Do grona osób martwiących się formułą nowych silników, które mają się pojawić w F1 w sezonie 2013 dołączył także Bernie Ecclestone.
Od samego początku nowej formule, czterocylindrowych silników o pojemności 1,6 litra sprzeciwia się Ferrari. Luca di Montezemolo, prezydent włoskiej marki w wywiadach podkreśla, że takie silniki w czołowej dyscyplinie sportów motorowych są po prostu śmieszne.Potocznie uznawany za włodarza Formuły 1, Bernie Ecclestone nie martwi się nową koncepcją a dźwiękiem wydobywanym z nowych jednostek.
„Nie interesuje mnie czy są to silniki 1,6 litra, czy 1,8- martwię się o dźwięk” mówił dla serwisu motorline.cc Ecclestone. „Jeżeli stracimy dźwięk Formuły 1, stracimy bardzo wiele.”
Podobnie uważa także trzykrotny mistrz świata, Niki Lauda.
Z kolei Jean Todt, były szef Ferrari, a obecnie prezydent FIA zapewnia, że Formuła 1 nie straci swojego charakterystycznego odgłosu.
„Mogę zagwarantować, że bolidy Formuły 1 na sezon 2013 będą bardzo ekscytujące i będą wydawały z siebie wspaniały dźwięk.”
05.01.2011 09:42
0
Coś mi sie wydaje, że te silniki nigdy nie będą montowane w bolidach...
05.01.2011 09:44
0
Od 2013 to nie będą bolidy, tylko żal na kółkach.
05.01.2011 09:46
0
Najlepszy dźwięk wydawały V12. Lepszego do tej pory nie było. No chyba,że jeszcze ryczący V16 BRM może z nimi konkurować.
05.01.2011 09:50
0
mi sie wydaje ze powinny byc V8 ani nie jakies smoki ani jakies slabeusze, takie ot w sam raz :)
05.01.2011 10:06
0
Dźwięk nowego "zielonego" silnika będzie można porównać do dźwięku kosiarki sąsiada. Nie wnikam w temat osiągów i mocy, ale jeśli chodzi o dźwięk tegoż "silniczka" to będzie komedia.
05.01.2011 10:16
0
Zamiast KERS-u niech zamontują odtwarzacz, wzmacniacz, kilka głośników wysokotonowych dużej mocy i będzie burczenie słychać na kilka kilometrów i to jakie chcą ;) a na serio to coś chyba nie w porę się koleś zreflektował.
05.01.2011 10:22
0
jakby te V4ki pozwolili nakręcić do 20000,to z psikająco-gwiżdżącą turbinką dźwięk by był nie najgorszy.Tylko te 1.6l-jak fiesta,corsa,itp.
05.01.2011 10:29
0
powinni montować co najmniej V6 może być z turbiną ale 1,6 brzmi śmiesznie i tyle
05.01.2011 10:32
0
5. Gosu-nie przesadzaj.Na youtube są filmy z motocyklami gdzie włożono turbiny do silników wysokoobrotowych i nie brzmi to najgorzej.Oczywiście do F1 duuuuużo brakuje,ale tak brzmiących kosiarek jeszcze długo nie będzie;) POZ!
05.01.2011 10:36
0
A od 2015 dwutakt. Tylko 2 cylinderki. Panowie jak to brzmi!!! Do tego wszechmocny KERS, fotoogniwa i silnik Stirlinga. od razu widać, że F1 idzie we właściwym kierunku. Kibole na trybunach (wszyscy trzej) będą szaleli.
05.01.2011 10:37
0
kurcze, moj motocykl ma pojemnosc 1854 cm3 a oni chca montowac 1600 cmm3 w formule1...
05.01.2011 11:10
0
5. Gosu - skoro bolidy mają już wygląd kosiarki to czemu nie miałyby mieć jeszcze ich brzmienia.
05.01.2011 11:13
0
kolejnym etapem bedą silniki elektryczne. prawdziwa ekologia. a ryk silnika bedzie jednakowy dla wszystkich z odtwarzacza cd i sila glosu tez ograniczona.
05.01.2011 11:28
0
Jak mają mieć 1600 poj. i 12000 obrotów to będą mieli taki trochę rozwiercony silnik motocyklowy :) będą mieć MotoGP na czterech kołach :P. Mój motocykl kręci się 13000 i powiem że z karbonowym wydechem ładnie to słychać ,ale nie z takimi silnikami do F1. Przynajmiej powinni mieć V6
05.01.2011 11:34
0
@6. roko - raczej głośniki niskotonowe a nie wysokotonowe. Wysokotonowce mają bardzo krótki zasięg fali. Niskotonowce wręcz odwrotnie, fala może nieść się nawet na kilometry. I to one właśnie burczą a wysokotonowce syczą. @all - Sorry za off topic.
05.01.2011 11:41
0
@15. ravek29 - napisałem to świadomie bo to była konwencja żartu :)))
05.01.2011 11:42
0
@6. roko - a to zwracam honor! :)
05.01.2011 11:43
0
w polowie lat 80tych silniki maily pojemnosc 1.5 i 2 turbiny. To byly jedne z najmocniejszych w historii f1. pojemnoscia bym sie nei przejmowal wazne co z nich wycisna.
05.01.2011 11:46
0
16. To w takim razie Twój żart Ci nie wyszedł. ;) Nie odbieram tego jako coś śmiesznego. Jako żart odbieram montowanie głośników, a nie zamianę wysokotonowego z niskotonowym :D Sry za off topic.
05.01.2011 12:39
0
11. Czyżbyś sie Midnight Star'em woził? No no, tylko pozazdroscic...
05.01.2011 13:14
0
Można przecież podczas transmisji emitować nagrania dźwięku obecnych bolidów. A nawet dać widzom do wyboru, czego chcą słuchać: R4 Turbo, V8, V10 czy V12. No i wymyślić jakiś brzęczyk sygnalizujący włączenie KERSu, którego w ogóle nie było słychać... Niech mi koś powie: czy w latach 80tych kiedy zespoły przerzuciły się na silniki turbo też wszyscy tak ględzili, a to że dźwięk nie ten, a to że tylko 4 cylindry, a to że to, a to, że tamto...? Czy to może cecha współczesnej F1?
05.01.2011 13:18
0
A ja wam powiem, że nikt zamiany nie zauważy... Pojemność silnika nie jest najważniejsza. W silniku najważniejsza jest jego wydajność...
05.01.2011 14:06
0
Jak sie nie myle w latach 80tych byly silniki 6cylindrowe z turbo a nie 4cylindrowe.
05.01.2011 14:54
0
Z postępem technologii Formuła 1 także powinna zaliczać postępy a z roku na rok jest coraz gorzej.
05.01.2011 14:57
0
schumi1: były 4cylindrowe, np. BMW M20 Turbo w Brabhamie
05.01.2011 15:22
0
Piotre_k generalnie chodzilo o ograniczenie mocy ze wzgledu na bezpieczenstwo. Te 1.5 V8 w 1986 dochodzily do 1000KM wiec wkoncu zakazano turbo :) Wtedy jedynym wyznacznikiem bylo bezpieczenstwo kierowcy a nie ekologia, biologia i co tam jeszcze. Postep technologiczny nie byl hamowany, wiec producenci nie musieli marudzic. Dzwiek silnika tez sie zmienial. obecne silniki nie maja odlglosu tych z lat 60tych nie wiem o co caly ten szum. F1 tez nie byla zawsze najmocniesza seria (moc silnikow) w porwnaniu do innych czolowych serii (indy, grupa c) ale jedno bylo pewne F1 byla mocniesza od F2, F3 i tak dalej. problem powstanie wtedy gdy samochody nizszych klas beda szybsze, mocniejsze i drozsze. BTW wiekszesc serii wyscigowych upadla przez ograniczenia innowacji konstrukcyjnych. Producenci nie majac mozliwosci chwalenia sie nowinkami przestawali sie interesowac dana seria.
05.01.2011 15:26
0
śmieszne 1.6 to ma polonez:)
05.01.2011 16:22
0
za silnik GP2 by się zabrali, a nie F1... tam mają 4 litrowe v8...
05.01.2011 16:40
0
21. Piotre_k mam. powinni montować głośniki kierunkowe przy silniczkach elektrycznych, podczas przejazdu bolidu było by go słychać z nagrania jaki by tam chcieli puszczać a poza tym na torze kojąca muzyczka i to by było dopiero "zielone" redukcja spalin i hałasu .
05.01.2011 17:35
0
27. i ten polonez 1.6 z wieśniako-wydechem bedzie brzmial lepiej niz te "wozidełka"
05.01.2011 17:56
0
chyba nie ma co się martwić na zapas :) jeżeli tylko silnik kręci się na odpowiednich obrotach (nawet te 16tyś.) i jest odpowiednio doładowany potrafi brzmieć naprawdę pięknie
05.01.2011 18:18
0
...a tak przepraszam teraz już też mam wątpliwości co do brzmienia nowych silników one mają się kręcić tylko na 12000 obrotów - a to już jest śmieszne
05.01.2011 18:28
0
jak dla mnie silnik = power i nic więcej tak byc powinno w F1 ...
05.01.2011 18:43
0
W ogóle ten ZIELONY pomysł jest po prostu śmieszny : 12 tys. obrotów, 1,6 L i te 4 cylindry ?! Jak tak bardzo tego chcą to niech teraz Bernie sie martwi ! Nie dziwię się Ferrari, które chce opóźnienia wprowadzenia nowych silników na 2013 rok. Cytując słowa Pana di Montezemolo "cztery cylindry to nie Formuła 1. Nie będziemy nawet budować takich jednostek do naszych samochodów drogowych, a wprowadzenie ich do czołowej klasy wyścigów brzmi trochę żałośnie. " i ja również się tego trzymam i kropka!!!
05.01.2011 18:46
0
24. Zjarany Jest dramatycznie!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się