Zespoły proponują swoją wersję punktacji
Jak podaje serwis autosport.com, zespoły F1 podczas spotkania Grupy Roboczej ds. Sportu zgodziły się na zmianę punktacji zaproponowanej w grudniu przez FIA, tak aby zwycięzca wyścigu otrzymywał większą przewagę nad drugim zawodnikiem.Aby jednak weszły w życie nowe przepisy musza się na nie zgodzić także zespoły, które w piątek ustaliły, że będą forsowały nieco zmodyfikowaną wersję propozycji FIA. Pierwszych dziesięciu zawodników otrzyma punkty zgodnie ze schematem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Aby przepisy zostały ratyfikowane muszą zostać jeszcze zatwierdzone przez Komisję F1, która spotka się z zespołami 1 lutego w Walencji oraz Światową Radę Sportów Motorowych. Jeżeli chodzi o system punktacji wydaje się to być jedynie formalnością, gdyż za większą przewagą pierwszego zawodnika ponownie opowiada się sam Bernie Ecclestone.
Podczas piątkowego spotkania zespoły odrzuciły także wprowadzenie nakazu minimum dwóch postojów podczas wyścigu obligując kierowców do zatrzymywania się tylko raz, aby spełnić regulaminowy wymóg użycia obu mieszanek opon.
Wstępne informacje sugerują także, że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu.
komentarze
1. Zakrza
"Wstępne informacje sugerują także, że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu. "
Szkoda.
2. Dagmara_W
z tymi dodatkowymi punktami bylby dodatkowy skamczek.. cos by sie dzialo byloby wiecej walki,, ta przez nich proponowana punktacja jest dobra.. i dobrze ze premiuja 10 bo przy takiej ilosci kierowcow przynajmniej 10 sie zlapie na jakies punkty a co moze sie przydac przy koncowym rozrachunku, Pozdrawiam
3. lechu55
Czyli teraz wszystko rozegra sie na torze a nie w boksach.
4. Peti_bis
Dobrze, że 10 a nie 8 pierwszych może będzie zdobywać punkty, bo wtedy będzie szansa dla Kubicy na regularne punktowanie. W tym roku będzie ciężko: Extraklasa - MCL,Merc,SF,RB, 1 liga-Renault,Sauber,FI,TR i okręgówka.
5. atomic
jestem przeciw . team wygrywa "część" wyścigów i olewa walkę bo ma majstra.może skupić się na następnym sezonie i co ?.............. . motywacje ma każdy zawodnik i każdy team dopóki ma szanse / wyjątem bmw/ taka moja niestety tylko teoria
6. fezuj
No ! w tej wersji zajęcie pierwszego miejsca to naprawdę potężny zastrzyk punktowy.
Jestem ZA !!
7. redlum
Peti_bis - takie przewidywania - robiło sporo osób przez poprzednim sezonem - tylko ze w ekstraklasie było podawane BMW a w okręgówce Honda/BrawnGP - a jak się skończyło - to wszyscy wiemy
8. pjc
Wiem,że obecne zmiany w punktacji mają urozmaicić wyścigi ale ja od dawna patrzę na wyniki kierowców według starszego systemu 10,6,4,3,2,1.
Moim zdaniem wtedy było ciężej o punktowane miejsce i każdy kto te punkty zdobył musiał się chyba bardziej napracować niż obecnie.
Gdyby punktacja 10,8,6,5,4,3,2,1 obowiązywała w latach 90-tych,to nawet takie zespoły jak np.Lambo, Forti,Simtek czy Pacific nie widniałyby w statystykach jako te z zerowym dorobkiem.
Jednakże i tak jestem ciekaw jak sprawdzi się nowy system i oby wpłynął pozytywnie na rywalizację na torze.
9. walerus
No i dobrze - najszybszy i PP i tak zdobywa zwykle ten kto wygra wyścig... - więc jeszcze bardziej by się wzmocnił...
10. jfc
Od razu mówiłem że tamta propozycja jest bez sensu. Te same różnice między 1,2,3 jak wcześniej i idiotyczna końcówka, gdzie 2 razy bardziej opłaca się walczyć o awans z 8 na 7 niż z 7 na 6. Ciekawe co za idiota to wymyślil??? No i tekkst Buttona chwalący nową punktację: "Super! Teraz 1. nad 2. ma aż 5 punktów przewagi a nie 2..." szkoda goadać. Nowa punktacja poprawia oba błędy. Wszyscy powinni być za... No chyba oprócz tego kto wymyślił tą wcześniejszą.
11. shad2pl
Jak dla mnie przesadzili. Różnica między 1 a 3 miejscem to 10pkt!, a między 2 a 3 tylko 3pkt
12. redlum
wcale nie przesadzili - zwycięzca zabiera wszystko - w tym wypadku - prawie wszystko :) ale zmiany idą w dobrym kierunku
13. kedar9315
jestem za ta zmiana punktacji, a jesli chodzi o pit-stop'y to i tak uwazam ze mimo zakazu tankowania to walka na torze bedzie wieksza ale nadal duzo od zespolu i mechanikow bedzie zalezalo
14. Piotre_k
Jeszcze lepsza byłaby: 20-19-15-12-itd. Dobrze, że nie forsują dwóch postojów, źle, że ciągle trzeba używać obu rodzajów mieszanek no i punktu za najszybsze okrążenie szkoda. Ale generalnie zmiany na plus.
15. Piotre_k
Korekta: oczywiście 25-19-15-12-itd.
16. jfc
19 pewnie byłoby sprawiedliwsze, ale tu chodziło o zdecydowane wyróżnienie zwycięzcy stąd 18. Ja dodał bym jeszcze :
- Koniecznie po 5 punktów za najszybsze okrążenie i pole pos. (1 punkt przy 25 za zwycięstwo to prawie nic!)
- 5 i 3 punkty przy końcu punktacji, tak żeby 12 kierowców miało punkty.
Tak żeby Robert mógł regularnie zdobywać punkty w przyszłym sezonie
;)
17. Marti
Zwycięzca miał by aż 7 punktów przewagi nad drugim? Uważam, że to za dużo. Jeśli któryś od samego poczatku będzie seryjnie wygrywał to majstra ma zaklepanego już w połowie sezonu.
Ja bym widziała nastepującą punktację: 20-16-14-10-8-6-4-3-2-1
18. Marti
lub: 20-16-12-10-8-6-4-3-2-1
19. Zbynio87
20-16-14-12-10-8-6-4-2-1
+1 za PP
+1 za FL
20. leo_
5.atomic - Zgadza się, jest ryzyko, że rywalizacja się szybko zakonczy- na długo przed końcem całego sezonu. A to bardzo niedobrze.
10.jfc- to wtedy lepsza jest ta zaproponowana przez teamy: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Zmiany ciekawe, ale , jak wcześniej wspomniano, ryzykowne. Ja bym proponował 12-kę punktowaną : 20-16-14-9-8-7-6-5-4-3-2-1
21. leo_
Albo, przy wersji punktowanej pierwszej 10-ki: 20-15-12-7-6-5-4-3-2-1
22. Zbynio87
a jak nie to 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 i załatwione + 1 za PP i +1 FL
23. Zbynio87
dlaczego taka punktacja? taka waska? a jakie sa roznice w okrazeniach pomiedzy bolidami? bardzo male i dlatego punktacja powinna odzwierciedlac to co sie dzieje na torze F1 !
24. leo_
21 i 22- idea jest taka, zeby się bić przede wszystkim o pierwszą trójkę, a będąc już w niej- bic sie o 1 miejsce.
25. Antoni
No i bardzo dobrze, że *że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu.*
Dobrze też, że zespoły nie zaproponowały punktów za pochodzenie społeczne.
Wyścig to bezpośrednia walka.
26. fabian
A moja propozycja to: 25-20-15-12-9-6-4-3-2-1
27. zakop
albo tak: 20-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
28. nowyziomal
najlepsza była stara 6-stopniowa punktacja teraz to potrzebny bedzie kalkulator dobrze ze ułamków nie ma
29. Alakhai
mnie ciekawi, co z pomysłem startu wyścigu na oponach z kwalifikacji, bo gdzieś ta propozycja na ten stronie była opisana
30. krzysiek000
Tia... Najlepsza byłaby punktacja: 100-12-10-8-6-5-4-3-2-1, wtedy to dopiero zwycięzca byłby wyróżniony...
Nie podoba mi się ta punktacja, po prostu za duże różnice w punktach.Zwycięzca powinien być wyróżniony, ale nie aż w takim stopniu.
31. grzes12
To jest tylko kosmetyka . Jaka by nie była punktacja , to i tak pewnie majstra zdobędzie ten sam kierowca ;) Po prostu Berni dostał po głowie chcąc wprowadzić system medalowy , a teraz chce wraz z FIA wyjść z tamtego pomysłu z twarzą zmieniając punktację , która wcale nie była zła .
32. Budyn_F1
Teraz boksy nie beda tak wazne w wyscigu.
33. RapidWave
ta punktacja to jakiś koszmar, wiadomo że każdy tor wymaga osobnych ustawień bolidu i zespół któremu uda się znaleźć kompromis na każdy tor (czyli optymalny bolid) i będzie zajmował przez to w każdym wyścigu miejsca od 3 do np. 6 i tak nie będzie miał szans z zespołem który pójdzie na łatwiznę i zrobi bolid np. tylko na szybkie tory i wygra powiedzmy pięć wyścigów (5x25=125p)
34. maxis12
System punktujacy pierwsza jedenastkę: 17-14-11-8-7-6-5-4-3-2-1 i + 1 pkt za zwycieztwo po starcie z PP ewentualnie Za wygraną po starcie z innej pozycji niz PP. Czekam na odpowiedzi i sugestie do mojej punktacji.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz