Hamilton wzywa FIA do zaprzestania faworyzowania Red Bulla
Siedmiokrotny mistrz świata nadal nie odpuszcza ws. kontrowersyjnego tylnego skrzydła Red Bulla. Brytyjczyk domaga się, aby FIA jak najszybciej zaczęła egzekwować złamanie przepisów przez austriacki team.Podczas weekendu pod Barceloną Lewis Hamilton nieoczekiwanie zarzucił ekipie Red Bulla korzystanie z tzw. ruchomego tylnego skrzydła. Oskarżenia Brytyjczyka wywołały ogromną konsternację w padoku, ponieważ dobrze wiemy, że takie elastyczne elementy są niedozwolone w F1.
Według wyliczeń różnych ekspertów, Red Bull miał zyskiwać na tym rozwiązaniu ok. trzech dziesiątych na głównej prostej hiszpańskiego toru.
Mercedes od razu skierował całą sprawę do FIA, a organ ten poinformował wszystkie zespoły, że zaostrzy testy obciążeniowe tylnych skrzydeł. Wszystko po to, aby inżynierowie zniechęcili się do poszukiwania poprawy osiągów w tym miejscu.
Jednakże Federacja zaznaczyła także, że nowe regulacje będą obowiązywać dopiero od GP Francji, a to oznacza, że stajnia z Milton Keynes oraz inne teamy bezkarnie skorzystają z elastycznego tylnego skrzydła w trackie GP Monako i GP Azerbejdżanu.
Zdaniem Lewisa Hamiltona - FIA chce w taki sposób pomóc ekipie Red Bulla:
"Prawdopodobnie takie rozwiązanie poskutkuje około 0,6 sekundy w Baku. Moim zdaniem musimy nadal wywierać presję na FIA w tej kwestii, aby lepiej kontrolowała te wszystkie rzeczy", mówił kierowca Mercedesa przed kamerami Sky Sports.
"Dla przykładu, jeśli zerknięcie na ostatnią rundę, to wszyscy musieli mieć koce na swoich oponach w kwalifikacjach. Z kolei Red Bull mógł ich nie zakładać, a inni nie mogli sobie na to pozwolić. Zasady powinny być konsekwentne dla wszystkich."
"Ci inżynierowie są geniuszami, więc jeżeli dasz im trochę swobody, oni to wykorzystają."
komentarze
1. ekwador15
nielegalny silnik w ferrari, nielegalne skrzydla w red bullu a mercedes robi swoje i wygrywa. takiej historii nie stworzył nikt inny w f1 i dlugo nie stworzy. red bull się skonczy kiedy usuną te skrzydło. odjąc Maxowi 0,3 z każdego okrążenia w Barcelonie, to byłaby miazga
2. kotwica
Ojojoj baletnica Hamiltonówna znowu płacze bo ktoś ma czelność go podgryzać?
3. XandrasPL
Dobrze gra Lewis. Wykorzystuje swoją pozycję do wywierania presji na FIA. Wojna to wojna.
4. MaselkoZ
A może byście napisali cokolwiek o skrzydle Ferrari i Alpine oraz prawdopodobie AF ? Działa tak jak to RB a nikt o tym nie mówi. Tylko ciągle to RB jest najgorsze. Skoro Hamilton tak mówi to może niech zabronią używania tego skrzydła RB ale zezwolą takiemu Ferrari czy Alpine, bo czemu nie o nich nic Lewis nie mówił, to znaczy że jest OK.
5. Jakusa
Bezczelność tego sera i Mercedesa nie zna granic, nikt nie jest bardziej faworyzowany przez FIA niż oni...
6. Skoczek130
@ekwador15 - Merc z Wolffem i Hamiltonem od lat prowadzą swoje gierki. A kto ma zdecydowanie najlepszy bolid? Mercedes. Zwykłe odwracanie kota ogonem i odwracanie od siebie uwagi, a także zrzucanie presji.
7. belzebub
Hamilton z jednej strony gada, że podoba mu się walka z Verstappenem, bo ma większą frajdę, a z drugiej coś się wydaje że nie do końca to jest prawda. Łatwiej było zdobywać majstra bez większego zaangażowania, niż wtedy kiedy trzeba na to bardziej zapracować.
Albo faktycznie to odwrócenie uwagi, od własnych nowatorskich rozwiązań. W sumie to trochę dziwne, że Mercedes tak szybko odzyskał formę, uwzględniając zmiany w tym sezonie które wpłynęły na osiągi Merca.
8. WDrake
Jakie faworyzowanie, wszystko zgodne z przepisami, testy przeszli więc jest zgodne. Nowe regulacje powinny obowiązywać od nowego sezonu.
9. Bromba
FIA należy wezwać do zaprzestania cackania się z Hamiltonem. Należy też zakazać klękania, bo to symbol religijny i nie każdemu odpowiada, a kierowców nie klękających stawia w gorszym świetle. W końcu to wyścigi, a nie msza święta.
10. Soto
Nic nowego, w F1 zawsze tak było, że każdy każdemu na ręce patrzył. Pamiętam tę wrzawę rok temu jak Mercedes zaczął używać systemu DAS. To jest walka o wielkie pieniądze.
Co do kwestii używania koców grzewczych to ciekawe dlaczego Red Bull jest inaczej traktowany.
11. Quinnzel Domi
Dobrze robi bo RB tak samo zrobił z systemem DAS w mercedesie Odrazu poszli zgłosić to do FIA więc gadania że "Baletnica Hamilton" się boi jest bez podstawne
12. konewko01
Hipokryzja do kwadratu, iksde Lewis, iksde.
13. B_O_N_K
Myślicie, że to HAM sam z siebie się tak wypowiada? To wszystko zostało ustalone z zespołem aby wbić szpilę dla Red Bulla. Poza tym to Red Bull od zawsze był pierwszy w kolejce z donosami na inne zespoły więc na miejscu Mercedesa nie miałbym żadnych oporów. Sam Horner przed kamerami wypowiadał się jakiś czas temu że jeśli nie mogą konkurować z Mercem na torze to muszę inaczej im umilić życie ;)
14. berko
@4. MaselkoZ
Takie zespoły, jak Ferrari, Alpine i Alpha Tauri, nie są pod żadnym względem zagrożeniem dla Mercedesa, to i Lewisowi zwisa, czy mają legalne skrzydła.
15. hubertusss
@1 FIA tak samo przymykała oko na kanty Mercedesa jak i innych zespołów. Nie sięgając daleko a od 2013 roku gdzie przeprowadzali testy aktualnym samochodem poprzez kombinacje ze spalaniem oleju, ciśnieniami w oponach czy DAS. Porównywało się Hamiltona z Schumacherem. Nie można powiedzieć, który lepszy. Ale Michael tak nie jęczał co chwila. Po prostu jeździł.
16. Doradca2021
System DAS w mercedesie - zakazany od kolejnego sezonu.. "no jasne tak jest okay, nie zmienia się zasad w trakcie trwania gry itd"
Red Bull I skrzydło, które przeszło do tej pory wszystkie testy - zakazane za kilka tygodni w trakcie trwania sezonu.."jak tak można, od razu kazać im je zdjąć z samochodu i niech jeżdżą ze skateboardem zamkntowamym z tyłu jak nie mają nowego bo to nie fair!"
Debilizm Ham objawia się u niego w ten sposób, że mimo iż jest ikona F1 w Social Mediach to jednak nie ogarnia chyba jak one i internet działają. Inaczej wiedziałby że większego hipokryty i bufona nie ma w tym momencie w F1. Kierowca świetny, człowiek miałki z niego
17. Cadanowa
Jak Merc miał DAS RedBull był pierwszy u FIA. Druga sprawa trochę to było dziwne ze w 3 pierwszych wyścigach mieli szybszy samochód i odrobili taka stratę do Merca. Można odrobic 0.3sek np ale nie tyle. To tak samo jakby Williams zaczął wygrywać... RedBull już oszukiwał w czasach dominacja swoimi nielegalnymi dyfuzorami itp
18. Soto
@15
Z tym porównaniem do Schumachera to chyba przesadziłeś. Akurat Michael ma na swoim koncie masę chamskich i nieczystych zagrywek na torze. To co robi Hamilton to część gry i walka o wielkie pieniądze, poza tym nie robi tego jedynie z własnej inicjatywy tylko jest głosem Mercedesa. Michael miał inne zasady, np. przyciskanie rywala do bandy przy prędkości ponad 300km/h.
19. sliwa007
16. Doradca2021
System DAS i skrzydło Red Bulla to dwa różne światy. DAS był legalny, bo przepisy, które wtedy panowały nie zabraniały takich rozwiązań. Dopiero jak zmienili przepisy na kolejny sezon to system stracił prawo bytu.
Skrzydło to inny temat, tutaj nie trzeba zmieniać przepisów, bo obecne już nakazują, że ma być sztywne i koniec a FIA ma obowiązek tego pilnować.
Tak dla jasności, FIA w ostatnich latach zakazała stosowania różnych trybów pracy jednostek napędowych o co wnioskował Red Bull, następnie zmienili przepisy tak by wypromować filozofię budowy bolidów oczywiście Red Bulla a teraz wychodzi kolejna sytuacja ze skrzydłem.
Faktycznie, stoją murem za Mercedesem...
Żeby było jasne, mam świadomość tego, że FIA to marionetkowa instytucja i oni stoją głównie na straży widowiska a nie przepisów. Kiedyś Red Bull był na ich celowniku a teraz są wspierani, "jaki sport takie sędziowanie".
20. kempa007
4. MaselkoZ pisaliśmy, pisaliśmy i to kilka razy zapewne. Tylko nie tworzyliśmy nagłówków hucznych.
21. mcjs
Hamilton niech się już tak nie ciska, mistrzowi nie przystoi. Mercedes i tak ma lepszy samochód, dzięki sprytnym zagrywkom inżynierów Red Bulla mamy przynajmniej (na pozór) wyrównaną walkę i jakieś (niewielkie) emocje.
22. hubertusss
@18 ty rozumiesz czytany tekst? Ja nie pisałem o postawie na torze tylko o wypowiedziach użalających się na to czy tamto poza torem.
23. Soto
@22
Jak się już porównuje kogoś to wypadałoby porównać całościowo, a nie tylko w elemencie, który jest na rękę pod dany kontekst, ale chyba tego nie rozumiesz.
24. hubertusss
Rozumiem to jak najbardziej. Tylko tu dyskusja jest o wypowiedziach poza torem i skargach do FIA a nie postawie na torze. I o tym napisałem. Czego ty nie zrozumiałeś.
25. Soto
Wypowiedzi Hamiltona są niczym innym jak walką o mistrzostwo. Mercedes oczekuje interwencji od FIA, aby pozbawić RBR pewnej przewagi. Lepiej walczyć tak, niż przyciskać rywala do bandy. Taki był kontekst mojej wypowiedzi. Piszesz, że rozumiesz co napisałem, ale chyba coś nie do końca.
26. hubertusss
@25 w końcu załapałeś. Sam widzisz teraz, że twoje wtrącenie o Schumacherze i jego walce na torze niemiało tutaj sensu. Gdybyś wtedy tak napisał było by ok. Temat jest o wypowiedziach poza torem i skarżeniu na przeciwników czego Schumacher nie robił tak jak Hamilton.
27. Soto
@26
No właśnie jest dokładnie odwrotnie, ale nie będę Ci dłużej tego tłumaczył bo widzę, że głową muru nie przebiję.
Pozdrawiam
28. Cube83
Gość, którego FIA klepie po pleckach całą karierę jęczy coś o nielegalnym skrzydle, które... przeszło testy. Niech już przestanie stękać, mają najlepszy bolid, więc i tak wygra mistrza w tym roku i mam nadzieję odejdzie na emeryturę projektować ubrania klaunów czy bawić się ze swoimi czarnymi braćmi.
29. Grellenort
@19 przeczytaj regulamin...
Skrzydło owszem ma być sztywne, ale podstawą dla stwierdzenia wymaganej sztywności są opisane przez zdefiniowane TESTY!
Jeśli skrzydło przechodzi aktualne testy sztywności to JEST zgodne z regulaminem i koniec kropka. Sytuacja jest analogiczna jak z DAS-em (który też budził wątpliwości...). Różnica taka, że dla Mercedesa FIA zrobi wszystko i zmieni zasady gry w jej trakcie. Szkoda tylko, że na odwrót to tak nie działa.
30. Patryq21
@29
Jeśli zasuwam 100km/h w terenie zabudowanym, ale wiem w których miejscach są fotoradary i zwalniam przed nimi to nadal jeżdżę zgodnie z przepisami?
31. Matarez
Spierd..j czarn..chu...Pieprzony płaczek....Rzygać się chce jak Cię widzę....
32. Luckyman
Brakuje tu polubień komentarzy. Czasami nie trzeba by pisać podobnego postu. Hamilton się znów napina, ciekawe czy jak ktoś w końcu udowodni Mercedesowi nie do końca czystą grę, to co wtedy Pan Klękający wymyśli.
33. Soto
Mam pytanie do administratorów tego portalu. Czy można takie komentarze jak spod nr 31 usuwać od razu jak się pojawią i dawać bana na 30 dni, żeby delikwent miał czas na przemyślenie?
34. paszendal
Jak mercedes wprowadzał DAS, czy żebrowane felgi to jakoś FIA nie zmieniała zasad w trakcie sezonu.
35. sismondi
Hm myślę że jak FIA testowała skrzydła i było ok to protesty nie są uzasadnione co innego jak zespoły zmodyfikowały skrzydła po testach ......
36. Krukkk
Tak to jest, jak na sile z IQ 44 chca zrobic IQ 144.
37. borek87
Niech Lewis "Płaczek" Hamilton przestanie płakać bo jak Merc wprowadził DAS to Wolf do Hornera mówił "fajne nie? musicie sobie takie też zrobić" - dosłowny cytat z Drive to survive... A teraz co? Niedozwolne tak? Weź Ty się płaczku zdecyduj czy ty chcesz się ścigać czy nie? Bo 1 wyścig - o było super wkoncu fajnie (jak wygrał przed verstapenem) a drugi już płacze bo był drugi....
38. Glorafindel
Ale większość tutaj jest fałszywa i obłudna...
W zeszłym roku jak Merc wyszedł z DAS to był płacz na Hamiltona i Merca, a teraz wszyscy popierają Red Bulla bo.... No właśnie? Bo co?
Z zawiści? Z chęci większej rywalizacji w F1? Ale rywalizacja powinna być sprawiedliwa!!! DAS był krytykowany bo dawla przewagę Mercowi ale elastyczne skrzydło już jest ok mimo że daje przewagę Red Bullowi?
Odnoszę wrażenie że Hamilton także jest nie lubiany bo wygrywa, a nie dlatego że rzeczywiście jest taki za jakiego go uważacie. Zawsze tak jest. Nienawidzi się tych którzy wygrywają. To w sumie jest pewnego rodzaju okazanie szacunku.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz