WYNIKI Walencja [ 02 lutego 2010 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 F.Massa Ferrari 1:11.722 124
2 K.Kobayashi BMW Sauber 1:12.056 96
3 L.Hamilton McLaren 1:12.256 108
4 R.Kubica Renault 1:12.426 119
5 N.Rosberg Mercedes 1:12.899 119
6 R.Barrichello Williams 1:13.377 102
7 S.Buemi Toro Rosso 1:13.823 107

komentarze
  • 113. gucioF1
    • 2010-02-02 22:01:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    111. Polak477 Dlatego ja się nie wypowiadam na temat testów bo to zupełnie inna bajka niż sam wyścig. A co do niektórych wpisów to szkoda gadać.

    pozdrawiam

  • 114. STMan
    • 2010-02-02 22:14:39
    • *.182.86.140

    Witam
    Konto na portalu mam ze 2 lata, oddzywam się rzadko, kiedy "muszę" :)
    Przez ten czas bardzo ważne były i są dla mnie opinie pod artykułami - wiele się z nich dowiedziałem (rzeczy ważnych i bzdur). Na pewno dzięki formula1.pl stałem się świadomym kibicem F1 :P, za co dzięki. A teraz do rzeczy:
    @112.feels3: sezon przed nami, po długiej przerwie coś się zaczęło dziać i ludzie spekulują, może niektórzy za bardzo podkręcają atmosferę ale po to jest możliwość komentowania a blokowanie czy usuwanie postów do niczego dobrego nie zaprowadzi.
    O ile nie popieram nazywaniem Vitalij Petrowa ruskiem o tyle komentarze w stylu "renia będzie słaba" są jak narnardziej OK - mamy przecież wolność wypowiedzi.
    pzdr
    szaman

  • 115. feels3
    • 2010-02-02 22:31:16
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @114 , ale mnie nie o emocje chodzi, właśnie one mnie tu przyciągają, ja osobiście lubię poczytać jak ludzie wróżą z fusów.
    Czy trzeba się znać na tym wszystkim żeby tu komentować?
    Nie. Luz i swoboda.
    Mam na myśli tych co właśnie oponują, wyzywają od debili, kretynów, każdemu chcą zamknąć mordę i miliony innych epitetów.

    Jesteśmy w końcu tylko fanami tego sportu a nie specjalistami.
    Nie mniej jest tu parę osób, które lubią w wulgarny sposób sobie podporządkować innych, nie dając prowadzić takiej właśnie luźnej dyskusji o jakiej piszesz.

    Jak ktoś uważa że Renia będzie słaba, niech pisze :)
    Mnie rażą Ci co chcą takich sprowadzić do porządku.
    Wolność przede wszystkim, ale kultura i słownictwo chociaż na minimalnym poziomie.

  • 116. gucioF1
    • 2010-02-02 22:37:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    115. feels3 "..ale kultura i słownictwo chociaż na minimalnym poziomie.."

    zgadzam się kultura jest bardzo ważna a niektórzy chyba o niej zapomnieli.

    pozdrawiam

  • 117. FAster92
    • 2010-02-02 22:37:29
    • *.opera-mini.net

    Mam nadzieję,że
    Alonso podtrzyma tą passę Ferrari,i oczywiście jak najlepiej przygotuje się do sezonu;)

  • 118. ris
    • 2010-02-02 22:45:23
    • *.150.87.74

    Panowie wszytko jest OK dokąd jest z umiarem i z jakimś sensem. Kilkadziesiąt osób wpda tu bo akurat się zaczęły testy, następny zryw mają po treningach kwalifikacjach i wyścigach i giną w mroku netu. Powiem szczerze, że nie spodobało mi się używane słowa rusek ruski, jak również nie podoba mi się jak ktoś używa słowa polaczek. Poza tym nie widze żadnego powodu aby Pietrowa w jakiś sposób brzydko traktować prędzej czy później ktoś znajdzie dla niego ksywke ale będzie pewnie śmieszna i dopuszczalna. Widzę dużą różnicę w zachowaniu Rosjanina i byłego kolegi Robera. Jeszcze własciwie nic się nie zdarzyło a już było sporo nieporozumień między wypowiadającymi. Sądzę, też, że niektorzy muszą się wreszcie nauczyć jakiejś kultury, a jeśli nie to nasz nieoceniony kempa007 im pomoże. ;-))))

  • 119. gobl
    • 2010-02-02 22:45:40
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    Sami teraz zaśmiecacie "forum" swoimi żalami na temat słownictwa, braku porządku, pisząc w temacie "Walencja: Massa znowu szaleje" kogo obchodzi że się rejestrowałeś 6 lat czy ileś tam temu! wykształciuchy się znalazły

    Massa pokazał dzisiaj klase jako jedyny poniżej 1:11 wiem że to dopiero testy i nie ma wszystkich ekip, ale Ferrari wykonało w przerwie zimowej kawał dobrej roboty. Już nie mogę się doczekać jutrzejszych testów czy Alonso też narzuci takie tempo :] Renault jak na razie też nieźle testuje szczegółowo swój bolid, oby był także nie zawodny podczas nadchodzących wyścigów.

  • 120. gobl
    • 2010-02-02 22:46:17
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    *poniżej 1:12

  • 121. aees
    • 2010-02-02 23:13:12
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    DRODZY KOLEDZY. dla wyjasnienia -ruski ,po rosyjsku znaczy rosjanin i jest to prawidłowa nazwa! jesli mowisz do rosjanina: ty ruski , on to rozumie jako: ty rosjanin! nie ma w tym nic złego. rusjanie siebie nazywaja ze oni sa ruski;) milego wieczoru

  • 122. ris
    • 2010-02-02 23:36:32
    • *.150.87.74

    121. aees - ale w naszym języku; rusek, pepik czy szfab to niepochlebne określenia pewnych narodowości. więc winno się używać poprawnych zwrotów.

  • 123. ris
    • 2010-02-02 23:39:17
    • *.150.87.74

    Na youtube jest fajna kompilacja zdjęć z dzisiejszych testów w tym Robert w czarnymm kasku. w oknie wyszukiwani nlezy wpisać :
    Photos from F1 test Valencia 2010(2 Day)

  • 124. aees
    • 2010-02-02 23:51:13
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    122-ris a gdzie jest to okreslone ze ruski jest obrazliwe? to po rosyjsku oznacza rosjanin! szwab to tez nie wyzwisko tylko region w niemczech(schwabia) stąd to okreslenie.

  • 125. dick777
    • 2010-02-02 23:58:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Żeby zamknąć głupi spór o słowo Rusek, wyjaśniam, że jest to określenie Rosjanina zawierające jedynie element niechęci i lekceważenia do przedstawiciela narodu rosyjskiego, natomiast obraźliwym, pogardliwym określeniem Rosjanina jest: kacap. Proponuję pozostać przy określeniu Rosjanin. Jeśli nie chcesz być obrażany, nie obrażaj innych.

  • 126. matey89
    • 2010-02-03 00:05:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tak własnie oglądam filmiki z testów, i co ciekawe kobayashi swój najlepszy czas wykręcił na oponach bierznikowych nie na slicach a to może mieć jakieś znaczenie ;p

  • 127. ris
    • 2010-02-03 00:19:37
    • *.150.87.74

    124. aees - patrz sentencja 125. dick777 ;-))))))

  • 128. STMan
    • 2010-02-03 00:23:29
    • *.182.86.140

    Zrobię jeszcze jednego offtopa:
    @121. aees "DRODZY KOLEDZY. dla wyjasnienia -ruski ,po rosyjsku znaczy rosjanin i jest to prawidłowa nazwa! "
    Jakby ktoś z Rozji spytał mnie, czy pochodzę z Polszy, odpowiedziałbym, że tak, ale jakby takie pytanie zadałby Niemiec, czy Anglik - dostałby po zębach zaraz :/.
    Różne słowa nają w różnych krajach inny oddźwięk.
    Wracają do tematu wydaje mi się, że renówka spóźniła się z budową bolidu i nie mają żadnego asa w rękawie, wszystkie wymiany, których dokonają to jest normalny rozwój bolidu (inni też nie będą spali). Zastanawia mnie tylko czemu ukrywają swój dyfuzor, znalazłem jedną fotkę w necie i z tego co widać, konstrukcja jest podobna do dyfuzora BMW. Z jednej strony nie chcą pokazać dyfuzora a z drugiej mówią o nowym podwoziu, co może oznaczać, że dyfuzor też będą zmieniać... Wydaje mi się, że sporo tu piaru.
    Wytłumaczcie mi, jeżeli ktoś ma pojęcie o co chodzi z tymi nosami:
    Część ekip ma nos wysoko, a część bardzo nisko. Wydawało mi się, że wysoki nos ma na celu złapanie większej ilości powietrza pod dyfuzor, z drugiej strony nos ala Mercedes powinien powodować wypchnięcie powietrza nad bolid (większy docisk z przodu). Myślałem trochę nad tym i stwierdziłem, że jest to na peweno nie na moją głowę :)
    Macie pomysły, czemu mamy w nosach taką rozbierzność??

  • 129. vitkacy
    • 2010-02-03 00:38:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    90. dziarmol@biss
    vitkacy nie musi znaczyć Witkacy znawco literatury i nie wiem po co wtrącasz takie głupoty dalej nie mające nic wspólnego z F1... bez odbioru

  • 130. vitkacy
    • 2010-02-03 00:43:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I pytanie związane z F1 , jak wygląda sprawa BMW Sauber kiedy bedzie sam Sauber , czy przypadkiem nie będzie tak że Niemcy zostaną w razie dobrych wyników :-)

  • 131. nico64
    • 2010-02-03 02:07:59
    • *.k438.webspeed.dk

    Ciekaw jestem trzeciego dnia testów i jak wypadnie kolega R.B PietroWit (to moja propozycja tymczasowej ksywy dla Witalija Pietrowa).

  • 132. F1_Fan
    • 2010-02-03 07:07:35
    • *.243.75.2

    http:// www.youtube.com /watch?v=wcNYJ3fPZBI

  • 133. feels3
    • 2010-02-03 08:10:54
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @128 Chcesz odpowiedzi na pytanie nad którym pracuje od pół roku pewnie blisko 200 inżynierów? Uznaję to za żart :)
    Zastanawia mnie tylko to co oni teraz testują, skoro aero zmieni się tak bardzo.

    PS. Niech Wam będzie ten Rosjanin :)

  • 134. matey89
    • 2010-02-03 09:18:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    na jednej stronce podają że znów kubek dziś jeździ, a na innej piszą o witkacym
    Ferrari: Fernando Alonso
    McLaren: Jenson Button
    Mercedes GP: Michael Schumacher
    BMW Sauber: Pedro M. de la Rosa
    Toro Rosso: Jaime Alguersuari
    Williams: Nico Hulkenberg
    Renault: Robert Kubica

  • 135. matey89
    • 2010-02-03 09:22:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a w na innej znalazłem porównanie dyfuzorów wszystkih ekip i tylko renata ma pojedyńczy Oo

  • 136. zakop
    • 2010-02-03 09:38:02
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    134. matey89 - tą listę podała : Moticias de Fórmula 1

  • 137. matey89
    • 2010-02-03 09:52:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja to znalazłem na motor21 ale nie wiem czy to to samo

  • 138. kempa007
    • 2010-02-03 10:09:42
    • *.chello.pl

    112. feels3 wszystkich postow nie czytam bo nie mam na to czasu :-) wiec jak cos to maila do mnie z numerem komentarz i newsem ktory podapada i bede usuwal i banowal :-)

  • 139. Miro66
    • 2010-02-03 10:31:58
    • *.aster.pl

    128. Z nosami w ubiegłym sezonie były 2 szkoły - szkoła Brawna i Red Bulla. Pierwszy jak pamiętamy miał nos dość nisko, a Red Bull zwłaszcza w drugiej części sezonu po opracowaniu i wprowadzeniu podwójnego dyfuzora przez Adriana miał nos zadarty. Dobrze to określił 133. Feels3. Tam pracuje po 200 inzynierów, nikt szczegółowo nie odpowie, bo...sami szukają idealnego rozwiązania. A takiego nie ma. Na pewno chodzi o przepływy powietrza, o układ strug powietrza powodującego lepszy i jak najbardziej odpowiedni docisk osi przedniej i tylnej. Zwłaszcza po zmniejszeniu tylnego skrzydła dyfuzor nabrał ogromnego znaczenia w sekcjach krętych torów. Być może u Brawna było tak, że dyfuzor był na tyle sprawny, że dociskał tylną oś wystarczajaco i mogli nos obnizyć na tyle, że dodatkowo dociskał przednia oś . Red Bull podniósł nos,zeby ich dyfuzor dostawał więcej powietrza a przedni docisk był zależny od przedniego skrzydła. I być może ta druga droga jest lepsza, co było widać w 2 części sezonu i teraz, kiedy wiele ekip kopiuje rozwiązanie red Bulla ( Neveya). Może pozwala lepiej rozłożyć balans?
    Sorki, że tak po laicku i na zdrowy rozsądek, ale tak mi się wydaje.

  • 140. STMan
    • 2010-02-03 10:47:55
    • *.182.86.140

    @135, @136, @137 Podgrzeję atmosferę :D
    (czytajcie ten post z lekkim przymrużeniem oka)
    Może było napisane, że Renia nie ma podwójnego dyfuzora?
    Może mieć potrójny ....
    Już tłumaczę:
    Mamy porównaniu tutaj:
    http:// www. f1fanatic.co.uk/ wp-content/ uploads/ 2010/01/ renault_r30_top. jpg
    widać, że płyta podłogowa w 30 różni się od tej z 29. Wyraźnie widać, że jest tak ukształtowana, aby tłoczyć powietrze na dyfuzor (przed przednimi kołami wgłębienia prowadzą "do środka"). Więc dyfuzor musi być (płyta jest pod niego robiona)
    I teraz hicior:
    http:// www. f1fanatic.co.uk/ wp-content/ uploads/ 2010/ 01/ renault_r30_front. jpg
    Mamy tu porównanie przodów. Wyraźnie widać, że w R30 pod nosem mamy jakieś wloty powietrza, których nie było w R29, do czego służą? Nie wiem, ale może to być dodatkowy dyfuzor!!!
    Skoro przepisy zabraniają zrobić podciśnienie pod płytą podłogową (musi być płaska) to trzeba zrobić je nad płytą :)
    Powietrze wpada otworami z przodu a następnie wypada większym i do tego pod kątem z tyłu - działanie analogiczne do klasycznego pojedynczego dyfuzora F1
    I CO MYŚLICIE????

  • 141. TrueVanDal
    • 2010-02-03 11:36:59
    • *.skomur.pl

    Przepraszam za off top, chciałbym nieco dorzucić swoje 3 grosze do tego, jak pisać o nowym koledze Roberta. A może po prostu mówić na niego Witek ;). Nie wiem czy Vlitaly to Witkacy czy nie i czy to zdrobnienie jest poprawne ale co tam, chyba się nikt nie powinien obrazić wtedy ;).

    Co do testów i ich wyników, to ja się po Renault nie spodziewam rewelacji. Oczywiście wolałbym, żeby byli "w czubie" ale staram się być realistą. Wolę się nie napalać jak rok temu z BMW (buńczuczne zapowiedzi Mariana i spółki, jacy to oni nie będą mocni bo mają KERS...). Wam radzę zrobić podobnie i (miejmy nadzieję) miło się zaskoczyć w trakcie sezonu. Pozdro.

  • 142. RoninRonin
    • 2010-02-03 20:30:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brown mówił dziś, że w 2 dniu jeździli na pełnym zbiorniku. zo znaczy, że kubica jest porównywalny/szybszy od rosberga w mercu ... na razie nie jest źle w takim razie.

  • 143. Budyn_F1
    • 2010-02-06 20:01:13
    • *.chello.pl

    Oby te Renault bylo cos wart.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo