WYNIKI Barcelona [ 12 marca 2009 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 R.Barrichello Brawn GP 1:18.926 110
2 N.Rosberg Williams 1:19.774 120
3 T.Glock Toyota 1:20.091 128
4 S.Vettel Red Bull 1:20.576 83
5 F.Alonso Renault 1:20.664 64
6 F.Massa Ferrari 1:20.677 92
7 R.Kubica BMW Sauber 1:20.740 134
8 L.Hamilton McLaren 1:20.869 70
9 S.Buemi Toro Rosso 1:21.013 62
10 G.Fisichella Force India 1:21.045 141
11 S.Bourdais Toro Rosso 1:21.629 27

komentarze
  • 74. robtusiek
    • 2009-03-13 10:33:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kimi Rajdkoniem taki docisk moze i bedzie mozliwy z nowa podloga, wiec ostroznie z ocenami. Mysle ze beda mocni.

  • 75. dick777
    • 2009-03-13 10:37:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    yaneq, nie rozumiem twoich i innych osób zarzutów pod adresem Zientarskiego. Mnie on nie przeszkadza, nawet go lubię. Uważam, że to dobrze, że tego studia nie prowadzi jakiś przemądrzały ekspert. Zientarski jest w porządku, natomiast Dowbor to było nieporozumienie. A teraz z innej beczki. Uważam, że nie ma się co bać tylnego skrzydła McLarena, ktore trzymają oni ponoć w rękawie. Jeśli prawdą jest, że będzie ono generować taki sam docisk, jak to stare, to możemy być pewni, że McLaren ma poważny problem, ponieważ na starym skrzydle nie osiągali w testach rewelacyjnych czasów i nie odjeżdżali stawce jak BrawnGP. Myślę, że pokażą to skrzydło w końcu podczas testów w przyszłym tygodniu i będziemy wówczas wiedzieli więcej - czy inni mają się ich bać, czy nie.

  • 76. fezuj
    • 2009-03-13 10:48:37
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Może to skrzydło generuje taki docisk że McL hamuje podłogą i z tond te kiepskie wyniki testów ;)

  • 77. hho
    • 2009-03-13 10:55:31
    • *.novartis.com

    Mały OT, ale to fakt, na RTLu komentatorzy są bardzo spostrzegawczy i często trafnie oceniają różne sytuacje na torze. Angielskojęzyczny komentarz jest za to przepiękny, świetnie pasuje do F1. :-)
    A nasi? Mikołaj Sokół jest w porzo gość, a Borowczyk gada tylko o Kubicy i ilości paliwa.

  • 78. elin
    • 2009-03-13 12:27:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    robtusiek- zgadzam się, McLaren, to nie debiutant w F1 i wiedzą co robią, testy też zaplanowali tak, aby praktycznie do samego GP mieć jeszcze czas na " dopracowania " podczas, gdy inni już kończą. I mam nadzieję, że się mylę, ale na chwile obecną, to uważam, że mogą być o wiele bardziej grożni niż Brawn GP, który tak świetnie prezentował się na testach ...

  • 79. m_bialek78
    • 2009-03-13 16:50:46
    • *.ryb.airbites.pl

    1.BMW może być szybkie ale nie musi-chociaż zadziwiająco są pewni siebie i zadowoleni,może to nowa ściema(tamtego roku mieli inną taktykę).Maja nowe skrzydło ale wygląda to tylko na kosmetykę bo byli za bardzo kańciaści? :))) 2. Brown nie będzie się za bardzo liczył.Jeżdżą bez KERS info z F1Fanatic więc będzie się ich łatwo wyprzedzać jak to powiedział KUB.Pozatym oczywiście ,że BGP może jeżdzić niedociążony na testach , co za problem przejechać kilka kółek lekkim autem a całą resztę dnia testować jak inni, na tablicy z czasami pozostanie się na pierwszym miejscu, nikt przeciez nie liczy średniej okrążeń a może to byłoby najwymierniejsze.

  • 80. renault f1
    • 2009-03-13 20:00:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5 F.Alonso Renault 1:20.664 64 oby tak dalej !! jeszcze tylko 2 tygodnie okaże sie wszystko!

  • 81. karol
    • 2009-03-13 20:54:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chyba najmocniejsze jest Ferrarj,ale wiadomo:nie wiadomo.Jedno jest pewne forever FERRARI!

  • 82. dragomirov
    • 2009-03-13 22:53:58
    • *.171.36.210.static.crowley.pl

    Ja bym nie panikował. Bardzo mnie zastanawiała ta różnica w tabeli czasowej pomiędzy Brown a resztą świata. Biorąc pod uwagę, że zespół nie testował w trakcie zimy, że nie mają tak mocnego komputera jak BMW czy Ferrari i że nie maja tak dużych pieniędzy, uważam że podkręcili obroty o 100 więcej. W trakcie wyścigów będzie to zabronione ale na testach nikt ich z tego nie rozliczy a formę warto pokazać. Oczywiście nie znaczy, że nie będą dobrzy, ale nie aż tak jak pokazali. Oficjalny rekord toru, który ustanowił Rubens to 19,1 a nie wczorajszy 18,9. No zobaczymy za dwa tygodnie.

  • 83. pz0
    • 2009-03-14 02:51:35
    • *.1.92.40

    dragomirow, to nie chodzi o żadne obroty. BrawnGP po prostu w swoim bolidzie używa sprzęgła kłowego i to właśnie sprzęgło kłowe jest tajemnicą sukcesu. Chyba jednak powinieneś zacząć panikować, bo ten zespół może być jednak groźny. Powiedz mi jeszcze na dokładkę od kiedy ustanawia się oficjalne rekordy toru na testach?

  • 84. dziarmol@biss
    • 2009-03-14 09:27:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Honda"ewidentnie jeździ na "podwójnym gazie", czemu ? aby zwrócić na siebie uwagę co im się udało w 100%. Na testach panuje wolna amerykanka i każdy jeździ na "bele czym". Nie wiemy jaki mają silnik np skład paliwa i temu podobne detale , czasy jakie uzyskują świadczą o tym że Brawn lekko oszukuje . I trzeba uczciwie przyznać że Ross Brawn pod tym względem jest geniuszem, autko pewnie też im wyszło lepsze od tych gniotów które produkowano wcześniej . I powtórzę za Briatore >> jedni przyjeżdżają na testy aby testować inni natomiast w poszukiwaniu rozgłosu (sponsorów)<< Życzę BrawnGP jak najlepiej ale F1 to nie bajka a "hondzia" to nie kopciuszek na balu u księcia..

  • 85. rafam
    • 2009-03-14 12:40:11
    • *.prz.edu.pl

    Nie zgadzam się z tobą dziarmol na ultrze jest analiza techniczna bolidu i przypuszczenia dlaczego mają taką przewage.

  • 86. dragomirov
    • 2009-03-14 13:02:46
    • *.171.36.210.static.crowley.pl

    Przede wszystkim to witam starą gwardię po dłużej nieobecności. Miło znów pogdybać i podkręcić się na kolejny sezon. >pz0< to dlaczego oficjalny rekord toru od 11marca wynosi 19,17* coś tam a nie 18,9** coś tam skoro jest lepszy. Obydwa wyniki wykręcone przez chłopaków Browna w ciągu dwóch dni testów. Pozdrawiam

  • 87. dziarmol@biss
    • 2009-03-14 13:12:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @rafam Niby na jakiej podstawie dokonano takiej analizy? Czyżby Ross Brawn udostępnił dane swojego bolidu biorącego udziału w testach? Oprócz pracowników BrawnGP nikt nie wie jaki silnik gra pod maską jakie paliwo leją do baku , poczekamy na Australię tam stewardzi prześwietlą autko na wskroś i wtedy będzie czarno na białym a na razie to tylko spekulacje

  • 88. rafam
    • 2009-03-14 13:55:34
    • *.prz.edu.pl

    Chodzi o to co widać gołym okiem i pewne niespotykane rozwiązania. Wiadomo że projekty bolidów są pilnie strzeżone. No nic po pierwszym Gp albo ja tobie albo tym mi przyznasz racje ja stawiam na honde. A Briatore niech zajmie się lepiej swoim autkiem bo coś mi się wyfdaje że Alonso będzie wąchał spaliny innych w tym roku.

  • 89. pz0
    • 2009-03-14 14:03:37
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dragomirow, właśnie sprawdziłem na oficjalnej stronie, i co przeczytałem? Lap Record: 1:21.670 - K Raikkonen (2008)

  • 90. sivshy
    • 2009-03-14 15:08:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nawet jeżeli Brawn jest mocny, to raczej nie na tyle, aby zostawiać stawkę ponad sekundę w tyle. Można się kłócić o to, czy odegrają jakąś ważną rolę w kolejnym sezonie, może tak, może nie, ale jestem w 100% pewien, że to co pokazują w trakcie testów nie jest do końca wymierne. Zresztą, dokładnie rok temu, na testach błyszczał Williams. A jaki mieli sezon, każdy widział. Dlatego jestem raczej umiarkowany w jaraniu się ich świetnymi wynikami. Wracając jeszcze na chwilę do komentarza, to uważam, że Sokół jest spoko, ale mógłby trochę więcej się odzywać. A Borowczyk w sumie nie jest zły, ale powtarzanie w kółko tych samych informacji i monologi o Kubicy są trochę upierdliwe. Natomiast Zientarski mnie wkurza, wiele razy już to mówiłem. Jest stronniczy i nie wie za wiele, do tego ma dość upierdliwe 'flow'. A Dowbor? Był tam tylko po to, aby robić 'szoł' swoim nazwiskiem, no i trochę dla lansu, więc dobrze że go nie ma. Dobrze że Polsat odszedł trochę od tej koncepcji prowadzenia studia F1, bo niedługo zobaczylibyśmy tam Dodę, czy inną Mandarynę. Ogólnie poziom tego studia i tak jest żenujący.

  • 91. dragomirov
    • 2009-03-14 15:24:30
    • *.171.36.210.static.crowley.pl

    pz0, może a nawet na pewno to jest rekord z wyścigu, ale są jeszcze inne notowania. Nie wiem na jakie kategorie dzielą się te "rekordy", ale skoro podawane są czasy Vettela z zeszłego roku jako lepsze od tych króre ty podajesz to coś w tym jest. Nikt tego nie kwestionuje ani temu nie zaprzecza, więc nie sądzę że sobie ktoś jaja robi.Poniżej informacja z netu zaczerpnięta z innego portalu.

    Tor: Montmelo (4.655 km)

    Absolutny rekord toru: 1:18.339s - Felipe Massa (Ferrari) (14 kwietnia 2008r.)
    Rekord toru: 1:20.584s - Felipe Massa (Ferrari) (26 kwietnia 2008r.)
    Rekord toru wg. przepisów na lata 2007-2008 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone): 1:20.283s - Felipe Massa (Ferrari) (15 kwietnia 2008r.)
    1:19.127s - czas Jensona Buttona z 11 marca 2009r. został uzyskany na oponach gładkich.

  • 92. Shallan
    • 2009-03-14 15:28:43
    • *.116.35.174

    @pz0 - Brawn GP wziął od Mercedesa tylko silnik a skrzynię mają od Hondy. Łatwiej było dostosować skrzynię Hondy do silnika Mercedesa, nie musieli dzięki temu modyfikować tylnego zawieszenia. Z resztą akurat ze skrzynią mieli problemy techniczne na początku testów i właśnie połączenie skrzyni Hondy i silnika Mercedesa może być najsłabszym punktem tego bolidu - na ten element mieli najmniej czasu. Ja w cuda nie wierzę, za to jestem w stanie uwierzyć Briatore , któremu zdarza się po kilku drinkach udzielać wywiadów i mówić w nich otwarcie, co mu leży na wątrobie ;) To jest walka o sponsorów, o których obecnie coraz trudniej. Jeśli zakwalifikują się do GP Australii gdzieś w środku stawki i będą w stanie walczyć o jakiekolwiek punkty, to będzie ogromny sukces tego zespołu. Na więcej chyba nie ma co liczyć.
    p.s. kłowe skrzynie biegów (nie sprzęgło - takie skrzynie nie mają sprzęgła) - chyba nawet nie są możliwe do zastosowania w wysokoobrotowych silnikach F1 ze względów technicznych. Nawet jeśli mają najszybszą skrzynię, to jeśli zyskują dzięki niej 0,1 sekundy - to byłby wielki sukces. Gdzie reszta z tej 1 sekundowej przewagi? Te czasy z testów to jedna wielka ściema ;)

  • 93. panicz1992
    • 2009-03-14 15:38:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hmm.. co jest z tym brawngp? jakis totalny fake czy objawienie sezonu? z tego filmiku wynika raczej to drugie.. http:// www. youtube. com/watch? v=uZft7lP15Y0 (button vs. kubica)

  • 94. panicz1992
    • 2009-03-14 15:40:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    aha, zapomnialbym.. tu jeszcze wywiad z alonso, co prawda po hiszpansku ale alonso obstawia na 1 miejscu brawngp, na 2 bmw, 3 ferrari. http:// www. youtube. com/ watch?v=iIHnv6wuimE

  • 95. Shallan
    • 2009-03-14 15:49:04
    • *.116.35.174

    @panicz1992 hahaha - ten filmik ze startu. Kub ruszył jakieś 0.2 po Buttonie, potem zostawił sobie miejsce. Ale ok, podgrzewanie atmosfery wokół Brawn GP wyjdzie im tylko na dobre. Chyba większości kibiców zależy, żeby dotrwali do końca sezonu.

  • 96. Niespokojny
    • 2009-03-14 19:46:23
    • *.tvgawex.pl

    BrawnGP - spojrzcie na ten bolid,jaki goły! Czasy?-gdy nie wiadomo o co chodzi,chodzi o...,o pieniądze sponsorow! Chłopaki (BGP) wiedzą,co robią,wspierani zresztą przez wszystkie zespoły!!! i światek F1(dlaczego mają nie wesprzeć tutaj,gdzie to ich nic nie kosztuje,a w przyszłości też na taką pomoc(solidarność,heh) mogą liczyć! ...,a może uda się zyskać sponsora(-ow) jeszcze przed 1GP(bo poźniej może być trudniej?!) ...jeszcze argument,jaki gdzieś tu,w tym temacie BGP przeczytałem,że BrawnGP nie potrzebuje teraz (czy już teraz) żadnego(-nych) sponsora(-ow),bo budżet mają zapewniający im występy w sezonie 2009 -buhahabuhaha,taaak wykupili(bo to nie tylko Brawn,ale to jest społka,...może Brawn ma pakiet większościowy),więc wykupili żeby przehulać tą kasę i po jednym sezonie się pożegnać!!! Myślę,że mimo tego szumu medialnego,jaki BGP robi wokoł siebie (a wie ,co robi! ), trudno im będzie pozyskać strategicznego sponsora,bowiem każdy rozsadny poczeka na pierwsze wyniki w 1GP!!! ...jak będą tam w kwalifikacjach i w wyścigu takie same wyniki,to sam ich zasponsoruję!- będziecie widzieli napis "niespokojny" na przednim spojlerze, ...od spodu,hahaha.Czekam teraz spokojnie na 1GP w Melbourne. :-)

  • 97. Niespokojny
    • 2009-03-14 19:47:40
    • *.tvgawex.pl

    Są już efekty dobrych czasow BGP-"Warto dodać, że w stopce materiałów prasowych zespół ma już wypisanych kilku sponsorów. Są nimi następujące firmy: PerkinElmer, Alpinestars, Ciber, Cytec, Endless, IBM, Laverstoke Park i STL"-ze str.wyprzedzmnie. :-)

  • 98. sivshy
    • 2009-03-15 11:56:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @panicz1992: Po tym filmiku widać dokładnie, o ile lżejszy musi być bolid BGP, żeby ruszyć tak szybko... Kubica rzeczywiście ruszył ułamek sekundy później, ale taka przewaga na starcie na pewno nie była spowodowana tylko 'zaspaniem'. Po obejrzeniu tego materiału nie mam już wątpliwości, co do ściemy teamu z Brackley.

  • 99. gracz28
    • 2009-03-15 15:49:29
    • *.jkns.pl

    Gdyby ktoś chciał oglądać wyścigi poprzez internet to wejdzcie na moją strone:
    http://ink.comuv.com/
    nie jest to zadna reklama ale tamten sezon caly obejrzalem przez internet wiec polecam

  • 100. enikac
    • 2009-03-15 16:08:16
    • *.4.14.vie.surfer.at

    Przewiduje ze auta Brawna beda szybkie w Australii ale sie rozwala i nie dojada lub dojada na dalszych pozycjach (strata czasu np na wymiane skrzydla).

  • 101. tt16
    • 2009-03-15 16:53:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wie ktos dlaczego Hamilton nie jezdzi dzis, bo miał jezdzic.? Jakies problemy techniczne z McLarenem?:D:D

  • 102. sivshy
    • 2009-03-16 12:58:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    fajnie, nie ?

  • 103. roofi121
    • 2009-03-18 12:23:15
    • *.gprs.plus.pl

    a R.Barrichello miał odejść ;d hehe

  • 104. jfc
    • 2010-02-26 10:42:19
    • *.160.92.82

    Ech... warto czasem wórcić po sezonie i poczytać komenty ....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo