Począwszy od GP Hiszpanii zespół Ferrari wraz z Philip Morris International postanowił nieco zmodyfikować swoje barwy.
W ostatnim czasie w mediach pojawiły się oskarżenia pod adresem ekipy, sugerujące że Ferrari używa sztuczek socjotechnicznych i przez podświadomość reklamuje wyroby tytoniowe.Ekipa odcięła się od tych spekulacji i od GP Hiszpanii zespół zrezygnował z charakterystycznego logo w postaci kodu kreskowego na pokrywie silnika. Teraz w miejscu kodu kreskowego pojawi się biała ramka.
„Czyniąc taki krok chcemy zakończyć niedorzeczną historię i koncentrować się na bardziej istotnych rzeczach niż na bezpodstawnych zarzutach” napisano w oświadczeniu na stronach zespołu.
06.05.2010 18:01
0
I bardzo dobrze, jak to się mówi- "głupszym się ustępuje" :)
06.05.2010 18:11
0
Nie wszyscy nowi kibice wiedzą co oznacza kod kreskowy na bolidach ferrari. Teraz po tego typu artykułach wszyscy na pewno będą wiedzieć co oznacza biała ramka :)
06.05.2010 18:12
0
Mają rację - pewnie zaraz przyczepią się Red Bulla bo dodaje skrzydeł a to się "źle kojarzy". Ktoś płaci za reklamę i tyle.
06.05.2010 18:12
0
Mnie to tam w ogóle nie przeszkadzało, chociaż rozumiem, zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych, jak pierwszy raz to zobaczyłem od razu widziałem w tym reklamę, pewnie dlatego że bardzo dobrze znam pudełko Marlboro. A ta ramka też mi coś przypomina.
06.05.2010 18:25
0
2. Kornik - Dokładnie TAK - ci co wiedzieli to wiedzieli a ci co nie wiedzieli byli przekonani że to taki swoisty sposób malowania. Teraz wszyscy będą wiedzieć co powinno być na tej białej ramce a nie ma. Ferrari i Philip Morris upiekli dwie pieczenie na jednym ogniu - zmiana niewielka a wszyscy będą o tym mówić i tłumaczyć co się stało i dlaczego a skutek.... darmowa reklama fajek na cały świat :)
06.05.2010 18:32
0
4. nomadwcm - co Ci przypomina ta ramka? :-)
06.05.2010 18:39
0
Ramkę w której pisze np. "Palenie zabija", albo "Palenie szkodzi Tobie i osobom w twoim otoczeniu" itd. ;]
06.05.2010 18:40
0
Ta ramka wygląda jak kawałek opakowania na papierosy
06.05.2010 18:40
0
3. kondzio81 - ..."dodaje skrzydeł" a skrzydła to jak pięciokrotny dyfuzor, "więc powinni tego zabronić" :))
06.05.2010 18:47
0
aha, ok :) czyli w sumie na jedno wychodzi...
06.05.2010 18:49
0
2. Kornik, 5 Fezuj, zgadzam się w 100%, przy okazji podziwiam spryt i pomysł socjotechników i marketingowców odpowiadających za reklamę Marlboro. Świetnie im to wyszło :)
06.05.2010 18:51
0
mi tam obojętne czy ramka czy kod kreskowy i tak nie palę, więc nie mam takich skojarzeń :)
06.05.2010 18:59
0
Ferrarki reklamują fajki, McLaren whisky, szkoda że jeszcze Petrov nie przyciągnął za sobą jakiegoś producenta wódy.
06.05.2010 19:09
0
i dobhrze
06.05.2010 19:24
0
O motyla noga, a ja cały czas myślałem, że to fragment klawiatury fortepianu... lol Do bani ta socjotechnika :D
06.05.2010 19:35
0
a juz myślałem, ze ich bolidy będą niebieskie :D xD
06.05.2010 19:36
0
ta cala afera z kodem kreskowy jeszcze bardziej rozreklamowala malborasy na calym swiecie, taka prawda
06.05.2010 19:52
0
17. leonardo1899 zgadzam się z Tobą w 100 procentach
06.05.2010 19:55
0
I dobrze, przynajmniej kasa do Ferrari od Malboro będzie nadal płynąć ;)
06.05.2010 20:04
0
Odmrozić silniki, a wprowadzić limit mocy na 800 KM. Do tego ograniczyć ilość paliwa w baku do 160 kg i pozostawić te 8 silników na sezon dla kierowcy. I z grubsza tyle. A jak inżynierowie osiągną tę moc, to ich sprawa. Byle silnik był trwały i zużywał jak najmniej paliwa (wybrać optimum miedzy zużyciem paliwa a trwałością).
06.05.2010 20:17
0
20. nie do rymu nie do taktu wsadź sobie d... do kontaktu tu nie ma mowy o silnikach tylko o fajkach !!!
06.05.2010 20:18
0
Całe to zamieszanie o nie reklamowaniu to właśnie reklama , bo dowiadują się o tym ci którzy tego jeszcze nie wiedzieli a w ogóle to powinni tam dać stylizowany napis z imieniem kierowcy tak jak West kiedyś zrobił z Miką i Davidem albo jak z moto GP jakieś GO!!!!!!!!! KUB , HAM , KOV GOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!
06.05.2010 20:41
0
Źle zrobili, że ten kod kreskowy usunęli. Kto z Was oglądając wyścigi i bolidy Ferrari myślał o tych białych kreskach ? To malowanie było tak genialne, że aż ....niezauważalne. Tu Ferrari wykazało brak pewnych męskich części ciała :-)
06.05.2010 20:48
0
Właściwie to nie ważne co tam umieszczą, jest zrobiony na około tego taki szum, że to może być kółko, czy trójkąt, gwiazdka, kreska, pasek, zygzak itp, i tak każdy od teraz będzie to kojarzył z Marlboro :) A ten co nie będzie kojarzył, z ciekawości będzie szukał odpowiedzi i też się dowie o jaką markę chodzi. Teraz tylko czekamy jak na reklamach Marlboro, w miejscach gdzie to jest dozwolone, zacznie się pojawiać Logo Marlboro w białej ramce :) I kółko wtedy się zamknie.
06.05.2010 21:29
0
prawidłowa decyzja team'u ferrari
06.05.2010 21:36
0
Ja myślałem że na niebiesko ich przemalują... I prawidłowo, kryptoreklama to też reklama. Sam palę Marlboro między innymi dlatego że przez lata naoglądałem się reklam na bolidach mojej do niedawna ulubionej stajni. A skandalem jest dla mnie to jak Montezemolo łże w żywe oczy mówiąc, że te paski to żadna reklama. Czy on na prawdę ma ludzi za debili? A co do panów twierdzących, że reklama była niezauważalna... Ona była dokładnie w tym samym miejscu przez ponad 20 lat po czym zamaskowali ja klawiaturą i to niby jest niewidoczne? Wolne żarty...
06.05.2010 21:56
0
A ja liczyłem na kolor kanarkowy pod Valentino Rossiego:P A nie rozumiem tego, skoro nie było napisu, to czemu nie mogli mieć kodu kreskowego?
06.05.2010 22:20
0
a mi zawsze ferrari kojarzy się z tą marką fajek. historia?:) w każdym razie wyznaczają jakość
07.05.2010 07:46
0
Marlboro bez wyścigów....? Nigdy! To Męski sport.
07.05.2010 08:00
0
nie śmiało dodam ,że pijąc 2 redbulle dziennie wcześniej sie zdechnie niż paląc fajki przez 50 lat / tylko nie pisać mi ,że to zależy od organizmu/
07.05.2010 08:01
0
czy utylizacja olei nie jest bardziej szkodliwa niż palenie?
07.05.2010 08:02
0
czy produkcja ogniw do aut elektrycznych i póżniejsze ich składawnie jest ekologiczne? ekologia to ekologiczny gwóżdż do trumny tego świata
07.05.2010 09:33
0
Atomic - jak zwykle się z Tobą zgadzam... Nie ma znaczenia czy reklama jest widoczna czy nie. Ludzie palili, palą i będą palić....
07.05.2010 09:34
0
A jeśli ktoś pisze, że pali Malboro ponieważ widział dawno temu tą markę na bolidzie Ferrari to jest poprostu śmieszny...
07.05.2010 10:12
0
Ja mam pytanko-Trochę nie na temat ale.. Renault systematycznie informuje ze albo maja mega hiper komputer, albo jakiś nowy mega tunel, albo teraz ze platformę do testowania zawieszenia... I moje pytanie brzmi : Czy tylko renault ma takie mega hiper zabawki, czy inni się nie chwalą ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się