaczej. A oto, jeszcze jedna wypowiedż Massy w tym temacie- " Co sądzę o McLarenie i Brawn GP ? Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie znam szczegółów. Mogę tylko patrzeć na czasy okrążeń i to, co widzimy jako OBSERWATORZY Z ZEWNĄTRZ. Nie do mnie należy wypowiadanie się na temat rozwiązań aerodynamicznych, bo nie jestem inżynierem, a kierowcą. Do FIA należy upewnienie się, czy wszystko jest zgodne z przepisami. " - tak więc, kierowcy również na temat konkurencji, aż tak wiele nie wiedzą i nie ma co jednego zdania ( wyjętego z całej- nam nie znanej- wypowiedzi ) traktować jak " wyroczni " i się nią sugerować ...
49. Skoczek130
ptasior- nie wiem za bardzo, jak się to przelicza (tak tylko napisałem- strzelałem). Mimo to nadal uważam, że mogą być dobrzy i oby tak było!!!
50. Surman
Jest bardzo dużo argumentów na to, że browngp te czasy zrobił nie regulaminowym bolidem:1) w okresie zimowym, na pewno nie pracowali pełna para nad rozwojem bolidu, 2) jeśli im się udało osiągnąć czasy dużo lepsze od innych, to dlaczego cala reszta wygląda podobnie jak w tamtym roku, czyli ferrari i bmw w przodzie, mac chyba coś kuleje, no i cala reszta. Oczywiście może się to trochę przetasować, ale nie wieże że aż taką rewolucje browngp zrobił. 3) chyba button powiedział, ze muszą ostrożnie jeździć na testach bo rozwalenie bolidu będzie wielkim problemem dla zespołu. 4) bolid był projektowany od początku z inna jednostką napędową, dopiero niedawno wstawili maclarena i sami powiedzieli ze maja kilka drobnych problemów konstrukcyjnych z nowa jednostka. 5) skoro na bolidzie nie ma reklam to znaczy, że będą chcieli zrobić wszystko co jest możliwe żeby zdobyć sponsorów na testach nie maja ograniczeń co do regulaminu.
51. mpstir
Ja uważam, że coś tu pachnie podpuchą w celu przyciągnięcia sponsorów. Zastanówmy się, gdyby BGP zrobili własny bolid składający się z nadwozia i silnika własnego pomysłu, moglibyśmy mówić, że faktycznie mają auto z innej epoki i wyprzedzili wszystkich, ale przecież dysponują silnikiem Mercedesa takim samym jak McLaren i Force India. Może się na tym nie znam, ale McLaren jest tak doświadczonym zespołem, że wątpie, żeby ustępował innemu zespołowi dysponującego takim samym silnikiem i posiadającym tylko inne nadwozie tracił do niego blisko 2 sek. Chyba trochę mało prawdopodobne jest żeby sam pakiet aero i podłoga robiły taką przewagę. Poczekajmy do GP Australi. Stawiam, że McLaren będzie lepszy od BGP.
52. walerus
ale jaja...
53. leo_
Z tym KERSEM to nie wiem czy jest tak źle w BMW. Z któregoś z ostatnich wywiadów wynika, że KERS (w BMW) daje korzyść na pewno na szybkich torach. A rezygnacja nagła z tego systemu, to mogłaby pociągnąć konieczność zmiany całej konstrukcji. A z tym mogłyby już być problemy. Natomiast zaskakujące jest to, że bez KERS-u tak można szybko jeździć? (jednak przy tym zakładam, że bolid Brawna jest regulaminowy). Wydaje mi się, żę Kubica, Massa i inni, są jednak zaskoczeni (sam Kubica o tym mówił) formą dawnej Hondy. Choć myślę również, że BMW jest w stanie z nią walczyć
54. pz0
Surman - 1) w okresie zimowym nie pracowali pełną parą nad rozwojem bolidu, więc 3 miesiące w plecy, ale za to rozpoczęli pracę nad nim już w roku 2007, więc ponad pół roku do przodu, 2) udało im się osiągnąć czasy dużo lepsze, bo bolid nie był projektowany przez mameję Nakamoto, który o F1 ma pojęcie niewiele większe jak jak albo ty, tylko przez geniusza Brawna, który ma na koncie wiele bolidów mistrzowskich i który na F1 zjadł zęby, 3) nie wiem co ma to wspólnego z regulaminowym bolidem, 4) znowu plus dla BrawnGP, bo jednostka Hondy chyba sporo odstawała od Mercedesa, o ile pamiętam Honda i Renault miały dostać zielone światło od FIA na rozwój silnika aby dorównać najlepszym, 5) to może być powód, ale czy jest? Na koniec dorzucę od siebie, na którymś z portali czytałem wypowiedź Rossa Brawna, że wszyscy by się zdziwili gdyby wiedzieli z jaką ilością paliwa jeździły jego bolidy. Jak myślisz, co miał na myśli? Kurcze, przyznaję, że coraz bardziej kręci mnie zespół Rossa Brawna, chyba mnie trochę zaślepiło.
55. leo_
Od kilku już dni wydaje mi się również, że czołówka to BMW, Brawn i Ferrari.
56. leo_
pz0-no chyba jednostka rzeczywiście odstawała, bo była najgłośniejsza (rzęziła?) ze wszystkich innych na torze (byłem na testach w Hockenheim).
57. Surman
pz0 zakładam, że brawn robi wszystko aby przyciągnąć uwagę potencjalnych sponsorów, ale są to tylko moje przypuszczenia. Co do regulaminowego bolidu to miałem na myśli, że mogli mieć np: większy docisk tylnego skrzydła niż zakłada to regulamin lub brak ograniczenia obrotów silnika do 18k, itp.
58. dick777
leo_, a może Nick i Robert mają po dwa bolidy - z KERS-em i bez KERS-u?
59. Surman
pz0: i chyba to jest jedyny team, który nie jest ostrożny w swoich wypowiedziach co do ich konkurencyjności. raczej dają do zrozumienia że będą bardzo mocni. Po co? skoro wszyscy widzą, że nic nie wiedzą ;).
60. leo_
dick777-masz rację. Może tak być, że BMW ma dwa bolidy: jeden z , drugi bez KERSa. Tym bardziej, że nie na wszystkich torach będzie się on sprawdzał.
61. leo_
Myślę, że BMW nie korzystali w pełni z systemu na całym okrążeniu. Wcale też nie musieli testować na pustym baku i przy pełnym wykorzystaniu wszystkich możliwości, żeby poznać max możliwości bolidu (czytaj wyliczyć minimalne czasy przejazdu 1 okrążenia). Tak więc tak sobie myślę, że na tym torze Roberto może zejść do około 1min.19sek. Będzie walczył o MS, ale będzie raczej ciężko.
62. leo_
Właśnie przeczytałem wypowiedź Massy, że KERS nie stanowi takiego problemu balastowego. Jest on umieszczony na spodzie i sam stanowi balast (moja uwaga - ale czy dający się dobrze rozmieścić po całym bolidzie w zależności od toru i warunków?? tego ja nie wiem). Troszkę w innym tonie wypowiadał się Kubica i zwracał uwagę, że ciężsi kierowcy będą mieli trudniej. W tamtym roku chodziły słuchy na tym forum, że jakby móc rozmieszczać baterie KERSa, to rzeczywiście sam robiłby on za dobrze rozkładalny po bolidzie balans. Może Ferrari właśnie tak zrobiło ( co być może sugeruje Massa), a mam nadzieję , że i BMW podobnie (ale wtedy Roberto nie wypowiadałby się tak negatywnie o wpływie ciężaru kierowcy na zbalansowanie bolidu). Może to ściema, a może BMW udało się ten problem rozwiązać połowicznie?
63. dżeku
"To szybki bolid i jest jeszcze miejsce na...balast."-parafrazując nieco słowa Jensona Buttona.
64. asc
Nikt nie zrozumiał tej dwuznaczności w "Button" ? :)
65. narya
Czasy uzyskane na testach genialne, ale czy najlepsze wyniki w trzech dniach z czterech, to jednak jeszcze nie za wcześnie, żeby oceniać faktyczną kondycję zespołu. Fragment tłumaczenia, o bolidzie Brawn GP spisanego ze strony autosportu :" przednie skrzydło jest zbyt niskie i wąskie, co prawdopodobnie zostanie zmienione_ ,waga bolidu jeszcze nie jest taka, jak być powinna_ , brak kersu_ , czasy uzyskiwane na testach, są sprawdzaniem maksymalnych możliwości sprzętu w celu wyeliminowania awaryjności, nie ustawieniami pod wyścig ...
66. rafam
Barrichello i Massa wykonali tzw. "stinty" (wyjazd na tor bez przerwy) składające się z 20 okrążeń. Ostatnie okrążenie tego "stintu" Barrichello pokonał w czasie 1.19.971, podczas gdy czas Massy przekraczał 1.22! To pokazuje, że nowy bolid Brawn GP jest nie tylko szybki, ale też świetnie współpracuje z oponami
67. pz0
dragomirow, właśnie sprawdziłem na oficjalnej stronie, i co przeczytałem? Lap Record: 1:21.670 - K Raikkonen (2008)
68. pz0
sorki, dałem wpis nie pod tym newsem :/
69. Niespokojny
Jeszcze coś do przemyślenia.Pamiętacie testy tej zimy,kiedy to STR zawsze zajmowało 1miejsce i bezapelacyjnie najlepsze czasy(jaka była różnica?!),jeżdżąc bolidem 2008r. na tle bolidów ze specyfikacją na obecny sezon roku 2009.Może ktoś zna odpowiedź,ile robi różnicy w czasie jazda z silnikiem o obr.max.19tys.,a 18tys.??? Jaki jest teraz podstawowy,najgłówniejszy cel BrawnGP??? (to,że mają budżet na sezon 2009 zapewniony,to wiem)
70. dick777
Niespokojny, STR jeździł starym bolidem na slickach i to one robiły tę różnicę w czasach.
71. sivshy
Różnica czasowa między silnikami o różnych obrotach może się wahać na różnych torach, ale raczej nie powinna wynieść ponad jednej sekundy. Ale jeśli dodać do tego zmniejszoną ilość balastu, ustawienia optymalne dla toru, na którym się testuje, a być może nawet silnik V10, to taka różnica wydaje się już realna. W związku z tym, ja ciągle nie wierzę w cuda, i moim zdaniem to wszystko fake. Nie uwierzę, póki nie zobaczę :)
72. pz0
sivshy, w aż taka przewagę BrawnGP to chyba nikt nie wierzy. sam przecież pisałem że majstra to raczej nie zrobią, ale mogą być w czołówce. Uważam że bolid BGP jest udany, jak bardzo okaże się dopiero za 2 tygodnie.
73. sivshy
bolid na pewno jest udany, co do tego nie mam wątpliwości. Ale tak jak mówisz, w walkę o tytuł kierowców BGP trudno uwierzyć. Aczkolwiek, nie zdziwiłbym się, gdyby czasem zdarzyło się im sprawić miłą niespodziankę. Czyli jednak mamy takie samo zdanie na ten temat ;]
74. wojtek17
niasądze , że będzie faworytem
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz