DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
10.09.2010 14:13
0
Czasy poprawią co najmniej o 2 sekundy a samochody będą zdecydowanie szybsze niż rok temu.
Przejdź do wpisu #1 trening: Button najszybszy, Kubica czwarty
10.06.2010 06:35
0
Nie wiem czy będzie jeszcze tor na którym w tym sezonie f-duct zdziała więcej niż w Turcji.
Przejdź do wpisu Allison: Renault poprawia się krok po kroku
10.06.2010 06:34
0
22. xdomino996. Na torach torach spa, monza, sliverstone f-duct akurat najmniej się przyda bo tam wszyscy jeżdżą z małym dociskiem
Przejdź do wpisu Allison: Renault poprawia się krok po kroku
16.04.2010 18:57
0
Oj spostrzegawczości panowie nie mają. Przyjrzyjcie się górnemu płatowi. Na innych zdjęciach lepiej widać
Przejdź do wpisu Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
19.02.2010 18:44
0
8. Sami. Raczej spokojnie mogą uzyskąć poniżj 1:17min. Jeszcze w grudniu starym modelm tester Redbula bodajże D. Ricciardo jeździł tu :17,4
Przejdź do wpisu Webber najszybszy na suchym torze w Jerez
02.02.2010 12:48
0
Widzieliście dzisiejsze zdjęcia z toru. Renault cały czas ma zasłonięty dyfuzor jakąś zieloną dyktą. Tak bardzo ukrywają przed innymi jego kształt, nawet podczas testów?
Przejdź do wpisu Ruszył drugi dzień testów w Walencji
31.01.2010 20:32
0
Poprawka, tylny spojler jest ten sam. Zdjęcia są zrobione pod innym kątem
Przejdź do wpisu Porównanie bolidów R29 i R30
31.01.2010 20:30
0
Gratuluje spostrzegawczości wszystkich znawców F1 :) Przecież to jest stary bolid z nowym nosem, tylnym spojlerem i pokrywą silnika. Reszta całkowicie ta sama, poza malowaniem oczywiście.
Przejdź do wpisu Porównanie bolidów R29 i R30
30.01.2010 10:25
0
Ogromna ilość zmian, poszli o wiele bardziej agresywnie niż Ferrari. Na stronie f1 fanatic są ciekawe porównania pomiędzy tymi bolidami. Mclaren ma bardzo małe wloty powietrza i o wiele wyżej umieszczone niż w ferrari. W ogóle cała płyta podłogowa inaczej jest zabudowana z przodu. W Mclarenie nie ma tych "pługów" pod wlotami jakie są w ferrari. Myślę, ze ma to związek z nowym dyfuzorem i przepływem powietrza pod bolidem do dyfuzora. Moim zdaniem Mclaren postawił bardzo ryzykownie na jak największy docisk kosztem prędkości. No i jest sporo dłuższy od ferrari.
Przejdź do wpisu Porównanie MP4-24 i MP4-25
04.04.2008 16:13
0
Dajcie spokój, pełen pakiet kanałów na polsacie kosztuje nieco ponad 50zł, tyle co podstawowe pakiety na innych platformach. Moim zdaniem Polsat cyfrowy jest bardzo konkurencyjną platformą, a właszcza teraz po wprowadzeniu HD
Przejdź do wpisu Kibice F1 nabici w butelkę przez Polsat
22.03.2008 18:41
0
Dlaczego cały czas piszecie, że Robert ma więcej paliwa od Nicka? Mylicie sie, niemiec zjedzie na tankowanie 2-3 okrążenia po Kubicy
Przejdź do wpisu Kolejność startowa przed GP Malezji
22.03.2008 12:39
0
To Kubica ma mniej paliwa. Porównajcie różnice czasowe. Heidfeld w każdej rundzie kwalifikacji był lepszy od Roberta. Potwierdza to niezrozumiałą cały czas dla mnie strategie BMW. Zawsze każdemu kierowcy przydzielają inne zadania. Robert ma ustawienia na deszcz (większy docisk itp ) a heidfeld nie. Miejmy nadzieje, że spadnie. Ferrari są poza zasięgiem ale 3 miejsce jest osiągalne.
Przejdź do wpisu BMW po sesji kwalifikacyjnej
22.03.2008 12:34
0
No to Cie gerber zaskocze bo to Kubica ma mniej paliwa. Heidfeld w każdej rundzie kwalifikacji był lepszy od Roberta. Potwierdza to niezrozumiałą cały czas dla mnie strategie BMW. Zawsze każdemu kierowcy przydzielają inne zadania. Robert ma ustawienia na deszcz (większy docisk itp ) a heidfeld nie. Miejmy nadzieje, że spadnie. Ferrari są poza zasięgiem ale 3 miejsce jest osiągalne.
Przejdź do wpisu Massa zdobywa 10 w karierze pole position
17.03.2008 13:49
0
Myślałem że już w tamtym sezonie wyjaśniliśmy to że na pewno nikt w BMW specjalnie nie psuje Robertowi taktyki, przecież im zależy aby cały team zdobywał jak najwięcej punktów. Poza tym zupełnie inaczej by to wyglądało gdyby Robert po tym 2 nieszczęsnym pit stopie wyjechał przed S.Bourdais
Przejdź do wpisu Kubica zawiedziony po GP Australii
15.03.2008 16:29
0
A tak apropo nie wiem jak u was ale u mnie panuje tak podniecona atmosfera przed wyścigiem jak nigdy. Podobnie jak przed pierwszym meczem naszych na mistrzostwach światach w piłke. Mam nadzieje, że się nie zawiedziemy. GO! GO! Robert!!
Przejdź do wpisu Kolejność startowa przed GP Australii
15.03.2008 16:25
0
Analizując czasy uzyskane w Q2 i Q3 oraz niektóre wypowiedzi kierowców wydaje mi się że hamilton, massa i kubica mają paliwa na około 20 okrążeń i wydaje mi się że massa ma najmniej. Kovalainen ma więcej paliwa od hamiltona ale niewiele, jak to mclaren ma w zwyczaju pewnie na 2 okrążenia więcej. Natomiast heidfeld przejedzie z 5 okrążeń więcej od roberta. Z tego wynika, że drużyny nie zmieniają zbytnio taktyk z poprzedniego sezonu. Cieszy fakt, że tym razem to robert jest tym mniej zatankowanym. Jeśli faktycznie ma paliwa na 20 okrążeń to jest to myśle wystarczający dystanc aby odjechać heidfeldowi, tak więc jestem optymistycznie nastawiony na wyścig. Żeby tylko maki nic nie namieszały przy starcie i 1 zakręcie.
Przejdź do wpisu Kolejność startowa przed GP Australii
15.03.2008 15:41
0
Jak tylko zobaczyłem w Q3 na live timeingu, ze robert uzyskuje najlepszy czas w 1 sektorze puls chyba do 150 mi podskoczył, a jak zobaczyłem ten uślizg przestałem oddychać. Co za emocje. Żeby tylko nie założyli mu miękkich opon na starcie bo z nimi nigdy nic nie wiadomo. Twarde opony, ładny start i deptanie pięt hamiltonowi, wtedy to on będzie pod presją i może zrobi jakiś błąd.
Przejdź do wpisu BMW Sauber po kwalifikacjach
14.03.2008 14:03
0
Szykuje się do typowania i próbuje jakoś całą sytuację sobie poukładać. Po tym co widziałem w dzisiejszych treningach i z tego co wiemy po zimie nasuwają mi się takie wnioski: Od poprzedniego sezonu prawie wszystkie teamy zrobiły krok do przodu, głównie - co najłatwiej zauważyć - dzięki aerodynamice, gałęzi którą wszyscy mocno rozwijali w przerwie zimowej. Dlatego na początku sezonu toro rosso i super aguri, którzy zostali przy starych bolidach myśle że będą znacznie odstawać od reszy. Ferrai i mclaren cały czas zostają na czele, jak to mają w zwyczaju nawet w treningach ze sobą mocno rywalizują, więc trudno wyczuć kto z nich ma przewagę, ale stawiam na ferrari. BMW, renault, williams, red bul, toyota i honda - wszystkie te teamy zrobiły duży krok naprzód, każdy z nich ma jakieś innowacyjne systemy i pomysły. BMW i renault ściemniają w testach i wywiadach, red bull cały czas ma problemy z awaryjnością, williams - zupełnie nic o nim nie wiadomo po dzisiejszych treningach. No i jeszcze force india, która całkiem całkiem sobie radzi. Jak tu zatypować?
Przejdź do wpisu Drugi trening dla Hamiltona
14.03.2008 13:45
0
W piątki można zmieniać skrzynie ile razy się chcę. 4 weekendy tyczą się tylko soboty i niedzieli
Przejdź do wpisu Rozczarowujący dzień dla Renault
10.03.2008 22:41
0
Ziobul jeśli ktoś nie ukończy celowo wyścigu albo będzie miał awarie wymiana skrzyni pociagnie strate 5 pozycji. Wymieniac skrzynie bez kary mozna tylko wtedy gdy ktos nam rozwali bolid z przyczyn niezaleznych od kierowcy ani teamu. Nie rozumiem natomiast jednego. 7 odpada w Q1, 7 w Q2 i w Q3 zostaje 10. To startuja w kwalifikacjach 24 bolidy? skad az tyle?
Przejdź do wpisu Zmiany w przepisach na sezon 2008
01.02.2008 15:13
0
Co wy piszcie? Przecież silniki zostaną takie jakie są (ewentualnie z jakimiś niewielkimi zmianami). System KERS ma polegać na tym, że dodatkowy silnik elektryczny będzie dostarczał chwilowej jednorazowej mocy. Silnik ten będzie zasilany z akumulatorów ładowanych podczas hamowania. Podstawowy silnik zostaje bez zmian. Tak samo jak jego odgłos.
Przejdź do wpisu BMW Sauber pracuje już nad systemem KERS
23.01.2008 16:17
0
nie, nie sprawdzilo sie tylko nie pozwolono im z tamtymi rogami jezdzic bo uznano ze sa niedozwolone.
Przejdź do wpisu Button niezadowolony z nowej szykany
15.09.2007 11:04
0
Co to w ogóle za kara? Żenada!!! Odebrali mclarenowi punkty w klasyfikacji konstruktorów:) super, ale przeciez i tak kazdy wie, że Mclaren jest w tys sezonie najszybszy i to jest jego osiągnięciem a nie tam jakaś punktacja. Za to kierowcom Mclarena nie odebrano punktów - ja sie pytam dlaczego? Przeciez oni wygrywaja bo jeżdzą tym bolidem, to oni zawdzięczają przewałom swoje pozycje. Udowodnili Mclarenowi wine, odebrali mu punkty, które tak naprawdę nie mają żadnego znaczenia, a kierowcy ich zajmą 1 i 2 miejsca. Absurd, to tak jakby na olimpiadzie zwycięzca używał środków dopingujących, wszyscy by o tym wiedzieli ale nie reagowali. Albo mclaren jest winny albo nie. Jeśli nie to spoko ale jeśli tak to zdyskwalifikować goi jego kierowców całkowiecie. Nie rozumiem tych decyzji.
Przejdź do wpisu Potwierdzone: McLaren ukarany
28.08.2007 10:18
0
Czy polacy zawsze wyszystko musza krytykowac zanim coś dokładnie przemyślą. Taktyka BMW była całkiem dobra, bo ich czasy nie odstawały od ferrari i maca, zwłaszcza do maca tyle ile w poprzednich wyśigach. Haidfeldowi do alonso na mecie brakowalo 13s czyli ok 0,2s na okrążenie. Moim zdanie przy dobrej taktyce ta roznice mozna bylo zniwelowac. Kubica z lekkim bolidem mógł mu odjechać na te 8 - 10s przed tankowaniem i wtedy pewni eby go nie wyprzedzil po picie. Wcale nie dziwie sie podjęcia przez bmw decyzji o takiej taktyce, bez podejmowania ryzyka niczego nie zwojuja. Problem polega na tym, ze Robert po raz kolejny miał do dupy przygotowany bolid
Przejdź do wpisu BMW po GP Turcji
09.08.2007 10:45
0
A moim marzeniem, o czym pisalem juz nie raz jest Alonso i Kubica razem w BMW. Mario na pewno mysli o Alonso i na pewno nie ma ochoty pozbywac sie Roberta, wie jak on przyczynił się do rozwoju auta, co podkresla i on i Will przy każdej okazji. Poza tym robert to mlody talent a nick to stary zakompleksiony kierowca. Mysle ze BMW wie ze w przyszlosci bedzie mialo pozytek wiekszy z kubicy. Oni sie dopiero rozwijaja i wazne jest dla nich posiadanie mlodych perspektywicznych zawodnikow. Wazne jest polaczenie doswiadczenia z mlodoscia, wiec jedyna opcja to wymiana doswiadczonego nicka za doswiadczonego a o wiele lepszego alonso. Poza tym mario juz nie raz mowil, ze wcale nie zalezy mu na tym aby jezdzil w bmw niemiec. Uwazam ze najwazniejszym w tym wszystkim jest styl jazdy, alonso i kubica jezdza podobnie, bolidy ich wymagalyby podobnych ustawien a nie tak jak ma to miejsce teraz, ze dla nicka i roberta sa przygotowywane praktycznie 2 rozne bolidy. No i na koniec taka ciekawostka, kilka miesiecy temu w poznaniu w fabryce bridgstone'a kubica mial konferencje prasowa i mialem przyjemnosc zadawac mu pytania, zapytalem miedzy innymi o to z którym z kierowcow f1 polubil sie najbardziej. Odopwiedzial bez zastanowienia: z Fernando Alonso
Przejdź do wpisu Piquet Jr w Williamsie?
26.07.2007 20:03
0
Mam takie przemyslenie. Ciekawym faktem jest, ze ostatnie dwie serie testow jezdzi w BMW tylko Kubica. Niby Vettel mial jezdzic, ale przez niego bmw nie pojechalo w ogole pierwszego dnia. Z czego to wynika? mozliwosci jest kilka. 1. Nick zajety jest nowym dzieckiem a Sebastian sprawami transferowymni o ktorych glosno, a w bmw szefostwo jest wyrozumiale i daje luz kierowca, kubica nie ma nic na glowie, wiec jezdzi. Ta wersja wydaje mi sie jednak malo prawdopodobna, bo chyba jednak praca nad rozwojem samochodu dla kierowcy wyscigowego powinna byc najwazniejsza. Mogliby jezdzic chociaz po 1 dniu. 2. To co powyzej plus mozliwosc, ze i Nick i Sebastian opuszcza wkrotce zespol, dlatego nie sa potrzebni do dalszego rozwoju i poznawania nowych rozwiazan tj TC. 3. Kubica poprostu jest oficjalnie najlepszym testerem i nie ma sensu korzystac z innych. I moze stad tez te zlosci Nicka? Nie wiem ktora z wersji jest najbardziej prawdopodobna
Przejdź do wpisu Jerez - dzień #3 - Wurz najszybszy
26.07.2007 10:51
0
Juz w zwyklym samochodzie jest ogromna roznica. Wystarczy zwykly samochod z duza moca pod maska. Mam sportowe auto z prawie 200 KM i napedem na przod. Sprobujcie sobie w takim samochodzie wylaczyc TC i wcisnac na 1 albo 2 biegu gaz do dechy. Nie dosc ze kola sie kreca w miejscu to jeszcze wyrywa kierownice na boki. Bez kontroli trakcji szybkie ruszenie takim samochodem jest poprostu trudne. Dla niedoswiadczonego kierowcy. W formule naped mamy na tyl, wiec problemow z sterowaniem nie powinno byc duzych ale za to na pewno beda ogromne z ruszaniem. Ktos na starcie nie wytrzyma presji, nadusi mocniej gaz, kola za mocno zabuksuja i automatycznie zostaje z tylu. No chyba ze faktycznie bedzie to obchodzone jakimis innymi systemami wspomagajacymi starty czy cos
Przejdź do wpisu Wurz o kontroli trakcji
07.07.2007 19:49
0
Dla mnie wyglada to tak. Cała pierwsza 8 ma malo paliwa. Najmniej niewatpliwie Ralf, Kubica i Hamilton (nie zdziwie sie jak pojedzie na 3 pit stopy). To, że Ralf miał dobry czas w Q2 nic nie znaczy bo jechał tam na miekkich oponach pod koniec a Kubica już w ogóle drugi raz jak to ma w zwyczaju nie wyjeżdzał. Start może byc ciekawy, Kubica po czystej stronie a jak zaobserwowałem naostatnich wyścigach to jednak ma duże znaczenie. Licze na dobry start w wykonaniu Roberta, może tak jak na Monzie wyprzedzi Mase? Z czwartej lini niewątpliwie będą straszy renówki dysponujące jak wiadomo niezłym startem. Zakładając, że Nick faktycznie ma więcej paliwa, nie ma on szans wyprzedzic ich na starcie. Co do sugestii pisanych przez niektórych z was. Myśle, że Alonso odejdzie z Mcl niedługo i fajnie by było jakby trafił zamiast Nica do BMW. Jak wiadomo Robert i Alonso sie lubią no i bardzo podobnie jeżdżą. myśle że ułatwiłoby to pracę mechaników. Może Mario też tak uważą? :) Co to kierowców Renault, myśle ze ficiko jest przeciętny i zawsze taki był. kovalainen jest jescze młody i robi błedy ale ma o wiele większy talent od niego i już niedługo wyrośnie na nr 1 w renault. Tak jak Rosberg w Williamsie. I na koniec powiem, że jakies takie przeczucie mam, że Robert się popisze w tym wyścigu, będzie cały czas nękał czołówke i zaprezentuje nam kilka ciekawych pojedynków.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa kwalifikacje na Silverstone
05.07.2007 10:36
0
Dajcie w koncu spokoj z tym ubóstwaniem ferari, to już się robi żalosne, czy inne zespoły nie mogą być lepsze od ferrari? Nie możecie normalnie przyznać, że mcl w ostatnim czasie ich przegonił. Dajcie już spokój z tymi plotkami o szpiegach itd. Ktoś wyniósł jakieś dane techniczne i po miesiącu na ich podstawie mcl buduje super bolid? bzdura!! Jeśli nawet te plany wykradziono to gdzie czas na ich przeanalizowanie, przetestowanie itd. Może o wiele bardziej prawdopodobnym powodem ostatniej niskiej formy ferrari była awaria tunelu aero (co ferrari potwierdza). I może to przez to na tak wymagający pod względem aero tor jak monaco nie mogli sie dobrze przygotować? co?
Przejdź do wpisu McLaren otwiera drzwi przed FIA
28.06.2007 12:16
0
Tak btw na tej samej konfernencji FIA dokonala tez sporo ograniczen co do rajdów. Zmiejszyli ilość eliminacji Mistrzostw Świata do 12 w ciągu roku a od 2012 roku koniec z WRC. Najwyższe klasy to będzie klasa N i S2000
Przejdź do wpisu FIA: propozycje zmian w F1 na sezon 2011
28.06.2007 08:12
0
Ogólnie rzecz biorąc PADAKA! Co to za ograniczenie energii? To nie będzie turbo tylko jakieś pseudo turbo. V4 czy V6 turbo tak jak to jest planowane to nie to samo co ryczące V10 :( Zmniejszenie siły dociskowej niewątpliwie zmiejszy przyczepność i przeciążenia na zakrętach co spowoduje mniejsze prędkości w tych miejscach, ale z drugiej strony nie będzie tak dużej straty docisku w bolidzie jadącym za innym bolidem co umożliwi łatwieksze wyprzedzanie. Ta zmiana jest akurat ok. Jak dla mnie też nie ma znaczenia czy bolidy będą jeździć na biopaliwie, na spirytusie czy na oleju roślinnym - niech jeżdżą sobie na czym tam chcą. Najgorsze z tego wszystkiego są ograniczenia co do materiałów, personelu i urządzeń np. tunelu aero. To jest zatrzymywanie rozwoju - absurd. Konkluzja z tych przewidywanych zmian jest taka: chcą zwiększyć atrakcyjność i widowiskowość formuły 1 ale niestety robią ją coraz bardziej "zwykłą" a bolidy coraz bardziej standardowe, mniej "wyjątkowe". Chcą zlikwidować to po co ludzie przychodzą na tory, żeby zobaczyć te wyjątkowe samochody. Dlatego zupełnie się nie dziwie, dlaczego w USA większą popularność ma Nascar czy Indy.
Przejdź do wpisu FIA: propozycje zmian w F1 na sezon 2011
09.05.2007 19:45
0
TVN i wiarygodna stacja:) hehe, smieszne! Nie rozumiem waszego zdziwienia wlaściciele takich marek jak redbul czy cocacola to giganci gospodarczy. Przecież te napoje sprzedaje się na całym świecie. Niech tylko każdy człowiek na świecie wypije raz redbula a jego właściciel ma za to ponad 35 miliardów złotych! Za te pieniądze można kupic nie 2 a wszystkie teamy F1. btw, rocznie napojów redbul sprzedaje się wielokrotnie więcej niż jest mieszkańców na świecie, pomyślcie jakie to są sumy
Przejdź do wpisu Nowa skrzynia biegów RB3
13.04.2007 11:58
0
Fajny artykul
Przejdź do wpisu Kubica - Wyjątek potwierdza regułę
08.04.2007 11:35
0
Wielkie gratulacje dla Alonso! To w dużej mierze dzięki niemu Mclaren zdobyl 2 pierwsze miejsca. Zauważcie na starcie: 2 mclareny po prawej, 2 ferrai po lewej, Alonso wyprzedza Masse i na zakrecie wychodzi przed niego. Przyblokowuje go i jadącego za nim Rainkkonena dając tym samy szanse Hamiltonowi na wyprzedzenie ich wolną prawą stroną. Super to zrobił. A co do Kubicy, moim zdaniem potwierdza się fakt, że Heidfeld jeździ na sprawdzonej starej skrzyni a Kubica eksperymentuje z nową i przez to blokowała się u niego często tylna oś (problemy z odkręcenim kół, wypadnięcie z toru!). Myśle, że zobaczymy Kubice walczącego o najwyższe miejsca dopiero w 2 połowie sezonu, gdy BMW upora się z tą skrzynią, polepszając tym samym jeszcze osiągi.
Przejdź do wpisu GP Malezji: Dublet McLarena, Kubica ostatni
06.04.2007 14:12
0
Nie kumam. Na testach tydzien temu bylo wszystko ok, dobrze sie kierowcom jeździło a teraz nagle pojawily sie problemy z balansem? Ktos tu cos sciemnia!
Przejdź do wpisu Liczne problemy BMW Sauber