DO
GP Azerbejdżanu
19.09 - 21.09
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Włoch
-
Verstappen zdominował GP Włoch. McLaren musiał zastosować polecenia zespołowe
-
Verstappen przejechał najszybszy wyścig w historii F1
-
McLaren z podwójnym podium i kuriozalnym poleceniem zespołowym
-
Leclerc: zmaksymalizowaliśmy wynik
-
Albon znowu najlepszy w środku stawki
-
Bortoleto zdobył kolejne punkty, Hulkenberg nawet nie wystartował
-
Hadjar nie przestaje zaskakiwać
-
Antonelli z punktami w domowym wyścigu, lecz nie obyło się bez incydentów
-
Kierowcy Haasa zamieszali się w incydenty wyścigowe
-
Trudny wyścig dla Alpine
-
Awaria zawieszenia pozbawiła Alonso szans na punkty
Ostatnia aktywność
09.09.2025 01:09
1
@ojciec3d Edycja: Zabawne, że jeszcze wierzycie że każdy nr2 w RB to beznadziejny kierowca (który się nagle zmienia ze średniego).
Tsunoda ma bolid w gorszej specyfikacji i to zrobiony pod Maxa. I to wyjątkowa sprawa, bo inne zespoły dbają o obu.
A interes? 25+0=25 zaś 10+8=18, jak widać 25 jest więcej niż 18. Ba miejsca 3 i 4 to zaledwie 27 pkt.
Przejdź do wpisu Stella wytłumaczył decyzje strategiczne z GP Włoch
09.09.2025 01:08
0
@tytus83 Edycja: Takie zasady były w wielu zespołach z marnym skutkiem. Przecież Piastri już 2 razy mógł skosić Norrisa, ale przypadkiem mu się nie udało. Zaś agresywne blokowanie w Kanadzie wziął na siebie Norris jako swój błąd. W końcu się zderzą i będzie smród.
Zaś zespół zrobił dwa ogromne błędy: podcięcie (zawsze pierwszy ma do tego prawo) i fatalna zmiana kół. A ponieważ obiecali Norrisowi brak podcięcia to ten błąd naprawili - kontrowersyjnie. Przypomnę, że Piastri pokonał Leclerca o zaledwie 4 sekundy i bali się, że go wyprzedzi.
Przejdź do wpisu Stella wytłumaczył decyzje strategiczne z GP Włoch
19.08.2025 14:46
3
@TomPo Przypomnę ostatnie lata:
1. dominacja Ferrari
2. dominacja Red Bulla
3. dominacja Mercedesa
4. dominacja mała Red Bulla
Przez 85% czasu Stroll mógłby być mistrzem gdyby trafił do najlepszego zespołu. O to walczy 10 zespołów a nie 1000 więc szanse są.
To, że Alonso nie ma szans ze Strollem w walce o mistrza to oczywiste, spowolnić Alonso niczym Pereza to łatwizna, nie mam wątpliwości że tak będzie. Ale Alonso może marzyć o tym, że Aston będzie o 0,2 sek lepszy od reszty (on będzie masowo wygrywał, a Stroll 2-6-ty, wtedy tata Stroll nie zdecyduje się zniszczyć mistrzostwa Astona byle dać synowi 3-cie miejsce ogólnie, będzie wolał podwójne mistrzostwo).
Przejdź do wpisu Ralf Schumacher uważa, że Aston Martin powinien zwolnić Strolla
17.08.2025 13:36
2
@bezblub Chodzi o Schumiego z Mercedesa?
Schumi vs Rosberg
2010 72 vs 142
2011 76 vs 89
2012 49 vs 93
Przejdź do wpisu Hamilton wysłał Ferrari konkretne prośby dot. rozwoju bolidu na sezon 2026 i nie tylko
12.08.2025 15:27
0
Sprint jest zbyt krótki.
Pomysł dobry, bo mój daaawny. Premiuje kierowców najlepiej wyprzedzających. Ale w sprincie nie dadzą rady się przepchnąć na czoło. To dobrze jeśli np. 20-ty wyprzedzi 19-tu a słabszy 19-ty wyprzedzi 8-miu. W sprincie obaj pewnie zdobędą po 0 pkt. Tu cała czołowa 7-ka pewnie zdobędzie po 0.
Takie pomysły już dawno były w WRC i świat się nie zawalił. Stary Sainz bodajże został mistrzem po ostrej walce czterech. Fakt, tam nie ma wyprzedzania, jest "odkurzacz".
Przejdź do wpisu Domenicali po raz kolejny zachęca do dyskusji na temat odwróconej kolejności startowej w sprincie
07.08.2025 15:18
0
@TomPo W Alpine zwykle za miejsce o 2 gorsze nie ma punktów, a w Mercedesie są.
Trzeba by sprawdzić średnią miejsc, najlepiej w stylu skoków narciarskich odrzucając 20% najlepszych i najgorszych, biorąc średnią z 60% średnich.
A to kuuupa roboty, nie mam ochoty, na szybko patrząc na wyniki nie jest tak źle. W wynikach nawet lepiej :) Gasly wygrywa 5:3 (wyścigi, ale ciężko porównywać z powodu DNF).
Przejdź do wpisu Colapinto rozbił się podczas 2. dnia testów Pirelli na Hungaroringu
06.08.2025 14:46
1
@tysu A kto z Rookie Drivers wypada dobrze?
Alpine 0:20 pkt
Sauber 14:37
Mercedes 64:172
Haas 8:27
Jedynie w RB jest równo 22:20, ale obaj są uważani za Rookie.
Przejdź do wpisu Colapinto rozbił się podczas 2. dnia testów Pirelli na Hungaroringu
05.08.2025 15:36
2
@Malmedy19 LOL. Wskaż mi tę "czołówkę". Niemal wszyscy pojechali na 2 pitstopy.
1. Lando wyjątkowo nie, bo musiał zaryzykować zamiast tracić czas za Russellem.
2. Oscar zaś musiał walczyć na podcięcie z Leclerc-iem, bo bez tego nie miał z nim szans (jechał 2,5-3 sek z tyłu, a nawet gdyby to było 0,7 sek to na tym torze nie dałby rady). Dopiero potem gdy Leclerc tracił po 1-2 sek na okrążeniu to był łatwy do wyprzedzenia.
Przejdź do wpisu Stella wyjaśnił zmianę strategii w przypadku Norrisa
04.08.2025 15:25
0
@ojciec3d Oni walczyli z Leclerc-iem o zwycięstwo! W tym o podcięcie (a podcięcie to zwykle zbyt wczesny zjazd, tu kluczowy by wyprzedzić na torze gdzie to trudne).
Nie mogli się spodziewać, że Leclerc tak straci tempo (awaria podwozia). Sam Leclerc się wściekał, że stracili jedyną szansę na zwycięstwo w tym roku.
Przejdź do wpisu Norris sięgnął po 200. zwycięstwo McLarena w F1
04.08.2025 15:20
0
@TomPo Nie zauważyliście "fachowcy", że Lando też utknął (za Russellem) i też tracił czas, a nawet zniszczył opony (gdy Oscar był zbyt wolny i jechał 2,5-3 sek z tyłu za Leclerc-iem).
Sam Lando mówił, że nie spodziewał się, że będzie aż tyle szybszy od Oscara. To "tempo wyścigowe" to po prostu dużo nowsze opony Oscara. Ocenianie tego bez specjalistycznych narzędzi jest niewykonalne (bo np. 14 okrążeń wcześniej Lando miał więcej paliwa).
PS. Russell przyznał się, że blokował Lando by pomóc Alonso. Pytanie czy tego samego nie robi Oscar, bo kolejny raz Lando tak traci parę miejsc.
Przejdź do wpisu Kolejny dublet McLarena, ale tym razem to Norris obronił się przed Piastrim
28.07.2025 00:49
0
@EnderWiggin A kto skonstruował tę konstrukcję? Inżynierowie? No to czemu tego nie przewidzieli?
Jakoś zwykli ludzie jeżdżą tłumnie do pracy w większym deszczu i całkiem sporo widać (nie ma zakazu jazdy, nieliczne wypadki), a tu wystarczy 1 jadący szybko i zalana cała widoczność. Takie coś inżynierowie powinni być w stanie przewidzieć i przeciwdziałać zawczasu.
Przejdź do wpisu Piastri pokonał Norrisa w GP Belgii przy zmiennych warunkach pogodowych
10.07.2025 00:24
1
@Gumek73 Wygrał :) Mercedesy się zderzyły na starcie. W kwalifikacjach go zmiażdżyli o 1 sekundę. Mimo to Red Bull i tak był nr2 (przed Ferrari).
Po prostu fart (choć trzeba umieć z niego skorzystać mając 3 rywali).Przejdź do wpisu Verstappen podziękował Hornerowi za lata wspólnych sukcesów
07.07.2025 14:52
1
Na stronie Dziel Pasję macie wytyczne wyścigowe. Więc skończcie te spiski.
Kara słuszna, inni już nie hamują jak on z 218 na 52 (w dodatku przed innym), tu także było ślisko. Verstappen niedługo potem zrobił bączka, tu też miał szansę zabierając Piastriego (jak Hadjar Antonelliego - choć ci mieli gorszą widoczność).
Przejdź do wpisu Sędziowie wytłumaczyli kosztowną karę Piastriego
16.06.2025 10:54
8
@Raistoppen! Ale o nadal wygrana Maxa oszustwem. Idziesz spać wygrał George, budzisz się wygrał Max (u sędziów, a George 5-ty, gdyby było ciaśniej to i 10-ty), to psuje widowisko.
Obaj powinni dostać po 2pkt karne:
-George za nieuzasadnione mocne hamowanie
-Max za wyprzedzanie za SC (do czego by nie doszło gdyby nie jechał na zderzaku)
Ogólnie przepisy powinny być zmienione, bo to co się teraz dzieje to cyrk, że liderzy zwalniają na absurdalne szybkości, a po wyścigu 6-ciu kierowców zagrożonych karą (ogromną za byle co).
Przejdź do wpisu FIA odrzuciła protest Red Bulla, a na Norrisa nałożyła karę 5 sekund
26.05.2025 15:35
0
@Michael Schumi
Jakie hamulce? Przeczytaj tutaj wywiad z Gasly-m po wyścigu.
Hamulce może mu siadły po uderzeniu (pourywał sporo, trudno by to dobrze hamowało). Wyobraź sobie, że komuś padają hamulce po starcie i taranuje z 10 kierowców w pierwszym zakręcie, to co? Ma być bezkarny? Za wiele awarii są kary mimo braku winy kierowcy.
Przejdź do wpisu Sędziowie wytłumaczyli surową karę Russella. Gasly otrzymał reprymendę
23.04.2025 22:01
0
@Malmedy19
Już 5 wyścigów i widać, że ich przewaga nie jest jak mówił Russell, taka jest tylko na treningach. Maskowanie przez McLarena to byłaby wyjątkowo głupia strategia, zamiast mając rzekome 0,5-0,6 sek wygrać podwójnie wszystko to dają szanse Maxowi, co może dać katastrofę w dalszej części sezonu po zmianach skrzydeł.
Co do Lando to masz tu 2 artykuły, o niestabilności przy limitach, że np. chodzi o ostatni 1 km/h. To brzmi absurdalnie, ale 1 km/h z 333 km/ to 0,3%! Czyli 0,25-0,35 s na typowym torze (w kwalifikacjach jadą na limicie, a wyścigu zwykle nie bo trzeba oszczędzać opony itp).
Podejrzewam, że Lando zbytnio ryzykuje. Sam mówił, że walka z Oscarem daje im 0,1-0,15s.
Przejdź do wpisu Norris znowu podkreślił, że McLaren nie ma przewagi nad rywalami
23.04.2025 21:46
2
@giovanni paolo
Obejrzyj to jeszcze raz. Niemal wszyscy tak pojechali.
Oscar się zmieścił jak należy (dwa koła poza tarką). To nie zakręt na 2 bolidy obok. Przyjacielska dwójka Tsunoda Gasly się zmieściła, ale wkrótce potem klapa.
Oscar uzyskał prawo do tego zakrętu będąc legalnie przed Maxem w wierzchołku, Max wierzchołek wygrał oszustwem i za to dostał 5 sekund, owszem był pierwszy, ale tylko dlatego że nie hamował jak trzeba i nie mógł potem się zmieścić. Gdyby zahamował to mógłby domagać się kary dla Oscara (pewnie nieskutecznie).
Przejdź do wpisu Verstappen o przyznanej karze: lepiej o tym nie mówić
02.12.2023 17:42
0
@6 @10 na pewno was stać na kajzerkę za 54 zł więc czemu nie kupujecie? A czemu chleba za 1000 zł? Przecież wszystkich stać. Powszechny śmiech wzbudził też koszt prądu zużytego przez TV 7,5 gr na godzinę ... Tu nie chodzi czy nas stać, bo stać wszystkich poza bezdomnymi. Jeśli sobie podzielicie abonament TV C.Polsatu czy nc+ przez ilość oglądanych godzin to wyjdzie 10-20 razy taniej niż Via.
Przejdź do wpisu Viaplay wycofa się z polskiego rynku najpóźniej w połowie 2025 roku
04.09.2023 00:33
0
@Faustus: oglądałeś ten wyścig? Max się zabierał 15 okrążeń do Sainza (gdy ten nie mógł się bronić DRS), Perez to zrobił znacznie szybciej (ale za to Russella wyprzedzał aż 16 okr). Co do bajek odnośnie dominacji RB to jest oficjalna strona F1 a tam wyniki z historii, wiele razy było ryzyko że czołowa dwójka zdubluje wszystkich. Ponadto Schumacher często "oszukiwał" tak jak dziś Max, tracąc strasznie dużo w końcówce, że było tylko 30 sekund zamiast minuty. RB Vettela i Webbera potrafił uciekać po 2 sekundy na okrążeniu np. 20 sekund 10 okr po starcie itp. Przewaga Merca też ogromna gdy Ham i Ros walczyli nie dbając o oszczędzanie bolidu. Obecnie stawka jest rekordowo wyrównana, dawniej limit 107% często był naginany.
Przejdź do wpisu Verstappen zapisał się na kartach historii F1!
30.08.2023 14:34
0
Hamilton był faworyzowany dla dobra zespołu (lub bez straty). Tu RB celowo stracił punkty Perezowi, te 2,7 sek przewagi przed zjazdem wynikło z wprowadzania Pereza w błąd, ale i tak mogli zjechać obaj. Błędy Pereza to osobna sprawa nie mająca wpływu na wynik (bo przewaga była zbyt duża). PS. Wolę RB od Merca.
Przejdź do wpisu Horner wytłumaczył "podcięcie" Pereza przez Verstappena
29.08.2023 01:01
0
Mogli ściągnąć obu. Przewaga wynosiła 2,7 sek, a nad resztą ogromna. Więc Max by stracił 0,0-1,0 sek zależnie jak długo by zeszło, potem by go minął z łatwością. Ponadto zawalili Perezowi pitstop ok. 10 sekund (zamiast 2.x), tu stracili z 5 sek. = Przewaga Maxa jest absurdalna i nie wynika z umiejętności, owszem jest dużo lepszy, ale nie aż tyle, w F1 nie ma miejsca na cieniasów tracących 4 sek na lap (wyżej wyjaśnienie jak oszukali Pereza, tylko on wiedział o deszczu i konieczności oszczędzania opon).
Przejdź do wpisu Horner wytłumaczył "podcięcie" Pereza przez Verstappena