Lewis Hamilton w drugim treningu przed Grand Prix Australii zdołał utrzymać się na pierwszym miejscu w tabeli wyników, uzyskując czas 1:23,620. Tym razem zawodnik Mercedesa wyprzedził Sebastiana Vettela oraz swojego partnera zespołowego, Valtteri Bottasa.
Ekipa Ferrari po niemrawym pierwszym treningu nieco odżyła w drugim. Sebastian Vettel stracił do Hamiltona przeszło pół sekundy, a Kimi Raikkonen kończył sesję na czwartym miejscu ze stratą 0,9 sekundy.W drugim treningu zdecydowana większość zawodników korzystała już z ultra-miękkich opon i cała stawka zaczęła zdecydowanie bardziej atakować tor.
Pierwszy trening nowego sezonu F1 udało się rozegrać bez większych incydentów, ale w drugim musiały się już pojawić przerwy. Już po niespełna 30 minutach w ostatnim zakręcie toru rozbił się Jolyon Palmer.
Chwilę później na torze zatrzymał się Felipe Massa, a problemy techniczne związane z wyciekiem wody miał również Kevin Magnussen (Haas). Sesja z kolei zakończyła się za wirtualnym samochodem bezpieczeństwa po tym jak na żwirowej pułapce utknął Marcus Ericsson.
Do tego dodać trzeba liczne wyjazdy poza tor. Jednym z pechowców okazał się Max Verstappen, który szukając przyczepności nawierzchni wypadł z dużą prędkością na pułapkę żwirową. Holender nie miał problemu z powrotem do boksu, jednak ekipa Red Bulla dopatrzyła się uszkodzenia podłogi w jego aucie.
Kierowcy Red Bulla tym razem ukończyli sesję za zawodnikami Mercedesa i Ferrari na piątej i szóstej pozycji, wyprzedzając Carlosa Sainza i Romaina Grosjeana, który ponownie narzeka na układ hamulcowy w swoim VF17.
Czołową dziesiątkę zamykali Nico Hulkenberg (Renault) oraz Daniił Kwiat (Toro Rosso). Rosyjski kierowca na swoim najlepszym okrążeniu stracił do lidera blisko 1,9 sekundy.
Sergio Perez drugi trening zakończył z 11 wynikiem, przed Fernando Alonso, którego McLaren po południu tracił do czołówki przeszło 2,3 sekundy.
Stawkę oprócz mających problemy Palmera i Magnussena, zamykali Pascal Wehrlein (Sauber) oraz Stoffel Vandoorne (McLaren). Tegoroczny debiutant, Lance Stroll drugi trening zakończył z 16 czasem.
24.03.2017 07:36
0
Mozna stawiac domy i nerki na Hamiltona, czas docenic Rosberga jak zdołał z nim wygrywać, szykuje się spacerek po trofeum dla Ham...
24.03.2017 07:37
0
Stroll na miarę oczekiwań :P dobrze, że nie szukał limitów toru jak w Barcelonie
24.03.2017 07:39
0
Lepiej sobie pospać niż zrywać noc żeby zobaczyć treningi...jest tak jak obstawiałem Lewis pierwszy i Alonso z Mclarenem bliżej dna.
24.03.2017 07:40
0
Wedle przewidywan, Ham potem dlugo nic, walka BOT z Ferrari, Soczki i reszta. Dziwnie wysoko ALO - brawo :)
24.03.2017 07:42
0
Nuda od początku. Przerzucam się na Moto go
24.03.2017 07:59
0
5. Kalor666 Oglądam to i to, bo wyścigi są zawsze o innych godzinach, albo dniach.
24.03.2017 08:00
0
Ej ludzie! To dopiero były dwa pierwsze treningi. Nie sądzę aby Ferrari miało aż tak dużą stratę do Mercedesa...na pewno jadą na nie pełnej mocy!... Ehh...a tak serio to szykuje się kolejna dominacja...tym razem Lewisa i tylko Lewisa. Aż się chcę zakrzyczeć "Rosberg wróć!!!" McLaren mimo wszystko mnie zaskoczył. 12 pozycja Alonso?! Spodziewałem się niższej lokaty
24.03.2017 08:09
0
Spokojnie to tylko 2 treningi. Nawet sam wyścig jeszcze nie pokaże kto jaką ma formę do końca. 3 pierwsze wyścigi nam pokażą prawdziwy obraz sytuacji. A to, że może być dominacja Hamiltona i że co niektórzy chcieli by powrót Rosberga to mocne słowa bo on raczej też był zawsze tłem dla Lewisa. Raz się udało okej ale cały sezon Lewis był szybszy generalnie. Myślę, że tylko Alonso czy Ricciardo mógłby coś wnieść w rywalizację. Na dzień dzisiejszy mocny jest Mercedes ale tuż za nimi będzie Ferrai i Red Bull
24.03.2017 08:21
0
Levski za co docenić Rosberga za to że dostał tytuł z tego powodu że idzie na emeryture xd Po treningach trudno stwierdzić jak stawka bedzie sie układać napewno widać że Hamilton idzie po tytuł.
24.03.2017 08:22
0
Panowie, najpierw po testach były krzyki żeby się nie podniecać na korzyść SF, a teraz wystarczą dwa treningi, by wieszczyć dominację Mietka? :D
24.03.2017 08:25
0
Wygląda, że układ sił w stosunku do ubiegłego sezonu niewiele się zmienił, może Renault jakby ciut lepiej. Wygląda, że można nawet małpę wsadzić do Mercedesa i też pojedzie szybko. Nie wróży to za specjalnie na cały sezon. Will see tomorrow jak to wygląda w rzeczywistości. btw gdzie wcięło dextera? Jakoś go nie widać od jakiegoś czasu a tutaj nowy numer F1 Racing za pasem :-)
24.03.2017 08:36
0
Proponuje zamianę Alonso za Bottasa
24.03.2017 08:50
0
Sezon poza,iatany , hamilton na miekich a vettel -0,5 na Ultra opona . Wierzylem w ferrari a tu taki klaps. Kolejny sezon gdzie w testach kozaki a w rzeczywistosvi buraki .
24.03.2017 09:16
0
Hehe, zapewniam że w kwalifikacjach czasy będą zupełnie inne dlatego nie sugerowałbym się różnicą w czasach okrążeń podczas drugiego treningu.
24.03.2017 09:16
0
1. Levski Ale co tu cenić, że zespół mu pomógł wygrać ? Bottasowi po prostu nie będą pomagać, bo i czemu ? Ma być uczciwie. Jak jest wolniejszy to jest i tyle. Jedyna atrakcja to by był znowu duet Hamilton - Alonso,
24.03.2017 09:31
0
Warto było spóźnić się do pracy żeby dokończyć drugi trening. Jednego jestem pewien, na najwyższym stopniu podium w niedziele zobaczymy czerwonych :) Pozdrawiam.
24.03.2017 09:59
0
Nie wróżę nic dobrego dla Ferrari .Znając Vettela cisnął ile mógł ..on jest zawsze nakręcony ,napięty jak baranie.... Chybs ,że popełnił błąd w okrążeniu który wypaczył czas
24.03.2017 10:01
0
@17 Porównaj sobie czasy z treningów i czasy z P1 w GP Aus 2016 - na tych treningach nikt nie cisnął. Po żonglerce SF oponami można wywnioskować, że sprawdzali ustawienia na różnych mieszankach dla toru. Jak chcesz jakichkolwiek miarodajnych wyników - poczekaj na Q.
24.03.2017 10:04
0
Wiem o tym ...i to wszystko też brałem po uwagę Przekonamy się w kwalifikacjach .czy się myliłem :-)
24.03.2017 10:37
0
Zobaczcie jakie są różnice między kierowcami tego samego teamu, widać że bolidy są trudniejsze w prowadzeniu bo różnica wynosi 0.5s w zeszłym sezonie wynosiła 0.2s
24.03.2017 10:38
0
Vandoorne 33 kółka i silnik cały ... jest dobrze :D Coś mnie się wydaje ze jeszcze McLaren zaskoczy w tym roku Poza tym czuję podniesione ciśnienie w Maranello ...
24.03.2017 11:08
0
Pierwszy yrening oglądałem. Ferrari spędziło prawie cały w garażu. Drugi już musiałem odpuscić żeby chociaż 3 godziny ppspać przed pracą:/ Za killanaście godzin pp 3 treningu będzie można wyrokować bo jak zwykle czasy będą wtedy zbliżone do kwalifikacyjnych. Jak się Wam podobają nowe grafiki z czasami zawodników? Ta pokazująca mikrosektory gdzie się zawodnik poprawia jest całkiem ciekawa ale nie za często była grafika z czasami wszystkich driverów. Mam nadzieje, że podczas GP się to zmieni.
24.03.2017 11:57
0
@17 No tak! Vettel nie patrzy na zużycie silnika i innych elementów układu napędowego bo przecież można ich aż tyle użyć w czasie jednego sezonu prawda? Wiec Ferrari mu ustawia silnik pod treningi na full obrotów żeby Seba cisnął ile się da bo przecież w treningach chodzi o to by pokazać jak najwieksze tempo...ludzie czasem takie tu bzdury piszą że aż żal to czytać
24.03.2017 14:41
0
Sam bzdury piszesz.Nikt nie mówi że Ferrari ustawił silnik na full .tylko.,że kierujący jechał na full swoich możliwości
24.03.2017 14:48
0
Ledwie dwa treningi mineły, a wróżbity Maciusie już wróżą lewusowi guru tytuł... Znając życie w niedzielę zepsuje start/popsują mu sprzęgło i znowu zabawa od nowa.
24.03.2017 15:00
0
@24 czy wiesz co to sarkazm?? Bo głupoty to Ty piszesz...oceniasz Ferrari po sesjach treningowych w ktorych nikt nie jeździ na full swoich możliwości bo nie ma takich potrzeb
24.03.2017 15:04
0
Ludziska spokojnie to tylko pierwsze treningi. A gdzie moto gp w tym roku na posacie?
24.03.2017 15:14
0
@ EryQ Bardzo fajna i interesujaca sprawa. O co chodzi ? Sledzac grafike mozna dokladnie przeanalizowac jak wlasciwie wyglada na zywo roznica czasowa. Czyms podobnym jak do funkcji na wyzej wspomnianej nowej grafice dysponuje kierowca w bolidzie czy samochodzie wyscigowym. Tzn. ma do dyspozycji czas w postaci „live“, ktory zaleznie od ustawien co 50 lub co 100 metrow sam sie aktualizuje. Dla kierowcy taki przekaz wskazuje o ile jest szybszy lub wolniejszy w porownaniu do najszybszego lub najwolniejszego wykreconego referencyjnego okrazenia. W cockpicie mozna sobie samemu takie rzeczy ustawic.
24.03.2017 15:56
0
Hulkenberg ma szansę na punkty.
24.03.2017 16:49
0
@29 Też licze na to że HULK zapunktuje i czekam cały czas aż w końcu stanie na podium bo jest to jeden z niedocenionych kierowców przez "mocniejsze" zespoły. Szkoda że nie dane było mu jeździć w mocniejszym zespole niż FI, zobaczymy jak spisze się Renault w tym sezonie. Myślę że HULK pokaże ile można wycisnąć z tego bolidu.
24.03.2017 20:36
0
Czemu przy czasach nie ma informacji o oponach?
24.03.2017 20:41
0
@DJ SEBQ „Szkoda że nie dane było mu jeździć w mocniejszym zespole niż FI, zobaczymy jak spisze się Renault w tym sezonie. Myślę że HULK pokaże ile można wycisnąć z tego bolidu.“ Pod koniec ubieglego roku jakas szansa z pewnoscia byla, tylko ze Hülkenberg podpisal wczesniej kontrakt z Renault i kto mogl sie spodziewac ze w Mercedesie miejsce nagle sie zwolni ? W sumie Nico Hülkenberg ma na swoim koncie troche tych zespolow zaliczone bo i Williams, Force India, Sauber i znowu Force India, a teraz Renault plus punktualnie wyplacana wyplata. Uwzgledniajac rozwoj bolidu wyscigowego oraz zasoby finansowe a takze image marki samochodowej to francuski zespol z pewnoscia bedzie lepszym rozwiazaniem niz Force India. Po prostu zespol fabryczny ktory powiazany jest z koncernem samochodowym w porownaniu do prywatnego zespolu trzyma zawsze kilka duzych asow w rece. Dodatkowo Hülkenberg bedzie mial status kierowcy nr. 1 - takze roznica ogolnie mowiac do zespolu Force India bedzie kolosalna. Glowne pytanie brzmi czy Renault po zmianie regulaminu technicznego szybko zadomowi sie gdzies w srodku stawki ? O miejscu na podium chlodno kalkulujac to raczej Hulk w dzisiejszej sytuacji nie bedzie marzyc. Jego fokus powinien lezec na sezonie 2018. Stajnia Renault, podobnie zreszta jak kazdy inny fabryczny zespol ma jasno zdefiniowany cel a tym samym pewna presje: miejsce piate w klasyfikacji konstruktorow. Sek w tym, ze definicja w F1 niekiedy moze sie roznic od koncowego wyniku. Zobaczymy. Z pewnoscia dla Renault takim punktem referencyjnym powinien byc Red Bull i Toro Rosso. Ogolnie mowiac Renault znajduje sie dzis w mocnej fazie przebudowy, jeszcze kilka lat temu ich fabryka porownujac do standardow topowych zespolow byla mocno przestarzala. Na dzien dzisiejszy (w porownaniu do 2016) zatrudnili ponad 150 nowych osob. Jesli tylko uda im sie dotrzymac kroku uwzgledniajac tempo rozwoju topowych zespolow, to na dluzsza mete powinni osiagnac zadowalajacy wynik. No, a sam Hulk w liczbach i porownaniu do swoich partnerow zespolowych wyglada nastepujaco: Rok 2010, zespol: Williams, kolega zespolowy: Rubens Barrichello, pojedynek w kwalifikacjach: 6:13, koncowa klasyfikacja punktowa: 22:47, miejsce w tabeli koncowej mistrzost swiata: 14. Rok 2012 (poniewaz w 2011 byl tylko kierowca testowym), Force India, kolega: Paul di Resta, kwalifikacje: 10:10, punkty: 63:46, miejsce: 11. Rok 2013, Sauber, kolega:Gutierrez, kwalifikacje: 18:1, punkty 51:6, miejsce: 10. Rok 2014, Force India, kolega: Sergio Perez, kwalifikacje: 11:8, punkty: 96:59, miejsce: 9. Rok 2015, Force India, kolega: Perez, kwalifikacje: 11:8, punkty: 58:78, miejsce: 10. Rok 2016, Force India, kolega: Perez, kwalifikacje: 12:9, punkty 72:101, miejsce: 9
24.03.2017 20:54
0
Nareszcie... Jutro rano dzień prawdy...
25.03.2017 04:14
0
@9 Cholercia..zeby tak kazdemu tytul rozdawali to by bylo pieknie..a na powaznie..skoncz biadolic..Rosberg jest aktualnym mistrzem F1 i bedzie nim jeszcze kilka miesiecy..osiagnij tyle to pogadamy :) @dexter Kocham czytac Twoje komentarze..mega szacun za to co robisz dla tego portalu..jak zawsze :)
25.03.2017 08:39
0
@18 Jesteśmy po kwalifikacjach ...i co teraz powiesz w związku z twoimi analizami ? :-D ... a moim przwidywaniem
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się