Rampf opisuje drogę F1.08 do debiutu w Australii
Zespół BMW Sauber z powodzeniem ukończył pierwsze wytrzymałościowe testy bolidu F1.08. Teraz cały zespół rozpoczął pracę nad optymalizowaniem nowego auta. Dyrektor techniczny teamu Roberta Kubicy, Willy Rampf, opisuje drogę jak musi przejść nowy projekt od pierwszego testu do pierwszego wyścigu w Melbourne.„Zespół wykonuje tak zwane skanowanie parametrów. Aby tego dokonać systematycznie jeździ się z różnymi ustawieniami, aby dowiedzieć się jak samochód na nie reaguje. Aby umożliwić inżynierom zebranie danych, w swego rodzaju bazie danych, informacje od kierowców są porównywane z wieloma różnymi zebranymi danymi.”
Im dalej postępują testy tym bardziej zespół zbliża się do wersji F1.08, która wystartuje w Melbourne, gdzie odbędzie się pierwszy wyścig sezonu- Grand Prix Australii. „Na potrzeby testów już czekamy na nowe części z tunelu aerodynamicznego” dodaje Rampf. „Te części z reguły są ulepszeniami aktualnych elementów takim jak nieznacznie zmodyfikowane przednie skrzydło lub tylne. Weryfikujemy poziom poprawy wywołany przez nowe części i jednocześnie powiadamiamy zespół pracujący w tunelu aerodynamicznym o dalszym kierunku rozwoju. Na przykład, gdy potrzebujemy bardziej skoncentrować się na wysokiej szybkości lub na wolnych zakrętach.”
Mimo to, gdy zespół BMW Sauber dotrze i ukończy swój pierwszy wyścig w Melbourne, technicy, inżynierowie oraz zespół testowy nie zakończy pracy. Aby zmniejszyć przewagę najlepszych zespołów F1, team będzie przez cały sezon pracował nad rozwojem F1.08.
komentarze
1. quick B
Willy Rampf postawił już przed startem BMW w drugim szeregu i że będą musieli równać do innych zespołów. Wynika z tego że albo jest tak skromnym człowiekiem albo już wie że F1 08 nie jest zbyt dobrze dopracowany.
2. ukero
TAKEN EASY Baby. Everything will be all right.
3. klasyk
Oj, panowie, troche groznie brzmi ta ostrozna, berdzo ostrozna wypowiedz. Tak jakby usprawiedliwienie na przyszlosc. I tak juz od razu o zmniejszaniu strat do najlepszych zespolow, choc przedtem Rampf dosyc smialo mowil o tym, ze beda blizej, a slow na wiatr nie rzuca ani on, ani Dr.Mario. Prosze, niech mnie ktos wyprowadzi z bledu...
4. wojsku
jak juz to take it easy
5. slipknot
Maja ciutke problemow i to widac.
6. granat88
Niemcy dążą do tego co mówią... Ale też patrzą obiektywnie więc myślę, że będzie dobrze. W końcu to najszybciej rozwijający się zespół. I pewnie wiedzą, że byli konkurencyjni dla Ferrari i McLarena w kilku wyścigach
7. Piotre_k
Czytaj: "Jesteśmy w lesie i ciągle szukamy rozwiązań, które byłyby zadowalające. Będziemy testować wszystko co nam inżynierowie zaprojektują i może coś wyjdzie." Chociaż może przesadzam a Rampf jest po prostu szczery. Oby tak było
8. maxi
chyba zapomnieli że: lepsze jest wrogiem dobrego! ile jeszcze można zrobić modyfikacji aerodynamiki? chyba są jakieś granice absurdu?
9. Amadeusz
Wszyscy mają ciutke problemów chciałbym na marginiesie zaznaczyć. A tak poza tym to może Rampf mówi prawdę twierdząc, że testowali narazie aero. Choć strata do Ferrari i Maców nie jest taka duża ( ok.0,4 ). Kimi i Heikki jak czytałem na podobnej stronie owe czasy ( ok. 1,11 ) wykręcili na oparach, więc chyba w GP nie będzie takich dużych strat. A tak poza tym w zeszlym roku BMW też miało problemy, które częściowo wyeliminowano.
10. pionek16-80
Nigdy nie byłem zbyt mocny w interpretowniu "co autor miał na myśli" więc proszę mi powiedzieć w którym momencie Rampf mowi o postawiniu BMW w drugim szeregu? Sądze, że jego wypowiedź ma na celu uspokojenie atmosfery. Co z tego że Williams, Renault,Red Bull wyprzedzają w testach. Czy w trakcie mininego sezonu nie było już takich sytuacji? Każdy chce pokazać się z jak najlepszej strony. Postraszyć rywali. Ja poczekam na wypowiedzi kierowców na kogo stawiają.
11. dziarmol
No tak solidne Nimieckie pieprzenie o niczym (;-}]
12. Marti
Ci, którzy tak solidnie pieprzą (jak to nazwałeś) o niczym po niemiecku umożliwili Kubicy debiut w F1!!!!!!!!! Dobrze, że nie miał obiekcji przyjąć kontrakt od Niemców i jeździc w niemieckim teamie. Na jego miejscu postąpiłbyś inaczej, tak dziarmol?
13. obi216
W zasadzie p. Rampf nic nowego nie powiedział . Praca ,praca i jeszcze raz wytężona praca całego zespołu. Przez okrągły rok...........A już myślałem , że złożyłaś " śluby milczenia " Marti :-)
14. Marti
czemu?
15. obi216
Bo milczysz :-) Zaś w przedostatnim komenciku ( Twoim ) Czuje się "odrobinę " irytacji ( chyba , że się mylę ;-)
16. Marti
Opuszczam się ostatnio, to prawda (za długo przesiaduję na innym portalu ;-)). Tak, irytują mnie takie komentarze, gdyż wiadomo o co chodzi :-).
17. dziarmol
Autor: del | Data: 2008-01-24 i tam Willi powiedział krótko ina temat .A teraz ? tak jak to napisał obi216 a ja to nazwałem bardziej dosadnie .Więc po co ta napaśc na moją skromną osobę?A co do debiutu Kubicy to sądzisz że BMW zrobiło Robertowi łaskę ? zatrudniając go u siebie ?Śmiała teza.
18. obi216
No cóż...Niektóre komentarze przywodzą mi na myśl małpę z laską dynamitu , która jest święcie przekonana iż została poczęstowana.....cygarem :-)
19. reikorp
Szanowny pan inżynier Rampf ładnie się nam tutaj wkomponuje z tą wypowiedzią. Już tam kiedyś tłumaczyłem, że jeżdżą na różnych ustawieniach, nie zależnie od osiągów, a teraz macie wszyscy potwierdzenie. Nawet jeśli sprzęt będzie pięknie jeździł, to włożą gorszy pakiet, żeby sprawdzać:) Mosz pytania?
20. Marti
Oczywiscie, że tak nie twierdzę. Kubica zasłużenie otrzymał kokpit w BMW (to Peter Sauber, Theissen i Rampf umozliwili mu debiut w tym czasie). Po prostu wyczułam w Twoim komentarzu jawną niechęć do Niemców. Wybacz, ale jestem uczulona na takie pisanie/mówienie o jakiejkolwiek nacji. Zirytował mnie ten komentarz, jednak jesli został źle odebrany, to przepraszam.
21. obi216
Jo ?! Ni mom . O ile ,to było do mnie reikorp ;-)
22. Marti
obi216 - muszę przyznać, że niektórymi komentarzami przebijasz walerusa ;-) hehehe
23. Marti
Rety, śląskim powiało, hehehe :D
24. dziarmol
tym częstującym pewnie jesteś ty obi216 ?Gratuluję porównania pa
25. obi216
Eee tam. Gdzie mi do walerusa , albo reikorpa ......
26. obi216
Dziarmol napisałem ogólnie .Ostatnio sporo pojawiło się ukierunkowanych epitetów i prowokacji -zupełnie niepotrzebnie.
27. dziarmol
Marti a gdybym napisał <Solidna niemiecka praca > też byś mnie zjechała i zarzuciła antyniemieckie nastawienie ? Obawiam się że odrobinę przesadzasz w tej dbałości o poprawnośc "polityczną". Nie obraziłem się ale byłem zaskoczony twoją reakcją. obi216 człowiek ma wrodzoną umiejętnośc wyrażania swoich opinii (bardziej lub mniej celnie) i tym się między innymi różnimy od małp ,bo gdyby wszyscy dmuchali w jedną "tubę" to życie byłoby nudne;) a takie są małpy haha
28. dziarmol
robią ciągle to samo i tak samo
29. Marti
dziarmol - dobrze wiesz o co mi chodzi. Nie będę kontynuowała publicznie tego wątku, gdyż to forum o tematyce sportowej a nie politycznej. Notabene o tych małpach: tak mi się wlaśnie przypomniało pewne powiedzenie: >Człowiek jest niedokończoną małpą, a małpa jest niedokończonym człowiekiem<. He he :-)
30. obi216
Wbrew pozorom są to istoty równie inteligentne - co złośliwe i o dziwo nigdy się nie nudzą. Daj spokój dziarmol - nie miałem zamiaru akurat Ciebie obrażać - aczkolwiek nie wycofuję tego co napisałem.
31. Kazik
Ja tylko chciałem powiedzieć (cytując W.Rampfa),że to naprawdę daleka droga do osiągnięcia sukcesu (wygrania wyścigu).Uważam,że Robert ma szczęście,iż dostał się na dzień dobry do BMW (co wielu nie docenia.) Wierzę głęboko w to,że Robert Kubica osiągnie sukces dzięki temu ,że rozpoczął karierę akurat w tym zespole.
32. walerus
Marti przesiaduje na innym portalu...czyżby nasza klasa...? ;-) szympans jest minimum 5 razy silniejszy od dorosłego mężczyzny - i potrafiłby podnieść taki bolid F1 na przykład.....a Willy pisze o drodze - bo życie i rozwój to niekończąca się droga dla jednych bardziej kręta dla innych mniej - mam nadzieję iż w końcu BMW wdrapie się na tę górkę (nie tak jak Syzyf), a potem będzie już tylko z górki na pazurki...;-)
33. Morte
Tia Marti jakiż to portal ? :P Co tam Rampf może powiedzieć innego ? Rozwój i jeszcze raz rozwój ! Odchodząc może od samego tematu o wypowiedzi Rampfa to mam nadzieję, że stawka w tym sezonie będzie znacznie bardziej wyrównana ( wiem marzenia ściętej głowy ) Oby !
34. Raven89
BMW będzie w tym sezonie jeszcze lepsze niż w poprzednim.Jestem o tym przekonany.Na podium powinni stawać regularnie a przy słabszej postawie Ferrari mogą nawet wygrywać.
35. Morte
A koncern BMW będzie na to naciskał.
36. Marti
Bingo walerus ;-). Raven89 - powinno być lepsze, jednak należy pamiętać, że zawsze najtrudniej zrobić ten "ostatni krok". Moim zdaniem dobrze będzie, jeśli BMW regularnie bedzie zdobywało punkty (oczywiscie wykluczam ciągłe problemy techniczne) i parę razy osiągnie podium. Przy sporej dawce szczęścia możliwa jest pierwsza wygrana. Sądzę, że jeszcze nie w tym roku będa w stanie walczyć z Ferrari i McLarenem. W F1 jednak nic nie można do konca przewidzieć, więc mogę sie mylić (bardzo bym chciała, aby tak było) :-).
37. Marti
P.S. Marc Surer, były kierowca F1, wypowiedział się niedawno, dlaczego duet Kubica i Heidfeld jest dla BMW idealny. Odsyłam do tej wypowiedzi wszystkich sceptyków, Surer ujął wszystko krótko i zwięźle.
38. tomek1994
nie panikujcie jeszcze ponad miesiąc do gp Australii wiadomo od początku było ze podczas 2 sezonów BMW nie dogoni Ferrari czy Mclarena ważne aby umocnili sie na 3 pozycji a jeśli to możliwe niech walczą o podium czasy na walencji nie były najgorsze w połączeniu z genialnymi ustawieniami mogą wycisnąć sporo mocy:)
39. Kazik
Marti,skoro odsyłasz to podaj adres może (szwajcar-Marc Surer).
40. Marti
News jest po niemiecku (nie trafiłam nigdzie na polskie tłumaczenie, może będzie na angielskich stronach). Niestety, nie wkleja linka, więc jakby ktoś chciał to mogę mu wysłać na PW. Ten news znajduje się na portalu >motorsport-total.com/f1< (w wyszukiwarce na tej stronie wytarczy wpisać 'Marc Surer'.
41. walerus
czecho Marti.pl - być może Nick i Robert się uzupełniają ale BMW może rzeczywiście ciężko być lepszym w pozycjonowaniu niż rok temu. Ważne aby różnica czasowa do liderów nie była tak znaczna jak rok temu - a my uzbrojeni w cierpliwość poczekamy na sezon 2009 i zwycięstwa Roberta...
42. Marti
Racja, nie tylko róznica czasowa, ale i różnica punktowa pomiędzy kierowcami BMW..... :-)
43. Kazik
News znalazłem.Dzięki.Surer=ekspert (straszne jaja wychodzą na translatorze,heh).
44. walerus
szkoda że nie ma stronki po enaglish... jest może..?
45. przesio
ciezko pracuja oj ciezko. To moze i dobrze bo moze cos ta praca zdzialaja bo samo sie z niczego nie zrobi :) Oby im sie bolid nie posypal jak rok temu :(
46. Morte
Mart thx za stronkę. Wkońcu uczę się niemieckiego więc można wykorzystać "wiedzę" :P Faktycznie bardzo ciepła wypowiedź na temat oby zawodników. Podoba mi sie ostatnia część, gdy mówi o Alonso i dlaczego by tam hm nie pasował ? lub inaczej dlaczego BMW, by go nie chciało w tym momencie.
47. Morte
Marti* obu*
48. pz0
Może ktoś streścić wypowiedź Surera? Poza angielskim nic nie kumam.
49. nika14
przychylam się do tej prośby....;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz