2018-11-10 GP Brazylii - Kwalifikacje 18:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:07.281 | |
2 | S.Vettel | Ferrari | 1:07.374 | |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:07.441 | |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:07.456 | |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:07.778 | |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:07.780 | |
7 | M.Ericsson | Sauber | 1:08.296 | |
8 | C.Leclerc | Sauber | 1:08.492 | |
9 | R.Grosjean | Haas | 1:08.517 | |
10 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:09.029 | |
11 | K.Magnussen | Haas | 1:08.659 | |
12 | S.Perez | Racing Point Force India | 1:08.741 | |
13 | E.Ocon | Racing Point Force India | 1:08.770 | |
14 | N.Hulkenberg | Renault | 1:08.834 | |
15 | S.Sirotkin | Williams | 1:10.381 | |
16 | C.Sainz | Renault | 1:09.269 | |
17 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:09.280 | |
18 | F.Alonso | McLaren | 1:09.402 | |
19 | L.Stroll | Williams | 1:09.441 | |
20 | S.Vandoorne | McLaren | 1:09.601 |
Hamilton uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach przed GP Brazylii
Lewis Hamilton na torze Interlagos w sobotnie popołudnie uzyskał najlepszy czas, wygrywając czasówkę przed GP Brazylii. Brytyjczyk na mecie wyprzedził Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa. O tym kto ostatecznie wystartuje jutro z pole position najpewniej zadecydują jednak sędziowie, którzy będą musieli przyjrzeć się zachowaniu dwóch najszybszych zawodników.Mimo groźnie wyglądających chmur i drobnych kropel deszczu, nawierzchnia toru przez pełną godzinę pozostawała na tyle sucha, że kierowcy zarówno w Q2 i Q3 zdołali uzyskać czasy na gładkich oponach.
Po pierwszym przejeździe najszybszy na torze był Lewis Hamilton, który wyprzedził Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa.
Zarówno Hamilton, jak i Vettel po czasówce prawdopodobnie będą musieli odwiedzić sędziów. Kierowca Mercedesa w Q2 dwukrotnie niebezpiecznie blokował swoich rywali- najpierw Raikkonena, a chwilę później Sirotkina. Zawodnik Ferrari, które w Q2 popisało się strategią, swoim zachowaniem przy zjeździe na ważenie bolidu mógł jednak zniweczyć całą dobrą pracę swojego zespołu.
Po drugim przejeździe najszybszym kierowcą na torze Interlagos okazał się Lewis Hamilton, który, jeżeli sędziowie nie zdecydują się go ukarać, sięgnął dzisiaj po swoje 82. pole position w karierze. Brytyjczyk o niespełna 0,1 sekundy wyprzedził Sebastiana Vettela i o 0,16 sekundy Valtteriego Bottasa.
Z czwartym czasem czasówkę zakończył Kimi Raikkonen, który nie miał problemów z pokonaniem zawodników Red Bulla. Ekipa z Milton Keynes w treningach wydawała się dysponować tempem pozwalającym jej myśleć o walce z czołowymi dwoma ekipami, ale ostateczne tak się nie stało. Max Verstapepn czasówkę zakończył z piątym, a Daniel Ricciardo z szóstym czasem i stratą niespełna pół sekundy. Kierowców Red Bulla na mecie dzieliły tylko 0,002 sekundy. Australijczyk jutro stanie jednak znacznie dalej na starcie wyścigu niż Holender ze względu na karę przesunięcia o pięć pozycji za wymianę układu turbo.
Tytuł best of the rest ku zaskoczeniu wszystkich przypadł Marcusowi Ericssonowi, który przerwał świetną passę Charlesa Leclerca, wyprzedzając go w czasówce. Czołową dzisiątkę uzupełnili Romain Grosjean i Pierre Gasly.
Przebieg Q1 i Q2
Najszybszy w Q1 okazał się Max Verstappen, który wyprzedził kierowców Ferrari- Raikkonena i Vettela. Lewis Hamilton, którego auto nie przestało dymić w trakcie czasówki był dopiero czwarty z niewielką stratą do kierowców Ferrari.Do drugiej fazy sesji kwalifikacyjnej w Brazylii nie zdołali awansować: obaj kierowcy McLarena, Lance Stroll, Brendon Hartley oraz Carlos Sainz.
W Q2 ulewa nad Interlagos nie chciała nadejść. Z nieba sypały się pojedyncze krople deszczu. Warunki na torze najlepiej wyczuł zespół Ferrari, który po okrążeniu na supermiękkich oponach, szybko zjechał do boksu po miękkie opony, dając sobie świetne szanse przed jutrzejszym wyścigiem.
Z goła odmiennie zareagowała ekipa Mercedesa, która była już przygotowana do wypuszczenia swoich kierowców na tor na oponach przejściowych. Szybko jednak zmieniła zdanie i Hamilton, i Bottas wyjechali na tor na supermiękkim ogumieniu.
Najszybszy w Q1 był Valtteri Bottas, który wyprzedził Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona, a do Q3 nie przeszli: Magnussen, Perez, Ocon, Hulkenberg i Sirotkin.
Na słowa uznania zasługuje za to Charles Leclerc, który na gładkich oponach w ostatniej chwili uciekł ze strefy spadkowej i w pięknym stylu awansował do Q3.
Zdjęcia:
komentarze
1. Fanvettel
Jeszcze nie wiadomo kto wygral .....
Brawo dla Marcusa ! Świetne kwalifikacje !
2. Sasilton
Jak Hamilton dostanie karę, to PP mu się zapisze?
3. veterynarz
W sumie jakby HAM i VET dostali jakieś wielkie kary to Ericsson byłby P4 na starcie
4. weres
Ewidentne dsq dla vettela ciekawe jak ocenia zachowanie lewisa. Zapewne plus 3. Bottas na p1 byłoby ciekawie. Ale sedziowie wspieraja ferrari więc wątpie żeby ukaralk seba.
5. budyb
@4 co ty bierzesz człowieku? xD
6. Maximus2
@4
Za to że wjechał na wagę z włączonym silnikiem? A w regulaminie jest napisane że musi wyłączyć silnik?
7. kiwiknick
@6 Ciekawe jak można gdziekolwiek wjechać z wyłączonym silnikiem ;))
8. mirooo
i tak lewis ma majstra,i ma tyle co szumi za lata,prognozuje:Pverst będzie na pudle jutro,a vett,hm,może na 2 st:Pale kwale ciekawe nawet,jak na brazylie
9. Miki42
@7
Powinien zostać wepchnięty na wagę za bardzo jesteś sarkastyczny nie mądre teksty zachowaj dla siebie
10. tiamat33
Max wrócił na swoje miejsce, jest pierwszy wtedy jak inni jadą żeby wygrać mistrzostwa i boja się jego nieobliczalnego zachowania, teraz wszystko na swoim miejscu
11. Krzeto55
@7 siłą rozpędu :) jak w trakcie jazdy wyłączy silnik to i tak pojedzie dalej więc będzie mógł w coś wjechać :) tak dla jasności skoro mamy się już czepiać
12. Vendeur
@8 mirooo - napisz to jeszcze raz analfabeto...
13. kiwiknick
@9 poprostu napisałeś głupotę i moja uwaga była słuszna :))
A twoja reakcja świadczy o tym że, jesteś bucem co nie przyzna racji :))
14. MicCal
@2
Nie, jeśli dostanie karę, to PP do rekordu nie dopisze.
15. weres
@5
Skoro nie można było zważyć vettela to nie ma podstaw uznać że jego bolid miał właściwą wagę skoro nie wiadomo czy miał właściwą wagę to dyskwalifikacja jest oczywista. Słyszałeś kiedyś o innej karze za niewłaściwą wagę niż dyskwalifikacja?
16. corvetta
Vetel powinien dostać reprymęnde lub kare finansową bo sędzia go zlekceważył a Hamilton 3 pozycje do tyłu...
17. hill
VET. dał ciała. i sędziowie zachowali się jak amatorzy więc powinno się to załagodzić(nie pochwalam zachowania VETTELA).ale to co zrobił HAM.to już jest niebezpieczna głupota.Przynajmniej trzy pozycje do tyłu bez względu na to czy SIR.był na okrążeniu szybkim czy nie
18. Miki42
@13
Taki arogancki buc jak ty mieszkający u makreli mnie nie będzie pouczał co mam pisać
19. kiwiknick
@18dla jesteś tępym bucem co pochodzi z nizin społecznych gdzie dzieci są płodzone w upojeniu alkoholowym.
:))
20. KolczastyKaktus
Skandalem jest to, że Vettel będąc wzywany na wjazd na wagę w kluczowym momencie kwalifikacji musi czekać aż ta zostanie udostępniona i przygotowana. Coś takiego powinno się spotkać z karą ale dla sędziów za to, że manipulują wyścigami. Poza tym Hamilton powinien zostać ukarany w taki sam sposób jak Vettel w Austrii bo i przewinienie jest identyczne. Wracając jednak do sportowego przebiegu kwalifikacji to trzeba powiedzieć, że Hamilton znów pokazuje kto najlepiej sobie radzi w trudnych warunkach. To duża sztuka nie być faworytem a jednak zgarnąć pierwsze pole. Poza tym świetna postawa Leclerca w Q2. Duża determinacja i wolą walki muszą kiedyś dać wyniki mistrzowskie.
21. Miki42
@19
nizina społeczna już dawno cię dopadła skoro dajesz makreli zarabiać na tobie kwik kwik różowa małpko tylko się smarku nie załatw tu na portalu bo będzie wstyd jak się posrasz ze złości
22. wilson
Widzę że komentarze równie emocjonujące co kwalifikacje
23. Amnes
Trochę z reklamami zaczynacie przesadzać. Często w nie klikałem żeby wspierać portal ale jedna reklama nad logo na telefonie drugą pod logo? To dwa ekrany do przewinięcia zanim się zobaczy jakaś treść.
24. iceneon
@21. Miki42
Riposta w stylu "ty głupi głupku" LOL
@19. kiwiknick
Punkt dla Ciebie :)
Bijcie się na gołe klaty!
25. Airjersey
Sędziowie z waga dali doopy i tyle. Co prawda, VET nie zachował się zgodnie z procedurami ale w tych warunkach, każda sekunda ważna a sędziowie zachowywali sie jak totalni amatorzy (typek od pachołka zwłaszcza).
Lewis musi dostać karę. Nie ma tłumaczeń. Dwa razy stworzył zagrożenie. Jeśli FIA nic z tym nie zrobi, będzie znaczyć, że HAM czy nawet cały Merc ma ochronny balonik.
Zszokował mnie LeClerc. Co on odstawił w Q2 to czapki z głów. Determinacja, walka, tak zachowuje się przyszły mistrz.
26. nicram65
@25 I to mistrz w barwach ferrari...
27. saint77
@4. 15.weres
Znam dobrego okulistę, podobno robi cuda. To odnośnie twojej oceny tego co widziałeś, a może nie widziałeś.
Co do dyskwalifikacji za domniemane wykroczenie - dobrze byś się odnalazł w Korei Północnej, tam za sam donos idzie się do obozu koncentracyjnego, nie trzaba w ogóle sprawdzać, czy w donosie jest choć gram prawdy.
Setnie się ubawiłem odnośnie twojej pokrętnej teorii w komentarzu nr 15, cytuję:" Skoro nie można było zważyć vettela to nie ma podstaw uznać że jego bolid miał właściwą wagę skoro nie wiadomo czy miał właściwą wagę to dyskwalifikacja jest oczywista.
Rozumiem, że idąc torem twoich podrzędnych wypocin, można zdyskwalifikować każdego kierowcę który nie był ważony, ponieważ, wg twojej poronionej teorii, nie można wówczas udowodnić, że miał prawidłowa wagę, czyli w domniemaniu nie miał.
Ja mam szacunek dla każdej niemal opinii, ale jakim niskim IQ trzeba się legitymować, aby takie brednie pisać.
Odnośnie samej sytuacji z Vettelem: ci z Was, którzy są tu od dawna wiedzą, że za nim nigdy nie przepadałem. Ale chyba trzeba mieć oczy głęboko w dupie - jak user weres - aby nie widzieć absurdu całej sytuacji. W tym przypadku Vettel ma 100% racji a jeśli ktoś powinien zostać ukarany to jedynie ci ze składu sędziowskiego, którzy na poziomie kompletnej amatorszczyzny na poziomie jakiejś wiejskiej serii kartingowej dopuścili do tak krzywdzącej dla Vettela sytuacji:
1. wzywają go na ważenie w najmniej dogodnej dla niego sytuacji, podczas walki o PP
2. po wezwaniu go na ważenie zasłaniają pachołkiem wjazd na wagę.
3. nieruchawy dziadek, który stal po lewej stronie wagi zabierał potrącony pachołek jakby był podczas udaru - wątpiących odsyłam do powtórki i prześledzenia ponownie zachowania tego sędziego. On powinien sprzedawać lody w budce - i to ciepłe lody, bo zimne by się rozpuściły mu w rękach zanim by je podał klientowi - a nie podchodzić do wagi podczas trwania sesji Q.
4. Sędzia kierujący przed bolidem - miałem wrażenie, że gdyby Vettel mial z przodu owiewkę, to by zaczął zmywać mu komary z tej owiewki.
Totalna amatorszczyzna, nie powinno się dopuszczać do takich kuriozalnych sytuacji. I bez znaczenia jest, że walka o tytuł została rozstrzygnięta. F1 powinna mieć poziom - leśne dziadki nie nadążające za rozwojem sytuacji powinni być odsuwane od takich wydarzeń na torze.
Ferrari powinno złożyć skargę na takie zachowanie sędziów.
28. FanHamilton
Lewis może nie dostać kar !
29. berni
przepraszam, gdzie jest stanowisko profesora ortografii vendeur'a ws. incydentu hamiltona w kwalifikacjach zmuszajacego innego zawodnika do zmiany linii wyscigowej? zasrane FIA...
30. weres
@27
Uwielbiam jak ćwierćinteligenci próbują zgrywać mądrych. Dzięki że mnie rozśmieszyłeś.
W tej sytuacji możliwe są tylko 2 opcje, można mieć 50 kg lżejszy bolid, wjechać na wagę nie wyłączyć silnika, potem rozwalić wagę i domagać się zaliczenia wyniku, albo przyznać za takie zachowanie karę. Sytuacja zerojedynkowa, albo uznajemy wyniki tylko tych co przeszli ważenie, albo uznajemy, że niektórzy mogą olać ważenie, bo się akurat śpieszą.
Ja jestem legalistą, dla mnie dura lex sed lex. Skoro wychodzimy z założenia, że kierowca wezwany na ważenie musi to ważenie zaliczyć, to Vettel nie zaliczając powinien zostać ukarany. Dla mnie liczy się prawo, a dla ciebie to czy komuś się śpieszy, to jak szybko ktoś się rusza i w jaki sposób macha chorągiewką. Idź do jakiegoś prawnika i przedstaw mu swoje stanowisko to cię wyśmieje.
Przenosząc to zachowanie na polskie drogi w przypadku zatrzymania cię przez policję odmawiasz wyłączenia silnika, dmuchasz w alkomat zbyt krótko, żeby badanie było obiektywne, następnie mało co nie rozjeżdżasz policjanta uderzasz w radiowóz i odjeżdżasz z miejsca zdarzenia. Następnie po wezwaniu na komendę stwierdzasz, że zatrzymanie odbyło się w niedogodnym dla ciebie czasu, bo się śpieszyłeś, policjant zachowywał się ślamazarnie, a drugi policjant nawet nie wysiadł z radiowozu, w związku z tym domagasz się żeby cię nie karano, a policjantów należy zwolnić.
31. Vendeur
@29. berni - cymbale, z miejsca perma ignor za analfabetyzm, językowy i umysłowy.
@27. saint77 - chyba nieco przesadzasz. Procedura jest taka, że kierowca ma obowiązek wyłączyć silnik PRZED wjechaniem na wagę. Księciunio tego nie chciał zrobić. Dopiero po wyłączeniu silnika zabiera się pachołem. Ta sytuacja jedyne co pokazuje, to żenujące zachowanie tego gówniarza, co było doskonale widać po jego rękach, które latały na wszystkie strony. Szkoda, że sam nie wysiadł i sam nie zabrał pachołka.
32. Airjersey
25 000 ojro kary dla Vettela
33. Vendeur
@30. weres - otóż to! Niektórzy mają chyba jakieś zaćmienia umysłowe i nie potrafią zrozumieć, że przepis to przepis i w takim przypadku należy się mu podporządkować. Vettel w tej sytuacji, złamał procedurę ważenia w jej 4 aspektach... to chyba rekord.
34. Medicus
Dlaczego admin pozwala na tak prostackie i aroganckie komentarze?
Dla mnie Leclerc w q2 potwierdził słuszny awans do Ferrari. Jestem pod wrażeniem. Mimo że finalnie za drugim Sauberem.
35. weres
@33
Zgadzam się z tym co napisałeś i rozumiem Seba dlaczego ten przepis mu się nie podobał, ale to że jakiś przepis mu się nie podoba to nie znaczy, że można go nie stosować... Niektórzy na tym forum uznają za słuszne to że Vettel może stosować się do przepisów tylko wtedy gdy ma na to ochotę...
36. saint77
@33, @35.
Nie chodzi o to, czy mu się przepis podoba czy nie, tylko podejście emerytowanych leśnych dziadków do jego wdrożenia.
Vettel dostal karę za takie a nie inne zachowanie i ok, zasłużył.
Pytam tylko po co są wdrażane przepisy, mogące wg uznania leśnych dziadków zrujnować komuś kwalifikacje? Przepisy powinny też być pisane z głową. W tym przypadku leśne dziadki z FIA zawaliły to i podczas napisania procedury i podczas jej wdrażania.
Jestem ciekawy co byście napisali, gdyby tak np. Hamilton walczył o tytuł w ostatnim wyścigu, i mial szansę na PP, a tu nagle leśne dziadki wzywają go na wagę, ważę kilka minut "zgodnie z procedurami" przez co zamiast z PP staruje powiedzmy z P7 i przegrywa tytuł?
Ano zapewne nic- twarde prawo ale prawo tak?
@weres - twoje odniesienie do ruchu drogowego jest wręcz komiczne, ale aby cię uświadomić to napiszę, że policjant ma zakaz zatrzymywania pojazdu do kontroli w miejscu, gdzie takie zatrzymanie może spowodować sytuację niebezpieczną dla przepływu ruchu. Można to odnieść więc do tego, że leśne dziadki z FIA powinny mieć zakaz rujnowania kwalifikacji/wyścigu wprowadzaniem procedur w NIEWŁAŚCIWYM CZASIE, gdzie mogą one wpływać na kolejność startową lub kolejność w wyścigu. A tak było w tym przypadku.
37. weres
@36
W poście 27 napisałeś: ,, za domniemane wykroczenie'' w poście 36 Vettel dostal karę za takie a nie inne zachowanie i ok, zasłużył.
W niecałe 100 minut zmieniłeś opinię z domniemanego wykroczenia na zasłużoną karę, nie przestając przy tym obrażać wszystkich i upierać się, że masz we wszystkim rację, a wszyscy inni się mylą. :D
38. SvenDD
Lewis bez żadnej kary, jak dla mnie śmiech, skoro wcześniej Vettel dostał za podobne działanie.
39. XandiOfficial
Co to za kara finansowa dla Vettela. W 2015 roku weszło, że za częstą zmianę barw kasku będą kary finansowe. Vettel powiedział, że jeśli pieniądze będą z kar przeznaczane na cele charytatywne to będzie co weekend zmieniał kask. Nie ma to jak brać kierowcę na to ważenie i kontrolę w niepewnych warunkach a tam czekali Ferrari z oponami aby zmienić na miękkie a warunki się pogarszały. Na szczęście FIA Vettel wszedł do Q3 ale co gdyby nie? No właśnie a przecież Sainz w Austrii wszedł do Q3 więc po co kara? Bo zasady to zasady ale jak widać pupilek sędziów znów ponad karami. Nawet nie było żadnej inicjatywy ze strony sędziów. Charlie i Lewis starzy kumple. Po wyścigu Charlie przeprosi za Strolla a Sirotkin dziwne, że kary nie ma. Tam Lewis pewnie powiedział po kwalach "Zostaw go Charlie. I tak startuje z tyłu. Powiedz mi Charlie ile miejsc możecie dać Vettel'owi co?. MERCEDES FIA PETRONAS ale to każdy wie. Sam Sokół ile razy mówi o Hamiltonie pupilek albo Pan Cezary Gutowski? Nie fair ale wiadomo jaki samochód jest Safety carem. To ich Formuła. Śmiech na sali ale wiadomo. Pozdrawiam wszystkich spinaczy dup z Merola. Idioci hahahahaha.
40. mjk77
@38 Można nie lubić Hamiltons ale minimum obiektywizmu to dobra rzecz. W Austrii Vettel utrudnił okrążenie pomiarowe innemu kierowcy. Tu obaj kierowcy byli na okrążeniach wyjazdowych. Sirotkin cisnął bo musiał dogrzać opony bo najzwyczajniej nie spodziewali się Q2 i nie mieli odpowiednich opin w garażu. Hamilton nie spodziewał się ze ktoś go będzie wyprzedzał ale mimo wszystko zjechał z linii wyścigowej choć nie musiał bo Rosjanin nie jechał okrążenia pomiarowego. Z drugiej strony, co sam przyznał, Sirotkin założył ze Hamilton go nie puści u chciał wcisnąć się od lewej. Np i się spotkali. Rosjanin w żaden sposób nie wini za ten incyden Hamiltons wiec proponuje wrzucić na luz.
41. XandiOfficial
Ja tylko przypomnę, że na Wielkiej Brytanii rok temu Hamilton przeszkodził Grosjean'owi i też kary nie było ale wiadomo. To Lewis. Mistrz Świata ma 3 życia, reszta 1. Dzisiaj wszystko działo się w tak krótkich odstępach czasu, że Lewis'owi zabrano tylko 1 życie więc ma jeszcze 1. O co wam chodzi tak? Lewis nigdy nie jeździł w słabym zespole więc nie wie jak się przepuszcza tak? Dajcie spokój ludzie no. Trochę powagi tak? Bo Lewis jest mistrzem i on może więcej.
42. Vendeur
@36. saint77 - tylko, że w tej sytuacji, w żadnym wypadku nie można winić sędziów, którzy obsługiwali wagę. Oni także są podporządkowani przepisom i jedynie wypełniali procedurę.
Oczywistym jest zaś fakt, że nie powinno się ważyć w trakcie sesji, ale to inna bajka.
Natomiast tutaj wyłącznie zawinił Vettel i karę dostał zasłużenie. Przykre tylko, że po raz kolejny dostarcza widzom tego typu, bardzo negatywnych emocji.
43. mjk77
@41 Może i wtedy karę powinien dostać, ale to było wtedy. A dziś sytuacja jest jasna ii kara Ham się nie należała, co potwierdza sam Sirotkim więc po co bić pianę ? Fakt, Hamilton się wygłupił tym komentarzem o braku szacunku, po prostu za szybko wyciągnął wnioski.
44. mafico
Sirotkin nie jest od karania tylko sędziowie. On jest za grzeczny i przestraszony żeby cokolwiek mówic. To było bardzo niebezpieczne bo celowe... jakoś Hamilton nie "dogrzewał" opon wcześniej tylko jak widział Siergieja w lusterku. Co sam w sumie potwierdził potem że to celowy ruch.
Vettel to samo, brak kary za szopke przy ważeniu. Co z tym pomiarem był czy nie w koncu? I czy był wiarygodny.
Jeden i drugi lamus.
45. FanHamilton
@38 Dobrze że lewis nie dostał..
@44 aż tak nie jest lamusem, Lewis nic złego nie zrobił..
Lewis jeśli dobrze wystartuje, to może bo raz drugi wygra GP Brazylii !!
46. Cadanowa
Brawo Hamilton kolejne PP powiem tak 2 miejsce i start z 2 miejsca jest lepszym. Lewa strona zakret w lewo. Nie rozumiem za co miałby Hamilton dostać karę że Sirotkin na kółko wyjazdowym jechał na maxa za to Hamilton zostawiał sobie miejsce. Sirotkin powinnien jechać sobie tempem średnim a nie na maxa jechać. Sytuacja z Kimim delikatna blokada nie wiem wiadomo jak się odbiło na czas. Vettel głupota tymi swoimi ręcami musi zawsze wymachiwać. Merc jutro super miękkie Ferrari na miękkiej będzie ciekawie ale Vettel może miec przewage na starcie.
47. mafico
Hamilton kara na Sirotkinie za "szeryfowanie" ewidentnie widać jak po chamskim zajechaniu drogi macha rękami. Czyli miszczu uznał że może wyręczyć sędziów i wymierzył karę Siergiejowi za jego szybką jazda na wyjazdowym. Dodatkowo zajechał drogę Raikonenowi.
48. weres
quickest is a one-stopper (provided conditions are warm). Start on soft for 32-36 laps, then medium to the finish. Alternatively, start on supersoft for 25-30 laps, then medium to the finish. strategy: in warm conditions, a two-stopper is nearly as quick as a one-stopper. Best two-stopper: two stints on supersoft of 20-22 laps each, then soft to the finish .If #BrazilianGP conditions are cooler, similar to Friday, the quickest strategy is a one stopper: start on supersoft for 27-33 laps, then soft to the finish.
Alternatively, start on supersoft for 25-30 laps, then medium to the finish.
Podsumowując zdaniem Pirelli Ferrari nie wypracowało sobie żadnej przewagi dzięki innym oponom niż Merc. Jakoś mam wątpliwości co do opinii Pirelli, ale pożyjemy zobaczymy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz