WYNIKI Sakhir [ 10 lutego 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | T.Glock | Toyota | 1:33.501 | 79 |
2 | F.Massa | Ferrari | 1:33.615 | 98 |
3 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:33.702 | 95 |
BMW, Ferrari i Toyota rozpoczynają testy w Bahrajnie
Wczoraj zespół Red Bull zaprezentował na torze w Jerez swój nowy bolid, a dzisiaj na dobre rozpoczęły się kolejne przedsezonowe testy. Ekipy F1 podzieliły się na dwa obozy. Część postanowiła pozostać w Europie i testować w chłodniejszym klimacie w Jerez, a część pojechała na Bliski Wschód do Bahrajnu, licząc na lepszą pogodę.Nieco ponad 0,1 sekundy stracił do zawodnika Toyoty Felipe Massa, który powrócił za kierownicę Ferrari F60.
Na trzecim miejscu z czasem 1:33,702 znalazł się Robert Kubica, który dzisiaj przejechał 95 okrążeń, pracując nad ustawieniami nowego F1.09. Polak zaraz po przerwie obiadowej zmuszony był jednak do zatrzymania się na torze z powodu awarii mechanicznej. Dopiero po naprawie bolidu Polak mógł kontynuować testy.
Robert Kubica po pierwszym dniu testów powiedział: „To był pierwszy raz kiedy mogłem poprowadzić nowy bolid w ciepłych warunkach. Nauczyliśmy się sporo na temat zachowania się bolidu w takich warunkach, więc ogólnie był to dobry dzień.”
Robert Kubica będzie kontynuował prace na torze Sakhir jutro i w czwartek. W piątek zmieni go Christian Klien.
komentarze
1. dick777
Jeśli wyniki tych pierwszych testów w Jerez i Bahrainie cokolwiek znaczą, to zapowiada się arcyciekawy sezon.
2. mirekmiras
No to jest pierwsza awaria w BMW, miejmy nadzieję, że ostatnia.
3. Kenjiro
W sumie różnice nieznaczne, martwi trochę "awaria mechaniczna" F1.09, ale mam nadzieję, że to nic poważnego.
4. radish
testy jak testy,wiemy ze nic nie wiemy- bwm zaslona jak przed rokiem,toyota bez kersu
5. GawoLoveKubica
Spokojnie.. Toyota testowała własnie bez KERS.. Jak mówi radish zespoły mogą robić zasłony jak przed rokiem.. Ta awaria też może byc nie jaką zasłonką... Spokojnie. Australia pod koniec marca. I WSZYSTKO BEDZIE JASNE :)
6. mirekmiras
Awaria chyba niezbyt poważna, bo raczej szybko została usunięta, skoro Robert zdążył wykręcić 95 kółek.
7. elin
GawoLoveKubica- wszystko będzie jasne nie w Australi, tylko po Abu Zabi-01.11. ;)
8. sowus777
ja myśle żę bmw robi sobie zasłone z tą awarią, toyota jest dobra ale ferrari i bmw mają jeszcze zapas
9. GawoLoveKubica
Nie no elien jasne jasne ze poAbu Zabi to juz wszystko bedzie jasne , ale w Australii wstępnie będziemy wiedzieli jak kto przepracował mniej więcej zimę ;)
10. hipcio
BMW znowu coś kombinuje
11. hipcio
BMW pewnie znowu jeżdziło na pełnym baku
12. hipcio
czemu nic nie piszecie?
13. Shallan
Ważne, że są warunki do testowania. Ekipy w Jerez marnują czas.
14. dick777
Niezłe czasy jak na nową specyfikację. Robert miał w ubiegłym roku 1,33.096, kiedy zdobywał Pole Position.
15. hipcio
ale wtedy robert jechał praktycznie z pustym bakiem
16. Rapidoo
Troche dziwnie wyglądają mechanicy w tych gumowych rękawicach "Gotowi na Wszysko Mechanicy" , a Vettel jak miał awarię na torze to wyskakiwał z bolidu jak z procy żeby go nie popieściło - ach ta technologia XI wieku
17. SSack
Prawda jest taka, że BMW w zeszłym sezonie odstawało na testach o wiele bardziej od czołówki. Jeśli teraz stosują dalej swoje sztuczki z maskowaniem to chyba nie jest źle.
18. el_diablo
0.2 s roznicy BMW z KERS do Toyoty bez to chyba dobrze
19. ryba17
Nie wiem czemu ale mam przeczucia,że to w tym sezonie z powodu KERS'u Heidfeld będzie lepszy oby nie.. a testy dobrze Robert był nawet pierwszy.
20. dick777
hipcio, w trzeciej części kwalifikacji nikt nie jeździł z pustym bakiem. W pierwszej i drugiej części, owszem.
21. walerus
no wyniki frapujące - znów strategie zespołów nieodgadnione - Robert znów szczery - a toyota mimo wszystko bardzo ładnie......
22. niza
małe różnice czasowe, hmmm, fajnie :)
23. Punksnotdead
Lipa że najsłabszy czas należy do Roberta, ale skoro on twierdzi że jest dobrze, to pewnie jest :)
24. alepski
ehhh testy i czasy testów... faktycznie wiele to pokazuje:/ Gdyby podane zostały takie czynniki jak: ilość paliwa w baku, rodzaj ogumienia, cel testu, użycie KERS i wiele innych to może i dałoby się porównywać wyniki uzyskane przez poszczególne zespoły... a tak? to tylko zestawienie cyferek... Zgadzam się ze stwierdzeniem, że dopiero Australia pokaże kto się w zimie napracował a kto się byczył
25. Bobekman
zgadzam się Punksnotdead: Jak Robert mówi że jest dobrze, to tak jest, (nie to co Małysz, jest dobrze a wyniki...). Alepski. Powiedz mi a chciałbyś znać ilość paliwa w baku? bo ja z pewnością nie. To tak samo jakby trenerzy drużyn zespołowych ogłaszali jaką będą mieli strategię na mecz.
26. Budyn_F1
Oby ostatnia awaria ale nie ma czego sie martwic wszystko mniejmy nadzieje bedzie dobrze mysleze bolid F1.09 jest dobrze przygotowany na ten sezon bez wzgledu na czasy dzisiejszych testow.
27. tomaszek f1
kubica nie marudzi nie narzeka wiec BMW pewnie w swoim st7ylu jak zawsze przy testach i traningach ukrywa atuty
28. Lord_Darnok
Nick nie testuje??
29. Rapidoo
W ubiegłym roku BMW miało problemy na testach ze skrzynią czy hydrauliką , także lepiej jak je mają na testach niż później. Wydaje mi się że Renault poszło bardzo ryzykowną drogą z tym frontem możliwe że kryje on baterie z akumulatorem i będą mogli w czasie wyścigu zmieniać strategie wraz z wymianą nosa np. podczas mokrego Grand Prix wymienią nos , opony i będzie lżej a mocy i tak nie zabraknie jak wiemy -- coś tak se wykombinowałem poprostu coś jest za szeroki i za głęboki ten nos , szczególnie w przypadku gdy większość poszła w tak filigranowe fronty.
30. Skoczek130
No czasy są bardzo wyrównane, więc na razie nie można nic wywnioskować. Ponoć tylko Toyota nie jeździł z KERS, ale nie dam sobie ręki odciąć.
31. quick B
Bardzo blisko byli dzisiaj. Niestety ciężko coś o tym powiedzieć.
32. Dagmara_W
czasy w miare wyrownane a bmw i tak ostatnie ale testy testami i nie warto brac czasow pod uwage . martwi mnie tylko ta usterka bo wkoncu w tamtym sezonie bmw bylo niezawodne... ja juz chce ten sezon i zobaczyc jak naprawde jest z silami szybkoscia i niezawodnoscia..
33. elin
alepski- po tych wszystkich zmianach w przepisach, to w Australi jest wielka szansa na powtórkę z zeszłego sezonu, więc raczej nie ma co liczyć że już w pierwszym GP będzie wiadomo jak są przygotowane zespoły
34. BMWbmw
BMW dzisiaj jezdziło z takimi spojlerkami przy wlotach do chłodnicy jak ma ferrari. BMW tak samo jak ferrari przymocowało do tego lusterka
35. krysman
Znawcy,znawcy,znawcy a ja nic nie naoisze!
36. m_bialek78
Czyli co Rapidoo BMW też ma KERS w nosie?Całkiem ciekawe spostrzeżenie.
37. m_bialek78
Tak BMWbmw.Jakis koleś na F1fanatic napisał, że być może BMW poszło juz tak do przodu, że testuje sobie pomysły innych teamów.:)))
38. morek150
to ze czasy sa wyrównane to znaczy ze kazdy jechał na maxa , 2s na torze na którym aero grało małą role, czyli w takiej australi albo hiszpanii to bedzie z 5 sekund
39. Rapidoo
m_bialek78 Poprostu przy takich zmianach , zawsze mozna zrobić duży krok do przodu jak się ma wizję i przedewszystkim mniej do stracenia , gorzej McLaren który broni swojej silnej pozycji i z zasady musi postępować konserwatywnie. Będzie ciekawie , napewno każdemu wydaje się że wykonał niezłą prace i ma asa w rękawie w postaci jakiegoś systemu , możliwości zmian strategi podczas wyścigu czy podejścia do nowego nowego tematu w całkiem nieszablonowy sposób ,Poprosu każda nowa regulacja zamyka drzwi ale i uchyla inne .
40. m_bialek78
Dokładnie.Jedno mnie martwi.Renault i BMW wydaje się że poszli podobną drogą jeśli chodzi o aero.A wczorajsze czasy były najgorsze.Pewnie to za szybko żeby wydawać opinię ale serce postukało mi szybciej.:)
41. Orus
Moje zdania jest taki: BMW F1.09 to kolejna zmodyfikowana wersja F1.08B. Bolid ten jest juz "przetestowany". Zobaczcie, Renault i BMW poszło podobną drogą - szeroki toporny nos - jak dobrze wiemy renia ma kłopoty ze swoim bolidem co mnie troche martwi. Wg albo Bmw robi zasłone dymną i w nastepnych, ostatnich testach wprowadzi ostatnie modyfikacje i zrobią z niego brawdziwa bestie albo f1.09 pozostanie takie jak jest i bedzie okupywał miejsca ok 6-10;/ Nie zgadzam się tez ze w prostocie tkwi piękno. F1 to maksymalne naginanie przepisów. Brak wszystkich skrzydełek mial na celu strate docisku wię zespoły chcac odzyskac docisk musialy to jakos obejsc ( patrz mini rogi RBR5). W Bmw tego nie widac. Toporna wyscigówka bez polotu. Mam nadzieje ze to tylko zasłona dymna...
42. m_bialek78
F109 nie jest toporne>ja patrzę na to z innej strony.Wystarczy poczytać oryginalna stronę BMW a dowiesz się, że taki profil nosa najlep[iej wypadał w testach aero.Podejrzewam, że sam nos ma pełnić funkcję aerodynamiczną i dawać większy docisk na przednią oś.Tego rozwiązania nie mają oprócz Renault pozaostali.Jak już wcześniej napisałem BMW testuje inne roziązania, np mocowanie lusterek co daje mini skrzydło na boku.Kiedy inny wychwycili to rozwiązanie przy prezentacji Ferrari i ich rzecznik powiedział , że nie pełni ono żadnej funcji aero -jasne;))Moim skromny zdaniem albo BMW okaże się najlepszym autem z Renault albo będzie klapa i będą jeżdzić za TorroRosso.Lub Beemka przetestowała sobie tą gołą "skorupę" a teraz mając jeszcze czas będzie dodawać jakieś szczegóły i bolid stanie się bardziej finezyjny.
43. m_bialek78
Słowa Kubka się potwierdzają.KERS może ale nie musi dawać przewagi ,czasem może przeszkadzać.Patrz wczorajsze testy-Toyota jako jedyna jeździła bez KERS i była pierwsza.
44. ptasior
@Orus - wg Ciebie BMW testuje teraz inne rozwiązania niż będą mieć w Australii tylko dla "zasłony dymnej"? Nie uważasz, że to nie ma sensu? Nikt nie bawi się w takie rzeczy, rok temu BMW też nie robiło "zasłony dymnej", tylko niektórzy sobie dorobili taką ideologię...
45. Shallan
Połowy tego, co będzie miało wpływ na osiągi w sezonie 2009 nie widać, więc wyciąganie wniosków o osiągach na podstawie wyglądu samochodów jest trochę śmieszne.
46. Orus
nie wiem czy testuje... Mam nadzieje ze maja jeszcze cos w zanadrzu. W ostatnim roku szybko zgrali bolid a pozniej nie byli w stanie go znaczaco ulepszyc. Koncówka sezonu to juz 4-5 siła. Oby nie była tak w tym roku, a wiemy ze BMW prace zaczeło nad f1.09 dawno dawno temu wiec de facto powinno byc one najbardziej posunięte... Niestety nie widzimy jakis udziwnien i postepowosci ;/ RedBul wypada o niebo lepiej. A jak bedzie w australi i dalszych wyscigach to nie wprost przewidziec ;p
47. tt16
Widać że bolidy z zeszłego sezonu są szybsze.
Robert w Q3 kiedy zdobywał PP mial czas 1:33,096
No ale to tylko testy. Zobaczymy kto bedzie rzadzic w sezonie 2009 bo jak widzimy na testach te roznice nie sa duze. Bedzie bardzo ciekawie juz w pierwszych Qualach i wyscigach.;D
48. lukasz1
Bmw zawsze na testach było najczęściej na 6-14 miejscach, a w wyścigach(nie licząc Heifelda) byli zaraz za a czasami przed Ferrari i McLarenami.
49. Xig
Co do KERS w nosie Renault, na F1.com jest zdjecie: http://www. formula1. com/ photos/ 597x478/ manual/ djm0910fe17.jpg Tyle dokladnie kryje sie w ich nosie. Znawca nie jestem, moze ktos inny sie wypowie. :>
50. leo_
Jeździli z KERSem, ale czy w pełni go wykorzystywali?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz