BMW Sauber liczyło na więcej punktów w Walencji
W pierwszym wyścigu F1 w Walencji Robert Kubica zajął trzecie miejsce. To ósme podium dla zespołu BMW Sauber i piąte w tym sezonie dla Polaka. Kubica rozpoczynał wyścig o GP Europy z trzeciego pola startowego. Nick Heidfeld startując z ósmego miejsca, na mecie spadł na 9 lokatę i nie zdobył punktów.„Rozpocząłem całkiem dobrze, ale na zakręcie 1 przejechałem po krawężniku, a Lewis zamykał drzwi. Na drugim zakręcie chciałem wyprzedzić Lewisa, ale zobaczyłem, że Felipe hamuje dość wcześnie. Byłoby to zbyt duże ryzyko, gdyż mogłem przestrzelić punkt hamowania i wjechać w niego. Przez następnych kilka okrążeń byłem nieznacznie wolniejszy od Lewisa. Nagle zobaczyłem białą torbę foliową latającą po torze i nie mogłem jej ominąć, a ona utknęła pod bolidem. Nie mogłem kierować przez dwa zakręty, co było bardzo niebezpieczne. Szczęśliwie większość torby wkrótce odpadła, ale mój poziom pewności był bardzo niski w następnym sektorze, a ja straciłem około 3 sekund. Ostatecznie zakończyłem na trzecim miejscu. Ostatecznie uważam, że mój dobry w wynik we wczorajszych kwalifikacjach był kluczowy w dzisiejszym rezultacie.”
Nick Heidfeld
„To był jeden z najgorszych wyścigów dla mnie. Ukończenie wyścigu na 9 miejscu, bolidem który jest wystarczająco dobry, aby zająć trzecią lokatę to katastrofa. Po kwalifikacjach byłem całkiem pewny siebie, ponieważ zdałem sobie sprawę, że możemy tutaj dobrze wypaść. Podczas wyścigu miałem jednak olbrzymie problemy z twardszą mieszanką podczas pierwszych dwóch przejazdów, a lepiej było tylko pod koniec na miękkiej mieszance. Straciłem pozycję po starcie, a później w wyścigu nie byłem w stanie nic zyskać. Nie miałem tempa.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Przede wszystkim wyrazy uznania dla organizatorów wyścigu, za tak udaną pierwszą edycję. Atmosfera w mieście i na torze wokół zatoki jest fantastyczna. Od tej pory Walencja będzie jedną z perełek sezonu. Oczywiście cieszymy się z powrotu na podium, które jest piątym w tym sezonie dla Roberta. On pojechał solidny wyścig. Podczas pierwszych okrążeń miał pewne problemy z torba foliową, która przyczepiła się do jego bolidu i wpłynęła na jego sterowność. Po za tym oba bolidy nie miały żadnych problemów, a pit stopy przebiegły sprawnie. Start z ósmej pozycji nie był idealnym rozwiązaniem dla Nicka. Liczyliśmy, że może poprawi się o jedną lub dwie pozycje na starcie, ale w ferworze walki on niestety stracił miejsce i wtedy było właściwie po wyścigu dla niego.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„To był wyścig bez większych emocji. Najtrudniejszym mementem było dla nas to kiedy Robert poinformował nas przez radio, że ma problem. Z danych telemetrycznych mogliśmy zobaczyć, że jego auto straciło przyczepność, co było spowodowane torbą foliową, która przyczepiła się do podłogi auta. Na starcie Robert o mało nie wyprzedził Lewisa, ale ostatecznie nie udało się. Jechał dobry i równy wyścig, kończąc na trzecim miejscu. Nick startował z ósmego pola, stąd liczyliśmy, że zdobędzie mistrzowskie punkty. Niemniej, jego tempo było zbyt wolne. Oczywiście jesteśmy zadowoleni z podium Roberta, ale ogólnie liczyliśmy na więcej punktów dzisiaj.”
komentarze
1. krystian1292
strasznie słabo ostatnio Nick jeździ
2. zuczek
Taa Mario chwali organizatorów, a mało co przez śmieci, które są na torze straciliby pozycje. Jakoś na innych torach nie widać na każdym zakręcie walających się torebek, reklamówek i innych śmieci....
3. SAGE
I dobrze, bo nie mają wtedy zbyt dużego dylematu na kogo stawiać w kwalifikacjach i wyścigu. Tak myślę... ;P
4. Bmw-Sauber_fan
co do smieci to kimi tez mial cos przyczepione do przedniego skrzydla
5. Slaweczko
Jak czytam wypowiedzi szefów BMW to odnoszę wrażenie że oni bardziej są zmartwieni tym że Robert nie zdobył 10pkt. niż tym że Nick nie zdobył ani jednego.....
6. kacperboss
Wydaje mi sie ze oczekiwania szefow bmw wobec Roberta sa coraz wieksze, ale to tylko swiadczy o tym ze wiedza i widza jaki potencjal ma nasz rodak :)Szkoda tylko ze nie widza tego ze Robert wyciska z tego bolidu wiecej niz to mozliwe xD a Nick to co najwyzej moze powalczyc w srodku stawki, no chyba ze bedzie mial fart i wyjedzie SC =]
7. lioght.lk
nick jest taki slaby ze nie tylko Robert byl lepszy,ale nawet wszyscy kierowcy z niemiecka narodowoscia go wyprzedzili na mecie,a jesli chodzi o Kubice to caly czas jest lepszy w zespole BMW
8. Leeloo
Dziwię się że jeśli team BMW zrealizował wszystkie założenia na ten sezon nie zaryzykował i nie puścił Nicka na Q3 z małą ilością paliwa (np. tyle co Massa). wtedy byłaby większa szansa na więcej punktów a jeśli wyjechałby SC no to cóż albo wóz albo przewóz, kto nie ryzykuje szampana nie pije !!
9. Scofield
Cieszy, że mimo przeciwności (jak widziałem wcześniej tę reklamówkę to myślę, żeby tylko Robert w nią nie trafił) bolid BMW pozwolił Robertowi osiągnąć to co nie udawało się od paru ostatnich wyścigów, czyli dojechać na tym samym miejscu z którego startował. Natomiast co do Nicka fuksiarza to sprawiedliwości stała się zadość i cieszy, że nie szukał winy nie wiadomo gdzie ;) A gdzie szukać to najlepiej Nick wie...
10. Piotre_k
To chyba pierwszy tor, na którym zyskują ci, którzy tankują wcześniej. No i nie zgadzam się z Mario, że to będzie perełka sezonu. Ten tor jest dla mnie jakiś szary i obskórny, poza tym stawka rozjeżdża się już po 2 kółkach i nic się nie potem dzieje.
11. Znany
Klasyka, Nick słabo i już bossowie płaczą, nie zauważając podium Polaka
12. skidmarks
Piotre_K* Theissenowi chodziło o to co my zwykli zjadacze chleba nie odczujemy: laski, zapach, kibice itd. ogólnie tor sprawiał wrażenie jazdy po pit line. Te bandy są idealnym miejscem na reklamy ale na to zaczekać zapewne będzie za rok. Portowa dzielnica sprzyja śmieciom w okół pełno kontenerów. Chyba najbardziej śmieciowy tor w serialu.
13. Maxy
brawo Robert.. hm.. w sumie zrobił swoje.. utrzymał pozycje.. probował zaaatakowac.. ale takim bolidem nienajedzie daleko.. nick.. poprosze o zmiane tego zawodnika..
14. Piotre_k
skidmarks: a może nie chodziło mu o laski tylko o grid boys? ;P Bo pod tym względem to faktycznie perełka :)
15. hot dog
Jest jeden bardzo prosty spodob na wiecej punktow Heidfeld OUT. Brawa dla Roberta za solidny wyscig.
16. gigi
Udany wyścig Roberta, BMW w porządku Nick za bardzo domagał się ukarania Timo po kwalifikacjach zamiast zająć się jazdą. Mario ma problem bo jak Nick czegoś z sobą nie zrobi to chyba będzie musiał go zastąpić kimś pożyteczniejszym : )
17. button
Robert Super brawo. Ale pierwsza reklamówka na 3 miejscu w F1. Nie spodziewałem się tego.
18. obi216
Brawo Robert> Przyznam szczerze , że trochę z obawą czekałem na ten wyścig , jak i na jego ukończenie. Najpierw ta nieszczęsna torba foliowa , a potem spadek tempa po drugim pit stopie. W końcówce tempo Roberta było niebezpiecznie niskie....nie wiadomo czemu. Ponad sekunda straty na okrążeniu w porównaniu z Kovalainenem , bo akurat mało prawdopodobne by on aż tak przyspieszył. Pomijam oczywiście fakt dublowania maruderów , bo akurat obaj to musieli przejść...................
19. Dagmara_W
świetny wyścig Roberta. zachował nerwy na wodzy bo inny kierowca typu Nick zjechalby do boksu odrazu.. niestety chyba czas Heidfels sie konczy .. wkoncu tez ma swoje lata a widac ile osiagnal.. nawet raz nie zwyciezył, dlatego BMW przegra ta batalie.. brawo Robert, teraz czeka Belgia. pozdrawiam
20. hot dog
2008-08-24 21:07:37 obi216 Super miekka mieszanka oto powod slabych czasow. Byc moze wygladalo to niebezpiecznie jednak wydaje ze Kubica kontorlowal to co sie dzieje za jego plecami.
21. sivshy
Cieszę się, że jednak się myliłem, i czarny scenariusz się nie sprawdził. Robert jezdził świetnie, był szybszy od Raikkonnena i Kovalainena, chociaż ten drugi miał trochę więcej paliwa, to jednak obaj mieli też samochody z innej półki. Wielkie brawa dla Roberta i dla BMW, bo wszyscy wykonali świetną robotę. Podobała mi się próba wyprzedzenia Hamiltona po starcie. Pewnie i tak straciłby tą pozycję w wyścigu, bo Massa i Hamilton byli dzisiaj poza zasięgiem, szczególnie ten pierwszy, ale powalczyć zawsze można. Dagmara_W, zgadzam się Heidfeld nie popisał się dzisiaj. Na starcie wyprzedził go Rosberg, ale był bardzo ciężki i ciężko się było po nim spodziewać jakichś fajerwerków. Stratedzy BMW liczyli na SC, ale niestety się przeliczyli. No ale Heidfeld ewidentnie odstaje od Kubicy, więc sytuacja nie jest dla niego zbyt ciekawa, zwłaszcza że nie ma jeszcze kontraktu. O ile Kubica jest równy i kontrakt ma raczej w kieszeni, o tyle nick:Heidfeld może mieć problem. Narazie jedyna sensowna alternatywa to Alonso, ale kiedyś czytałem wypowiedź jednego z szefów BMW Sauber, kŧóry stwierdził że wolałby zatrudnić jakiś debiutujący diament, którego chciałby oszlifować. Ale tą wypowiedź czytałem już dawno i może być nieaktualna. W każdym razie, jeśli już mieliby się go pozbyć, to raczej wymienią go na Alonso, bo raczej nie wymienią go na Kliena, a tym bardziej na Asmera.
22. sivshy
Ale jestem po tym wyścigu optymistycznie nastawiony do dalszej części sezonu w wykonaniu Roberta. Przez ostatnich kilka wyścigów walczył z Raikkonnenem. Większość walk przegrał w wyścigu, ale w kwalifikacjach zazwyczaj w ostatnich wyścigach był wyżej od niego. Jeżeli więc kimi nie wygrzebie się z kryzysu, a BMW będzie chociaż w takiej formie jak dzisiaj, to jest szansa na pudło dla Roberta na koniec sezonu. Byłoby fajnie :)
23. obi216
Nie zmienia to faktu , że trochę zacząłem "drżeć "o końcowy wynik Roberta - @hot dog..... BMW jeśli myśli o poważnych wynikach , to chyba na poważnie musi zacząć rozglądać sie za zmiennikiem [email protected]ówka
24. tom_ba
Gratulacje dla Roberta!!! Wygrana z dwoma kierowcami szybszych zespolow jest bardzo wymowna :) Niestety w wacencji skonczyl sie mit Kubicy jako kierowcy ktory nie popelnia bledow - Kubek bez powodu wyjechal poza tor, na szczescie w miejscu gdzie bylo to mozliwe bez konsekwencji (13?). Niezmienia to faktu ze jesli tylko dostaje dobrze przygotowana maszyne jest w stanie nawiazac walke z B klasą. I oby tak bylo do konca sezonu.
25. hot dog
Heidfeld wylatuje!!Dzis chyba to juz definitywnie potwierdzil.Mysle ze BMW czeka ze skladem glownie za sprawa Nicka tj liczy na jego poprawe a skoro poprawy nie widac Hedifeld konczy kariere...
26. hot dog
Problem jest inny kto na miejsce Heidfelda??
27. piotrek74
co dzieje sie z BMW jeden kierowca na podium a drugi- bez komentarza , zaczynam popierać niektóre komentarze odnośnie położenia lachy na ten sezon przez BMW bo Toyota już ich dogoniła a za parę wyścigów będą przed nimi (już kierowcy Toyoty łykają Nicka a następny będzie Robert)
28. OLIWIER2008
idzie dobrze Robert. tak trzymaj 3 miejsce w generalce życzę Tobie. trzymam kciuki na następny wyścig.
29. leo_
Ja też się cieszę, że się nie sprawdził czarny scenariusz z Safety Carem. I chyba dlatego Robert dojechał na 3 miejscu. Z reklamówką mogło się bardzo źle skończyć dla Roberta, a sam Robert przyznał, że miał stracha. Co do końcówki wyścigu, mnie się wydaje, że Kubica trochę odpuścił pod koniec, dopuszczając Kovala tylko na 3 sek. W każdym razie nic chyba nie mówił o problemach pod koniec wyścigu. Z tym odpuszczeniem sezonu przez BMW coś jednak jest, ale myślę, że będą dawać z siebie wszystko, jednak nie ograniczając funduszy na przyszły sezon. W końcu jest on ważniejszy. Trzecie miejsce konstruktorów mają praktycznie w kieszeni ( w każdym razie jest mało prawdopodobne, że to miejsce stracą), więc tragedii co prawda nie ma, ale na taki blamaż jak na Węgrzech, to już nie powinni sobie pozwolić. W końcu to wstyd, a i sponsorzy tego sobie nie życzą. I to chyba główny powód dla którego BMW coś tam powinno jeszcze pokazać w tym sezonie. Poza tym, Kubica ma realne szanse na 3 miejsce w generalce, więc może to też zmobilizuje szefostwo i resztę ekipy BMW do intensywnej pracy w końcu sezonu. Kubica the best
30. leo_
Jeszcze taka mała uwaga a propos Kubica the best. Po Alonso, widać jak dużą rolę w końcowym sukcesie odgrywają inne czynniki niż sam kierowca, a głównie chodzi o bolid. Co by było, gdyby Robert w tym sezonie jeździł Ferrari czy MacLarenie. No ale w przyszłym to BMW może będzie najlepsze ( a myślę, że Kubica zostanie w BMW, choć oczywiście mogę się mylić)
31. 100mek
Brawa dla roberta
"...Ukończenie wyścigu na 9 miejscu, bolidem który jest wystarczająco dobry, aby zająć trzecią lokatę to katastrofa..' słowa Nicka świadczą, że jako jeden z nielicznych słabe wyniki przypisuje swojej słabej formie. Teraz kiedy widać już, że nr 1 w BMW to Kubica, Nicka zaczynam darzyć większym szacunkiem :o).
32. tomek83f
Heh co do składu BMW to Robert będzie na pewno jezdził a co do Nicka to tez bardzo prawdopodobne ponieważ bmw musi liczyc sie z kasa,wiec zeby kubica u nich zostal na pewno kontrakt musi byc korzystniejszy dla niego pod wzgledem finansow.wiec budżet bmw moze nie pokryc kontraktu nowego lepszego kierowcy takiego jak np. Alonso wiec najbardziej prawdopodobne ze Heidfeld pozostanie w tym teamie w przyszłym sezonie.Nie miejcie tez nadziei na to że Kubica będzie jezdził w ferrari w przyszłym sezonie poniewaz i massa i raikonen już sa potwierdzeni na sezon 2009,nawet gdyby Kimi zerwał kontrakt ze scuderia to bardziej w tym momencie prawdopodobne ze trafiłby tam którys z kierowcow testowych lub alonso choc włoska prasa czesto rozpisuje sie ze kubica jest bardziej brany pod uwage na wypadek takiej ewentualnosci.
33. prolim
Ta, Nick za wszelką cenę nie chce powiedzieć, że Kubica jest lepszy albo że jest bardzo dobrym kierowcą, tylko, że to on ma problem jakiś, tzn. nie potrafi rozgrzać opon, choć przyznam, że dosyć mam takich beznadziejnie głupich wymówek. Przecież to jest zawodowy kierowca;O, za sezon dostaje ponad 10mln dolarów. Punkty i rzeczywistość jakby nie przystają do siebie, bo z punktów wynika, że całkiem dobrze sobie Nick radzi, ale w rzeczywistości to większą część punktów zdobył w takich "dziwnych" wyścigach, korzystając ze szczęścia.
34. prolim
Co do Alonso, to dosyć ciekawa sprawa jest ze szwajcarskim Credit Suisse, który rezygnuje w tym sezonie ze sponsorowania BMW :), a jak wiadomo, Santander, czyli hiszpański bank, chce bardzo sponsorować team w którym będzie jeździć Alonso, a co za tym idzie, finansuje całą pensję hiszpana. Teraz pytanie, czy BMW będzie w stanie wrzucić czerwony kolor (barwy Santander) na bolid ?:) Myślę, że Nick jest kompletnie nie potrzebny BMW, nie jest perspektywiczny, nie wzniesie się ponad pewien poziom, a zdaje się, że gaśnie nam z wyścigu na wyścig. A za te 14mln dolców, które musi mu płacić może zatrudnić obiecującego kierowcę typu Senna, Grosjean.
35. hotshots
moze już po Belgi wyjaśni się kto będzie w BMW
Robert i Nick daja wyraźnie do zrozumienia,że "powera" nie mają w prawie każdym wyścigu, teraz też "RK - gdyby nie 3 PP....", albo "NH - nie maiałem dynamiki....(ostanio często jej nie ma :-)
Jedynym zamartwieniem jeśli RK zostanie, to kto z nim będzie jeździł? z takim "szkocko/żydowskim" podejściem BMW, Alonso się nie pojawi - wolą włożyć $ w nowy superkomputer i Kers - bo to przyszłość finansowa (sprzedaż/innowacyjność)
Osobiście od samego początku nie widzę prawdzie sportowego zaangażowania BMW w F1, tylko czyste/wyrachowane => najmniejszym kosztem , badania nowych technologi+PR !
Wiem,że to biznes - ale popatrzcie na inne stajnie i kierowców.
36. jankiel00
No nieźle. W belgii zobaczymy co BMW będzie jeszcze mogło zrobić w tym sezonie, bo przed Spa mamy jeszcze testy na Monzy z nowym pakietem aero. pozdro
37. Raven89
BMW Sauber MUSI zrezygnować z Heidfelda-co im po jego doświadczeniu,skoro w konkurencyjnym bolidzie ma problemy z zapunktowaniem? BMW powinno jak najszybciej sięgać po Alonso,bo on i Kubica wnieśli by bardzo dużo do poprawiania bolidu z wyścigu na wyścig-mam nadzieję,że zarządowi tego teamu nareszcie się otworzą oczy,bo Heidfeld nie tylko nie zapunktował,ale dał się wyprzedzić wszystkim swoim rodakom,którzy przecież dysponują słabszymi bolidami.
38. Raven89
A co do błędu Roberta,to spowodowany był tym,że plastikowa reklamówka dostała się pod koła i spowodowała,że bolid przestrzelił łuk-nie powinno dochodzić do takich sytuacji.
39. szymon13
ROBERT KUBICA jest najlepszy a Nick najgorszy
40. Orus
Heidfeld do wymiany. Tylko kto za niego? Wg mnie BMW nie powinno zatrudniać Alonso. Kubica-Alonso to zbyt ambitny duet. Robert mimo młodego wieku wydaje się doświadczonym zawodnikiem, potrafi dobrze ustawić bolid i ma swój udział w rozwoju BMW, no i co najważniejsze wykorzystuje potencjał bolidu. BMW raczej go nie wypuści. Wg mnie dobrą decyzją byłoby zatrudnienie kogoś takiego jak Senna, Buemi (pamiętajcie że podobny ruch w 2006r z Kubicą się sprawdził). Ciekawe tylko czy niemiecka duma pozwoli aby w BMW nie było zawodnika z Niemiec. Pozdro for all
41. walerus
Sorki dla Nicka ale ja jestem zadowolony! i proszę ogłosić etaty na 2009 Panie Mario!
42. pz0
Jednak wiele wskazuje na to że Alonso prowadzi konkretne rozmowy z BMW. Mario stwierdził że poda skład na 2009 dopiero na koniec sezonu. Na dokładkę potwierdził że jednoroczny kontrakt z kierowcą byłby ewentualnie do przyjęcia dla BMW.
43. pz0
Na dokładkę CreditSuisse zakręcił kurek z gotówką dla BMW. Może się zrobić nieciekawie.
44. prolim
Z tego co wiem, to Credit Suisse nie dawał zbyt wiele:), największy sponsor poza BMW to Intel i Petronas, to na nich bazują. Poza tym, po tak dobrym sezonie i tak wielkim szumie wokół teamu BMW i przede wszystkim wokół Roberta BMW nie będzie miało problemów ze sponsorami. Kubica jest bardzo dobrym produktem marketingowym, ma bardzo dobrą reputację, opinię czystego talentu i przy tym bardzo poczciwego człowieka:), po sezonie będzie miał dużo ofert związanych sponsorskich:), może Malboro?:>
45. prolim
bez "związanych"* ;]
46. totalfun
A moim zdaniem jeśli chodzi o kontrakt Roberta to wszystko rozbija się o to czy Kimi będzie dalej chciał się ścigać czy nie. Stąd takie opóźnienie (bo przecież BMW już dawno podpisałoby kontrakt z Kubicą-nie on tutaj jest na wylocie). Sytuacja zapewne wygląda tak, że aby dać sobie trochę czasu menadżer Roberta ustalił zaporową cenę na którą nie stać BMW. I sytuacja jest patowa. Pozostaje nam tylko czekanie........uuuhhh
47. Moralez
Co do Roberta to jestem przekonany, że w przyszłym roku pozostanie w bmw, Theissen szczyci się tym, że odkrył i zatrudnił Roberta i nie będzie chciał go puścić do innego zespołu. Z kolei Nick jest ewidentnie do wymiany, uważam, że jego słabe wyniki w tym sezonie są spowodowane brakiemkontroli trakcji, i nieumiejętniością przystosowania się do nowych warunków, kłopoty z szybkim rozgrzaniem opon to tylko część prawdy - a kto za Nicka? no właśnie trudno powiedzieć, czy Alonso? - może....jeżeli Fernando stwierdzi, że w przyszłym sezonie nie ma szans na znaczące ulepszenie bolidu Renault i szansy na walkę o mistrzostwo, jest nadzieja, że zdecyduje się przejść do BMW, który notuje znacznie większy progres, z drugiej strony KUbica i Alonso to dwie bratnie dusze, i do tego kumple, ale czy to dobry pomysł, żeby w jednym zespole były dwie tak wyraziste indywidualności?
48. darecky3
dobre rady kto kogo ma zatrudnic zostawcie . BMW dobrze wie kogo ma zatrudniac i kto ma dla nich jezdzic. Decyzje juz zapadly dawno tylko ich nie oglaszaja by nie robic zbyt wiele zamieszania. Prawie wszystkie teamy wstrzymuja sie od ogloszenia etatow , wiec czy alonso, kubica czy heidfeld wasze rady pojda tylko w powietrze bo i tak ich nikt nie slucha. BMW dobrze wie co robi. Marketing jak i prace rozwojowe oraz planowanie sezonu przerasta wasze najbystrzejsze spostrzezenia sprzed telewizorow. Jesli przykladowo heidfeld gorzej jezdzi to dla was ma jak zwykle wymowki. Czy ktos z was chociaz wie ile sensorow posiada bolid f1 BMW? To sluzy telemetrii a ona jest najwazniejsza i jesli samochod zle sie sprawuje badz wystepuja klopoty z oponami to telemetria natychmiast to wylapuje. Chocby przykladowa "reklamowka" w samochodzie Kubicy. Jesli Nick kiepsko wypadl to przed telewizorem pozostaje wam wersja kierowcy co zaraz jest oczywiscie postrzegane jako wymowka ale mechanicy doskonale wiedza o czym mowa bo maja tego elektroniczne potwierdzenie. Wiem ze to miejsce dla wszystkich i kazdy wypowiada sie tylko o tym co mysli ale te mysli musza miec jakies podstawy zeby nie tylko proznie bablac dla bablania. Pozdrawiam
49. prolim
darecky3 - to po co się kolego udzielasz? "BMW wie", "Nick wie", "mechanicy wiedzą", "telemetria powie wszystko". A Ty może coś wiesz? Czy tylko bablasz dla bablania? Niech każdy mówi co myśli, czasami są ciekawe rzeczy i sensowne, nie wszystkie, ale są perełki. Dla mnie strategia Alonso jest jasna, chce podpisać kontrakt na rok, żeby zorientować się w sytuacji na torze po zmianach i chce ewentualnie przeczekać ten rok kontraktu Raikonena, ale dla mnie nie jest takie oczywiste, że wszystko zależy od decyzji Raikonena, jeżeli dalej tak pójdzie to być może Ferrari samo zrezygnuje z jego usług, bo obok Piquet'a, Heidfeld'a, Bourdais'a to największe rozczarowanie jak dla mnie.
50. Budyn_F1
trzymaj formę ROBSON trzymaj FORMĘ
51. darecky3
prolim no wiele nie wniosles, a moj koment dotyczy akurat pewnych wypowiedzi, przeczytaj sobie watek to bedziesz wiedzial
52. darecky3
aha prolim zapomnialem dodac ze walnoles z tymi sponsorami jak dzik w drzewo, pewnie tyle sie doczytales na bolidzie i "pojechales konkretami". Nie odbieraj tego zebym cie na sile chcial sprowokowac albo jakos urazic ale z tymi sponsorami to nie za ciekawie ci wyszlo a zwlaszcza Petronas....pozdrawiam
53. dziarmol@biss
2008-08-25 01:37:06 prolim z tego co już tu pisano to bank santander przymierzał się raczej do ferrari chyba od 2010 ale glowy nie dam
54. prolim
dziarmol - wiem, że pojawiły się pogłoski związane z Santander i Ferrari, ale to tylko plotki, równie dobrze może być to samo z BMW lub Hondą:).
darecky3 - tak? To co z tymi sponsorami? Czy to też tylko mechanicy wiedzą? Telemetrii wybacz, ale nie mam... Intel daje 20mln dolców na sezon plus kolejne 20 mln dolców w technologii informatycznej, Petronas to nie wiem, ale dostarcza im smary itp. plus jakąś gotówkę, ponoć się wycofują powoli, ale mają jeszcze pewne umowy podpisane z BMW. Zresztą, skoro Malezja była domowym wyścigiem BMW tzn. że jest coś na rzeczy, poza tym ten ogromny napis PETRONAS na bolidzie.. Tak oglądam F1. Ale kolega darecky3 ma pewną tajemną wiedzę, wynikającą z telemetrii, ale jak zwykle ktoś coś wie, ale nie powie. Cóż, nie mówię, że jestem nieomylny, ale jeżeli twierdzę, że coś więcej wiem, to przynajmniej staram się to zaprezentować, a nie, wiem ale nie powiem.
55. darecky3
prolim telemetrie tlumaczyl juz nawet sam Kubica. Jestem przekonany ze w sieci na youtube na pewno to znajdziesz. Po drugie to nie ja jestem od interpretowania telemetrii lecz mechanicy, po trzecie jesli chodzi o petronas i skoro malezja to taki "domowy" wyscig juz powinien ci dac wiele do myslenia dlaczego. Tu nie chodzi o BMW lecz o sauber i nie o smary lecz o silniki i zdziwil bys sie bo o silniki ferrari (ale to juz inna historia) Owszem jest jednym z przejetych sponsorow ale jego udzial jest wiele mniejszy niz wielkosc loga (spadek po sauber) i w zasadzie wkrotce zniknie, Dell i Deutsche telekom stoja w kolejce, z tego co wiem to dell juz cos tam cos tam, pozdrawiam
56. Orlo
Hehe 2 gorsze GP i już Heidfeld do wymiany, a jak w następnym GP będzie wyżej od Kubicy to znaczy że miał farta...Ludzie nie bądźcie tacy pochopni w waszych osądach, bo wnioskując z nich to wy na miejscu szefostwa BMW zmienialibyście kierowcę co 2-3 wyścigi, bo jak se gorzej radzi to go "na śmietnik" i już kogoś na jego miejsce. Takie Renault zaufało takiemu Picquetowi i w końcu zaczął jeździć znacznie lepiej. Nie wywalili go po pierwszych paru niepowodzeniach tylko dali mu szanse na poprawę. Więcej cierpliwości,spokoju i opanowania chłopaki:D
57. prolim
darecyk3 - i tak nie rozumiem:] nie chce mi się tego drążyć.
Orlo - z jednej strony niby masz rację, pochopne działania nie są wskazane, ale prześledź sobie w jakich wyścigach Heidfeld punktował: Australia 2 miejsce, gdzie dojechało mniej bolidów niż jest miejsc punktowanych, 2 miejsce w Kanadzie, gdzie jak wiadomo czołówka sama się wyeliminowała, Silverstone też był 2, ale wiadomo, była straszna ulewa i nawet Barrichelo był 3;D no i Niemcy gdzie był 4, ale to tylko dzięki fartowi związanemu z SC. Jedyne dobre wyścigi w normalnych warunkach to Turcja i Bahraj 5 i 4 miejsce. Zatem lwia część ptk jakie zdobył to były takie przyfarcone... Piquet tylko we Francji dobrze pojechał, bo Niemcy to faruch okrutny:).
58. Marti
Po tym wyścigu nie jestem juz przekonana, czy skład kierowców BMW na przyszły sezon nie ulegnie zmianie. Kryzys Heidfelda nie minął i nic nie wskazuje na to, aby jego sytuacja miała sie diametralnie zmienić. Co prawda posiada on kontrakt na następny sezon, lecz Theissen na powaznie zastanawia sie nad przedwczesnym jego rozwiazaniem. Cel BMW na 2009 rok jest jasny: walka o tytuł. Aby osiagnąć ten cel, potrzebują dwóch kierowców, którzy regularnie bedą zajmować wysokie lokaty, nie tylko jednego. Uważam, że jeśli Nick będzie musiał odejść w tym roku, to jego miejsce napewno nie zajmie żaden debiutant, tylko doświadczony kierowca...
59. Marti
* będą zajmowali :-)
60. darecky3
Marti ja tak sobie tylko gdybam ale jak na moj nos to jednak Nick dlugo juz nie zagrzeje miejsca w BMW. Mario juz po Monako oznajmil, ze pierwsze decyzje o angazach na przyszly sezon zapadly, do tego sam Nick oznajmil ze o sprawach kontraktu na sezon nastepny nie zostal upowazniony mowic, z reguly kierowcy zapowiadaja okres jesli maja wybor, w tym wypadku knebluje mu sie usta. To samo jest z Kubica tyle ze ten nie wyjawia swojej przyszlosci co do zmiany teamu ale nie wyklucza zmiany (takie nieklartowne wymowki) a Mario kilkakrotnie potwierdzil miejsce Kubicy za kokpitem. To sa tylko pewne fakty, ktore jak dla mnie moga przemawiac jedynie ze Kubica czeka na dobra oferte, jesli nie to dalej na przyszly sezon sie nie martwi. Nick takiego komfortu jednak chyba nie ma, ale moze sie okazac tez ze Nick zostanie a Kubica zmieni stajnie. Kto wie, najmniej oczekiwane zmiany zapadaja w najmniej oczekiwanych momentach. Pozyjemy zobaczymy.
61. Leeloo
Marti a jaki jest wybór w dobrych doświadczonych kierowcach którzy ewentualnie byliby chętni jeździć dla BMW ?
62. Orlo
@Leeloo jak to jaki? Ja mógłbym z chęcią dla nich jeździć. Tylko nie wiem czy mieliby dość kasy na pensję dla mnie i nie sądzę aby Robert pogodził się z byciem numerem 2 w teamie:D
63. Leeloo
sorrka zapomniałem :) hehe
64. walerus
też mam trochę doświadczenia lecz problem ze sponsorami.....
65. pz0
Kluczem do wszelkich ruchów jest jak w zeszłym roku Alonso. Dokąd on nie ogłosi gdzie będzie jeździł raczej żadnych poważniejszych informacji nie możemy się spodziewać. Jestem też prawie pewien że skład Ferrari w przyszłym roku pozostanie bez zmian, chociaż Kimi jest nieobliczalny.
66. Moralez
Orlo napisał: ''Hehe 2 gorsze GP i już Heidfeld do wymiany'' - mam wrazęnie, że nie śledzisz uważnie postępów Nicka w tym sezonie, nie chodzi tylko o ostatnie dwa słabe GP, ale o znaczący spadek formy tego kierowcy, to oczywiste, jeśli porówna się jak Nick jeździł w zeszłym sezonie, i jak ostro w każdym GP rywalizował z Kubicą - a ile razy w tym sezonie Haidfeld wygrał z Kubicą kwalifikacje?, a jeśli już zdarzyło się, że dojezdżał do mety przed Polakiem, to było to wynikiem nadzwyczajnego splotu okoliczności.
67. prolim
WP.pl powołuje się na f1planet, które twierdzi, że Kubica podpisał roczny kontrakt z BMW;)
68. Marti
darecky3 - ja również od ostatniego wyścigu uważam, że obecny sezon jest ostatnim dla Heidfelda w BMW. Z tego co ja wiem, to BMW posiada opcję na Kubicę na 2009 i to oni maja pierwszeństwo do jego usług. Dziś pojawiaja sie kolejne spekulacje, że Robert o rok przedłużył umowę. Poki co trzeba poczekać na oficjalkę. Mozliwe, że Theissen potwierdzi tylko Kubicę, a drugiego kierowcę pod koniec roku. W/g mnie Robert negocjuje przede wszystkim większą gażę, jak i długość nowego kontraktu. Bardzo prawdopodobne (raczej jestem przekonana), że nie chce długoterminowego kontraktu z BMW, gdyż jego celem jest przejscie do Ferrari. Ja uważam, ze w przyszłym roku zwolni się tam jeden kokpit (Raikkonena) i Polak znajdzie się w tym teamie. @ Leeloo - jest wybór: Alonso. BMW potrzebuje nie tylko kierowcy, który posiada doswiadczenia, lecz takze takiego, który potrafi maximum wyciosać z bolidu. Takim kierowca jest Alonso. Obiektywnie to przyznaję :-). Fenando jednak nie podpisze dłuższej umowy niz jednoroczna, gdyż czym prędzej chce znaleźć sie w Ferrari. Wątpię, aby Theissen zgodził sie na roczne "przechowanie" Hiszpana. Mam też pewne wątpliwosci do ewentualnej współpracy Alonso-Kubica. Obawiam się, że mogłoby być podobnie jak z Hamiltonem ;/ Fernando nie moze mieć szybkiego i utalentowanego kierowcy obok siebie, gdyż znowu zacznie uprawiać swoja politykę. @ hot dog - tylko nie krzycz :D
69. piotrek74
2008-08-26 18:50:25 Mart-100% popieram
70. prolim
A ja się nie zgadzam, że Kubica chce za wszelką cenę przejść do Ferrari. Dla niego bardziej się liczy to, żeby mieć topowy bolid, który gwarantuje teraz Ferrari, ale nie wiadomo co będzie w następnym sezonie, być może słabiutka teraz Honda wyjdzie z cienia, albo BMW pokaże potencjał:) i wtedy nie będzie sensu przenosić się. Ten roczny kontrakt to sprawdzian głównie dla BMW:).
71. Orlo
@prolim racja. Za rok czy dwa Ferrari może już nie być tym samym Ferrari co teraz i wtedy nie każdy kierowca koniecznie będzie marzył o przejściu do tego teamu.
72. hot dog
Marti- Krzyczec oczywiscie nie bede ba za madre posty to tylko chwalic Pania. Wracajac do tematu oczywiscie takiej opcji wykluczyc sie nie da chodzi mi tu o relacje Alonso-Kubica, jednak zdecydowanie wolalbym zobaczyc taki sklad niz patrzec na jazde Heidfelda oraz jego chamskie gest wobec kolegi z Teamu. Heidfeld nie jest typem kierowcy, ktory potrafi przegrywac rowna rywalizacje z mlodszym kolega. Od poczatku nie potrafil sobie poradzic z mlodszym duzo zdolniejszym "kolega" a kulminacja byla chyba zaszloroczna krakasa chyba GP Europy i bezczelne tulmacznie sie Niemca. Pomijajac kwestie stosunkow miedzy kierowcami a majac na uwadze dobro calego zespolu, rowniez niewiele dobrego mozna znalezc w umiejetnosciach Nicka. Miedzy innymi te argumenty przemawiaja do mnie za tym aby kolega Kubicy byl Alonso. O przyjazn w takim sporcie ciezko nie mowiac juz o jednym Teamie, ale o SZACUNEK juz chyba zdecydowanie latwiej, a wlasnie tego zabraklo w Maclarenie.
73. hot dog
2008-08-25 22:11:24 Orlo Proponuje przeanalizowac ilosc punktow zdobytych przez Heidfelda przez te 8 lat w F1 i ewentualnie dopiero wtedy sie wypowiadac.
74. coboss
No i dobrze bo on chce dojezdzic spokojnie emerytury w Renault i bez stersu podchodzic do kolejnych GP i jest mu to na reke ze Alo bedzie kolejny sezon jezdzil w BMW :)
75. darecky3
coboss jesli chodzi o Heidfelda w Renault to bardzo sie mylisz. Andre Theuerzeit i Werner Heinz rozpoczeli rozmowy z szefostwami innych stajni w sprawie angazu Nicka (potwierdza to moje przekonanie o odejsciu Nicka z BMW). Zarowno Renault jak i Honda potwierdzili juz oficjalnie brak jakichkolwiek mozliwosci na zatrudnienie Nicka. Flavio podkreslil: "nigdy w zyciu, nawet jako kierowca testowy!"
76. pz0
Marti - ośmielę się jednak coś wtrącić. BMW ma jednak w zwyczaju podpisywać jednoroczne kontrakty. Wszystkie dotychczasowe były właśnie jednoroczne, żadnego dłuższego. Heidfeld miał dłuższy, owszem, lecz to był spadek po Sauberze. BMW zdecydowanie chce mieć wolne ręce.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz