BMW Sauber przed GP Wielkiej Brytanii
Po punktach zdobytych w Turcji, BMW Sauber pracuje nad usprawnieniami F1.09. Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone oferuje kolejną okazję na ulepszenie podwójnego dyfuzora. Czynniki, które tworzą niesamowitą atmosferę podczas tego Grand Prix to wspaniały tor, szybkie łuki i nieprzewidywalna pogoda, a ponadto entuzjastyczni kibice. Duża liczba szybkich zakrętów na Silverstone czynią ważną rolę w ustawieniu optymalnego balansu aerodynamicznego."Zawsze lubię startować na Silverstone. Brytyjscy kibice są wspaniali. To jest historyczne miejsce dla sportów motorowych i można tam poczuć wyjątkową wyścigową atmosferę. Często pogoda jest nieprzewidywalna na Silverstone. Ważną rolę odgrywa wiatr. Szczególnie w szybkich zakrętach może mieć duże wpływ na zachowanie się bolidu. Z punktu widzenia kierowców ten tor jest dość trudny. Pierwszy sektor jest bardzo szybki i ma kilka naprawdę szybkich zakrętów. Myślę, że Silverstone może być torem, który odpowiada naszemu bolidowi."
Nick Heidfeld
"Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone, byłem juz tam wiele razy. Pierwszy raz startowałem tam w Formule 3000 i zrobiłem wiele kilometrów na początku mojej kariery jako kierowca testowy w Formule 1. Zawsze lubiłem się ścigać na tym torze, pomimo wielu okrążeń przejechanych tam, nigdy nie był moją dobrą stroną, w odróżnieniu do Budapesztu czy Suzuki. Zeszłoroczny wyścig na Silverstone był wspaniały. W chaosie spowodowanym pogodą założyliśmy właściwe opony i byłem w stanie wyprzedzić kilku rywali i zakończyć drugi. "
"Pierwszy sektor na Silverstone jest wspaniały - bardzo szybki i charakterystyczny. Będę bardzo rozczarowany jeśli Silverstone zniknie z kalendarza. Nigdy nie będę myślał o tym torze jako nieaktualnym - tradycyjnym tak, ale nie przestarzałym. Tor ma także wspaniałe zakręty, niesamowitą atmosferę tworzoną przez fanów. To będzie wielka strata."
Mario Theissen, szef zespołu
"Jadąc na Grand Prix Wielkiej Brytanii jesteśmy dobrze przygotowani, ale dalej mamy wiele pracy do zrobienia. Mimo, że rozwijamy się, sądząc po wynikach ze Stambułu. Zamontowaliśmy podwójny dyfuzor pierwszy raz w Turcji i efekt był jasny. Nasz samochód był wystarczająco szybki, by zdobyć punkty dzięki naszej pracy. Napewno nikt w zespole nie jest zadowolony z wyniku, ale damy z siebie wszystko, żeby zrobić krok naprzód. Przyspieszyliśmy swój rozwój i przyjedziemy na Silverstone z pakietem nowych ulepszeń. Teraz montować będziemy znaczne ulepszenia między dwoma, a trzema najbliższymi wyścigami i to będzie zawierać dalszy rozwój podwójnego dyfuzoru. Jestśmy daleko od spisania na straty sezonu 2009."
Willy Rampf, koordynator techniczny
"Żeby być szybkim na Silversotne musimy mieć samochód z potencjałem, ale ponadto z dobrym balansem. Tor charakteryzuje się szybkimi i bardzo szybkimi zakrętami, a kierowcy wychodzą z nich z dużą prędkością. Maggots-Becketts-Chapel jest jedną z najtrudniejszych kombinacji w całym kalendarzu Formuły 1. Powierzchnia toru jest dość szorstka, co oznacza, że za każdy błąd kierowcy, opony ponoszą konsekwencje. Bridgestone przywiezie dwie mieszanki na Silverstone, które dobrze spisały się w Stambule. Używaliśmy podwójnego dyfuzora po raz pierwszy w Turcji i dzięki temu zrobiliśmy krok naprzód. To była dobra decyzja, ale dalej nie jesteśmy zadowoleni z naszej sytuacji. Naszym celem jest ulepszać samochód podczas najbliższych przerw. Zamontujemy nowe przednie skrzydło na Silverstone w celu poprawy balansu samochodu. Jestem przekonany, że nasza forma pójdzie w górę."
komentarze
1. Rize
no widac ze chlopaki biora sie do roboty ale nadal sie wkurzam ze nic nie pracuja nad KERS - w Turcji mozna bylo zobaczyc ze sie niektorym mocno sie przydla a tor w UK jest dosc szybki
2. Seveir
Właśnie, że na Silverstone nie ma gdzie używać KERSu. Mówili o tym kierowcy McLarena i komentatorzy Polsatu. Odnośnie artykułu pocieszające jest zdanie, że sezon 2009 jest spisany na straty. Nigdy na doktorku psów nie wieszałem, a i może uda im się w tym sezonie sfarcić jakiś dublet jak rok temu.
3. Seveir
Że sezon 2009 nie jest spisany na straty* - oczywiście ;) Przydałaby się opcja opracuj/edytuj droga formula1.pl.
4. krz08
będzie dobrze
5. wojtek_g
tor jest szybki ale malo w nim mocnych dohamowan na co zreszta hamilton zwracal uwage mowiac ze niewiele im kers pomoze na silverstone ;)
6. bula28
Oj oni już często zapowiadali że będzie dobrze, a później już nie było tak kolorowo... Oczywiście mam nadzieję, że będzie dobrze, ale myślę że dalej niż 5-6 miejsce nie uda im się wskoczyć. Naturalnie to byłby dobry wynik jak na ten rok, ale to ciągle mało...
7. grzes12
Być może zbyt trzeżwo myślący w tej chwili nie jestem (wizyta teściów) ale myślę ze szanse na jakieś punkty są "Myślę ze Silvestrone jest może być torem , który odpowiada naszemu bolidow " słowa Roberta już dawno nie były tak obiecujące . Słów Mario nie będę komentować bo brzmi jak starta płyta, ale słowa Rampfa "zamontujemy nowe przednie skrzydło ...pojdzie w gorę " kto wie może w koncu wiedzą w którą drogę nalezy skręcić żeby to jakoś wyglądało ...?
Pozdr. fanom Kubicy ...
8. tom12333
zamontujemy nowe przednie skrzydło- różnica w stosunku do tego obecnie- bielsza farba
9. skidmarks
Mają pod górkę w tym sezonie. No i każde 2-4 punkty w generalce dla każdego z kierowców HEI czy KUB będą ich cieszyć bardziej niż wcześniej.
10. pz0
Na tym torze może być rzeczywiście nieźle. Silverstone raczej nie będzie pasowało tegorocznym konstrukcjom McLarena i Ferrari. Pownien spasować Toyotom i RedBullom no i oczywiście Brawnom, ale im każdy tor odpowiada. Mogą być rzeczywiście kolejne punkciki. Może wreszcie BMW zrobi coś sensownego z tym przednim płatem, bo ciągle nie podoba mi się to prowadzenie powietrza z tego skrzydła. Pewnie będzie poprawa bo chyba BMW zamknęło w końcu Alberta na klucz i zaczęli myśleć ludzie. Zmianę w podejściu BMW do rozwoju już widać, na każde GP przywożą nowe rozwiązania i jest odczuwalny postęp, ale tego straconego czasu z kilku pierwszych GP już nie da się tak łatwo odrobić.
11. blue57
"Pierwszy sektor na Silverstone jest wspaniały - bardzo szybki i bezbłędny." - ktoś mi wyjaśni, co nick miał na myśli pisząc, że tor jest bezbłędny??
12. Piotre_k
"Myślę, że Silverstone może być torem, który odpowiada naszemu bolidowi." - Robert zaczyna mówić jak nico Rosberg rok temu. Oby wyniki były lepsze. No i co się stało profesorowi doktorowi Mario, że chce modernizować bolid co wyścig? Co się stało z planem? ;P
13. Piotre_k
Nico - z wielkiej litery oczywiście
14. skidmarks
11. blue57 - Wydaje mi się że chodzi o to że jest tylko jeden tor przejazdu i trzeba go utrzymać inaczej nie osiągniesz prędkości na tych łukach przechodzących jeden w drugi
15. jawiemwszystko
Możliwe. Te pierwsze łuczki tak mają ponoć, że małe uchybienie równa się duża strata czasowa :) Podobnie jest w kombinacji zakrętów Abey-Bridge.
16. jawiemwszystko
*Abbey-Bridge.
17. Simi
No no... Skoro w Turcji coś się zaczęło dziać, kto wie co będzie w Wielkiej Brytanii?
18. kumahara
Lewis na Siverstone czuje się jak ryba w wodzie...
19. kumahara
Silverstone*
20. bula28
"Lewis na Siverstone czuje się jak ryba w wodzie..."
Już chyba tak nie będzie bo bolid nie ten :P
21. orinocoPL
Wow! Jestem w szoku. Poprawki co wyscig. Dali Albertowi update'a?
22. lipens
Myślę że BMW bedzie walczyć w tym sezonie do końca i nie odpuszczą ponieważ nie waidomo czy w następnym sezonie wogóle wystartują. hehe. Jak narazie sa na liście zbuntowanych zespołów. :)
23. polek1
A ja myślę ze mimo nowego przednigo skrzydła ciężko będzie o punkty...,no ale zawsze mozna się pomylić ...
24. Konik_mekr
Optymistyczny ton wypowiedzi Roberta pozwala być nastrojomym optymistycznie..;)
25. xdomino996
McLaren bedzie miał problem ich bolidy nie są zbyt szybkie. Jeśli chodzi o BMW więcej poprawek w Turcji trafili w 10. Modernizacje co wyścig to brzmi ładnie oby tak dalej.
26. morek154
maja coraz szybszy bolid, pewnie kubica bedzie pierwszy
27. morek154
od konca
28. lechart
Mam nadzieję, że to nie są przechwałki. Mają niełatwe zadanie. Brak możliwości testowania prowadzi do gry w "ciuciubabkę". Myślę jednak,że idą w dobrym kierunku. W Turcji powrócili do poziomu z Australii. Mogą zatem wykonać teraz krok do przodu. Cieszę się, że z wypowiedzi Roberta, przebija umiarkowany optymizm.
29. Krzysztof-n
proszę poprawić:
" [...] czynią ważną rolę w ustawieniu [...] "
czynić można cuda a rolę się pełni ....
30. antos05
Jeżeli Robert mówi, że tor powinien pasowac do bolidu BMW Sauber to ja mu wierzę.Liczę na kolejne punkty RK i to więcej niż dwa.Marzy mi sie przerwanie dominacji Buttona, aby walka o majstra trwała do końca.
31. Iza_P
Zazwyczaj nie lubię optymistycznych wypowiedźi Roberta . Tak na przekór , często było tak , że gry Kubica był optymistyczny - wszystko się waliło.
Cóż , mam nadzieję ,że będzie dobrze. No i co? Walczymy dalej!
32. zig-zag
Cóż to? nie ma ujadania na bmw? ech kibice jak choragiewki na wietrze. Wierni kiedy jest dobrze (jak z Malyszem).
Z wypowiedzi Theissena jak zwykle niewiele wynika, za to Rampf ma racje, balans bedzie bardzo wazny, oby tego nie spieprzyli a zapewne znow beda punkty
33. Kimi Rajdkoniem
Dlaczego wg niektórych z was nie ma gdzie użyć KERSu? 60-70% dystansu na pełnym gazie i dwa czy trzy mocne hamowania to mało?
34. grzes12
32 zig-zag " ech kibice jak ....Wierni kiedy jest dobrze " -A jest dobrze ? Będzie dobrze jak BMW będzie w stanie walczyć o podium...
Tak balans będzie ważny ,ale jeszcze ważniejsze będzie to jaki będzie poziom przyczepności a więc odpowiednie dogrzewanie opon , co jest piętą achillesa zespołu BMW
35. niza
Kimi Rajdkoniem jest gdzie użyć, owszem, ale nie ma tylu stref pełnego hamowania, żeby naładować baterie. I w tym jest cały szkopuł
36. walerus
ciekawe czy im spasuje jak Zabłocki na mydle....? ...
37. adamzbyka1
Nick Heidfeld - Tor jest bardzo glupi ale fajny . Ma bardzo duzo ale mało szybkich ale zato wolnych zakrętów . Mysle ze pojdzie nam dobrze ale zle
......
38. hot dog
35. niza problem polega na odpowiednim zbalansowaniu bolidu co jest na tym torze nader wazne. Majac na uwadze dokonania na tym polu BMW-Sauber jazda bez KERS wydaje sie byc zdecydowanie lepsza, niz korzysci plynace z jego uzycia.
39. ainak76
Mam takie ogólne pytanie. Czy Was też h** strzela na miętowo jak słuchacie Zientarskiego? Może zrobić jakiś ogólny protest i się pod nim podpisać, bo ja już nie wyrabiam.
40. hot dog
tak. Poza tym tan watek byl juz walkowany na tym forum mase razy ale szkoda nerwow i banana dostac.
41. astrostar
Dobrze będzie jak utrzymają kondycję z Turcji. Bo zmiany mogą pójść w złą stronę (brak testów - obym nie wykrakał). Jest jeszcze jedna sprawa - deszcz. Jak będzie padało to potrzebne będzie szczęście, a tego ostatnio im brakuje :(
42. L Szendzielorz
Zawsze mowia to samo "ten tor jest super, zawsze chetnie tu przyjezdzam bo super mi sie tu jezdzi" itd. Mam tylko nadzieje, ze bm-ka znowu zrobi krok naprzod!!!!
43. morek154
ainak76 wiem ze cichopek z ibiszem byłby lepszy duetem
44. atomic
nick : "zawsze lubiłem"
45. Kimi Rajdkoniem
marudzicie na Zientarskiego a przecież można oglądać wyścigi gdzie indziej. jak masz na coś wpływ to zmień to. Jak nie masz to nie marudź
46. niza
hot dog no jasne. I to jest kolejny czynnik, który mówi o tym, że oni KERSu nie powinni wprowadzać na Silverstone.
Ja jestem za tym, żeby na razie w ogóle nie wprowadzali tego systemu (pomimo tego, że się ośmieszają jako wielcy zwolennicy tegoż systemu). Jak się uporają ze zbalansowaniem wozu i będą wiedzieć, że KERS nie wyrządzi im więcej szkód to niech go użyją, byle nic na siłę
47. hot dog
45. Kimi Rajdkoniem niestety jestem zmuszony oglądać Polshit... bo żaden inny nadawca nie ma do tego praw a skoro za to place to wymagam profesjonalnego studio a nie pośmiewiska i żenującego poziomu a właściwie jego braku....
48. roko
47 hot dog - no sorry ale Polsat nadaje na ogólnej antenie (warunek praw do transmisji) a sama TV utrzymuje się z reklam a czy inna tel;ewizja byłaby lepsza ???. I tak jest lepiej niż np. ogladanie do tego sezonu np. w Eurosporcie MotoGP gdzie wyścig był przeplatany reklamami których w obecnym sezonie na SportKlubie brak. Po drugie Zientarski nie komentuje podczas wyścigu tylko Borowczyk a Ja nauczyłem się nie słuchać tego co mówi podczas jego trwania. To taka lekcja z meczów i komentowania przez Szpakowskiego :))). Zresztą jak jest wyścig to jest to widowisko dla oczu a mniej dla uszu, to nie koncert w filharmonii :)). Pozdrawiam
49. Kpt.
zawsze mówią że tor ciekawy, że ważny balans, hei bedzie miał problem z dogrzaniem opon, przy okazji pozwiedza miasto i może kupi jakiś kolejny obraz, z mowy doktorka nic nie wynika, jedynie to że nie mogą zwolnic tempa ble ble ble, nudne to wszystko, bmw brakuje człowieka z jajami któy by to wszystko trzumał "za ryj" no ale po co plan był inny....
50. walerus
a mi nic nie strzela jak Zientarskiego słucham.... był Szpakowski który się notorycznie myli i dali kilku młodych których głos mnie usypiał do sztrzału - i jednak wolę mylącego się i pieprzącego Szpakowskiego ze swoim mega głosem (nawet jak mówi że kto inny bramkę strzelił) niż niemylących się szaraków bez wyrazu w głosie... Szaranowicz to samo w skokach bo ten drugi to usypiacz...... tak samo Kostyra i Pindera w boksie.......i ...... i....... widowisko się liczy!
51. pz0
walerus, znowu się rozpędziłeś...
52. Skoczek130
Wnioskując z wywiadu (zwłaszcza Roberta), można dostrzec dozę optymizmu w BMW Sauber. Tor powinien im pasować, więc jestem dobrej myśli. Liczę na dobre i pewne punkty!!!
53. walerus
sorry...
54. Raven89
Robert coś się rozgadał ;) Za to trójka Heidfeld-Theissen-Rampf standardowo :D Good Luck Bi Em Dablju :D
55. gogo09
"Mimo, że rozwijamy się, sądząc po wynikach ze Stambułu. Zamontowaliśmy podwójny dyfuzor pierwszy raz w Turcji i efekt był jasny". No nie wiem chyba na oczy mi padło, jakoś nie dostrzegłem tych efektów, gdyby nie Rubens i kiepski pit stop Samuraja, pewnie było by znowu bez punktów,...ale może się czepiam?. Oby w tym wyścigu były punkty, takie które wywalczą, anie zdobędą tylko fartem.
No i by Marian przestał pitolić takie farmazony, czego Wam i sobie życzę.
56. Dagmara_W
powodzenia!!. jeszcze tylko 4 dni.. do boju BMW:)
57. robtusiek
Trzeba to przyznać BMW jest dalej na dnie, poczynili jakieś postępy ale to napewno nie był jakiś krok, bez przesady, zobaczymy po tym wyścigu czy coś się zmieni. 35. niza co do KERS-u to masz rację też słyszałem że stosowanie KERS na tym torze mija się z celem.
58. krystianxp
teraz bmw powinno byc na podium albo bardzo blisko podium. Robert juz niedlugo zacznie zwyciezac
59. strong1
58. krystianxp
No gratuluję optynizmu niczym u Apoloniusza Tajnera...
Panowie z BMW odchudzone auto + KERS dla Kubicy miało być jakieś 1,5 miesiąca temu.Nie żebym się czepiał tak tylko mówie,że ten "gorolski wynalazek" miał być użyteczny wszędzie...
60. Seveir
@ 59. - oj nie czepiaj się ;D nadzieja umiera ostatnia.
61. Shallan
Wesoło nie jest, będzie ciężko o jakiekolwiek punkty, wejście do Q3 dalej będzie sukcesem. Optymistyczne jest to, że wiedzą, że auto jest do chrzanu i muszą je poprawić.
62. piotrek74
a ja czekam na ten nowy nosek .mozeee....pomożeeee wejść do Q3
63. david9
O punkty będzie ciężko raczej trzeba liczyc na jakies potknięcia czołówki. Pierwszą 8 tworza kierowcy RedBulla, Brawna Toyoty, Ferrari i Wiliamsa a dla BMW niema miejsca. Musza liczyc na błędy innych. Niema sie co podniacac Turcją gdyby nie pech Nakajimy, zepsute kwalifikacje Glocka i słaby start Raikkonena i Barichello to nawet dobra jazda Kubicy nic by niedała. Mieli dużo szczęscia i to tylko tyle zakładając ze na Silverstone obejdzie sie bez większych wpadek kogos z wyżej wymienionych niema szans na punkty. Pozostaje życzyc BMW szczęscia i owocnej pracy w poprawianiu bolidu.
64. krystianxp
63 dawid9 twoje slowa mnie ucieszyly bo wynika z nich ze od umiejetnosci kierowcy tez zalezy gdzie sie konczy wyscig
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz