WIADOMOŚCI

Coulthard dziwi się czemu Hamilton nie otrzymał jeszcze rycerstwa
Coulthard dziwi się czemu Hamilton nie otrzymał jeszcze rycerstwa
David Coultahrd dziwi się dlaczego Lewis Hamilton nie został jeszcze uhonorowany rycerstwem i nie może korzystać z tytułu Sir. Szkot uważa, że Brytyjczyk "zasługuje na ten tytuł bardziej niż inni".
baner_rbr_v3.jpg

Lewis Hamilton w Portugalii pobił rekord wszechczasów należący do Michaela Schumachera i ma na swoim koncie już 92 zwycięstwa w Formule 1, a w tym roku powinien także wyrównać inny głośny rekord Niemca - 7 tytułów mistrzowskich.

David Coulthard zapytany przez BBC Radio 5 Live zapytany czy Hamilton powinien otrzymać rycerstwo ,czyli jedno z najwyższych odznaczeń państwowych w Wielkiej Brytanii, odpierał: "W stu procentach."

"Nie rozumiem czemu nie dostał go do tej pory. Mając tytle tytułów mistrzowskich w swojej karierze jest globalnym ambasadorem Wielkiej Brytanii. Ścigamy się w prawdziwych mistrzostwach świata."

"Mam trochę ubawu z amerykańskimi znajomymi. Wiecie przecież, że oni mają swoją Światową Serię w baseballu, a nie opuszczaj kontynentów amerykańskich."

"W Formule 1 mamy prawdziwe mistrzostwa świata. Mamy tam Lewisa, który wszędzie i gdy tylko ma okazję dumnie trzyma nad swoją głową Union Jack [przyp. charakterystyczny krzyż na fladze Wielkiej Brytanii]. Czy ktoś wie dlaczego [on nie został jeszcze odznaczony]?"

"Czy zrobił coś co w obecnych przepisach uniemożliwia przyznanie mu rycerstwa? Uważam, że on zasługuje na nie bardziej niż inni."

Lewis Hamilton jeszcze nie przedłużył kontraktu z Mercedesem, ale wszyscy spodziewają się, że wkrótce do tego dojdzie.

Coulthard jest pod wrażeniem etyki pracy Hamiltona, która pozwala mu kontynuować wyznaczanie nowych granic w tym sporcie.

"Starałem się wywiedzieć u Toto [Wolffa], samego Lewisa, Anthony'ego [jego ojca] czy on wykazuje jakiekolwiek oznaki zmęczenia."

"Czy zaczyna myśleć już o tym co będzie robił poza sportem? Wszyscy wskazywali, że on cały czas jest skupiony na przyszłości. Dla mnie to coś niewiarygodnego. On nie jest nowicjuszem w tym sporcie."

"Nie próbuję porównywać się do klasy Lewisa, ale wiem ile energii kosztowało mnie dotarcie do moich najlepszych osiągnięć i było to wyczerpujące. To właśnie to ostatecznie sprawiło, że przestałem się ścigać. Nie miłość do jazdy, ale zmęczenie."

"To niewiarygodne jak on potrafi się nakręcać, notować wyniki, będąc stale pod obserwacją publiczną, krytykowany przez tych co nie potrafią przyjąć do siebie tego jak dobry jest lub tych co kwestionują sposób jego życia czy organizacje, które popiera."

"On jakoś potrafi się odświeżyć w tym wszystkim i robić wszystko od początku, więc uważam, że będzie w F1 jeszcze kilka lat, a zakładając, że jego bolid będzie się tak samo dobrze spisywał, on dalej będzie prezentował wysoką formę."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

58 KOMENTARZY
avatar
Senny

27.10.2020 09:26

0

Usunięty


avatar
winsxs

27.10.2020 09:36

0

A kto by go tak nazywał?xD


avatar
sylwek1106

27.10.2020 11:05

0

Usunięty


avatar
Kruk

27.10.2020 11:30

0

Pfff...Bzdura.


avatar
Kowiq

27.10.2020 12:14

0

Usunięty


avatar
seybr

27.10.2020 13:10

0

Oprócz sukcesów i talentu trzeba mieć jeszcze obycie, intelekt i kulturę. Trzeba mieć odpowiedni poziom na ten tytuł. @3 masz rację.


avatar
elin

27.10.2020 13:24

0

Jak najbardziej Lewis na taki tytuł zasługuje. A jeśli ktokolwiek ma wątpliwości, to proszę najpierw sprawdzić jakie osoby mają dodane Sir przed nazwiskiem... Hamilton osiągnął więcej, niż niejeden z nich.


avatar
Kruk

27.10.2020 13:31

0

Usunięty


avatar
elin

27.10.2020 15:50

0

@ 8. Kruk Tylko co ma jedno do drugiego ? Skoro taki tytuł otrzymało już wielu sportowców, to dlaczego nie powinien go otrzymać Hamilton, który pobija wszystkie rekordy i już stał się Legendą F1 ?


avatar
mich11

27.10.2020 16:31

0

David ma dużo racji mówiąc, że HAM się nie spala psychicznie. Im dalej w las coraz mniej emocji w nim dostrzegam. Potrafi je niesamowicie trzymać na wodzy. Nawet jego marudzenie przez radio brzmi jak upierdliwość perfekcjonisty niż emocje. To jest chyba jeden z jego wielkich sukcesów.


avatar
fpawel19669

27.10.2020 17:13

0

Usunięty


avatar
Kruk

27.10.2020 17:39

0

@9 elin. To ma jedno do drugiego, ze i pierwsze i drugie to jest pic na wode. Dokladnie tak samo jak tytul Mistrza Wszechczasow.


avatar
OOXXYY

27.10.2020 18:03

0

A mi się wydaje że powinien z jakąś gwiazdą instagrama czy co tam jest na topie założyć rodzine,obalić obecnie panującą dynastie i samemu zasiąść na tronie. To by było coś a nie jakiś tam ser ;)


avatar
wro40i4

27.10.2020 18:22

0

@13 na razie to Stroll dwa tygodnie temu zasiedział się na tronie :D


avatar
elin

27.10.2020 19:13

0

@ 12. Kruk Mistrzem Wszechczasów bym Hamiltona nie nazwała - zbyt dużo czynników zewnętrznych ( zespół do jakiego się trafi i bolid, który może ułatwiać wygrywanie ) ma wpływ na takie, a nie inne wyniki kierowcy F1. Ale trzeba też przyznać, że Lewis idealnie potrafi to wszystko zgrać ze swoimi umiejętnościami i dokonał tego, co jakiś czas temu wydawało się wręcz niemożliwe ... pobija kolejne rekordy Schumachera. Według mnie, przy takich osiągnięciach, sportowiec zasługuje na ten tytuł - i w takich przypadkach jest on przyznawany. Więc nie widzę problemu, aby Lewis nie mógł być wyróżniony i pisać Sir przed imieniem i nazwiskiem. A czy jedno i drugie to pic na wodę ... ? - możesz wierzyć ( lub nie ), zgadzać się z tym ( lub nie ), ale tak funkcjonuje ten świat i tego nie zmienisz.


avatar
elin

27.10.2020 19:20

0

* Według mnie, przy takich osiągnięciach, sportowiec zasługuje na ten tytuł ... chodzi oczywiście o tytuł Sir ? angielski tytuł honorowy ( żeby nie było wątpliwości jaki tytuł mam na myśli )


avatar
Soto

27.10.2020 19:35

0

@elin Niektórzy tutaj są tak uprzedzeni do Hamiltona i jego sukcesów, że żadne argumenty do nich nie trafią. Całkowicie rozmywa się im rzeczywistość. I to już nawet nie chodzi o Hamiltona, każdy kierowca ma tutaj swoich sympatyków i osoby, które zawsze będą deprecjonować osiągnięcia tego kierowcy. Takie bezpodstawne plucie żeby tylko pluć.


avatar
Kruk

27.10.2020 21:16

0

Usunięty


avatar
Skoczek130

27.10.2020 21:59

0

Nie przesadzajmy. Tytuł szlachecki powinny dostawać osoby, które dokonały czegoś znaczącego dla świata. Sukcesy sportowe, szczególnie w takim pseudo-sporcie, jak Formuła 1, nie są tego godne.


avatar
jack22

27.10.2020 22:03

0

Usunięty


avatar
elin

27.10.2020 22:43

0

@ Soto Niestety racja i najgorsze, że coraz więcej tutaj takiego typu komentarzy. @ Kruk Dalej nie ... Nawet jeśli dana dyscyplina by się zakończyła, to również nie dało by się wskazać Mistrza Wszechczasów, ponieważ nie da się porównać osiągnięć sportowców z różnych czasów. Nie da się wskazać czy bardziej na taki tytuł zasłużył by np. Juan Manuel Fangio, Graham Hill, Jim Clark, Ayrton Senna, Schumacher, Alonso czy Hamilton ... Zbyt różne epoki i warunki do ścigania ... więc tego typu tytułem nigdy żaden kierowca F1 nie powinien był nazwany. W przeciwieństwie do tytułu Sir, który jest przyznawany dość często i odnosi się do " tu i teraz ". Zgadzam się z Tobą całkowicie jeśli chodzi o Franka Williamsa, ale Elton John ? - za co ? bo natura obdarzyła Go ładnym głosem ... ? Dla mnie zdecydowanie bardziej na takie wyróżnienie zasługuje Lewis Hamilton, za pobicie rekordów Schumachera.


avatar
dody

28.10.2020 04:32

0

Spoko. Lewis dostanie tytuł szlacheckie. Zobaczycie.


avatar
dody

28.10.2020 04:44

0

Usunięty


avatar
Ocato

28.10.2020 07:20

0

Przypominam, że może "Sir" przed nazwiskiem jeszcze się nie doczekał, ale za to za nazwiskiem ma "MBE". Order Imperium Brytyjskiego to również jest ogromne wyróżnienie!


avatar
Skoczek130

28.10.2020 08:04

0

@dody - nie porównuj Hamiltona do Eltona Johna, bo się oszmieszasz... ;)


avatar
Kruk

28.10.2020 09:18

0

Usunięty


avatar
AndrzejOpolski

28.10.2020 12:12

0

OT (choć nie do końca): Jestem ciekaw Waszego zdania na fakt, że Iga Świątek, 19-letnia zwyciężczyni wielkoszlemowego turnieju French Open została odznaczona przez Prezydenta Andrzeja Dudę Złotym Krzyżem Zasługi za sukcesy sportowe. Należało się Jej czy nie? Czy Iga, bez wątpienia bardzo utalentowana i pracowita tenisistka, osiągnęła już tyle w sporcie, że medal Jej się po prostu należy?


avatar
AdamBB

28.10.2020 12:39

0

Usunięty


avatar
elin

28.10.2020 12:59

0

@ Kruk Co stworzył Hamilton ? W Jego przypadku bardziej odpowiednie jest - czego dokonał ? Odpowiedź na to pytanie jest w tym newsie w wypowiedzi Coultharda. Sam był kierowcą F1 i najlepiej wie, że to czego dokonał Hamilton, nie jest tak łatwe i proste jak może się wydawać Nam przed telewizorem. A od siebie jeszcze dodam - Lewis powinien otrzymać tytuł Sir, za wyznaczenie nowych granic ( rekordów) w tym sporcie, których pokonanie będzie wyzwaniem dla kolejnych pokoleń kierowców. Czy to jeszcze mało... ? Według mnie zdecydowanie więcej, niż niejeda z osób, która już taki tytuł posiada.


avatar
Kruk

28.10.2020 13:13

0

Usunięty


avatar
elin

28.10.2020 13:32

0

@ Kruk Sprytnie przekręcasz moją wypowiedź, zwracając uwagę na najmniej istotne słowo. Ale niech będzie... W takim razie zmieniam... " wyznaczenie nowych granic "... na... " stworzenie nowych granic ". Sens dalej pozostaje taki sam. W tym sporcie kierowca zawsze jest ostatnim elementem bolidu, ale niczego to nie zmienia. Tylko naprawdę utalentowany zawodnik jest w stanie cały czas ( i przez tyle lat ) wyciągać z bolidu tyle co Hamilton, zachowując motywację na najwyższym poziomie.


avatar
AndrzejOpolski

28.10.2020 13:35

0

Usunięty


avatar
dody

28.10.2020 14:42

0

Usunięty


avatar
Skoczek130

28.10.2020 16:29

0

@dody - wytknąłeś Eltonowi orientację seksualną.Masz z tym jakiś problem? Poza tym osiągnięcia piosenkarza są nieporównywalnie wyższe od osiągnięć kierowcy wyścigowego. Bo czym jest Hamilton bez dominującego bolidu? ;)


avatar
dody

28.10.2020 16:45

0

34 haha nie mam problem. Dobrze ze Elton ma knighthood. Osiagniecia piosenkarza czym jest wyzsze od osiagniecia kierowcy? Chyba jestes glupy co? Hamilton bez dominujacego bolidu jest Hamiltonem.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu