WYNIKI Jerez [ 18 marca 2009 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 H.Kovalainen McLaren 1:18.202 85
2 K. Nakajima Williams 1:20.014 103

komentarze
  • 49. walerus
    • 2009-03-18 21:22:08
    • *.adsl.inetia.pl

    mcl w kulki leci i tyle - jakby nie byli mocni to Hamilton byłby już siwy....

  • 50. AndrzejOpolski
    • 2009-03-18 21:24:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Raven89: McLaren korzystał z danych Ferrari w 2007r. Wiemy to z e-maili Alonso/de la Rosa. W sezonie 2008 zamrozili "newralgiczne elementy" na co zgodziła się FIA. Dla ciebie niańczą Hamiltona a dla mnie jest on po prostu lepszy od Kovalainena, który posiada ten sam bolid. Semantyka.

  • 51. Marcin157
    • 2009-03-18 21:24:19
    • *.cable.wsm.wielun.pl

    BMW ma nowego sponsora logo GO-GP.ORG podróźować będzie po całym świecie zapraszajac do odwiedzenia prowincji Gauteng w Afryce południowej - informacja zaczerpnięta z oficjalnej strony BMW Sauber.

  • 52. Ra-v
    • 2009-03-18 21:38:20
    • *.adsl.inetia.pl

    @AndrzejOpolski - czy jest tak do konca lepszy to moze byc kwestia sporna bo gdyby traktowali ich na rowni i wspierali tez Heikkiego a nie mieli go w d**ie to mogloby byc roznie... poza tym wydaje mi sie (nie mowie ze na pewno bo to tylko domysly) ze wokol bolidu hama to skacza i uwijaja sie jak mrowki zeby tylko go perfekcyjnie ustawic a Heikkiemu naleja cysterne i maja z nim spokoj bo wiedza ze nie wywinie im juz numeru jak np podczas kwalifikacji do GP UK 2008.

  • 53. panicz1992
    • 2009-03-18 21:43:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawy artykul do przeanalizowania http:// tnij. org/ f1rozklad09

  • 54. gawka
    • 2009-03-18 21:57:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Coś tu jednak MCL kreci, wczoraj HAM na krotkich stintach ledwo 1:19.121s a dzis Koval o sekunde szybszy. Może dzis zasuwają bez Kersu? Albo ta ich słaba forma to troche zaslona dymna. A w Australii bedą walczyć o pudło i chwalić się jakim to zaj...tym teamem są i jak szybko robią postępy.

  • 55. AndrzejOpolski
    • 2009-03-18 21:59:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ra-v: przez lata piętą achillesową teamu McLaren było równe traktowanie swoich kierowców. Jest to zdanie wielu fachowców tego sportu. Zarzucano szefostwu McLarena ten błąd dając za przykład Ferrari, które postawiło, jak wiemy z 7-krotnym zyskiem, na Michaela Schumachera. Opinia o niańczeniu LH ma swoje korzenie w sezonie 2007 kiedy to "rookie" Hamilton okazał się już w pierwszych startach w F1 fenomenalnym kierowcą, w dodatku pozbawionym respektu przed dwoma tytułami MŚ Fernando Alonso. Ferdek nie mógł tego znieść i wrócił do Renault gdzie zagwarantowano mu oficjalnie status kierowcy nr 1 w teamie i pracę pod niego. Wracając do McLarena. Nie czarujmy się nawzajem: Kovalainen jest bardzo dobrym kierowcą, jak każdy w F1, ale lepszym jest Hamilton, który w dodatku ma "pazur", lubi jechać "na krawędzi", chce wygrywać a nie zdobywać punkty i jest medialny.

  • 56. hot dog
    • 2009-03-18 22:06:43
    • *.222.244.179

    Maclaren wraca z dalekiej podroży.... i bardzo dobrze będzie ciekawiej. Tak jak zapowiadali eksperci - ten zespól potrafi z dnia na dzień poprawić bolid....

  • 57. Cwirs
    • 2009-03-18 23:17:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiem Wam, kieruje ten post do Pana Andrzeja oraz Mastera666. Na McLarenie juz ZAWSZE bedzie wisialo to, ze sa zwyklymi cziterami, nie zatra juz tego nigdy. Zeby wygrali wszystko do konca, to zawsze luz beda dla mnie lochy. Tyle

  • 58. daniel.dk
    • 2009-03-18 23:18:29
    • *.chello.pl

    @AndrzejOpolski, <żółwik>

  • 59. Cwirs
    • 2009-03-18 23:19:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten post kieruje do Pana Andrzeja oraz Master666, otoz McLaren juz nigdy nie zmaze z siebie tego co zrobili, takich rzeczy sie nie wybacza i pietno pozostaje juz na zawsze, zeby nie wiem co zrobili i zdobyli, na zawsze pozostana lochami

  • 60. Cwirs
    • 2009-03-18 23:19:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sor za dubel, problem z przegladarka

  • 61. pio1888
    • 2009-03-18 23:26:48
    • *.236.8.60

    Ignorujecie Mcl a zobaczycie że w australii pokaża swoją szybkość, Mcl to marka, mają jednych z najlepszych inżynierów. Nie wiem dlaczego nie nawidzicie Hamiltona i Nicka, widać że wszyscy polacy od urodzenia są zawistni i wesza spisek. Tak naprawde Hamilton jest lepszy od Kubicy, dużo częsciej wyprzedza i ma bardziej agresywny styl jazdy, nawet jak się ogląda f1 w telewizji to jakby kovalainen i Ham mieli te same kaski to i tak rozpoznałbym styl Ham. On bedzie mistrzem jeszcze przynajmniej 2-3 razy. Kubica nie jest znowu aż takim rodzynkiem wsród kierowców, owszem jest polakiem i mu wszyscy polacy kibicują ale wydaje mi się że jest kilku kierowców od niego szybszych.

  • 62. pio1888
    • 2009-03-18 23:33:07
    • *.236.8.60

    zobaczcie sobie na testy w poprzednim sezonie, Bmw kreciło czasy w okolicy środka stawki, a toyota i wiliams jedne z najszybszych. W tym roku też tak będzie że jednak mcl pokaże swoją siłe i nadal z ferrari będa dominować ( mają wieloletnie doświadczenie, dzisiejszy czas kova wsjazyje że uporali sie z kłopotami, albo ukrywali forme, albo niewiadomo dalczego..... Z was tacy eksperci że po samych czasach widzicie faworytów, jak nawet kierowcy nie wiedzą jak wygląda konkurencja to wy wiecie już przed wyścigami kto wygra, ekperci od 7 boleści. wszyscy ukrywają swój potencjał, i az zal się czyta niektóre posty.

  • 63. Cwirs
    • 2009-03-18 23:55:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "ale wydaje mi się że jest kilku kierowców od niego szybszych" owszem, wydaje Ci sie, bo szybszy jest tylko 1 i nazywa sie Fernando Alonso :]

  • 64. Cwirs
    • 2009-03-19 00:01:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A jeszcze mam pytanie do Mastera666 "Na Twoim miejscu przejmował bym się o formę Ferrari, bo moim zdaniem na walkę o zwycięstwo nie mają szans" jakies argumenty na poparcie tego wywodu masz ? Pewnie Ferrari w ostatnich latach slabo w klasyfikacji konstruktorow, bo innego wyjscia nie widze. Bo po slabych czasach McLarena piszesz, ze bedzie bardzo mocny, to powiedz co masz na Ferrari

  • 65. mpstir
    • 2009-03-19 08:36:16
    • *.quick.net.pl

    pio1888, piszesz, że ,,Tak naprawde Hamilton jest lepszy od Kubicy, dużo częsciej wyprzedza i ma bardziej agresywny styl jazdy, nawet jak się ogląda f1 w telewizji to jakby kovalainen i Ham mieli te same kaski to i tak rozpoznałbym styl Ham". Czyli w/g Ciebie Kubica z tego powodu, że mniej wyprzedza i ma mniej agresywny styl jazdy jest gorszy. Przypomnę Ci tylko, że RK miał również bardzo agresywny styl jazdy jak BMW jeździło na Michelin, ale musiał go zmienić jak w F1 pozostał tylko Brickstone, ze względu na inną charakterystyke. A co do wyprzedzania, to mając najszybszy bolid w roku 2008 można sobie pozwolić na efektowne wyprzedzania (tak jak GP Belgi) i potem być zdyskwalifikowanym, ale nawet Villeneuve , choć wyleciał z BMW na rzecz RK, to przyzał, że w sezonie 2008 tylko Kubica nie popełnił prawie żadnego błędu (w przeciwieństwie do Hamiltona) i mając wolniejszy bolid pokazał jak można wyciskać maksimum możliwości z samochodu. Gwarantuje Ci, że gdyby RK w sezonie 2008 jeździł McLarenem, a Hamilton BMW, to wątpie na podstawie ilości popełnionych błędów przez Hamiltona, czy byłby w szóstce.

  • 66. sivshy
    • 2009-03-19 09:26:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    RK MIAŁ agresywny styl jazdy, ale go zmienił na rzecz stylu, który pozwala mu popełniać mniej błędów. Albo jedziesz na krawędzi i jesteś piekielnie szybki, albo nie popełniasz błędów. Który styl jest lepszy? Ano bywa różnie, więc trudno powiedzieć. W każdym razie czepiacie się Hamiltona, ale Senna, Schumacher, czy inni kierowcy, którzy również jeździli na krawędzi, zawsze popełniali błędy. Bo taki mieli styl. Nikt nie jest nieomylny, ale jadąc na krawędzi dużo łatwiej o błąd. Stąd nawet wielcy mistrzowie, najwięksi z największych, czasem popełniali błędy. Hamiltonowi też się to zdarza, ale dla malkontentów to już jest powód, aby tylko mu dokopać.

  • 67. robtusiek
    • 2009-03-19 09:33:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Alez duzo @AndrzejOpolski sie opisal, musial sie zdenerwowac;))) Denerwujcie go wiecej, bo naprawde milo sie czyta jego argumenty przeciw innym, poprostu sciera ich na pyl hehe:) Co do McLaren-a to wierzylem w nich od poczatku i dalej wierze choc przyznam ze za nimi nie przepadam, ale sa solidnym i doswiadczonym TEAM-em, w Australii pudlo dla nich.

  • 68. Shallan
    • 2009-03-19 10:15:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @sivshy Każdy kierowca w F1 jeździ na krawędzi - te samochody są tak skonstruowane - albo jedziesz na maksa, albo jedziesz poboczem. Styl jazdy narzuca charakterystyka bolidu - a ta w przypadku BMW w drugiej części sezonu nie dawała wielkiego pola do popisu. Na wielu GP w drugiej części sezonu na ujęciach z kokpitu Kubicy było widać, jak walczy z niestabilnym bolidem o utrzymanie się na torze. Porównaj sobie teraz osiągnięcia Nicka i Roberta i sam wyciągnij wnioski. Czy dało się zrobić więcej samochodem, który chciał "zabić" na każdym zakręcie? Ja uważam, że nie. Jeśli byłoby inaczej, wielu ekspertów na całym świecie nie mówiłoby o Kubicy, że był najlepszym kierowcą sezonu 2008.

  • 69. dick777
    • 2009-03-19 12:02:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widzieliście, jak czas wykręcił dzisiaj Nakajima. Nawet jeśli na oparach, to i tak jest świetny. Prawie sekunda przez McLarenem.

  • 70. Master666
    • 2009-03-19 12:50:22
    • *.dolsat.pl

    Cwirs - pisałem już o tym: 2009-03-18 20:22:32

  • 71. atomic
    • 2009-03-19 13:31:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    może mcl postawi w pierwszym wyścigu na kovala skoro lepiej kręci bolid???

  • 72. kamil6761
    • 2009-03-19 15:34:25
    • *.tvgawex.pl

    ale fantastyczny czas Nakajimy: 1:17.494 co prawda w symulacji kwalifikacji, ale to i tak 4 sekundy lepszy od najlepszego czasu Brawn GP, a to Nakajima...teraz jestem na 95% pewny, ze BMW w Australii ma co najmniej zwyciestwo...

  • 73. kamil6761
    • 2009-03-19 15:34:57
    • *.tvgawex.pl

    przepraszam, oczywiscie 4 setne sekundy lepszy od Brawn GP

  • 74. Skoczek130
    • 2009-03-19 15:38:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No ciekawe czy to nie tylko przejażdżka na oparach dla uspokojenia prasy, ale raczej to nie powinno wchodzic w grę. Mam tylko nadzieje, że nie będą mieli najszybszego wozu, jak przez dwa lata. W końcu jak się to mówi "do trzech razy sztuka".

  • 75. pz0
    • 2009-03-19 15:42:23
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Każdego dnia czasy powinny być lepsze, po prostu na torze jest coraz więcej gumy i rośnie przyczepność.

  • 76. tt16
    • 2009-03-19 16:04:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kamil6761- 4 dziesiąte sekundy.
    No Kazuki pokazał teraz klase. Niektórzy pewnie teraz bedą sądzić, że jak taki czas zrobił to ma DUŻE szanse na podium. Ale moim zdaniem na takim portalu jak formula1.pl to chyba tylko pojedyńcze przypadki:D:D

  • 77. wojtek17
    • 2009-03-19 16:04:51
    • *.254.193.179

    Mclaren jednak znalazł lepsze ustawienia przedniego skrzykła

  • 78. tt16
    • 2009-03-19 16:05:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    podium oczywiście w GP Australii i innych GP

  • 79. sivshy
    • 2009-03-20 09:26:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    styl jazdy owszem wymusza bolid, ale nie tylko. Każdy kierowca ma inne preferencje. Jeden preferuję jazdę na maksa, inny woli zrobić to płynniej. Dla nas, zwykłych śmiertelników, każdy kierowca F1 jeździ na krawędzi, ale w ich obrębie można wyróżnić tych bardziej i mniej 'cisnących'. Po części, styl jazdy wymusza również bolid, tu masz rację. Dlatego tak często słyszymy o tym, że dany kierowca musiał zmienić styl jazdy "bo cośtam". Wiadomo też, że gdy bolid nie prowadzi się stabilnie, trudno jest, w sporcie, gdzie dużo zależy od płynności przejazdu, coś zwojować. Dlatego każdy kierowca ma inną taktykę jazdy, wymuszoną po części przez jego preferencje, jak i przez bolid. Stąd jedni popełniają więcej błędów i błyszczą niesamowitymi czasami, a inni imponują brakiem błędów. I dlatego tak trudno to pogodzić. Wpływa na to również wiele innych czynników, jak balans i ogólne prowadzenie się auta, ale po części tak to właśnie moim zdaniem wygląda.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2020 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo