WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Chin
Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Chin
Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi poszczególnych bolidów przed GP Chin. Jak na razie jedynie Timo Glock został ukarany przesunięciem o pięć pozycji na starcie za wymianę skrzyni biegów po porannym treningu.
baner_rbr_v3.jpg
poz. kierowca zespół waga
1. Sebastian Vettel Red Bull 644,0 kg
2 Fernando Alonso Renault 637,0 kg
3. Mark Webber Red Bull 646,5 kg
4 Rubens Barrichello Brawn GP 661,0 kg
5. Jenson Button Brawn GP 659,0 kg
6 Jarno Trulli Toyota 664,5 kg
7. Nico Rosberg Williams 650,5 kg
8 Kimi Raikkonen Ferrari 673,5 kg
9. Lewis Hamilton McLaren 679,0 kg
10 Sebastien Buemi Toro Rosso 673,0 kg
11. Nick Heidfeld BMW Sauber * 679,0 kg
12 Heikki Kovalainen McLaren * 697,0 kg
13. Felipe Massa Ferrari * 690,0 kg
14 Kazuki Nakajima Williams * 682,7 kg
15. Sebastien Bourdais Toro Rosso * 690,0 kg
16 Nelson Piquet Renault * 697,9 kg
17. Robert Kubica BMW Sauber * 659,0 kg
18 Adrian Sutil Force India * 648,0 kg
19. Timo Glock Toyota * 652,0 kg
20 Giancarlo Fisichella Force India * 679,5 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

140 KOMENTARZY
avatar
rafam

18.04.2009 12:05

0

No to znowu wygra Brawn GP. I bardzo dobrze a Alonso hahaha


avatar
pees

18.04.2009 12:05

0

jutro w shanghai'u ma być caly dzien deszczowo, a przed Robertem wyzwanie zeby wyprzedzic ciezarnych jak najszybciej o ile na formujacym cos sie nie wydarzy hehe ;)


avatar
mantys

18.04.2009 12:07

0

Czyli potwierdziło się chyba, to co przypuszczano. Najlżejszy Alonso:) Później RB:) BGP dotankowany, o Hamiltonie i Raikonenie już nawet nie mówiąc. Kubica (659,5 kg) ma oznaczać opary, super-miękkie i szybki zjazd, a Heidfeld na maksa i długi pierwszy przejazd?


avatar
kondzio

18.04.2009 12:08

0

Alonso ma bardzo dobrą taktyke imho, jak nie utknie po 1 szybkim pit stopie.


avatar
rafam

18.04.2009 12:09

0

kondzio i w tym problem ze raczej utknie


avatar
pees

18.04.2009 12:10

0

Alonso ma paliwa na 10 kolek, Vettel zjedzie na 14 okrazeniu, webber na 15, brawny 18-19. Zobaczymy czy trafie w dziesiatke ;)


avatar
Raven89

18.04.2009 12:11

0

No i gdzie są teraz ci specjaliści,co skreślali po kwalifikacjach Brawn GP? Wyścig przebiegnie tak jak już mówiłem wcześniej.Gdy pierwsza trójka zjedzie na tankowanie,kierowcy Brawn GP będą mieli kilka okrążeń na wypracowanie sobie przewagi niezbędnej do objęcia prowadzenia.Zwycięstwo Buttonowi lub Barichello może odebrać tylko niespodziewana awaria lub stłuczka w zamieszaniu po starcie.Jeśli do tego nie dojdzie,to nie widzę innej opcji,niż trzecie zwycięstwo teamu Rossa.


avatar
14797

18.04.2009 12:11

0

kubica zjedzie gdzies na 18 -22


avatar
mantys

18.04.2009 12:12

0

6. pees - zapiszę sobie i będę sprawdzał:) Ciekaw jestem tylko czy Robert wyprzedzi kilku na starcie, bo z tym miał swojego czasu największy problem jeśli chodzi o F1..


avatar
al_capone

18.04.2009 12:12

0

Wygląda na to, ze Kubica i Heidfeld mają 2 rózne strategie - Kubica lekki, ma się przebijać go przodu, a Nick po prostu musi dojechać. Przed Kubicą aż do pozycji 7 wszyscy mają znacznie cięższe bolidy


avatar
Raven89

18.04.2009 12:13

0

Chyba,że spadnie deszcz i Heidfeld fuksem wygra ;)


avatar
pees

18.04.2009 12:14

0

mantys ok :) to zapisz moj nr gg 1308825 w trakcie wyscigu sie zweryfikuje od razu :)


avatar
rafam

18.04.2009 12:14

0

Raven89 jak zawsze mądrze prawisz


avatar
jacek_jez

18.04.2009 12:14

0

Wg innych danych Piquet 697,7 - najcięższy


avatar
mantys

18.04.2009 12:15

0

10. al_capone - też to zauważyłem - Kubica chcąc coś powalczyć musi na kilku pierwszych kółkach wziąć tych z zatankowanymi bolidami. Inaczej będzie jak w kwalifikacjach. problem tylko w tym, że już widzę jak utknie za jakimś maruderem albo co gorsze przy wyprzedzaniu kraksa i do domu - ale wtedy chociaż zaoszczędzi silnik:P


avatar
pees

18.04.2009 12:17

0

wezcie pod uwage strate hamiltona w kwalu, bodajze 2 sekundy z hakiem do czolowki, jesli przod sie sprezy to wyjada tyci za nimi


avatar
pz0

18.04.2009 12:18

0

Ale Alonso dał czadu!!! on ma paliwa na jakieś 10 kółek. Jeszcze w tym sezonie chyba nikt nie jechał tak lekkim bolidem. RedBulle niewiele więcej. 10 kg paliwa to na tym torze podobno aż 0,4sek. Brawn tradycyjnie cysterny. mamy więc już jasne jak będą wyglądały strategie. Alonso i oba RedBulle startują na miękkich, szybki zjazd i do końca wyścigu będą robić tempo. Nie wiem jak załatwi sprawę Nico. Cała reszta z czołówki pojadą od startu na twardych, a z miękkimi będą walczyli na samym końcu jak tor już będzie solidnie nagumowany, albo jak spadnie deszczyk to nie będą musieli ich wcale używać. Dziwi mnie jednak identyczna waga bolidów BGP. Czy to nie jakaś pomyłka? Przecież nie mogli zaplanować tankowania obu bolidów na tym samym okrążeniu. Czyżby Nick planował jeden postój. Chyba raczej nie, bo na miękkich raczej nie da sie przejechać połowy wyścigu. Kubica startuje z czystej części toru na dokładkę stosunkowo lekką furmanką. Przy odrobinie szczęścia po pierwszym kółku może łyknąć nawet 5-6 kierowców. Nick poza Kowalem (KERS) powinien dać sobie radę z utrzymaniem reszty za plecami. Na czubie interesujące jest jak na pierwszych okrążeniach odjadą RBR i Alonso. W dalszej części wyścigu Brawny powinny ich wszystkich dopaść.


avatar
saint77

18.04.2009 12:19

0

Nick ma bolid cięższy od Roberta o 20KG, sam waży 10kg mniej, więc ma paliwa około 30kg więcej od Roberta. Chyba Robert jednak startuje na miękkich gumach i pewnie zjedzie po 10-12 kółkach na zmianę i tankowanie. Będzie ciekawie... KOV prawie 700 kg - to jest cysterna:)))


avatar
kondzio

18.04.2009 12:20

0

Raven89 pozornie wygląda, że masz rację, ale start z tego miejsca gdzie się znajdują i biorąc pod uwagę ostatnie słabe ich starty nasuwa mi myśl, że czołówka zdoła dużo uciec wliczając, że Browny pojadą na twardszych a top 3 na miękkich. Wg mnie Browny znajdą się na pudle(przynajmniej jeden), ale nie wygrają. Jeśli zamontują Kubicy KERS, to na starcie ma szanse przebić się w okolice 9-10 i walczyć jak się tylko da, co nie zmienia faktu, że BMW jest najprościej pisząc słabe. Już tylko 20 h i 42 min do wyścigu. GO GO KUBICA :)


avatar
Dagonet

18.04.2009 12:20

0

mam nadzieje ze alonso pojdzie na poczatku do przodu i odskoczy brawnom na tyle ze go nie dogonia juz :P ktos musi ich w koncu pokonac (:


avatar
kondzio

18.04.2009 12:22

0

saint77 100000000000000 razy było wałkowane, że bolid Kubicy z nim w środku waży tyle samo co bolid Heidfielda z nim w środku +/- 2 kg na lepszy balast, więc po co znowu mieszasz?


avatar
rafam

18.04.2009 12:24

0

Saint77 uparciuchu daj sobie juz na wstrzymanie z ta wagą bo pieprzysz bez sensu


avatar
Kaka200

18.04.2009 12:24

0

KERS przydałby się mi dopiero w czasie wyścigu. W moim wypadku sytuacja nie jest łatwa. Nie ma pewności co do jego użycia, dopiero później o tym zdecydujemy.” Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.


avatar
rafam

18.04.2009 12:25

0

kondzio a można zamontować KERS po qwalach ? Skąd takie info??


avatar
mantys

18.04.2009 12:25

0

19. kondzio - Kubicy KERS-u już założyć chyba nie mogą skoro bolidy są zamknięte.. Czy mylnie interpretuję ten przepis F1 o nietykalności bolidów po Q3?


avatar
al_capone

18.04.2009 12:25

0

Skoro Nick ma bolid cięzszy o 20 kg, to ma paliwa wiecej o te 20 kg. To wynika z minimalnej masy bolidu a nie z masy kierowcy.


avatar
rafam

18.04.2009 12:25

0

o sory dzieki Kaka200 za info


avatar
saint77

18.04.2009 12:26

0

kondzio: racja, pomyliłem się..... ale i tak HEI ma więcej paliwa. Zjedzie klika kółek po Kubku...


avatar
kondzio

18.04.2009 12:27

0

mantys jest taka możliwość ;)


avatar
Skoczek130

18.04.2009 12:29

0

A nie mówiłem!!! Brawn GP na dublet!!! Red Bulle i Alonso (śmiesznie lżejsi) może na początku trochę odjadą, jednak nie wierzę, aby uchronili się przed genialnymi bolidami Rossa. Kubica dość ciekawa strategia. Myślałem, że pod korek, a tu najpierw miękkie oponki. Z drugiej strony dobra decyzja. Pamiętamy przecież Australię. Byleby tylko nie było podobnej kraksy.


avatar
mantys

18.04.2009 12:29

0

29. kondzio - racja:) chyba niewyspanie po nocnych treningach robi dzisiaj swoje:) to miło by było, gdyby taki KERSIK mu może włożyli, kto wie czy na starcie nie przesunąłby się możliwe najdalej jak można, a później tylko cisnąć do końca. Ale z drugiej strony czy oby KERS tu coś Kubicy daje ekstra w porównaniu z jazdą bez niego..?


avatar
Budyn_F1

18.04.2009 12:31

0

Alonso ma najzejszy bolid w calej satwce.


avatar
pz0

18.04.2009 12:32

0

19. kondzio - Kubica jedzie bez KERS. mogą mu go zamontować ale dopiero na następny wyścig. Teraz już się tego nie da zrobić. Przede wszystkim nie można już ruszać balastu. Wpakowanie do bolidu dodatkowych 30-40 kg byłoby chore. 10 kg to 0,4 sek, przemyśl jaki miałoby to sens.


avatar
rafam

18.04.2009 12:33

0

Ja bym obstawiał że pojedzie z KERS nie ma za duzo do stracenia a na tej kilometrowej prostej byłby bardzo użyteczny + lekki bolid . Trzymajmy kciuki


avatar
Shallan

18.04.2009 12:34

0

wszystko pięknie, tylko czy nie jest zbyt optymistyczne założenie, że miękkie opony wytrzymają około 10 kółek. Będzie ciekawy start, potem też zanośi się na thriller. KUB będzie miał ciężko - oby "miszczuniu" Nakajima nie narobił głupot.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu