Zespół Saubera podczas oficjalnej prezentacji nowego sponsora tytularnego, marki Alfa Romeo w muzeum koło Mediolanu zaprezentował swoje nowe barwy.
Przez ostatnie trzy sezony szwajcarska ekipa ścigała się w niebieskich kolorach, ale od sezonu 2018 w związku z nawiązaniem współpracy z włoskim producentem zupełnie zmieni swój wizerunek.Alfa Romeo należy do Grupy Fiat Chrysler Automobiles, której dyrektorem zarządzającym jest również prezes Ferrari, Sergio Marchionne. Zespół Saubera na początku roku podpisał wstępnie umowę na dostawy silników z Hondą jednak bardzo szybko wycofał się z niej po tym jak do prowadzenia projektu zaangażowany został nowy szef zespołu, Fred Vasseur.
Marka Alfa Romeo zostanie na razie jedynie sponsorem tytularnym Saubera, ale jej obecność będzie wyraźnie zaakcentowana i nie wykluczone, że wraz z pojawieniem się nowych regulacji silnikowych marka ta pod wodzą Sergio Marchionne będzie chciała wykonać następny krok ku pełnoprawnemu powrotowi do królowej sportów motorowych.
Podczas konferencji prasowej pod Mediolanem oprócz Sergio Marchionne obecni byli również Chase Carey, CEO F1 oraz Jean Todt, przewodniczący FIA, co tylko potwierdza jak ważne jest to wydarzenie dla wszystkich szefów Formuły 1.
Zaprezentowany pokazowy bolid w dużej części jest koloru białego, ale pokrywa silnika na której umieszczono logo włoskiej marki pokryta jest ciemną czerwienią.
Podczas uroczystości potwierdzono również, że kierowcami zespołu w sezonie 2018 będą Charles Leclerc oraz Marcus Ericsson, a Antonio Giovinazzi będzie pełnił rolę kierowcy testowego.
02.12.2017 12:40
0
Jakie to mega smutne jest. Trzymają kierowce, który od 2015 nie zdobył punktu i blokuje miejsce dla lepszych kierowców. Mam nadzieje, że rezerwowy wskoczy za Ericsona w trakcie sezonu .
02.12.2017 13:24
0
@1. blind6 A ja się cieszę, że zespół ma jeszcze coś do powiedzenia w sprawie kierowcy (jakikolwiek by on nie był).
02.12.2017 13:35
0
@1 Sądzę iż w poprzednim sezonie w barwach Saubera to i Alonso miał by problem ze zdobyciem punktów
02.12.2017 13:47
0
Ładnie wygląda, dużo lepiej niż poprzednie malowanie jak dla mnie :)
02.12.2017 13:51
0
@1 zauwaz ze wygral pare wyscigow z Wehrleinem wiec albo on nie jest taki najgorszy (choc dobry nie jest) albo Wehrlein byl tylko troche lepszy. Sama kolorystyka nie jest zla, troche nudne to malowanie ale ujdzie w tloku. Choc mogliby z tymi paskami niebieskimi sie bardziej postarac i zrobic cos z wieksza fantazja.
02.12.2017 14:03
0
Skład do przewidzenia. Jeden kierowca od Saubera drugi od Ferrari. Malowanie mi sie podoba.
02.12.2017 14:37
0
Malowanie eleganckie, taki "polski bolid". Aż żal, że "Kubek" nim nie pojeździ.
02.12.2017 14:40
0
"Zaprezentowany pokazowy bolid w dużej części jest koloru biegłego," Chyba białego ;)
02.12.2017 15:57
0
Malowanie takie sobie liczyłem na dużo czerwonego połysku a tu biały ostatnie ładne malowanie było jak kubica jeździł , brak mi sponsora na tym białym I brak KOŃCZYNY charakterystycznej dla wyścigowych ALF
02.12.2017 15:59
0
Czy Sauber otrzyma w przyszłym sezonie nowe silniki Ferrari, czy będzie jeździł na tegorocznej specyfikacji? Może w przyszłym sezonie będą w stanie powalczyć z toro rosso i haasem - byłoby niezłe. Malowanie zdecydowanie lepsze niż dotychczasowe niebieskie.
02.12.2017 16:08
0
@7 Ty też nim nie pojeździsz, więc o co cho? :D
02.12.2017 16:14
0
Alfa nie jest tylko sponsorem tytularnym
02.12.2017 16:16
0
The partnership, which includes a strategic, commercial and technological cooperation between Alfa Romeo and the Sauber F1 Team, will enable the exchange of engineering and technical know-how, and provide new opportunities for the two organizations within Formula One and beyond. Alfa nie jest sponsorem tytulanrnym
02.12.2017 16:25
0
Piękny! Nie wiem jak wam, ale mi się bardzo podoba. Świetnie widzieć Alfę Romeo w F1.
02.12.2017 16:29
0
Elegancki, podoba mi się. Mam nadzieję, że Leclerc będzie punktował. Co innego z Ericssonem- znowu poszła kasa.
02.12.2017 16:57
0
Co Marcus wnosi do zespołu oprócz pieniędzy? 2015-16, o punktu walczy wyłącznie Nasr, 2016-17 o punkty walczy wyłącznie Wherlein, nadchodzi sezon 17-18 i zapowiada się, że znów zespół Saubera stawia na jednego kierowce. Mają jaja, trzeba przyznać.
02.12.2017 17:10
0
13. toddlockwood
02.12.2017 17:11
0
13. toddlockwood poki co jest to tylko naklejkaa na bolidzie i marketingowy belkot. Moze pozniej bedzie cos wiecej.
02.12.2017 17:15
0
@7. kisiel81. Raczej "Monakijski"
02.12.2017 17:41
0
@16. W sumie w chwili obecnej Markus nic nie wnosi do zespołu gdyż jego sponsorzy są teraz właścicielami zespołu a więc jest tylko dla zasady aby w zespole był Szwed. Niektórzy mówią że wygrał z Wehlreinem kilka razy tylko jaka to była wygrana? Gdyby punkty były rozdawane do ostatniego miejsca to byłoby lepiej widać różnice a raczej przepaść jaka dzieli go do Wehlreina. Przyznaję że szkoda mi Pascala. W Manorze on walczył o punkty dla zespołu i Sauberze również.
02.12.2017 18:26
0
Alfa Romeo może stworzyć własny silnik, czy jakaś osoba obeznana wie jak to działa w ich autach turystycznych ? tak samo w McLarenie ? bo pamiętam że w 2011 roku chciano aby nie fabryczne zespoły na pokrywach silników miało logo oficjalnego dostawcy, Alfa Romeo Sauber Ferrari F1 TEAM no ładnie ładnie
02.12.2017 19:12
0
Nie martwcie się, nie będzie tak wyglądał - dojdzie "halo"... @9 KOŃCZYNY ???
02.12.2017 20:19
0
Ja jako fan marki Alfa Romeo niezmiernie się cieszę.
02.12.2017 20:55
0
#22 alfa quadrifoglio wpisz sobie , ta kończyna jest malowana na sportowych wersjach Alf , malowano ją na bolidach , kiedyś nie namalowali i kierowca zginął później już malowali miała ona dawać szczęście ...
02.12.2017 21:24
0
Nie kończyna tylko koniczyna
02.12.2017 22:48
0
@20 Takich ludzi, jak TomPo nie przekonasz, on nie widzi że pomimo tego, że Ericsson nie zdobył żadnego punktu, Wehrlein wygrał z nim w zdecydowanej większości wyścigów, to i tak dla niego Szwed będzie lepszy. Być może ma coś do Pascala, kto wie... Ericsson to dno i kilometr mułu. W stawce nie ma gorszego zawodnika (pomijam dwójkę debiutantów TR, bo oni muszą się jeszcze ogarnąć. Zwykły paydriver bez talentu, bez jaj. Już Kwiat jest od niego lepszy, a taki Giovinazzi po pewnym czasie by go objechał. Gdyby nie kasa, wyleciał by z F1 po pierwszym sezonie.
02.12.2017 23:04
0
Ja to bym sie nie zdziwił gdyby Leclerc wyrósł na mistrza. I to nawet w tym zespole po 1-2 sezonach.
03.12.2017 00:04
0
Niezbyt ładny.. mogliby coś z zieleni dorzucić np. A pozostali sponsorzy odeszli ? Tak poza tym, F1 zmierza w złą stronę.. czyli Sauber zamiast być zespołem z aspiracjami będzie tylko parobkiem Ferrari. Podobnie jak Toro Rosso dla RBR. Jedyny plus to że może McLaren powalczy coś. Tak w sumie o tytuł mogą walczyć Mercedes, Ferrari, Red Bull i kiedyś tam Renault może. Reszta to tylko parobki i satelickie zespoły.. szkoda. Ja bym tam wolał żeby każdy zespół rywalizował z każdym.
03.12.2017 00:19
0
@28 Trzeba by zmienić system rozdziału zysków, a na to nie zgodzą się czołowe ekipy, chyba że Liberty pójdzie z nimi na wojnę i dopnie swego.
03.12.2017 07:10
0
@18. kempa007, 21. XandrasPL Wydaje mi się, że to zawsze będzie "tylko naklejka". Jakoś nie chce mi się wierzyć, by należąc do jednego koncernu i będąc zarządzanymi przez jedną osobę, prowadzili dwa, całkiem osobne programy rozwojowe silników. Zapewne zespół aerodynamików będzie osobny, ale tak ważne, pracochłonne i kosztowne elementy jak silnik, będą wspólne.
03.12.2017 09:15
0
Dużo ładniej wyglądałby na supersoftach z czerwonym paskiem, ale i tak jest super!
03.12.2017 10:21
0
RB2017 - sprawdź czym się różni kończyna od koniczyny.
03.12.2017 10:46
0
WOW! Cieszę się, że się podnieśli. Kolorystyka mi się podoba, a zwłaszcza znaczek Alfa. DObry kierunek dla Saubera.
03.12.2017 13:54
0
No, i to jest dobry plan. Ferrari wykupi połowę stawki i będą im kazali pracować na rzecz Vettela. Nawet jeśli w bezpośredniej walce nie zagrożą Mercowi, to i przy samym dublowaniu mogą nieźle pomóc :D A tak poważnie, to ładne malowanie, tylko ten Ericsson... Aż mnie szlag trafia, jaki jest sens trzymania go?... Udało się pozbyć Gutiereza i Palmera, jeszcze tylko on został i będzie ta stawka jako tako wyglądała.
03.12.2017 16:30
0
@21. Nie ma szans na własny silnik Alfy Romeo, było by nielogiczne aby jeden koncern budował dwa silniki F1, strata pieniędzy. Oczywiście gdy Alfa wróci do F1 na poważnie, to prawdopodobnie Alfa dostanie status dostawcy silników. Ale to będzie tylko dla marketingu, promocji marki, jak w przypadku silników "infiniti" kiedys w red bullu, albo obecnie TAG H. silnik napewno będzie nazywał sie Alfa Romeo na potrzeby promocji marki, natomiast 100% będzie to silnik Ferrari.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się