WYNIKI Walencja [ 01 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Ferrari | 1:12.574 | 102 |
2 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:12.784 | 74 |
3 | M.Schumacher | Mercedes GP | 1:12.947 | 40 |
4 | N.Rosberg | Mercedes GP | 1:13.543 | 39 |
5 | G.Paffett | McLaren | 1:13.846 | 86 |
6 | R.Barrichello | Williams | 1:14.449 | 75 |
7 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:14.762 | 18 |
8 | R.Kubica | Renault | 1:15.000 | 69 |
Testy w Walencji: Massa najszybszy
Pierwszy dzień testów w Walencji już za nami. Tor został zamknięty dokładnie o godzinie 17:10. W sprzyjających warunkach atmosferycznych najszybszy czas okrążenia uzyskał powracający do formy po potężnym wypadku na Węgrzech w ubiegłym roku Felipe Massa.Dzisiaj jednak największą uwagę fotoreporterów i kibiców przykuwał Michael Schumacher, który po południu zamienił się miejscem z Nico Rosbergiem. Siedmiokrotny mistrz świata nie zapomniał jak szybko jeździć bolidem F1. Już po paru okrążeniach Niemiec dysponował czasem, plasującym go w środku stawki. Ostatecznie po przejechaniu 40 kółek, zakończył dzień przed Nico Rosbergiem z wynikiem 1:12,947, co dało mu trzecie miejsce.
Gary Paffett, który rano próbował podjąć walkę o najlepszy czas z Felipe Massą ostatecznie sesję zakończył na piątym miejscu, przed Rubensem Barrichello, który był sprawcą jedynej w dzisiejszym dniu czerwonej flagi, po tym jak w FW32 posłuszeństwa najprawdopodobniej odmówił silnik Coswortha.
Robert Kubica rano wyjechał na tor nowym R30. Po całym dniu pracy na torze, czas Polaka- 1:15,000, wystarczył jedynie na zajęcie ostatniego, 8 miejsca. W ostatnich minutach sesji Kubicę wyprzedził Sebastien Buemi, który dzisiaj rano przejechał jedynie 10 okrążeń po czym musiał czekać w garażu aż jego mechanicy naprawią STR5. Pod koniec sesji wyjechał na tor i zdołał awansować w klasyfikacji.
Polak będzie miał szansę jutro poprawić swój czas, gdyż dopiero w środę przekaże kierownicę swojemu nowemu partnerowi, Witalij Pietrowowi. Większość stawki jutro nie zmieni się. Jedynie zespół McLaren rozpocznie testy z Lewisem Hamiltonem, a Mercedes będzie przez cały dzień pracował z Nico Rosbergiem.
komentarze
1. Grapuś
Felipe pokazał klasę i że z tego wypadku na Węgrzech już nie ma śladu
2. Kadet
Ech, żeby tak zespoły podały z jaką ilością paliwa jeździła.
Teraz niestety różnica w zatankowaniu może powodować kolosalne różnice, więc za cholerę nie wiadomo, co oznacza ósme miejsce Roberta.
3. david9
Szczerze to liczyłem na troche więcej ze strony Renault. Testy testami niema jeszcze powodów do niepokoju ale mały zawód jest
4. LoLeK_LOL
Czym wy sie przejmujecie? To tylko testy są...
5. Puzio
jutro będzie lepiej :)
6. Mailand
Dokładnie:) każdy ma zaplanowane co testuje:) a że wszyscy sana jednym torze to czasy sabardzo różne:)
7. Konik_mekr
Czyżby Renault zaspało? W sumie lepiej być ostatnim, ale już jeździć, niż odpuszczać sobie te testy;). Sauber nadspodziewanie dobrze!
8. Ra-v
Nie ma co ukrywac, strata jest i to pokazna, watpie, zeby Robert jezdzil caly dzien zalany pod korek, byc moze jezdzili z jakimis zastepczymi czesciami, a nowe dopiero beda, coz zobaczymy, na razie nie ma co panikowac, ale jak kolejne testy wypadna tak samo, to na pewno nie bedzie oznaczalo nic dobrego, nawet jak wszyscy beda gadali na okolo "testy to testy i jest super"
9. maciejwilq
hehe, tak to już jest że my kibice patrzymy na wyniki, i smutno nam się robi widząc renault na końcu stawki z 2,5s stratą. Ale Panowie, nie o to w testach chodzi, żeby robić nie wiadomo jakie wyniki... myślę że jutro Robson będzie szybszy, będzie po prostu sprawdzał inne ustawienia z lżejszym bolidem, jestem przekonany ;)
10. Skalpel_amg
Ludzie, po co to wszystko, wiadomo Renault nie jest najszybsze, ale też nie najwolniejsze. Kubica swój najlepszy czas zrobil na początku sesji, on testował, kiedy inni próbowali się sprawdzać na pojedynczym kółku, zobaczcie sobie czasy BMW z testów 2008, byli na końcu, w Australii najszybsi, BMW w 2009 na testach najlepsi, w seoznie średniaki. A Sauber? Po pierwsze nie BMW tylko mają teraz silniki Ferrari, a poza tym skądś muszą kasę brać, a takie czasy na testach pozwolą zebrać sponsorów.
11. kuba1808
<plota on>
F1 Racing has heard from a number of sources today that Campos has been sold. Just trying to verify it now.
<plota off>
12. Raven89
Testy testami i tyle.Pamiętacie jak przed sezonem 2008 słabo wypadało BMW Sauber? ;) A co się potem stało wszyscy dobrze wiemy.No i od razu widać,że wczoraj Renault prezentowało ledwie malowanie,bo bolid praktycznie zupełnie inny niż to co wczoraj dziennikarze okrzyknęli R30.
13. TommSon.
Mały zawód jest bo zawsze lepiej jak Robert byłby na pierwszym miejscu ale to sa testy nie wiadomo co Robert testował, może jakieś małe poprawki nastąpią i będzie dobrze w sezonie ;)
14. chlebekf1
Ale sauber robil wizyty w boksie po 4 okr :d a tak pozatym na jednym z wyjazdow to kubica niebyl w boksie przz ponad 30 min
15. szaman136
Testy nic nie znaczą, w tamtym roku RED BULL był na szarym końcu w czasie testów a w wyścigach walczył o zwycięstwo
16. Skalpel_amg
akurat do Redbulla się mylisz bo RBR późno pokazal bolid, i od razu byli na przodzie, a wszyscy pisali, że jest słaby.
17. feels3
nie mam siły już tłumaczyć żebyście przestali interpretować te czasy, już wróżenie z fusów jest pewniejsze.
Ubaw po pachy, po pachy.
18. matibak
Szkoda, że nie podają ile okrążeń robili podczas jednego stintu.
19. pako1984
oby tak bylo
20. chlebekf1
testy to testy a sezon to sezon tu na testach kazdy sprawdza co brakuje bolidowi jak dane elementy sie sprawuja a czas sie nie liczy
21. BMWbmw
A ja uważam że Renault R30 jest bardzo dobre pod względem aerodynamicznym...
22. feels3
Przypominam dominacja Browna z zeszłego roku polegała na innej interpretacji przepisów i na tym że posiadali podwójny dyfuzor już na starcie.
Jestem przekonany, że stawka tak naprawdę będzie ciasna jak w 2009 albo nawet ciaśniejsza.
23. etman26
Robert testowal jazde z maksymalnym obciazeniem paliwa.Przeciez to niemozliwe zeby bolid byl wolniejszy o 3 sek
24. rraaddii
a co takiego wystaje Felipe nad wlotem powietrza?? Paffett mial cos podobnego tylko ze o polowe mniejsze??
25. feels3
I nie tłumaczę Reni :) , Może być i na końcu. Po za tym rekord toru z 2008 jest w granicach 1:08, więc sami sobie odpowiedzcie na pytanie :)
26. Dr Prozac
Czasy są mało ważne bo niewiele z nich można wywnioskować.
Kubica jeździł długie stinty z równymi czasami w 1:15:xxx
Tuż przed czerwoną flaga poprawił czas z 1:15:298 na swój najlepszy.
27. Grapuś
22. feels3----Nie Browna tylko Brawna
28. feels3
A mimo iż bolidy w 2009 były trochę wolniejsze, to te powinny być szybsze niż w 2009.
29. Michal1050
Kuba-11 z kąt ten News?
30. feels3
27. Literówka, zdarza się.
31. Renault F1 Team
23. etman26-możliwe, daleko nie sięgając- Super Aguri...wolniejsze o około 4,5 sekundy w Bahrajnie 2006:)
32. -Zarathustra-
Ten tylni spoiler Renault jest całkiem inny niż u konkurencji, albo to super rozwiązanie, albo niech lepiej mają drugi w zanadrzu, zresztą konstrukcja przodu też się trochę różni, no ale może ten ich oszczędny silnik będzie świetnym wynalazkiem.
Zobaczy się po pierwszym wyścigu, ale obstawiam, że będą mocni w środku stawki.
33. kuba1808
Dla przypomnienia: 30 kg więcej to około sekundy straty na okrążeniu. Aby przejechać wyścig bez tankowania, należy mieć w baku około 150 kg (Renault pewnie mniej, Cosworth i Ferrari więcej),
34. kuba1808
@Michal1050 z Twittera F1 Racing :)
35. feels3
33. no właśnie. więc przy równych osiągach, może być różnica 5 sek na okrążeniu , jak testuje się różne setupy pod paliwo, do tego trzeba dołożyć to że u każdego rozwój bolidu ciągle trwa i z założenia zakończy się po testach w takiej już poważnej fazie, także ja podtrzymuje zdanie. Dziś to wróżenie z fusów.
36. Skalpel_amg
Nawet jeżeli Renault będzie szybkie to nie zawsze oznacza punkty, zespoły takie jak Mercedes, McLaren, Ferrari, RedBull na pewno będą szybkie, więc to będzie niezwykle zacięty sezon, nie będzie tak, jak w ostatnich latach, że są 2 zespoły, za nimi następne 2 i za nimi reszta.
37. ris
No tak to tylko testy i na dodatek aukiem, które za półtora miesiąca będzie całkiem inaczej wyglądać niż teraz. Wychodzi na to, ze Renówka jest dość spóźniona z projektem i dopiero tuz przed pierwszym wyścigiem zaprezentuje w miarę poukładany bolid. Kubica przystąpił do testów ciut innym bolidem niż to pokazano wczoraj. Bolid miał nowe skrzydła, lusterka zamocowane inaczej i podwójny kil pod nosem bolidu. Przed pierwszym wyścigiem Reault ma jeszcze prowadzić wloty powietrza do hamulców , nową podłogę, zmodyfikowane przednie i tylne skrzydło oraz inne elementy nadwozia. Radzę się nie przypalać z komentarzami 'jaki ten reno słaby i jak źle wybrał Kubica". Na dziś wygląda, ze zbierają podstawowe dane. A prawdziwy R30 zobaczymy za 6 tygodni :_))))
38. ris
Usunięty
39. east
Pewnie nie ma się czym martwić, ale jest o czym myśleć.. Ostatnie miejsce Roberta mnie nie martwi, ale.. jak sobie przypomnę pewne rozgrywki z weekendu.. Testuj Robert, testuj.. Tak na marginesie, wie ktoś ile wersji R30 ma Reanault?
40. a31
ja jestem spokojny! Mercedes, czy Ferrari, a tym bardziej BMW Suaber nie testowali, tylko się ścigali!!! Oni chcą pokazać jacy są szybcy, choćby na pustym baku. Kto zna Roberta, to wie, że chłopak się nie podpala!! Ja w niego i Renault wierzę...
41. Skalpel_amg
sądzę, że od wczoraj za dużo tych wersji nie powstało :D
42. maciejwilq
#37 lepiej tego ująć nie mogłeś!
43. habib
Przed pierwszym wyścigiem będzie ich jeszcze bardzo dużo - mówi dyrektor techniczny Renault James Allison. - Wprowadzimy nową podłogę, przednie i tylne skrzydło, elementy nadwozia czy wloty powietrza do hamulców. I nie będziemy w tym raczej osamotnieni - stwierdził.
44. Bushido
wiecie gdzie mozna ogladac testy ??
45. feels3
37. ris - ale Ty na siłę tłumaczysz Renię. Weź pod uwagę, że inni też są dziś z BETA wersji. Nie mniej zgadzam się, dzisiejszy dzień nic pokazał. Wstępne podsumowanie można zrobić po wszystkich testach.
46. Skalpel_amg
Ok, fajnie, że Renault wprowadzi nowe części itp, ale nie jarajcie się tak, bo zapewniam was, że inni też je wprowadzą. Nie popadajmy też w paranoję, Kubica też zapewne powie dzisiaj zupelnie coś odwrotnego niz to co będzie miał na myśli, dlatego pozostaje nam czekać do 14 marca.
47. kryh
zauważyliście ze elementy aero są inne z przodu niż było to wczoraj na prezentacji? nie chodzi mi o nos, tylko te skrzydełka po bokach... też to widzicie?
48. robsch
Kubuś Fatalista ze mnie wyłazi ...a stary już jestem ,ale liczyć potafię ponad 100 kółek Massy -chyba nie tankował co 4 okrążenia żeby się popisać ? albo się mylę ...chcę się mylić ale Renia z Robertem będzie szukać 6-8 miejsca w kolejce na torze... ale co ja tam wiem ...
49. kempa007
bo to troche inne auto :-)
50. east
46. Skalpel_amg A może nas zaskoczy i wprowadzi zupełnie stare części?
51. Skalpel_amg
48. robsch
6-8 miejsce będzie całkiem dobre, regularne bycie w 8 może skutkować w tym sezonie tym, że na koniec osoba ta będzie w pierwszej 5 ;)
52. Skalpel_amg
50. east
O tak, na pewno te z R29 ;)
53. kuba1808
Toro Rosso po pierwszym dniu testów potwierdziło, że mają problemy z samochodem, w szczególności z dociskiem.
54. east
52. Skalpel_amg Masz rację, nie ma się co podniecać. Fajnie, że cyrk się kręci..
55. Grapuś
A Williams też nie zaciekawie bo widać że silniki Conswortha są awaryjne
56. robsch
51. Skalpel_amg
Tak tylko jak po 6 następnych sezonach w końcu Robert stanie się majstrem - to wszyscy powiedzą jak o snikersie że to tylko zasługa rewlacyjnego bolidu FSO-DAEWOO !!!!
57. saint77
A ja sądzę, że tak jak to krótko ujął nr2 Kadet: niewiele to nam mówi...
Bo np. Renault mogło rozpocząć testy zachowania bolidu z pełnym bakiem, a np. Ferrari czy Sauber odwrotnie, na oparach...
Dokładnie tak jest, że jeśli nie wiemy co testowali to właściwie te czasy nic nam nie mówią. Może poza tym, że Massa wraca do formy - co chyba większość cieszy i że Schumi to wcale nie taki stary pryk, za jakiego wielu go ma....
58. Skalpel_amg
57. saint77
O Schumim będziemy mogli powiedzieć to w trakcie sezonu, zobaczymy na ile będzie wyeksploatowany.
59. atomic
massa ma fajne rozwiązanie uziemienia swojej płytki.
60. ris
No tak to tylko testy i na dodatek autkiem, które za półtora miesiąca będzie całkiem inaczej wyglądać niż teraz. Wychodzi na to, ze Renówka jest dość spóźniona z projektem i dopiero tuz przed pierwszym wyścigiem zaprezentuje w miarę poukładany bolid. Kubica przystąpił do testów ciut innym bolidem niż to pokazano wczoraj. Bolid miał nowe skrzydła, lusterka zamocowane inaczej i podwójny kil pod nosem bolidu. Przed pierwszym wyścigiem Reault ma jeszcze prowadzić wloty powietrza do hamulców , nową podłogę, zmodyfikowane przednie i tylne skrzydło oraz inne elementy nadwozia. Radzę się nie przypalać z komentarzami 'jaki ten reno słaby i jak źle wybrał Kubica". Na dziś wygląda, ze zbierają podstawowe dane. A prawdziwy R30 zobaczymy za 6 tygodni :_))))
61. Neovoice
Myślę, ze słabe czasy są powodem do zmartwień. W zeszłym sezonie gdy Brawn osiągał najlepsze czasy wszyscy też mówili, że to 'tylko testy', a jak się skończyło każdy wie...
62. ris
Jakieś cuda sam się dodał poraz trzeci mój komentarz ???
63. dody
Renault ma nos Kubicy
64. ris
45. feels3 - nic nie tłumaczę. Poprostu podchodzę spokojnie do tego co dziś było widać jeśli chodzi o czasy. Czasy to są dziś ważne dla Saubera ( bo szuka sponsorów) a nie dla Reni. :-)))))))
65. matty77
"znawcy" poczekajcie, aż Robert się wypowie...
66. JayCee
# 24. rraaddii - to pewnie jakieś sondy do mierzenia ciśnienia powietrza wokół bolidu, nie jestem pewny, strzelam tylko
67. FAster92
Dobrze ,że Ferrari z przodu stawki. Czytając niektóre wypowiedzi można się zastanawiać ,czego oczekujecie od zespołu Renault i co najważniejsze od Roberta Kubicy. Testy to nie jazda na czas, w tym roku występują nowe przepisy każdy wie o co chodzi... więc nie należy się tak zbytnio przejmować wynikami (okiem kibica), każdy zespół chce jak najlepiej przygotować się do sezonu więc trzeba troszkę poczekać , cierpliwości ;-) Ja czekam na środę …
68. martinus16
Nie chce nic komentowac bo jak narazie wszystko jest tak świeże jak gruszka w warzywniaku. Ale powiem tylko nieźle i ciekawie zapowiada się sezon 2010 w F1. Jestem dobrej mysli. Jestem kibicem Ferrari i sadze ze tym razem zespoł z Włoch nie zawalił.
69. lechu55
68. zgadzam sie z tobą w 101%
70. east
Ris - dobrze, że to cud, ponieważ dobrze prawisz. I pytanie do Ciebie: to te testy są ważne czy nie? Nie można być w połowie martwym, więc..? Konstrukcja Saubera jakoś bardziej pobudza moje zmysły. Sytuacja finansowa Reni chyba nie jest aż tak znakomita /czytaj - stabilna/.
71. Skalpel_amg
Wlasnie gadalem z niebiosami, powiedzieli, ze Kubica skonczy sezon na 20 miejscu wygrywając wszystkie wyścigi. Dajmy sobie spokój z tą debatą tak definitywnie.
72. leonardo1899
większość tych komentarzy przypomina dyskusje mocherowych beretow o polityce, czyli wszystko wiedza, na wszystkim sie znaja a tak naprawde nie maja o niczym pojecia, ja tak samo jak wy nie mam pojecia co testuje reno, jak bedzie bolid wygladal, czy bedzie w srodku z przodu czy na koncu stawki... tak naprawde nik z nas nic nie wie wiec po co setki komentarzy, trzeba poczekac i tyle, pozdrawiam
73. feels3
72. emocje, emocje i emocje. czekanie, czekanie i czekanie :) to jest winowajca
74. robsch
Nikt tu nie aspiruje do miana znawcy , ale zdecydowana większość martwi się że renia zrobiła mały falstart ....a jak ciężko się goni pokazali nasi piłkarze ręczni było 8 bramek straty a zostały 3 ...i co z tego ? nic ! przegrali ....
75. modafi
testy to tylko testy. Wyscig daje punkty, a majstra w tym sezonie nie musi zdobyc najszybszy bolid...
76. feels3
cytuje:
"Dla wszystkich 7 zespołów, które pojawiły się w tym tygodniu w Cheste był to pierwszy dzień jazd próbnych z użyciem nowych samochodów. Dlatego wszyscy poświęcili ten dzień na gruntowne sprawdzenie systemów pokładowych i zachowania się wszystkich newralgicznych części, czyli. np. skrzyni biegów, silnika, hamulców itd."
77. ris
70. east - testy są jak najbardziej ważne dla zespołu dla zsynchronizowania ustawień zebrania danych itd. Natomiast nie są ważne jeśli chodzi o osiągane czasy bynajmniej nie na tym etapie. Wczoraj pokazali co innego ( bolid) dziś jeździło co innego a niebawem zobaczymy jeszcze inne autko więc trzeba cierpliwie czekac na rozwój "wypadków" :-)))
78. adams79
...poczekajmy do 12marca wtedy wszystko będzie jasne.
79. feels3
cytuje :
"Pierwsze doniesienia są bardzo optymistyczne. Pierwsze pomiary wskazywały na to, że bolid może być bardzo mocny już w najbliższym sezonie. - Dane z tunelu aerodynamicznego były lepsze niż oczekiwaliśmy. Sądzę, że R30 będzie szybkim autem i nie będziemy potrzebowali kolejnego sezonu, aby doścignąć konkurencję - cytuje poniedziałkowy "Przegląd Sportowy" szefa konstruktorów w Renault - Boba Bella."
80. radosny
Renault 2 sekundy za czołówką. Nie znaczy, że tak będzie później ale póki co mają 2 sekundy "w plecy". Zobaczymy co będzie dalej.
Ja osobiście mam nadzieję, że światłe uwagi Robcia zostaną właściwie zinterpretowane przez inżynierów i nastąpi poważny progres.
81. strong1
Z Renówką to jest taki problem,że chyba dopiero teraz wzięli się do roboty,tzn. od momentusprzedania się Lopezowi. Bolid miał być podobnież budowany od czerwca i otrzymujemy "wersję przejściową wersji przejściowej?" Jednocześnie optymistyczne jest to,że do Francji powracają starzy znajomi z najlepszych lat jeśli wierzyć prasie. Stymże zanim ich know-how na coś się przyda i wdrożą się w strukturę trochę to potrwa. W Kanadzie ma się ukazać dopiero końcowa wersja auta,czyli R30B,z tego co się da wyczytać,tak więc nie ma się co nastawiać na jakiś super mocny początek. Tym bardziej,że i w samym zespole tonują nastroje i Morelli wcześniej trąbił o opóżnieniach związanych z reperacją tunelu aero.Zwykle zespoły nastawiają się na Mistrzostwo i wtym roku w przypadku przynajmniej dwóch ekip to zwykłe chciejstwo,Renault pragnie "tylko" miejsca ba podium,ale tak jak przed sekundą pisałem różnie to z tymi werbalnymi celami jest-::)
Ale są też poytywy:Bulioner nie jest taki ciemny i nie plecie o byle czym jak ill Doctore. Budżet 200mln euro-da się przeżyć.Po wielu bojach osiągnięta została jakać stabilizacja,bo inaczej nowi fachowcy,jak Rod Nelson nie odeszliby z ciepłych posadek. Poza tym Kubica :robi pod siebie" i ogólnie mało możliwym się wydaje,iżby miało być gorzej niż w zeszłym sezonie. Słowem mam nadzieję,żę zespół będzie się rozkręcał jak francuska drużyna w piłkę na mundialu w Niemczech:)
82. dody
Renault i Kubica ne samym koncu. Tak i pozostanie przez caly sezon. To oczywista oczywistosc
83. strong1
moment sprzedania,w tym,
84. diakon
Czy jakaś telewizja transmituje te testy?? A może gdzieś w sieci leci live??
85. ris
81. strong1 - że tak spytam gdzieś Ty był jk Ciebie nie było ???? :_)))))
86. strong1
79 feels3
Nie no generalnie swoje "mondrzenia" chętnie wyrzucę do kosza, jak mają wymiatać od zaraz-też spoko. Zobaczymy na końcu testów,kiedy już większość "spróbuje wszystkiego".
87. frg1pl
Nie wiem jakie plany na dzis mialy poszczegolne teamy ani co bedzie jutro czy za tydzien. Wiem tylko te ze renault wypadlo dzis slabo i jestem zawiedziony.
59. Musieli mu zalozyc odgromnik bo ta jego blacha to teraz najbardziej wystajaca metalowa czesc bolidu :)
88. Myntel
Robert Kubica testował cały dzień będąc zatankowanym pod sam korek zmieniając tylko ustawienia bolidu. Jak dla mnie w sezonie liczyć się będą 3 zespoły Ferrari, Mclaren oraz Mercedes. Później dopiero zobaczymy Renault, Williamsa, Red Bull i Force India. Na końcu stawki będą nowe zespoły i raczej STR. Schumacher jeździł z małą ilością paliwa.
89. strong1
85ris Po powrocie z tych Karaibów-w domu Zachowywałem stoicki spokój:P.Dawałem co dwa tygodnie znaki dymne,że żyję i oswajałem się z powrotem Czerwonego,ups Szarego Barona:)..
90. kyn
Usunięty
91. ris
89. strong1 - witaj widzę , ze jesteś w formie :_)))) Więc powoli będziemy tą twoją opaleniznę wybielać, właściwie to sam będziesz bladł w razie jakichś tfu dtu na psa urok ... niepowodzeń :_))))))
92. feels3
87. strong, ale nie ma czego wyrzucać, czas pokaże jak to będzie, jestem optymistą :)
93. Skalpel_amg
Wywiad z Kubicą na sport.pl chyba uspokoi każdego fana, i od razu dowiecie się, że Kubica jeździł zatankowany pod korek, więc już nie przeżywajcie tak.
94. Grapuś
90. kyn------WIdać Robert jest zadowolony :))
95. leonardo1899
co jest pewne? ano to ze reno będzie na pierwszy rzut oka widoczne w stawce, ma bardzo wyraźne kolory, wiec będzie łatwe do wychwycenia przez nasze spragnione wyścigów oczęta...
96. Grapuś
93. Skalpel_amg ----Czyli miałem rację :]]]
97. misiauek
Dzięki kin za wstawienie tego tekstu - trzeba podejść do testów spokojnie na ile się da - tak na serio to nic nie wiemy póki co - ani czy "Renia Osa" jest szybka ani czy jest rzeczywiście 2sek w plecy (co też może być prawda ale nie musi) - dwa lata temu wszyscy byli przerażeni że BMW słabe - tylko Alonso mówił, że BMWSauber ściemniają tylko i maja super bolid i okazało się to prawdą (przynajmniej do połowy sezonu)
98. feels3
90 kyn. Skąd pochodzi ten wywiad?
99. Myntel
@96. Grapuś - Miałeś :)
100. nomadwcm
chciałbym żeby sauber w końcu zdobył mistrzostwo :)))) i może mu się uda w tym roku :) trzymam kciuki !
101. strong1
91ris N ie narzejkam:)
No,a co to ja jestem Murzynek Bambo,żeby się wybielać?:) Poza tym ta "akcja" na pewno się nie uda.Co najwyżej mogę zrobić się bordowy od emocji na ZIO.No,a póżniej się zobaczy-na początku może tak,ale potem to niech Merc zzielenieje z zazdrości. Generalnie sam pamiętasz,iż w dniach "najgorszych dołów" przewidywaliśmy gorsze scenariusze niż się dzieją dla Renault. Podstawa to "unikanie kontrolowanego pecha".A to się wydaje niemal pewne w kontekście sygnałów płynących z "Reno".Wszak Ruscy nie mają "pakietu kontrolnego".
102. Renault F1 Team
98. feels3 2010-02-01 19:10:33 (Host: *.bielsko.dialog.net.pl)
90 kyn. Skąd pochodzi ten wywiad?
z oficjalnej strony internetowej RF1.
103. Myntel
101. strong1 - Będziesz takim naszym Lewisem :)
104. Raven89
Testy to testy,a nie wyścig - wszystko w tym temacie...
105. strong1
@101
No nie narzekam.Ale zaraz zacznę! No gdzie jest możliwość edycji postów? Jak nie było tak ni ma. Chciałem dodać,że na ciężką odmianę wirusa zwanego "kontrolowanym prchem" ucierpi" Nickoś. "Bidaka".Tym bardziej ,że "dziadek" się jeszcze nie rozkręcił,a już ustawia sytuacje... I jaki z tego morał? Pyszłkowatość nie popłaca,chyba,że nazywasz się Szum Macher:).
106. Renault F1 Team
Robert w wywiadzie:
Dużo miałeś paliwa na pokładzie?
Nie powiem! Przyznam się tylko, że w życiu nie jeździłem tak ciężkim samochodem.
107. Renault F1 Team
Pokusisz się o prognozę waszej formy na podstawie dzisiejszych jazd?
To nie był dzień, po którym można oceniać formę, ale auto jest dość łatwe w prowadzeniu. Kilka rzeczy trzeba jeszcze poprawić, aby dostosować je do mojego stylu jazdy, ale czuję się pewnie. Dopatrzyłem się w pakiecie R30 kilku naprawdę pozytywnych aspektów, co zdecydowanie ułatwi mi życie.
To auto jest dobre, nie martwmy się, Renault w 2005 na testach też się kamuflowało:)
108. ris
101. strong1 - wszystko się zgadza. Wygląda na to, że atmosfera w zepole jest ciepła no i Pietrow wydaje się byc normalnym gościem a nie zadufanym d...m.
Jak się dotrtrze to wszystko może być nieźle , czego Tobie i innym życzę ;-))))
109. strong1
103 Myntel-mocny tekst muszę przyznać:)
@ris Dzięki i nawzajem dla wszystkich:)
110. leo_
Raven . Nie. Bolid Renault dziś to ten z wczoraj (w zasadniczej swojej części), ale różni się przednim i tylnym skrzydłem, które łatwo podmienić z dnia na dzień ( a przód nawet w kilka sekund). A propos czasów Roberta. Głowy nie dam, ale całkiem mozliwe, że jeździł na większym dotankowaniu. 2.5 sek to około 70 kg paliwa więcej w baku. Mogły byc tez sprawdzane inne ustawienia. Za wcześnie na wnioski. Dla mnie ważne jest podejście całego zespołu. Wierzę zapewnieniom Roberta, że będą pracować przez cały sezon, czytaj: jak cos się nie sprawdzi, to przebuduja bolid wg innej koncepcji ( pamiętacie w 2009 Red Bulla?- i tak ma być).A nie tak jak w tamtym roku było z BMW, które uwierzyło że jak jest mało testów w sezonie to nie da rady wprowadzić rewolucyjnych zmian w trakcie jego trwania- co okazało się kompletną nieprawdą ( i znowu: patrz Red Bull).
111. lechu55
To byle dopiero pierwzse testy. Albo Renault nie pokazalo jeszcze wszsytkiego albo cos jeszcze dopracowuje. Po prostu nie ma sie co przejmowac formą Reno i inncyh teamów tez. Nie zdziwie sie jak jutro KUB będzie mial 1czas a Massa 6 czy 7. Takie jest prawo testów. Kazdy testuje rózne ustawienia. I warto tez zaznaczyc ze nie wszystkie teamy testowały. Przeciez bylo tylklo 7 a 6 nadla pracuje nad nowymi bolidami. Moze ktos z tej "6" okaze sie najlepszy? Nie wiadomo. Trzeba poczekac do marca i do GP Bahrajnu a konkretnie jego wynikow. Wtedy sie okaze co i jak. Ja osobiscie będę kibicowal Red Bullowi i Ferrari. No i Kubicy oczywiscie:)
112. Musashi
Na jednym ze zdjęć R30 widać logo Symanteca haha. To już wiem skąd te kolory, ale mam nadzieję, że bolid będzie bardziej niezawodny niż Norton Antyvirus ;-)
113. murmunder
Dwa silniki ferrari na 1 miejscach
114. Musashi
Bez podawania mas bolidów czy ilości paliwa to takie wyniki są w sumie psu na budę.
115. leo_
111. - dokładnie tak tez może być. 37. ris- też tak myslę, Renault będzie się zmieniało jak w kalejdoskopie, jesli tylko będzie taka potrzeba. A wnioski (jako takie) będzie mozna wyciągać dopiero po kilku testach, jak pisze feels 3. 48. robsch - 6-8 miejsce indywidualnie dla Roberta to całkiem dobrze, i nie wiem czy mozna liczyć na więcej (ale kto wie?), chyba ze myslałeś o 6 miejscu zespołu (to juz gorzej, ale myslę, że jednak bedzie lepiej). Myslę też, że dość prawdopodobne jest miejsce 4-6 dla Renault, tak jak uważa 88. Myntel.
116. skylinedrag
haha rozwalają mnie te komentarze. Jak jest ostatni-to zatankowany pod korek i nie rozdali kart. Inni-Renault to dno , to nie jedzie i nic tym bolidem nie zdziała. Jak jutro będzie w czołówce- będzie walka o mistrzostwo, dawno to wiedziałem. Śmiech na sali. Jak im zagrają tak pisze 90% ludu
117. shodan
Pedro dzis bardzo ladnie jezdzil w c 29 mam nadzieje ze maja wlasciwy bazowy koncept
118. Marti
@Kempa - ile w końcu Schumi zrobił dziś okrążeń? Michael Schumacher przejechał 23 kółka a Michał Schumacher 40?? ;-)
119. hot dog
110. leo_ sukcesem jest juz to ze Kubek mowi ze fura sie dobrze prowadzi przy takim dotankowaniu ... naprawde to sukces.Poza tym niby o gustach sie nie rozmawia ale mnie osobiscie Reno bardzo sie podoba ...w przeciwienstwie do dziwacznego Saubera ..no ale nie wygladem sie wygrywa ...sezon powoli rusza i cos mi sie wydaje ze bedzie dobrze ... pzdr dla forumowiczów;-)
120. da kub
Massa się nakręcił tych kółek:)
121. m_bialek78
Nie wiem jak Wam drodzy fanatycy F1 ale mnie dzisiejsza Renia zupełnie przypomina Mclarena z początku sezonu 2009.Mac zarzucił już tą koncepcję aero i poszedł agresywnie.Dla niedowiarków proponuje porównać Maca z pierwszych testów 2009 a dzisiejszą Renie.Przednie skrzydło niemal identyczne, chociaż już 100 razy lepsze niż to z wczorajszej prezentacji.Czyżby R30 był zapóźniony o jakiś rok? Chyba przesadzam......chyba tak, przesadzam.Ale dla mnie Czerwoni,Srebrni i Szarzy grają już w innej lidze. Pozdro
122. Ralfik1
spokojnie! jutro na testach Pszczółka Renia pokaże żądło to było mydlenie oczu dokładnie jak za czasów BMW Sauber. Pozdro
123. orinocoPL
Nooo, Pszczólka na razie spokojnie, zobaczymy co pokaze jutro. Ale to tylko testy, wiec jeszcze musimy poczekac na faktyczna forme do pierwszego wyscigu.
124. Miro66
123.orinocoPL. No to pszczółka czy tygrysek ??? Może na początku pszczółka, potem tygrysek a na końcu prawdziwe TYGRYSISKO.
125. Miro66
Coś Robert za bardzo zadowolony na 2,5 sekundy straty. A przypominam, że to bardzo krótki tor...Coś tam się pozytywnego dziać musi.
126. orinocoPL
124. Miro66-No wlasnie. Wczoraj juz napisalem, ze wyglada jak Tygrysek z Kubusia Puchatka albo jak Pszczólka Maja po tuningu- stad Pszczólka, która, jak wiadomo, moze bardzo bolesnie uzadlic... ;)
127. Miro66
Massa chciał sie pokazać, że wrócił po wypadku. Tym bardziej, że jutro i pojutrze jeździ Alonso.Schumacher jako znany bufon musiał po powrocie być w czubie i troszkę chciał postraszyć. Sauber chyba wciąż walczy o sponsorów. Myślę, że przynajmniej te 3 teamy kręciły dobre czasy przy pustawych zbiornikach. A zbiornik jest....wielgachny ! Zobaczymy jutro i pojutrze.
128. Miro66
126.orinocoPL .Pszczółka Maja po tuningu :)))) Dla mnie rewelka, tym bardziej, że mam córę Maję.Pozdrowienia!
129. orinocoPL
124. Miro66-Aaaa! To pozdrowienia równiez.
130. lechart
128. Miro66 i poprzednicy. Powinien być SZERSZEŃ, a nie pszczółka Maja. A tak serio, nie wiadomo co testował Robert, ale nie wygląda to optymistycznie.
131. Gosu
Powie mi ktoś co to jest za krzyż obrócony do góry nogami na bolidzie Massy ? A Kubica cały dzień robił długie przejazdy z dużą ilością paliwa, dzięki czemu mogą zrozumieć pracę opon i jak zachowują się hamulce na do hamowaniach z taką masą bolidu. Zobaczymy po czasach okrążeń, kiedy Kubek będzie śmigał trochę lżejszy.
132. kempa007
to antena i kamera
133. skylinedrag
Dziś Schumacher coś czuję, że zrobi 1:10.50. Mnie martwi tylko to, że nie tylko Kubica chwali łatwiejsze prowadzenie, ale każdy inny zespół. Dłuższy rozstaw osi powoduje, że bolid jest bardziej stabilny i mniej nerwowy w prowadzeniu. Każdy zespół powinien mieć podobne wrażenia. BTW. o której dziś są testy?
134. ekimmu
@130
chyba pierwszy raz analizujesz testy przed sezonem, inaczej nie można tego wytłumaczyć. Jeżeli ktoś się przejmuje wczorajszym czasem Kubicy to nic nie wie na temat testów.
135. jfc
Nie podniecajcie się tak czasami z pierwszej sesji, bo do środy napewno jeszcze zejdą poniżej 1:10...
136. takietam
http://www.youtube.com/user/yossidlr
137. takietam
z wczoraj , ale można posłuchać jak mruczą
138. RenaultKubek1
Ej gdzie są następne testy i kiedy???
139. nimix
4º 11 Robert Kubica Renault 00:01'12''501 00:00'00''779 112
noo.. kubek kreci kręci..
140. Ralfik1
Ciekawi mnie dlaczego boild Saubera jeździł podczas testów jako jedyny na oponach rowkowanych a nie na slickach, wyraźnie to widać na zdjęciach czy to jakaś nowość Brigestone a może jakiś nowy przepis Fia znany dla nie wielu tak jak w zeszłym sezonie podwójne dyfuzory?
141. Budyn_F1
Schumacher ladnie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz