Termik
Ostatnia aktywność
avatar
Termik

15.02.2016 14:59

0

W końcu będzie można iśc na spacer w niedzielę. Bez czekania na wyścigi..

avatar
Termik

14.03.2015 04:15

0

Jakoś brak tych relacji - więc nie wiem czy to prawda że POLSAT transmituje. A jeżeli tak to zaliczyli wpadkę. Na razie nie ma transmisji porannego treningu. Ciekawe czy będą kwalifikacje.

avatar
Termik

18.06.2014 10:12

0

Absurdalną - czyli absurdalnie niską za absurdalnie wygórowane wymagania? Adrian jest początkiem góry - za nim stoją niewidoczni inżynierowie którzy także pracują na sukces. Samo przejście Adriana mogłoby niewiele zmienić - a jego opiewany geniusz mógłby ucierpieć.

avatar
Termik

17.04.2014 19:47

0

Zamiast czujnika powinien być dobry ogranicznik przepływu - wtedy po prostu nie da się więcej..

avatar
Termik

07.04.2014 21:21

0

od 11 - patrz tam gdzie inni nie patrzą a zobaczysz więcej:) z klockami LEGO miałem do czynienia 35 lat temu - teraz mam takie o których ty możesz pomarzyć.. i jeszcze mi nieźle płącą za zabawę nimi.. Jężeli myślisz że bat jest prostym narzędziem woźnicy to opisz mi jego elemny z głowy - nie szukając ich w GOOGLe..

avatar
Termik

06.04.2014 19:34

0

Ryżywuj - wystaczy prosty zabieg - turbo napędzane z 4 cylindrów - a wydech z dwóch wprost do komina..

avatar
Termik

03.10.2013 20:43

0

Ja bym dopatrywał się szczegółów w mapowaniu silnika na przyspieszeniach..być może mapa jest tak skonstruowana że po wciśnięciu gazu do oporu na wyższych biegach przez powiedzmy 2 sekundy pływa - tzn moc maks i spadek mocy - można zrobić tak w ciągu 1 czy 2 sekund np 5 lub 10 cykli.. co to daje - po prostu szybszy start z zakrętów bo mechanizm różnicowy nie przenosi mocy na jedno koło bo nie ma ciągłości mocy. To jedno koło się nie ślizga. ew - cos w stylu odwróconego mechanizmu różnicowego - poza wyrównaniem różnic obrotowych wiadome jest że mechanizm przenosi większą silę na mniej obciążone koło. a gdyby konstrukcja pozwalała przenosić moc na koło bardziej obciążone? - ale to tylko moje teoretyzowanie.. Szukają rozwiązań tam gdzie można a przy otwartej przepustnicy mapować można jak się chce.

Przejdź do wpisu Rywale obawiają się Vettela

avatar
Termik

12.04.2013 16:58

0

A może ten brak tempa to ciche podiękowanie za ostatnią niesubordynację oraz ostatnie oświadczenia że zrobiłby to samo - takie ciche temperowanie zapędów palucha?

avatar
Termik

18.02.2013 19:41

0

Czy ktoś jednak przyjrzał się temu czy oby auta w Top Gear były te same? Nie oglądalem ani jednego ani drugiego - ale wcześniej był chawrolet teraz jes Kia.?

avatar
Termik

24.02.2012 10:10

0

Panowie - jeszcze troszkę a więcej atrakcji będzie w kolarstwie... Piękne widoki, cisza, ekologia i zero bzdurnych przepisów FIA

avatar
Termik

23.02.2012 22:01

0

A ja myślę że to tylko drogi bajer nie wiele wprowadzający do rywalizacji. Trudny w skopiowaniu - Nie wszyscy chyba biorą też pod uwagę wpływ kierunku wiatru na działanie tego cuda.

avatar
Termik

07.02.2012 21:19

0

Spójrzcie na to zdjęcie oraz następne - ni wiem czy to złudzenie czy ten wlot jest raz otwarty a na tamtym zdjęciu zamknięty?

Przejdź do wpisu Mercedes nie złoży apelacji

avatar
Termik

07.02.2012 12:59

0

Największym błędem było wypuszczenie Rubensa.. Teraz mogą mieć nawet starty z prędkością światła, zabraknie doświadczenia by wyhamować przed zakrętem...

avatar
Termik

07.02.2012 10:59

0

Raikkonen właśnie pobił najlepszy czas testów z zeszłego roku na tym torze..

avatar
Termik

07.02.2012 10:43

0

Myślę że brak Rubensa da im się bardziej we znaki aniżeli sama konstrukcja..

avatar
Termik

07.02.2012 08:48

0

Panowie - testy silnika testami silnika - w tym bolidzie na 1000% będą instalowane inne systemy i rozwiązania dla rozwoju którego potrzebny jest dobry mózg potrafiący analizować i opisywać odczucia.. Jeżeli a mam nadzieję że tak, Kubica będzie tym testerem to to będzie jego głównym zadaniem - Nie zapominajmy że hamownia nie zapewnia wszystkich warunków jakie panują na torze, zmiany temperatur, wilgotność powietrza, oraz przeciążenia które wg mnie otoczka która będzie testowana potrzebuje osoby takiej jak Kubica.

avatar
Termik

03.01.2012 11:02

0

Panowie bak informacji zaczyna mnie zastanawiać - na ogół byłem optymistą - natomiast teraz nasuwa mi si jeszcze jedna opcja.. Lekarz zwolniony, o kontrakcie cisza,, oby to nie był początek końca..

avatar
Termik

19.12.2011 21:52

0

No tak - widział już bolid, tunel, napracował się z inżynierami - oni pewnie też otrzymali od niego wiele ciekawych rozwiązań i sugestii

Przejdź do wpisu Grosjean ostro trenuje

avatar
Termik

04.12.2011 00:21

0

", a bez względu na to, jaki dobry jest samochód, trzeba jeszcze dobrego kierowcy" to zdanie wszystko tłumaczy - i na odwrót - nie ważne jak dobry jest kierowca trzeba mieć jeszcze dobre auto Panie LOPEZ

avatar
Termik

29.11.2011 10:31

0

Witam. Panowie wg mnie to RAI jest tutaj tylko lekarstwem na urażoną psychikę zespołu. Wiadomo że bez dobrego auta na nic się zdaje talent - Patrz - np Rubens - znany kierowca i co z tego skoro auto odstawało od całej reszty. Opcja Roberta jest otwarta i wg mnie Ferrari lub FI na przyszły sezon -ale cząstkowy nie cały. Natomiast potem okaże się co dalej. Wg mnie nie zaryzykuje nikt od razu długoterminowego kontraktu. Ferrari ma całe zaplecze pozwalające Robertowi trenować więc to może być sensowny kierunek ze strony Roberta jak i Ferrari w kontekście odejścia Massy- ale to tylko teoria... Jeszcze niedawno Bulion mówił że całe Renault czeka, auto czeka, a ostatnimi dniami okazuje się żę no niestety ceka ale pod pewnymi warunkami o których wcześniej nie było mowy. Zniknęła gdzieś moralna odpowiedzialność itp o której tak dużo trąbili.

avatar
Termik

02.11.2011 10:36

0

43 - możliwe. W sytuacji gdy Renault nie zapewni odpowiedniego auta wina za złe wyniki zrzucana będzie na Roberta - tak jak obecnie na Masse w Ferrari - nikt nie mówi że auto jest słabe ale że Massa nie daje rady. W każdym Teamie jest lider i klakier - Ale nawet w gorszej konstrukcji lider może być z dala od czołówki przez co traci na swojej renomie. Robert może szukać dobrego zespołu z dobrym autem - tylko który to zespół? Raczej tak jak pisałem wyżej - zainteresowanie dobrze wiedzą co jest z Robertem - natomiast [ublika nie musi. Gdyby teraz wyszło że Robert może jeździć to oczekiwania były by takie aby wystąpił w ostatnich wyścigach - na które już sponsorzy wyłożyli kasę za miernoty.

avatar
Termik

01.11.2011 22:32

0

Pamiętaj że Ferrari wycięło już nr podajże z Kimim? Dla nikogo w sumie nie jest problemem zmienić kierowcę w trakcie sezonu - to tylko kwestia kasy.

avatar
Termik

01.11.2011 21:26

0

23. darecky3 - wiesz - nie było mnie jeszcze wtedy na tym forum. Na ogół nie ulegam wpływom a sam wypracowuję swoją teorię w oparciu o jakieś fakty. Czasem może to faktycznie być tylko fantazja i pobożne życzenie - natomiast nigdy niczego nie neguję na 100% a zawsze dopuszczam jako możliwą opcję.

avatar
Termik

01.11.2011 20:49

0

Podajcie mi jeden rozsądny argument, dla którego Robert będąc w pełnej dyspozycji i chcąc wrócić do Renault, które również tego chce, nie ogłosiłby tego faktu natychmiast po potwierdzeniu jego pełnej dyspozycji? - Powód jest prosty - sponsorzy Senny i całej reszty przestali by wierzyć w to że ich podopieczni mogą stanowić skład podstawowy - co za tym idzie zakręcenie kurka z kasą - a ona jest potrzebna i to bardzo -bo nie będzie jej zbyt wiele za tak marne wyniki od Berniego. Wg mnie to nie Robertowi a Boulierowi zależy na tej niepewności wzgl Roberta. Po drugie Robert nadal jest pracownikiem Renault i musi stosować się to pewnych zasad.

avatar
Termik

01.11.2011 20:38

0

Owszem - zobaczymy wtedy gdy Boulier o tym zdecyduje. Odnośnie fleszy wścibskich reporterów - Wiesz ile teraz jest warte zdjęcie Kubicy - zapewne wiele. A nie dziwi Cię jednak fakt że tych zdjęć nie ma? Może ma ich nie być a może po prostu Robert jest tam gdzie nikt się tego nie spodziewa?

avatar
Termik

01.11.2011 20:32

0

Tak. Mam fantazję:) Dmuchany dyfuzor spalinami (rozwiązanie jak w Renault) w zeszłym roku o tej porze o tym pisałem, też był elementem mojej fantazji. To nie fantazja tylko ocena sytuacji - jedna z wielu możliwych wersji. Tylko ludzie patrzący dalej widzą więcej. F1 to nie jest interes typu kiosk z bułkami a gra o duże pieniądze. Różne mapowanie silników przez Red Bula o którym pisałem przed rozpoczęciem sezonu to też moja fantazja. Poczekamy zobaczymy - oby ocenić to co napisałem potrzeba tylko trochę czasu. Nawet gdy okaże się to tylko fantazją - to jednak lepiej myśleć w ten sposób niż w ogóle nie myśleć.

avatar
Termik

01.11.2011 20:16

0

Przedstawię wam inną wersję - możliwe że realizowaną. Być może Boulier już jest pewien że Robert wystartuje i takie testy się odbyły. Pozostaje jednak pewien aspekt finansowy - sponsorzy -i nie chodzi tutaj o sponsorów Roberta ale pozostałej potencjalnej grupy zawodników -młodej krwi mogących potencjalnie startować w Renault. Utrzymywanie tej taktyki daje jedno Renault - kasę. Sponsorzy mając nadzieję że ich podopieczny ma szansę startować w Renault - (oczywiście ze świadomością że gdy wróci Kubica to pozostanie kierowcą testowym) jest zainteresowane sponsorowaniem zespołu. Gdyby teraz okazało się że Kubica wraca to część sponsorów już dziś pewnie nie pchała by pieniędzy w układ który na pewno się nie spełni. Cała cisza medialna z Robertem jest celowym wg mnie elementem strategii. Boulier daje do zrozumienia naiwnym sponsorom że wszystko jest możliwe. Wątpię by do tej pory pozostawili sprawy niewyjaśnione do końca. Pamiętacie jego wcześniejsze relacje mówiące o tym że Robert jest z zespołem w ciągłym kontakcie - pomaga jak może ze swojej strony w pracach nad bolidem itp? Uważam że również stan zdrowia Roberta jest mu dobrze znany i wiedza na temat jego powrotu. Natomiast puki się da należy tę wiedzę posiadać tylko dla siebie.

avatar
Termik

29.05.2011 19:38

0

Najlepszą karą byłoby 10 miejsc do tyłu w następnym wyścigu. 20 sekund do czasu to śmiech na sali - kara która nie ma skutku to nie kara.

avatar
Termik

29.05.2011 17:15

0

Każdy ma prawo do własnej opinii. Myślę a raczej podejrzewam że takie spotkanie się odbędzie - gdy znikną tłumy, kamery i fotoreporterzy. wiadomo jest że zespól nie odjedzie w ciągu godziny. Osobiście czekam na jego powrót i patrzę tylko jak Renault bez Roberta z jednej z głównych sił na początku sezonu zaczyna być zespołem środka.

avatar
Termik

29.05.2011 16:32

0

Miałem nadzieję na zobaczenie dziś Roberta w Monako - nie w trakcie wyścigu ale już po nim. Osobiście mam jednak mieszane uczucia - nie podoba mi się całkowita izolacja - wszelkie informacje przekazywane są przez menadżera.

avatar
Termik

22.05.2011 18:47

0

Renault musi wziąć się do pracy - w kolejnym wyścigu prawie na 100% stracą swoje czwarte miejsce w konstruktorach. Podobał mi się dziś Nick natomiast zawiódł oczekiwania Witalij - choć po części to odmienne taktyki ustawiły ten wynik na tym poziomie. Guma ma za dużo do powiedzenia w wyścigach - dlatego kierowca zaczyna się coraz mniej liczyć. Też czekam na Roberta - F1 nabierze innych kolorów.

avatar
Termik

15.05.2011 15:10

0

Nic nie zrobią - jeżeli nastąpi rozłam to kilka czołowych zespołów wraz z nowymi słabszymi zostanie w F1 - korzystając już z marki jaką ona stanowi. Natomiast kilka zespołów chcących stworzyć nową serie niestety bez całej reszty będzie niczym. Albo jednomyślnie wszyscy będą jednością albo nowa seria będzie mało liczącym się klonem F1. Znając życie zostaną w F1 z Bernim dostając za to może dodatkowe 2-4 % z zysków - tworząc nową serie nie mają pewności w ogóle na jakiekolwiek zyski.

avatar
Termik

03.05.2011 22:11

0

Nie doszukujmy się sensacji - standardem jest że w chwili odjęcia nogi z gazu wtryskiwacze nie podają paliwa - silnik w tym momencie pracuje jak sprężarka - wystarczy zmapować soft tak by wtedy podawane był minimalne dawki paliwa -przez to wzrasta delikatnie zużycie paliwa -ale dyfuzor jest dmuchany spalinami a nie pompowanym powietrzem z niby kompresora w tym momencie - wiadomo że spalin jest wiele więcej niż zwyczajnie przewalanego powietrza przez silnik -takie jest moje zdanie wg prostych zasad działania silnika na wtrysku paliwa.

Przejdź do wpisu Gazy wydechowe po raz drugi

avatar
Termik

15.04.2011 10:11

0

Możemy się podniecać tymi czasami ale nie wiadomo kto z jakim balastem jeździ - treningi są po to by ustawić dobrze bolid -nie jeżdżą tylko po to by zdobyć tu jak najlepszy czas. Więc traktujmy je z lekkim przymrużeniem oka.

avatar
Termik

14.04.2011 20:21

0

Robert 4 ostanie wyścigi o ile wróci przejeździ w FI, Wiliamsie lub Sauberze - ew w Ferrari - to moja prywatna opinia.

avatar
Termik

14.04.2011 19:59

0

Chciałbym zobaczyć Roberta LR ale jeżeli będzie w tym roku startował to raczej obstawiam zespół z niższej półki taki którego kierowcy nie będą liczyć się w rywalizacji - a Robert będzie miał okazję zdobyć może kilka punktów dla danego zespołu i popracować na d swoją kondycją, pokazać co potrafi.

avatar
Termik

13.04.2011 20:18

0

Wg mnie to jednak zbytnia ingerencja w widowisko. Jest Kers i ruchome skrzydło i to powinno wystarczyć. Te opony się nie zużywają - one się rozpadają. A to spora różnica - dobra guma nie jest zła - ale ta guma nie jest ani dobra ani bezpieczna. Jestem ciekawy w jaki sposób odrywają się wręcz kawałki gumy od tych opon. Pirelli nie robi sobie niestety dobrej reklamy - fakt istnienia w F1 utwierdza mnie w przekonaniu że ich opony na wolny rynek również mogą być konstruowane pod dane przebiegi - i jakbyś nie jeździł to za 40 tys km ich nie będzie. Teraz kierowca się nie ściga -teraz kalkuluje czy nie lepiej tracić pół sekundy na kółku tylko po to by mieć jedną zmianę mniej.

avatar
Termik

01.04.2011 13:28

0

Monokog przeszedł badania i certyfikację więc w czym problem. Wg mnie to ściema - a Renault oprowadziło to rozwiązanie do perfekcji - mając świadomość tego i pisząc o tym przed sezonem. Sami w wywiadzie stwierdzili że największym problemem była właśnie temperatura i odpowiednia izolacja konstrukcji by nie było nadmiernych przegrzań w newralgicznych punktach konstrukcji. Wg mnie Mercedes ma daleka drogę by skopiować to rozwiązanie mając nawet Bela.

avatar
Termik

06.02.2011 11:57

0

267 - nie znam włoskiego -więc trochę na Polski proszę.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
Termik

06.02.2011 11:48

0

TVN24 - Nie jest tak źle - takie słowa padły od respondenta.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
Termik

06.02.2011 11:45

0

Myślę że będą robić wszystko by Robert startował od samego początku. Testy z pewnością nie będą z jego udziałem za kierownicą. Ale pierwszy wyścig będzie dla niego. Osobiście po dwóch tygodniach od złamania stopy - 6 złamań - chodziłem.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
Termik

06.02.2011 11:28

0

Poczekajmy na oficjalne wyniki badań. Mam nadzieję że to nic poważnego i Robert będzie gotowy na pierwszy wyścig.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
Termik

04.02.2011 18:04

0

Dodam także że przypadki w których musiał Vettel czasem odpuścić na kilka okrążeń wg mnie był spowodowane właśnie większym zużyciem paliwa zużywanego w trakcie ucieczki lub pogoni - następnie musiał kilka kółek folgować - często się to zdarzało. Ale to tylko moja prywatna opinia.

Przejdź do wpisu Projektanci o nowym MP4-26

avatar
Termik

04.02.2011 18:01

0

10 - to o czym piszesz było już wiadomo w trakcie poprzedniego sezonu. Myślę że w tym roku wszyscy będą w jakimś stopniu korzystać z tego rozwiązania przy dmuchanych dyfuzorach. To właśnie to było przyczyna awarii bolidu Vettela - uszkodzony kolektor wydechowy - co sami przyznali po którymś wyścigu - nie pamiętam po którym dokładnie. Dlatego w zeszłym roku objeżdżali wszystkich - myślę że na ten rok ilość innowacji z ich strony może być mniejsza - każdy szykując się na ten sezon starał się podążać ich tokiem myślenia i szukać wszelkich dziur w regulaminie do wprowadzenia nowych rozwiązań.

Przejdź do wpisu Projektanci o nowym MP4-26

avatar
Termik

01.02.2011 12:58

0

Panowie różnica w wadze bolidu pomiędzy pełnym a pustym to może być 150 kg na upartego to nawet 170-180. Nie wiadomo co kto testuje. Myślę że Renault nie zaryzykuje tego by Witia jeździł na maksa. Zatankowali go paliwem i testują inne elementy.

Przejdź do wpisu Mercedes GP odsłania W02

avatar
Termik

01.02.2011 12:46

0

Ja jestem spokojny - sam nigdy nie odkrywam kart do końca - a czasem gram głupa by zmylić konkurencję. Myślę że Renault równie nie pokazuje pełnego potencjału. Inna sprawa - kto z jaką ilością paliwa jeździ?

Przejdź do wpisu Mercedes GP odsłania W02

avatar
Termik

01.02.2011 12:38

0

Spokojnie Panowie - zadanie dla Petrova to zrobić jak najwięcej kółek. Szybkość nie jest priorytetem - poza tym za nimi jest jeszcze mercedes - co innego gdyby był otoczony zeszłorocznym narybkiem. Vitia ma za zadanie nie rozbić się i zebrać dane o bolidzie w naturalnych warunkach. Na czasy będzie jeszcze czas. Red-Bull gra pod publikę - marketing - każda forma jest dobra - i nawet testy będą wykorzystane w [promocji Byków.

Przejdź do wpisu Mercedes GP odsłania W02

avatar
Termik

31.01.2011 14:34

0

Nie zrobił -bo nie pozwolono- zbytnio odkrywać kart?

avatar
Termik

31.01.2011 14:02

0

Ciekawe rozwiązanie wlotu powietrza ssącego do silnika - nie jest to duży obły element - ale tylko sam wlot podparty płetwą w kierunku przodu. Myślę że tez nie jest to jeszcze wersja finalna - a tylko zapowiedź tego czego możemy się spodziewać na pierwszym wyścigu.

avatar
Termik

29.01.2011 14:25

0

Widać jak łatwo wypaść z tego grona kierowców. Trudniej wrócić. Wracają pieniądze sponsorów z załącznikiem kierowcy - nie koniecznie dobrego kierowcy.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu