WIADOMOŚCI

Rampf opisuje drogę F1.08 do debiutu w Australii
Rampf opisuje drogę F1.08 do debiutu w Australii
Zespół BMW Sauber z powodzeniem ukończył pierwsze wytrzymałościowe testy bolidu F1.08. Teraz cały zespół rozpoczął pracę nad optymalizowaniem nowego auta. Dyrektor techniczny teamu Roberta Kubicy, Willy Rampf, opisuje drogę jak musi przejść nowy projekt od pierwszego testu do pierwszego wyścigu w Melbourne.
baner_rbr_v3.jpg
Dla zespołu BMW Sauber ostatnie tygodnie przed rozpoczynającym sezon Grand Prix są najbardziej intensywnymi dniami pracy w całym roku. Po wytężonej pracy bolid musi być perfekcyjnie przygotowany na nowy sezon Formuły 1. „Po pierwszym wyjechaniu na tor, zespół rozpoczął pracę nad optymalizacją ustawień. To oznacza poznawanie lepiej bolidu” wyjaśniał dla oficjalnej strony zespołu Willy Rampf.

„Zespół wykonuje tak zwane skanowanie parametrów. Aby tego dokonać systematycznie jeździ się z różnymi ustawieniami, aby dowiedzieć się jak samochód na nie reaguje. Aby umożliwić inżynierom zebranie danych, w swego rodzaju bazie danych, informacje od kierowców są porównywane z wieloma różnymi zebranymi danymi.”

Im dalej postępują testy tym bardziej zespół zbliża się do wersji F1.08, która wystartuje w Melbourne, gdzie odbędzie się pierwszy wyścig sezonu- Grand Prix Australii. „Na potrzeby testów już czekamy na nowe części z tunelu aerodynamicznego” dodaje Rampf. „Te części z reguły są ulepszeniami aktualnych elementów takim jak nieznacznie zmodyfikowane przednie skrzydło lub tylne. Weryfikujemy poziom poprawy wywołany przez nowe części i jednocześnie powiadamiamy zespół pracujący w tunelu aerodynamicznym o dalszym kierunku rozwoju. Na przykład, gdy potrzebujemy bardziej skoncentrować się na wysokiej szybkości lub na wolnych zakrętach.”

Mimo to, gdy zespół BMW Sauber dotrze i ukończy swój pierwszy wyścig w Melbourne, technicy, inżynierowie oraz zespół testowy nie zakończy pracy. Aby zmniejszyć przewagę najlepszych zespołów F1, team będzie przez cały sezon pracował nad rozwojem F1.08.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
quick B

28.01.2008 17:33

0

Willy Rampf postawił już przed startem BMW w drugim szeregu i że będą musieli równać do innych zespołów. Wynika z tego że albo jest tak skromnym człowiekiem albo już wie że F1 08 nie jest zbyt dobrze dopracowany.


avatar
ukero

28.01.2008 18:14

0

TAKEN EASY Baby. Everything will be all right.


avatar
klasyk

28.01.2008 18:25

0

Oj, panowie, troche groznie brzmi ta ostrozna, berdzo ostrozna wypowiedz. Tak jakby usprawiedliwienie na przyszlosc. I tak juz od razu o zmniejszaniu strat do najlepszych zespolow, choc przedtem Rampf dosyc smialo mowil o tym, ze beda blizej, a slow na wiatr nie rzuca ani on, ani Dr.Mario. Prosze, niech mnie ktos wyprowadzi z bledu...


avatar
wojsku

28.01.2008 18:29

0

jak juz to take it easy


avatar
slipknot

28.01.2008 18:40

0

Maja ciutke problemow i to widac.


avatar
granat88

28.01.2008 19:45

0

Niemcy dążą do tego co mówią... Ale też patrzą obiektywnie więc myślę, że będzie dobrze. W końcu to najszybciej rozwijający się zespół. I pewnie wiedzą, że byli konkurencyjni dla Ferrari i McLarena w kilku wyścigach


avatar
Piotre_k

28.01.2008 19:45

0

Czytaj: "Jesteśmy w lesie i ciągle szukamy rozwiązań, które byłyby zadowalające. Będziemy testować wszystko co nam inżynierowie zaprojektują i może coś wyjdzie." Chociaż może przesadzam a Rampf jest po prostu szczery. Oby tak było


avatar
maxi

28.01.2008 19:50

0

chyba zapomnieli że: lepsze jest wrogiem dobrego! ile jeszcze można zrobić modyfikacji aerodynamiki? chyba są jakieś granice absurdu?


avatar
Amadeusz

28.01.2008 19:51

0

Wszyscy mają ciutke problemów chciałbym na marginiesie zaznaczyć. A tak poza tym to może Rampf mówi prawdę twierdząc, że testowali narazie aero. Choć strata do Ferrari i Maców nie jest taka duża ( ok.0,4 ). Kimi i Heikki jak czytałem na podobnej stronie owe czasy ( ok. 1,11 ) wykręcili na oparach, więc chyba w GP nie będzie takich dużych strat. A tak poza tym w zeszlym roku BMW też miało problemy, które częściowo wyeliminowano.


avatar
pionek16-80

28.01.2008 20:36

0

Nigdy nie byłem zbyt mocny w interpretowniu "co autor miał na myśli" więc proszę mi powiedzieć w którym momencie Rampf mowi o postawiniu BMW w drugim szeregu? Sądze, że jego wypowiedź ma na celu uspokojenie atmosfery. Co z tego że Williams, Renault,Red Bull wyprzedzają w testach. Czy w trakcie mininego sezonu nie było już takich sytuacji? Każdy chce pokazać się z jak najlepszej strony. Postraszyć rywali. Ja poczekam na wypowiedzi kierowców na kogo stawiają.


avatar
dziarmol

28.01.2008 21:44

0

No tak solidne Nimieckie pieprzenie o niczym (;-}]


avatar
Marti

28.01.2008 21:50

0

Ci, którzy tak solidnie pieprzą (jak to nazwałeś) o niczym po niemiecku umożliwili Kubicy debiut w F1!!!!!!!!! Dobrze, że nie miał obiekcji przyjąć kontrakt od Niemców i jeździc w niemieckim teamie. Na jego miejscu postąpiłbyś inaczej, tak dziarmol?


avatar
obi216

28.01.2008 22:03

0

W zasadzie p. Rampf nic nowego nie powiedział . Praca ,praca i jeszcze raz wytężona praca całego zespołu. Przez okrągły rok...........A już myślałem , że złożyłaś " śluby milczenia " Marti :-)


avatar
Marti

28.01.2008 22:04

0

czemu?


avatar
obi216

28.01.2008 22:10

0

Bo milczysz :-) Zaś w przedostatnim komenciku ( Twoim ) Czuje się "odrobinę " irytacji ( chyba , że się mylę ;-)


avatar
Marti

28.01.2008 22:17

0

Opuszczam się ostatnio, to prawda (za długo przesiaduję na innym portalu ;-)). Tak, irytują mnie takie komentarze, gdyż wiadomo o co chodzi :-).


avatar
dziarmol

28.01.2008 22:24

0

Autor: del | Data: 2008-01-24 i tam Willi powiedział krótko ina temat .A teraz ? tak jak to napisał obi216 a ja to nazwałem bardziej dosadnie .Więc po co ta napaśc na moją skromną osobę?A co do debiutu Kubicy to sądzisz że BMW zrobiło Robertowi łaskę ? zatrudniając go u siebie ?Śmiała teza.


avatar
obi216

28.01.2008 22:26

0

No cóż...Niektóre komentarze przywodzą mi na myśl małpę z laską dynamitu , która jest święcie przekonana iż została poczęstowana.....cygarem :-)


avatar
reikorp

28.01.2008 22:27

0

Szanowny pan inżynier Rampf ładnie się nam tutaj wkomponuje z tą wypowiedzią. Już tam kiedyś tłumaczyłem, że jeżdżą na różnych ustawieniach, nie zależnie od osiągów, a teraz macie wszyscy potwierdzenie. Nawet jeśli sprzęt będzie pięknie jeździł, to włożą gorszy pakiet, żeby sprawdzać:) Mosz pytania?


avatar
Marti

28.01.2008 22:35

0

Oczywiscie, że tak nie twierdzę. Kubica zasłużenie otrzymał kokpit w BMW (to Peter Sauber, Theissen i Rampf umozliwili mu debiut w tym czasie). Po prostu wyczułam w Twoim komentarzu jawną niechęć do Niemców. Wybacz, ale jestem uczulona na takie pisanie/mówienie o jakiejkolwiek nacji. Zirytował mnie ten komentarz, jednak jesli został źle odebrany, to przepraszam.


avatar
obi216

28.01.2008 22:37

0

Jo ?! Ni mom . O ile ,to było do mnie reikorp ;-)


avatar
Marti

28.01.2008 22:37

0

obi216 - muszę przyznać, że niektórymi komentarzami przebijasz walerusa ;-) hehehe


avatar
Marti

28.01.2008 22:39

0

Rety, śląskim powiało, hehehe :D


avatar
dziarmol

28.01.2008 22:39

0

tym częstującym pewnie jesteś ty obi216 ?Gratuluję porównania pa


avatar
obi216

28.01.2008 22:40

0

Eee tam. Gdzie mi do walerusa , albo reikorpa ......


avatar
obi216

28.01.2008 22:47

0

Dziarmol napisałem ogólnie .Ostatnio sporo pojawiło się ukierunkowanych epitetów i prowokacji -zupełnie niepotrzebnie.


avatar
dziarmol

28.01.2008 23:11

0

Marti a gdybym napisał też byś mnie zjechała i zarzuciła antyniemieckie nastawienie ? Obawiam się że odrobinę przesadzasz w tej dbałości o poprawnośc "polityczną". Nie obraziłem się ale byłem zaskoczony twoją reakcją. obi216 człowiek ma wrodzoną umiejętnośc wyrażania swoich opinii (bardziej lub mniej celnie) i tym się między innymi różnimy od małp ,bo gdyby wszyscy dmuchali w jedną "tubę" to życie byłoby nudne;) a takie są małpy haha


avatar
dziarmol

28.01.2008 23:12

0

robią ciągle to samo i tak samo


avatar
Marti

28.01.2008 23:17

0

dziarmol - dobrze wiesz o co mi chodzi. Nie będę kontynuowała publicznie tego wątku, gdyż to forum o tematyce sportowej a nie politycznej. Notabene o tych małpach: tak mi się wlaśnie przypomniało pewne powiedzenie: >Człowiek jest niedokończoną małpą, a małpa jest niedokończonym człowiekiem<. He he :-)


avatar
obi216

28.01.2008 23:29

0

Wbrew pozorom są to istoty równie inteligentne - co złośliwe i o dziwo nigdy się nie nudzą. Daj spokój dziarmol - nie miałem zamiaru akurat Ciebie obrażać - aczkolwiek nie wycofuję tego co napisałem.


avatar
Kazik

28.01.2008 23:42

0

Ja tylko chciałem powiedzieć (cytując W.Rampfa),że to naprawdę daleka droga do osiągnięcia sukcesu (wygrania wyścigu).Uważam,że Robert ma szczęście,iż dostał się na dzień dobry do BMW (co wielu nie docenia.) Wierzę głęboko w to,że Robert Kubica osiągnie sukces dzięki temu ,że rozpoczął karierę akurat w tym zespole.


avatar
walerus

29.01.2008 08:56

0

Marti przesiaduje na innym portalu...czyżby nasza klasa...? ;-) szympans jest minimum 5 razy silniejszy od dorosłego mężczyzny - i potrafiłby podnieść taki bolid F1 na przykład.....a Willy pisze o drodze - bo życie i rozwój to niekończąca się droga dla jednych bardziej kręta dla innych mniej - mam nadzieję iż w końcu BMW wdrapie się na tę górkę (nie tak jak Syzyf), a potem będzie już tylko z górki na pazurki...;-)


avatar
Morte

29.01.2008 09:23

0

Tia Marti jakiż to portal ? :P Co tam Rampf może powiedzieć innego ? Rozwój i jeszcze raz rozwój ! Odchodząc może od samego tematu o wypowiedzi Rampfa to mam nadzieję, że stawka w tym sezonie będzie znacznie bardziej wyrównana ( wiem marzenia ściętej głowy ) Oby !


avatar
Raven89

29.01.2008 10:31

0

BMW będzie w tym sezonie jeszcze lepsze niż w poprzednim.Jestem o tym przekonany.Na podium powinni stawać regularnie a przy słabszej postawie Ferrari mogą nawet wygrywać.


avatar
Morte

29.01.2008 10:42

0

A koncern BMW będzie na to naciskał.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu