komentarze
  • 28. frg1pl
    • 2010-01-14 07:06:08
    • *.rzeszow.mm.pl

    19. O Tilke mi chodzilo, oczywiscie. Zbyt pozno wczoraj bylo.:))

  • 29. Gosu
    • 2010-01-14 08:34:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Odblokować rozwój technologiczny i przywrócić stare dobre tory.

  • 30. pjc
    • 2010-01-14 09:07:42
    • *.244.91.2

    To tylko propozycja ale moim zdaniem mało realna do zrealizowania.
    @Gosu fajnie by było.
    Najbardziej brakuje mi Hockenheim w starej wersji z długimi prostymi, na których bolidy gnały ile "fabryka dała".
    Do chwili obecnej nie mogę zrozumieć czemu tak zepsuli to GP.

  • 31. atomic
    • 2010-01-14 09:11:08
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    berni próbuje wyjąć sobie z tylnej części ciała parosolkę ,którą sobie sam włożył. wystarczy zlikwidować kilka durnych przepisów i będzie ok.poprawianie rzeczy wadliwej na siłę kończy sie katasrofą

  • 32. lechart
    • 2010-01-14 09:16:27
    • *.olsztyn.mm.pl

    29. Gosu30. pjc. Trzeba ograniczać osiągi samochodu, bo w pewnym momencie staje się niebezpieczny dla kierowcy. Człowiek ma ograniczone możliwości odbierania bodźców, a następnie reakcji na nie. Przeciążenia też nie mogą przekroczyć pewnych granic. Gdyby nie nakładano ograniczeń, to samochody F1 już dawno wymknęły by się ze względnie bezpiecznych parametrów. A podsumowując, wyścig polega na zdobywaniu miejsc, a samochód jest jedynie narzędziem w rękach kierowcy. Zauważcie jak małe różnice są w osiągach (samochodu) pomiędzy najlepszymi i tymi z końca stawki. Z resztą, tak szczerze mówiąc, aktualnie F1 jest bardzo nieciekawa. Wyścig polega na jeżdżeniu w kółko i urywaniu ułamków sekund. A im szybsze samochody, tym bardziej jest to widoczne. Kiedyś było ciekawiej.

  • 33. zzz
    • 2010-01-14 09:37:42
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Można lać wodę na tor przed zakrętem, też się wydłuży droga hamowania. Kombinowanie nad "widoowiskowością" może doprowadzić do tego, co wrestling zrobił z boksem - sport dla idiotów.

  • 34. pjc
    • 2010-01-14 09:50:08
    • *.244.91.2

    @Gosu obejrzałem właśnie filmik, na którym Rubens wyprzedza rywali na torze Hockenheim w 2000r.Z Już mi lepiej:) Z 18 pozycji na 1 (nie potrzebowal żadnych skrótów) - czy takie chwile kiedykolwiek wrócą?:(

  • 35. gazer
    • 2010-01-14 10:09:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim skromnym zdaniem jest to dobre wyjscie z problemu, ktory czy to z powodu przepisow czy tez rozwiazan technicznych sprawil niemoznosc wyprzedzania na obecnie uzywanych torach.Jezeli roznice czasow bolidow od 1-go do 16-go miejsca mieszcza sie w 1-ej sek. to niema szans na wyprzedzanie,chyba ze wyprzedzajacy ma pierwszy czas a wyprzedzany 12-ty czy 16-ty czas.Lepiej wprowadzic przepis z jakas furtka niz budowac nowy tor .Gdyby to wygladalo w ten sposob ze skrot z ktorego mozna skorzystac np.2 razy w wyscigu, daje przewage 1-ej sekundy,a na koniec wyscigu czas ten bylby odjety od uzyskanego czasu wyscigu,to mysle ze byloby to dobre rozwiazanie problemu z wyprzedzeniem marudera typu Trulli czy inny Glock.Napewno kazdy kierowca i team dobrze by pomyslal zanim by skorzystal z tego skrotu czyli mozliwosci objechania marudera ktory moze swoja upierdliwoscia zepsuc wyscig dobremu kierowcy.

  • 36. kisiel81
    • 2010-01-14 10:12:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odnośnie ostatniego akapitu, to może w ogóle nie montować hamulców. Będzie większe widowisko!!! Co za matoł z Berniego.

  • 37. FAster92
    • 2010-01-14 10:17:07
    • *.opera-mini.net

    Bernie za dużo kombinuje, wg. mnie dla polepszenia widowiska powinni na torach dać tłumacza polskiego zawsze są tylko po ang lub niem zwłaszcza, że kibiców polskich jest coraz więcej i można ich spotkać na każdym GP .

  • 38. Gosu
    • 2010-01-14 10:23:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja proponuję "skrócić" jego cierpienia :)

  • 39. mariusz-f1
    • 2010-01-14 10:28:26
    • *.opera-mini.net

    Jeśli tak ma wyglądać w przyszłości F1, to ja jestem za nową serią wyścigową ! A Berni niech się sam bawi w te klocki , razem z tym wielkim partaczem Tilke .

  • 40. dick777
    • 2010-01-14 10:38:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak słusznie zauważył "32. lechart" nie można przesadzać z rozwojem technologicznym, bo dojdzie do tego, że kierowców trzeba będzie zastąpić zdalnym sterowaniem lub zatrudnianiem kamikadze. Powinien być on rozumnie ukierunkowany. Pamiętam to, co powiedział Robert zapytany o swoje pierwsze wrażenia z jazdy bolidem F1 tuż na początku swojej kariery w F1. Powiedział wtedy, że najdziwniejsze na początku było to, że samochód jechał szybciej, niż myślał mózg, czyli szybciej niż mózg przetwarzał informacje. Najprostszym do zastosowania rozwiązaniem są tory. Po pierwsze, powinni pogonić, gdzie pieprz rośnie, Tilke, który udowodnił, że nie ma bladego pojęcia o profilowaniu toru. Facet tego zupełnie nie czuje, bo nie był kierowcą F1. Może zająć się projektowaniem infrastruktury, natomiast samymi torami powinien zająć się ktoś, kto ma o tym pojęcie. Najrozsądniej byłoby konsultować to z obecnie jeżdżącymi kierowcami. To kierowcy powinni mieć decydujący głos w tej sprawie, ponieważ oni wiedzą najlepiej, co im pomaga, a co przeszkadza w wyprzedzaniu. Każdy monopol prowadzi do szamba i Tilke udowadnia to swoimi torami, które zabijają widowiskowość F1.

  • 41. Kornik
    • 2010-01-14 11:23:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Za kilka lat dziadek Bernie wymyśli bezzałogowe bolidy bo niby tak będzie bezpieczniej a kierowcy będą nimi sterować z boksów

  • 42. walerus
    • 2010-01-14 11:47:45
    • *.klingspor.pl

    mogą być takie zmiany...

  • 43. grzes12
    • 2010-01-14 11:56:12
    • *.146.216.253.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Obawiam się że ten przepis całkowicie zabije walkę na torze .
    Bernie chce wyprzedzania a sposób na to jest bardzo prosty niech zredukuje tylko do potrzebnego minimum aero w bolidach i niech odmrozi wszystko co w tej chwili jest zamrożone poczynając od silników . Jak dla mnie od pewnego czasu F1 skręciła w nieodpowiednią drogę a zespoły wydają fortunę na pierdoły które nie są w żadnym stopniu przydatne przy konstrukcji samochodów osobowych i skupiły się głównie na aerodynamice która zabija ten sport i rywalizację między kierowcami a bolidy bardziej przypominają samoloty na kołach ...

  • 44. Pitko
    • 2010-01-14 12:14:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pomysł wcale nie jest najgorszy.
    Zgodze się że 5 razy to za dużo ale 3 fakt byłby to ok.
    Nie bierzecie wszystkiego pod uwagę.
    Owszem PP po starcie wykorzystuje max skrótów i leci na luzie. A to promuje zdobywnie PP - chcieliście walke w kwalifikacjach to teraz by była.
    Skrót użyty do wyminięcia dużo wolniejszego przeciwnika to dobra zagrywka.
    Jeśli natomiast chce się go użyć w walce z przeciwnikiem o podobnej szybkosci to on zrobi to samo i obaj zużyją w ten sposób skracaine.
    Może się okazać że zostawienie sobie 1 skrótu na koniec może dać pozycje na podium.
    Byłby to kolejny element strategii ale tym razem dobieranej na bierząco przez kierowców.

  • 45. Riddick_
    • 2010-01-14 12:39:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    proponuje z przodu tarcze a z tyłu bębny :))

  • 46. beltzaboob
    • 2010-01-14 12:55:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już widzę te skróty na Monzy... Albo na Interlagos pierwszy zakręt.
    Dla poprawienia atrakcyjności widowiska proponuję owale....ze dwa chociaż...;)
    Poza tym podpisuję się pod tym, co proponuje 25deviousdick i 777, coś z tymi projektami Tilkego jest nie tak mimo prostych i ostrych dohamowań z widowiskiem bywa na nich ciężko. Suzuka czy Spa tyeż nie zawsze gwarantują dużą ilość wyprzedzeń ale zróżnicowanie charakterystyki już w pewnym stopniu urozmajca i wzbogaca widowisko.
    Żadnych skrótów. ściganie to wyprzedzanie. Kto nie posiadł tej umiejętności, nie powinien być w f1.

  • 47. lechu55
    • 2010-01-14 13:03:07
    • *.181.129.250

    Bardzo dobry pomysl naprawde moze jeszcze tym bolidom smigla dorobic będą latac jak helikoptery. I tak juz za duzo sie napsulo rzeczy w F1. Po co jeszcze psuc kolejne. A z tymi torami nowymi- są ładne ale macie racje wyprzedzanie nie jest tam zbyt mozliwe. Austria, USA, Imola, Magny Cours - takie tory moglyby wrocic do kalendarza.

  • 48. brunetxxx
    • 2010-01-14 13:40:15
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Bernie to kretyn i już dawno powinien odejść z F1 to głównie też przez jego chore pomysły ten sport dużo traci ponieważ jemu zależy tak naprawdę tylko na pieniądzach .

  • 49. Jacu
    • 2010-01-14 14:59:24
    • *.142.202.118

    berniemu chodzilo zapewne o stworzenie miejsc ze spiralnym najazdem i mozliwosc zrobienia korkociagu po czym przez pewien odcinek bolid moglby jechac odwrocony po dorobionym fragmencie toru - takim, daszku/suficie - cos jak manewr z top gun ;). Bo inaczej ciezko moze byc znalesc miejsca na torach gdzie by mozna sensowne skroty podobudowywac. ;) Swoja droga pomysl ecclestone'a wcale nie taki innowacyjny bo w rally crossie od lat wykorzytywany w troche innej formie (chyba na 4 orazenia przypada jedno po krotszej petli) i tam sie to sprawdza ale to inna bajka przeciez. :)

  • 50. Look_a
    • 2010-01-14 15:23:58
    • *.csfb.com

    @NiachCiach ..może po prostu ograniczenie nie tylko liczby ale też "częstości" np nie częściej niż raz na pięć okrążeń....

  • 51. Zbynio87
    • 2010-01-14 15:56:20
    • *.51.56.159

    moze jeeszcze turbo niech sie pojawia na torze co 10 okrazen! Świetny pomysl!! GENIALNE!!!

    Ecclestone - wez sie schowaj albo idz na emeryture i odejdz z F1 na Zawsze!

  • 52. fezuj
    • 2010-01-14 16:31:40
    • *.pub.krusz-lan.pl

    15. Marti
    " Im Bernie starszy, tym.... " 10/10 !!!!

  • 53. Budyn_F1
    • 2010-01-14 17:15:10
    • *.chello.pl

    Glupi pomysl to nie NFS ze mozna jezdzic skrotami to w koncu tor zamnkiety.

  • 54. bod
    • 2010-01-14 18:06:46
    • *.siedlce.domtel.com.pl

    To jeszcze tylko magiczny napój z "Asteriksa" i będzie super. Brawo Berni, a hamulce - skarpeta azbestowa!

  • 55. pawel3012
    • 2010-01-14 18:45:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie to bez jakiegokolwiek sensu. Trochę wyobraźni i już widać jak cała stawka się pcha tym skrótem przy okazji wjeżdżając jeden w drugiego bo chyba nie będą ich pojedynczo puszczać. I jestem tego zdania co większość czyli budować tory z uzgadnianiem ich z kierowcami. Niech nie kombinują bo to już lekka przesada.

  • 56. Piotre_k
    • 2010-01-14 19:45:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szybko by się okazało, że skróty służą wolniejszym kierowcom do odzyskania pozycji po wyprzedzeniu ich przez szybszego zawodnika. Pomysł tak samo (bez)sensowny jak system medalowy, ale po Berniem już chyba niczego lepszego spodziewać się nie można. A jeśli mogę mu coś podpowiedzieć to proponuję, żeby każdy kierowca, który nie wyprzedzi nikogo w wyścigu wpłacał na prywatne konto Ecclestone'a 100000 dolarów ;)

  • 57. leo_
    • 2010-01-14 19:58:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rzeczywiście skróty to dość ryzykowny pomysł, i żeby się sprawdził trzeba by wprowadzić mnóstwo ograniczeń , a to z kolei za bardzo skomplikowałoby przepisy. Tory- też być może dobry pomysł, kwestia tylko kosztów. Poza tym mnie się wydaje, że dawniej było więcej wyprzedzania, bo stawka była mniej wyrównana. Berni i Mosley chcieli ją zróżnicować, ale wygląda na to, że niewiele to dało (odnośnie wyprzedzania, ale myślę że już w kwestii podniesienia zainteresowania wyścigami było inaczej, choć sprawa nie jest do końca jednoznaczna, bo z drugiej strony F1 była ciekawsza głównie z powodu trapiących ją afer ). Tak więc wygląda na to, że trudno jest ciągłymi zmianami przepisów zwiększyć samą wyprzedzalność na torze, ale zmiany te mogą uatrakcyjnić wyścigi w inny sposób (nowe zasady pobudzają do stosowania nowych , a czasem kontrowersyjnych , rozwiązań, jak double dyfuzory , na ten przykład). A w kwestii wyprzedzania, to chyba rzeczywiście pozostaje tylko przebudowa torów.

  • 58. Misiex799
    • 2010-01-14 21:49:56
    • *.nplay.net.pl

    staremu piernikowi już naprawdę coś we łbie przewraca na starość ....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo