Zespół BMW Sauber w obydwu dzisiejszych sesjach treningowych koncentrował się na przygotowaniu do wyścigu o GP Malezji. Oba bolidy nie miały żadnych problemów technicznych jednak w obydwu sesjach plasowały się pod koniec tabeli z wynikami. Nick Heidfeld w pierwszym treningu jeździł z systemem KERS na pokładzie swojego bolidu, a w drugiej system ten został wymontowany.
Robert Kubica„Dzisiaj w całości koncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu, a w szczególności na porównaniu opon. Specyfikacje opon, które Bridgestone przywiozło do Malezji są znacznie różne od tych użytych w Melbourne, ale tor Sepang ma także zupełnie inna charakterystykę. Dodatkowo, temperatury toru są tutaj znacznie wyższe, więc to była nowa sytuacja. Zebraliśmy dużo danych i mamy podstawy do wykorzystania pełnego potencjału opon podczas wyścigu. Podczas gdy dzisiaj wykonywaliśmy długie przejazdy, jutro będziemy koncentrowali się na osiągach na pojedynczym okrążeniu.”
Nick Heidfeld
„Oczywiście wynik nie wygląda dobrze, ale w Melbourne mieliśmy podobną sytuację w piątek. Niemniej mamy trochę pracy do wykonania, aby poprawić balans bolidu. W pierwszej sesji jeździłem z KERS, a w drugiej nie używałem tego urządzenia. Używanie go stwarza ogromną różnicę w balansie bolidu, ale bez niego tracimy dodatkowe doładowanie. To było doświadczenie, które chcieliśmy zbadać i dlatego wyjęliśmy KERS z bolidu na tą sesję. Teraz zbierzemy wszystko razem- czasy okrążeń, dane i moje odczucia- i wtedy zadecydujemy czy jechać z KERSem czy bez.”
Willy Rampf, koordynator techniczny zespołu
„Realizowaliśmy dzisiaj zaplanowany program i przygotowywaliśmy się do wyścigu. Jednym z punktów na którym się skupialiśmy było porównanie opon na długich przejazdach. Po za tym przetestowaliśmy dwie różne opcje dla Nicka- w pierwszej sesji jeździł z KERS, a w drugiej bez. Zrobiliśmy to z dwóch powodów: z jednej strony chcieliśmy poznać bezpośrednie porównanie, a z drugiej chcieliśmy przećwiczyć wymianę tego układu między sesjami. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych.”
03.04.2009 11:33
0
Mamy odpowiedź na pytanie: Dlaczego BMW uplasowało się na końcu stawki.
03.04.2009 11:34
0
Czyli KUB bez kersu, HEI mozliwe ze z kersem?
03.04.2009 11:35
0
nono Robert jakby taki ciut optymistyczny mamy wszystkie dane zeby maksymalnie wyorzystac opony nic i granulkowaniu ani braku przyczepnosci?? to cos nowego chyba rzeczywiscie nie jest zle
03.04.2009 11:35
0
Cha, tak właśnie myślałem z tym trenowaniem kersa. Zadawałem sobie pytanie, czy i z Robertem podobnie nie zrobili, ale widać nie zaryzykowali i szanowali jego cenny czas dobrego testera. Jednakże, skoro Kubica nie testował kersa, to jest mocno wątpliwe, czy mu założą na sobotę-niedzielę, bo godzina może okazać się za mało, by przygotować odpowiedni balans na ten tor - aczkolwiek kto ich tam wie. Za to, sadząc po wypowiedzi Nicka, Niemiec na pewno pojedzie z dopalaczem.
03.04.2009 11:38
0
Jak Robert nie narzeka to jest źle!!
03.04.2009 11:44
0
Jak dla mnie wypowiedź Nicka to totalna kompromitacja BMW. Zespół, który jako jedyny tak zaciekle bronił KERS teraz szacuje czy leciutki Nicki powinien jeździć z tym cudem. Szczerze mówiąc to ja nie wiem co oni przez te pół roku robili. Bo ani nie wpadli na pomysł z dyfuzorem, ani nie mają dobrego KERS...
03.04.2009 11:48
0
popieram totalna klapa, jako jedyny zespół zaciekle bronili KERS na głosowaniu, okazuje się że o wiele lepiej sprawuje się on w Ferrari i nawet w MCL, i dodajmy że oni pracowali już nad tym od połowy tamtego sezonu, wniosek to nie jest zespół gotowy na wygrywanie
03.04.2009 11:49
0
No jeśli Robcio nie jest niezadowolony, to forma BMW może być duża większa, aniżeli wyniki z piątku. Jutro poznamy wszystkie odpowiedzi na nurtujące pytania. Trzymam kciuki!!!
03.04.2009 11:56
0
ściema jak zawsze... po prostu Nick boi się że jak w trakcie wyścigu za bardzo sięspoci albo deszcz spadnie to go KERS wypieści .....
03.04.2009 11:56
0
Dadzą radę ! bmw POWER
03.04.2009 12:05
0
do totalfun co do tej kompromitacji to bym sie wstrzymal do momentu az Robert pojedzie z KERS bo jak wiadomo nick nie ma najlepszego okresu a KERS bmw wcale nie jest taki zly moze nie zauwazyles ze jak dotad tylko oni nie mieli z nim zadnych problemow a do tego Robert mowi ze KERS daje przewage i to duza a kto jak kto al on udowodnil juz nie raz ze jak cos mowi to wie o czym mowi wiec cierpliwosci to dopiero drugi wyscig sezonu jeszcze nawet nie mozna powiedziec ze brawn gp jest najlepsze bo to tez musza udowodnic na torach kazdego rodzaju
03.04.2009 12:08
0
Jakby ten KERS BMW (robiony chyba przez Bosch'a) był taki dobry, to testowałby go teraz Robert.
03.04.2009 12:08
0
pozatym z tego co wiem to bmw wpadlo na pomysl z dyfuzorem ale fia go nie zatwiedzila i to wlasnie o to chodzi w tych wszystkich protestach w strone brawn gp i innych bo oprocz nich chyba jeszcze dwa czy trzy zesply mialy podobne pomysly ale nie otrzymaly zgody na uzycie dyfuzorow
03.04.2009 12:10
0
i znowu ja wcale nie mowie ze on jest dobry zlbo ze jest zly tylko ze za wczesnie jest zeby go oceniac a Robert nie testuje KERS nie dlatego ze jest on slaby tylko ze fia wprowadzila idiotyczny limit wagi bolidu
03.04.2009 12:14
0
baudin. Wszyscy mają dyfuzory.. Niekturzy go sprytnie powiększyli innymi elementami. Więk może rozwiązanie BMW nie było na tyle sprytne by być zgodne z przepisami?
03.04.2009 12:16
0
no niestety nie wiem dokladnie o co tam chodzilo ale skoro nagle powstalo tyle protestow to raczej nie odbiegaly zbytnio konstrukcja od tych w na przyklad brawn gp
03.04.2009 12:21
0
Ciekawe, że Nick nie powiedział nic o tym, jak to on jest numerem 1 w zespole...
03.04.2009 12:27
0
baudin - to zespół Renault zapytał się oficjalnie czy mogą użyć kontrowersyjnego dyfuzora. Odpowiedź była negatywna. Niestety nie pokazali tego dyfuzora, więc nie ma o czym mówić.
03.04.2009 12:29
0
BMW doskonale wie (zwłaszcza po Australii), że w tym roku to mega najważniejsze jest jak najwięcej wiedzieć o oponach. Tydzień temu dobrze to rozegrali i mało brakowało żeby... no wiadomo.
03.04.2009 12:38
0
wypowiedzi po treningu dobrze rokoja takze stawiam na wysokie pozycje w niedziele
03.04.2009 12:40
0
no rzeczywiscie to Renault moj blad ale dosyc o tym bo i tak myslimy o tym samym tylko inaczej to mowimy :D ;) co do gp malezji to mam nadzieje ze bedzie dobrze bmw czasmi ma przeblyski genialnej strategii tak jak w australii wiec skoro tak dobrze zaczeli to niech kontynuuja tak dalej bo poki co tylko w taki sposob moga wygrac z brawn gp chyba
03.04.2009 12:41
0
Do robienia szybkich kółek mamy kwalifikacje,podoba mi się praca jaką wykonuje BMW
03.04.2009 12:53
0
BMW wszystko wykonuje z precyzją szwajcarskiego zegarka. Podoba mi się to
03.04.2009 13:13
0
martwi mnie jednak to, że może być ulewa i jazda za SC lub przerwanie wyścigu. Trochę deszczu by nie zaszkodziło ( przynajmniej Kubicy ) Były by emocje, znów wyrwał bym element fotela, hehe
03.04.2009 13:28
0
Wygląda na to że Nick zamierza pojechać wyścig z pełnym zbiornikem paliwa na 1 pit. Tak to wyglądało na 2 treningu jakby jego bolid bez KERS był bardzo ciężki ale wszystko będzie zależało od pogody. Jeśli jutro na niedzielę będą zapowiadali nie pewną pogodę to zajęcie 11 miejsca w Q może okazać się dobrym rozwiązaniem. Robert chyba jednak ćwiczył wariant z 2 postojami
03.04.2009 13:47
0
Z wypowiedzi innych kierowców wynika że średnie opony będą najlepsze i nawet na długich dystansach wolno się degradują. Twarde opony chyba będą zakładane na któtki stint
03.04.2009 13:50
0
jesli spadnie deszcz to szanse sie wyrownaja i wazniejsze beda umiejetnosci a nie bolid
03.04.2009 13:53
0
Tylko czemu Robertowwi tak nie zrobili ze w drugiej czy w pierwszej sesji mogl jezdzic z KERSEM.
03.04.2009 14:15
0
Budyn_F1 Wydaje mi się że Robert za cięzki i jest przekonany ze zamontowanie KERS spowoduje u niego trudnosci w zbalansowaniu bolidu co jest ważne na szybkich łukach. A Alonso mówił przecież ze niee czuje przewagi w stosowaniu KERS
03.04.2009 14:20
0
Sprawa z KERS wydaje się prosta. BMW zakłada że będzie deszcz. Użyteczność KERS w deszczu jest mocno wątpliwa.
03.04.2009 14:23
0
Heidfeld wydaje się szykować na deszcz bo chyba jeździł na treningach bardzo mocno zatankowany
03.04.2009 14:24
0
No nie wiem Kubica mówił że w deszczu KERS bardzo sie przydaje
03.04.2009 14:32
0
Jeśli spadnie deszcz to dopiero ci którzy mają podwójne dyfuzory odjadą reszcie. Przy lepszym docisku aerodynamicznym nie dadzą szans innym na oponach deszczowych.
03.04.2009 14:45
0
No jestem bardzo ciekaw co oni tam sobie policzą na ten wyścig....Czy te czasy to rzeczywiście efekt przygotowań, czy tylko ściema mająca na celu zatuszowanie słabych wyników...Mam nadzieje, że to pierwsze.
03.04.2009 15:31
0
No, ciekawe jaki mieli czas wymiany...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się