Honda oficjalnie odsłania RA108
Zespół Honda dzisiaj rano oficjalnie zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2008. RA108 zadebiutowało już na torze podczas ubiegło tygodniowych testów w Walencji. Dzisiaj w kwaterze głównej zespołu, mieszczącej się w Brackley, w Anglii przed ponad 300 osobową grupą dziennikarzy i gości zaprezentowano nowe barwy Hondy.Zaszczyt pokonania pierwszych metrów „w pełni” nowym bolidem na zainscenizowanej alei serwisowej przypadł Alexandrowi Wurzowi, który niedawno został potwierdzony jako oficjalny tester japońskiego teamu. Po ubogim w wyniki, na miarę ambicji Hondy, sezonie 2007 przedstawiciele zespołu wierzą, że zupełnie nowe podejście do projektu RA108 oraz nowe zasoby w postaci zatrudnienia znanych i cenionych specjalistów w swoich dziedzinach pomogą w odzyskaniu dawnej formy.
Od sezonu 2007 obowiązki szefa zespołu przejął Ross Brawn- znakomity inżynier i strateg, który na przełomie wieku z pewnością przyczynił się do sukcesu stajni Ferrari. Obok pokładanych w Brawnie nadziei Honda liczy również na swoich doświadczonych kierowców, którzy już trzeci rok z rzędu będą ścigali się w nie zmienionym składzie. Jenson Button i Rubens Barrichello, wspierani przez Alexandra Wurza będą stanowili najbardziej doświadczony skład w tego rocznym cyklu Grand Prix.
Wkrótce przedstawimy więcej zdjęć z prezentacji nowej Hondy RA108.
Zdjęcia:
komentarze
1. Raven89
Pierwszy :)
Malowanie o wiele ładniejsze niż te rok temu.Ale wygląd to za mało.W stosunku do innych zespołów pakiet aerodynamiczny wydaje się dość ubogi.
2. charon
Oby wyniki były równie dobre jak nowe malowanie . Dobrze by było gdyby wrócili do gry.
3. Rize
no a zdjątka
4. conrad30
Barwy OK!!!Zycze powodzenia na torze,bo w tym sezonie wszystkim bedzie potrzebne.
5. Mattii
Raven89. BMW w tym sezonie wyskoczyło z tym skrzydłem jakimś bardzo efektownym w wyglądzie a na wyniki sie to najwyraźniej nie przełożyło, ponieważ szybko zmienili to przednie skrzydło, więc najbardziej prosty bolid na pierwszy rzut oka, nie musi być gorszy od takiego BMW
6. Michal_84
Może dlatego tak źle poszło hondzie w ubiegłym roku,ponieważ nie tylko malowanie miało sie odnosić do ochrony środowiska ale bolid też mniej palił i co za tym idzie miał gorsze osiągi :)
7. reikorp
Reikorp oczyma wyobraźni chlasnął na cały bolid farbę (obojętnie jaką) i na miejscu znienawidzonej ekohondy zaczął dostrzegać jedną z najciekawszych i najładniejszych konstrukcji wyścigówek F1 na sezon 2oo8. Pewno to przez dużą ilość ostrych krawędzi, które determinują wygląd auta jako praktyczny, mechaniczny nawet, stwarzając jednocześnie wrażenie zwinności, płynności i esencji ruchu dzięki pięknej symbiozie z obłymi kształtami koniecznymi w tym sporcie. Jeśli miałbym określić krótko: kwadrat wpisany w okrąg! I gdyby nie charakter "eko" dałbym 6-, a tak daję 4:)
8. tomcat
malowanie tak samo nudne jak w zeszłym roku, może nawet jeszcze bardziej. Na tle pozostałych bolidów ten wygląda jak ciepłe kluchy. Zero agresji, zero charakteru. W zeszłym roku Honda przynajmniej wyróżniała się czarnym kolorem w tym roku kompletnie niczym. NIewyobrażam sobie żeby bolid z takim malowaniem mogł stanąć na starcie obok Mclareana lub Ferrari. No nie moge sobie tego wyobrazić. Kompletna klapa jeśli chopdzi o design. Podejrzewam że sezon 08 będzie dla nich kontynuacją "sukcesów" z 2007
9. maryanos
Wyglada jakby zywcem z gier komputerowych wyciagnieta :)) Nie podoba mi sie.... przylaczam sie do tomcat'a i zycze sukcesow na miare sezonu 2007 :)
10. quick B
Reikorp przeczytałem Twój post i i byłem w szoku. Taki z Ciebie troch profesor Miodek od F1.
11. przesio
Ee . Honda jak by sie urwala z symulacji :) Ale kolory znudza sie szybciej niz tamte :(
12. Piotre_k
Malowanie świetne. Tylko sponsorów ciągle brak...
13. AjsMan01
Fajnie wygląda... pdoba mi sie bardzo! Oby była też lepsza od zeszłorocznej... moze nawet powalczy z BMW patrząc na to co ostatnio Sauber pokazuje :D
14. nijo
Barwy jak barwy, ale pakiet aero dość "zacofany" w porównaniu do innych zespołów....
15. ra_f1
Za wiele sponsorów to im się nie udało przyciągnąć ;-)
16. heidi
ajajajaj co za cacko. Na początku myślałam, że to BMW heh no coż zdarza się...
17. agula89
nom niezle nawet ;]
18. dmariomario
A czy Honda będzię szybsza
19. nijo
'_'
20. obi216
Sylwetka dosyć ciekawa - szczególnie tył - jestem pod wrażeniem. Nie bez powodu chyba owa fotka znajduje się w samym centrum. Czy Honda będzie szybsza - to się okaże. Należy mieć nadzieję , iż Ross Brawn coś wymyśli ( raczej napewno). Zaś co do kolorystyki , to w chwili obecnej bardziej kojarzyłbym bolid z Argentyną niż Japonią z racji tych pasów wzdłóż kadłuba- ale to szczegół :-)
21. reikorp
Don't cry for me Argentinaaaa :) no coś w tym jest...
22. reikorp
Chociaż przyznam, że pierwsze moje skojarzenie przeskakiwało do bawarek. Ten napis "dreams" na boku od razu przywodzi na myśl Petronas...
23. reikorp
A teraz na trzeźwo. Najpiękniejsze w tym aucie jest połączenie fantastycznych deflektorów z idealnie do nich pasującym skrzydłem przednim. Ale to tak ślicznie widać głównie na zdjęciu nr 2.
24. lolek29
eee tam bredzisz :), mi to auto wygląda jak robione majzlem i młotem albo jak jakas wycinanka z tektury :| ...co oczywiście nie musi oznaczać, że Hondzia będzie z tyłu w tym sezonie...
25. walerus
no witamy Hondzię..... co do zdjątek to widzę na razie tylko jedno z pewnych przyczyn... autko wygląda dynamicznie - ale czy np. taki Ros Brown - święcący triumfy na przełomie wieków w zupełnie innym otoczeniu i innymi wymaganiami technicznymi - potrafi powtórzyć sukces z teamem o zupełnie innej kulturze (Japońce) i w innym nowoczesnym otoczeniu...? szczerze mówiąc wątpie - ten gość jest gościem z przełomu wieków - teraz są inne czasy i inni ludzie - m. in. dr Mario T......;-)
26. Roszkos
malowanie jak zwykle kiepskie, aerodynamika uboga i do bani, miejmy nadzieje że kierowcy nie dadzą takiej plamy jak farba xD
27. walerus
widziałem zdjęcia - coś tam odgapili od BMW coś od innych kierowców - ale fachowcy twierdzą że aerodynamika jak sprzed dwóch lat - to będzie chyba kolejna porażka hondy - byłoby dobre - może gdyby się inni nie rozwijali jak Mola........
28. renault f1
malowanie podoba mi się takie jak dawniej :-)
29. Mattii
ej czytając tu posty niektórych czytam że pakiet aero słabe robi wrazenie, ze slaby, a czy w sezonie 2007 bmw nie wyglądało dokladnie tka samo na prosty bolid a mialo osiągi bardzo dobre? zal dla was
30. Raven89
Żal mi ciebie.A czy w 2008 będzie kontrola trakcji?Nie!Więc jak prosty pakiet areodynamiczny zapewni większy docisk?
Zastanów się zanim coś napiszesz.
31. jeden
Jak myślicie, ta czerwona plama w kokpicie i na przedzie, to nawiązanie do japońskiej flagi, czy do lucky strika? Wiem, wiem, do loga Hondy.
32. bonus142
ładne malowanie lepsze niż w zeszłym roku
33. reikorp
A mnie jest po prostu jakoś tak żal. Skąd wiecie, czy nie zrobili jakiegoś mega rewolucyjnego dyfuzora i czy w ogóle przedstawiony bolid będzie podobny do tego, który pokaże się w Melbourne? Mogą kombinować z różnicami wysokości zawieszenia osi, przesuwać środek ciężkości i masę innych pierdół. My tutaj możemy się na ogół posłużyć sprytem i umiejętnością wyciągania wniosków z tego, co już widzieliśmy. A ja np. widziałem kilka tygodni temu kalendarz i wg niego Honda (i każdy inny team, o dziwo!) ma ponad miesiąc na pracę. Tutaj możemy sobie wygląd pooceniać, nic więcej. Wystarczająco jasno?
34. reikorp
MODLITWA ŚW. TOMASZA: Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, ze muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, ze chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego brnięcia w szczegóły i daj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy.Użycz mi chwalebnego uczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać.
35. dracool
To promowanie ochrony środowiska przez Hondę trochę hipokryzją podjeżdża, 70 litrów na setkę i kilkaset nowych gumiaków na każdy wyścig raczej naturze korzyści nie przynosi .
36. walerus
relikop - się ujawnił! jest księdzem lub najmniej ministrantem..... a dary swe pomnażaj bo po to je od Bozi dostałeś......
37. Mattii
tak Raven89 cofnęli się w rozwoju o pare lat, Ross Brawn jest tam i uważa konstrukcję bolidu za bardzo dobrą a ty będziesz mówił, że jest prosty i bez kontroli trakcji sobie nie poradzi... nie no żal, mądrzejszy od inżynierów hondy, może idź się zatrudnij do nich, twoje cenne informacje i uwagi bardzo im się przydadzą, brawo...
38. Mattii
i myślisz, że jeśli będzie większy docisk to łatwiej będzie bez TC sobie poradzić ehhhee, to nie na tym polega, chodzi tu o przeniesienie mocy na tylne koła
39. reikorp
Z większym dociskiem łatwiej jest poradzić sobie z brakiem TC. Im on większy, tym mniejsza prędkość, przy jakiej na tylną oś przenosi się maksymalna ilość mocy. A jak już nie jesteś w stanie zabuksować kołami, to gaz do dechy i ogień. Czy ta chyżość będzie w okolicach 50km/h, czy 150km/h, zależy głównie od tego jaką przyczepność mechaniczną ma oś (aero+gumy). Więc tak, większy docisk pomaga przy braku TC.
40. Mattii
racja, ale to nie jest wcale tak, że ustawi się bolid na max na docisk, opony się szybciej zużywają i prędkość max spada przy większym docisku
41. reikorp
Ale mówiłeś tylko o tym, że większy docisk nie pomoże przy braku TC. Złotego środka szukają zawsze, to oczywiste, ale już przed końcem poprzedniego sezonu wypowiadano się, żę będzie potrzebny dodatkowy docisk. Więc bankowo będzie balans przesunięty w kierunku docisku.
42. dziarmol
większy docisk to większe zużycie opon mniejsza prędkośc
większe zużycie paliwa . Na krętych wolnych torach ok ale co zrobic na torach szybkich ?(dylemat nie do przejścia)haha
43. dziarmol
2008-01-30 21:12:51 reikorp o jakiego św. tomasza tobie chodzi?
44. pm1993
Trochę podobny do BMW Sauber ale jak z bliska patrzeć to jednak Honda
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz