Kierownictwo zespołu Renault jest dumne z dzisiejszego drugiego miejsca Roberta Kubicy, jednak cały czas zdaje sobie sprawę z faktu, że przed ekipą jest jeszcze długa droga, aby dorównać najszybszym. W odbywającym się już za tydzień wyścigu o GP Malezji Robert Kubica i Witalij Pietrow będą mieli kolejne, drobne zmiany w bolidzie.
Erick Boullier, szef zespołu„Drugie miejsce to fantastyczny wynik dla Roberta i dla całego zespołu w Enstone i Viry. Pracowaliśmy naprawdę ciężko przez zimę, a teraz możemy być dumni z tego wyniku. Mimo że nadal musimy poprawić bolid, to podium daje nam mnóstwo motywacji do kontynuowania pracy. Robert pojechał perfekcyjny wyścig, dbając o bolid i zacięcie walcząc. Muszę również pogratulować całej ekipie mechaników, którzy wykonali świetną robotę wypuszczając Roberta przed Massą w boksach, co było kluczową sprawą dla ostatecznego wyniku. Dla Witalija było to rozczarowujące zakończenie wyścigu, ale on nadal uczy się F1. Jego start był bardzo dobry, a ze swoją strategią mógł walczyć o punkty.”
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy
„Robert pojechał perfekcyjny wyścig. Wykonał dobry start na przejściówkach i sądzę, że zatrzymaliśmy się po slicki w idealnym momencie. Potem pojechał świetny wyścig, dbając o opony i dojeżdżając do mety na drugim miejscu. Niestety wyścig Witalija zakończył się wcześniej, gdy przestrzelił zakręt na mokrym torze, ale to jego kolejny weekend, a w Malezji będzie starał się spisać lepiej. W następnym wyścigu będziemy mieli kolejne nowe części w bolidzie.”
28.03.2010 12:36
0
Pełna kulturka :)
28.03.2010 12:37
0
i o to chodzi, powoli do przodu ale by wszyscy grali do jednej bramki nie krytykowali porażek a każdemu będzie żyło się świetnie
28.03.2010 12:38
0
Ruskowi daleko do Roberta (chociaż całkiem dobrze startuje)
28.03.2010 12:38
0
brawo robert w kolejnym gp juz tak łatwo nie bedzie chyba ze czyms zaskocza
28.03.2010 12:38
0
no pracowac panowie pracowac ... zycze wiekszych postepow niz konkurencja
28.03.2010 12:40
0
Taki zespol to dobry zespol powoli powoli a sukces z czasem sam przyjdzie.
28.03.2010 12:41
0
są zgranym zespołem i co najważniejsze wierzą w Roberta
28.03.2010 12:42
0
Cięzka praca,cięzka praca i RENÓWKa będzie coraz bliżej podium, oby tak dalej :) Trzymamy kciuki za Ciebie Robert :)
28.03.2010 12:42
0
Tak napisali na Planet F1 : "Replays showed that Kubica was released within 30 metres of a Sauber and should have got a penalty. " Coś mówią o karze dla Kubicy, chodzi o sytuacje wboksach. nie wiem czy angolów straszy, ale trochę niepokojące
28.03.2010 12:45
0
No nie powiem! Jak narazie to wszystko prezentuje się jak bajka! Renia była zdecydowanie wolniejsza od RB i McLarena - minimalnie od Ferrari, a z Mercami to na równi... jak na mój gust... Panowie, nie jest źle ! :)
28.03.2010 13:01
0
nie spać pracować
28.03.2010 13:05
0
o to chodziło, od razu po komentarzach szefów widać diametralnie inne podejścia renault i kiedyś bmw w stosunku do Roberta, to napawa optymizmem, niegdyś lakoniczny thiesen rzadko chwalił Roberta mimo jego wyczynów a bardziej skupiał się na szwabie, teraz jest tak jak być powinno, perfekcyjny wyścig Roberta, zająć drugie miejsce w renault w takim bolidzie to sztuka i klasa, oraz wspaniałem umiejętności, a ten rusek mógłby pogratulować przynajmniej Robertowi podium, burak jeden :-)
28.03.2010 13:08
0
Występ Kubka w Australii po prostu perfekcyjny,biorąc pod uwagę potencjał bolidu,który odstaje jednak od czołówki- w końcu Antypody odczarowane! Osobiście mam satysfakcję z incydentu Vettela, - można to nazwać sprawiedliwością dziejową- bo to on ewidentnie pozbawił Kubka 2 miejsca w GP Australii 2009. Natomiast martwi mnie trochę wypowiedz Bouliera,że nie planują zastosowania kanału "F" w przyszłości,bo ewidentnie było widać szybkość McLarena na prostych /poprzez to rozwiązanie/. Reno musi przyśpieszyć rozwój bolidu żeby realnie konkurować z czołówką. W tym GP ten wynik zespołu to w 85% zasługa Kubka- no i trochę pogody. Go Kubica !
28.03.2010 13:24
0
Nie oglądałem wyścigu tylko Live timing na f1.com i muszę potwierdzić słowa Kubicy, że nie mają bolidu na miarę II miejsca. Po gonitwie Hamiltona Robert prawie cały czas notował najgorszy czas okrążenia z pośród czołowej 7-ki, jest to dowodem słabego bolidu jak i jego umiejętności w powstrzymywaniu najpierw Hamiltona a później Massy, wielki szacun za te umiejętności i wiadro zimnej wody na głowy szefów Reanult.
28.03.2010 13:26
0
12leonee-burak to ty jestes,dlaczego tyle nienawisci w tobie,to jest chore,powaznie ci to mowie
28.03.2010 13:27
0
13.kamil b: Renault nie potrzebuje kanału "F", bo jest wystarczająco szybkie na prostych. Przecież Hamilton nie był w stanie dogonić i wyprzedzić Roberta na prostej, mimo iż jechał blisko za nim. Dla Renault ważniejsze jest zyskanie prędkości w zakrętach, a do tego kanał "F" jest niepotrzebny. Poza tym kanał "F" wymagałby zbyt wielu przeróbek, a korzyści mogłby okazać się znikome. Co więcej, jeśli jakieś rozwiązanie sprawdza się w jednym bolidzie, nie ma gwarancji, że sprawdzi się w innym. Jest zbyt wiele aerodynamicznych zależności z innymi komponentami.
28.03.2010 13:27
0
Szczerze powiem, że dopiero dzisiaj Robert pokazał pełnię swej wyścigowej natury. Atak, obrona, tego brakowało u Roberta w BMW. Widać że Renault pasuje do osobowości Kubicy i świetnie się tam czuje. Jak widać, teoria spiskowa dotycząca tłamszenia przez BMW naszego Robercika, nie była w pełni przesadzona. Tam faktycznie było źle... Cieszę się, że wreszcie Robert trafił do zespołu wyścigowego, bo to kierowca z ikrą.
28.03.2010 13:31
0
Pogoda nie miała nic do tego sukcesu Kubicy , to jego Geniusz byl decydujacy
28.03.2010 13:39
0
15 lefthandy-nienawiści? powielasz typowy dla portali internetowych frazes, ogarnij się bo z dziećmi nie rozmawiam, dla ciebie mogę być burakiem, w to mi graj, fajnie że potrafisz pisać poważnie, szacun wujku dobra rada ;-)
28.03.2010 13:43
0
16. dick777 Głupoty piszesz słabsze aero daje większą prędkość na prostych. Maclaten ma dobre aero a na prostych kanał im pomaga i to bardzo. Było to dziś wyraźnie widać
28.03.2010 13:51
0
@skylinedrag, ale ze niby co zrobil?
28.03.2010 13:53
0
PS./ damiansport1- jedno drugiemu nie przeczy-pogoda na początku deszczowa + super umiejętności Kubka wygenerowały ostateczny wynik- uważam,że bez tego nie byłoby 2 miejsca / braki w osiągach bolidu/ dick777- pamiętajmy, Reni brakuje wg różnych źródeł,około 20-30KM do innych silników-ich rozwój jest zamrożony a te zmiany na które Reno dostało pozwolenie to w zasadzie kosmetyka. Zobaczymy co będzie się działo na torach o długich prostych np Monza. Kanał "F" to w zasadzie uproszczona wersja KERS-u,tylko bez zbędnych kilogramów-ale to tylko jedna kwestia- Renii potrzeba ogólnie szybkiego rozwoju.
28.03.2010 14:04
0
Szkoda, że jednak do Renault nie przeszedl Heidfeld. Jeśli nie psułby atmosfery, to jednak Renówka ugrałaby o wiele więcej punktów w sezonie niż z Witkiem. Zanim Zanim Petrov się nauczy jeździć, to się skończy sezon albo i dwa. Nie ma co się oszukiwać - Robert też swoje musiał przejeździć, żeby wejść na odpowiedni poziom. Jedynie Hamilton dał radę od razu po debiucie jechać jak pro..
28.03.2010 14:08
0
20. MontyF!F! i 22. kamil b: Renault od prędkości bardziej brakuje docisku aerodynamicznego w zakrętach i lepiej żeby się na tym skupili, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie ma szans na zwiększenie mocy. Red Bulle są najwolniejsze na prostych z czołówki, a mimo to są na okrążeniu najszybsze. To dowodzi, że szybkość nie jest najważniejsza, ale odpowiedni docisk w zakrętach, gdzie się najwięcej traci lub zyskuje. W ubiegłym sezonie najszybsze na prostych były bolidy Force India, ale jakoś nie rządziły. Kanał "F" daje szybkość na prostych, ale nie zwiększa docisku.
28.03.2010 14:21
0
23. Myslę, że nie będzie tak źle. Wg mnie jeszcze ze dwa GP i Witia też będzie śmigał aż się patrzy. Chłopak ma talent. Trochę potrenuje i Renault będzie wymiatało na torze. Trochę się po prostu przeliczył z oponami, ale poza tym jest naprawdę świetny. To on wyprzedza, a nie jego wyprzedzają. 9: Planet F1 to szowiniści nie trawiący Roberta i na 10 artykułów, w których go opisują w 9-ciu po nim jadą jak po łysym koniu. Zakochani w Hamiltonie buraki nie mogą przeżyć, że Robert przytarł nosa Lewisowi, który miał szybszy bolid, a mimo to nie udało mu się połknąć Roberta tak jak cieniutkiego Nicka - mistrza jednego kółka. Ogólnie Ogromne Gratki dla Roberta za wspaniałą postawę w wyścigu i fenomenalny wynik.
28.03.2010 14:25
0
24. dick777
28.03.2010 14:25
0
Świetna postawa szefów zespołu! Taka atmosfera na pewno sprzyja rozwojowi. POdobała mi się także wypowiedź Kubicy z konferencji o ciężkiej pracy która ich jeszcze czeka. Robert nie jest do końca zadowolony... On mierzy wyżej :)
28.03.2010 14:31
0
@14 Że Renault jest słabsze od pierwszej czwórki to tak - jak najbardziej. Ale wiadro zimnej wody na głowę Renault??? Chyba raczej woda na młyn! Oni wiedzą że nie mają funduszy takich jak najlepsze zespoły i że są od nich słabsi - za to szybka wymiana opon to coś z czego mogą być dumni, ustawiczny rozwój bolidu też jest skuteczny. Im nie jest potrzebne wiadro wody! Doskonale wiedzą co trzeba robić i jak. Ten sukces na pewno tchnie nowego ducha w cały zespół!
28.03.2010 14:36
0
najważniejsze że nie jest tak jak w BMW, wygrał, był na podium to teraz wspieramy drugiego kierowce albo rozwijamy bolid na kolejny sezon... ehh
28.03.2010 14:51
0
Super wynik. Mogło być jeszcze lepiej gdyby Pietrek nie poleciał na żwir. Jedno trzeba mu oddać że pseudonim ma całkiem trafiony ten rosjanin, bo z miejsca rusza jak rakieta balistyczna i dobrze omija kłopoty
28.03.2010 16:22
0
12. leoneee Po pierwsze "buraku" Pietrow jeździ w f1, a tobie pozostaje podziwiac jego jazde i poziom jaki reprezentuje. Po drugie ma do dyspozycji bolid którym w normalnych warunkach Kubica mógłby pomarzyc o takim wyniku i dojechanie na 9 pozycji było by sukcesem. Poza tym dotychczas Pietrow dobrze radzi sobie na starcie. Kubica terz od razu nie był taki dobry, tym bardziej że w czasie debiutu Bmw było 3 z dużą stratą do Ferrari i McLarena i sporą przewagą nad resztą stawki.
28.03.2010 16:36
0
Ja ciesze się że na każdy wyścig mają jakieś poprawki, a nie jak BMW które "miało plan" na nowy pakiet co któryś tam wyścig.
28.03.2010 16:43
0
17. Smola - Szczerze powiem że zaskoczyłeś mnie swoim spostrzeżeniem ;-)) Niekiedy trzeba czasu oraz zmiany środowiska (zespołu) aby dostrzec to co działo się w BMW pod rządami Theissena. Ale na szczęście to już zamknięta karta. ;-)) pozdrawiam
28.03.2010 16:57
0
http ://www. manchel ivarse. com/ 2010/03/ video-f1-gp-australia-20 10-start.ht ml - wklejam tutaj - dobrze widać start i co się działo na zakręcie :)
28.03.2010 17:22
0
Świetnie, takie newsy kocham najbardziej czytać.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się