Ecclestone: Renault zostanie w F1
Bernie Ecclestone ostudził nieco emocje związane z plotkami dotyczącymi przyszłości zespołu Renault.Bernie Ecclestone tymczasem w wywiadzie dla The Times powiedział, że Formuła 1 nie straci kolejnego producenta.
„Musimy zakończyć już całą sprawę z Renault. Jesteśmy w trakcie robienia tego.”
„Jestem pewny, że zobaczymy Renault pod nazwą Renault w przyszłym roku w Formule 1 i w kolejnym, i w następnym” zakończył posiadacz praw komercyjnych do F1.
Słowa Ecclestone'a nie zmieniają jednak faktu, że o udziały w zespole Renault F1 jak na razie zabiegają Gerard Lopez (biznesmen związany z agencją Gravity oraz firmą Mangrove) oraz David Richards (szef Prodrive).
komentarze
1. Kimi Rajdkoniem
Ciekawe kto będzie drugim kierowcą
2. gryzipiorek
Co należało udowodnić - tak miało być. Budują silną ekipę..
3. kumahara
2. gryzipiorek: tak można by spuentować obecne Renault, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość.
4. gryzipiorek
3. kumahara - ano właśnie - cierpliwość i zdrowy rozsądek popłaca - wbrew wcześniejszym ekwilibrystycznym spekulacjom dziennikarzy.
Też się denerwowałem..
5. Peti_bis
Można go lubić lub nie, ale jeżeli Berni tak mówi, to musi mieć pewne wiadomości na ten temat. Swoją drogą widać, że to tylko kewstia polityki.
6. Manonfire
"Zobaczymy Renault pod nazwą Renault jako dostawcę silników (oraz nieprzyjemnych emocji dla fanów KUB). Zrobimy też kilka fajnych przekrętów, żeby w prasie było głośno. Sezon będzie emocjonujący" - między wierszami powiedział Bernie Ecclestone.
7. fabian
Tymniemniej narobiłem sobie smaku ewentualnym przejściem polaka do Mercedes GP. No cóż, "nie zawsze musi być kawior". Oby w Renault działo się coraz lepiej i obyśmy mieli dużo pozytywnych emocji związanych z Robertem Kubicą.
8. zakop
Wreszcie coś wiadomo; typujmy drugiego kierowcę - partnera Roberta?
9. Kornik
Jak Heidfeld pójdzie do Mercedesa to sie chyba powiesze
10. M@teuka
nie Ty jeden..
11. gryzipiorek
Właścicielem Prodrive jest David Richardson. Kiedyś prowadził Benetton oraz BAR.
Renault-Prodrive może być bardzo mocny - może nawet już w sezonie 2010.
Będzie dobrze.
12. orinocoPL
Nick Heidfeld w Mercedesie... prawie jak dobry kierowca F1... Prawie robi wielka róznice...
A Renault? Poczekam do 14 grudnia...
13. jar188
Codziennie inne i sprzeczne informacje, codziennie inne komentarze i interpretacje ;)
14. Jasiu xD
8. zakop - moim zdaniem Di Grassi
15. Gosu
Trochę nas uspokoił, ale dalej trzeba traktować to w sferze plotek.
16. Kimi Rajdkoniem
11. gryzipiorek- Wszystko się zgadza, ale David Richards. BAR nie był zbyt mocny, chociaż Takuma Sato robił czasem cuda.
Co do Mercedesa: nie jest powiedziane, że będzie mocny w 2010. Drugą część sezonu 2009 Brawn przegrał, do tego wymiana kierowców. Wg mnie 3-4 miejsce w stawce, Za Makami, RedBullem, gdzieś obok Ferrari
17. FAster92
Tylko się cieszyć
z tej inf.
18. Miro66
A mi się wydaje, że Ferrari z Alonso będzie bardzo mocne. Chociaż trudno typować, jest tyle zmian, nowych zespołów, roszady kierowców, silnik Coswortha - duża niewiadoma, zakaz tankowania, 26 bolidów itd. Właściwie to 2010 to jedna wielka niewiadoma. Jedno jest pewne, będzie ciekawie.
19. jfc
No to gratuluję tym co się chcą wieszać! Albo niech nie pier..olą głupot albo niech szykują sznury.
Kogo Mercedes ma wziąć do swojego zespołu jak nie Heidfelda? Schumi zostaje w Ferrari, Kimi do Citroena, Kubica w Renault. Ostatnią możliwą opcję - Kovala? Kierowcę słabszego lub na tym samym poziomie co Heidfeld? Heidfeld na 80% jest już w Mercededsie. I może tam być naprawdę niezły...
20. grzes12
No tak !! wczoraj była fuzja , a dzisiaj rywalizacja potencjalnych nabywców o przejęcie Renault ....
Zobaczymy co będzie jutro !!!
21. Lipton
Przeczytajcie newsa o Renault na F1 sport. To co oni robią to jest kpina ! Jeżeli wierzyć wszystkim tym spekulacjom to okazuje się, że Lopez przejmuje zespół, który nazywa się Renault, a nim nie jest. Sorry, ale jeżeli Morelli nie zamieścił w kontrakcie klauzuli o odejściu przy zmianie właściciela zespołu to jest gó*****, a nie managerem.
"Sytuację komplikuje jednak fakt, że kierownictwo zespołu wolałoby, aby to Richards przejął zespół. Zaangażowanie posiadającego duże doświadczenie w sportach motorowych Richardsa pozwoliłoby zniknąć nazwie francuskiej marki z Formuły 1, a jedynym obszarem jej aktywności byłyby dostawy silników."
Nie dziwie się, Richardsowi i całemu kierownictwu zespołu. Przy zmianie na tego właściciela Renault przeżyło by drugą młodość z rocznika 2006. Póki co Robert uciekaj, bo po przejęciu zespołu przez Lopeza nie będzie w nim ciekawie. Jestem tego pewien.
22. Miro66
Heidfeld może zostać w Sauberze, a Haug zapowiadał niespodziankę jeśli chodzi o obsadę. Heidfeld nie byłby żadną niespodzianką. Jest czymś tak oczywistym, przewidywalnym wręcz nudnym jak ziemniaki na drugie danie.
Swoją drogą Mercedes może być bardzo mocny w 2010, bo słaby to napewno nie będzie i Heidfeld mógłby być bardzo konkurencyjny w 2010. Ale komuż to Sauber podarował bolid F1 ? Kubicy czy Heidfeldowi ? Kto jest jego cichym pupilkiem ? Na co czeka tak długo Heidfeld?
Na 99 procent lojalnie Heidfeld zostanie w Sauberze.
23. strong1
Ccałkiem spokojnie dopijam trzecią kawę.Don't worry be happy-tu tu tu tu tu tu/...
Macie rację ten Lopez to przecież nowy team za nim stoją ten mało wydarzony Chińczyk oraz Żak Winowlew.Tyle,że Renaultdalej byłoby tu właścicielem,tyle,że we własnym zespole straciłoby 75 procent akcji,ale nie płaciłoby CA. Benek jest za.
Dziś jest plotka taka,jutro może być inna...:(
24. loko
ten Lopez to jakis dealer narkotykowy czy cus ? pewnie w bolidach dzialki bedza przemycac i wot patent na utrzymanie zespolu f1.
To jakies kpiny i poprosze o dokladke prodrive.
(zdaje sie ze ogranicze czytanie bo czuje sie coraz gorzej.
25. strong1
@23 "Renault dalej".
22Miro66 kiedy on to mówił? dawno temu.,Może niespodzianka już odjechała do WRC,a może był nią Heidfeld wcześniej najbardziej ze wszystkich kierowców niedoceniony,jak to ujął Withmarsh Schumacher za stary ,reszta za młoda,a Koval mniej regularny,Kubica z kolei zamotany jak małe "WuWu" w jakiś układ.
26. Miro66
Ghosn to zimny drań, który przyszedł z Nissana do Renault. Znany jest z cięcia kosztów i oszczędności. Ludzie dla niego niewiele znaczą.Nie wróży to dobrze zespołowi Renault. W/g mnie zarząd Renault nie zastanawia się czy odejść z F1 tylko w jaki sposób to zrobić.Zresztą po tych pogłoskach już to widać. Powód jest jeden.Mamy kryzys a zespół Renault nie ma wyników. Więc nie ma co inwestować. Koniec, kropka. Taki jest Ghosn.
27. grzes12
26 Miro66
Żeby Renault chciało rzeczywiście odejść , to po znalezieniu nowego nabywcy , nic nie musiałoby kombinować , gdyż wszystkie zobowiązania Renault przeszłyby na nowego właściciela zespołu, łącznie z porozumieniem CA ....
28. gryzipiorek
16. Kimi - rzeczywiście nic specjalnego David Richardson z Prodrive nie osiągnął, ale nie jest nowicjuszem w F1 i wie o co w tym wszystkim chodzi.
Ponadto, Gerard Lopez (biznesmen związany z Gravity) - ma kierować całym przedsięwzięciem - a nie Renault. On starał się przejąć BMW - latem tego roku.
Czyli - jest kasa, jest silnik, jest nowy team - wszystko, czego potrzeba. A fabryka Renault - w tle nie będzie musiała denerwować się wynikami.
To już podobno stało się faktem (podobno, bo pod stołem nie siedziałem).
Dlatego uważam, że będą silni.
29. ris
W związku z tym, że wszystko się układa pozytywnie, uprzejmie informuję , że do rozpczęcia sezonu 2010 zostało jedynie 2398 godzin (:_:) (:_:) (:_:) (:_:) (:_:)
30. gryzipiorek
29. ris - i co my poczniemy z tyloma godzinami ? i z tak dobrze rozpoczętym dniem ?
31. Miro66
27.grzes12
Przykład Toyoty uczy, że można wycofać zespół spontanicznie wiele na tym tracąc. Ghosn zna ten przykład i nie chce tracić tak wiele jak Toyota. Sauber wszak wszedł na miejsce Toyoty ( czyli Toyota tak łatwo nie sprzeda już resztek zespołu, bo nie ma już miejsca w F1). Widać też, że niełatwo znaleźć finansowanie całej tej zabawy. Nie każdy jest Mercedesem. I nie każdy ma taką sytuację jak oni po wycofaniu lokalnego rywala (BMW).I nie każdy zespół ma wyniki i potencjał ludzki jak Brawn GP. Wiele skłania do tego, żeby znowu patrzyć na F1 przez pryzmat ludzi nawiedzonych, zapaleńców a nie przez pryzmat wielkich koncernów.
Widać, że sprzedać duży zespół bez wyników za przyzwoite pieniądze nie jest dziś łatwo.Ghosn o tym wie, bo na finansach się zna (wcześniej był dyrektorem finansowym Nissana).
Jak dla mnie to delikatna operacja finansowa, aby jak najwięcej ugrać kasy dla Renault. I nie widać wielkiej chęci jazdy dalej...
32. gryzipiorek
31. Miro - Moim zdaniem wszystkie teamy fabryczne - koncerny - popełniają ten sam błąd - od Hondy poczynając, BMW, Toyoty a teraz Renault. To są raczej kłopoty koncepcyjne wewnątrz zarządów fabryk-molochów, a nie samych teamów F1. Inaczej kieruje się małym zakładem produkcyjnym, a inaczej międzynarodowym koncernem. Inaczej buduje się bolid F1, a zupełnie inaczej seryjny samochód turystyczny. Choć akurat motoryzacja wiele zawdzięcza Formule 1.
Tak na marginesie Toyota nie chce sprzedawać zespołu z prostej przyczyny - nadal będą się ścigać - ale nie po torze F1. Zespół z Kolonii zostaje. Mniejsze koszty, lepszy efekt marketingowy chcą osiągnąć m.in. w WRC. . Zobaczymy, czy im się uda..
33. loko
mentalnosc ksiegowego Ghosna wiele tlumaczy. mam same negatywne doswiadczenia z takim zarzadzaniem bo ksiegowi zwykle maja blade pojecie o biznesie jaki prowadza. Czyli na razie nic nie wiadomo, czy el lopez czy prodrive ???
34. Miro66
32. Gryzipiorek
Fakt, kiedyś już byli w WRC, pamiętam jak Carlos Sainz szalał Corollką pod koniec lat 90-tych.Miałem nawet plakat tejże Corollki podpisany przez niego jak był w Warszawie :)))
35. ris
30. gryzipiorek - pogadamy o transferach i juz będzie wiosna :_)))))
36. elin
Bernie - trzymam za słowo, że Renault pozostanie w F1 ;-)
37. owadd
26. Miro66 Masz rację - Ghosn to zimny drań, który przyszedł z Nissana do Renault. Wcześniej jednak uratował Nissana przed bankructwem, a pierwsze co zrobił po przejściu do Renault to wprowadzenie surowych norm jakościowych. Być może dzięki temu Renault powoli przestaje produkować takie gówna jak np. Laguna II (maksymalnie tandetny samochód który bez przerwy się psuje...) Niemniej jednak nie da się ukryć że to zimny drań którego guzik obchodzą ludzie, a tym bardziej zespół F1 który tylko generuje koszty. Dla takiego kolesia niskie koszty są najważniejsze. Na szczęście zna się na tym co robi i pozbędzie się zespołu w bardziej przemyślany i rozsądny sposób niż np. Bmw.
38. piter_neo
Odnośnie drugiego kierowcy:
"Drugim kierowcą może zostać wskazany przez rosyjskiego sponsora, potentata telekomunikacyjnego Megafon, Witalij Pietrow. "
39. gucioF1
38. piter_neo to ja już wolę Kovala.
I znowu trzeba będzie czekać na oficjalna informację ile jeszcze ?
29. ris tylko tyle ?? :P "Zima" szybko minie i już będziemy mieli nowy sezon :)
A wracając do tematu też trzymam za słowo Berniego . Oby Robert miał dobrego i doświadczonego kolegę bo inaczej "dupa zbita" i top 3 nie będzie.
pozdrawiam
40. ris
39. gucioF1 - tylko tyle ! Jeśli cię nie powaliła ta cyfra to mogę podać w minutach ;-))))
41. gucioF1
40. ris tylko nie podawaj w sekundach bo to na pewno i mnie powali :P
42. gucioF1
P.S. Chociaż musisz dodać poprawkę (ale nie na wiatr :P )
43. jantar321
42. gucioF1 Hmm….. poprawka na wiatr…. jesteś lotnikiem lub żeglarzem?
44. loko
a to w kwestii kolegi dla Roberta ....,,Ho-Pin Tung hoping Lopez buys Renault,,...
K..wa tylko nie to !!! Tylko Prodrive.
45. mariusz-f1
gucioF1 i ris - Co wy chcecie , przecież i tak w tej przerwie zimowej dzieje się więcej niż w sezonie ! A jak wam się nudzi , to polecam gierke COD Modern Warfare 2 , + browarek i czas wam jakoś pyknie do rozpoczęcia nowego sezonu . Tylko spokojnie z tym browarem !!!! Pozdrawiam .
46. ris
41. gucioF1 -:-)
45. mariusz-f1 -:-)
47. gucioF1
43. jantar321 czasami wypiję za tych co na morzu i czuje się jak żeglarz :P
45. mariusz-f1 mój "wooden PC" nie nadaje się na tak wymagające gry :)
pozdrowionka dla ris, mariusz-f1
48. mariusz-f1
47.gucioF1 - No to pozostaje ci jeszcze browar , zawsze to coś
49. mariusz-f1
47.gucioF1 - No to pozostaje ci jeszcze browar , zawsze to coś he he . Pozdrowionka .
50. walerus
W styczniu będziemy mądrzejsi...;-)
51. dziarmol@biss
50. walerus -czy aby na pewno ?? ;-))
52. robtusiek
50. walerus trzymam cię za słowo;)
53. masaj
Ja do słów Berniego nie przywiązywałbym żadnej wagi. Renault zrobi to co będzie chciało.
Zresztą Eccleston bardzo często rzuca słowa na wiatr - przykładowo ile to już razy stawiał ostateczne ultimatum władzom toru Silverstone.
54. saint77
Jak już pisałem wcześniej - Renault zostanie w F1 w sezonie 2010.
Kubica będzie kierowcą 1 a kierowca nr 2 będzie Kovalainen lub Kobayasi.
Heidfeld zostanie w Sauberze jako nr 1 i spełni się jego marzenie.....
Nie ma co snuć domysłów o przejści Roberta do Mercedesa, bo chociaż większość tego szacownego forum włącznie ze mną bardzo by tego chciała, to jest to prawdopodobne może w 2-3%. Szybciej w Mercedesie znalazłby się HEI:)
55. loko
Renia pewnie zostanie.
Ale tak cos czuje ze fia wytnie jakis numer z silnikiem Cosworth-a. jak z 2x dyfuzorami.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz