WIADOMOŚCI

  • 14.03.2008
  • 21079
Drugi trening dla Hamiltona
Drugi trening dla Hamiltona
Drugi trening przed Grand Prix Australii wygrał Brytyjczyk Lewis Hamilton. Jego czas, 1:26.559 okazał się być lepszy od czasu drugiego, Marka Webbera, który dość długo utrzymywał się na szczycie tabeli z wynikami.
baner_rbr_v3.jpg
Drugą sesję w nowym sezonie kierowcy rozgrywali przy temperaturze powietrza dochodzącej do 37 stopni Celsjusza, temperatura toru wynosiła około 47 stopni. W takich warunkach najszybszy okazał się kierowca teamu McLaren. Zwycięzca pierwszej serii treningowej, Kimi Raikkonen tym razem był 6, a wyprzedzili go jeszcze David Coulthard, Heikki Kovalainen i Felipe Massa.

Wysoką pozycję zajął Jarno Trulli z Toyoty – był 7, na 10 minut przed zakończeniem sesji na 3 zakręcie wyleciał z toru i zakończył swój udział w treningu, ale bolidowi nic się nie stało. Nico Rosbergiem z Williamsa, który był w stanie wykonać normalną ilość okrążeń w porównaniu do pierwszego treningu był 8. Wysoką, 9 lokatę zajął Giancarlo Fisichella z Force India. Jego czas był gorszy od czasu Hamiltona o blisko dwie sekundy. Jego kolega z zespołu, Adrian Sutil był dopiero 17. Pierwszą dziesiątkę zamyka Timo Glock, drugi kierowca Toyoty.

Kolejne miejsca zajęli Jenson Button i Niemiec Nick Heidfeld z BMW. Stracił on ponad 2 sekundy do Hamiltona, przejechał 32 okrążenia, o 3 mniej od 15 Roberta Kubicy. Czas Polaka to 1:28.860. Przed nim znalazł się jeszcze Rubens Barrichello i Fernando Alonso.

18 pozycja należy do Sebastiana Vettela, który przejechał największą dziś liczbę okrążeń – aż 40. Stracił blisko 2,5 sekundy do Hamiltona, a za nim znaleźli się jeszcze Nelson Piquet i Sebastien Bourdais. Brazylijczyk przejechał jednak tylko 14 okrążeń, podczas gdy Francuz 11.

Stawkę zamykają kierowcy Super Aguri. Takuma Sato miał czas gorszy od najlepszego o trochę ponad 4 sekundy, a strata Davidsona dochodzi nawet do 5 sekund.

Kolejny, ostatni przed kwalifikacjami trening rozpocznie się w sobotę o 1:00 i będzie trwał godzinę.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Lewis Hamilton McLaren 1:26.559 33
2 au Mark Webber Red Bull 1:27.473 27
3 br Felipe Massa Ferrari 1:27.640 29
4 fi Heikki Kovalainen McLaren 1:27.683 28
5 gb David Coulthard Red Bull 1:28.037 26
6 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:28.208 28
7 it Jarno Trulli Toyota 1:28.292 22
8 de Nico Rosberg Williams 1:28.352 31
9 it Giancarlo Fisichella Force India 1:28.469 32
10 de Timo Glock Toyota 1:28.582 28
11 gb Jenson Button Honda 1:28.632 30
12 de Nick Heidfeld BMW Sauber 1:28.731 32
13 es Fernando Alonso Renault 1:28.779 37
14 br Rubens Barrichello Honda 1:28.849 28
15 pl Robert Kubica BMW Sauber 1:28.860 35
16 jp Kazuki Nakajima Williams 1:29.077 33
17 de Adrian Sutil Force India 1:29.161 32
18 de Sebastian Vettel 1:29.193 40
19 br Nelson Piquet Jr Renault 1:29.518 14
20 fr Sebastien Bourdais 1:29.605 11
21 jp Takuma Sato Super Aguri 1:30.663 16
22 gb Anthony Davidson Super Aguri 1:31.527 8

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

130 KOMENTARZY
avatar
jajjo82

14.03.2008 05:38

0

znowu te same problemy jak w 2007 skrzynia silnik, nie mam juz nadziei ze bmw sciemnia, sa slabi i tyle. nie stac ich nawet na jakis blysk. szkoda Roberta:(


avatar
phoros

14.03.2008 05:46

0

Oj, coś kiepsko oglądałeś (-łaś). Robert jeździł świetnie. Większość ciskała się po torze na wszystkie strony. Jest ok.


avatar
jajjo82

14.03.2008 05:53

0

dlatego mial taki slaby czas? z tego co wiem to obydwa bmw wydawaly dziwne dzwieki na zmianie biegów i charczenie silnika. nadal wierzysz ze sciemniaja? jestem wielkim fanem Roberta ale niestety...


avatar
phoros

14.03.2008 05:57

0

:) wierzę w wyniki wyścigów i w to, co widzę na torze, nie w prasowo-entuzjastyczne spekulacje. To, jak brzmi silnik czy skrzynia biegów nie ma tu nic do rzeczy. :) Każdy bolid warczy inaczej. Mówię Ci, jest dobrze, a spokój i konsekwencja Roberta bardzo mi zaimponowały. Pozdrawiam.


avatar
jajjo82

14.03.2008 06:02

0

obys mial(a) racje:)


avatar
Amadeusz

14.03.2008 07:05

0

to może mam Wam przypomniećwyniki z zeszłego roku ? Dowiemy się wszystkiego dopiero dziś nocy.


avatar
Pa_jonk

14.03.2008 07:17

0

Kurcze ide dzisiaj na urodziny JAK MAM WSTAC NA KWALIFIKACJE :((((((!!!!!!!


avatar
Bartek2008

14.03.2008 07:21

0

brawo Force India


avatar
conrad30

14.03.2008 07:39

0

Kimi wymiata!!!!GO KIMI!!! GO!!! GO!!! 1szePP i GP dla Kimiego.


avatar
szaszlyk

14.03.2008 07:40

0

o co chodzi z tym polsatem siedziałem o 4 rano przed telewizorem a tu puste plansze polastu sport i extra a przecież pisali że pokażą


avatar
m_falus

14.03.2008 07:44

0

właśnie nie, #2 mieli nie pokazac, tylko powtórkę o 16.00. A szkoda, bo miałem zamiar oglądac te treningi a tak to nie mogłem.


avatar
szaszlyk

14.03.2008 07:55

0

kolego na v10.pl wyrażnie pisze o transmisji wszystko jest pokazane w tabelce


avatar
flanker

14.03.2008 07:58

0

Ja też byłem pewnien że pokażą drugą sesję, oj niewyspany teraz ;p


avatar
flanker

14.03.2008 07:59

0

Szaszlyk co ty wypisujesz, na v10 też pisze: 04.00 - Trening 2 - Polsat Sport Wiec nie wypisuj głupot.


avatar
SiwySzeryf

14.03.2008 08:01

0

No to raczej niebyl blef , czasy mowia same za siebie . lipa lipa.


avatar
unliked_boy

14.03.2008 08:10

0

A kto mi powie jak spisały się opony w tym upale? Bo ja niestety nie oglądałem trzeningów...


avatar
emilek_ee

14.03.2008 08:11

0

Zarówno Nick jak i Robert ustanowili swoje najlepsze rezultaty w pierwszej połowie sesji, jadąc na miękkiej mieszance opon dostarczonych przez Bridgestone. W końcowej fazie sesji, gdy większość stawki walczyła o najszybsze czasy, BMW Sauber F1 Team wolał skupić się na długich przejazdach, kontynuując przygotowania do wyścigu. to jest info z oficjalnej strony bmw:-)


avatar
Raven89

14.03.2008 08:44

0

@unliked_boy:kierowcy BMW narzekali na zbyt duże zużywanie się opon-sądzę jednak,że uda im się przed kwalifikacjami to poprawić.Dla mnie śmieszne są komentarze ludzi,którzy nie oglądali treningów-trzeba było widzieć jak precyzyjnie jechał Robert podczas gdy:Alonso wypadał na żwir,Hamilton miał uślizgi,Piquet wykonał piruet a inni kierowcy także mieli problemy.Myślę,że ta dobra jazda Polaka w połączeniu z szybkim bolidem(nie mam co do tego wątpliwości) da mu w wyścigu podium.


avatar
szaszlyk

14.03.2008 09:05

0

flanker na polsacie sport nic nie było o 4 rano chyba że ty masz inny polsat sport


avatar
GodFahter

14.03.2008 09:14

0

bardzo pieknie przeszły dwa treningi :) BMW nie wypadło zle ale bedzie ciezka walka o 3 sile w formule


avatar
tomtdk

14.03.2008 09:37

0

reszta stawki chyba jest blizej BMW niz sądzimy. Kubek jechał swietnie, rowno i plynnie. A Polsat nie pokazal drugiego treningu.


avatar
Miro66

14.03.2008 09:49

0

Miękkie opony po paru kółkach wyglądały jak szmaty. Robert w pierwszym treningu też miewał uślizgi, ale ładnie z nich wychodził, drugiego nie widziałem.


avatar
mark.kmk

14.03.2008 10:02

0

Treningi przebiegły podobnie jak całym ubiegłym sezonie. Przed pierwszym wyścigiem wielu kierowców chce pokakazać, że oni i ch bolidy są szybkie. Zespół BMW jak zwykle nie szaleje na treningach, moim zdaniem, ze wzgledu na zasady 3 części kwalifikacji zaprojektowali bolid tak aby był szybki z dużą ilością paliwa. I to chcieli ukryć natomiast problemy w testach mieli bo z nowymi technologiami są zawsze problemy dopuki się ich nie opanuje.Być może Robert pojedzie na jeden pit stop jeżeli uporają się z nadmiernym zużyciem opon.


avatar
Pysio

14.03.2008 10:06

0

nie ma co wpadać w panikę że Robert był daleko na treningu przecież BMW zawsze wolno jeździło na treningach a później się okazywało jest w porządku po prostu mają inne cele na treningach niż pozostali kierowcy zobaczymy po kwalifikacjach gdzie jest BMW.


avatar
matibak

14.03.2008 10:06

0

BMW zawsze drugie treningi miało kiepskie. Dłuższe przejazdy to fakt. Ale nie wygląda to tak jak miało wyglądać i to już otwarcie wszyscy mówią nawet Mario. Tak więc początek sezonu będzie ciekawy. Będą się bronić przed Alonso i resztą a może nawet już są z tyłu. Szanse na walkę z dwójką z przodu są żadne niestety...Te różnice w czasach to szok. 1.5 sekundy...


avatar
peryskop2000

14.03.2008 10:09

0

BMW trenują z pełnymi zbiornikami, tak też pojadą Q3 i start


avatar
mark.kmk

14.03.2008 10:28

0

Do najlepszego czasu to ponad 2 sekundy, to zbyd duża róznica żeby była realna Nie wieże aby Ferrari i Mclaren były wstanie uciec BMW aż na tak duży dystans


avatar
ziyon

14.03.2008 10:31

0

wierzę, że saubery się podniosą...


avatar
doinkus

14.03.2008 11:27

0

kubica sie wolno rozkręca dobry drugi był trening czekam na trzeci i Quali hihi dobry czas miał D.Coulthard jak chce to potrafi :)


avatar
pawelr21

14.03.2008 11:31

0

BMW dopiero w wyścigu odsłoni karty :D wtedy dopiero pokażą na co ich stać :)


avatar
Zako

14.03.2008 11:40

0

WAŻNA WYPOWIEDŹ: WilliegoRampfa . - Czuję, że będzie dobrze. Pamiętacie nasze pozycje w ostatnich zbiorowych testach w Barcelonie? Robert był 14., a Nick 17. Zapewniam was, że jesteśmy znacznie szybsi -( powiedział to wczoraj) Zapytany wprost, czy jego team nie udawał w próbach słabszego, niż jest w rzeczywistości, powiedział krótko:" BEZ KOMENTARZA ".A zapytany czy moga powalczyc o PP tylko się tajemniczo uśmiechnał-to przeczytałem w dzisiejszym PS.


avatar
el_diablo

14.03.2008 11:51

0

O godz. 16 w polsacie sport powtórka 2 sesji


avatar
metone

14.03.2008 12:02

0

dzisiaj też czytałem, ze jak bmw miał prywatne testy w walencji i przeprowadzało symulacje kwalifikacji to mieli lepsze czasy niz mclaren, więc trzeba miec nadzieje że to prawda


avatar
Leeloo

14.03.2008 12:03

0

myślę że BMW ma stratę do Ferrari ok 0,2-0,3 sekundy


avatar
dick777

14.03.2008 12:53

0

Nie przejmowałbym się zbytnio czasami tych testów. To, że Ferrari i McLaren są na czele, nie dziwi, ponieważ Ferrari jako mistrzowi wypada być nawet w testach na pierwszym miejscu. Więc najlepsze kółka kręcą na oparach. Podobnie jest z McLarenem, który uważa się za co najmniej równie dobrego, jak Ferrari. Niektóre z pozostałych teamów też kręcą kółka na oparach, aby zaimponować sponsorom. BMW nie musi nikomu nic udowadniać i robią na testach swoje. Jestem spokojny o BMW - na pewno są nie zagrożoną trzecią siłą. Bardziej martwię się o taktykę w Q3 na wyścig - czy lepiej jest jechać z małą ilością paliwa i zająć PP i uciekać od bardziej zatankowanych, ale szybko tankować i potem przebijać się przez wolniejszych, czy zatankować trochę więcej i zająć w Q3 czwarte lub piąte miejsce i uciekać, kiedy jadący z przodu zjadą wcześniej na tankowanie i utkną w środku stawki tracą na każdym okrążeniu po ok. 2 sekundy? Ciekawi mnie, jaką strategię przyjmie BMW? Na pewno nie pojadą na jeden pit stop, co sugerują niektórzy, ze względu na zbyt duże zużycie opon.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu