WIADOMOŚCI

  • 10.04.2009
  • 10203
Coulthard: dyfuzory będą legalne
Coulthard: dyfuzory będą legalne
David Coulthard uważa, że Sąd Apelacyjny FIA zdecyduje w najbliższy wtorek, iż kontrowersyjne dyfuzory użyte przez trzy zespoły Formuły 1 są legalne. Według Szkota doprowadzi to do faktu, iż inne zespoły również będą miały podobny dyfuzor w swoich bolidach.
baner_rbr_v3.jpg
„Nie jestem inżynierem, więc muszę polegać na osądach odpowiednich ludzi z FIA. Ale oni powiedzieli w Melbourne, że te bolidy są legalne, myślę więc iż FIA potwierdzi te osądy raz jeszcze 14 kwietnia” - stwierdza Coulthard.

„Pozostałe siedem zespołów prawdopodobnie zmieni bolidy i również będzie miało taki dyfuzor.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
grabin

10.04.2009 09:41

0

Pewnie i tak będzie jak mówi. BMW juz pracuje nad nową koncepcją bolidu z takim dyfuzorem. Pytanie tylko kiedy Robert takim bolidem pojedzie? Jestem przekonany, że to poprawi jego osiągi.


avatar
Gosu

10.04.2009 09:41

0

Zobaczymy czy stawka się wyrówna ... Osobiście szczerze w to wątpię.


avatar
mpstir

10.04.2009 09:41

0

Oczywiście, że jeżeli Sąd Apelacyjny FIA zdecyduje o legalności podwujnych dyfuzorów inne zespoły też będą dążyć do zamontowania ich w swoich bolidach. Jednak potrzeba na to minim dwa miesiące czasu badań i testów w tunelu aerodynamicznym oraz przebudownie praktycznie całego bolidu. Pytanie, czy w przypadku BMW nie będzie już za późno na walkę o mistrzostwo.


avatar
hot dog

10.04.2009 09:46

0

del cos hohliki Chochliki Ci sie dzis wkradaja to chyba atmosfera swiat;-)"David" a nie "avid"


avatar
hot dog

10.04.2009 09:49

0

Prawda jest taka ze FIA dązy do tego aby F1 byla sportem dostepnym dla wiekszej liczby potencjalnych teamow. Ma sie tak dziac zapewne poprzez obnizanie kosztow. Tak wiec wydawac by sie moglo ze FIA bedzie wspiera Brown Gp jako taki wlasnie zespol. Pamietac jednak nalezy ze bolid Brown to przeciez konstrukcja Hondy budowana caly zeszly sezon za ogromne pieniadzem, tak wiec ten argument rady jest jak kula w plot...


avatar
hot dog

10.04.2009 09:49

0

chochliki rzecz jasna mialo byc


avatar
lukasz1700

10.04.2009 10:11

0

Robert z dyfuzorem pojedzie najwcześniej na GP Turcji. Czyli wtedy może być za pózno na walkę o mistrzostwo


avatar
hot dog

10.04.2009 10:32

0

2009-04-10 10:11:19 lukasz1700 a skad ta wiadomosc ?? z amatorskich polskich portali ?? szukajacych wszedzie i we wszystkim sensacji...to jest naprawde malo wiarygodne zrodlo


avatar
niza

10.04.2009 10:34

0

miały być cięcia kosztów a jak na razie nic z tego nie wychodzi. Jeśli uznają te dyfuzory za legalne ( a tak będzie praktycznie na 100%), to inne zespoły będą zmuszone przeprojektować swoje bolidy, więc w tym momencie popłynie kolejna rzeka pieniędzy, Jeśli byłoby odwrotnie to to samo, te trzy zespoły musiałby wydać kupe kasy. I jeszcze ten nieszczęsny KERS który też pochłania mnóstwo hajsu


avatar
Skoczek130

10.04.2009 10:39

0

Mam nadzieje, że słowa Coultharda okażą się jak najbardziej trafne.


avatar
riklaunim

10.04.2009 10:45

0

Przecież BMW poinformowało że w Barcelonie Kubica będzie miał nowy lżejszy bolid, coby mogli dorzucić KERS oraz dyfuzor jeżeli okaże się legalny ;)


avatar
hot dog

10.04.2009 10:58

0

2009-04-10 10:45:14 riklaunim BMW informaowalo rowniez ze bedzie walczyc o mistrzostwo w 2009 r a jest jak kazdy widzi...niestety. Szczerze to jezeli ktos ma ruszyc do przodu to beda to zapewne dwie legendy F1 czyli SF oraz Mcl.


avatar
kleszczu777

10.04.2009 11:00

0

Pewnie ma rację i stawka się rozpadnie. BMW sie nie liczy bo swój podwójny dyfuzor wprowadzą na GP Turcji najwcześniej a to już prawie połowa sezonu ;/


avatar
grabin

10.04.2009 11:36

0

Ludzie nie czytajcie tego szlamu na wp. Oni to robią tylko dla kasy. Napiszą każda bajkę byleby tylko duzo kliknięć było a wtedy są wpływy z reklamy.


avatar
jzb

10.04.2009 11:39

0

Cóż, będziemy się w takim razie emocjonować próbami wejścia Roberta do Q3 i zdobycia punktów w wyścigu:-) W sumie powtórka z 2007 roku. Może ten odchudzony bolid plus uaktualnienie topornego aero sprawią, że przynajmniej zobaczymy jakieś podium w ciągu sezonu. A bolid dyfuzorem ma byc ponoć gotowy na Monaco, a więc i tak już za póżno, żeby zniwelować straty do dyfuzorowców.


avatar
jzb

10.04.2009 11:54

0

Jeszcze mały update. O takim scenariuszu sie teraz wspomina, jesli chodzi o wdrożenie DDD przez inne teamy. McLaren i Force India w Chinach, Renault w Bahrajnie, Ferrari w Barcelonie i BMW w Monaco.


avatar
malin1987

10.04.2009 11:59

0

Moim zdaniem Brown, Toyota i Williams przez większą część sezonu i tak beda przed innymi, nawet jak reszta założy te dyfuzory, to wątpie ze od razu uzyskają takie same osiągi jak czołowa trójka, szczególnie, ze nie mozna testowac w trakcie sezonu. Sądze ze stawka moze sie wyrównac dopiero pod koniec roku, na jakies 4-5 ostatnich wyścigów, ale wtedy sprawa mistrza moze byc juz wyjaśniona. Tak naprawde stawka wyrówna sie w 2010 roku, no chyba ze FIA znowu wprowadzi jakies hardocorowe zmiany w regulaminie.


avatar
freeqstyler

10.04.2009 12:00

0

Ta, a specjalnie na Abu Zabi Kubica będzie miał przygotowany mithrilowy bolid... Coraz bardziej mnie nurtuje wypowiedź Theissena sprzed jakiegoś czasu, ze luka w regulaminie dot. dyfuzorów była znana wcześniej. So what? Czemu inni tego nie wykorzystali?


avatar
gustavof199

10.04.2009 12:28

0

Jeżeli te dyfuzory będą legalne to ciekaw jestem czy któryś z pozostałych 7 ekip zastosuje ten element w Chinach.


avatar
sivshy

10.04.2009 12:46

0

w Chinach raczej nie. Dostosowanie nadwozia bolidu do nowego dyfuzora to nie spacerek. To dość czaso, praco i zasobożerna operacja. Jeśli mam obstawiać miejsce, gdzie ten element zadebiutuje u większości ekip, to stawiam na Hiszpanię, bo to pierwsza europejska runda, i zwykle tam pojawiają się nowinki.


avatar
kamilos1130

10.04.2009 13:44

0

Kubica praktycznie przegrał ten sezon, jeżeli chodzi o mistrzostwo świata. Dyfuzor najwczesniej zamontuja mu w turcji (na oficialnej stronie jest tak napisane)


avatar
riklaunim

10.04.2009 14:10

0

W Australii byłby 2 lub 1 gdyby nie kolizja. W Malezji raczej nie powinien być za daleko od Hei jeżeli nie wyżej :D Bolidy z magicznym dyfuzorem są szybkie szczególnie w kwalifikacjach, ale w całym wyścigu liczy się coś więcej.


avatar
fezuj

10.04.2009 14:11

0

Nowy bolid dla Roberta ma być na GP Hiszpanii tak mówił doktorek


avatar
peterek

10.04.2009 15:55

0

czytam sobie i mysle , wasze kalkulacje chyba nie do konca sluszne sa,a w australii gdyby nie kraksa to tak zle bylo ? malezja -awaria ,czemu wiec skreslacie wszystkich na rzecz tych z dyfuzorami ,robert raz pokazal ze mozna z nimi powalczyc wiec glowy do gory a nie smecic jak stare baby sezon trwa ! wesolych swiat !


avatar
tom12333

10.04.2009 16:36

0

Jednyne to czego się boję to że BMW kolejny raz nie sprosta zadaniu. Podobno mają mieć lżejsze blolidy (nie wiem dlaczego nie mieli ich już od początku sezonu- może byli przekonani że i tak to co zrobili da im przewagę nad innymi zespołami). Zrezygnowali z rywalizacji w zeszłym sezonie aby zająć się nowym bolidem (choć nie wygląd decyduje)który i tak nie wyglądał zbyt rewolucyjnie- z resztą na pomysł nowego dyfuzora nikt nie wpadł z ekipy bmw... Myślę że jeśli dyfuzory zostaną uznane za legalne to moim zdaniem red bull- najlepiej się sprawują z tych którzy nie posiadają tych podwójnych dyfuzorów będą walczyć o mistrzostwo...- choć jak wiadomo przy tak okrojonych godzinach pracy w tunelu i brak możliwości testów (co dodatkowo wpłynie na efektywność zespołów a w szczególności bmw- moim zdaniem nie mają zmysłu konstruktorskiego ale jest to opinia czysto subiektywna)więc jeśli nie zajmą się przy okazji dufuzora resztą pakietu Kubicy jak zwykle ciężko będzie walczyć o mistrzostwo...l


avatar
tom12333

10.04.2009 16:44

0

z resztą sam dyfuzor nie rozwiąże sprawy- wystarczy spojrzeć na inne zespoły np. ferrari vs red bull. To ci pierwsi mają problemy... Dla mnie wygląda to tak: bmw rezygnuje z walki w sezonie 2008 by ochoczo zabrać się do pracy i ściśle wg. nowych wytycznych skonstruować bolid taki jaki "chcieli" ci którzy stanowili nowe przepisy- zero inwencji, pomysłu- tak żeby było legalne... Spójrzcie na brawn gp - nie mówię już o dyfuzorach ale np. niski nos z lotkami z boku itp. szukają wszędzie rozwiązań, dodatkowego docisku... Red bull ma tak skonstruowany bolid że duża część powietrza jest kierowana do dyfuzora (i może to rekompensuje nieco brak zasysania powietrza z powodu samej jego konstrukcji). Zastanawiam się tylko co będzie jak i oni będą mieć taki dyfuzor. Możliwe jednak że trzeba będzie przebudować bolidy...


avatar
saint77

10.04.2009 17:24

0

Jak zalegalizują dyfuzory, to żaden z zespołów który obecnie ich nie posiada nie wprowadzi go od razu. Sądzę, że będą zespoły które nie wprowadzą ich wcale w tym sezonie, bo będzie trzeba zmienić konstrukcję bolidu, głównie podwozia. A to jest zbyt kosztowne, aby wprowadzać taką zmianę na koniec sezonu.


avatar
URAN

10.04.2009 18:55

0

Pewnie większość się ze mną nie zgodzi, ale legalizacja dyfuzorów będzie nagradzaniem cwaniactwa. Nie sądzę aby inżynierowie innych ekip nie widzieli możliwości zastosowania takiego rozwiązania konstrukcyjnego. Po prostu zdawali sobie sprawę z jego kontrowersyjności. To nie przypadek, że właśnie tak myślała większość. Większość, która potraktowała serio nowe przepisy. Pewnie zaraz usłyszę 101 argumentów, że co nie jest wyraźnie zabronione, to jest dozwolone. Ale ja to nazywam naginaniem prawa. Dla mnie mniej strat przyniesie zdelegalizowanie tego rozwiązania w 3 zespołach niż zmuszenie pozostałych 7 do wydania ciężkich pieniędzy na jego konstrukcję. Legalizacja będzie najczystszej wody hipokryzją i dobitnie potwierdzi, że wzniosłe hasła o oszczędnościach to jedno, a ciężka kasiora to drugie. Partykularyzmy są mi obce i nie mam takiego zdania z powodu mało komfortowej sytuacji Kubicy. Ale szanse muszą być równe. Jeżeli nie będą, to właściwie już można kreować Buttona mistrzem i dać sobie spokój z oglądaniem F1 w tym sezonie. No bo co to za przyjemność jak się z góry zna zwycięzcę?! Może poza nim ktoś wygra jeden czy drugi wyścig, może nawet Kubica, ale to niczego nie zmieni. Całkowity brak emocji i tyle. Optuję za delegalizacją "sprytnych" dyfuzorów!


avatar
NanaP

10.04.2009 19:52

0

RAIKKONEN I MASSA JADĄ Z KERSIKAMI, BROWNIKI, TOYOTKI I WILLIAMSY Z DYFUZORKAMI, ALE KUBICA NIE MA NIC Z TYCH RZECZY i WCALE A WCALE SIĘ NIE WLECZY!!! TEN CHŁOPAK POSIADA WIELKIE UMIEJĘTNOSCI, A JEGO KIBICE SKACZĄ Z RADOSCI!!! Pozdrawiam Wszystkich Kibiców :D


avatar
walerus

10.04.2009 21:57

0

no to mamy rozwalony sezon i praktycznie z głowy....


avatar
roberto

10.04.2009 22:48

0

Witam, w sprawie dyfuzorów nie ma jednej jasnej odpowiedzi. To wina FIA że nie wystarczająco dokladnie opisuje procedury (skąd to znamy). To że większość zespolow nie ma dyfuzorów świadczy o czystym tworzeniu bolidów i szukaniu jasnych rozwiązań. Takie zespoly jak Brawn GP, Toyota kombinowaly jak urwać parę sekund i się udalo. Zresztą to tylko nasze gdybania, a wszystko i tak się odbywa gdzie indziej :) Mam tylko nadzieje, że BMW się otrząśnie bo nie tylko nie zdobędą mistrzostwa a więcej będą grzali tyly. I oby w końcu Robert byl doceniony, a nie tylko kochany Nick ...


avatar
dziarmol@biss

11.04.2009 09:25

0

Zgadzam się z tymi którzy piszą o kosztach już wcześniej zwracałem na to uwagę, pod pozorem cięcia kosztów poszerza się rzekę którą płyną € & $ chciało by się powtórzyć za "ani mru mru" chhhłyt materkingody" i nic więcej :-(


avatar
August71

11.04.2009 10:09

0

"peterek" masz rację, to dopiero będzie trzeci wyścig i wszystko przed nami!!!!!! Nie zalamywać się panowie i panie!!!! Wesołych świąt!!!!!!!!!!!!!


avatar
jzb

11.04.2009 12:52

0

W tej chwili za późno na delegalizacje DDD, chyba że miałyby o tym zdecydować kwestie bezpieczeństwa, czyli w tym wypadku chodziłoby o zbyt dużą szybkość bolidów w zakrętach niosącą ze sobą ryzyko bardzo groźnych wypadków. Osobiście jestem przeciwko delegalizacji. Trudno wyobrazić sobie karanie teamów za kreatywną interpretację przepisów, ale zgodną z literą nowych regulacji. Pretensje można zgłaszać do innych teamów, które mimo posiadanej wiedzy na temat korzyści, jakie daje nowe rozwiązanie, nie wdrożyły go do swoich bolidów. Wyrok FIA może być salomonowy. Uznają legalność dyfuzorów, ale doprecyzują przepisy i zablokują możliwość rozwoju tego elementu właśnie ze względów bezpieczeństwa. Toyota stosuje już potrójny dyfuzor...


avatar
japonia55

11.04.2009 14:07

0

URAN masz 100procentową racje w tym co napisałes....Ten sezon miał być równy a okazuje sie że jest inaczej.Bo trzy ekipy posiadają coś co dla innych ekip jest nielegalne i w dużej cześci mają racje że protestują ale nawet dla nas sezon robi się nudny bo miało być tak że od kierowcy miało zależeć dużo wiecej niż w ostatnich sezonach.Moje zdanie jest takie że ten problem z dyfuzorem zakończyć 14kwietnia i dla kibiców bedzie najlepiej jak FIA zabroni używania tych dyfuzorów przez te trzy zespoly.Wtedy stawka sie wyrówna i bedzie piekne widowisko a nie tak że w chinach już wiadomo kto wygra i to robi sie nudne bardzo.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu