Zespół Red Bull ma nadzieję, że pokazany dzisiaj nowy bolid, RB8, pomoże kierowcom zespołu obronić kolejny raz tytuł mistrzowski.
Zwycięski zespół na dzień przed pierwszą oficjalną sesją testową w Jerez pokazał światu nową konstrukcję na sezon 2012.Bolid oprócz obowiązkowego obniżenia nosa, a co za tym idzie charakterystycznego uskoku na wysokości jego połączenia z monokokiem jest podobny do RB7, któremu w ubiegłym sezonie udało się wygrać 12 z 19 wyścigów.
Ekipa z Milton Keynes przed nowym sezonem nie zmieniła podstawowego składu kierowców. Do Sebastiana Vettela oraz Marka Webbera dołączył za to zwolniony z Toro Rosso Sebastien Buemi, który będzie pełni rolę trzeciego kierowcy.
Sebastian Vettel nie spodziewa się jednak powtórki z ubiegłego roku, głównie za sprawą zmian w regulaminach.
„Przyglądając się bolidom, nie ma zbyt wiele miejsca dla projektantów i znalezienia czegoś ekstra” mówił podczas prezentacji Vettel. „W ostatnich dwóch latach zabrano nam dwie ważne rzeczy; podwójne dyfuzory, a dodatkowo w tym roku, systemy dotyczące wydechu.”
„Brakuje nam tego i z tego powodu ciężko będzie stworzyć różnicę. Oczywiście liczymy, że nasz bolid będzie lepszy od pozostałych, ale będzie ciężko. Uważam, że bolidy będą dość podobne do siebie, a różnice między nimi będą jeszcze mniejsze.”
„Uważam, ze ten rok będzie bardzo, bardzo zacięty a wszystko inne będzie niespodzianką.”
06.02.2012 14:21
0
:)
06.02.2012 14:21
0
Zapodajcie jakiś bezpośredni link do filmiku z prezentacji redbula bo mi się na oficjalnej nie chce wczytać. ps Kempa mógłbyś zmienić to żeby się dało po ludzku linki wklejać a nie trzeba się ze spacjami bawić, chyba tylko tutaj takie rzeczy obowiązują, nie wiem czemu ma to służyć
06.02.2012 14:29
0
No właśnie też bym obejrzał :D
06.02.2012 14:30
0
http:// www.redbull. com/cs/Satellite/ en_INT/Video/ The-RB8- Revealed…-0212 4315894 5543
06.02.2012 14:33
0
Zły Link:(
06.02.2012 14:37
0
Nie jest taki tragiczny. Kozackie przednie skrzydło. Jeśli chodzi o dziobaków to puszka jest najładniejsza, ale najładniejszym bolidem w całej stawce jest McLaren.
06.02.2012 14:44
0
link jest ok, jest w nim do usunięcia chyba 7 spacji
06.02.2012 14:44
0
A jak nie to Facebook => redbull i tam są linki.
06.02.2012 14:58
0
ten garb zwany dziobek ma swoje zastosowanie wymyślone przez red bula zobaczcie http://i.imgur.com/XUCyG.jpg
06.02.2012 14:59
0
tam jest wlot powietrza niczym f-duct
06.02.2012 14:59
0
Do tej pory moim zdaniem to Sauber najładniejszy.
06.02.2012 15:19
0
A mercedes kiedy zaprezentuje bolid
06.02.2012 15:24
0
http://za podaj.n et/787 58e58bce c.jpg.html na rozjaśnionym już wcale nie jest jednoznaczne czy to wlot czy cień zagięcia 4 spacje
06.02.2012 15:42
0
Moim zdaniem to tylko wgięcie. Chcieli tylko pokazać coś innego od innych. Zobaczycie będą mieli to łączenie takie jak inne bolidy. Tak mi się przynajmniej wydaje :)
06.02.2012 15:44
0
Mam nadzieję, że głównym pytaniem podczas sezonu będzie "czy" a nie "jak szybko" RB8 zdobędzie tytuł. Chociaż na dobrą sprawę nie ma żadnych podstaw do tego żeby sądzić, że układ sił się zmieni.
06.02.2012 15:46
0
Mam nadzieję,że się zmieni. Denerwuje mnie już ten Red Bull
06.02.2012 15:53
0
Na blogu Sokoła jest wypowiedź Vettela i Adrian Neweya i chyba nawet oni sami nie wierzą w kolejną obronę mistrzowskiej korony. Przepisy są zbyt dobrze dopracowane i Red Bull może być zespołem środka stawki. :)
06.02.2012 15:56
0
A mnie zastanawia to, że prawie wszystkie zespoły maja taki "garb" przed nosem, ale McL go nie ma. Interesujące jest to czy on pomoże, czy wręcz przeciwnie.
06.02.2012 16:02
0
Vettel juz płacze, że będzie musiał walczyć na równi z innymi ?? .. biedaczysko :D
06.02.2012 16:09
0
17. lipens Ty chyba zartujesz!? Wiem ze w F1 wszystko jest mozliwe, ale bardzo malo prawdopodobne zeby Red Bull byl zespolem srodka stawki, bardzo prawdopodobne jest jednak to ze "puszki" nie beda tak dominowaly jak w 2011, licze bardzo na Ferrari
06.02.2012 16:28
0
A jednak te przednie skrzydło z kanałem F ma za zadanie wygaszać opór aero dzięki czemu bolid jest w stanie pojechać szybciej o około 5-8 km/h oraz też tak jak pisałem wyżej ma podawać powietrze pod podłogę w celu uzyskania lepszego docisku. dla zainteresowanych owym wynalazkiem więcej info ,wpiszcie w google System F-duct przedniego skrzydła Mercedesa tam jest wszystko opisane.
06.02.2012 16:31
0
Generalnie nie ma się co podniecać, to jest wersja dla Webbera :) dla Wentyla w czwartek będzie już z lepszym aero, innym nosem i naprawionym sprzęgłem :D
06.02.2012 16:35
0
17. lipens@ tak gadać to sobie mogą. Przecież normalne że nie powiedzieliby "Tytuł jest nasz wystarczy spojrzeć na bolid" chociaż Marko znów palnie pewnie jakąś głupotę na testach. 18. Zirdiel@ dużo razy już było mówione przepisy tak nakazują ,a z powodu że McL ma niżej położony monokok od innych zespołów to ten przepis go nie dotyczy
06.02.2012 16:38
0
ktos wie o której prezentacja Toro Rosso??
06.02.2012 16:39
0
przepraszam miało być jak pisałem wcześniej a nie wyżej :) Oglądałem na innych zdjęciach i niestety tam nie ma wlotu na nosie. Mam nadzieję że ktoś pokona w tym sezonie RedBulla
06.02.2012 16:45
0
25. głodny@ tak, tylko mi to wygląda na to ,że prawdziwe wloty poznamy jutro
06.02.2012 17:14
0
24. zx74yu 17:30 powinna byc
06.02.2012 17:16
0
Z wypowiedzi Vettela i Newey'a wynika, że nie są tak pewni siebie jak zeszłego roku. Przepisy pozbawiły ich głównej broni - dmuchanego dyfuzora. Coraz trudniej znajdywać luki w przepisach. Nie życzę im totalnej porażki, ale mam nadzieję, że tym razem nie będę musiał oglądać bezstresowych zwycięstw Vettela. Co do bolidów to póki co możemy sobie pooceniać który ma ładniejsze malowanie.
06.02.2012 17:21
0
Oczywiscie ze w garbie jest wlot powietrza . Bardzo ladnie to widac na filmiku ponizej . http:// www.youtube.com /watch?v= nws7nEvOI7k& feature= player_embedded#! 5spacji
06.02.2012 17:23
0
Widac dokladnie w 3:30
06.02.2012 18:04
0
18. Zirdiel - Zajebiste pytanie. Mnie to bardzo ciekawi właśnie czy jedyny zespół bez garba będzie lepszy od tych pozostałych albo bardziej z tyłu. CIekawe która że tak powiem taktyka będzie lepsza.
06.02.2012 18:28
0
@17. lipens przepisy zawsze były równe dla wszystkich i zawsze dla wszystkich było tyle samo przestrzeni do kreatywności. Moim zdaniem zawężenie przepisów spowoduje, że tylko najgenialniejsi konstruktorzy będą w stanie wycisnąć coś na "granicy". Neway do takich z pewnością należy, więc raczej nie ma się co spodziewać że RB będzie w środku. Co do wypowiedzi Vettela to przecież nikt tego na poważnie nie bierze. lepiej być postrzegany jako świetny zawodnik w średnim (lub równym konkurencji) bolidzie niż dzieciak który wygrywa bo ma auto z innej epoki:) Chociaż akurat z bólem przyznaję, że Vettel jest zawodnikiem z najwyższej półki chociaż wcale nie najlepszym. Z innej beczki: dzisiaj 6 luty. Coś ta data Wam mówi???
06.02.2012 18:29
0
Wydaje mi się, że odpowiedź jest prosta: skoro w poprzednich sezonach tego nie stosowano, to oznacza, że nie daje to korzyści. Teraz przepisy się zmieniły, więc zespoły musiały dostosować nadwozia. Mac miał już wcześniej dość nisko dziób, więc nie było potrzeby zmian. Pozostaje kwestia, który z teamów z rodziny "garbatych" poradził sobie z wyzwaniem najlepiej i jego strata będzie najmniejsza? Tak swoją drogą to aktualnie puszki i Ferrarki najbrzydsze moim zdaniem. :P
06.02.2012 18:32
0
@32. Mnie mówi... W 1958 rozbił się samolot z drużyną piłkarską której kibicem jestem, ale domyślam się, że bardziej chodzi Ci o rocznicę wypadku Kubełka... :(
06.02.2012 19:01
0
Szykuje się pogrom!!! FORZA SEBA!!! :))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się