Zawodnik z Bristolu wytrzymał presję w kwalifikacjach do GP Miasta Meksyk i mimo zagrożenia ze strony Charlesa Leclerca sięgnął w znakomitym stylu po pole position. 2. lokata przypadła właśnie Monakijczykowi, a czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton. Max Verstappen i Oscar Piastri uplasowali się odpowiednio dopiero na 5. i 8. miejscu.
O ile po piątkowych zajęciach w Meksyku trudno było wskazać faworyta do zgarnięcia pole position, o tyle po sobotnim treningu znacznie urosły na to szanse Lando Norrisa. Brytyjczyk z dużą przewagą wygrał wcześniejszą "rozgrzewkę", a jego główni rywale, Oscar Piastri i Max Verstappen, mieli do niego spore straty. Nie należało ich natomiast skreślać, podobnie jak zawodników Ferrari oraz Mercedesa.
Warunki w momencie rozpoczęcia kwalifikacji były najcieplejsze na przestrzeni całego weekendu. Temperatura powietrza wynosiła 26 stopni Celsjusza, zaś nawierzchni prawie 50. W miarę upływu czasu ta wartość jednak malała, na co też wpływ miały zacieniowane miejsca.
Q1: Hadjar najszybszy, duża ewolucja toru
Kierowcy nie ociągali się z wyjazdami na tor, a jako pierwsi aleję serwisową opuścili zawodnicy Astona Martina. W ramach ciekawostki warto zaznaczyć, że Fernando Alonso i Lance Stroll przetarli miękkie mieszanki nawet przed okrążeniami kwalifikacyjnymi. Pierwszego kółka nie zaliczono Gabrielowi Bortoleto, któremu skasowano czas z powodu złamania limitów toru w zakręcie nr 12.
Po szybkich przejazdach przedstawicieli środka stawki swoją moc pokazał Norris, który aż o 0,703 pokonał Piastriego. Australijczyk okazał się nawet wolniejszy od Olivera Bearmana i duetu Racing Bulls. Swoje problemy miał też Lewis Hamilton, który głęboko najechał na tarkę w sekcji stadionowej. Do czołowej trójki z niewielką stratą do Norrisa wskoczyli za to Charles Leclerc i George Russell.
Max Verstappen plasował się na 4. miejscu, aczkolwiek stracił sporo czasu ze względu na uślizg w sekcji szybkich łuków. Ewolucja toru szybko zaczęła o sobie dawać znać, ponieważ po kolejnych próbach chwilowo prowadził znowu Bearman. Błyskawicznie został jednak skontrowany przez Norrisa i Leclerca, a do tej dwójki zbliżył się w końcu Piastri.
Ewolucja toru jeszcze bardziej o sobie przypomniała w samej końcówce. Wtedy na czoło stawki wysunął się Isack Hadjar, a za jego plecami znaleźli się Hamilton oraz Russell. Francuz wyprzedził siedmiokrotnego mistrza świata raptem o 0,003 sekundy.
Jeśli chodzi o kierowców, którzy nie dostali przepustki do Q2, to w tym gronie znaleźli się: Bortoleto, Alex Albon, Pierre Gasly, Lance Stroll i Franco Colapinto. Argentyńczyk nie wykonał ostatniej próby z powodu błędu w zakręcie nr 3. Warto zaznaczyć, że cała dwudziestka zmieściła się w 0,937 sekundy.
Q2: Norris zdecydowanie najszybszy, Piastri ratuje się z tarapatów
Bazując na doświadczeniach z pierwszego segmentu, zespoły nie tak szybko wypuszczały swoich kierowców z garaży. Dopiero po minucie od zapalenia się zielonego światła sygnał do tego dało Racing Bulls. O ile jednak Hadjar ukończył swoją próbę i objął tymczasowe prowadzenie, Liam Lawson popełnił kosztowny błąd w sekcji 4-5 i porzucił swoje okrążenie.
Jeśli chodzi o rezultaty czołówki, to tutaj porządek zrobił Norris, który aż o 0,406 sekundy wyprzedzał Leclerca. Carlos Sainz i Verstappen mieli jeszcze większą stratę. Ponad sekundę dzieliło obu kierowców McLarena. Piastri narzekał jednak przez radio na zachowanie jednostki napędowej, co nie zmieniało faktu, iż do samego końca musiał walczyć o przepustkę do Q3.
W końcowych sekundach sesji nikt nie był w stanie przebić wyniku Norrisa. Najbliżej tego był Hamilton, aczkolwiek jego strata wyniosła ponad 0,2 sekundy. Z olbrzymich tarapatów uratował się z kolei Piastri, który w ostatniej chwili wydostał ze strefy spadkowej.
Pozostali w niej za to: Yuki Tsunoda, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Alonso oraz Lawson. Nowozelandczyk dopiero na 3. próbie ustanowił pomiarowy rezultat, ale był on daleki od ideału. Do finału czasówki udało się natomiast przedostać m.in. Bearmanowi.
Q3: Norris wytrzymał presję, świetny wynik Ferrari, dalsze pozycje Verstappena i Piastriego
Pierwsze przejazdy w kwalifikacyjnym finale zapoczątkował Verstappen, ale jego czas zdecydowanie przebił Norris. Gdy wydawało się, że Brytyjczyk przystąpi do ostatecznych prób z pewnym zapasem, świetny wynik wykręcił Leclerc, przebijając jego rezultat o 0,179 sekundy. Czołową trójkę uzupełniał Hamilton, a za plecami Verstappena znajdowali się Piastri i Russell.
W decydującym starciu to jednak Norris pokazał klasę, ustanawiając trzy rekordowe sektory i pokonując Leclerca o 0,262 sekundy. 3. pozycję udało się utrzymać Hamiltonowi. Dla Brytyjczyka wyniki czasówki okazały się bardzo korzystne. Verstappen zajął 5. lokatę, a Piastri dopiero 8. Pośród nich znaleźli się jeszcze Russell, Antonelli i Sainz. Czołową dziesiątkę zamknął Hadjar przed Bearmanem.
© McLaren


26.10.2025 00:21
1
2
Ciekawe co mak wymyślił, że tak im się udało spowolnić Piastriego. Ktoś analizował aero? Czy auto wyglądają tak samo?
26.10.2025 00:26
0
@ojciec3d
Coś tam Oscar narzekał na silnik, może tutaj trzeba szukać przyczyny.
26.10.2025 00:30
1
1
@bezblub no to jutro norris zostanie liderem MS, tak jak sobie to wymyslił Mclaren.
26.10.2025 00:24
1
3
Brawo Lando. Nadchodzący tegoroczny mistrzu świata. Finałowe okrążenie absolutnie z innej planety i rywale w walce o końcowy sukces totalnie zmieceni z toru. Równie wielkie brawa dla wspaniałego Sir Lewisa. Kapitalny wynik i ta reakcja trybun. Jest ubóstwiany na każdym torze i kibice tęsknią za nim walczącym o zwycięstwa.
26.10.2025 00:29
2
4
@NowyFormatNowyJa z całym szacunkiem, ale jeśli Norris pokonał konkurencje o 0,2s to znaczy że ma szybsze auto od reszty o 0,5s. Tylko co oni zrobili z tym Piastrim. Jutro bedą inne warunki w wyścigu, bo wyścig się skończy dużo wczesniej, niż w ogóle się kwalifiakcje zaczęły. Temperatura toru będzie mieć 50st. Nie jak pod koniec kwalifiakcji. Pewnie dlatego Ferrari odpadną z tej walki.
26.10.2025 00:45 zmodyfikowany
2
2
@ojciec3d podaj mi proszę wzór na te Twoje obliczenia, które z całą pewnością jesteś w stanie bez najmniejszego problemu udowodnić sugerujące, że Mclaren jest szybszy o 0,5s od reszty. Na tej podstawie należy również sądzić, że taki Russell w takim razie w Singapurze dołożył Norrisowi samym czystym tempem conajmniej 1s na okrążeniu kwalifikacyjnym. Absolutny kocur.
26.10.2025 00:46
1
1
@ojciec3d xD wszystko byleby tylko nie oddać norrisowi zaslug za gargantuiczne okrążenie. żałosne
26.10.2025 00:56
1
0
@NowyFormatNowyJa
Zmień dillera :-)
26.10.2025 00:29
0
Tytuł rozegra się między Lando a Maxem. Poza tym to typowanie wyników tutaj na stronie przed wynikiem kwalifikacji to porażka.
26.10.2025 00:35
1
1
Norris pozamiatał. Piastri drugi sezon z rzędu totalnie zdycha.
26.10.2025 02:47
0
Co on zrobił!! Samochodem taczką PP brawo Norris, co się dzieje z Piastrim. Ferrari w końcu, tutaj jest długa prosta startowa, p1 nie zawsze jest lepsze
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się