komentarze
  • 65. Kaczor88pl
    • 2008-12-12 23:22:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przerzucam sie na F3000, jest bardziej emocjonujaca.

  • 66. dżeku
    • 2008-12-12 23:33:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wygląda na to,że f1 wkracza w nowy etap swojego istnienia.zespoły podążają w kierunku rozwoju nowych technologii,które częściowo,a w dalekiej przyszłości,być może,całkowicie zastąpią silniki napędzane paliwem ropopochodnym.pierwszym małym kroczkiem w tym celu jest oczywiście system KERS.w przyszłości mogą powstać inne systemy wykorzystujące energię,którą "za darmo"generuje sam pojazd.w 2013 może zostać wdrożony nowy układ napędowy.oby zmiany nie spowodowały pogorszenia widowiska,ale to zależy również od samych kierowców,w końcu to oni są głównymi aktorami tego spektaklu:)

  • 67. sivshy
    • 2008-12-13 00:30:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Cięcie kosztów ma na celu ulżyć budżetom teamów, aby nie odchodziły tak jak Honda, nie rozumiem co ma do tego pensja Ecclestona czy Mosleya... Widzę że wszyscy się burzą, nie wiedząc nawet jaki jest cel tych zmian. Mówicie że F1 przez nie umiera, ale właśnie gdyby ich nie było, to by umarła. Parę lat temu Formuła 1 zapadła na pewną "chorobę", jak to ładnie nazwał pz0, która polegała na tym, że koncerny ładowały w nią coraz więcej kasy, nawzajem się niszcząc. W efekcie, nie dość że nie ma teraz miejsca dla "wolnych strzelców", których w przeszłości było wielu i odnosili znaczące sukcesy (patrz Lotus, Benetton), a same koncerny powoli zaczynają nie wyrabiać finansowo, co w dobie kryzysu jest jeszcze lepiej widoczne. Może i zmiany są niepopularne, ale bez nich byłoby wkrótce jeszcze gorzej. Podoba mi się standardyzacja Team Radio itp, powinno się zestandardyzować resztę tego typu detali, gdyż nie wpływają one na osiągi, a chłoną sporo kasy... Zakaz używania koców grzewczych to według mnie głupota, chyba bezpieczeństwo przestało już być chwytliwym hasłem, bo zimne opony na pewno go nie poprawią... Nie wiem też, co im przeszkadzają mechaniczne oczyszczacze opon... Co do zakazu tankowania, to myślę że warto spróbować takiego rozwiązania choćby przez jeden sezon, aby zobaczyć jak wpłynie to na widowisko. Podsumowując, nie wszystkie decyzje mi się podobają, ale dobrze że w ogóle coś się dzieje.

  • 68. [email protected]
    • 2008-12-13 10:45:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-12-13 00:30:27 sivshy- honda nie odeszła z powodu pieniędzy (czyt. zbyt wysoki budżet)pozd. KERS ma ograniczyć koszty czy raczej je zwiększyć? koce to też takie obciążenie finansowe ? Zakaz tankowania @niza ma rację ponieważ kiedy na starcie na niedogrzanych oponach jedna cysterna walnie w drugą to mamy niezapomniane widowisko w postaci pięknych gejzerów ognia i za to plus dla FIA normalnie kibice będą walić drzwiami i oknami aby zobaczyć ten spektakl. Co do ilości silników to też tu padło już pytanie co się stanie kiedy zespół wykorzysta limit? out? No i zasadne jest pytanie o otoczkę F1 całe to gówno co w tym obszarze ma zamiar uczynić FIA(jak głębokich cięć dokona) ponieważ jakoś nie ma wzmianki o tym w powyższym newsie a haracz za super licencje ? można by tak w nieskończoność wyliczać ale jak widać "fachowcy" dokonują cięć tylko tych najbardziej istotnych z poważaniem [email protected]

  • 69. robertkubica2
    • 2008-12-13 10:51:15
    • *.adsl.inetia.pl

    duże zamieszanie, oby ktoś przytomny nad tym panował dla dobra widowiska i kibiców. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Jak to mozliwe, że nagle pozwolono na zmiany w silniku Renault a w innych nie, i to jednomyślnie!? Nie podoba mi się to i wietrzę jakieś zakulisowe układy 'w tym temacie'.

  • 70. Skoczek130
    • 2008-12-13 10:55:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Według mnie te zmiany są konieczne. Nie chodzi mi o to, by było to na stałe, ale żeby były, dopóki kryzys finansowy minie. Lepiej trochę przecierpieć juniorskie wymogi w ''królowej sportu motorowego'', niż ładować wszystko na fulla, by F1 się rozpadło.

  • 71. astrostar
    • 2008-12-13 11:22:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Panowie nie panikujmy. Kryzys w końcu się skończy a wtedy przyjdą nowe zmiany. Miejmy nadzieję że na lepsze. :)
    Popieram wszystkie zmiany które nie wiążą się ze standaryzacją i są doświadczalnym polem do rozwoju motoryzacji. Niestety nie ma ich wiele.

  • 72. KaWuTek
    • 2008-12-13 11:35:09
    • *.142.207.82

    Wszystko ma swój sens. Załóżmy, że Hamilton wygrywa kwalifikacje a co za tym cały wyścig, cały sezon i to nie raz, itd. Mistrz świata pełną gęba (brytyjski - Berni się ucieszy, a być może już wydaje kasę od McLaren'a). A co do kosztów... jestem zdania, że jak ktoś nie ma pieniędzy na zabawę w f1 to w to nie wchodzi, a te wszystkie ograniczenia są kompletną bzdurą. Miało być tak zaje...ście w tym sezonie jak usunęli kontrole trakcji i co? Po za kilkoma piruetami bolidów i (moim zdaniem) zwiększeniem zagrożenia nic się nie zmieniło. Ogólnie jestem zdania, że jakiekolwiek odgórne postanowienia są zbędne, jak nie masz pieniędzy na rozwój jeździsz w drugiej dziesiątce. Pozdrawiam wielbicieli F1, bo może niewiele czasu nam zostało...

  • 73. Amigo11
    • 2008-12-13 12:11:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    F1 ginie.....

  • 74. barahir
    • 2008-12-13 12:23:57
    • *.chello.pl

    A powiedzcie mi taka rzecz gdzie tu jest miejsce dla kierowców testowych dla młodych talentów skoro testy zostaną zniesione?? co tez redukcja kapitału ludzkiego zaangażowanego w f1 niech sobie ci "mili" siwi dziadkowie siada w kokpit i startują zapewne szybko byśmy mieli nowy mądrzejszy zarzad :]

  • 75. Budyn_F1
    • 2008-12-13 13:25:16
    • *.199.253.213

    ZAL.PL

  • 76. Pa_jonk
    • 2008-12-13 14:13:37
    • *.217.146.194.generacja.pl

    Ja proponuje : Ustandaryzowac Dlugosc kazdego GP do np. 17 okrazen minus piatkowe treningi do tego zmiany w Q ....... zamiast treningow od razu Q a co ? jak idziemy to po bandzie.No i cos nowego ......Panienka z chusteczkami w srodku pola startowego(oczywiscie na bungii)zamiast pozerajacego energie systemu swiatel sygnalizacyjnych mozna by tak jeszcze dlugo dodawac

  • 77. pz0
    • 2008-12-13 14:24:55
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Bardzo mnie ciekawi, czy rzeczywiście tych grubych kilkadziesiąt procent kibiców odejdzie od F1. Jestem przekonany że w przyszłym sezonie nie będzie mniej wpisów pod newsami. Powiedzcie mi krytykanci cięcia kosztów kiedy to po raz ostatni przyszedł do F1 nowy zespół? czy przypadkiem nie było to w 2002 roku, więc już praktycznie 7 lat temu. Jeszcze 10 lat wcześniej wszystkich zespołów było około 15, a pamiętam, że bywało ich jeszcze więcej, bo koło dwudziestu, czyli tyle ile obecnie bolidów Było to przed erą szaleńczego wydawania każdych pieniędzy w F1. Wszystkie inne ''nowe zespoły'' powstały przez wykupienie zespołów, które w F1 były obecne od dawna. Mniejsze prędkości? to co z tego? Który z kibiców odróżni czy bolid jedzie z prędkością 220km/h czy 210km/h? Czy będzie mniej ciekawie bo według was nie będzie wyprzedzania? Już gorzej jak obecnie to chyba nie może być. Jeszcze nie wiemy jak zadziałają zmiany, a już krytykujemy. Jeżeli będą nietrafione rozwiązania to FIA i FOTA je zmodyfikują. Tak jak to jest obecnie z przepisami o SC, które z pewnością zostaną zmienione przed nowym sezonem.

  • 78. borgolot
    • 2008-12-13 14:51:53
    • *.naszasiec.net

    pytanie czy max i bernie zdechnąś wcześniej niż f1

  • 79. lukaszw4
    • 2008-12-13 16:08:08
    • *.xdsl.centertel.pl

    jak tak dalej będzie to juz niedługo będe 1 polakiem który będzie miał swój własny team wf1. po prostu bedzie mnie stac

  • 80. Dagmara_W
    • 2008-12-13 16:20:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zaraz formula bedzie wolniejsza od seri gp2// przeginaja trochju.. kryzys jest na swiecie a oni zamiast szukac nowych innowacjii to ukrucaja tak by z tego auta jezdzili rowerem.. jedynym pocieszeniem to ze seon 09 jeszcze bedzie w miare ok.. tylko ten system.. w kazdym razie jaka by ta formula nie byla niech wogole bedzie bo ja juz nie moge bez tych wyscigow wytrzymac.. ech, mam nadzieje ze sezon 2009 bedzie szczesliwy dla Roberta Kubicy i bmw pujdzie naprzod

  • 81. sivshy
    • 2008-12-13 16:41:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dagmara_W, przecież kryzys to nienajlepszy moment na wdrażanie nowych technologii. Trzeba go przeczekać, aby F1 wróciła na swój poziom....

  • 82. Wojo75
    • 2008-12-13 17:51:39
    • *.0.77.167

    I po F1 !!! a szkoda teraz nie bedzie juz takiej adrenaliny podczas ogladania. Ja jestem rozczarowany ciekawe ile zespolow zrezygnuje?

  • 83. dracool
    • 2008-12-13 18:27:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Od przyszłego sezonu każdy team zaangażuje kilku chińczyków do skrobania opon, płacąc funciaka od gumy. A co będzie jeżeli któremuś zespołowi trafi się seria felernych silników i wyczerpą zapas w trakcie sezonu? Będą ciągnąć losy kto bierze ostatni nieśmigany silnik?

  • 84. TOTTI
    • 2008-12-13 18:45:24
    • *.232.230.97.marsoft.com.pl

    Ja pierdziele, pojebalo ich na ryj juz zupelnie. Brak dotankowan, jak sobie oni wyobrazaja F1 bez pit-stopow, obroty silnika to tylko 18 000, a bylo 19 a za V10 20 000, nie wiem jakie Bernie prochy bierze ale musza byc genialne. Czemu sie nie urodzilem 10-15 lat wczesniej, od 3 lat ogladam F1 a chyba za dwa lata przestane ogladac przez te zmiany. Nie mam 18 lat ale mam sporo alkoholu w barku wiec sie z rozpaczy wina lub piwa napije albo wezme Johniego Walkera. Sezon jeszcze sie nie zaczal a juz zniechecaja widzow do ogladania F1. Zamiast rozwijac F1 do przodu cofaja je do lat 70-tych, ciecie kosztow widac i to jak, bo ile kasy trzeba wydac na superodporny silnik na trzy GP i KERS, co spokojnie daje setki milionow euro i Bernie bedzie mial spokojna starosc. Dlaczego szefy F1 zgadzaja sie na bzdury FIA? Senna pewnie teraz przewraca sie w grobie a Coulthard ,M.Schumacher, Hakkinen, Montoya, R.Schumacher niech sie napija ze szczescia ze juz nie jezdza w F1 bo to co FIA planuje to koszmar. Zakaz dotankowania heh, co jak komus na ostatnim okrazeniu nie daj boze bolid stanie przez brak paliwa i nie daj boze prowadzac w wyscigu. Raz grajac na ostatnim zakrecie na ostatnim okrazeniu skonczylo mi sie paliwo juz pare sekund wczesniej i bolid stanal mi na jakies 15 metrow przed meta bo odleglosc od ostatniego zakretu na Magny-Cours do linii pomiaru czasu, start/meta jest niewielka a wtedy prowadzilem w wyscigu bo Massa okrazenie wczesniej zjechal a ja przejalem prowadzenie ktore stracilem w ostatnim momencie nie bedac w ogole atakowany, żalosne nie?

  • 85. skylinedrag
    • 2008-12-13 20:31:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli będzie wielki krok wstecz. Co za cep wymyślił te durne pomysły? !

  • 86. obi216
    • 2008-12-13 21:38:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie rozwlekając się w temacie - wszystko zostało już powiedziane...............Te wszystkie nowelizacje , to dno ! Kompletne D N O !!!

  • 87. KAPUSTA
    • 2008-12-13 23:17:36
    • *.promax.media.pl

    panowie i panie jesteśmy prawdziwymi fanami F1 i jakoś to wszystko przełkniemy, ale ciekawy jestem co sądzi o tym Robert i cała reszta stawki.Ja jestem tylko kibicem i nie mam pojęcia nawet w 20% o co tak naprawde chodzi tym dwóm staruszkom którzy myślą, że są "bogami FIA".

  • 88. castaniety
    • 2008-12-14 03:25:37
    • *.wlb.vectranet.pl

    normalnie komunizm i faszyzm ocieka z tych decyzji, ale spoko skoro formula będzie dalej tak ograniczana to zdechnie własną śmiercią naturalna i w niedługim czasie powstanie coś nowego, co będzie bardziej popularne.

  • 89. bbrbutch
    • 2008-12-14 08:58:18
    • *.chello.pl

    2008-12-13 00:30:27 sivshy (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
    Cięcie kosztów ma na celu ulżyć budżetom teamów, aby nie odchodziły tak jak Honda, nie rozumiem co ma do tego pensja Ecclestona czy Mosleya... Widzę że
    Totalna bzdura ,żeby myśleć jak ten forumowicz ,to tak ja jak powiedział Jaruzelski(stan wojenny był mniejszym złem).Nie ma czegoś takiego ,mam nadzieje że właścicele stajni zbiorą się do kupy i załorzą własny związek motorowy na własnych wolnych od krytyki zasadach.K?orzystać będą na tym wszyscy a zwłaszcza kibice ,którzy chcą oglądać postęp,konkurencje,rywalizacje i blichtr jaki towarzyszy temu przemysłowi .
    Pozdrawiam wszystkich Bolidowców.

  • 90. ares
    • 2008-12-14 10:59:31
    • *.adsl.inetia.pl

    To co wyprawia Berni z FIA jest bezsensu nie rozumieją znaczenia F1. Cała ta zgraja ludzi niech pomyśli o swoich zarobkach i przekrętach na których sporo zarabiają, może im przyda się ocięcie kosztów.

  • 91. koffers
    • 2008-12-14 13:29:09
    • *.41g.sandomierz.pilicka.pl

    zakaz tankowań to największa lipa, resztę da się przełknąć, ale niewiadoma typu "strategia" na wyścig przestaje istnieć,
    jest mnóstwo torów, na których wyprzedzanie jest niemożliwe, więc ok. 30% wyścigów będzie ekstremalnie nudna, mam tylko nadzieję, że za 5 lat okres 2009-2013 będzie nazywany ciemnym średniowieczem Formuły 1

  • 92. Corvin
    • 2008-12-14 14:40:25
    • *.acn.waw.pl

    Zgadzamsie z pz0. Moze najpierw poczekajmy na rozpoczecie sezonu i popatrzy, a nie od razu popaday w szalencza krytyke. Jesli ktos zasiada do ogladania z negatywnym nastawieniem, to oczywistym jest, ze dopatrzy sie przyczyn kiepskiegowidowiska w dokonanych zmianach. Zakaz tankowania powinien wplynac na wzmocnienie walkina torze. Przypomnijcie sobie sezony ery M. Schumahera, gdy w zasadzie walka na torze w czolowce byla rownie czesta, jak zwyciestwa Toyoty, a o zwyciestwie faktycznie decydowala strategia pit stop (doprowadzona zreszta do perfekcji przez Ferrari).

  • 93. sivshy
    • 2008-12-14 15:44:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    bbrbutch, czyli uważasz że wszystko powinno zostać tak jak jest? Że F1 dalej powinna żreć tyle kasy? Honda już doszła do wniosku, że nie opłaca im się być w F1, bo ten sport żre więcej kasy, niż Honda na nim zarabia... Sorry, ale bez tych zmian, kogo za parę lat będzie stać na własny team w F1, skoro nawet taki potentat jak Honda postanowił dać sobie spokój? Tak, właściciele teamów założą własny zwiazek, i dalej będziemy oglądac postęp. Tylko kto tam będzie jeździł, skoro wszyscy w końcu albo się wycofają, albo pobankrutują. Spróbuj zagłębić się bardziej w sytuację, a dopiero wtedy zobaczysz kto tak na prawdę z nas dwóch gada bzdury. Pozdrawiam.

  • 94. [email protected]
    • 2008-12-15 09:20:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panów Ecclestone oraz Mosleya ogarnęła pomroczność jasna lub ciemna (jeden huk) brak wizji jak ma wyglądać F1 w przyszłości!!! ponieważ to co teraz usiłują zrobić(czyt. zmienić) to jakaś farsa . @sivshy jak widzę bronisz tych zmian argumentując <czyli uważasz że wszystko powinno zostać tak jak jest? Że F1 dalej powinna żreć tyle kasy? Honda już doszła do wniosku, że nie opłaca im się być w F1, bo ten sport żre więcej kasy, niż Honda na nim zarabia...> a ja pytam kto do tego dopuścił jeśli nie ci dwaj z "kabaretu starszych panów"? a teraz zgrywają "mesjaszy" f1 ot tacy mali cwaniacy z miodem w uszach wodzą innych za nos i jeszcze wpierają że to dla dobra ogółu ..

  • 95. ptasiagrypa
    • 2008-12-15 17:05:10
    • *.231.193.162

    niektóre zmiany są dobre bo nie koniecznie co nowe to złe ale to troche zniszczy f1


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo