komentarze
  • 44. makak
    • 2009-03-13 16:31:11
    • *.stk.vectranet.pl

    Wdaje mi się ze zalety systemu KERS zobaczymy dopiero podczas wyścigu gdzie wszystkie bolidy pojadą w kupie, gdzie po starcie posypią się pierwsze przednie skrzydła ,gdzie wszyscy będą mieli podobne ustawienia pod dany tor i podobną ilość paliwa.

  • 45. Niespokojny
    • 2009-03-13 16:32:35
    • *.tvgawex.pl

    "Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: PerkinElmer, Alpinestars, Ciber, Cytec, Endless, IBM, Laverstoke Park i STL"-cytat ze str.wyprzećmnie.
    Widać,że warto robić ten cyrk-są efekty! :-)

  • 46. Niespokojny
    • 2009-03-13 16:34:29
    • *.tvgawex.pl

    wyprzedź-ooo!

  • 47. m_bialek78
    • 2009-03-13 17:26:52
    • *.ryb.airbites.pl

    Robert dzisiaj powiedział, że postawiłby na Buttona - oczywiste , że robił sobie jaja.Powiedział to z sarkastycznym uśmieszkiem, więc wiadomo co jest na rzeczy - BGP robi ściemę i kierowcy i cała reszta o tym wiedzą a miedia się podniecają i my z Nimi.Lepiej zastanówmy się co z formą Macków.Ja bym ich nie przekreślał.Najważniesze co mówi Robert - zużywanie się opon podczas wyścigu będzie bardzo istotne a nie wszyscy na pewno sobie z tym poradzą(co się dzieje z oponami pod narowistym kierowcą pokazał kiedyś HAM).Co nawet z tego , że BGP zdobędzie Pole jak wyścig trwa 50 kółek i można tyle samo razy ich objechać.Za mało testów więc za mało ,żeby wygrać wyścig - conajwyżej kwalifikacje. Możliwe , że u Maca nad tym pracują i dlatego przeprojektowali aero tylnego skrzydła żeby dał im równy docisk na obie osie, w efekcie mniejsze zużycie opon - może....a może nie ;)))

  • 48. elin
    • 2009-03-13 18:19:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jedno zdanie wyrwane z kontekstu, a już cały tekst można rozumieć inaczej. A oto, jeszcze jedna wypowiedż Massy w tym temacie- " Co sądzę o McLarenie i Brawn GP ? Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ nie znam szczegółów. Mogę tylko patrzeć na czasy okrążeń i to, co widzimy jako OBSERWATORZY Z ZEWNĄTRZ. Nie do mnie należy wypowiadanie się na temat rozwiązań aerodynamicznych, bo nie jestem inżynierem, a kierowcą. Do FIA należy upewnienie się, czy wszystko jest zgodne z przepisami. " - tak więc, kierowcy również na temat konkurencji, aż tak wiele nie wiedzą i nie ma co jednego zdania ( wyjętego z całej- nam nie znanej- wypowiedzi ) traktować jak " wyroczni " i się nią sugerować ...

  • 49. Skoczek130
    • 2009-03-13 18:44:03
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    ptasior- nie wiem za bardzo, jak się to przelicza (tak tylko napisałem- strzelałem). Mimo to nadal uważam, że mogą być dobrzy i oby tak było!!!

  • 50. Surman
    • 2009-03-13 19:43:39
    • *.manc.cable.ntl.com

    Jest bardzo dużo argumentów na to, że browngp te czasy zrobił nie regulaminowym bolidem:1) w okresie zimowym, na pewno nie pracowali pełna para nad rozwojem bolidu, 2) jeśli im się udało osiągnąć czasy dużo lepsze od innych, to dlaczego cala reszta wygląda podobnie jak w tamtym roku, czyli ferrari i bmw w przodzie, mac chyba coś kuleje, no i cala reszta. Oczywiście może się to trochę przetasować, ale nie wieże że aż taką rewolucje browngp zrobił. 3) chyba button powiedział, ze muszą ostrożnie jeździć na testach bo rozwalenie bolidu będzie wielkim problemem dla zespołu. 4) bolid był projektowany od początku z inna jednostką napędową, dopiero niedawno wstawili maclarena i sami powiedzieli ze maja kilka drobnych problemów konstrukcyjnych z nowa jednostka. 5) skoro na bolidzie nie ma reklam to znaczy, że będą chcieli zrobić wszystko co jest możliwe żeby zdobyć sponsorów na testach nie maja ograniczeń co do regulaminu.

  • 51. mpstir
    • 2009-03-13 21:36:09
    • *.quick.net.pl

    Ja uważam, że coś tu pachnie podpuchą w celu przyciągnięcia sponsorów. Zastanówmy się, gdyby BGP zrobili własny bolid składający się z nadwozia i silnika własnego pomysłu, moglibyśmy mówić, że faktycznie mają auto z innej epoki i wyprzedzili wszystkich, ale przecież dysponują silnikiem Mercedesa takim samym jak McLaren i Force India. Może się na tym nie znam, ale McLaren jest tak doświadczonym zespołem, że wątpie, żeby ustępował innemu zespołowi dysponującego takim samym silnikiem i posiadającym tylko inne nadwozie tracił do niego blisko 2 sek. Chyba trochę mało prawdopodobne jest żeby sam pakiet aero i podłoga robiły taką przewagę. Poczekajmy do GP Australi. Stawiam, że McLaren będzie lepszy od BGP.

  • 52. walerus
    • 2009-03-13 21:38:47
    • *.adsl.inetia.pl

    ale jaja...

  • 53. leo_
    • 2009-03-13 21:48:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tym KERSEM to nie wiem czy jest tak źle w BMW. Z któregoś z ostatnich wywiadów wynika, że KERS (w BMW) daje korzyść na pewno na szybkich torach. A rezygnacja nagła z tego systemu, to mogłaby pociągnąć konieczność zmiany całej konstrukcji. A z tym mogłyby już być problemy. Natomiast zaskakujące jest to, że bez KERS-u tak można szybko jeździć? (jednak przy tym zakładam, że bolid Brawna jest regulaminowy). Wydaje mi się, żę Kubica, Massa i inni, są jednak zaskoczeni (sam Kubica o tym mówił) formą dawnej Hondy. Choć myślę również, że BMW jest w stanie z nią walczyć

  • 54. pz0
    • 2009-03-13 21:50:19
    • *.1.92.40

    Surman - 1) w okresie zimowym nie pracowali pełną parą nad rozwojem bolidu, więc 3 miesiące w plecy, ale za to rozpoczęli pracę nad nim już w roku 2007, więc ponad pół roku do przodu, 2) udało im się osiągnąć czasy dużo lepsze, bo bolid nie był projektowany przez mameję Nakamoto, który o F1 ma pojęcie niewiele większe jak jak albo ty, tylko przez geniusza Brawna, który ma na koncie wiele bolidów mistrzowskich i który na F1 zjadł zęby, 3) nie wiem co ma to wspólnego z regulaminowym bolidem, 4) znowu plus dla BrawnGP, bo jednostka Hondy chyba sporo odstawała od Mercedesa, o ile pamiętam Honda i Renault miały dostać zielone światło od FIA na rozwój silnika aby dorównać najlepszym, 5) to może być powód, ale czy jest? Na koniec dorzucę od siebie, na którymś z portali czytałem wypowiedź Rossa Brawna, że wszyscy by się zdziwili gdyby wiedzieli z jaką ilością paliwa jeździły jego bolidy. Jak myślisz, co miał na myśli? Kurcze, przyznaję, że coraz bardziej kręci mnie zespół Rossa Brawna, chyba mnie trochę zaślepiło.

  • 55. leo_
    • 2009-03-13 21:50:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Od kilku już dni wydaje mi się również, że czołówka to BMW, Brawn i Ferrari.

  • 56. leo_
    • 2009-03-13 21:55:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0-no chyba jednostka rzeczywiście odstawała, bo była najgłośniejsza (rzęziła?) ze wszystkich innych na torze (byłem na testach w Hockenheim).

  • 57. Surman
    • 2009-03-13 22:14:17
    • *.manc.cable.ntl.com

    pz0 zakładam, że brawn robi wszystko aby przyciągnąć uwagę potencjalnych sponsorów, ale są to tylko moje przypuszczenia. Co do regulaminowego bolidu to miałem na myśli, że mogli mieć np: większy docisk tylnego skrzydła niż zakłada to regulamin lub brak ograniczenia obrotów silnika do 18k, itp.

  • 58. dick777
    • 2009-03-13 22:21:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    leo_, a może Nick i Robert mają po dwa bolidy - z KERS-em i bez KERS-u?

  • 59. Surman
    • 2009-03-13 22:23:28
    • *.manc.cable.ntl.com

    pz0: i chyba to jest jedyny team, który nie jest ostrożny w swoich wypowiedziach co do ich konkurencyjności. raczej dają do zrozumienia że będą bardzo mocni. Po co? skoro wszyscy widzą, że nic nie wiedzą ;).

  • 60. leo_
    • 2009-03-13 23:02:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dick777-masz rację. Może tak być, że BMW ma dwa bolidy: jeden z , drugi bez KERSa. Tym bardziej, że nie na wszystkich torach będzie się on sprawdzał.

  • 61. leo_
    • 2009-03-13 23:12:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślę, że BMW nie korzystali w pełni z systemu na całym okrążeniu. Wcale też nie musieli testować na pustym baku i przy pełnym wykorzystaniu wszystkich możliwości, żeby poznać max możliwości bolidu (czytaj wyliczyć minimalne czasy przejazdu 1 okrążenia). Tak więc tak sobie myślę, że na tym torze Roberto może zejść do około 1min.19sek. Będzie walczył o MS, ale będzie raczej ciężko.

  • 62. leo_
    • 2009-03-14 00:42:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Właśnie przeczytałem wypowiedź Massy, że KERS nie stanowi takiego problemu balastowego. Jest on umieszczony na spodzie i sam stanowi balast (moja uwaga - ale czy dający się dobrze rozmieścić po całym bolidzie w zależności od toru i warunków?? tego ja nie wiem). Troszkę w innym tonie wypowiadał się Kubica i zwracał uwagę, że ciężsi kierowcy będą mieli trudniej. W tamtym roku chodziły słuchy na tym forum, że jakby móc rozmieszczać baterie KERSa, to rzeczywiście sam robiłby on za dobrze rozkładalny po bolidzie balans. Może Ferrari właśnie tak zrobiło ( co być może sugeruje Massa), a mam nadzieję , że i BMW podobnie (ale wtedy Roberto nie wypowiadałby się tak negatywnie o wpływie ciężaru kierowcy na zbalansowanie bolidu). Może to ściema, a może BMW udało się ten problem rozwiązać połowicznie?

  • 63. dżeku
    • 2009-03-14 00:44:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "To szybki bolid i jest jeszcze miejsce na...balast."-parafrazując nieco słowa Jensona Buttona.

  • 64. asc
    • 2009-03-14 03:04:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nikt nie zrozumiał tej dwuznaczności w "Button" ? :)

  • 65. narya
    • 2009-03-14 08:50:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czasy uzyskane na testach genialne, ale czy najlepsze wyniki w trzech dniach z czterech, to jednak jeszcze nie za wcześnie, żeby oceniać faktyczną kondycję zespołu. Fragment tłumaczenia, o bolidzie Brawn GP spisanego ze strony autosportu :" przednie skrzydło jest zbyt niskie i wąskie, co prawdopodobnie zostanie zmienione_ ,waga bolidu jeszcze nie jest taka, jak być powinna_ , brak kersu_ , czasy uzyskiwane na testach, są sprawdzaniem maksymalnych możliwości sprzętu w celu wyeliminowania awaryjności, nie ustawieniami pod wyścig ...

  • 66. rafam
    • 2009-03-14 12:20:13
    • *.prz.edu.pl

    Barrichello i Massa wykonali tzw. "stinty" (wyjazd na tor bez przerwy) składające się z 20 okrążeń. Ostatnie okrążenie tego "stintu" Barrichello pokonał w czasie 1.19.971, podczas gdy czas Massy przekraczał 1.22! To pokazuje, że nowy bolid Brawn GP jest nie tylko szybki, ale też świetnie współpracuje z oponami

  • 67. pz0
    • 2009-03-14 13:50:10
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dragomirow, właśnie sprawdziłem na oficjalnej stronie, i co przeczytałem? Lap Record: 1:21.670 - K Raikkonen (2008)

  • 68. pz0
    • 2009-03-14 14:02:18
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    sorki, dałem wpis nie pod tym newsem :/

  • 69. Niespokojny
    • 2009-03-14 20:10:56
    • *.tvgawex.pl

    Jeszcze coś do przemyślenia.Pamiętacie testy tej zimy,kiedy to STR zawsze zajmowało 1miejsce i bezapelacyjnie najlepsze czasy(jaka była różnica?!),jeżdżąc bolidem 2008r. na tle bolidów ze specyfikacją na obecny sezon roku 2009.Może ktoś zna odpowiedź,ile robi różnicy w czasie jazda z silnikiem o obr.max.19tys.,a 18tys.??? Jaki jest teraz podstawowy,najgłówniejszy cel BrawnGP??? (to,że mają budżet na sezon 2009 zapewniony,to wiem)

  • 70. dick777
    • 2009-03-15 11:30:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niespokojny, STR jeździł starym bolidem na slickach i to one robiły tę różnicę w czasach.

  • 71. sivshy
    • 2009-03-15 12:14:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Różnica czasowa między silnikami o różnych obrotach może się wahać na różnych torach, ale raczej nie powinna wynieść ponad jednej sekundy. Ale jeśli dodać do tego zmniejszoną ilość balastu, ustawienia optymalne dla toru, na którym się testuje, a być może nawet silnik V10, to taka różnica wydaje się już realna. W związku z tym, ja ciągle nie wierzę w cuda, i moim zdaniem to wszystko fake. Nie uwierzę, póki nie zobaczę :)

  • 72. pz0
    • 2009-03-15 19:35:13
    • *.1.92.40

    sivshy, w aż taka przewagę BrawnGP to chyba nikt nie wierzy. sam przecież pisałem że majstra to raczej nie zrobią, ale mogą być w czołówce. Uważam że bolid BGP jest udany, jak bardzo okaże się dopiero za 2 tygodnie.

  • 73. sivshy
    • 2009-03-16 12:53:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    bolid na pewno jest udany, co do tego nie mam wątpliwości. Ale tak jak mówisz, w walkę o tytuł kierowców BGP trudno uwierzyć. Aczkolwiek, nie zdziwiłbym się, gdyby czasem zdarzyło się im sprawić miłą niespodziankę. Czyli jednak mamy takie samo zdanie na ten temat ;]

  • 74. wojtek17
    • 2009-03-16 13:28:58
    • *.gprs.plus.pl

    niasądze , że będzie faworytem


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo