WIADOMOŚCI

Massa zdecydowanie najszybszy pod Barceloną
Massa zdecydowanie najszybszy pod Barceloną
Prawie wszystkie zespoły F1 powróciły dzisiaj do swoich obowiązków testowych, rozpoczynając pierwszą w tym sezonie sesję testową na torze pod Barceloną. W sprzyjających przez większą część dnia warunkach zdecydowanie najszybszy czas uzyskał Felipe Massa z Ferrari. Brazylijczyk przejechał jedno okrążenie toru w czasie 1:18,339.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Drugi najszybszy kierowca, Alexander Wurz z Hondy, uzyskał dzisiaj czas o prawie 3 sekundy słabszy od lidera. Z czasów uzyskiwanych podczas sesji testowych rzadko kiedy można wyciągnąć rzetelne wnioski , a gdy weźmie się pod uwagę fakt iż w Barcelonie zespoły testowały także części i opony na sezon 2009 ocena konkurencyjności poszczególnych teamów może być bardzo myląca.

Mimo to Ferrari po raz kolejny pokazało potencjał jaki drzemie w bolidzie F2008. Włoska stajnia w końcu pokazała radykalny projekt nowego nosa F2008 z dziurą na jego szczycie. Trzeci czas dnia zanotował dzisiaj kierowca testowy McLarena- Pedro de la Rosa, który miał pracowity dzień. Hiszpan jako pierwszy wyjechał na tor bolidem MP4/23 wyposażonym w części aerodynamiczne spełniające kryteria nowego regulaminu na sezon 2009, przy okazji sprawdzając przyczepność gładkich opon, które być może od przyszłego roku powrócą do F1.

Pierwsza trójka zawodników swoje najlepsze czasy uzyskała na oponach typu slick, a z całej stawki kierowców na nowych oponach nie jeździli tylko Timo Glock oraz Nick Heidfeld.

Czwarty czas dnia przypadł w udziale Nickowi Heidfeldowi z zespołu BMW Sauber. Niemiecki kierowca był dzisiaj jednym z czterech kierowców przez których na torze wywieszono czerwoną flagę. Na godzinę przed zakończeniem sesji testowej Heidfeld wypadł z toru na zakręcie numer 5. Obok kierowcy BMW Sauber tor opuszczali dzisiaj: Timo Glock, Nelson Piquet oraz Kazuki Nakajima.

Piąty czas pierwszego dnia testów na torze Catalunya przypadł Nelsonowi Piquet. Brazylijczyk był dzisiaj szybszy do Davida Coultharda z Red Bulla oraz Kazuki Nakajimy z Williamsa. Ostatnie dwie pozycje tabeli z czasami zamykały nazwiska Timo Glocka oraz Vitantonio Liuzziego.

Na godzinę przed zakończeniem sesji nad torem pojawiła się przelotna mżawka. Przez cały dzień kierowcy mieli do dyspozycji jednak bardzo dobre warunki do testowania swoich bolidów, z temperaturą powietrza dochodzącą do 18 stopni Celsjusza.

Dzisiaj na torze zabrakło dwóch zespołów: Toro Rosso i Super Aguri. Ten pierwszy spodziewany jest dołączyć do ekip testujących jutro. Super Aguri cały czas czeka na sfinalizowanie umowy przejęcia przez grupę Magma i nie będzie obecne podczas przygotowań do europejskiej części sezonu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

71 KOMENTARZY
avatar
martfusia

14.04.2008 18:37

0

tu to wiadomo było że massa bedzie najszybszy bo nie było kubicy hamiltona ani raikkonena:-D


avatar
casper666

14.04.2008 18:41

0

piekna przewaga...


avatar
maciek123

14.04.2008 18:43

0

no 2 sekundy to trochę jest!


avatar
maciek123

14.04.2008 18:46

0

sorry, 2,720


avatar
DuszaDemona

14.04.2008 18:52

0

Niesamowita przewaga :) Nawet zważając na to co pisał kempa007: "Z czasów uzyskiwanych podczas sesji testowych rzadko kiedy można wyciągnąć rzetelne wnioski , a gdy weźmie się pod uwagę fakt iż w Barcelonie zespoły testowały także części i opony na sezon 2009 ocena konkurencyjności poszczególnych teamów może być bardzo myląca. " to i tak to według mnie jest za dużo różnica... A co z Heidfeldem? Dlaczego tak słabo pojechał? Wogóle ile on okr ążeń przjechał? Na piątym zakręcie wypadł? O ile się nie myle to ten gdzie się jedzie na dwójce (około 100 km/h) O co tu chodzi? Czyżby Massa był nie do pokonania?


avatar
krystian1292

14.04.2008 18:52

0

szkoda że nie było Roberta


avatar
F1CyC

14.04.2008 18:56

0

Z tego co widać na zdjęciach Massa jeździł na tegorocznych oponach w przeciwieństwie np do Mclarena który jeździł na slickach! Honda też testowała slicki. Moim zdaniem to chyba własnie na slickach powinni robic lepsze czasy niz na oponach rowkowanych... Skąd ta różnica??


avatar
AjsMan01

14.04.2008 18:56

0

Nono... Ciekawe to rozwiazanie z wlotami powietrza na nosie... ciekawe co Kimi pokaże i Schumi...


avatar
AjsMan01

14.04.2008 18:57

0

do cyca - xD Ferrari Massy jeździło na slickach, patrzże uważnie xD


avatar
F1CyC

14.04.2008 18:58

0

Chyba na stronach nie są umieszczone wszystkie zdjęcia bo tu na górze Masse też na slickach widać...


avatar
tsubasa

14.04.2008 19:06

0

To tylko testy. Robert będzie jutro jeździł?


avatar
kempa007

14.04.2008 19:30

0

Robert bedzie jezdzil od srody.


avatar
quick B

14.04.2008 19:32

0

Czemu nie pokazali więcej fot tej "dziury" w Ferrari .


avatar
przesio

14.04.2008 19:33

0

ferari jest poza za siegiem BMW no moze jakies koncowki gran prix wygraja jakis wyscig ale BMW musi sie skupic na MCL zeby jego dogonic. Ferarka uciekla wszystkim :(


avatar
Biukon

14.04.2008 19:33

0

hehe czyżby BMW znowu jeździło z pełnym zbiornikiem ?? też niemoge doczekać sie Roberta ale znając taktyke Bmw nie ma sie co spodziewać wielkich rzeczy. Poczekajmy do następnej soboty :) oby wtedy wszystko poszło jak najlepiej :)


avatar
Grey999

14.04.2008 19:42

0

Ferrari szleje. Co to będzie jak testować będzie Schumii, Raikkonen. Co pokaże Kubica i BMW??


avatar
Tanis

14.04.2008 19:54

0

Niestety po dzisiejszych testach niczego rozsądnego nie można wywnioskować. Zobaczyliśmy co prawda kilka ciekawostek z których otwór w nosie Ferrari jest chyba najciekawszym rozwiązaniem. Niestety nie podejmuję się wytłumaczyć jakie jest zadanie tego otworu, choć pomysłów kilka już na różnych forach można przeczytać. Głównym jednak problemem w ocenie testów jest fakt , że teamy całkowicie różnie podeszły do pierwszego dnia i testowały bolidy całkowicie odmiennych konfiguracjach. Począwszy od konfiguracji obowiązującej w tym roku ( N. Heidfeld ), przez pośrednią tj. slicki z aero z tego roku 2008 (Massa ) do mającej wejść w roku 2009 tz. slicki z ograniczonym aero. ( P. de la Rosa ) tak więc jak widać pierwsza trójka klasyfikacji konstruktorów postarała się by za cholerę nie można było porównać ich wyników


avatar
walus28

14.04.2008 19:57

0

Massa wzial sie do roboty po tych pierwszych nieudanych dwoch GP!Aby o tyle wziasc drugiego w stawce A.Wurz o 2,720s to naprawde niezly wyczyn!!Chiciaz pewnie i tak wszyscy testowali swoje bolidy!!Ale w statystykach bedzie to zapisane!!


avatar
Dagmara_W

14.04.2008 20:17

0

Ale testowali różne opcje.. tak naprawde nie wiadomo jak to będzie.. ale jak naarzie jeszcze Vipy nie wyjechały na tor więc poczekajmy aż cała stawka kierowców się pojawi i wtedy będziemy spekulować co sie może dziać za dwa tygodnie.. jak narazie brawa dla Massy. Pozdrawiam wszystkich kibiców


avatar
alepski

14.04.2008 20:57

0

moim zdaniem jedyne co można porównać to czasy danego zespołu w odniesieniu do czasów uzyskanych w poprzednich sesjach testowych. Jeśli porównać czasy z lutego to BMW poprawiło się o jakieś pół sekundy. Oczywiście wszystko zależy od obciążenia ale zespoły raczej nie zmieniają warunków dla testu (byłoby to chyba bez sensu - za dużo zmiennych).


avatar
dober15

14.04.2008 20:59

0

czemu kubica nie startował???


avatar
Tanis

14.04.2008 21:10

0

Robert będzie testował w środę i czwartek.


avatar
Wirus

14.04.2008 21:12

0

heidfeld nie jechal tez na slickach jak reszta z najlepszymi czasami. powoli spokojnie nie myslec zbyt pochopnie ale rzeczywiscie wynik ferrari troche zdumiewajacy


avatar
motyl1604

14.04.2008 21:13

0

Czesc Wszystkim - od dawna ogladam F1, ale dopiero niedawno odkrylem to forum. Na wstepie gratulacje dla piszacych... za kulture :) Bywam to tu to tam i widze w jakim stylu sie wypisuje. Wracajac do naszej pasji - ciekaw bylem dzisiejszych testow i przyznam szczerze że te prawie 3 sek,. przewagi Massy deko mnie zmartwily. Rozumiem 1sek, 1,5sek, ale 3? To miazga!!! Przeciez Ferrari dublowaloby dwa razy w wyscigu wszystkie samochody. No wiec zerkam sobie na szczytowe osiągniecia historyczne i nie jest źle. Rekordowe okrążenie wykrecił GFisichella to 1:15,641 a Massa rok temu wygral z czasem 1:16,648. Zatem dzisiejsze wyniki to... zadna rewelacja. Po dzisiejszym dniu wiem ze nic nie wiem i nie ma sie co nakrecac. A VIPy jeżdżą od jutra :) jm


avatar
motyl1604

14.04.2008 21:15

0

Piszac ze Massa wygral - mialem na mysli najlepszy czas okrązenia. jm


avatar
Przemo08

14.04.2008 21:17

0

Czy będą transmitowane testy w necie?Prosze o odpowiedź.


avatar
Wirus

14.04.2008 21:21

0

mysle ze ferrari sporo mniej paliwka z tym czasem + slicki ale aero nowy pakiet itp mogl pomoc :) ale poczekajmy jutro bmw bedzie testowalo opony do GP i setup a Robert pewnie i tak lepsze czasy wykreci od Nicka jak przyzwyczail nas juz do tego na testach


avatar
dziarmol

14.04.2008 21:50

0

No no Heidfeld na poboczu i to w jakim towarzystwie. :-]


avatar
dziarmol

14.04.2008 21:53

0

Witaj< motyl1604 > (wirtualnym chlebem i solą) :-)


avatar
hot dog

14.04.2008 21:55

0

wirus jutro Robert nie jezdzi:( sroda i czwartek dopiero


avatar
hot dog

14.04.2008 21:57

0

racja motyl1604 wyniki testow nam nic nie powiedza. Cenne informacje uzyska zespol, natomiast dla niektorych to juz wrozba slabej formy BMW a raczeh fenomenalnej Scuderia.poczekamy zobaczymy :)


avatar
tewumoto

14.04.2008 22:00

0

W ogóle nie ma co brać pod uwagę czasu Massy.. przecież to jest śmiechu warte, wybrał najkorzystniejszą konfigurację: slicki, aero z tego roku.. szkoda, że jeszcze ze dwie turbuiny mu nie wmontowali, byłby supermasta!! :D co innego Pedro, podoba mi się jego set up.. :) czyli tak będą wyglądały czasy przejazdów wprawdzie bez ogromnego docisku, ale rekompensowanego "gołymi" oponami.. czyli jest ok!! slicki zrobią swoje, mniej będzie zależało od majętności zaspołu i godzin spędzonych w tunelach.. :) czyli rywalizacja zespołów angażujących najlepszych kierowców będzie ciekwsza, będą one bardziej konkurencyjne.. :) i o to przecież chodziło!! czyli jednak FIA miała rację.. ;P


avatar
jarko dnb 85

14.04.2008 22:10

0

ludzie nie chodzi o czasy i ta durna klasyfikacje.to nie ma znaczenia,bo Massa mogl na kilka okrazen wyjechac lekkim bolidem z odpowiednimi ustawieniami i stad ten czas.zreszta,jak zauwazyl motyl1604 wynik z zeszlego roku podczas kw. do GP byl o 2 sekundy lepszy.niewiadomo tak do konca co dzis testowaly zespoly,bo nie mowia zapewne o wszystkim.kazdy szuka jakiegos Asa w rekawie.widac ze niektore zespoly skupialy sie dzis wylacznie na sezonie 09.mozliwe ze Felipe pol dnia testowal nowe specyfikacje,a drugie pol dzionka spedzil na przygotowanie do najblizszego startu.to by wiele wyjasnialo,ale to tylko Moje podejrzenia.najwazniejsze sprawy owiane sa tajemnica i kazda ekipa trzyma to dla siebie.


avatar
prolim

14.04.2008 22:22

0

Bym się zbytnio nie przejmował, po sobocie przed kwalifikacjami będzie można powiedzieć coś, a teraz to mógł wykręcić 6 sec. lepszy czas od innych.


avatar
motyl1604

14.04.2008 22:31

0

dziarmol :) to ja skocze po co nieco...


avatar
olizet

14.04.2008 22:33

0

zupelnie nie mozna sie sugerowac tymi wynikami choc 2,720 to az dziw:)


avatar
DarthGun

14.04.2008 22:44

0

czerwoni wymiatają... ;)


avatar
czes

14.04.2008 23:36

0

ale wyniki to nic nie mowia, testy to testy. moze Massa chcial sobie potrenowac kwalifikacje i wyjechal na jedno kolko z pustym (prawie) bakiem.


avatar
bekkouche

15.04.2008 01:26

0

Wlot powietrza służy do wykorzystania powietrza do zwiększenia nacisku aerodynamicznego. Kanały są poprowadzone wewnątrz kadłuba dookoła kierowcy a wyloty znajdują się na górnej jego części i są widoczne z góry. Same wyloty są rozdzielone na dwie części, prawdopodobnie by ułatwić łączenie się powietrza z kadłuba z tym obiegającym bolid od zewnątrz. Tyle z teorii. Praktyka, czyli to co stanie się w przyszłą sobotę i niedzielę zweryfikuje trafność rozwiązania, ale znając Ferrari nie liczmy na błąd w wyliczeniach. Liczmy za to na Saubera i fakt, że pomimo enigmatycznych często wypowiedzi Thiessena tutaj sprawę postawiono jasno już jakiś czas temu: pakiet na Barcelonę ma znacząco poprawić osiągi bolidów Kubicy i Heidfelda. Trzymam za słowo Herr Thiessen. Auf wiedersehen.


avatar
Se3

15.04.2008 02:33

0

3 sec. na oponach slick to wcale nie dziwi i nie zaskakuje nawet 5 sec na slickach nie robi wrażenia na treningach.


avatar
tom38

15.04.2008 08:15

0

Dążenie Ferrari do bycia pierwszym ze wszelką cenę w takich treingach jak ten to mi na jakieś komleksy z ich strony już wyglądać zaczyna :), czyżby robili w pory powili ze starchu przed BMW? :)


avatar
legolego79

15.04.2008 08:46

0

NOWINKA FERRARI!!! Ten otwór przechodzi spod przedniego skrzydła i wychodzi na górze nosa. Powietrze spod bolidu przepływa tam ( jeżeli kanał jest odpowiednio wyprofilowany to przyspiesza ) i zwiększa docisk na górnej części bolidu. Stamtąd może zostać skierowane skrzydełkami w dowolną część np. na tylne skrzydło. Jeżeli to działa to zaj.....ście zwiększa docisk. Zobaczymy na wyścigu... P.S. Theissen już pewnie siedzi z dłutkiem i młoteczkiem i wydłubuje taką dziure w aucie Roberta ;-)


avatar
natleniony

15.04.2008 09:01

0

dla wszystkich narwańców, którzy wierzą tylko w bmw: 1:22.007s wynik Filipa bez slicków; no i się cieszcie jak dzieci nową zabawką


avatar
dziarmol

15.04.2008 11:07

0

2008-04-15 09:01:05 natleniony- jest regułą że bemki na treningach czy testach jeżdżą swoim tempem a więc testują sprawdzają itd. a takie pokazówki nijak się mają do właściwego potencjału tak więc niech Massa bije rekordy okrążeń niech podnosi swoje morale (to też jest pewna forma treningu haha) my poczekamy na kwalifikacje poz.


avatar
TomekTG

15.04.2008 12:08

0

www.mgf1.fora.pl manager formuly 1 zwolnily sei 2 TEAMY sezon juz trwa(1gp sie odbylo i kwalifikacje do 2)ZAPRASZAM


avatar
natleniony

15.04.2008 12:09

0

2008-04-15 11:07:56 dziarmol właśnie, niektórzy tego nie rozumieją... pozdro


avatar
wojsku

15.04.2008 13:39

0

widzieliście co na nosie bolidu zamontowala honda? wygląda troche jak uszy zająca hehe


avatar
yaneq

15.04.2008 14:11

0

http :// f1.gpupdate. net/en/photolarge.php? photoID=97057&catID=3107 bez spacji. masakra. widzieliście ten orła cień? :)


avatar
Kazik

15.04.2008 14:15

0

W tamtym roku rozwiązanie to nazwano "uszy słonia".Raz tylko Honda próbowała je zastosować.


avatar
yaneq

15.04.2008 14:36

0

nie pamietam tego kurcze...


avatar
yaneq

15.04.2008 14:44

0

chociaż nazwę uszy słona kojarzę


avatar
spookypld

15.04.2008 14:51

0

Dziwi mnie, że się nikt nie dziwi Wurzem w Hondzie.


avatar
Biukon

15.04.2008 15:02

0

a widzieliście zdjęcia na F1.com ?? Ciekawi mnie dlaczego BMW nie stosuje tych kołpaczków które były w F1.08 podczas prezentacji?


avatar
hot dog

15.04.2008 15:32

0

Wyglad poszzegolnych elementom nie powiem robi wrazenie:) Gdyby za efekownosc a nie efektywnosc przyznawali punkty klasyfikacja powinna troche inaczej wygladac:) choc powiem szczerze BMW bylo by dalej na czele. Honda i jej "uszy slonia" bardzo zabawnie:) Renault podobnie jak Redbull z tylna pokrywa silnika., Bwm zreszta tez w tym kierunku choc pokrywa jest mniejsza...no i oczywiscie szok jezeli chodzi o dziure w Ferrari ciekawe jak ma sie to do osiagow;) wczoraj okolo 1.18 a juz dzis forceindia juz okolo 1.19 tak wiec chyba Scuderia nie jest az 3 sec przed reszta jak to wczoraj na tym forum juz niektorzy wrozyli:-)


avatar
jarko dnb 85

15.04.2008 16:30

0

dziarmol wydaje Ci sie ze znasz sie na F1 jak nikt inny,a to co napisales jest smieszne.jezeli myslisz ze Massa zrobil taki czas bo czuje sie niedowartosciowany,to musisz zrozumiec w koncu,ze to sa tylko testy.Ty przejmujesz sie tym rankingiem jak mrowka ciaza,a prawda jest taka ze zespoly i zawodnicy maja ta klasyfikacje w dupie.kazdy zespol ma swoj plan dnia.Massa mial program zblizony do tego sezonu stad ta przewaga,ktora z pewnoscia nic nie znaczy dla Felipe,wazniejsze jest czy zspol zdobyl nowe informacje i czy znalazl jakies rozwiazanie tam gdzie bylo sporo jasnosci.poza tym Dziarmol nie potrafie zrozumiec Twojej wypowiedzi "zobaczymy jak bedzie w kw".kolezko Massa zdobyl w tym sezonie dwa razy Pole i jest glownym faworytem do kolejnego,wiec nie osmieszaj sie na forum,bo z tego co mowisz wynikaloby ze Massa kwalifikowal sie do tej pory kiepsko i chcial porostu zajac dobre miejsce chociazby w testach.zero trzezwego spojrzenia na sytuacje...


avatar
jarko dnb 85

15.04.2008 16:33

0

uwierzcie mi ze tylko wy podniecacie sie wynikami testow,bo zespoly maja je gleboko w dupie


avatar
pz0

15.04.2008 17:04

0

gdzie w slickach będzie biały pasek?


avatar
pz0

15.04.2008 17:15

0

wygląda że Renault też ma już rekina jak RedBull no i BMW też jakiś taki większy grzbiet.


avatar
Biukon

15.04.2008 17:50

0

no własnie ciekawe gdzie w slickach będzie ten charakterystyczny biały pasek ??


avatar
Kazik

15.04.2008 20:45

0

jarko dnb 85 Ja tylko chciałem Ci przypomnieć,że już kiedyś byłeś banowany za podobny styl wypowiedzi.Oczywiście masz prawo mieć swoją opinię i ją wyrażać ale daruj sobie komentowanie innych użytkowników w ten sposób. P.S.Zioło Ci nie służy niestety.


avatar
walerus

15.04.2008 20:46

0

testy testy testy....


avatar
obi216

15.04.2008 21:51

0

Ano -to są tylko testy i każdy zespół ma swoje założenia .... :-)


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 00:10

0

Kazik paliłem,obecnie nie pale skuna,ale czasem zawsze sie skusze,poza tym to chyba nie istotne,bo nie ma nic do rzeczy.poprostu drażnia mnie wypowidzi w stylu Massa jest cienki.Ja szanuje kazdego kierowce ktory wystartowal w tej prestiżowej serii,bo to juz jest sukces.wielu z was chcialoby byc na miejscu chociazby Davidsona.przez wielu przemawia zwykla zawisc nie wiadomo z jakiej przyczyny...


avatar
walerus

16.04.2008 12:02

0

Masa jest cienki.....cienki bolek...;-)


avatar
Kazik

16.04.2008 14:22

0

walerus to jednak...prowokator.heh.


avatar
dziarmol

16.04.2008 19:47

0

2008-04-15 16:30:49 jarko dnb 85 - według mnie wącha klej albo inną substancję o podobnym działaniu albo jest po tzw. jabolach (one też odbierają rozum) "jarko dnb 85 błagam cię zgłoś się na leczenie póki nie jest za późno


avatar
jarko dnb 85

16.04.2008 20:12

0

wiesz dziarmol to co ty robisz wogole mnie nie interesuje.chodzi o to ze nie potrafisz okazac szacunku kierowca ktorzy sa naprade dobrzy.tylko to mnie wkurza...naprawde!!!jezeli nie szanujesz Massy,ktorego przeciez wogole nie znasz,to sam nie zaslugujesz na szacunek!nie ma tu nic do rzeczy zielsko,wodka czy nawet klej(ktory chyba sam wachasz)chodzi oto ze trzeba miec w sobie czlowieczenstwo,bo prostota a prostactwo to dwie rozne rzeczy.dlatego My Polacy jestesmy tak zacofanym narodem,w naszym, kraju nikt nikogo nie szanuje na codzien i kazdy jest wrogo nastawiony do innych.przez to nikt w Europie nie liczy sie z nami!!


avatar
dziarmol

16.04.2008 21:16

0

2008-04-16 20:12:04 jarko dnb 85 - Co do szacunku ostatnio dużo na ten temat pisałem i wiesz co mam szacunek dla ludzi mądrych a Ciebie nie znam osobiście a oceniam po twoich postach, nie wiesz co piszesz (natleniony rozumiał co napisałem ) Więcej zrozumienia luzu i zacznij szanowac innych a oni na pewno zaczną szanowac Ciebie i na koniec dlaczego uważasz że my polacy jesteśmy zacofani? jakiś kompleks?(znowu to słowo)eh Marti poz.


avatar
cezarnation

18.04.2008 19:48

0

Walerus w ryj nie dostał dawno. Massa piszemy przez dwa 'ss'. A jedynym cienkim bolkiem jesteś ty i inne polaczki z tej strony.


avatar
dziarmol

18.04.2008 22:51

0

2008-04-18 19:48:26 cezarnation-a może samo "ss" wystarczy?


avatar
cezarnation

18.04.2008 23:57

0

Panie dziarmol nie wiem czy Felipe by takie nazwisko pasowało, pewnie hamilton poczuł by się urażony. Myślę, że Felipe Massa zdecydowanie wystarczy. Forza Ferrari.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu