WIADOMOŚCI

Charles Leclerc odpiera zarzuty o rasizm
Charles Leclerc odpiera zarzuty o rasizm
Niefortunny wywiad we włoskiej prasie stworzył sporo mniej lub bardziej poważnych spekulacji wokół kierowcy Ferrari. Leclerc w czwartek postanowił wszystko wyjaśnić.
baner_rbr_v3.jpg

Monakijczyk jest jednym z kierowców, którzy postanowili nie klękać przed wyścigiem w ramach wyrażenia wsparcia dla ruchu walki z rasizmem oraz Black Lives Matters.

I właśnie o tę kwestię został zapytany podczas najświeższego wywiadu dla dziennika La Gazzetta dello Sport. Powiedział w nim, że nie wykonuje wyżej wspomnianego gestu, ponieważ jest przekonany, że antyrasistowskie protesty łączą się z przemocą.

"Jestem przeciw rasizmowi, walczę z nim i jestem dumny z F1, że używa swojej platformy do wskazywania światu odpowiedniej drogi."

"Ale nie chcę tego robić, ponieważ mnóstwo protestów na całym świecie było powiązanych z przemocą, a ja nie popieram żadnej formy przemocy. A ponadto nie podoba mi się, żeby protesty obywatelskie były wykorzystywane przez polityków."

Słowa Leclerca zostały niestety opatrznie zrozumiane jako atak w antyrasistowski ruch Black Lives Matters. Wobec jakichkolwiek wątpliwości 22 - latek w serii Tweetów wytłumaczył co miał na myśli.

"Przykro patrzy się jak ludzie manipulują moimi słowami, by stworzyć nagłówki, w których brzmię jak rasista. Nie jestem rasistą i zdecydowanie nienawidzę rasizmu. Rasizm jest obrzydliwy."

"Przestańcie umieszczać mnie w grupie z tymi obrzydliwymi ludźmi, którzy dyskryminują innych z powodu koloru ich skóry, religii czy płci. Nie jestem ich częścią i nigdy nie będę. Zawsze wszystkich szanowałem i powinna być to norma we współczesnym świecie. Ktokolwiek używa mojego wizerunku do promowania tych niewłaściwych idei, proszę żeby przestał. Nie interesuje mnie polityka i nie chcę być w to zaangażowany."

Podczas czwartkowej konferencji prasowej gdy Leclerc został zapytany o to, dlaczego poczuł potrzebę do głośnego wyrażenia takiego stanowiska, odpowiedział:

"Po prostu nie chcę być już oceniany. Jak już wielokrotnie mówiłem, jestem całkiem aktywny w social mediach i nie akceptuję tego, w jaki sposób byłem nazywany w ostatnich tygodniach. A wszystko tylko przez to, że nie uklęknąłem."

"Tyle. Chciałem po prostu napisać Tweeta prosto z mostu by wyrazić swoje uczucia i to wszystko."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

25 KOMENTARZY
avatar
grzesiek1870

07.08.2020 08:02

0

Szacunek Charles, mam identyczne zdanie o obecnej sytuacji i ruchów "antyrasistowskich". Trzeba mieć odwagę w dzisiejszych czasach zachować zdrowy rozsądek i własny rozum, gdy inni zachowują się jak stado baranów.


avatar
Ksys

07.08.2020 08:43

0

Dobrze chłopak mówi - zdecydowanie popieram i również jestem przeciwko rasizmowi, ale ruch BLM ma tyle wspólnego z walką z rasizmem jak Krzyżacy z obroną chrześcijaństwa. Uważam, że F1 powinna wspierać walkę z rasizmem aby pokazać dobry przykład ludziom na całym świecie, ale kategorycznie nie zgadzam się z angażowaniem w ruch BLM czy wspieranie tego ruchu. Osobiście uważam ruch BLM za rasistowski ponieważ dyskryminuje ludzi dla tego że są biali. Nie podoba mi się również angażowanie LH w ruch BLM na platformie F1. pozdrawiam


avatar
Del_Piero

07.08.2020 08:52

0

Jak ktoś się z tobą nie zgadza to nazwij go rasistą/faszystą i zniszcz jego wizerunek. Istnieją tylko jedne, słuszne poglądy. A tak w ogóle to Hamilton znów powiedział jak to on chce ratować świat. Tym razem wywołał Magnussena do tablicy bo raz klęknął a potem nie i w ogóle chce przykazu z góry by klękać.


avatar
saint77

07.08.2020 09:02

0

Zarzuty o rasizm dla Leclerca przypominają mi wydarzenie sprzed wielu lat: podczas wyborów miss USA w komisji sędziowskiej zasiadał tak zwany zadeklarowany gej. Po pokazach przyszła kolej na pytania do kandydatek. Jednym z nich było zadane właśnie przez niego pytanie: jak zapatrujesz się na związki i małżeństwa osób jednej płci. Jedna z kandydatek odpowiedziała dokładnie tak: "szanuje wszystkie osoby niezależnie od ich orientacji seksualnej, wyznania czy przynależności rasowej, ale zostalam wychowana w tradycyjnej rodzinie gdzie małżeństwo jest związkiem kobiety i mężczyzny i dla mnie tylko taki związek jest małżeństwem." Odpowiedz kulturalną, nie obrazajaca nikogo. Natomiast już w tym samym dniu ten tak zwany gej opublikował na swoim koncie internetowym wpis tego rodzaju: " Ta homofobiczna dziwka, szmata, zdzira i suka nie jest godna do kandydowania na miss USA." I wiele innych epitetów w tym samym tonie. Oczywiście ten człowiek nie poniósł żadnej odpowiedzialności za swoje słowa, bo to tez byłaby homofobia. Podobnie jest z rasizmem: nie wolno nikomu wyrazic swoich przekonań, bo jesteś rasistą. To wręcz żałosne. W Szwecji, gdzie mieszka moha siostra problem dyskryminacji białych sięga juz kuriozum, bo nie można zwrocic uwagi emigrantom z Afryki i Azji aby nie sikali pod drzwiami sklepu bo juz jestes rasistą. Dla mnie jest to śmieszne- popieram Leclerca w 100%. Sam widziałem we Francji co robią Murzyni i Arabowie na ulicach, niszczą wystawy sklepów, samochody, przystanki i nikt im nie zwróci uwagi bo to rasizm. W Polsce do tego nigdy nie dojdzie.


avatar
Kruk

07.08.2020 09:20

0

Leclerc elegancko zachowal sie. Zal mi ludzi, ktorzy najchetniej klekneliby przed Hamiltonem i zrobili mu loda tylko dlatego, ze jest wielokrotnym Mistrzem F1.


avatar
Hawaii Hawajski

07.08.2020 09:34

0

Bardzo dobrze Lec.


avatar
TomPo

07.08.2020 09:52

0

BLM zatacza coraz szersze kregi absurdu, oraz hipokryzji. "Albo jestes z nami, albo przeciw nam" - no rzeczywiscie bardzo antyrasistowkie zachwanie - hipokryzja az wylewa sie uszami. Caly ten ruch powstal tylko po to (i jest po to finansowany), by zdestabilizowac USA, na czele ktorego nie stoi lewacki prezydent, a mamy przeciez rok wyborow. Szanuje Ham za to, jakim jest sportowcem, ale Jego stopien oglupienia przez ten lewacki ruch (i nie tylko ten, ugial sie rowniez przed eco-terrorystami) przechodzi ludzkie pojecie. Mam nadzieje, ze zdrowy rozsadek wygra i ludzkosc przetrwa bez zapedzania sie w kolejny globalny konflikt, zwany wojna. (Choc coraz wieksze mam watpliwosci co do tego) #AllLivesMatter


avatar
ciwic

07.08.2020 09:59

0

Dobrze mówi Młody. Mam nadzieję, że się nie ugnie i nie będzie z siebie błazna robił klękaniem. Ma charakter i talent. Jeśli dostanie odpowiednie auto to zostanie szybko majstrem F1.


avatar
Believer

07.08.2020 10:12

0

Smutne nastały czasy dla społeczeństwa.


avatar
lucasdriver22

07.08.2020 10:28

0

Brawo dla Leclerca że jest trzeźwo myślącym człowiekiem i nie idzie za stadem baranów. Tak to już wygląda nie wspierasz BLM jesteś rasistą.


avatar
przesio

07.08.2020 10:43

0

@4 Nie jestem pewien. W Polsce już mamy problem z Ukraińcami , Chińczykami , ludźmi o ciemniejszej karnacji itp :(


avatar
jogi2

07.08.2020 10:53

0

Bravo Leclerc.... Właśnie tak działa ruch ?antyrasistowski".... nie wykonujesz naszych zaleceń, poleceń jesteś rasistą. Przekręcą wszystko co powiesz, a z obłudą już nawet się nie kryją.


avatar
Believer

07.08.2020 11:03

0

@11 Jaki w Polsce mamy problem z ludźmi innej narodowości czy koloru skory? Czy oni u nas zachowują się tak jak czarni w USA? Wywołują zamieszki, napadają na sklepy, niszczą mienie publiczne, pomniki historyczne itp? Przyznam, ze nie pamietam, by u nas coś takiego miało miejsce. Może zdarzyły się wybryki jakichś pojedynczych jednostek, ale na pewno nie na taka skale jak w USA czy tam innej Szwecji czy Francji.


avatar
Xandi19

07.08.2020 12:55

0

19 chłopa stoi lub klęczy w koszulce "END RACISM" I to nawet dobrze to nie dotyczy to konkretnej grupy. Lewis w swojej koszulce BLM.


avatar
wheelman

07.08.2020 13:42

0

A ja właśnie powołuję ruch White Lives Matters. Inna sprawa - powołuję też ruch Yellow Lives Matters oraz Red Lives Matters. Może jeszcze Latin Lives Matters żeby nie było nudno...


avatar
FanHamilton

07.08.2020 13:48

0

To Sprawka Hamiltona czy FIA


avatar
fpawel19669

07.08.2020 17:08

0

@16 To sprawka Hamiltona przy akceptacji Mercedesa i - co najgorsze - FIA.


avatar
Bejski

07.08.2020 17:20

0

To prawie jak tutaj... Jak ktoś się nie zgadza z czyimś zdaniem to zaraz jest "debilem" i zero konstruktywnej krytyki. Uważam , że powinniśmy wyjść z ery średniowiecza i skupili się na pozytywnych wartosciach. Nie mam problemu , że ktoś wytknie mi błąd , ale jeżeli nie potrafisz sformułować swoich wypowiedzi w przyzwoity sposób to internet nie jest dla ciebie i powinieneś żyć w odosobnieniu. Pozdrawiam tych którzy potrafią się zachować na poziomie niezależnie czy się ze mną zgadzają czy nie


avatar
Arjbest

07.08.2020 20:55

0

@18 Bardzo trafne spostrzeżenia.


avatar
waldi1

07.08.2020 21:36

0

Czy to ważne czy ktoś klęka czy stoi czy w inny sposób wyraża swoja aprobatę do walki z rasizmem. Rasizm to między innymi wszystkie sposoby zniewolenia, narzucania swojej woli innym, by robili coś w sposób sobie narzucony a nie według własnej woli. Dlatego jak ktoś chce stać niech stoi. Ten co zmusza go do klękania sam przez to stosuje metody rasistowskie.


avatar
TomPo

07.08.2020 23:13

0

@18 "Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu." - Lem


avatar
Krzepki

08.08.2020 10:27

0

"Kto nie klęka ten rasista, hop,hop,hop"... To się nazywa terro poprawności politycznej, a winę za ten narastający podział i hejt w F1 ponosi świętojebliwy LH. Na początku zapewniał, że nikogo nie będzie zmuszał, potem oburzał się że klękają za krótko (vide Hungaro), jakoś tak zawsze to on chce mówić kiedy się klęka a kiedy wstaje, potem zaczął cisnąć nieklękaczy... naprawdę mógłby się chłop ogarnąć i spojrzeć na to nieco z boku. Dodatkowo w świetle nagrań z dźwiękiem z kamer policji z tego zatrzymania wynikają nowe fakty... No ale Prawda zawsze umiera na wojnie pierwsza.


avatar
Jak1208

08.08.2020 13:49

0

Charles - you're right, we're with you.


avatar
mafico

08.08.2020 20:49

0

Neobolszewia już przesadza. Z drugiej strony to dobrze, jest to tak ordynarne że ludzie nie dadzą się złapać. Oczywiście pożyteczny i#$%#a Hamilton przyczynia się do jeszcze większych podziałów i spin. Typowe


avatar
Krisi

08.08.2020 21:34

0

Hamilton przesadza i powinien za to przeprosić, wymuszanie na innych popieranie jego protestu też jest swego rodzaju dyskryminacją tych którzy nie chcą podzielić jego poglądu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu