komentarze
  • 39. Krzycho812
    • 2008-10-28 07:39:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby dali możliwość rozwoju silników, te standardowe silniki nie były by takie złe. Zachowano by przy tym walkę technologiczną(każdy zespół poszedł by inną drogą) i trochę wyrównało by się szanse. Wyobraźcie sobie np. powrót turbo. Tyle, że takie coś może się Ecclestonowi wydać drogie. Szkoda, bo jestem pewien, że tak było by taniej. W tej chwili zespoły wydają przecież fortunę na 1KM(oleje itp.).

  • 40. s_4
    • 2008-10-28 08:41:29
    • *.171.240.33.dsl.crowley.pl

    Bez Ferrari nie ma F1!!! Jak wprowadzą standardowe silniki ja również odejdę... od telewizora... ;)

  • 41. dziarmol@biss
    • 2008-10-28 08:45:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-10-28 08:41:29 s_4-Hehehehe to je dobre /:-)

  • 42. Tutankhamun
    • 2008-10-28 09:10:19
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    kurcze to jakies lapuwkarstwo albo cos, jedna firma robi opony, jedna firma robi program dla wszystkich bolidow, to juz wg. mnie za wiele, i jeszcze, jeden motor dla wszystkich!!, no jakies jaja poprostu. ps. pamietacie jak mclaren wyjechal 2 sezony temu z tym przednim skrzydlem ktore bylo wygiete w lok nad nosem bolidu? ono sie uginalo podczas jazdy gdzie regulamin FIA mowi ze zaden element aerodynamiczny w F1 nie moze byc ruchomy. no i mcpadlina przejezdzila sobie caly sezon bez karnie iw tym sezonie wszystkim ktorzy skopiowali pomysl nakazano zrobicz wspornik miedzy dziobem a gornym piorem, co zreszta widac w niektorych boloidach. teraz nowinka jest ''pletwa rekina'' ktorej to koncowka jak zauwazyliscie tez sobie powiewa w te i wewte, kaza to usztywnic jak mcpadlina zacznie odstawac od tych bolidow? dla mnie to takie pieprzenie aby podniesc ceny biletow i troche pomarudzic nic wiecej a dowod na to ze mam racje to sa nowe projekty torow wyscigowych, a gp2, czy SBike, albo turystyczne wyscigi napewno nie przyciagaja tyle publiki co F1....S_4, spoko poscik..:)

  • 43. Tutankhamun
    • 2008-10-28 09:14:34
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    bylbym zapomnial, podniesc ceny biletow i zwiekszyc dochody od sponsorow i z reklamy

  • 44. yaneq
    • 2008-10-28 09:40:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wiecie co wam powiem? mam już dosyć tego sezonu, wielkich sensacji i całego zamieszania... to z hamiltonem, wielkim vettelem, to z silnikami, straszeniem przez ferrari, toyotę... dobrze, że ostatni gp w niedzielę. muszę się do tego odciąć. ciekawi mnie tylko czy co niektórzy z władz f1 zmienią podejście. to co się ostatnio robi woła o pomstę do nieba. jak nie sztuczna propaganda wielkich kierowców, następców schumiego... to propaganda cięcia kosztów... tylko k jakim kosztem. f1 schodzi na psy, mam nadzieje, że ktoś się opamięta,

  • 45. pz0
    • 2008-10-28 09:44:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    iRomek - przecież nie ma brzydkich kobiet

  • 46. TOTTI
    • 2008-10-28 09:58:37
    • *.232.255.155

    Zgadzam sie z Ferrari. Maxa i Berniego to pajace, skoro Ferrari grozi odejsciem to musi byc cos nie tak a gdyby odeszlo to F1 straciloby mnostwo fanow a Ferrari ma ich chyba najwiecej a bez nich F1 to nie byloby F1. Trzeba pokazac tym dwom siwiastym zgredom gdzie ich miejsce.

  • 47. F1Misteria0730
    • 2008-10-28 10:32:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czy ich naprawdę poje***ło ?! Niedługo będą standardowi kierowcy, których Berni i Max wyhodują sobie na swojej działce!!! :/ Przepraszam, nie mam już siły tego komentować... Chce tego samego co @yaneq, po prostu chwili spokoju i ciszy... I Scuderia bardzo dobrze robi, rencista Bernie powinien to zauważyć w końcu Ferrrari to prawie synonim Formuły 1... to sie przestaje robic smieszne, a zaczyna robić tragiczne. Pozdrawiam wszystkich fanów tego jakże pięknego (choć z każdym dniem coraz mniej) sportu....

  • 48. Kibic26
    • 2008-10-28 11:30:38
    • *.telpol.net.pl

    No naprawde to sie tragicznie zapowiada mysle ze tak nie bedzie ale jesli powiedzmy ze tak sie stanie odejdą dwa teamy SF i T to zostaje BMW Mercedes i Renault powiedzmy sobie sczerze w koncu musi byc nadzwyczajne zebranie wszystkich szefów zespołów na narade z FIA takie gadanie i wprowadzanie komicznych zmian poza zespołami nie przejdzie nie dziwi mnie reakcja McL bo to w sumie dla nich na ręke a kto wie moze juz McL ma cos w tym wspólnego niewiadomo ale jesli by tak było to wiadome by było kto mialby zudowac silnik i byc jego dostawcą dla reszty a wtym momencie BMW nie pozwoli sobie na to całe życie te dwa koncerny samochodowe toczyły walke na torze jak i o klienta i teraz w królowej motorsportu któryś z zespołów miałby isc na kompromis? to sie wydaje nieco szalone a Renault? mieli kryzys ale teraz znowu zaczynają isc do przodu zwiekszyli budżet i tez im jest to nie na reke

  • 49. prolim
    • 2008-10-28 11:32:05
    • *.net.wektormedia.pl

    Moje pytanie jest takie: a ile zespoły zaoszczędzą na tych standardowych silnikach? Wydaje mi się, że nie wiele. Bo tak czy siak, rozwój jest zablokowany, a wydaje się, że produkować dla siebie to produkować po kosztach. Inną sprawą jest to, że każdy silnik ma swoje parametry i różnią się od siebie, np: ferrarii ma największą moc, mcl ostro idzie z dołu, renault jest elastyczny itp. To też daje poszczególnym teamom przewagę na poszczególnych torach. Skoro chcą oszczędzać, to niech nie przeprowadzają takich rewolucji, bo co z tych 2-3 lat "aerodynamicznych" zostało, prócz tunelów i wielkich mega komputerów służących do obliczeń? Po co rozwijać coś, co przyda się tylko bolidom i to tylko na jakiś czas? Tak jak już pisano, mamy mase serii standardowych, dlaczego i F1 ma być taką? W F1 nie tylko liczy się zwyciężanie, ale i progres, każdy team jest na swój sposób zwycięski, FI- bo zebrali doświadczenie, STR bo ładnie jeździli i byli objawieniem, Honda poświęciła ten sezon na następny. Każdy ma swoją taktykę i oczekiwania dostosowane do ich możliwości.

  • 50. pz0
    • 2008-10-28 11:34:26
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Przemyślałem sprawę. Ferrari z pewnością nie odejdzie, nawet gdyby były standardowe silniki. W F1 są równi, równiejsi i Ferrari. Włochom i tak uda się obejść jakoś przepisy, zwłaszcza jak Todt stanie na czele FIA. Wybory będą w 2009. Standardowe silniki mają obowiązywać do 2012, do tego czasu nie będzie już śladu po Maxie. To będzie w najgorszym wypadku tylko taki trzyletni epizod ze standardami. Skończyły się rowkowane opony, skończy się też standardowy silnik i będzie więcej niż jeden dostawca opon. Raczej żaden z wielkich zespołów nie pożegna się z F1. Zastanawiam się tylko co Max chce na tym ugrać, może nie co ale jak chce za to zgarnąć kupę forsy.

  • 51. Martina S
    • 2008-10-28 13:54:34
    • *.slp.vectranet.pl

    tak jest bunt niech Max swoje wydatki na Dzi.... obetnie ciekawe co by na to mały maxio powiedział

  • 52. walerus
    • 2008-10-28 14:27:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jestem za - standardowe kierowczynie jak w mobil1 - żadnej ściemy i dla lepszego efektu proponuję przeszkloną wersję standardowego bolidu!

  • 53. Sin1818
    • 2008-10-28 14:39:00
    • *.xdsl.centertel.pl

    popieram zara bedzie bunt BMW i McLarena

  • 54. sarahXferrari
    • 2008-10-28 15:59:36
    • *.pool85-55-31.dynamic.orange.es

    jak odejdzie to co to bedzie¿? nie bedzie juz emocji... :(

  • 55. Angulo
    • 2008-10-28 16:25:30
    • *.yeo.pl

    Płakać za nimi nie będę, niech odejdą wraz z nimi Max i Bernie...

  • 56. Piotre_k
    • 2008-10-28 16:37:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najlepszym rozwiązaniem w razie przeforsowania standaryzacji byłoby odejście wszystkich zespołów fabrycznych z F1. Podejrzewam, że widok Berniego i Maxa tłumaczących się dlaczego w 2010 w F1 będą tylko 3 zespoły byłby bezcenny :)

  • 57. conrad30
    • 2008-10-28 16:54:14
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Rzadko sie wtrącam ,ale F1 bez Ferrari to jak frytki bez ziemniaków.Kogo nie stać niech odejdzie!!! To F1! Ciekawe czemu Max i Bernie nie utną własnych budżetów?Może niech bolidy wszystkie mają taki sam kolor i silniki od trabanta bo za 50zł można dostać reklamówke części.Ograniczono aero,ok może bedzie wiecej wyprzedzania,ale standaryzacja ECU i silników i ich ciągłe ograniczenia(V12-V10-V8 a niedługo Rzedowa dwójka),monopol oponiarski to coś co stawia F1 poniżej innych serii.N I E Z A B I J A J C I E F 1!!!!!!

  • 58. Angulo
    • 2008-10-28 17:22:52
    • *.yeo.pl

    LOL jak czytam te komenty to śmiać mi się chce. Ferrari synonimem F1...śmiech na sali. To zespół jak każdy inny, trzeba traktować wszystkich równo, jakoś po Super Aguri nie rozpaczałem, nie będę rozpaczał także po Ferrari, ale oni na 100% nie odejdą...

  • 59. Piotre_k
    • 2008-10-28 17:57:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Angulo: jezeli dla ciebie nie ma różnicy między Ferrari a Super Aguri to gratuluję. Ferrari nie odejdzie z F1, tak samo jak nie odejdzie McLaren. Jak rozumiem obecność zespołu z Woking w F1 też nic cię nie obchodzi? W końcu wszystkich trzeba traktować równo...

  • 60. L00Kass
    • 2008-10-28 17:59:06
    • *.psary.eu

    Wszystko inne moga sobie ujednolicac ale nie silnik, najwazniejsza czesc bolidu - samo serce, ktorego nie da sie skopiowac, podpatrzec (McLaren moze, heh). Moze byloby jeszcze pole manewru - dowolnosc w zalewaniu takiego silnika olejem, inaczej zniknelyby reklamy Elf, Shell, Mobil1...
    I tak SF opycha silniki, Honda i Renault tez, moze lepszym rozwiazaniem byloby rozwiniecie tego na takiej zasadzie, ze teamy nieposiadajace wlasnego koncernu samochodowego mialyby ulatwione jakimis przepisami mozliwosci stosowania silnikow od teamow, ktore takowe produkuja oraz zmiane ich w trakcie sezonu. Do tegoz mogloby dojsc odmrozenie samych silnikow, wieksza ich rotacja, walka o prestiz a co z tym idzie - takze o klienta :) Ach... zamyslilem sie, to jednak utopijna wizja, tak serio to nie wierze, ze owa standaryzacja jednostek napedowych bedzie miala kiedykolwiek miejsce w F1.

  • 61. Angulo
    • 2008-10-28 18:10:51
    • *.yeo.pl

    Piotre_k- jasne, że mój ulubiony team mnie obchodzi. Ale tylko przypominam, że szpiegostwo w F1 istnieje nadal, ale tylko McLaren został ukarany(patrz renault).

  • 62. ptasior
    • 2008-10-28 18:26:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Angulo - taaaaa, przecież to normalka, że inżynierowie różnych teamów wymieniają się dokumentacjami, każdy tak robi. Weź się zastanów zanim coś napiszesz, rozumiem, że niecierpisz Ferrari i kochasz McLarena ale momentami to co piszesz ociera się o fanatyzm...

  • 63. pz0
    • 2008-10-28 18:38:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Mamy komentarz FIA do groźby Ferrari (oczywiście po wycięciu spacji): www.fia. com/en-GB/mediacentre/pressreleases /f1releases/2008/Pages/fia_ferrari. aspx

  • 64. mastapain
    • 2008-10-28 18:43:40
    • *.smgr.pl

    mają wszelkie prawo byc wsciekli.od polowy 20 wieku to oni pracowali nad tym co dzis mozna ogladac...
    mada faka

  • 65. pz0
    • 2008-10-28 18:46:22
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Niby to w Ferrari źle zrozumieli. FIA złożyła trzy propozycje. 1-standardowy silnik i skrzynia, 2- zaopatrzenie w silniki i skrzynie za mniej niż 5mln euro za sezon. Trzeciej opcji nie znalazłem. Teamy mogą wybrać jedną z tych trzech opcji zaproponowanych przez FIA albo zaproponować własne rozwiązania redukcji kosztów do poziomu opłacalności. Poza tym FIA chwali Ferrari jaki odnieśli ogromny sukces finansowy i chcą aby Ferrari tak trzymało. Tylko jak się to ma do ogłoszonego już przetargu. Będę musiał trochę pogrzebać. Coś Fia za bardzo teraz słodzi.

  • 66. Piotre_k
    • 2008-10-28 19:24:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Angulo: a co ma piernik do wiatraka?

  • 67. renault f1
    • 2008-10-28 20:16:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie dziwię im się.

  • 68. krulik
    • 2008-10-29 00:49:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jest takie powiedzenie: nie strasz nie strasz bo sie zesrasz.
    powiem tak, mimo iz jestem przeciw standardowym silnikom (wszak konstruowanie wlasnego bolidu z jego najwazniejszym elementem silnikiem, jest jednym z obszarow na ktorych walczy sie w f1) i lubie ferrari.
    Co do silnikow ktos powie ze to wyrowna szanse - topowe teamy nie potrzebuja wyrownania szans, a zespoly ktore nie buduja, nie stac ich na silnik kupuja go od jakiegos kozaka - oto standaryzacja i wyrownanie szans - z zachowaniem idei tej kategorii wyscigow. pzdr.

  • 69. racer95
    • 2008-10-31 17:45:42
    • *.chello.pl

    Jak chcą oszczędzać i dbać o środowisko to niech silniki zmienią na V6 2.0l. Jeśli wszyscy będą mieli standardowe silniki, a aerodynamika będzie mocno ograniczona to konstruktorzy nie będą mieli pola do popisu.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo