DO
GP Miasta Meksyk
24.10 - 26.10
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP USA
-
Verstappen szybko wrócił do wygrywania - kierowcy McLarena pod presją
-
Racing Bulls bez tempa i punktów
-
Williams opuszcza Teksas bez punktów z niedzieli mimo dobrego tempa
-
Alpine po raz kolejny najwolniejsze
-
Verstappen zrównał się w liczbie podiów z Vettelem
-
Ferrari z pierwszym podium od GP Belgii
-
W McLarenie coraz większe powody do niepokoju
-
Hulkenberg zdobył punkty po sześciu wyścigach przerwy
-
Haas po raz czwarty w swojej historii punktował w GP USA
-
Alonso opuszcza Austin z jednym punktem
-
Mercedes bez szału, ale chce powalczyć o wicemistrzostwo

Ostatnia aktywność
26.10.2025 12:58
0
@Gumek73 A wierzysz w zjazd formy ich faworyzowanego pupilka Hamiltona w 2007? Tylko jego fatalna jazda pozwoliła roztrwonić gigantyczną przewagę w 2 wyścigi.
Tu mnie zastanawia co odblokowali u Norrisa, bo zwykle zawalał kwalifikacje, a tu nagle jeździ stabilnie. To przez kwalifikacje nie jest daleko z przodu (bo się musiał przeciskać, dotrzeć lub nie do Piastriego i za nim jechać do końca).
Oczywiście teoria spiskowa przeciw Piastriemu jest możliwa, jest wolniejszy od zawsze, ale cudem z przodu (dzięki awarii) i zauważyli, że nie da rady tego dociągnąć więc mogli postawić na lepszego (ale nieoficjalnie, bo oficjalnie byłby smród na któregokolwiek by nie postawili, a gdyby ten przegrał to by była katastrofa).
W każdym razie takie spadki formy są możliwe, to nie bajki ojca o 1s przewagi (gdy cała stawka się zmieściła w 0,9 sek, a istnieją różnice między bolidami, kierowcy to góra 0,5 sek).
Przejdź do wpisu Norris pokazał klasę w kwalifikacjach. Świetne Ferrari i słaby wynik Piastriego
21.10.2025 15:22
1
@Jim Clark Zapominacie o "pociągu DRS", który zwykle uniemożliwia wyprzedzanie. Tu szybszy Norris ledwie wymęczył Leclerca. Russell też informował jak ważny był start.
Colapitno mimo fatalnej punktacji w wyścigach jest dość remisowo z Gaslym. Nie dziwne, że nie chciał oddać. Nie chce mi się liczyć ale jest coś w stylu 8:6 dla Gaslyego, a gdyby posłuchał rozkazu to by było dużo gorsze 9:5, jedno wygląda na remis, drugie na dużą przewagę.
Przejdź do wpisu Zachowanie Colapinto rozczarowało Alpine
19.10.2025 13:06
1
@Markok To co innego. Wielu zmienia zdanie po obejrzeniu powtórek. W wyścigu obaj się bluzgają widząc winę drugiego, a potem przeprosin już nie słyszysz (gdy są).
W polityce to o wiele mniej na żywo i na szybko, choć też są błędne bluzgi polegające na reakcji kogoś innego wprowadzającego w błąd i wszyscy tak lecą. Np. 2 artykuły na gazeta o tym samym a komentarze zupełnie inne, zależy kto jak rozpoczął. Ja oglądam powtórki, w tym także w wyścigów w grach online i czasem wszyscy ("czyści kierowcy") atakują i hejtują winnego z taranowaniem włącznie, a po obejrzeniu powtórki widać, że on nie był winny.
Tutaj nawet ciężko wskazać winnego, bo 4 pakowało się w 1 zakręt. Chyba najbardziej winny jest Brown. Tak samo w poprzednim wyścigu Piastri zostawił za dużo miejsca i Norris się wepchał doprowadzając do kolizji, teraz to Norris zostawił za dużo miejsca i Piastri się wepchał. Reguły są takie by zostawiali miejsce no to zostawiają i w obu przypadkach uderzyli w innego, a potem po odbiciu w swojego.
Przejdź do wpisu Brown zmienił zdanie na temat kolizji w pierwszym zakręcie
17.10.2025 16:56
2
@Michael Schumi Nie ma żadnego faworyzowania.
Piastriego mogą uwalić bardzo łatwo, a tego nie robią. To Norris miał awarię a potem kilka długich zmian kół dających straty pkt.
Zobaczymy czy będzie Team Order, bo artykuł to sugeruje. Skoro uznali Norrisa za winnego (co oczywiste) to teraz musi oddać zysk. Zasady są takie, że mają się nie zderzać. Piastri robił chamówę kilka razy, ale zero zderzeń (tylko było blisko), zaś Norris 2 razy się zderzył, raz się ukarał sam, to teraz pewnie będzie nakaz zamiany miejsc (jeśli 1 i 2 to bolesny).
Przejdź do wpisu Norris o stłuczce z Piastrim w Singapurze: zostałem pociągnięty do odpowiedzialności
17.10.2025 16:49
0
@Gumek73 Chyba zapomniałeś o 2009. Wtedy przeciętniaki (miejsca 7 i 9 z 2008 RB i Honda) stały się potęgą, a liderzy Ferrari i McLaren daleko z tyłu. Owszem Honda się wycofała, ale Braun to zbudował za jej kasę (pod koniec 2009 już słabł).
Czy Newey da radę kolejny raz to się okaże. Z pewnością będzie zadyma i Red Bull może być np. dziewiąty, ale też może wygrać. To nie jest typowa zmiana rok do roku gdzie są skoki formy, ale szoku brak. W 2009 był szok.
Przejdź do wpisu Russell uważa, że Mercedes zapewni mu największą szansę na zdobycie tytułu w 2026 roku
17.10.2025 00:26
0
Czyli chce pobić rekord Lawsona - o 1 wyścig :)
Nie dali rady w bolidzie Verstappena: Gasly, Albon, Perez, Lawson, Tsunoda, wszyscy zwykle wolniejsi o 0,5 s (czasem 0,2 czasem 1,0). Czemu ma dać radę Hadjar?
To grozi wynikiem: 3 lub 4 wyścigi i wypad z F1 (Lawson przynajmniej wypadł do drugiej ekipy, Hadjar nie będzie mieć czasu, jeśli wypadnie jak inni to poprzednie miejsce będzie już zajęte). Jeśli już to niech próbuje w 2026 (będzie miał się z kim zamienić). Ponadto Racing Bulls nadal walczy w 2025 i punkty są potrzebne (Aston blisko).
Przejdź do wpisu Hadjar chciałby sprawdzić się w bolidzie Red Bulla przed ewentualnym awansem
10.10.2025 15:58
5
@manikspy Nic by się nie czepiali, bo bezsensowna "walka" Nor z Ver była pokazywana ekstremalnie długo.
Pytanie kim był realizator? Czy to nowy czy stary? Chyba ktoś nowy, bo poziom realizacji był żenujący, pominął większość tego co ważne. Było sporo manewrów, nie za dużo, bo tu się nie da wyprzedzać więc tym łatwiej pokazać wszystko. Ci którym się udało mieli dużą przewagę nad rywalami, Nor miał minimalną więc jasne było, że tylko istotny błąd Ver daje szansę, ta walka była pokazywana z 10x za długo. A wtedy zmieszczą się i Alonso i Sainz i inni i laski.
Przejdź do wpisu F1 zareagowała na krytykę związaną z pokazywaniem partnerek kierowców i celebrytów
02.10.2025 15:09
0
@gen_jaruzelski Nie ma za dużej. Za dużą miał Raikkonen do Hamiltona, niemożliwą do odrobienia, ale się udało dzięki genialnym błędom Hamiltona.
Za wygraną jest aż 25 pkt więc odrabia się szybko, w wielu sportach (nie w piłce nożnej). Małysz dogonił Jacobsena, Hamilton Rosberga gdy "nie mieli szans" a wygrali z dużym zapasem. Problem Maxa jest taki, że rywal nie ma jak tracić, w skokach za czwarte miejsce masz 50% punktów, w F1 zaledwie 48% więc goni się szaleńczo szybko nawet gdy rywal jest w ścisłej czołówce (poza topową formą). Ale tutaj Mercedes i Ferrari porzucili sezon więc tylko cudem jak 1,5 tygodnia temu mogą zabrać punkty.
Przejdź do wpisu Sprawdzian dla Verstappena i Red Bulla? - zapowiedź GP Singapuru
24.09.2025 00:39
0
@banani To żaden cud, były przypadki w różnych dyscyplinach, w F1 też gdy Hamilton miał dużą stratę, a wygrał z dużą przewagą.
Za pierwsze miejsce jest bardzo dużo punktów, nieproporcjonalnie więc odrabia się szybko, tu Max odrobił 35 pkt w dwa wyścigi czyli te 69 powinien odrobić w 4 :) Trudno liczyć na takiego farta, ale też trudno że obaj będą zajmować pozycje 1 i 2. Jest też kwestia wytrzymania presji bo wtedy dzieją się cuda jak w 2007.
Przejdź do wpisu Mekies ze spokojem podchodzi do następnych wyścigów
21.09.2025 17:59
1
@mirek55 Jest dyskusja, na zasadzie lekkoatletyki Alonso nie powinien dostać kary.
Może w F1 są inne zasady, ale to głupie. W LA jeśli 1 osoba robi falstart to razem z nią całe stado i stado jest bezkarne. W F1 trudniej o stado, bo większość nie widziała startu winnego, jedynie ten z tyłu i może ten z boku.
Przejdź do wpisu Verstappen wywalczył 6. Wielkiego Szlema. Podium Sainza i kraksa Piastriego na samym początku!
09.09.2025 01:09
1
@ojciec3d Edycja: Zabawne, że jeszcze wierzycie że każdy nr2 w RB to beznadziejny kierowca (który się nagle zmienia ze średniego).
Tsunoda ma bolid w gorszej specyfikacji i to zrobiony pod Maxa. I to wyjątkowa sprawa, bo inne zespoły dbają o obu.
A interes? 25+0=25 zaś 10+8=18, jak widać 25 jest więcej niż 18. Ba miejsca 3 i 4 to zaledwie 27 pkt.
Przejdź do wpisu Stella wytłumaczył decyzje strategiczne z GP Włoch
09.09.2025 01:08
0
@tytus83 Edycja: Takie zasady były w wielu zespołach z marnym skutkiem. Przecież Piastri już 2 razy mógł skosić Norrisa, ale przypadkiem mu się nie udało. Zaś agresywne blokowanie w Kanadzie wziął na siebie Norris jako swój błąd. W końcu się zderzą i będzie smród.
Zaś zespół zrobił dwa ogromne błędy: podcięcie (zawsze pierwszy ma do tego prawo) i fatalna zmiana kół. A ponieważ obiecali Norrisowi brak podcięcia to ten błąd naprawili - kontrowersyjnie. Przypomnę, że Piastri pokonał Leclerca o zaledwie 4 sekundy i bali się, że go wyprzedzi.
Przejdź do wpisu Stella wytłumaczył decyzje strategiczne z GP Włoch
19.08.2025 14:46
3
@TomPo Przypomnę ostatnie lata:
1. dominacja Ferrari
2. dominacja Red Bulla
3. dominacja Mercedesa
4. dominacja mała Red Bulla
Przez 85% czasu Stroll mógłby być mistrzem gdyby trafił do najlepszego zespołu. O to walczy 10 zespołów a nie 1000 więc szanse są.
To, że Alonso nie ma szans ze Strollem w walce o mistrza to oczywiste, spowolnić Alonso niczym Pereza to łatwizna, nie mam wątpliwości że tak będzie. Ale Alonso może marzyć o tym, że Aston będzie o 0,2 sek lepszy od reszty (on będzie masowo wygrywał, a Stroll 2-6-ty, wtedy tata Stroll nie zdecyduje się zniszczyć mistrzostwa Astona byle dać synowi 3-cie miejsce ogólnie, będzie wolał podwójne mistrzostwo).
Przejdź do wpisu Ralf Schumacher uważa, że Aston Martin powinien zwolnić Strolla
17.08.2025 13:36
2
@bezblub Chodzi o Schumiego z Mercedesa?
Schumi vs Rosberg
2010 72 vs 142
2011 76 vs 89
2012 49 vs 93
Przejdź do wpisu Hamilton wysłał Ferrari konkretne prośby dot. rozwoju bolidu na sezon 2026 i nie tylko
12.08.2025 15:27
0
Sprint jest zbyt krótki.
Pomysł dobry, bo mój daaawny. Premiuje kierowców najlepiej wyprzedzających. Ale w sprincie nie dadzą rady się przepchnąć na czoło. To dobrze jeśli np. 20-ty wyprzedzi 19-tu a słabszy 19-ty wyprzedzi 8-miu. W sprincie obaj pewnie zdobędą po 0 pkt. Tu cała czołowa 7-ka pewnie zdobędzie po 0.
Takie pomysły już dawno były w WRC i świat się nie zawalił. Stary Sainz bodajże został mistrzem po ostrej walce czterech. Fakt, tam nie ma wyprzedzania, jest "odkurzacz".
Przejdź do wpisu Domenicali po raz kolejny zachęca do dyskusji na temat odwróconej kolejności startowej w sprincie
07.08.2025 15:18
0
@TomPo W Alpine zwykle za miejsce o 2 gorsze nie ma punktów, a w Mercedesie są.
Trzeba by sprawdzić średnią miejsc, najlepiej w stylu skoków narciarskich odrzucając 20% najlepszych i najgorszych, biorąc średnią z 60% średnich.
A to kuuupa roboty, nie mam ochoty, na szybko patrząc na wyniki nie jest tak źle. W wynikach nawet lepiej :) Gasly wygrywa 5:3 (wyścigi, ale ciężko porównywać z powodu DNF).
Przejdź do wpisu Colapinto rozbił się podczas 2. dnia testów Pirelli na Hungaroringu
06.08.2025 14:46
1
@tysu A kto z Rookie Drivers wypada dobrze?
Alpine 0:20 pkt
Sauber 14:37
Mercedes 64:172
Haas 8:27
Jedynie w RB jest równo 22:20, ale obaj są uważani za Rookie.
Przejdź do wpisu Colapinto rozbił się podczas 2. dnia testów Pirelli na Hungaroringu
05.08.2025 15:36
2
@Malmedy19 LOL. Wskaż mi tę "czołówkę". Niemal wszyscy pojechali na 2 pitstopy.
1. Lando wyjątkowo nie, bo musiał zaryzykować zamiast tracić czas za Russellem.
2. Oscar zaś musiał walczyć na podcięcie z Leclerc-iem, bo bez tego nie miał z nim szans (jechał 2,5-3 sek z tyłu, a nawet gdyby to było 0,7 sek to na tym torze nie dałby rady). Dopiero potem gdy Leclerc tracił po 1-2 sek na okrążeniu to był łatwy do wyprzedzenia.
Przejdź do wpisu Stella wyjaśnił zmianę strategii w przypadku Norrisa
04.08.2025 15:25
0
@ojciec3d Oni walczyli z Leclerc-iem o zwycięstwo! W tym o podcięcie (a podcięcie to zwykle zbyt wczesny zjazd, tu kluczowy by wyprzedzić na torze gdzie to trudne).
Nie mogli się spodziewać, że Leclerc tak straci tempo (awaria podwozia). Sam Leclerc się wściekał, że stracili jedyną szansę na zwycięstwo w tym roku.
Przejdź do wpisu Norris sięgnął po 200. zwycięstwo McLarena w F1
04.08.2025 15:20
0
@TomPo Nie zauważyliście "fachowcy", że Lando też utknął (za Russellem) i też tracił czas, a nawet zniszczył opony (gdy Oscar był zbyt wolny i jechał 2,5-3 sek z tyłu za Leclerc-iem).
Sam Lando mówił, że nie spodziewał się, że będzie aż tyle szybszy od Oscara. To "tempo wyścigowe" to po prostu dużo nowsze opony Oscara. Ocenianie tego bez specjalistycznych narzędzi jest niewykonalne (bo np. 14 okrążeń wcześniej Lando miał więcej paliwa).
PS. Russell przyznał się, że blokował Lando by pomóc Alonso. Pytanie czy tego samego nie robi Oscar, bo kolejny raz Lando tak traci parę miejsc.
Przejdź do wpisu Kolejny dublet McLarena, ale tym razem to Norris obronił się przed Piastrim
28.07.2025 00:49
0
@EnderWiggin A kto skonstruował tę konstrukcję? Inżynierowie? No to czemu tego nie przewidzieli?
Jakoś zwykli ludzie jeżdżą tłumnie do pracy w większym deszczu i całkiem sporo widać (nie ma zakazu jazdy, nieliczne wypadki), a tu wystarczy 1 jadący szybko i zalana cała widoczność. Takie coś inżynierowie powinni być w stanie przewidzieć i przeciwdziałać zawczasu.
Przejdź do wpisu Piastri pokonał Norrisa w GP Belgii przy zmiennych warunkach pogodowych
10.07.2025 00:24
1
@Gumek73 Wygrał :) Mercedesy się zderzyły na starcie. W kwalifikacjach go zmiażdżyli o 1 sekundę. Mimo to Red Bull i tak był nr2 (przed Ferrari).
Po prostu fart (choć trzeba umieć z niego skorzystać mając 3 rywali).Przejdź do wpisu Verstappen podziękował Hornerowi za lata wspólnych sukcesów
07.07.2025 14:52
1
Na stronie Dziel Pasję macie wytyczne wyścigowe. Więc skończcie te spiski.
Kara słuszna, inni już nie hamują jak on z 218 na 52 (w dodatku przed innym), tu także było ślisko. Verstappen niedługo potem zrobił bączka, tu też miał szansę zabierając Piastriego (jak Hadjar Antonelliego - choć ci mieli gorszą widoczność).
Przejdź do wpisu Sędziowie wytłumaczyli kosztowną karę Piastriego
16.06.2025 10:54
8
@Raistoppen! Ale o nadal wygrana Maxa oszustwem. Idziesz spać wygrał George, budzisz się wygrał Max (u sędziów, a George 5-ty, gdyby było ciaśniej to i 10-ty), to psuje widowisko.
Obaj powinni dostać po 2pkt karne:
-George za nieuzasadnione mocne hamowanie
-Max za wyprzedzanie za SC (do czego by nie doszło gdyby nie jechał na zderzaku)
Ogólnie przepisy powinny być zmienione, bo to co się teraz dzieje to cyrk, że liderzy zwalniają na absurdalne szybkości, a po wyścigu 6-ciu kierowców zagrożonych karą (ogromną za byle co).
Przejdź do wpisu FIA odrzuciła protest Red Bulla, a na Norrisa nałożyła karę 5 sekund
26.05.2025 15:35
0
@Michael Schumi
Jakie hamulce? Przeczytaj tutaj wywiad z Gasly-m po wyścigu.
Hamulce może mu siadły po uderzeniu (pourywał sporo, trudno by to dobrze hamowało). Wyobraź sobie, że komuś padają hamulce po starcie i taranuje z 10 kierowców w pierwszym zakręcie, to co? Ma być bezkarny? Za wiele awarii są kary mimo braku winy kierowcy.
Przejdź do wpisu Sędziowie wytłumaczyli surową karę Russella. Gasly otrzymał reprymendę
23.04.2025 22:01
0
@Malmedy19
Już 5 wyścigów i widać, że ich przewaga nie jest jak mówił Russell, taka jest tylko na treningach. Maskowanie przez McLarena to byłaby wyjątkowo głupia strategia, zamiast mając rzekome 0,5-0,6 sek wygrać podwójnie wszystko to dają szanse Maxowi, co może dać katastrofę w dalszej części sezonu po zmianach skrzydeł.
Co do Lando to masz tu 2 artykuły, o niestabilności przy limitach, że np. chodzi o ostatni 1 km/h. To brzmi absurdalnie, ale 1 km/h z 333 km/ to 0,3%! Czyli 0,25-0,35 s na typowym torze (w kwalifikacjach jadą na limicie, a wyścigu zwykle nie bo trzeba oszczędzać opony itp).
Podejrzewam, że Lando zbytnio ryzykuje. Sam mówił, że walka z Oscarem daje im 0,1-0,15s.
Przejdź do wpisu Norris znowu podkreślił, że McLaren nie ma przewagi nad rywalami
23.04.2025 21:46
2
@giovanni paolo
Obejrzyj to jeszcze raz. Niemal wszyscy tak pojechali.
Oscar się zmieścił jak należy (dwa koła poza tarką). To nie zakręt na 2 bolidy obok. Przyjacielska dwójka Tsunoda Gasly się zmieściła, ale wkrótce potem klapa.
Oscar uzyskał prawo do tego zakrętu będąc legalnie przed Maxem w wierzchołku, Max wierzchołek wygrał oszustwem i za to dostał 5 sekund, owszem był pierwszy, ale tylko dlatego że nie hamował jak trzeba i nie mógł potem się zmieścić. Gdyby zahamował to mógłby domagać się kary dla Oscara (pewnie nieskutecznie).
Przejdź do wpisu Verstappen o przyznanej karze: lepiej o tym nie mówić
02.12.2023 17:42
0
@6 @10 na pewno was stać na kajzerkę za 54 zł więc czemu nie kupujecie? A czemu chleba za 1000 zł? Przecież wszystkich stać. Powszechny śmiech wzbudził też koszt prądu zużytego przez TV 7,5 gr na godzinę ... Tu nie chodzi czy nas stać, bo stać wszystkich poza bezdomnymi. Jeśli sobie podzielicie abonament TV C.Polsatu czy nc+ przez ilość oglądanych godzin to wyjdzie 10-20 razy taniej niż Via.
Przejdź do wpisu Viaplay wycofa się z polskiego rynku najpóźniej w połowie 2025 roku
04.09.2023 00:33
0
@Faustus: oglądałeś ten wyścig? Max się zabierał 15 okrążeń do Sainza (gdy ten nie mógł się bronić DRS), Perez to zrobił znacznie szybciej (ale za to Russella wyprzedzał aż 16 okr). Co do bajek odnośnie dominacji RB to jest oficjalna strona F1 a tam wyniki z historii, wiele razy było ryzyko że czołowa dwójka zdubluje wszystkich. Ponadto Schumacher często "oszukiwał" tak jak dziś Max, tracąc strasznie dużo w końcówce, że było tylko 30 sekund zamiast minuty. RB Vettela i Webbera potrafił uciekać po 2 sekundy na okrążeniu np. 20 sekund 10 okr po starcie itp. Przewaga Merca też ogromna gdy Ham i Ros walczyli nie dbając o oszczędzanie bolidu. Obecnie stawka jest rekordowo wyrównana, dawniej limit 107% często był naginany.
Przejdź do wpisu Verstappen zapisał się na kartach historii F1!
30.08.2023 14:34
0
Hamilton był faworyzowany dla dobra zespołu (lub bez straty). Tu RB celowo stracił punkty Perezowi, te 2,7 sek przewagi przed zjazdem wynikło z wprowadzania Pereza w błąd, ale i tak mogli zjechać obaj. Błędy Pereza to osobna sprawa nie mająca wpływu na wynik (bo przewaga była zbyt duża). PS. Wolę RB od Merca.
Przejdź do wpisu Horner wytłumaczył "podcięcie" Pereza przez Verstappena
29.08.2023 01:01
0
Mogli ściągnąć obu. Przewaga wynosiła 2,7 sek, a nad resztą ogromna. Więc Max by stracił 0,0-1,0 sek zależnie jak długo by zeszło, potem by go minął z łatwością. Ponadto zawalili Perezowi pitstop ok. 10 sekund (zamiast 2.x), tu stracili z 5 sek. = Przewaga Maxa jest absurdalna i nie wynika z umiejętności, owszem jest dużo lepszy, ale nie aż tyle, w F1 nie ma miejsca na cieniasów tracących 4 sek na lap (wyżej wyjaśnienie jak oszukali Pereza, tylko on wiedział o deszczu i konieczności oszczędzania opon).
Przejdź do wpisu Horner wytłumaczył "podcięcie" Pereza przez Verstappena