'FOTA New Formula' z 17 wyścigami?
Plotki na temat mistrzostw stworzonych przez FOTA przeszły do kolejnego stadium. Na padoku toru Silverstone mogliśmy usłyszeć prawdopodobną nazwę serii - 'New Formula', jak również potencjalny kalendarz na sezon 2010.Wymieniono także kilka z obecnych obiektów: Monaco, Silverstone, Monza, Abu Dhabi, Singapore i Suzuka, jak również wspomina się o potencjalnych innych obiektach: Portimao, Lausitzring, Surfer's Paradise (Australia), a nawet o ulicznym wyścigu w Helsinkach.
Szef FOM Bernie Ecclestone przyznał, że obawia się rozłamu i tego, jak może to wpłynąć na sport.
"To będzie katastrofa i oni rozwalą ten sport. Nienawidzę żadnych przejęć, gdyż byłoby to źle zarządzane. Oni nie potrafią prowadzić swoich własnych zespołów. Nie potrafią się w niczym zgodzić. Jeśli zespoły zajmą się tematem, zniszczą go."
Bernie wypowiedział się także na temat kalendarza FOTA, zastanawiając się jak zespoły będą w stanie z nim konkurować.
"Organizujemy imprezy, które nie kosztują zespołów nawet pensa. Wydaje mi się, że Ferrari i McLaren potrzebują nas bardziej, niż my ich. Wszystko co oni potrzebują jest pojawienie się na torze z nazwami sponsorów na swoich samochodach w zamian za miliony funciaków i ściganie się przed światową widownią telewizyjną, co ja organizuję i się zajmuję."
"Efekt jest taki, że nie są oni w stanie stworzyć rywalizujących mistrzostw."
komentarze
1. PiotrB__86
Tak!!! Imola Super:)
2. Punksnotdead
ha ha ha ha ha. Jeszcze się zdziwisz Bernie :D
3. dziarmol@biss
Oni, oni, oni, Ecclestone brzydzi się nawet wymówić nazwy ewentualnych konkurentów . Czuję niesmak i obrzydzenie do "tych" pijawek z FOM oraz FIA.
4. Mab
Ale musicie przyznać że jest troszkę racji. Najlepiej byłoby gdyby świat wyścigów się nie dzielił tylko się zreformował. Gdyby FOM i FIA zmieniły zarząd byłoby najlepiej!!!
5. dziarmol@biss
4. Mab- Niestety ale obaj 'panowie" mają zapędy dyktatorskie z których na pewno nie zrezygnują!!
6. jawiemwszystko
A mnie tam się nowa Imola nie podoba. Stara była wspaniała. A gdzie A1 i Estoril???
7. Bmw-Sauber_fan
"Nienawidzę żadnych przejęć"- no tak, najlepiej samemu na wszystkim lape trzymac
8. tomako000
No to super :D FOTA za rok wreszcie zorganizuje swoje mistrzostwa :) i dziadki zostana na lodzie ;DDD
9. kacperboss
To dziadzia może się zdziwić, zwłaszcza jak kibicie F1 oleją ją i zaczną się interesować Nowa Formula :) a tak prawdopodobnie będzie, bo kto by chciał oglądać mistrzostwa, w których ścigają się zespoły, o których kibice nie słyszeli, które nie mają renomy, w których ścigają sie nieznani kierowcy??
Dadzą sobie rade z organizacją jeśli tylko będą wystarczająco zmotywowani i zgrani, a wydaje mi się, że o to nie powinniśmy się martwić. Ross powiedział, że od przyszłego tygodnia zaczynają prace nad nową serią ;] Mam nadzieje że uda im się to wszystko, a dziadki stracą grube miliony i co najważniejsze posady :D
FOTA ma wielki + ponieważ zdecydowana większość kibiców jest ich zwolennikami i nie tylko kibice.
10. Piotre_k
jawiemwszystko: o to musisz zapytać tego, kto tę plotkę wymyślił. Ewentualnie sam możesz te tory dodać do listy i nie stanie się ona przez to bardziej lub mniej wiarygodna ;)
11. Rk3
Jeszcze nie dawno wydaje się Ecclestone nie brał poważnie pogróżek FOTA. Teraz zmienił śpiewke. Wg mnie dojdzie do porozumienia FiA wycofa się chociaż z częsci absurdów jakich proponuje na sezon 2010. Tylko zastanawiam się czy FOTA walczy tylko o to?
12. orinocoPL
Mac1602-nie chce sie czepiac, ale Jerez jest wymienione dwa razy :-)
A co do kalendarza-calkiem ciekawy. A Bernie martwi sie o kase i tyle. Po prostu czuje nieuchronny koniec.
13. saint77
Berni, idź do dobrego psychologa, to może pomóc.
Biedny staruszku, ty nic nadal nie rozumiesz, zamiast mózgu masz widocznie poszatkowane dolary.....
Nowa seria da wam tak po dupie, że w ciągu kilku lat będziesz musiał sprzedać ostatnie gacie aby spłacić swoje zobowiązania, więc lepiej już zacznij odkładać kasę:)
14. pees
Są w stanie stworzyć, kwestia dobrej organizacji. Proponuję nazwę Formula Extreme :) lub tez Formula Neo - zamiast new
15. orinocoPL
Acha,tak dla zainteresowanych, cytat z artykulu w miejscowej prasie:
"...THE TEAMS WANTS MORE MONEY FROM ECCLESTONE, WHO STILLKEEPS HALF OF ALL THE REVENUES FOR HIMSELF AND THE COMPANY HE REPRESENTS THAT OWNS FORMULA ONE..."
"...ZESPOLY CHCA DOSTAC WIECEJ PIENIEDZY OD ECCLESTONE'A KÓRY WCIAZ ZATRZYMUJE POLOWE (!) WSZYSTKICH WPLYWÓW DLA SIEBIE I DLA FIRMY BEDACEJ WLASCICIELEM F1 KTÓRA TO FIRME REPREZENTUJE..."
I tylko o to chodzi Bernie'mu. Ten sam nazywa pomysly Max'a "...slon w skladzie porcelany..." . Fajne, nie ? :-)
16. bladehorn
Dobry wybór z tymi torami, ciekawe tylko czy to wszystko dojdzie do skutku. Bernie jak zwykle zwala winę na FOTA i uważa się za bohatera. Może i teraz odwala kawał roboty przy organizacji, ale myślę, że zespoły dały by sobie spokojnie radę. Wystarczyło by zorganizować kogoś odpowiedzialnego za organizacje wyścigów i telewizję. Taka grupa ludzi byłaby oczywiście na usługach FOTA, a nie przewodziła całą serią. Ah... demokracja rodzi się w bólach xD
17. orinocoPL
Dajcie opcje edycji tekstu !!!!! prosze...
18. anderis8
A ja myślę, że jeśli FOTA naprawdę będzie chciała stworzyć nową serię, to będzie to porażka. Z najbardziej popularnej na świecie i dobrze funckjonującej serii wyścigowej zrobią się 2 podrzędne. Nie łudźcie się: nie ma szans, by seria założona przez FOTĘ wygenerowała identyczne dochody, jak obecna F1. Napewno za nową serią nie pójdzie 100% kibiców i sponsorów. To samo stanie się z serią, która zostanie pod FIA. Sponsorzy i kibice się podzielą, być może część z nich zaangażuje się w obie serie, ale wiadomo, że wtedy będą mniej zaangażowani w każdą z nich. Być może jedna seria zgarnie większość kibiców i sponsorów, ale na dłuższą metę nie ma szans na takie zainteresowanie, jak obecna F1. Najbardziej rozpoznawalni kierowcy, zespoły, tory podzielą się na różne serie, nawet jeśli większość z nich przejdzie do jednej z nich, to jednak ci, którzy będą w drugiej, pociągną za sobą trochę fanów (np. Williams prawie napewno nie przystąpi do mistrzostw FOTA, a oni mają sporo fanów na świecie, chyba tylko Ferrari i McLaren mają więcej). Co by nie mówić o Ecclestonie, to jednak potrafił on zrobić z F1 biznes generujący ogromne zyski, wątpię, czy FOTA znajdzie takiego specjalistę, którzy okaże się w tym względzie nie gorszy od Berniego. Naprawdę wątpię. Być może mistrzostwa FOTA okażą się bardziej popularne od mistrzostw FIA, nawet jest na to duża szansa, ale nie będzie szansy na taką elitarność i zainteresowanie, jak w obecnej F1. Dlatego najlepiej będzie, jeśli wszyscy dojdą do porozumienia. Przykładów możemy szukać w Ameryce: bardzo popularna seria CART podzieliła się na Champ Car i IRL. Żadna z serii nie była już tak popularna, jak ich poprzedniczka, a na całym zamieszaniu najbardziej zyskał NASCAR, który przyciągnął większość kibiców i sponsorów.
Ja od razu deklaruję, że jestem tym wszystkim zmęczony i nie zamierzam śledzić serii organizowanej przez FOTA. Już prędzej zostanę przy serii FIA. Jakoś tak wolę prywatne zespoły...
19. skidmarks
Wiecie co mi słowa Berniego przypominają wszystkich władców-dyktatorów na temat swoich narodów: "Oni nie potrafią prowadzić swoich własnych zespołów. Nie potrafią się w niczym zgodzić. Jeśli zespoły zajmą się tematem, zniszczą go"
20. nowyziomal
nie chciales sie podzielic uczciwie dziadu to teraz nie bedziesz miał nic, zachłanność jest ślepa co zostało poraz kolejny udowodnione. Stary gada od rzeczy ale juz za późno wkońcu bedą jasne reguły sportowe jak i pozasportowe i co najważniejsze zamiast wyścigu kosiarek bedą bolidy arcydzieła i nikt nie bedzie mieszał w przepisach co sezon, ile pieniedzy zostało zmarnowane na nic nie dajacy kers
21. dziarmol@biss
18. anderis8 - Swoim ostatnim zdaniem dowiodłeś stronniczości :-)) Piszesz że Bernie potrafi robić hajs, owszem ale nie potrafi dzielić zarobionych pieniędzy. Mówi że zespoły nie dokładają nawet pensa he he he . Jeśli wziąć słowa Berniego za dobrą monetę to wychodzi na to że jest lepszy od Salomona. Ponieważ potrafi z pustego "nalać". Według Ciebie Ecclestone jest nie do zastąpienia :-)). Wiedz że nie ma ludzi niezastąpionych , uwierz że tak jest. Jeżeli dojdzie do podziału to za FOTA pójdą przede wszystkim sponsorzy (czyt. pieniądze) prestiż oraz wysoka jakość produktu (czyt. technologia). A po drugiej stronie dwaj "dyktatorzy" z poronionymi pomysłami oraz smrodem jaki tam zostanie (zawiłe skomplikowane nieuczciwe przepisy) co wybierasz? :-))
22. tomaszek f1
niech berni sie nie martwi o fondusze nowej serfi wyscigowej jestem pewny ze kibice sa sklonni sponsorowac ja :P bo berni chce cieciakosztow tylko sam jakos z roku na rok podnosi ceny biletow na wyscigi.. wiec jak maja placic kase na f1 to beda placic na nowa serie i napewno sie utrzymaja stara f1 bez ferrari sie nie sprzeda nawet w 25% tak jak teraz kazdy wie ze ferrari to jest "maskotaka" f1 jeden to teraz bdzie maskotka nowej serii
23. renault f1
Jerez Imola Adelajda genialny pomysł!!!!! Jeszcze Laguna Seca by sie przydała;-)
24. nowyziomal
andreis kazdy ma prawo wyboru pewnie wiekszosć obecnych fanów F1będzie śledzic obie serie jednak ze wskazaniem na nową serię starą będa tylko śledzic wyniki i ew zmiany bądzmy szczerzy w nowymsezonie z F1 mógłbym, obejżeć co najwyżej highlights, ale z upływem czasu nowa formuła całkowicie zdominuje obecną F1, nie byłbym taki pewny czy bedzie dalej takie zainteresowanie nowych zespołów obecną F1 po odejściu gigantów tego sportu juz dwie ekipy zrezygnowały gdyz chciały włąsnie mierzyć sie z najlepszymi a tak za owe 40mln albo wiele mniej moga dalej rywalizować z zespołami na podobnym poziomie w niższej serii, każdy z nich zdaje sobie sprawe z tego że po odejsciu 8-ki ten sport nigdy już nie bedzie elitarny a to samo wiąże się z korzyściami finansowymi, których poprostu nie bedzie bo kibic który będzie miał do wybory kupno biletu za 300euro za podrzedną F1 i przykładowo 200euro za nową F1 wiadomo którą wybierze to samo tyczy stacji telewizyjnych. Także pierwszy sezon nie bedzie łatwy dla nowej serii ze po tym czasie ruszy z kopyta a seria eccelstona aby dorównać nowej serii musiałaby rozdmuchac ponownie balon finansowy i mies przynakjmniej 3 dobre marki a na to FIA sie nie zgodzi.
25. skidmarks
A pisałem że chciałbym aby był wyścig w Adelajdzie z tydzień temu :P Fajnie .
26. loko
po zastanowieniu doszedlem do wniosku ze konflikt jest na reke maxowi wraz berniem a po przeciwnej stronie FOTA. panowie chcieliby ograniczyc wplywy duzych koncernow, mniej placic slabszym partnerom i o wszystkim decydowac. fota chcialaby decydowac w wiekszosci spraw i dostawac wiecej pieniedzy od berniego za ten caly cyrk. Porozumienie mogloby drogo kosztowac berniego. max pewnie pamieta ze mowilo sie otych paniach co to mclaren podeslal ?
wiec konflikt jest nierozwiazywalny ? a kto zaplaci takie pieniadze za ogladanie force india i williamsa ???? i tak i tak bernie moze byc w czarnej d...ie.
27. dziarmol@biss
A tak z innej beczki to ciekawe kto tam tak na prawdę pociąga za sznurki, jakie szare eminencje kryją się za Bernirm oraz Maxiem, Ecclestone oraz Mosley to tylko fasada tacy chłopcy do bicia . mam takie nieodparte wrażenie że tak jak z tym pic kryzysem światowym tak też i w F1 ten cyrk jest sztucznie napędzany aby odwrócić uwagę ogółu od innych spraw . Jakich?? pewnie czas pokaże o co idzie tak naprawdę gra . Ze spiskowym pozdrowieniem :-))
28. skidmarks
tzn fajnie że myślą no bo nie wiadomo:)
29. nowyziomal
dziarmol :) chyba nie myślisz że F1 to pralnia pieniędzy? Berenie to ponoć 5-ty w UK pod wzgdędem bogactwa więc niewielu jest chyba na globie z dużo większą kasą
30. Aragorn
18. anderis8 - To prawda, że FOTA raczej nie znajdzie nikogo, kto okaże się tak dobry jak Berni, ale może znajdą kogoś, kto choć po części mu dorówna i dodatkowo nie będzie brał takich pensji jak Ecclestone.
31. anderis8
21. dziarmol@biss- Nie ma ludzi w pełni obiektywnych :) Swoim ostatnim zdaniem chciałem tylko dowieść, że nie wszyscy fani F1 pójdą za serią FOTA, jak to niektórzy próbują stwierdzić dodając, że seria FOTA będzie większym sukcesem, niż obecna F1, a moim zdaniem tak nie będzie. Nawet jeśli większość kibiców i sponsorów pójdzie za nową serią, to i tak część z nich odpadnie. Wiadomo, że sponsorzy mają swoje zobowiązania, których nie będzie opłacać im się od tak zerwać, żeby tylko przenieść się do nowej serii, a na nowych nie ma co liczyć ze względu na kryzys ekonomiczny. Dodatkowo wątpię, żeby stacje TV płaciły takie kwoty za prawa do transmisji, jak obecnie. Seria FIA będzie mniej atrakcyjna, ale seria FOTA napewno mniej wiarygodnoa, niż obecna F1 (bo skąd wiadomo będzie, ilu ludzi ją będzie chciał oglądać?), dlatego nie będzie mogła liczyć na takie kontrakty, jak obecnie. Zresztą i w serii FOTA ten ułamek atrakcyjności odpadnie, choćby z tego powodu, że nie będzie tam Williamsa, o czym już wcześniej pisałem.
A co wybieram? Dwóch dyktatorów :D Nie obchodzą mnie pieniądze, prestiż ani technologia. Nie z tych powodów oglądam F1. Jakoś nie potrafię kibicować w sporcie fabryce, czy to samochodów, czy napojów energetycznych, więc zespoły typu Williams, Force India, Campos, czy Manor są dla mnie atrakcyjniejsze, niż Ferrari, BMW, Toyota, czy Red Bull. Jakoś nie wierzę, że seria FOTA będzie potrafiła przyciągnąć prywaciarzy (oprócz Brawna), skoro podniesienie limitu budżetowego z 30 do 40 milionów spowodowało, że wiele z chętnych zespołów zaczęło się zastanawiać, czy rzeczywiście mają czego szukać z F1, a chyba wydatki w serii FOTA nie będą niższe. Oczywiście każdy woli co innego, czytając wasze komentarze stwierdzam, że większość z was pójdzie za serią FOTA, ale zapewniam was, że nie wszyscy, a skoro tak, to nie ma szans, by seria FOTA w najbliższym czasie dorównała jeśli chodzi o pieniądze czy prestiż obecnej F1.
32. anderis8
I żeby nie było niejasności: pisząc "obecna F1" mam na myśli tę z 2009 roku, a nie tę po rozpadzie :)
33. gringo234
Jestem za tym żeby jednak się podzielili. Widzę że niektórzy nie wzięli pod uwagę pewnego faktu że to nie FIA lecz zespoły takie jak SF McM Wiliams BMW Sauber, Renault i inne budowały cały prestiż F1 i to one generowały zyski z transmisji a MM i BE chcą teraz nowe nieznane teamy wynieść na wyżyny F1(ciekawe ile za to dostali?).
Po drugie Gdy się podzielą to będą na wszelkie sposoby ze sobą konkurować o sponsorów, transmisje TV i kibiców a w tym przypadku FOTA ze względu na zespoły ma dużą przewagę nad FIA.
Dlatego właśnie jestem za podziałem, bo konkurencja między F1 i NF spowoduje walkę o kibica, tym samym my jako kibice będziemy mieli zapewnione ciekawe wyścigi.
34. piotrek74
jeżeli będzie rozłam to większość kibiców pójdzie za wielkimi aby patrzyć na postęp i innowacje ale jak będą śmieszne wpadki odnośnie naginania przepisów to będzie klapa dla obu serii
35. Rk3
Ja się zastanawiam nad innym aspektem (też spiskowym) całej tej polityki przez duże "P" . Mianowicie dziwnie zbiegły się 2 sprawy: afera Moslay-owska i niewiele poźniej powstał pomysł rewolucji w F1. Rozumiem kryzys... koncerny... kredyty itd. Historia zna przypadki gdzie sprawni politycy zręcznie odwracali uwagę od swoich problemow czy niepowodzeń... Tak więc zastanawiam się czy podobnie nie jest w tym przypadku
36. Raven89
Oj Bernie już za niedługo zostanie ci tylko dziurawa kieszeń.Podziękuj za rozłam Mosleyowi...
37. gringo234
mnie zastanawia dlaczego regulamin na 2009 był tak nie jasny że tylko 3 z 10 zespołów zdecydowało się go użyć
38. gringo234
chodziło mi o podwójny dyfuzor
39. leo_
Podoba mi się Formula Extreme, F0 też by mogło byc. Ja sam dokładnie nie wiem, co by było lepsze, ale wydaje mi się, że najlepiej by było jakby się dogadali. Jeśli doszłoby do podziału, to raczej byłbym za F Extreme, a i konkurencja by była, i może tańsze bilety. Ale z innej nieco beczki, to dylemat jest tego rodzaju, że: 1. albo chce się wiedzieć, który kierowca tak naprawdę jest najlepszy-wtedy wszyscy jeżdżą standaryzowanymi bolidami (odpada jeden czynnik niepewności w postaci bolidów, choć nie odpada czynnik mechaników), 2. albo chce się oglądać konkurencje najnowszych technologii ( a więc de facto walkę firm samochodowych). Zastanawiam się czy można jedno z drugim pogodzić.
40. dziarmol@biss
35. Rk3 - to samo miałem na myśli, jakie nieczyste sprawy mają byc ukryte za fasadą 'rewolucji" w F1
41. mkente
Kurdupel wygaduje głupoty
42. walerus
jestem za - podobają mi się tory!
43. Magnetron
Tja... zapomniałeś Berni dodać, że kasujesz za to przeszło połowę wpływów teamom rzucając ochłapy. Zespoły zarabiają m.in. na umowach partnerskich i sponsorskich czy na sprzedaży gadżetów. Za dużo podmiotów (czyli zwykłych pijaw) zamieszanych jest w organizację F1.Może nowa seria przywróci normalność.
44. grzes12
he he he grają Berniemu na nerwach ...nosił wilk razy kilka poniosą i wilka ....
45. TuR1smo
Mexico City - Świetny tor :) zawsze w Toce 3 na nim szalałem i ta długa prosta mająca coś ponad 1km...
46. witek70
Dziadki do lamusa!
47. obi216
Osobiście wolę oglądać prawdziwe wyścigi - najlepszych z najlepszych..........A nie tylko samą nazwę Formuła 1. Chcę oglądać jakość , a nie tylko " ślizgi " na nazwie F1 ;-)
48. Marti
Oto pierwszy prowizoryczny kalendarz ewentualnej nowej serii:
7. Marzec: Buenos Aires
21. Marzec: Mexiko-City
11. Kwiecień: Jerez
25. Kwiecień: Portimão
2. Maj: Imola
23. Maj: Monte Carlo
6. Czerwiec: Montréal
13. Czerwiec: Indianapolis
11. Lipiec: Silverstone
25. Lipiec: Magny-Cours
15. Sierpień: EuroSpeedway Lausitz
29. Sierpień: Helsinki
12. Wrzesień: Monza
26. Wrzesień: Abu Dhabi
10. Październik: Singapur
24. Pazdziernik: Suzuka
7. Listopad: Adelaide
Wyścig zastępczy: Surfers Paradise
49. alert119
heh nie widze problemu by nową serie nazwać po prostu "Formuła 0"
50. obi216
Sprawdzone zespoły . Tory z historią......To może się udać :-) Byłaby pewna stabilizacja . A nie jak obecnie _ dzisiaj jedziemy na Silverstone ....jutro już nie !
FIA ma naprawdę twardy orzech do zgryzienia . I pomimo gróźb sądami , to jednak siła argumentów pozostaje po str.FOTA.........Ciekawe co na to sponsorzy ? ..Ale to chyba też nie problem , bo sponsoring idzie łeb w łeb z frekwencją kibiców...A tych akurat nie zabraknie :-)
51. HarryPioter
Mogli by pomyśleć jeszcze o Bathurst, Nurburgring Nordshlaife, Oulton Park, Le Mans i Brno. Pozdro
52. HarryPioter
I jeszcze Laguna Seca.
53. Marti
25. Kwiecień: Portimao :)
obi216 - też uważam, że kibiców by nie zabrakło, dodatkowo FOTA deklaruje, że bilety na wyścig byłyby o 50% tańsze niz obecnie na GP F1
54. niza
obi216 już Max nieco zmiękł, już przestał straszyć sądami: http:// www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?i d= 12356
55. Marti
A to prowizoryczny kalendarz 2010 dla F1
1 Grand Prix - Abu Dhabi
2 - Bahrajn
3 - Katar
4 - Dubaj
5 - Kuwejt
6 - Brunei
7 - Korea Płd.
8 - Singapur
9 - Arabia Saudyjska
10 - Moskwa
11 - Rzym
12 - Walencja
13 - Monako
14 - Indie
15 - Maroko
:D:D:D
56. obi216
Dzięki @niza za linka :-).... Powiało Azją Marti :-)
57. mrowa_men
zamiast Buenos Aires wolałbym Interlagos, zamiast Mexico Hungaroring, za Helsinki dałbym Nürburgring, a za Abu Dhabi Albert Park. Nie wiem jak wy, ale ja serii przypominającej F1 nie wyobrażam sobie bez tych 4 torów, wiem, że Mexico City to fajny tor, ale wole Hungaroring.
58. TuR1smo
co do Laguny Seca to rekord toru właśnie na tym torze ustanowił nie kto inny a Bourdais :)
59. yantar
Heh czemu czułem, że padnie właśnie ta nazwa, dosłownie jakby grupa właścicieli Polonezów rojąc o sławie wymyśliła ją na poczekaniu przy puszce Red Bulla. To może bardziej trendy i jazzy "Neo Formula"... pff. Po co w ogóle się trzymać "Formuły" w nazwie. "New Formula" to sobie mozna wrzucić gdyby F1 zakończyła działalność na koniec sezonu. Mam nadzieję, że to tylko taka nazwa robocza akurat do użytku na tą chwilę.
60. radosny
Ja nie rozumiem jak rzeczy drugorzędne stają się nagle pierwszorzędnymi a o tych na prawdę istotnych nikt nawet nie wspomina. Ludzie !!! Przecież ta cała kosmiczna technologia, ten cały niby postęp i rozwój to jest tylko otoczka, opakowanie od (coraz bardziej zgniłego) cukierka. To jest coś, co trzeba przyjąć na wiarę. Już pomijam fakt, że nie ma to praktycznie żadnego przełożenia na produkcję cywilnych aut ale przecież gdyby Wam powiedzieli, że zbudowali bolid za grube miliony a faktycznie zrobili go za 300 tysięcy to nikt z kibiców nie zauważyłby żadnej różnicy.
Gość pisze:" Jeżeli dojdzie do podziału to za FOTA pójdą przede wszystkim sponsorzy (czyt. pieniądze) prestiż oraz wysoka jakość produktu (czyt. technologia)."
Przecież to bzdura. Technologia ma być wysoką jakością produktu? Emocje związane z rywalizacją sportową - to jest wysoka jakość produktu. Czy BMW oddające sezon 2008 walkowerem po 8 wyścigach to jest postawa sportowca czy marketingowca? Takie F1 chcecie oglądać?
61. roko
Wedle Mnie każda kłótnia powoduje straty, niż zyski ale ... ale nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło. Scenariusz może być taki, na najbliższym posiedzeniu FIA, stawiany jest wniosek o odejście Mosley'a. Wniosek przechodzi, nowe władze godzą się na wszystko co postanowi FOTA ergo obecni szefowie stajni mogą podnieść głowę do góry tylko aby nie za wysoko, tabakiera, nos i takie tam podobne, rozwiązanie kiepskie ale F1 ciągle (ewentualnie) razem. Drugi wariant (bardziej prawdziwy), Mosley pozostaje na stanowisku, FOTA już nie widzi jakichkolwiek szans i rozpoczyna na serio realizację przyszłego sezonu. Kolejnym krokiem w roku 2010 jest tym razem skuteczne odwołanie Mosley'a, wdrożone śledztwo o nadużycia i aresztowanie b. szefa FIA. Następują rozmowy pojednawcze o połączeniu obu formuł w roku 2012 lub 2013. Ot i tyle z tego konfliktu wyjść może. Ogólnie, żenua a chowanie się za regulaminami i rzekomym postępem to kompromitacja. Każda regulacja nie jest motorem postępu choć potencjalnie być może ale z reguły jest to okupione bardzo znacznymi wydatkami, niekoniecznie przynoszącymi planowane zyski, tu KERS choćby. Swoją drogą patrząc na potencjalny kalendarz "nowej formuły" dostrzegam fajny tor w Lausitz (trójkątny "owal" !!! :)) ) no i pewien szacun za przyjęcie w kalendarzu trou w Magny-Cours. Tor ten wyraźnie był na spalenie wedle obecnych władz ze względu na braki hoteli w najbliższym sąsiedztwie i w związku z tym ogromne uciążliwości dla celebrytów. Prawdziwy fan będzie spał w namiocie bo to dla Nich jest wyścig a nie dla pokazujących się pseudogwiazd. Ten wybór może oznaczać że faktycznie "nowa formuła" będzie realizować powszechną dostępność publiczności do oglądania wyścigów na żywo.
62. dpiech
Jestem za i popieram ten pomysł - jest świetny. Niech sami przy udziale kierowców decydują jaki ma być regulamin może wówczas wróci rozwój silników i będzie się działo.
63. marcinek99
48 55 Marti te kalendarze to skąd ?
47 obi216 nazwa "Formuła1" to coś więcej niz nazwa ....
Myślę ze powinni się dogadać ,bo tak będzie najlepiej ,oczywiście już bez Mosleya
64. marekko
anderis 8 piszesz że nie interesują cię technologia pieniądze i kibicowanie jakiej kolwiek fabryce,ale to te czynniki teorzą fenomen F1,a jeśli ci to nie odpowiada, to serii do kibicowania bez tego blichtru masz na pęczki: A1 GP2 Formuła Master F3000,itd. ale kogo to interesuje, ilu ludzi przychodzi to oglądać i ty napewno też się tym nie podniecasz.
65. gringo234
63. marcinek99 - możesz bardziej sprecyzować co masz na myśli? A gdyby na 2009 zmienili nazwę z "Formula 1" na np "bolid racing" to byłaby gorsza i nieoglądałbyś?
66. marcinek99
65 gringo234 Będę oglądać nawet jak się będzie nazywać "racing taczka 1" oczywiscie jak będzie gdzie ogladać... Sport pod nazwą >Formuła 1< to historia i tradycja ktorej nowej serii będzie trudno dorównać pod tym względem ,a przynajmniej nie stanie się to tak szybko. Twarde stanowisko FOTA jak najbardziej popieram chociaż myslę ze jest to gra w kierunku FIA chociaż mozliwa do wykonania Myślę ze rozłam nie będzie potrzebny gdyż w srodę odwołają Maxa i zespoły z FIA się dogadają ,a tworzenie z palca kalendarzy na tym etapie jest co naimniej dziwne .
67. jareklykos
,,Oni nie potrafią prowadzić swoich własnych zespołów. Nie potrafią się w niczym zgodzić." Jak to on może tak mówić a a to że sałożono FOTA i potrafią się dogadać w jednej istotnej kwestii to co??? wogóle -żal Berni
68. Dr Prozac
Jeśli nie będzie toru ulicznego w Monte Carlo i Monzy to bedzie wielka szkoda. Szczegolnie tego pierwszego. Z drugiej strony fajnie bedzie zobaczyc wyscig w Montrealu lub na torze Imola.
69. BisxxL
zeby babcia miała wąsy byłaby dziadkiem ...
70. rembol
Jakby kudupel eclestone nie byl takim palantem...i nie pogrywal w takie gierki w duecie z Maxem M. .... to by nie bylo takiego czegos co sie teraz dzieje
71. Skoczek130
No żeby staruszek Bierniuszek się nie przeliczył. Radzę mu lepiej wziuęcie sprawy w swoje ręcę i sprzeciwienie się dyktaturze erotomana Mosleya, któremu od kobiełek się w głowię poprzewracało! Bernie - pójdź po rozum do głowy, zanim będzie za późno!!!
72. mateos4
71. Skoczek130-to Bernie ma rozum? pierwsze slysze
a tak do tematu to mogliby dac jeszcze uliczny wyscig na Norisring bo to jest fajny tor i Robert go lubi
73. muze76
A i może dobrze, żeby stworzyli tą nową serię, bo jeśli nie i przystaną na warunki FIA albo dojdzie do jakiegoś leciwego porozumienia, to takie ceyrki jak w tym roku mogą być kontynuowane w przyszłym roku. A jak ktoś napisał wcześniej, nowa konkurencyjna seria mogłaby doprowadzić do delikatnie mówiąc zepchnięcia ze stołków starych zgorzkniałych pryków upartych jak osioł. A to by było chyba tylko dobre dla wszystkich. Poźniej moze znów połączenie i powrót do starej nazwy
74. walerus
Jam Azja syn....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz