Pod Barceloną rozpoczyna się ostatni już, ósmy dzień zimowych testów F1. Czas szybko płynie, a w drugim tygodniu testów zespoły nie mają tak bezproblemowych warunków na torze jak w pierwszym.
Pogoda w Hiszpanii co prawda dopisuje, ale kierowcy podkręcając tempo zaczynają mieć coraz więcej problemów. W środę mocno swoje Ferrari rozbił Sebastian Vettel, którego ekipa twierdzi, że do wypadku doszło za sprawą uszkodzonej chwilę wcześniej felgi. Wczoraj na torze potężnego dzwona w 9 zakręcie toru zaliczył Pierre Gasly. Jego Red Bull również wymagał sporych napraw, a kierowca przyznał się, że do wypadku doszło z jego winy.Przerw w zajęciach jest coraz więcej a ekipy często sprawdzają kalibrację swoich czujników, co czasami skutkuje planowanym zatrzymaniem auta na torze. Do takich sytuacji najczęściej dochodzi tuż przed przerwą obiadową lub na sam koniec sesji, aby niepotrzebnie nie tracić czasu na uprzątnięcie toru.
Wczoraj Charles Leclerc ponownie podniósł poprzeczkę, zdecydowanie poprawiając poprzedni rekord tegorocznych zimowych testów F1.Obecnie najlepszy wynik wynosi 1:16.231.
Mimo dużej ilości przerw spowodowanych wywieszaniem czerwonych flag, kierowcom udaje się pokonywać duże dystanse. Awaryjność nowych konstrukcji wyścigowych jest na tyle niska, że wielu z nich jest w stanie pokonać grubo przeszło 100 okrążeń toru.
Pod względem pokonanych kilometrów zespoły Mercedesa i Ferrari po pierwszym tygodniu testów szły łeb w łeb, ale w drugim na zdecydowany front wysunął się Mercedes. Wszystko za sprawą problemów Ferrari z układem chłodzącym, układem wydechowym oraz wypadku Sebastiana Vettela.
Postawa zespołu Williamsa również może cieszyć jeżeli chodzi o jego pracowitość podczas drugiej tury testów. Wczoraj George Russell był najaktywniejszym kierowcą na torze pokonując 140 okrążeń. Nieco gorzej sprawa wygląda jeżeli spojrzy się na czasy osiągane przez kierowców. Zarówno Russell jak i Kubica kręcąc swoje najlepsze wyniki korzystali do tej pory z najbardziej miękkich opon C5, a i tak do najlepszych tracili około 2 sekund, co przy pesymizmie samych zawodników raczej nie pozwala zaklinać rzeczywistości .
Dzisiaj za sterami FW42 zasiądzie Roberta Kubica, a w Ferrari po zmianie planów cały dzień na torze spędzi Sebastian Vettel.
Poniżej przedstawiamy harmonogram na ostatni dzień testów F1 pod Barceloną.
- Mercedes - V. Bottas/L. Hamilton
- Ferrari - S. Vettel
- Red Bull - M. Verstappen
- Renault - D. Ricciardo/ N. Hulkenberg
- Haas - R. Grosjean/K. Magnussen
- McLaren - C. Sainz
- Racing Point - S. Perez
- Alfa Romeo - K. Raikkonen
- Toro Rosso - D. Kwiat
- Williams - R. Kubica
Wszystkich kibiców, jak zawsze, prosimy o zachowanie kultury w dyskusji oraz komentowanie wydarzeń z Barcelony pod poniższą wiadomością.
Czasy z testów na żywo można śledzić pod tym LINKIEM
01.03.2019 08:50
0
Do boju Robert! Dzisiaj im pokasz jak się jeździ. Już auta na kolejne dni nie trzeba oszczędzać to możesz gdzieś w bandę przywalić.
01.03.2019 08:53
0
Żeby tylko dzwonów nie było i wszystko będzie dobrze. Potem już tylko kilkanaście dni.
01.03.2019 08:55
0
100 postów jak nic... A jeśli Robson urwie sekunde to zug doloży 20 pustych... :) 88Gogogo
01.03.2019 09:43
0
Czemu f1 tv nie transmituje testów dzisiaj?
01.03.2019 10:17
0
@4 Bo nabijają kibiców w butelkę:) Wychodzi na to,że "Januszowe" podejście do życia też potrzebne.
01.03.2019 10:21
0
13 kolek i brak wykreconego czasu.. Z jednej strony dobrze, bo wyglada ze trwa ustawianie bolidu, z drugiej to kolejna oznaka tego, jak bardzo sa w plecy w porownaniu z innymi ekipami. Czekam na cos w okolicach 1:17.500, albo najlepiej ponizej, gdzies blizej 1:17.200 - pytanie czy to realne. Zejscie ponizej 1:17 chyba na razie Williamsowi nie grozi.
01.03.2019 10:35
0
Wg mnie Williams nie zejdzie poniżej 1.18
01.03.2019 10:45
0
@7 jakby nie zeszli poniezej 1:18, podczas gdy inni smigaja 1:17.1 a niektorzy ponizej 1:17 (i to nie tylko Merc czy Ferrari) to................. moze niech lepiej zejda ponizej tego 1:18 ;) Szczegolnie, ze dzis niby maja testowac wlasnie szybkie przejazdy i tempo (mniej wiecej) kwallifikacyjne, tak wiec im blizej 1:17 tym lepiej.
01.03.2019 10:46
0
Ciekawe co tam dzisiaj renia pokaże, póki co narazie jest bardzo mało informacji na ich temat, czyżby to tylko zasłona dymna przed rozpoczęciem sezonu?
01.03.2019 10:52
0
@TomPo Ale Russell już wczoraj symulował kwalifikacje i miał 1:18.1, urwanie z tego kolejnych 0,2-0,3 jest jak najbardziej realne, ba nawet po dopracowaniu ustawień (ciągle są z tym w plecy) może i pół sekundy... Ale nie ma co chyba marzyć o niskich 1:17 itd. Tak czy siak strata do czołówki będzie spora, pewnie ok. 2 sekund do Ferrari, do ekip typu Renault pewnie z sekundę... Ale tak naprawdę najważniejsze będzie tempo wyścigowe, zużycie opon, balans - tutaj można sporo nadrobić. Nawet startując z tyłu stawki mając niezłe tempo można zawsze walczyć, ważne by bolid był stabilny i przewidywalny. Poza tym do Australii jeszcze sporo poprawek wejdzie, dużych zmian nie będzie, ale poszczególne zespoły będą mogły się poprawić lub pogorszyć o pół sekundy w górę/dół. Dodam jeszcze na koniec tylko, że w ub. sezonie po testach McLaren wyglądał solidnie, solidnei też wyglądali w pierwszych wyścigach a potem zaliczyli zjazd w dół, tzn. raczej po prostu stali w miejscu a reszta szła do przodu - i tak to wygląda w F1. Jak stoisz w miejscu to się cofasz de facto... Więc nawet jak ktoś będzie miał niby niezły pakiet w Australii to nie znaczy, że czeka go super udany sezon... a z drugiej strony jak bolid ma dobre podstawy i będzie dobrze rozwijany to można sporo nadrobić.
01.03.2019 10:54
0
A na koniec wyjedzie Merc albo Ferrari, zrobia 1:15.500 i tyle bedzie z testow xD
01.03.2019 11:06
0
@8 Nie to żebym nie chciał, żeby Williams zszedł poniżej 1.18, ale to po tych kilku dniach będzie bardzo trudne. I świadomie piszę "Williams", a nie "Kubica", bo Robert na McLarenie zszedł by poniżej 1.16. @11 Obawiam się, że tak właśnie się stanie pod koniec :-(
01.03.2019 11:10
0
Do godz. 11.10 Kubica ma najmniej okrążeń.
01.03.2019 11:14
0
Ja też chciałbym, aby Robertowi szło jak najlepiej, ale jeśli ktoś widzi coś pozytywnego w tym co się dzieje dziś w Williamsie to chyba czas udać się do psychiatry.
01.03.2019 11:16
0
@13 ...i najgorszy czas, ale to już norma
01.03.2019 11:19
0
Nie wiem czy zauważyliście, ale Williams ma dzisiaj resztę NOWYCH części w tym tylne skrzydło. Przecież to logiczne że najpierw muszą to posprawdzać w identyczny sposób jak sprawdzali poprzednią konfigurację, a więc na pewno nie będą do południa kręcić szybkich kółek. Widać to po ilości okrążeń Roberta, jedzie, zjeżdża, ustawiają, ponownie wyjazd itd. Zgadzam się że Williams najwolniejszy i nie ma się co spodziewać czasów dużo poniżej 1.18.000. Ale na pewno nie będzie takiej przepaści jak na początku. Do południa potestują a ostatnie 4 godziny będzie symulacja wyścigu oraz kwalifikacji. Nie wiadomo czy nowe części spełniają oczekiwania. Może być tak, że muszą wrócić do poprzedniej konfiguracji a to wymusza zmianę ustawień itp. Wybiegając nieco w przyszłość to uważam, że największe widoczne zmiany w trakcie sezonu będą dokonywać zespoły właśnie z tylnym skrzydłem bo obecnie to chyba największy hamulec. A czas Williamsa prognozuję na 1.17.700:) Czyli 1.5 sek straty do czołówki.
01.03.2019 11:20
0
Od dłuższego czasu nie wyjeżdżają niestety, niepokojąca sytuacja.
01.03.2019 11:20
0
@10 Rusell robił symulację wyścigu nie kwalifikacji ;)
01.03.2019 11:24
0
1.19.041
01.03.2019 11:25
0
Hmmm...Patrząc po obecnych czasach to te 1:16.2 Ferrari to był na prawdę dobry czas w porównaniu do innych. Po słowach LEklerka wynika że mogą zejść poniżej 1:16, ale dla innych będzie to już sufit nie do przebicia...ale zobaczymy.
01.03.2019 11:26
0
13 to akurat niema znaczenia bo Rwr ma taki plan że rano mniej kułek a wolniejszych. Później nadrabiaja tempem wyścigowym zreszta dziś beda qalle wiec z założenia 2,3 kołka i box
01.03.2019 11:26
0
@13.
01.03.2019 11:34
0
Ta z ciekawości sprawdziłem jaki jest rekord toru. W 2018 roku na testach Ricciardo przejechał ten tor w 1.18,047, czym pobił rekord Massy z 2008 roku, który wynosił 1.18,339. Dzisiaj na godzinę 11:31 najlepszy czas ma Sainz, który wynosi: 1.16,913. Czyli jeszcze przed końcem testów czas pobity jest grubo ponad sekundę. Ciekawe to wszystko.
01.03.2019 11:39
0
@23 Chyba cos zle posprawdzales ;) W zeszłym roku najlepszy czas Sebastiana Vettela wynosił 1:17.182 W tym roku Leclerc wykrecil 1:16.231 - i to jak na razie jest najszybszy czas testow.
01.03.2019 11:49
0
@24 Tak czy inaczej dosyć szybko się kręcą :-) Co rok rekord? A tak dopytam, czy Vettel zrobił ten czas na marcowych (2018) testach?
01.03.2019 11:53
0
Witam! Dziękuję wszystkim za ignory, naprawdę bardzo mnie to boli i rani :D Wracając do tematu. Wy macie niesamowity problem z tym Robertem i jego osoba przesłania Wam logiczne myślenie. Oczywiście, nie wszystkim. Miło czyta się osoby, które piszą tak: - kibicuje Williamsowi, ale wiem, że są najsłabszym zespołem w stawce, poza tym mają w składzie niedoświadczonego młodziaka i zawodnika, który 8 lat nie jeździł w F1, a na dodatek ma już swoje lata i nigdy nie będzie MŚ, ba - pewnie nawet nie stanie na podium. Pomimo tego, wierzę, że będzie dobrze. I ja serio nie mam problemu z takimi ludźmi. Tylko, że to jakieś 10%. 90% wypocin brzmi tak: - Robert znów szybszy od dzieciaka. Gówniak Russell wczoraj jeździł dobrze, bo RK ustawił mu bolid. Niech Claire i Lowe zamilczą i dadzą robić Robertowi, bo (tylko - w domyśle) on się zna. Oby walczył w środku stawki, to w przyszłym roku awansuje do lepszego zespołu. A może by tak Robert za Vettela, jak ten przegra z Leclerciem? Ah, Sirotkin - petroruble (zapominając, że petrozłotówy załatwiły Kubicy fotel). ITD ITD ITD... A teraz znów czekam na plucie i sączenie jadem, na pewno będę płakał :)
01.03.2019 11:57
0
@26 ... ale o co ci chodzi???
01.03.2019 11:59
0
C3 z tego co mówili jest odpowiednikiem hipermiekkich wiec sa tylko na oponach o 1, 2 sek szybsi. Dodatkowo moga jechac blizej za innymi bo auta są mniej podatne na turbulencje, a merc i ferrari podawali ze nic niestracili na docisku w porównaniu do zeszłego roku. Sumujac na oko auta są szybsze o około 0. 5sek.
01.03.2019 11:59
0
Szkoda że Robert nie poszedł do Toro Rosso. Tam by wykręcił poniżej 1:16
01.03.2019 12:00
0
@29, ale czemu tak skromnie? Ja myślę, że nawet 1,14. A w Ferrari to może poniżej minuty by zszedł ;)
01.03.2019 12:04
0
@30 proszę nie trollować. Robert jest najlepszym kierowcom w stafce. Wie jak ustawić bolid Russellowi. A sobie dobrze nie ustawia żeby go nie załamać.
01.03.2019 12:09
0
zug , ale Ty jako jedyny masz problem z Robertem, bo zwyczajnie w świecie boli Cię dupsko. Siedzisz na garnuszku rodziców i szukasz zaczepki w internecie, bo zwyczajnie nie masz co robić. Weź się dzieciaku do roboty, wyznacz sobie jakiś cel w życiu, bo źle wygląda twoją sytuacja.
01.03.2019 12:13
0
@32 po prostu zrob to co wszyscy - dodaj do ignorowanychh - szkoda czasu na czytanie tych komentarzy, a juz nie daj Boze na odpisywanie na nie i dokarmianie troli. @25 na razie to wyglada tak ze inni maja jakies 1s w plecy do czolowki, a Williams ma 2s. Wszystko sie wyjasni 16.03 - cyzli juz calkiem niedlugo :)
01.03.2019 12:37
0
Ale naprawdę - obrażanie mnie, nic Wam nie da, bo po mnie to spływa ;) Wasze ignorowanie, to natomiast przejaw bezsilności. Nie macie żadnych argumentów, więc uciekacie w ignor hehe ;)
01.03.2019 12:40
0
34. zug Ale jakich argumentów? Przecież twoja głupota jest widoczna gołym okiem smaku.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się