WIADOMOŚCI

FIA zatwierdza oryginalny plan zmiany sesji kwalifikacyjnej
FIA zatwierdza oryginalny plan zmiany sesji kwalifikacyjnej
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA przegłosowała pierwotny plan zmiany formatu sesji kwalifikacyjnej.
baner_rbr_v3.jpg
Mimo obaw wyrażonych przez Berniego Ecclestone’a co do krótkiego terminu i potrzeby zmiany oprogramowania obsługującego system pomiaru w F1, nowe przepisy mają wejść w życie już od pierwszego wyścigu sezonu, GP Australii.

Za dwa tygodnie w Melbourne kierowcy będą uczestniczyli w sesji kwalifikacyjnej na zasadach stopniowej eliminacji kolejnych zawodników.

Czasówka cały czas będzie podzielona na trzy segmenty, jednak zawodnicy zamiast grupowo odpadać po każdym z nich będą stopniowo eliminowani.

Q1 będzie teraz trwało 16 minut. Pierwszy najwolniejszy zawodnik zostanie wyeliminowany po 7 minutach, a kolejni po każdych następnych 90 sekundach.

Do Q2 przejdzie 15 najszybszych kierowców, którzy również będą eliminowani po kolei. Najwolniejszy kierowca odpadnie tym razem po 6 minutach, a kolejni po każdych następnych 90 sekundach.

Do Q3 w odróżnieniu do poprzedniego sezonu dopuszczonych zostanie tylko 8 najszybszych kierowców. W 14 minutowym finale kwalifikacji pierwszy zawodnik odpadnie po 5 minutach a kolejny po każdych następnych 90 sekundach aż wyłoni się dwójka, która stoczy pojedynek jeden na jeden o pierwsze pole startowe.

Eliminacja ostatniego zawodnika w każdej sesji następować będzie po przekroczeniu mety a nie gdy upłynie czas.

Niedawno zespoły zasugerowały, że chciałyby, aby system eliminacji kolejnych zawodników odbywał się jedynie w pierwszej i drugiej części czasówki, a Q3 żeby było rozgrywane według starego formatu. Poprawka ta nie została jednak uwzględniona przy ratyfikacji przepisów przez spotykającą się w Genewie Światową Radę Sportów Motorowych.

Kierowcy Formuły 1 również krytycznie wypowiadali się o wprowadzanej na ostatnią chwilę zmianie, twierdząc, że dotychczasowych system kwalifikacyjny w F1, który obowiązuje od sezonu 2006 świetnie się sprawdzał.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
dykov

04.03.2016 11:43

0

Będzie ciekawie jak coś się wysypie w sofcie, bo wydarzy się scenariusz nie przewidziany w beta testach systemu.


avatar
Kalor666

04.03.2016 11:51

0

Ale dno. Zespoły powinny złożyć jakiś protest. Gwóźdź do trumny F1. Kolejny.....


avatar
HamiltonFan44

04.03.2016 11:59

0

plan z niezmienionym Q3 byl lepszy


avatar
robher

04.03.2016 12:34

0

do kalor666 po co takie komentarze dajesz, w f1 musi się coś dziać , te zmiany będą ssuper , najlepsi nie będą czekali na sam koniec czasówki , będą kręcić czasy od samego początku . Jeszcze co powinno być to : najlepsza 6-tka jedzie z samego końca a do wyniku końcowego + 2 punkty


avatar
Gzehoo92PL

04.03.2016 12:45

0

@4. no i myślisz że Mercedes sobie "przypadkiem" nie odpuści, żeby kończyć kwale na 7. miejscu, a potem jechać wyścig z pierwszego rzędu, bo TOP6 przesuną na koniec?


avatar
belzebub

04.03.2016 12:50

0

Kolejny idiotyczny pomysł. Ciekawe, czy wszyscy kierowcy mogą odmówić wyjazdu na qwal?


avatar
LordKihiz

04.03.2016 12:52

0

Nowy system wydaje się ciekawy, przynajmniej kwalifikacje teoretycznie będą trwały cały czas, a nie kierowcy wyjadą na 3 okrążenia, później zjadą postoją, walną kielicha i znowu wyjadą na 3 okrążenia. Co to przesunięć czołówki na koniec stawki, to uważam że jest to wysoce niesprawiedliwe, bo po to się walczy w kwalifikacjach, żeby wystartować z jak najlepszej pozycji. Może i widowisko by się poprawiło, ale w tym sporcie nie chodzi tylko o widowisko.


avatar
Medicus

04.03.2016 13:41

0

Dla mnie najprostsze zasady są najlepsze. Kwalifikacje podzielone na 3 części, kazdy ma jedno okrążenie, bez tych ceregieli.


avatar
Trofik

04.03.2016 13:44

0

@7 A powiedz mi dlaczego jak Mercedes wyjedzie i zrobi dobry czas w ciągu 3 kółek ma dalej jeździć po torze?


avatar
sliwa007

04.03.2016 14:03

0

Zmiany nie są złe, teraz przynajmniej będzie się coś działo w trakcie całych kwalifikacji a nie tylko przez ostatnie 10 minut. Sumarycznie i tak wygra najszybszy kierowca, który popełnił najmniej błędów w najważniejszych momentach. Jednym słowem wygra najlepszy kierowca.


avatar
HamiltonFan44

04.03.2016 14:04

0

czy ktos mi moze pszetlumaczyc jak kwalifkacje bede teraz wyglodac


avatar
fanAlonso=pziom

04.03.2016 14:25

0

czyli w Q3 nie zostanie dwóch najszybszych kierowców i oni będą rywalizowali o PP jak pierwotnie zakładano ?


avatar
przesio

04.03.2016 21:39

0

Powiem tak , Popier..... ich całkiem już ? Przecież te kwalifikacje to jakaś parodia . Kimi to się już w tym sezonie całkiem zagubi ...


avatar
Antie

04.03.2016 22:12

0

Myślę, że ta formuła sprawdzi lepiej umiejętności i wytrzymałość psychiczną kierowców i oraz pracę strategów ekip, a nie nie tylko bolid i jego możliwości.


avatar
jackos

05.03.2016 09:21

0

Najlepsze zespoły i tak wyjadą na sesje 1 i 2 by zrobić jedno-dwa szybkie kółka. Pozostałe i tak jeździły do bólu. Mnie zastanawia co innego. CO Z OPONAMI? Limit. Skoro najlepsi zrobią kilka okrążeń i zrobią super czasu, nie zmarnują dużo kompletów. Ale słabe zespoły będą jeździć i jeździć. NA CZYM? Nie ogarniam chyba tego systemu ;-)


avatar
docent

05.03.2016 10:36

0

Mi się wydaje że dobra zmiana, teraz zespół nie będzie czekał na ostatne 5 min sesji. Musi wyjechać wcześniej, jak zrobi dobre kółko to nie będzie blokował toru tym słabszym, wiadomo, ale jak będzie na granicy to już problem i na pewno będzie ciekawiej.


avatar
BlahFFF

05.03.2016 21:55

0

@9. Trofik, zeby sie widz nie nudzil bo w aktualnej formie mozna czasem przysnac. Co do samych zmian, ocenic przyjdzie jak faktycznie dane bedzie je zobaczyc w akcji bo calkiem mozliwe, ze bedzie to calkiem sensowne i ciekawsze niz to co mamy obecnie. Mozliwe tez, ze wyjdzie z tego klapka i w trakcie sezonu wroca to wczesniejszej wersji.


avatar
Boombastic

05.03.2016 22:05

0

Co za dno... kolejna durna zmiana. Czy oni nie mogą wymyślić coś co nieprawdę pomoże f1? Jeszcze brakuje aby zaakceptowali proponowane zmiany Berniego


avatar
istrii

06.03.2016 18:50

0

A co jeżeli kilku zawodników w Q1 nie wyjdedzie przez pierwsze 8 czy 9 minut. Kogo wtedy jako pierwszego weliminują? A z tym przestawianiem szyku, to już lepiej by było gdyby Q1,2,3 były jako trening a na końcu losowanie pozycji przez kibica który wygrał konkurs sms-owy! Wtedy to by była walka.


avatar
meamea

06.03.2016 22:41

0

a co jesli obecnie w q1 nikt by nie wyjechał? takie samo głupie gadanie większość jest przeciwko bo ubzdurali sobie że kierowcy będą robić jedno okrążenie (które będzie pechowe) i odpadną, a prawda jest taka że będzie podobnie do kwalifikacji z roku poprzedniego, różnica polega na tym iż zamiast bolidy wyjeżdżać na ostatnie 3 minuty i walenie 2 kółek to będą bolidy zmuszone do jazdy już na 10min przed końcem, ci co zrobią (według siebie) wystarczająco dobre kolko i tak nie wyjadą bo będą wiedzieli że mają wystarczający czas by nie odpaść co kolejne 1,5m natomiast ci z końca stawki będą cisnąć do końca obecnie jest tak że wyjeżdżają słabsi i też jadą kilka kółek pomiarowych więcej ale suma sumarum wystarczy włączyć tv na ostatnie 3minuty, a tutaj akcja będzie się działa na 10 przed końcem, bądźmy szczerzy jeżeli nie czytacie do końca regulaminu tylko odrazu po 2ch linijkach już plujecie że to złe to nie oglądajcie wogóle f1 a jeżeli wam się nie podoba po przeczytaniu całego regulaminu to podajcie przykład i jakieś logiczne argumenty, bo inaczej to zamieńcie się na rozumy z borowczykiem facet i tak sięgubi i plącze się w relacjach myli replay z tym co siędzieje na torze w danej chwili ale i tak jest lepszy w rozumowaniu od was


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu