WYNIKI Walencja [ 23 stycznia 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | H.Kovalainen | McLaren | 1:11.000 | 92 |
2 | F.Massa | Ferrari | 1:11.662 | 81 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:11.850 | 108 |
4 | L.Hamilton | McLaren | 1:12.076 | 115 |
5 | K. Nakajima | Williams | 1:12.255 | 93 |
6 | F.Alonso | Renault | 1:12.360 | 111 |
7 | N.Rosberg | Williams | 1:12.493 | 117 |
8 | M.Webber | Red Bull | 1:12.594 | 87 |
9 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:12.976 | 51 |
10 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:13.015 | 63 |
11 | T.Glock | Toyota | 1:13.129 | 95 |
12 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:13.230 | 121 |
13 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:13.307 | 118 |
14 | A.Sutil | Force India | 1:13.409 | 98 |
15 | J.Trulli | Toyota | 1:13.547 | 96 |
16 | R.Barrichello | Honda | 1:14.588 | 36 |
17 | T.Kogure | Honda | 1:16.954 | 40 |
Walencja dzień #2: Kovalainen najszybszy
W drugim pełnym dniu testów na torze w Walencji najszybszym kierowcą okazał się Heikki Kovalainen, który za kierownicą MP4-23 uzyskał czas okrążenia wynoszący dokładnie 1 minutę i 11 sekund. Wynik ten był o przeszło 0,6 sekundy lepszy od drugiego dzisiaj Felipe Massy oraz o kolejne 0,2 sekundy lepszy od wyniku Kimiego Raikkonena.Czwarty czas dnia wykręcił drugi kierowca McLarena- Lewis Hamilton, który nowym bolidem pokonał dzisiaj kolejne 115 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:12,076.
Niecałe 0,2 sekundy wolniejszy od Brytyjczyka okazał się kierowca testowy zespołu Williams- Kazuki Nakajima, który nieznacznie wyprzedził dwukrotnego mistrza świata, Fernando Alonso, testującego nowy bolid Renault R28. Hiszpan ku uciesze zgromadzonych na torze kibiców pokonał dzisiaj tor Ricardo Tormo 111 razy.
Za mistrzem świata dzisiejszą sesję testową zakończył Nico Rosberg, który nowym FW30 pokonał dzisiaj dystans 117 okrążeń. Na ósmej pozycji, przed Nickiem Heidfeldem znalazł się testujący nowego Red Bulla RB4 Mark Webber. Wysoka pozycja nie pozwala jednak patrzeć z optymizmem w przyszłość, gdyż nowy bolid RB4 ponownie miał problemy techniczne, dwukrotnie zmuszając obsługę techniczną toru do wywieszenia czerwonych flag.
Dzisiaj na torze nowy bolid BMW Sauber F1.08 testował Robert Kubica. Nick Heidfeld prowadził przejściową wersję F1.07B. Niemiec przejechał 51 okrążeń toru.
Pierwszą dziesiątkę zamykał dzisiaj Sebastian Vettel, któremu udało się wyprzedzić zarówno Timo Glocka z Toyoty oraz Roberta Kubicę i Sebastiana Bourdais- drugiego kierowcę Toro Rosso. Polski kierowca okazał się dzisiaj najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze, przejeżdżając największą liczbę okrążeń- 121.
14 miejsce przypadło w udziale Adrianowi Sutilowi z Force India. Tuż za młodym Niemcem uplasował się Jarno Trulli. Tabelę z czasami zamykali kierowcy Hondy. Rubens Barrichello testował debiutującą na torze nową wersję RA108 i zajął 16 miejsce, podczas gdy debiutujący dzisiaj za kierownicą japońskiego bolidu Takashi Kogure 17. Jutro kolejny, ostatni dzień testów na hiszpańskim torze.
komentarze
1. JaRzYn
Czasy BMW nie za dobre ale cieszy liczba okrazen Roberta ;> zas z drugiej strony mala liczba okrazen Heidfelda moze martwic, w sumie to on dzisiaj jezdzil w F1.08...
2. RybaWspaniala
Można się zastanowic,czy czas Roberta to wynik słabszej jego jazdy,słabego jego bolidu na tle innych,czy testowanie "czegoś" co ma wpływ na czas okrążenia...?Obawiam się , że inne teamy mają naprawdę mocne i udane konstrukcje,niż ładny BMW.
3. sydemon
ludzie to sa testy!!!!!!!!
4. MATT
to tylko testy, wg mnie specjalnie jadą wolniej, pokażą w Australii na co ich stać ;)
5. 25bartek
wszytko fajnie, tylko ze zdjec z gpupdate wynika, ze Robert dzis jezdzil F1.08
6. 25bartek
zreszta z artykulu tez to wynika ;)
7. renault f1
można byłoby powiedzieć że narazie osfajaja sie z nowymiprzepisami czyli jazda bez TC
8. Tanis
Nie tylko ze zdjęć, ale także z informacji na oficjalnej stronie BMW Sauber, gdzie jest podsumowanie dzisiejszego dnia.. Pisałem już o tym , ale usunięto mój post. a błędu nie poprawiono. Jutro Robert nadal jeździ F1.08 , a Nick F1.07B
9. JaRzYn
na f1today.nl pisze ze to Heidfeld jezdzi F1.08, wiec sam juz nie wiem, no ale jezeli na oficjalnej pisze ze jednak Robert no to znaczy ze Robert ;p
10. Raven89
Przejmujecie się testami jakby był to wyścig.Robert testował długi przejazd.Chodzi o sprawdzenie niezawodności bolidu a nie wykręcenie jak najlepszego czasu-zrozumcie to wreszcie.
11. RybaWspaniala
no tak,ale gdyby Robert był dzisiaj pierwszy to wszyscy mówiliby ze bolid jest super.Paru innych kierowców z innych teamów też wykręciło sporo okrążeń i zrobili lepsze czasy.Nikt nie ma teorii spiskowej,ale BMW nie ma chyba jak na obecną chwilę mocnych bolidów.Kierowców napewno ma dobrych
12. Tanis
ad: Raven89
Chcesz przez to powiedzieć , że Ferrari, Mclaren, Williams i Renault tego nie rozumieją ?? Jak to się dzieje w takim razie, ze zespoły które wygrywają GP są także w testach na czele. Każdy zespół ma z pewnością inny kalendarz testów, ale jeśli przez całe trzy dni BMW będzie reprezentowało taki poziom, to raczej przychylę się do opinii, że mają jakiś problem ( o którym Nick sam mówi ) a nie, ze testowali przez trzy dni długie przejazdy. Oczywiście to nie znaczy, że sobie z tym nie poradzą , mam nadzieję, że tak. Ale na przykład Honda nie poradziła sobie ze złym balansem przez cały 2007 rok, mimo, że rok wcześniej zajęła 4 miejsce i świetnie się zapowiadała. Jak BMW teraz :-))))
13. jaros69
ciekawe wyniki zwłaszcza KOV-a i HAM-na: ponad sekunda różnicy, różne plany treningowe z pewnością
14. heniek85
Trzymam kciuki za BMW i Roberta. Ale ciekawa jest jedna rzecz, o ktorej nie wiele sie mowi. Tzn Williams i ich bolidy. Nie bylo prezentacji, pompy z tym zwiazanej... ale ich wynikiz testow sa dobre zeby nie powiedziec ze bardzo dobre. Mam wrazenie ze to wlasnie Williams bedzie zaskoczeniem dla wszystkich, na plus oczywiscie.
15. Pieter
„Każdy daje z siebie wszystko, aby poprawić samochód i wydobyć z niego cały potencjał" - komentuje Robert przygotowania do nowego sezonu.
F1.08 daje ku temu bardzo obiecującą podstawę. „Tunel aerodynamiczny i informacje od inżynierów pokazują, że nowe auto poczyniło ogromny postęp w dziedzinie osiągów" - mówi Robert. „Musimy jednak poczekać do Australii na definitywne odpowiedzi."
Proponuje, aby zostawić wyniki testów w spokoju i poczekać do pierwszego GP :)
16. tomek1994
to tylko testy liczy sie caly wyscig i caly zeson:)
17. TOTTI
Co sie dzieje z BMW? Heidfeld w starym bolidzie lepszy od Kubicy w nowym bolidzie, w ogole BMW jakos sie nie popisalo. Nie wiadomo, czy slaba jazda Roberta, slaby i wolny bolid czy po prostu BMW zaszkodzil zakaz TC? McLaren spisal sie dobrze i Koval chyba lepszy jest od Hamiltona i nie chce byc bezczelny, ale nie wiadomo czy ten bolid jest legalny i czy przypadkiem nie jest wlasnoscia intelektualna Ferrari.
18. Adam.S
Dzisiaj i wczoraj F1.07B okazal sie szybszy od F1.08. Raczej nie jest kwestia lepszego lub gorszego dnia kierowcy bo wczoraj jezdzila inna para. Nie mozna tez wyciagac wnioskow, ze F1.08 jest gorszy niz F1.07B. Odpowiedz jest najprostsza z mozliwych: oba bolidy maja inny program testow. Wiec na razie nie ma sie czym przejmowac.
19. reikorp
Żeby objaśnić nieco zawiłość testów (z których my tak naprawdę możemy sobie pooglądać zdjęcia, bo nic innego, wartościowego nie znajdziemy) powiem, że takie BMW F1.08 oblepione elementami aero jeździ po tym torze dla badania np. prędkości na zakrętach, balansu hamulców, zużywania się podzespołów, wydajności gum i takie tam. Bo tylko o to chodzi. I np. na torze na jakim odbywają się testy można pojechać szybciej, z mniejszą przyczepnością, ale to był nasz problem, chcemy poprawić, więc badamy skuteczność większego docisku, którego miernikiem nie jest czas okrążenia, o! W tym czasie F1.07B sprawdza nowości elektroniczne i porównując dane, które z tego napłyną, możemy określić jak na bolid wpłynie np. brak TC. Potem robimy symbiozę tych dwóch płaszczyzn projektowych i bach! F1.08 na wyścig w Melbourne!
Mam nadzieję, że każdy już rozumie co znaczą "inne plany rozwojowe na testach" i że w końcu przestanie się wiązać rezultaty okrążeń z prawdziwymi zdolnościami bolidów, a przynajmniej, że będzie się przyjmować te wyniki z jedno-sekundowym przymrużeniem oka. No!
20. fezuj
@reikorp - nie wiem czy Twoja "łopatologia" zadowoli wszystkich? ( a szkoda)
21. pingu2000
no! narazie jest do d..y
22. matibak
Zauważcie, że więcej nowym bolidem jeździ Robert. Oczywiście znaczy to, że mają do niego większe zaufanie jeżeli chodzi o prace rozwojowe nad bolidem. Z ilości okrążeń wynika, że były to długie przejazdy. Mnie zastanawia coś innego, mianowicie większość zespołów poszła w kierunku "spojlera" nad przednim skrzydłem a BMW nie, chyba tylko nowa honda tego nie ma. ciekawe.
23. Adam.S
Tym spoilerem bym się specjalnie nie przejmowal. Bardzo często zapomina się o bardzo istotnej sprawie... rozkladzie masy, wszyscy sie koncentruja na aero.
Tymczasem rozklad masy, srodek cięzkości to punkt wyjscia, dopiero potem przychodzi aerodynamika. Mowiac w duzym uproszczeniu... im lepszy rozklad masy tym szybciej pojedzie bolid w zakrecie.
Jezeli natomiast cos jest nie tak, pojawia sie np. nadsterownosc/podsterownosc i zakretu nie da sie pokonac tak szybko jak sie zaklada to wtedy jedna z metod korygowania problemow sa zmiany w aero,
czyli mowiac krotko, gdzies trzeba "docisnac"... A jak trzeba docisnac... to mamy mniejsza predkosc na prostej. To co powinno nas napawac optymizmem to fakt, ze w F1.08 zastosowano sporo nowych lżejszych materiałow,
dzieki czemu można zastosowac wiecej balastu... Inzynierowie BMW maja wiec wieksza kontrole nad rozkladem masy, wieksze pole manewru. Natomiast co do przedniego spoilera... moim zdaniem to mniej istotne. Zreszta zawsze jeszcze moga zmienic.
24. Kevin90
Nie powiem żebym się nie martwił ale przed każdym gp w sezonie 2007 często BMW na treningach zajmowało miejsca w środku stawki. Ja wierze w BMW.. Progres musi być... Testy to tak na prawde wróżenie z fusów...Nigdy nic nie wiadomo :)
25. quick B
Poprostu dłuży nam się posucha przed sezonowa i pojawiają się takie herezje o testach (z nudów)
26. Macf1
Kazuki Nakajima nie jest kierowcą testowym Williamsa lecz normalnym 2 kierowcą tego zespołu
27. Kadet
Dołączam do grona osób zaniepokojonych, ale bardziej dlatego, ze czytam narzekania Nicka na zły balans wózka oraz słysze w TVN-Turbo jakoby przedni nos okazal się katastrofą i inzynierowie muszą opracować nowe rozwiazanie. Mimo to jeszcze wierzę, że inzynierowie szybko uporają się z tymi kilkoma niedoróbkami i wkrótce na kolejnych testach, zobaczymy BMW bliżej przodka.
28. quick B
Katastrofa to dopiero będzie jak na Albert Park Bejca da plame. A teraz trzeba być cierpliwym i z przymrużeniem traktować te demagogie
29. Zako
Z tym nosem to media na pewno przesadzaja oni po prostu testuja wersje aero na inny tor. Zapewne specyfikacja tego noosa i zestawu aero nie pasuje do charakterystyki toru w Walencji i z tad te słabe czasy. Jak by Bmw chciało to wykreciło by napewno tu czas w granicach 1;11;800 a moze nawet ponizej 1;11;500.Wezcie pod uwage czas Roberta z ubiegłego tygodnia 1:12.321 wtedy tor nie był nagumowany i warunki pogodowe były duzo gorsze tak ze smaiło mozna odjac od tego czasu jakies 0,3 sek. a moze wiecej. A wracajac jeszcze do teori ze Bmw testuje nowy nos z "rogami" bo tamten poprzedni był nieudany to uwazam taka teze za czysta głupote. Wystarczy jeszcze raz porównac czasy bolidu z tamtym pakietem a z tym i zadac sobie pytanie Po co zamieniac i szukac innego rozwiazania przez które bolid jest wolniejszy ( wyniki z tego tygodnia z nowym pakietem aero)?Bmw po prostu tydzien temu odrobiło widocznie wystaczajaco dobrze poprzednia prace i teraz zajmuje sie szukaniem nowych rozwiazan, specyfikacji i ustawien na inne tory a nie jak sugeruja media :nagła przeróbka nosa bo tamten był niedobry . Bmw na tym torze jest po prostu o krok przed innymi . Tak przynajmiej ja uwazam .
30. Zako
O krok przed innymi w sensie ze Oni juz przetestowali swoj bolid wystarczajaco na tym torze i teraz zajmuja sie innymi rozwiazaniami a nie tak jak reszta szukaja ustawien na tor o tej specyfikacji
31. Smola
jak można testować specyfikację aero np na Monze, Monaco czy którykolwiek tor w Walencji? Myślcie ludzie!!
32. Zako
Smola - to w takim razie wytłumacz mi po co Bmw testuje teraz Inny typ nosa na tym torze na dodatek bolid z tym nosem ma gorsze osiagi od poprzedniego ? Nie maja co robic to sie pewnie tak bawia dla rozrywki ? skoros takis madry to wytłumacz to wszystik tutaj ludziom
33. quick B
No sorki Zako ale Cie troche nie rozumiem "bawić" ? Bawić to się mogą swoimi wackami. Bo jak zawalą sezon to nie bedzie nikomu do śmiechu i zabawy
34. reikorp
Ja odpowiem! Jeśli wiemy, że przed walką bokserską potrzebujemy kondycji, to biegać możemy po lesie, pływać na basenie, nie zaś tylko walczyć w ringu. Tak samo tutaj: skoro wiemy czego oczekujemy od bolidu na torze w Monako, to możemy tego szukać nawet jeżdżąc pod moim domem. Powie ktoś, że lepiej bezpośrednio w Monako. No lepiej, ale nie ma takich testów:)
35. Zako
Sory z tym bawia to niechcacy taka prowokacja wyszla chodziło mi o odpowiedz do Smoli. bo wg Niego/Niej na takim torze nie mozna mozna testowac specyfikacji aero na Monze albo Monaco czy na inny tor. wiec w takim razie spytałem (bynajmniej mi chodziło o to ) co Bmw robi w Walencji co tam testuje i po co testuje rozne zestawy aero na jeden tor ? Skoro nie moga testowac (lub to nie ma sensu wg Smoli ) innych zestawów na tym torze ? A i po drugie Smola nie przypominam sobie aby jakikolwiek zespół testowal na wszystkich torach z kalendarza F1 wiec w takim razie skad wiedza jaka specyfikacja spisze sie lepiej na jakim torze ? gdzie testuja zestawy na Monze Monaco i inne tory ?Chyba na samych pomiarach z tunelu aero sie nie opieraja ?
36. Guzik
Dziwne jest to, że Robert po pierwszych testach mówił że F1.08 ma lepszy balans a teraz Nick mówi, że jest bardzo słaby.
Mam nadzieję, że postawa BMW na testach nie wynika z tego co pisał Truli na temat obejścia przez niektóre zespoły zakazu TC. Jeśli inne zespoły to zrobiły a Mario chiał zrobić wszystko po bożemu to mamy ........ eeeh lepiej nie pisać. Pozdrawiam
37. yaneq
sensacją w tvn turbo bym się nie przejmował. info pewnie wzięli z onetu, a ten nie wiem skąd :) niedawno była sprawa nieważnych praw jazdy, co też okazało się kompletnym nieporozumieniem. owszem bmw testuje... ale i tak faktem jest, ze ferrari i maki na przodzie.
38. walerus
Mcl zdziwko puścił ferrarisowi... BMW coś testuje - Japońce znowu zostały w tyle. Ogórki porażka - brak ich, Force bez siły jakoś, Toloroso - dobrze ale na krótką metę, Red Bull pieprzando.....może przekrój przez większą ilość testów da nam jakąś tendencję na początek sezonu 2008....
39. Smola
No jak ty byś chciał testować aero na monze, z dużą ilością prostych w Walencji?! na Boga! Widziałeś kiedykolwiek bolidy na Monzie?? Jak nie mają robić? Stary... daj spokój... jak ty pieprzysz normalnie. Czytając twój komentarz poczułem się, jakbym czytał Onet. "Nie mają co robić, to się bawią". Boże...
40. LichuKlichu
wiecie co, z tego wszystkiego co widzę to najchętniej poszedłbym teraz spać i chciałbym się obudzić 14 marca, gdy już wszystko się zacznie :P
41. lankas
w końcu testy ruszyły,nmarazie robert 1.19.279-ale to dopiero dwa kółka
42. pz0
Po dwóch okrążeniach Kubica dzisiaj najszybszy :)) To tak na pocieszenie dla tych co mają zamiłowanie do analizowania wyników testów. Ma 1:19.279 i jest lepszy o 3,825 sek od Kimasa i 5,545 od Nicka.Wyszło na jaw jaki beznadziejny jest Nick. Wiem że piszę bez sensu bo to nie ma znaczenia, ale większość w ten właśnie sposób podchodzi do wyników testów.
43. pz0
Widzę ze lankas mnie wyprzedził.
44. pz0
Makówki mają dzisiaj jakieś dziwne dekle na kołach
45. matibak
Hej, skąd macie informacje??? też chcę!
A co do f1 to nieważne jaki kierowca tylko jaki samochód najlepszy przykład to H.Kovalainen. Szkoda gadać
46. lankas
f1today
47. Guzik
czy jest anglojęzyczna wersja tej stonki ?
48. lankas
chyba nie:( .moze znajdzie sie chętny i co nieco przetłumaczy??????
49. Guzik
przyłączam sie do prośby kolegi :)
50. lewusFIA
Nie róbcie z testów zawodów - bo się zawiedziecie...
51. quick B
Właśnie nie wszyscy władają językiem wermachtu. Więc jak toś coś rozumie to niech tłumaczy.
52. lankas
nie robimy zawoduw tylko obserwujwmy przebieg bo f1 to nasze hobby.
53. lankas
zawodów
54. lankas
troche mi syn przeszkadza
55. quick B
Może zostanie kierowcą?
56. Guzik
Niby nie ale dlaczego przeważnie kibice Ferrari i Mc po testach są zadowoleni a kibice BMW nie. Tak jak wielu pisało powyżej sprawdza się różne ustawienia zatem dobry bolid nie zawsze musi być pierwszy ale w ciągu kilku dni testó powinien być chociaż raz w ścisłej czołówce, trzeba przecież też sprawdzić jak szybki moze być na jednym okrążeniu przy optymalnych ustawieniach.
57. pz0
Właśnie na początku napisałem jakie to chore, żeby porównywać czasy z testów i podałem przykład jakie to niedorzeczne. Co do języka to chyba niderlandzki a nie niemiecki.
58. dareq
guzik masz troche racji
59. pz0
Kolejny przykład: jaki Hamilton słaby, bo Nakajima ma lepszy czas. Ludziska odpuśćcie sobie w końcu te czasy testów i sesji treningowych.
60. lankas
może, narazie jest na etapie brum brum
61. lankas
nikajama ma lepszy czas niż hamilton ale sa w czołówce.Widzieliście kiedyś ferrari w ogonie testów?
62. pz0
A widzieliście kiedyś BMW w ogonie na treningach, a potem na wyścigach w czołówce?
63. dareq
pz0 zobacz sobie wyniki testów z poprzednich sezonów i późnejsze wyniki mistrzostw. To nie jest tak że nagle ktoś zaczyna jeździć na gp mimo iż na testach zamiatali ogony... Nic nie biezre się z niczego. Weźmy sezon 2007 i BMW na styczniowych testach miejsca od 9 do 6 ale straty czasowe do najlepszych nie były znaczne. Natomiast już na koniec stycznia i w lutym regularnie BMW było w czołówce. Więc nie ignorując wyników testów, ale i nie przeceniając ich czekam na luty...:-)
64. baudin
no kubica zaczyna pokazywac na co naprawde stac ten bolid WKONCU bo juz zaczynalem miec watpliwosci
65. pz0
ale wiadomo że strata rzędu 3sek to nie jest żaden miarodajny wynik
66. baudin
o i heidfeld sie szarpnal no wkoncu bmw wraca do szeregu hei 1.12.600 kub. 1.12.711
67. nika14
Kovalainen-dobry bolid,dobry czas...
68. johny80
No wreszcie nasz Robercik sie rozkreca 1.12.095 :)
69. heidi
No i Robert czwarty 1:12.095 :D no i prosze prosze Nakajima daje rade:) brawo!
70. baudin
no kubica co wyjazd z pitlane to lepiej ciekawe czy zejdzie ponizej 1.12.00 ja mysle ze bez problemu
71. yaneq
faktem jest jednak, ze bmw ma problemy z bolidem... konkretnie z balansem, co ma wplyw ma czasy!
72. baudin
no tak ale jezeli oni z problemami z balansem tak jezdza (o ile to prawda bo Robert jakos nie narzekal na to) no to tylko sie cieszysc
73. hot dog
a ja mam pytanie na jakiej stronie sa wyniki testow-live ???pozdrawiam
74. dareq
f1today.nl
75. jacekhome
Z BMW będzie jeszcze gorzej w tym sezonie niz w poprzednim szkoda!
76. quick B
Z nimi gorzej nie będzie tylko inni mogą się podłaczyć do walki.
77. Raven89
No i proszę Robert Kubica wykręcił po 69 okrążeniach czas 1:12:095-dużo szybciej niż Nick Heidfeld-1:12:600-nadal uważacie,że BMW jest słabe??
78. Raven89
Na dodatek wykręcił ten czas z tymi "słoniowymi uszami" na nosie.Sądzę,że bolidem z 16 bez problemu zszedłby ponizej 1:12
79. yaneq
bmw stosuje dzisiaj "kołpaki"?
80. baudin
dokladnie tak z tego co widac dzisiaj to chcieli poprostu znalezc ustawienia do tego nosa nie wiem co on powoduje ale jakas funkcje napewno ma i pewnie dowiemy sie jaka w trakcie sezonu a gdyby wyjechali takim bolidem jak przed tygodniem to Robert bylby najgozej trzeci wedlug mnie a heidfeld ?? niech sobie jezdzi jemu przeszkadzaja problemy z balastem a Kubicy jakos nie dziwne to jest przeciez testuja ten sam bolid moze poprostu do heidfelda stosuje sie stare powiedzenie "zlej baletnicy......."
81. Raven89
@yaneq:tak,F1.08 ma założone kołpaki co dokładnie widać na zdjęciach.
82. hot dog
dziekuje bardzo
83. Guzik
Raven89 - jeśli przyjmiemy wyniki testów jako miarę możliwości to uważam że jest źle poieważ 0,906 straty do Kimiego to bardzo dużo poza tym, myślę że skonstruowali uszy słonia nie po to żeby spowalniały bolid.
84. przesio
Zobaczcie ale kubica w starym bolidzie wykrecil taki czas. W nowym moze wykreci na okolice 1-3 miejsca :)
85. lankas
Robert jezdzi nowym bolidem
86. Raven89
@ Guzik: ale ja nie przyjmuję testów jako miary możliwości bolidów,ale dobrze,że jakieś czasy wreszcie sie pojawiają.
P.S;Nelsinho Piquet zaliczył bączka-testy przerwane od 15:08
87. lankas
Cieszy fakt że BMW bardziej ceni Roberta pod względem prac rozwojowych przy bolidzie to podnosi jego wartosc jako kierowcy.
88. walerus
Nickuś mów - iż czekają jeszcze aż dojadą części testowane w tunelu aerodynamicznym może one pozwoliły zejść z czasem Robertowi - ale do ferrari i mcl dalej daleko.....
89. phoros
My tu o BMW, a Williams szaleje... Będą mocni w tym roku.
90. jarko dnb 85
Robert jezdzil nowym samochodem,zas Nick przejsciowym.obaj mieli inne zadania,a Robert mial dzisiaj o wiele wiecej roboty.to wyjasnia czemu Asmer byl wczoraj lepszy od Heidfelda.
91. jarko dnb 85
slowa uznania dla reikorpa.w prostych slowach wyjasnia cala "zabawe" ktora nazywa sie testami,tym ktorzy nie sa za bardzo obeznani w temacie.Testy to takze zagrywki taktyczne wobec rywali.
92. tomekrush
1 K. Raikkonen Ferrari F2008 1:11.189s 45
2 H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:11.206s 51
3 F. Massa Ferrari F2008 1:11.831s 59
4 K. Nakajima Williams FW30 1:11.971s 50
5 L. Hamilton McLaren MP4-23 1:11.994s 59
6 R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:12.095s 70
7 S. Vettel Toro Rosso STR02B 1:12.526s 61
8 N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:12.600s 29
9 T. Glock Toyota TF108 1:12.705s 26
10 G. Fisichella Force India F8-VIIB 1:12.949s 65
11 N. Piquet Jr. Renault R28 1:12.973s 70
12 M. Webber Red Bull RB4 1:13.133s 15
13 S. Bourdais Toro Rosso STR02 1:13.191s 61
14 J. Trulli Toyota TF108 1:13.201s 54
15 N. Hulkenberg Williams FW29B 1:13.306s 55
16 J. Button Honda RA108 1:13.993s 35
17 T. Kogure Honda RA107B 1:15.703s 25
93. tomekrush
TO NAJNOWSZE CZASY OSIAGNIETE NA TORZE W WALENCJI
94. jaros69
reikorp nie masz racji jeśli " chodzi" o boks. Nikt pływaniem nie buduje kondycji z bokserów, itd
95. Raven89
@ phoros: pewnie Nakajmia wykręcił ten czas mając małe obciążenie paliwem.Bo jak wyjaśnisz np to że Fisichella z Force India jest szybszy od Piqueta z Renault?Mają lepszy bolid?Nie sądzę...
96. lichy
Gdzie mozna sledzic na zywo wyniki testow? Jak ktos moze niech wrzuci link. Dzieki.
97. walerus
Ro temu Robet narzekał na ustawienia i balans bolidu i wiemy jak było potem - w tym roku Robert bardziej zadowolony a Nick narzeka - może sytuacja względem 2007 roku się odwróci...?
98. jacekhome
Tutal link do testów na żywo juz dzisiaj się on pojawił www.f1today.nl
99. Raven89
Testy znowu przerwane...bolid Fisichelli zatrzymał się na torze.
100. phoros
@Raven89 Nie przeczę. Team sprawia po prostu w nowym roku ogólnie dobre wrażenie i to opinia nieodosobniona w światku F1. Zresztą testy też coś mówią. Tylko proszę nie powtarzać mi po raz tysięczny, że to tylko testy itd. Testy są po to, by wszechstronnie przygotować bolid, ale także uważnie przyjrzeć się możliwościom rywali. Temu między innymi służą wykręcane czasy np. z minimalną ilością paliwa (Kovalainen wczoraj), by postraszyć możliwościami bolidu (ktoś powyżej wspominał o taktyce testów). Ale niepoważne jest twierdzenie, że teamy tylko po to wyjeżdżają na tor, by badać sobie jak nigdy nic fragment zawieszenia czy SECU, nie oglądając się na rywali. Nie po to jeżdżą wspólnie na jednym torze,a poza tym nie ma na to czasu. Do Australii nie zostało tak naprawdę wiele czasu i ów pośpiech w pracy nad bolidami też przewija się w wypowiedziach wielu kierowców. Sumując. Wiemy, że to tylko testy, które rządzą się swoimi prawami. Niemniej jednak już dziś armia ludzi i instytucji czeka na każdą dobrą wiadomość z toru i nie wierzę, że tacy np. sponsorzy siedzą spokojnie w fotelach, kiedy interesujący ich bolid ledwie zipie na testach i co chwilę go ściągają dźwigiem... Nakajima jest napalony, ale chłopięce ułaństwo w maszynie, która ledwie zipie nie wchodzi w grę. Od chwili pierwszego wyjazdu na tor FW30 zbiera pozytywne komentarze i ja je podzielam. Pozdrawiam ciepło.
101. Novy
Jak dla mnie to Kovalainen jezdzi bardzo dobrze... mysle ze Hamilton teraz sporo mysli :) a przewaga Kov w testach nie jest przypadkowa bo wiemy ze Hamilton jest ZA ambitny i chce byc zawsze nr jeden
102. phoros
Przepraszam za dublowanie postów, ale dziękuję za namiar na www.f1today.nl. Wprawdzie po ichniemu tam piszą, ale live, cyferki i zdjęcia - pierwsza klasa. Dzięki! Zwykle siedzę na oficjalnej, f1live, autosport, no i tutaj oczywiście. Bieżącej informacji nigdy dość. :)
103. obi216
Walerus ( g. 16;55;06 ) - oby tak było jak piszesz , jednak nie liczyłbym na to za bardzo .
104. walerus
;-)
105. Marti
obi216 i walerus - więcej optymizmu ;-)
106. obi216
No przecież tryskamy optymizmem Marti - tylko tym bardziej stonowanym he he he ;-)
107. Marti
Ja póki co też tryskam, mimo sceptycznych wypowiedzi Nicka jak i nie za bardzo optymistycznie brzmiących artykułów pana Benoit odnośnie obecnej kondycji BMW...
108. Marti
* tryskam optymizmem of course :-)
109. obi216
He he he - przecież wiem :-)
110. walerus
obi trysk, Marti tryska.... co to się porobiło.....? ;-) idę myć łazienkę....
111. kramer
ale jaja !!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz