Renault podejmie decyzję pod koniec roku
Renault podejmie decyzję w sprawie swojej obecności w Formule 1 w przyszłości do końca roku. Tak przynajmniej stwierdził dyrektor wykonawczy Renault, Carlos Ghosn.Renault wysyła sprzeczne sygnały. Niedawno zespół podpisał trzyletnią umowę z TW Steel, a zaledwie dziś rano informowaliśmy, że Jean-Francois Caubet w wywiadzie dla L’Equipe zagwarantował obecność zespołu w stawce w przyszłym sezonie.
komentarze
1. Konik_mekr
Być może chodzi o bardziej dalekosiężne plany, poza rok 2010...
2. fan massy
Mysle ze Renault odejdzie z F1. Ale obym się mylił.
3. marbo1234
mysle tak samo jak 1. Konik_mekr bo przeciez raczej by nie podpisywali kontraktow z sponsorami kubica jak by teraz mieli zrobic jajo kubicy to byb sie wkurzyl
4. strong1
O ja pirniczę no to nie bójmy się słów jest żle,a może być jeszcze gorzej. Jeśli zarządca jest taki powściągliwy tzn,że czeka tylko nie wiem na wyniki sprzedaży?
Bo przecież nie na zimowe testy F1,a może chce na coś wszystkich przygotować??
5. strong1
No,ale gdyby chodziło o zaangażowanie po roku 2010 to powinien to JASNO I WYRAŻNIE zaznaczyć,nieprawdaż.
6. Smola
Heh, zależy co koncernowi bardziej się opłaca, bo zerwanie umowy i kontraktów może być mniej bolesne dla budżetu koncernu, niż dalsze utrzymywanie zespołu. Dalekosiężne plany mogą dotyczyć oczywiście argumentów "za" dalszym byciem w F1, ale również "przeciw". Wydaje mi się, że Morelli dobrze robi, rozglądając się za innymi zespołami dla RK. Czuję że Renault opuści stawkę... :-(
7. Yogurt
CIekawe co się stałoby z Robertem jakby się wycofali już od przyszłego sezonu..
8. marbo1234
6. Smola ale jeszcze mniej bolesne dla budzetu koncernu bylo by opuszczenie stawki bez podpisywania kontraktow
9. strong1
Co do rozglądania się za kontraktami to trzeba było to robić troszkę wcześniej,a nie teraz Panie Morelli...
10. sk0k
to jest jakis żenujący żart...
11. bmw-f1.09
To jest poryte czemu zawsze sie cos pierd...
12. ris
No i co Panowie -->>> a niemówiłem, że nie warto świętować ?????
Strong1 - sam się ukarzę za krakanie ;-))))
13. bmw-f1.09
żeby za chwile nie jezdził sankami
14. onetent1
Spieszmy się kochać teamy F1, bo tak szybko odchodzą.
15. masaj
Współczuje Kubicy.
Niby Robert twierdził że jednym z najważniejszych kryteriów ma być pewność co do przyszłości zespołu, a jednak zdecydował się na fabryczny zespół, w dodatku z zespół z problemami różnego rodzaju. Jeśli miał ofertę z Williamsa (nie do końca wiemy jak to była) to wedle tego kryterium to był chyba najlepszy wybór.
16. Manonfire
Nie no, żarty sobie stroją. Jeśli to "chyt maketindowy", to marnej jakości. Pozatrudniali ludzi, kontrakty podpisane, narobili nadziei kibicom Roberta, a tu może być sru. Nigdy nie miałem zaufania do francuskiej myśli motoryzacyjnej (i technicznej w ogóle), a te maniany jeszcze bardziej mnie utwierdzają, że dobre francuskie to mogą być jedynie wino i bagietki. N i e p o d o b a m i s i ę t o. Ciekaw jestem, w jakim stopniu do decyzji o odejściu z F1 teamów fabrycznych ma kryzys, a w jakim ciągłe udziwnienia regulaminu wyścigów typu brak testów, cała ta ekologia itp. Niewykluczone, że to właśnie włodarze F1 nieprzemyślanymi decyzjami zarzynają ten sport.
17. walerus
Cierpliwości?!?!?! Cierpliwości?!?!?! mam gdzieś renówki - ale się zdener.... ;-)
18. ris
A dopiero wczoraj żartowałem , że Robert spotka się z Nickiem w Sauberze ;-(((
19. Manonfire
12. ris - masz bana na forum. Aż do decyzji Renault ;)
20. ris
19. Manonfire- dzięki ;-)))) wieziałem, ze mnie ktoś doceni ;-)))))
21. bmw-f1.09
niech jak najszybciej zmienia team a najlepiej spadki do SAUBERA
22. Peti
Ale zwróćcie uwagę na to, że czy zostaną czy nie to się dopiero okaże, tylko że w takiej sytuacji jaką parą idą prace nad nowym bolidem na 2010 - wydaje mi się że rzadną, nawet jak pojadą w przyszłym roku to będzie to taka padaka jak w tym.
23. strong1
18 ris
A ja mowiłem do Ciebie,że Nick może mieć jakieś wąty...Jeśzcze się skończy,że Robert bedzie zatrudniał sam siebie we własnym teamie:( . No chyba,żeby komuś odsprzedali zespół. Boże po co robić komuś nadzieję nadmuchiwać balon,a potem przębąkiwać o odejściu?
Owo wycofanie będzie miało charakter tchórzowski,to będzie plama na honorze trudna do zmazania.Liczy się ostatnie wrażenie i niech o tym góra nie zapomina.
Kogo na dziś dzień interesują tytuły wywalczone na początku dekady przez Ferrari?
24. walerus
niech uda sługę Hamiltona w mcl - a potem mu pokaże na torze!
25. tomako000
ja nie na temat ale czy wie ktos moze co to byl za wyscig w którym wzieło udział tylko 6 kierowców a reszta nie pojechała za względu na opony firmy michelin??
pomoze mi ktoś
26. maciek71
Indianapolis
27. tomako000
ale w którym roku to bylo??
28. grzesiek1870
@25 Indianapolis jak dobrze pamiętam, 2006?
29. maciek71
2005
30. ris
23. strong1- jak widzisz miałem rację, nie odkłada się dobrych wieści na później, info o tym, ze D. Morelli biega po McL też pewnie jest prawdą. W tle pojawia się Prodrive ! A o to co powiedział swego czasu David Richards. Nie rezygnujemy w przyszłości ze startów w Formule 1, ale najwcześniej będzie to możliwe w 2009 roku. Nasza prośba o włączenie się do wyścigów w połowie przyszłego roku została odrzucona.
A skoro nie udało im się w 2009 to może przyszły ?????
Czyżby chcieli kupić zespół ???
31. tomako000
własnie ze nie 2006 bo znalazłem na youtubie start i jest cała stawka
32. BMWbmw
ja pitolę krew mnie zalewa !
33. bbbyku
Wiedziałem, że Renault to nie jest dobry pomysł :/ Czy odejdą, czy nie to i tak podejrzewam, że Kubek będzie miał kolejny sezon w plecy :(
34. maciek71
przeciez napisalem ci ze w 2005
35. strong1
24walerus
Na bycie takim konfidentem to był czas ponad miesiąc temu,a teraz to mają tam już dobrego pomocnika:) Poza tym McLaren nie lubi być ZAMIST:/
36. masabitumiczna
2005
37. tomako000
dzieki pozdro:)
38. Hot Rod
Dziwne te informacje prawda jest taka czy cos jest na reczy bedzie zalezalo do tego czy podpisza i oficjalnie przedstawia drugiego kierowce! jak beda zwlekac to bedzie sie trzeba masrtwic
39. strong1
30ris
Marti tak wczoraj pisała,a jak zauważyłem to co ona piszę (za)często się sprawdza.Z tego co gdzieś czytałem to Richards tak sobie radził sobie do tej pory z zarządzaniem.
A ja myślałem,że po sezonie to się już emocje skończą,a tu się dopiero kołomyja zaczęła:/.
40. krispol
Mam nadzieję, że w kontrakcie z Renault Robert ma klauzulę, że w razie niepewnego startu teamu w sezonie 2010, kierowca może rozwiązać kontrakt bez konsekwencji i podpisać umowę z innym teamem. Jeśli teraz przejdzie np. do McLarena, to będzie gwóźdź do trumny Renault.
41. radosny
Myślę, że nie mają zamiaru się wycofać tylko chcą wykorzystać okazję do ugrania czegoś na FIA, może na kimś innym. Generalnie jestem spokojny.
42. krz08
mówcie co chcecie ale Robert to ma pecha
43. plakat
16. manonfire
dobry i francuski to jest tylko SEX!!!
44. melonik
hahahaha jak zwykle. pierw BMW było bleee, raptem Renault jest JUŻ złe, a Kubica jeszcze nawet okrążenia ich autem nie przejechał!! hehehe typowa polska mentalność.
45. antos05
16. Manonfire
Pisałem rano o ostrożności odnośnie wywiadu z Caubetem i niestety ale chyba miałem rację.Takie komunikaty ,że dadzą informacje pod koniec roku to czyste KPINY.A co ku... Robert ma zrobić ...czekać na wielmożnych Francuzów aż powiedzą nie jedziemy w 2010...żenada.Jeżeli ma szansę na przejście do McL niech idzie Robert.Ale jestem zły.........
46. jar188
42. krz08, Jest takie powiedzenie: Jak ktoś ma pecha to i w d.. palec złamie ;)
Wychodzi na to, że warto obserwować ruchy menagera Roberta, on musi załatwiać teraz z wyprzedzeniem, nie czekając na Renault mać.
47. antos05
46. jar188
dokładnie tak, teraz Morelli musi się wykazać sprytem i umiejętnością negocjacji.
48. antos05
A dzisiaj Robert był w moim mieście (Szczecin) a ja nic nie wiedziałem,taką tajemnicę z tego zrobili.Mikołaj Sokół robił z nim wywiad w jednym z centrów handlowych.Żal straconej okazji.....
49. gryfon_1217
ech, no coz renowka mi nie pasowala od poczatku, nadzieja w mcl
50. BMWbmw
Robert nie ma szans na kontrakt z Mclarenem jakby Reno sie jednak wycofało, gdyż myślę że Kimi już z nimi podpisał kontrakt..
51. mariusz-f1
Najlepiej to ogłoście decyzje co do startu 14 marca 2010 r żabojady z.....ane ! Moim zdaniem jeśli jest szansa , to Robert powinien zmienic team , tylko że wyboru za dużego to nie ma . Bo co z tego źe Renault weźmie nawet udział w następnym sezonie , jak co chwile będą nas straszyć odejściem z F1 !!!
52. ris
39. strong1 - fakt ma dobre informacje ;-) )) Ja nie mam informatora ale umiem wyciągac wnioski. No i mam dobrego trenera (:_:) (:_:) (:_:) (:_:) (:_:) (:_:)
53. conrad
Czyli tak jak pisalem wczoraj Renault odchodzi.
Nie odklada sie do konca roku decyzji jesli sie ma zamiar zostac to oczywiste.
Mozna to odczytac tak: na dzien dzisiejszy decyzja jest taka, ze odchodzimy, ale do konca roku moze cos sie jeszcze zmieni. I tyle w temacie.
54. ris
53. conrad - a może to wygląda tak : kupi nie kupi pohandlować można ;-((((
55. albertxD
dokładnie jeśli jest szansa to powinien wycofać się z renault... teraz chyba jedynym wyjściem jest pchanie się do Brawna młody zespół ale z możliwościami, napewno pracują nad lepszym autem niż w tym sezonie.
56. mariusz-f1
Jeśli Renault nie poda nazwiska 2 kierowcy do końca listopada , to będzie już pewne że odchodzą !
57. piotrek74
@ ris > STOS już dla ciebie szykuje ale zobaczymy czy będzie potrzebny ..
58. ris
57. piotrek74 - tylko jakieś dobre drewno nie ścinki i liście, żeby długo ciepło było ;-)))))))
59. mariusz-f1
55.albertxD - A w tym roku Brawn jakie miał auto ? Dobre czy złe ?
60. Jacu
Ciekawe czy debatuja nad odejsciem w dalszej przyszlosci tj. po sezonie 2010 czy w trybie natychmiastowym?? :/ Mozliwe ze wplyw na ta decyzje miala sparawa Toyoty. Skoro juz odeszlo BMW i Toyota to z wielkich manufaktor pozostalo... tylko Ferrari (Mercedesa nie licze bo nie maja wpelniprawnego zespolu pod swoja nazwa a sa dostawoca tylko silnikow), ale to inna polka na rynku aut seryjnych. Mysle ze w dobie kryzysu kazda z wielkich firm probowala zachowac twarz pozostajac w F1, pokazujac ze niby siwetnie prosperuja. W momencie jak sie wycofala Honda i teraz BMW reszta skorzystala z okazji zeby bez straty splendoru odejsc i tak sie stanie z Renault ://///
61. fullbzikaaa
14.onetent1 komentarz super. To co? Jedno się kończy i nowe zaczyna. Witamy nowe zespoły?Z Ameryki już jest. Teraz może z Chin, Rosji i Korei?
62. kacperboss
Jak oni chcą podjąć decyzję pod koniec roku to ciężko to widzę... Czasami ogłoszą, że rezygnują i Kubica ma po sezonie bo wszystkie fotele będą już obsadzone. Teraz ma podpisany kontrakt i nie sądzę aby został on zerwany, zatem Kubica nie może szukać nowego zespołu, zresztą chyba tylko w nowych teamach mógłby znaleźć miejsce, w takim wypadku zapewne trafiłby do Saubera. Na McL nie ma co liczyć, złożyli oni ofertę Kimiemu, a Fin raczej tej oferty nie odrzuci. BGP tez odpada, bo tam trafi Rosberg.
Porażka
63. strong1
Ja ułaskawiam mojego zawodnika risa-za przeszłe zasługi:).
Nie czas na to- teraz trzeba się zjednoczyć- pora Carlosa Ghosna nabić na pal!
Już wszystko powiedziano-rozpaczka.Ktoś pisał,że mogą szukać sponsorów-przy takich sprzecznych sygnałach?
Może komuś sprzedadzą zespół,może nie...
Może w Renault wykalkulowali,że chcą zostać jako dostawca silników dla Red Bulla i w ten sposób zmazaćplamę?
Ale przecież już po crash-gae mogli się wycofać jeśli chcieli,czemu nie wtedy?
64. rafekf1
Coraz gorzej mi to wygląda;( Robert tak się zachwycał tym teamem, jego potencjałem, przewidywalnością i itd. .... a tu ni z gruszki ni z pietruszki taki bajzel się narobił. Miesiąc czekania na decyzję a co z bolidem? Zawieszą na ten czas jego konstruowanie? To przecież ogromna strata czasu!! W przypadku decyzji o pozostaniu ciężko będzie ją nadrobić. Podobno od kilku miesięcy tworzą nowy bolid. To przecież olbrzymie koszta, które mogą zostać wyrzucone w błoto. A co ze sponsorami? Z pewnością nie legną jak pszczoły do miodu w kierunku Renault znając obecną sytuację. O sytuacji Roberta aż szkoda się wypowiadać. Pewnie czuje się teraz delikatnie to ujmując, oszukany ;)
65. piotrek74
@ ris >ma racje ,chcą odsprzedać zespól i przynajmniej nie za przysłowiowego dolara dlatego do końca roku będzie dużo zamieszania względem tego zespołu .
66. gucioF1
Normalnie masakra jak się czyta takie wiadomości.Jeden mówi że nie odchodzą a inny że musimy uzbroić się w cierpliwość. A do końca roku daleko . A co będzie jak zrezygnują ? A wydaje mi się że tak będzie to Robert pozostanie na lodzie i dupa zbita. Normalnie szok.
Najlepiej niech już ogłoszą że się wycofują to Robert jeszcze coś dobrego znajdzie.
pozdrawiam
67. ris
62. kacperboss - jest taki nowy zespół "mało znany": z Hinwil i chyba jakieś wolne miejsce mają ;P
68. michalde
oż kurcze, pewnie jak renault się wycofa to robert wylatuje z f1!
69. prolim
Trochę to wszystko dziwne, najpierw po crash-gate zapewniają, że zostają, że chcą się zrehabilitowac, walczą o Kubicę z Williamsem i Toyotą. Pracują nad bolidem na nowy sezon już z 5 miechów i nagle stwierdzają, że nie wiedzą czy zostaną. Jest też możliwośc, że nawet jak się wycofają to odsprzedadzą team temu MegaFon, czy komuś innemu i wszystko będzie spoko.
70. Budyn_F1
Jeszcze dojdzi do tego ze Kubice wywalo.
71. leo_
Może to jest tylko taka gra? Może Renault Team zmieni tylko właściciela, a ludzie i zaplecze zostanie? Ciekaw jestem , na ile Kubica i jego menager to przewidzieli. A tak w ogóle, to nadzieja umiera ostatnia..
72. gucioF1
Mnie jeszcze ciekawi jedna rzecz jak Robert na ten komunikat zareagował ? Na pewno nie jest mu teraz miło.
73. ris
63. strong1 - dzięki trenerze, będę wymiatał piasek z padoku w Abu Zabi. ;-)))
W każdym razie stawiają Kubicę w bardzo trudnej sytuacji do końca roku większość teamów będzie miała zakontraktowanych kierowców. Albo wóż albo przewóz. Wychodzą albo zostają. Równie dobrze swoje ewentualne odejście mogą ogłosić np.10 marca 2010 r. Koniec roku to za późno !!!!!!!!!!!
74. masseter
Co niektórzy piszą, że Renault wycofa się dopiero za rok
75. maciek71
A nikt nie pomyslal tak Renaut sprzedaje 60 % udzialow w zespole zostaje jako dostawca silnikow uspokaja sponsorow ktorzy zostaja wszystkie kontrakty zostaja oni niby sie wycofuja ale tak jakby zostaja , mozna by to porownac do Macl bo przeciez mercedes jest wspol wlascicielem maclarena a w f1 dostarcza poza tym jeszcze silniki a ma tylko 40% zespolu merc macl mysle ze tak moga to rozwiazac
76. -Zarathustra-
Fernando nie zostawi tak kolegi z pustymi rękami, na pewno załatwi mu angaż drugiego testowego kierowcy w Ferrari, ewentualnie podawacza koców grzewczych. ;)
Ogólnie nie ma się co martwić czymś na co nie ma się kompletnie żadnego wpływu.
77. remek
Ami się wydaje że menager Kubka już rozmawia z McLarenem...i jakby wycofała się Renówka to Roberta zobaczymy obok Ciabatego jako drugiego kierowcę.
78. TuR1smo
Panowie, tak z innej beczki. Podpisujcie sie pod internetową petycją dt. toru Spa. Podobno tamtejsi mieszkacy zdrowo namieszali i FIA odebrała im licencje.
www.defendonsfrancorchamps.be
79. maciek71
77 remek nie wiem jak dlugo jestes albo byles w angli ale Hamilton nie jest ciapaty tylko czarny
80. kowalsky
7. Yogurt pisze :
"CIekawe co się stałoby z Robertem jakby się wycofali już od przyszłego sezonu."
Miałby trochę czasu może zagrałby w któryms z seriali : M jak miłość lub Moda na sukces
81. saint77
Ale kaszana, normalnie tych żabojadów nie idzie zrozumieć.
Po co mieszają, co do końca roku może się zmienić?
Niech podejmą decyzję: TAK ub NIE i nie mącą dalej, bo tylko zamieszanie wprowadzają....
Mam nadzieję, że jeśli tak ma się sytuacja to manager Roberta zacznie szukać innego teamu, bo z pewnością Kubicę będą chcieli pozyskać inni.
82. masseter
Na stronie Eurosportu piszą, że według "ich "informatorów Renault wycofa się dopiero za rok lub wcale.
83. david9
I dalej dupa i nic nie wiadomo. Wczoraj zostają a dzisiaj już nie wiadomo?? Toyota też tak czarowała i wyczarowała im więcej takiego niezdecydowania tym coraz więcej podejżeń powstaje. Tak czy siak Kubica miał po h....u wybór nie pewna Toyota, nie pewny Sauber i tak samo nie pewne Renault.
84. gryfon_1217
z tymi francuzami zawsze tak bylo:/ obiecuja obiecuja i gow... polacy pozniej z tego maja, anglicy nie lepsi ale oni przynajmniej sie nie wycofaja. Lepiej zeby Kubek byl kierowca nr.2 w MCL niz nigdzie nie jezdzil...... chyba nikt sie nie ludzi ze renowka zostanie w F1?? Najwazniejsze jest teraz aby Robert starcil jak najmniej, niech moc bedzie z nim ( i z naszymi nerwami:/ )
85. Budda89
Carlos Ghosn i po sezonie 2005 nie był pewny czy Renault zostaje.... Swoją drogą ciekawa strategia marketingowa... Przez dwa miesiące na ustach wszystkich Renault.... Renault.... Renault....
86. piotrek74
po tych wszystkich spekulacjach jestem dobrej myśli. Renault na 100% wystartuje pod tą nazwa, lub ........renault.A ta druga opcja wyjaśni się do końca roku .Ris + 71. leo_ kostkę Rubika złożyli w całość
87. ris
85. Budda89 - jak by tak było to morelli by nie ganiał po zespołach. Powiedzieli by Kubicy , ze to taka oprawa artystyczna i darmowa reklama w gazetach. Ale jak dla mnie to raczej by była anty reklama ;-)))
88. figo7
Jedyną władną komórką w Renault jest zarząd a ten jak zaznaczył ma podjąć decyzję do końca roku to o czym mówi dyrektor Jean-Francois Caubet. jest nie istotne .Jestem pewny że Renault wycofa się z f1 a jeśli Robert byłby spokojny o swoją przyszłość to dlaczego Morelli jednak rozmawia z Maclarenem na wszelki wypadek?
89. Marti
Nie podobają mi się te wszystkie informacje nt. Renault, nie wyglada to dobrze. Ja im daję maksymalnie jeden sezon, aczkolwiek nie wykluczam, że w grudniu po południu spłynie do nas niewesoła nowina, czyli oficjalka o natychmiastowym wycofaniu się z F1.
Mam nadzieję, że czym prędzej zadycydują o kontynuowaniu startów chociaż do końca przyszłego roku, w przeciwnym nie będzie to sytuacja komfortowa dla Roberta.
I tak sobie myślę, że krakanie risa o powrocie do Saubera nie jest wcale wykluczone, bo jesli Renault sie wycofa, do McLarena wróci Kimi, to ciężko będzie znaleźć Robertowi kokpit w dobrym zespole. Zostanie albo któryś z nowych albo właśnie Sauber. Oby to pozostał tylko czarny scenariusz.
Wiele osób się pyta dlaczego w takiej sytuacji Renault ściągnęło Roberta. Niewykluczone, że Bell, bądź inne osoby z zarządu, które negocjowały z Kubicą, nie miały zielonego pojęcia jakie są plany oraz zamiary koncernu Renault. Renault to nie jest zespół Bella, on jest tylko oddelegowanym koncernu na to stanowisko. Podobnie było z Theissenem-BMW oraz Howettem-Toyota. Czy gdyby ten ostatni wiedział o wycofaniu się Toyoty, to złożył by ofertę takim kierowca jak Kubica, Raikkonen czy Button? Jeszcze podczas GP Japonii miał rozmawiać z Buemim, któremu podobno złożył propozycję.
@39. strong1 - o mojej wątpliwości co do startów Renault w przyszłym roku pisałam już w zeszłym tygodniu, lecz niewiele osób na poważnie odebrało moje obawy.
Emocje posezonowe są chyba większe od tych sezonowych. Generalnie w tym roku więcej się działo poza torem aniżeli na nim.
90. masaj
Niby na Eurosport piszą, że Renault jeśli się wycofa to dopiero za rok, ale taka logika jest trochę karkołomna. Gdyby była taka pewność to po co Renault ta obecna wątpliwa reklama? Na nadmiar sponsorów nie narzekają, a taka sytuacja może tylko odstraszyć ewentualnych chętnych. Motywacji w zespole też na pewno nie wzbudza.
91. RoninRonin
To moze być jaka s gra z FIA o dodatkową kasę pod stołem "Jak dorzucicie się to zostaniemy"
92. antos05
Ale w grudniu może juz byc po przysłowiowych "frytkach" gdyż wszystkie teamy mogą mieć zaklepnych kierowców.Także gadanie poczekamy do końca roku jest nie na miejscu.Po prostu nie ma czasu aby Robert czekał na nowiny na koniec roku.Tak jak tu juz pisali z dobrymi wieściami nie czeka się do tak póżnej pory.Daniele Morelli działaj i to szybko....
93. ris
89. Marti - no pięknie to wykoncypowałaś. Wszystko możliwe nawet Sauber. Ale poczekamy pewnie długo na kierunek działania zespołu. A czas nie jest tu najlepszym lekarstwem.
94. grzes12
Przede wszystkim SPOKÓJ ! Wydaje mi się ze jeśli nawet Renault odejdzie , to wcale nie znaczy że Kubicy nie będzie w F1 w przyszłym roku . Jeśli rzeczywiście mają odejść, a tą decyzję chcą ogłosić w póżniejszym terminie to znaczy się ze prowadzą rozmowy z nabywcą zespołu . Już wcześniej się mówiło ze są zaintresowani kupnem zespołu choćby Aliszer Urmanow władający MegaFon ,,,, a także inni , chociaż i tak ślady prowadzą nawet do samego Putina ....
Chociaż dziwne wydaje się to i nie wiem za bardzo jak mam rozumieć "romans" Moreliego z McLarenem ( słyszałem info w wiadomościach o 8ej ) .
Czy już dali wolną rękę Robertowi ,co oznaczałoby wycofanie się ?
Czy menager szuka pracy dla Roberta na sezon 2011r ? ...
No cóż... czas pokaże ale wydaje mi się ( na tą chwilę ) ze los Kubice w najbliższym czasie będzie zależał od naszego wschodniego sąsiada . Ehhhh...!
95. gryfon_1217
Reno jest niepowazne i glupie, na ca czekaja do konca roku?? jak nie maja kasy to niech teraz wypier..... a nie zawracali glowe kubicy tylko:/
96. leo_
74.masseter-Tak właśnie, władze Renault tylko straszą, a najwcześniej wycofaja się w 2010, o ile nie będzie wyników. To mniej więcej tak, jak wykoncypował sobie Kubica, podpisując kontrakt , co prawda na więcej lat, ale zapewne z klauzulą o wcześniejszym wyjsciu z umowy- w czym zgrałby się z zamiarami Renault. I tego się trzymajmy!!
97. BMWbmw
Sam fakt że czekają do końca roku oznacza to że dzieje się w zespole nie dobrze.....
Marne szanse aby Reno pozostało ;/
98. Marti
92. antos05 - co innego w tej sytuacji może zrobić Robert? Pozostaje mu tylko czekanie na ostateczną decyzję Renault. Nie może przecież podpisac umowy z innym zespołem na 2010 jeśli podpisał ją już z Francuzami.
93. ris - wolę nawet nie mysleć co będzie jeśli się okaże, że wpuścili Roberta w maliny ;/ ale gdyby się chcieli wycofać po tym sezonie, to po co już od 5. m-cy pracują nad nowym bolidem? To jednak nie musi nic oznaczać bowiem Honda też "wypiclowała" bolid na 2009 zanim odeszła. Wiele tu sprzeczności w tym całym renaultowskim galimatiasie. Pozostaje tylko cierpliwie czekać na rozwój sytuacji.
99. mariusz-f1
Nie dość że dla nas kibiców Roberta sezon był do d.....y , to teraz jeszcze takie kwiatki dostalismy od francuzów . A co będzie dalej , bo do marca daleko !
98.marti - A moźe dostał wolną ręke w szukaniu nowego teamu ?
100. ris
98. Marti - Skoro mieli by się wycofać dopiero po sezonie 2010 r to czy robili by jakies dziwne uniki i odwlekali w czasie do końca roku ecyzje o starcie ???
W ciąigu trwania przyszłorocznego sezonu mieliby czas na wszelkie decyzje i przemyślenia. Dla mnie to symptom mówi,ący, że raczej nic z tego nie będzie. Niestety.
101. strong1
@ 89 Marti-owszem zgadza się wszystko jeśli chodzi o opis działania koncernów.Tyle,że parę ładnych tygodni temu "z góry" poszło oświadczenie o chęci odbudowy marki,odcięcia się od afery itd. Co za różnica powiedzieć wycofujemy się: np po stracie ING,czy teraz?
Druga sprawa Howett po tym jak dostał "medialną czarną polewkę" od Kimiego już się nie odzywał,a tutaj mamy kompletny rozgardiasz. Jeden mówi jedno,przychodzi szef szefów i mówi co innego. Naprawdę mogliby stworzyć spójniejszą wersję.
@ris Czas,czas.No właśnie-kto da pracownikom gwarancję,że zostaną po zmianie właściciela i jak zmieni się ich motywacja.(zwłaszcza,że w sprawie sprzedarzy do porozumienia można dojść lub nie) Na pewno negatywnie.I to jest i tak mniejszy problem Roberta.Zapewne będzie można coś wywnioskowac na podstawie częstości plotek:o poczynaniach Morelliego oraz ilości potencjanych kupców.
Nie będę pidał znowu czarnego scenariusza,bo nie chce być kolejną wroną...
102. mariusz-f1
I jeszcze jedno , dlaczego się nie wycofali po tej sprawie z Piguetem , przecież mieli taką okazje ?
103. strong1
"pisał".
104. strong1
100ris
Nie da się ukryć-Panie ładny logiku...:)
105. ris
@ris- taaa jedna czarna wrona ( nie mylić z owcą ) w stadzie wystarczy ;-))
Wydaje mi się również, ze kolega Prezes ma słabe przebicie w zarządzie jak widać na obrazku, który właśnie oglądamy;-).
106. maciek71
ciekawe co powiedzial Kubica Mikolajowi Sokolowi dzis w szczecinie przyjechal poscigac sie na silver gokartem a potem dal wywiad wiec moze cos sie wyjasni
107. gucioF1
106. maciek71 pewnie coś w stylu: "Co się stało, to się nie odstanie"
A tak na serio to też jestem bardzo ciekawy.
108. music
gdyby Kubica w tym sezonie był w Red Bull zamiast Webera - na bank był by mistrzem !:) a co do Renault to mam nadzieję, że jednak się pośpieszą z decyzją bo gdyby to nawet chodziło o Schumachera jeśli wszystkie kotrakty będą podpisane to nie wiele można zdziałać
109. kumahara
Bardzo dziwne zachowanie Renault, za cholerę nie mogę znaleźć racjonalności w ich postępowaniu poza zmarnowaniem Kubicy najbliższych perspektyw, Alonso odszedł a jeszcze tak niedawno nikt nawet nie pomyślał o takim kroku, o co tu chodzi ?! Co za chwiejny team, przyłączam się niestety do tych co przewidują odejście Renault z końcem tego roku. Niezrozumiały i bezzasadny termin takiego oświadczenia, to jakieś żenujące nieporozumienie !!!
110. Marti
99. mariusz-f1 - ale czy widzisz w tym sens? Niespełna miesiąc temu zatrudnili kierowcę a teraz mają mu dać wolną rękę? Chyba że tak jak pisałam wcześniej zarząd koncernu Renault wcześniej nie chciał się wycofywać a teraz rozważa taką możliwość.
@ 109. kumahara - podsunąłes mi pewną myśl: może Alonso podejrzewał, że Renault chce się wycofać, bądź rozważa takie posunięcie, dlatego zawczasu uciekł do Ferrari.
111. walerus
Cierpliwości... cierpliwości.....cierpi.......
112. Marti
111. walerus - nie zaszkodzi być przygotowanym na wszystkie ewentualności ;-)
113. maciek71
przypomnijcie sobie co mowil Alonso <to najbezpieczniejszy wybor> przejscie do Ferrari
114. ris
110. Marti - Renówka dla Alonso to była przechowalnia. Wiedział doskonale że, "jego" bank zrobi wszystko aby mógł zmienić kolor żółty na czerwony. Z drugiej strony gdyby w zespole dalej funkcjonował Flavio to z pewnością nie mieli by rosterek -->> To be, or not to be.
Znów zacznę krakać ale nie sądzę aby RK czekał do grudnia na ifo -->> sorry Winetou business is business. Chyba, że będzie pewny startu ;-)
115. mariusz-f1
110.Marti - Wiem że to nie ma sensu , ale ostatnio prawie wszystkie wypowiedzi ludzi z Renault nie mają sensu i nie pokrywają się ze sobą ! Pozdrawiam .
116. mariusz-f1
114.ris - no mam nadzieje że nie będzie czekał do grudnia i zwieje z Reni czym prędzej ,bo jeśli będzie czekał do końca roku ,to go zobaczymy w przyszłym sezonie ale w rajdach !
117. gucioF1
114. ris zgadzam się . Też mi się wydaje że Robert i Daniel nie pozwolą sobie na tak długi okres oczekiwania i coś zrobią żeby nasz rodak jednak był pewien występu w sezonie 2010.
Mam nadzieję że szybko pojawi się jakiś komentarz Roberta co do zaistniałej sytuacji.
118. ris
116. mariusz-f1 - ja też mam nadzieję, ze zrobi to w najbliższym czasie. Ale gdzie ? BGP zajęty Nico), MCL - pewnie też (Kimi). Może się powtórzę ale zostaje Sauber. Reszta "starych" zespołów nie wchodzi w grę, FI czy TR ? bez sensu, a nowi są nieprzewidywalni pod każdym względem - nie wiadomo ilu faktycznie wystartuje i ilu z tych co wystartują dotrwają do końca sezonu. Jedyna opcją poza tymi co wymieniłem to ewentualni nowi właściciele Renówki lub Toyoty jeśli im się uda sprzedać zespoły. Innych możliwości na dziś już raczej niema. Co zrobi Robert ? Bóg raczy wiedzieć ....
119. ris
116. mariusz-f1 - też mam nadzieję. Ale może się zdarzyć, że będzie musiał mimo wszystko poczekać na rozwój wypadków.
120. ris
117. gucioF1 - mój 119 miał być do Ciebie nie do mariusz-f1. już sie z nerwów mylę :-)))))
121. mariusz-f1
119.ris - tylko źe juź nie ma na co czekać ! Myśle że są jakieś szanse z McL ale do Saubera ? Juź widze mine Nikusia .....
122. maciek71
118 ris z tego co wiem Toyota odpada oni nie nsprzedaja zespolu zwalniaja ale nie sprzedaja startuja w innych seriach
123. BMWbmw
121. mariusz-f1 masz racje nikuś nie pozwoli aby Robert wrócił...
124. strong1
Mariusz-nie chcę Ci odbierać nadzei na McL,ale dlaczego nie zdecydowali się na Roberta wcześniej? Dlaczego tak chwalą Kimiego od wielu tygodni? Dlaczego Hamiltonowie nie oportunizują już? Myślę,że się pogodzili,a wynagrodzenie Fina ma pokryć Merc.
125. mariusz-f1
Bym zapomniał . W ostatnich miesiącach już miałem serdecznie dość tego j......ego BMW ! Ale po ostatnich WYCZYNACH Renault ,to już sam nie wiem co mam napisać i lepiej to przemilcze ......
126. ris
121. mariusz-f1 - tonący się brzytwy chwyta jak nie będzie innej opcji to i Sauber może się okazać zbawienny o ile go tam by chcieli.
122. maciek71 - podobno tak ale nie zagwarantujesz, że nie pojawi się tajemniczy kupiec , który będzie chciał wyłożyć kilka mikionów. A na dziś Toyota jest na tzw. prawie i może sprzedać zespół z prawem startu w przyszłym sezonie !
127. strong1
Jak się Peter postawiłby jako szef teamu...Ale szefem może być też Theissen,a na rynku Glock i Klien... Wiadomo,że jazda dla STR lub FI wiązałaby się z redukcją apanaży i raczej małymi perspektywami awansu,acz Scuderia Torro Rosso dawała troszkę większe-ze względu na powiązania z RBR.Naciągane... Nie wykluczam,że Robert powie pas jeśli ma jeżdzić dla kadłubowych zespołów-nie oszukujmy się-dwa ostatnie takimi są... Chyba najlepiej jakby "Renia" jednak sprzedała się...
128. ris
Sauber walczył o 14 teamów a może wystartować w nowym sezonie 10-12 i to będzie dopiero kabaret ;-)
129. mariusz-f1
123.BMWbmw - tylko nie wiadomo , czy Krasnal będzie miał coś do gadania w tej sprawie ?
130. BMWbmw
129. mariusz-f1 obawiam się że będzie miał :/
131. mariusz-f1
124.strong1- Nie odbieraj mi tych resztek nadzieji z McL , choć wiem że szanse ma nikłe aby u nich jeździł .
132. maciek71
126 ris Toyota juz potwierdzila ze nie sprzedaje zespolu najprawdopodobniej nsprzeda tylko mozliwosc startow do 2012
133. ris
Zastanawia mnie czego Prezes Reno nie wie dziś co będzie za miesiąc ??? Sponsorzy przy takiej postawie nie będą walić oknami i drzwiami. Bilans firmy z całą pewnością jest już obliczony bo na dwa miesiące przd końcem roku to żadna sztuka obliczyć, więc czego się może dowiedzieć ??? Chyba tylko tego; czy, kto i za ile kupi zespół.
134. asc
Czemu wpędzacie się w spirale, którą napędzają brukowce w stylu Gazeta Wyborcza (skoczne tytuły byle tylko kliknąć i nabić odsłony). Do wczoraj autosport.com nie podał żadnej informacji o Renault, za to było pełno plotek z francuskich dzienników, które szukają sensacji. Jeśli zarząd zadecyduje o wycofaniu się z F1 to najprawdopodobniej nastąpi to dopiero po końcu sezonu 2010.
Zresztą dlaczego PSA miałoby zrezygnować z F1? Peugeota promują w LeMans, Citroena w WRC, a Renault w F1. Z Loebem są w WRC ciągle na topie. W LeMans pokonali wreszcie Audi. To może trzebaby jeszcze poprawić się w F1? ;)
Po Loebie wiedzą, że do wyników potrzebni im dobrzy kierowcy, po Dieslu w LeMans wiedzą, że oszczędny silnik do duży plus. Odpowiednie zastosowanie tego w F1 mogłoby dać ciekawe rezultaty i możliwe, że coś więcej niż #3 w klasyfikacji konstruktorów.
Dla nas ciekawe byłoby to, że KUB mógłby pojawić się na jakichś pojedyńczych rajdach i może w LeMans? :)
135. ris
132. maciek71 - na jedno wychodzi ;-))) to warsja OEM starty + koło od bolidu aby sie licencja zgadzała ;-))))
136. ris
134. asc- nikt się nie napędza brukowcami. Analizujemy wypowiedzi szefów Renówki. A skoro udzielili jakichś wywiadów niosących dwa odrębne zdania to nalezy wyciągac wnioski.
137. mariusz-f1
130.BMWbmw - ja też się obawiam , ale BMW już nie ma , to kto wie ?
138. BMWbmw
137. mariusz-f1 BMW nie ma, ale to będzie tam sam skład co był w BMW i pewnie dalej z Mario + Willy :/
139. strong1
Wiecie Panowie,a szczególnie Ty @risie kto był rezerwową opcją McLarena według doniesień,na wypadek przegięcia pałki prze Kimiego?
Wyobrażacie sobie Roberta w Sauberze,a Nicka w Wolking?
Mam nadzieję,że to stupid joke.
140. strong1
"przez". @ris-to Ty wymyśliłeś podstawę do mojego postu @139.:)
141. mariusz-f1
138.BMWbmw - no racja ,te dwa osły jeszcze zostały ! Zapomniałem o nich !
142. ris
139. strong1 - jestem w stanie wszystko sobie wymyślić. Zwłaszcza , jeśli ten ktoś jest niemcem. Przeczytałem GW i chyba od rana czytali moje posty l;-) piszą o MCL lub Sauberze dla RK ;-)))))
143. strong1
142ris
PRAWIE nie widać różnicy,ale prawie robi wielką różnicę:)
144. PORUCZNIK
asc renault nie jest częścią koncernu PSA
145. ris
143. strong1 - taaa różnica kolorystyczna jest nabardziej widoczna ;-)))))
146. asc
@PORUCZNIK: Mea culpa, podkulam ogon. Nie wiem czemu, ale zawsze mi się zdawało, że PSA to także Renault...
147. strong1
145ris Niezłe.
148. ris
Staram sie trenerze ale juz piatek i umysł jakiś zmęczony nara. pozdro. '-))))
149. gryfon_1217
organitorzy rajdu Taormina - Messina potwierdzili ze kubica bedzie jechal w nim w Renault Clio R3........kur... czy tylko ja tu czegos nie rozumiem,
150. gryfon_1217
ktos tu powiedzial Mcl ze nie chcialo kubicy....a moze on nie chcial?? wybral renowke bo chcial byc nr1?? no i teraz masz babo placek
151. strong1
148 ris ariva to była dobra sesja treningu mentalnego Pozdro:)
149.gryfon_1217 Robert ma kilka możliwości i może będzie robił to co lubi na dłużej JAKBY CO.Co będzie to będzie. Pzdr.
152. gryfon_1217
echhhh ten sezon jest pelen emocji, pamietacie aby ktorys z poprzednich sezonow byl taki porypany, zaskujacy, ciekawy, wyrownany i widowiskowy jak 2009??
153. mariusz-f1
152.gryfon 1217 - Emocje są to fakt ! Ale czy o takie emocje nam chodzi , bo mi nie . Ja wole oglądać teamy fabryczne , niż jakieś Manory czy Camposy i inne dziwne stwory ! Nawet nie wiemy czy dotrwają do połowy sezonu , tak jak kilka lat temu Super Aguri . Jeszcze brakuje tego , źeby się Ferrari wycofało i to byłby dopiero dramat ! Ale FIA chyba tego właśnie chce !
154. mariusz-f1
Jeszcze jedno , w ostatnim czasie w F1 jest więcej afer niż w naszym rządzie i to też o czymś świadczy !
155. Manonfire
153. mariusz-f1 - jakby się Ferrari wycofało, to mielibyśmy komplet Państw Osi + kolaborująca Francja rządu Vichy. Przepraszam wszystkich za to "rewizjonistyczne" stwierdzenie, ale przekładanie decyzji Żabojadów, niepewność tego teamu, w którym chyba większość z nas pokładała jakieś nadzieje zw. z dalszą karierą Roberta zapieniło mnie do tego stopnia, że jestem gotów na wszelkie konsekwencje. Jestem pewien, iż porównanie, które przytoczyłem w pierwszym zdaniu jest co najmniej niestosowne, jednak oddaje moją wściekłość i tu już hamulce puszczają. Jeśli kogoś uraziłem - to jeszcze raz przepraszam. Szlag...
156. mariusz-f1
155.Manofire - A kogo ty chcesz przepraszać , jestem tak samo wk.....iony jak ty ! Renault jeszcze nie wystartowało a ja mam juź ich dosyć ! Nawet jak zostaną w następnym sezonie , to i tak nas będą STRASZYĆ odejsciem co jakiś czas , a my na forum będziemy dyskutować , odejdą czy nie odejdą ? Oto jest pytanie ? Pozdrawiam .
157. Piotre_k
153. mariusz-f1: wolisz oglądać teamy fabryczne? To właśnie teraz patrzysz na team fabryczny pt. Renault i jak Ci się podoba to co widzisz? Ja już wolę oglądać małe prywatne i biedne zespoły, które walczą o przetrwanie do ostatniej kropli krwi i wycofują się tylko gdy już nie ma kasy na prąd, a nie wielkich "wspaniałych" producentów, dla których F1 jest tylko kaprysem i którzy wycofują się z dnia na dzień bez względu na podjęte zobowiązania.
158. mariusz-f1
157.Piotre_k - Tylko zadaj sobie pytanie , przez kogo i dlaczego oni odchodzą ?
159. mariusz-f1
Glównym powodem , źe fabryczne teamy odchodzą z F1 , NIE jest na pewno ten sławny KRYZYS na świecie ! To dlaczego się wycofują ????
160. andy75
Dla ścisłości- Peugeot i Citroen to PSA ,a Renault to firma skarbu państwa (francuskiego) z udziałem ok 30% akcji Nissana
161. Gosu
Renata jest ostatnim fabrycznym koncernem w F1 po odejściu Hondy, BMW i Toyoty. Koncern nie wystawia zespołu z pasji do ścigania, dla nich to biznes, zajebiście wielki marketing, i jeśli wyniki są biedne to zwijają manele. Można odnieść wrażenie, że z tych koncernów Renia jest najbardziej stabilna i jakby nie było wygrywała całkiem niedawno. Nie mogę zrozumieć tylko jednego, dlaczego zatrudniają kierowców, podpisują umowy sponsorskie, pieprzą o odzyskaniu reputacji po aferze i chęci rozwoju, po czym jakaś dyrektorzyna pieprzy takie śmieci. Dla mnie to jawne granie w ch....a nic więcej. Byłem naprawdę zadowolony z wyboru Roberta, ale może okazać się, że pod koniec roku Żabojady powiedzą PAS i nasz rodzynek nie znajdzie już wakatu na sezon 2010.
162. saint77
Pamiętacie taki dowcip o Francucach?:
- ile biegów i jakie biegi ma francuski czołg?
- ma 5 biegów: 4 wsteczne i jeden do przodu na wypadek, gdyby ktoś zaatakował nagle z tyłu, kiedy się będą wycofywać:)
163. pees
ale panikujecie :) jeszcze nie ma zadnej decyzji a wy juz wydajecie wyroki :)
164. siecho
Ooo! Ja!! Cierpiedole!!! Zmarnowali nam wschodzącą gwiazdę naszego kochanego ROBERTA,potwierdza się stara prawda o żabojadach oni nie znają smaku walki czy na wojnie czy w sporcie, to co potrafią ci cholerni GEJE to notorycznie dawać ciała.Jak w piosence: " ŻABA DUPY DA - pa..ra..ra..ra..ra..itd..itp.
165. walerus
Cierpliwości... cierpliwości... cierp....
166. siecho
wlerus 165 podziwiam Twoją cierpliwość bo ja mam gacie na kolanach i przymusowo słucham Compac-cika w toalecie,najgorsze jest to że "Smola 6 " ma właściwe przeczucia co mnie irytuje.
167. szparag
renówka gra na zwłokę poszukując strategicznego sponsora odkładając decyzje do końca roku może polska firma ORLEN powinna zastanowić się nad sponsoringiem to okazja na debiut polskiej firmy w takich zawodach a logo polskiej firmy na lotce bolidu F1 to reklama na cały świat.Myślę parę groszy do paliwa i byli byśmy światkami historycznego debiutu .
168. jar188
Trzeba by wysłać jakiś list z podpisami setek tysięcy fanów Roberta do ORLENu, może wtedy chociażby się zastanowili. Jeżeli mają zamiar wchodzić na nowe rynki byłaby to dla nich na pewno duża i skuteczna reklama, przestaliby być anonimowi na czy to rynku niemieckim (na którym chyba maja już stacje) czy innych.
Niestety kasa jaką trzeba wyłożyć na skuteczny sponsoring w F1 jest spora a Orlen jakoś nigdy nie był skłonny do wydawania wielkich sum, ot choćby rodzimy klub piłkarski z Płocka.
No i a może przede wszystkim w Orlenie rządzą politycy którzy zmieniają się wraz z nowymi wyborami a wiadomo, że to co podoba się jednemu prezesowi drugiemu już niekoniecznie bo woli sponsorować drużynę narodową w babinktona.
169. dick777
O co ta cała wrzawa? Wyjejcie sobie, kochani, kubeł zimnej wody na głowę i ochłońcie. Renault pozostanie w 2010 w F1, a w grudniu dowiemy się, czy pozostaną na następne lata. Przypuszczalnie powiedzą nam, że dalsze pozostanie w F1 będzie zależało od wyników w 2010 i od tego, co utargują od F1 do grudnia (ale tego drugiego już nie powiedzą, bo to będzie tajemnicą biznesową). Plotkuje się, że Robert może trafić po 2010 do Ferrari. Jeśli w tej plotce jest trochę prawdy, to odejście Renault po 2010 może być Robertowi na rękę, gdyż automatycznie zwolni go z umowy z Renault. Tak więc, spokojnie, bez paniki.
170. dick777
Wylejcie... oczywiście
171. robtusiek
162. saint77 bardzo dobre i trafne;) ten dowcip tłumaczy całą francuską mentalność.
Niewiem co mam myśleć hm... zawsze staram się być optymistą, więc przyłączę się do 165. walerus "Cierpliwości... cierpliwości... cierp...." :)
172. ris
169. dick777 - jak już wylałeś sobie na głowę ten mały kubełek to wytrzyj głowę i przetrzyj oczy. ;-)))) Takie zamieszanie, to jak sądzę doskonały magnes dla firm mogących się przyłączyć do sponsoringu zespołu prawda? To taka nowa metoda pozyskiwania sponsorów przez budowanie niepewności. ????
Może jakaś książka na temat niekonwencjonalnej sztuki pozyskiwnaia inwestorów została wydana a ja o niej nie wiem ???
173. fezuj
Ja pier....e co za wieści :(
nawet q... pisać mi się niechce :(
174. gryfon_1217
najwiekszym sprzymierzencem dla Roberta jesli Renowka odejdzie moze byc sam.....kimi, podobno twardo kloci sie o kase, jak mu mcl nie da tyle ile chce robi sobie roczny urlop, modlmy sie aby kimi klocil sie o kazde euro:D:D
175. Ajek
168.jar188 -przecież Orlen sponsoruje rajdy samochodami terenowymi i motocyklami (Dakar itp). Faktycznie zrobił sie niezły galimatias z Renówką. Coś jest na rzeczy. Mogą odejść, tylko szukają dobrego rozwiązania, a dlaczego nie odeszli po aferze? Chcieli stworzyć wrażenie swej siły i stabilności. odejście zaraz po aferze stwarzałoby wrażenie, że są słabi i afera ich dobiła.
176. jar188
@ Ajek, Sponsorują również piłkarzy i szczypiornistów, tylko co z tego.
Duże logo ORLEN na bolidze F1 byłoby bardziej zauważone w świecie motoryzacyjnym niż wszystkie ich akcje do tej pory podejmowane.
177. dick777
172.ris: Przecież w poście jest mowa o przyszłości. Nie widzę w nim sformułowania w rodzaju "dalsze starty" lub "już w roku 2010", więc spokojnie. Jak zaczną pojawiać się takie sformułowania, to będzie rzeczywiście powód do zmartwień. Nie należę do panikarzy i analizuję wypowiedzi na chłodno, a tu widzę mnóstwo spanikowanych gorących głów.
178. ris
177. dick777 - wszystkie poważne media cytują Szefa koncernu. On nie mówi o żadnych datach , mówi za to, że z końcem roku podejmą ( bliżej nie określoną )decyzję. Jeszcze kilkanaście dni temu Toyota "zatrudniała" Kubicę i Raikkonena a dziś są za burtą. Więc kazusy oboiwązują ;-) pozdr.
179. dick777
178.ris: Gdybając można dojść do wniosku, że być może Toyota odeszła między innymi dlatego, że nie udało się jej pozyskać topowego kierowcy w rodzaju Kimiego lub Roberta.
180. ris
179. dick777 - to jest korporacja. Korporacja rządzi się własnymi prawami. BMW zebranie w trybie pilnym - i decyzja o odejściu, Toyota identycznie. Weź pod uwagę jedną rzecz. Nie zwołuje się nadzywczajnego zebrania w koncernie na tematykę dotyczącą roku 2011. Ponadto gdyby to dotyczyło roku 2011 odbyło by się to w ciszy i spokoju, bez sensacji, bo sensacja w takim wymiarze jest temu zespołowi w tej chwili najmniej potrzebna.
181. Budda89
180. Jakie "nadzyczajne" posiedzenie? Było zaplanowane wcześniej i się odbyło. A że się zbiegło z datą wycofania Toyoty...
Renault zostanie napewno w F1 bo gdyby się wycofywali to zrobiliby to już TERAZ! Po co wydawać kase jeszcze przez 2 miesiące. Może się wycofają po 2010 ale to zależy od wyników na torze. Pod koniec roku dowiemy się kto będzie szefem teamu oraz podadzą nazwy sponsorów.
182. dick777
181.Budda89: Jest dokładnie tak, jak piszesz! Jeśli do F1 wejdzie ponownie Michelin i Renault z nim się dogada, to niewykluczone że Renault zostanie na dłużej, jeśli, oczywiście, wyniki ich zespołu w 2010 będą zadowalające.
183. elloco
Coś na rzeczy jest tyle ze dick777 ma racje to dotyczy lat 2011 i dalej a nie 2010 gdyby mieli sie wycofać to by to ogłosili ze team jest na sprzedaż itp ,a biorąc pod uwagę że dostarczają silniki do red bula to juz wyrolowali by wszystkich na cacy na to renaul nie moze sobie pozwolić ,pewnie zaraz powiedzą niektórzy ze silniki zostaną ale niemają racji hehe silniki zostaną i renault też zostanie.
ps. niesiać mi tu paniki bo jak stado bab kłapiecie dziobami ;-)) sry nikogo niechciałem urazić
184. leo_
ris-tylko, że Toyota w końcu nie Zatrudniła żadnego nowego kierowcy-więc odeszli. Renault zatrudniło, co zmniejsza ryzyko odejscia. Z tego co dziś słyszałem, powoli rysuje sie polityka Renault, w celu ugrania jak najwięcej (choc pewnie są to spekulacje) z FIA, któremu bardzo zależy, żeby juz żaden zespół nie odszedł. Całkiem więc mozliwe jest to, co wyżej juz pisano. Może to byc gra=polityka-straszenie. Niejako było by to potwierdzone przez zachowanie Kubicy , który ponoc się tym specjalnie nie przejmuje. Zastanawiam się tylko, co z tym dogadywaniem się Morellego z Mac-iem w sprawie zatrudnienia Kubicy. Chyba że to plota. Tak więc sytuacja jest niejasna, ale zwiększa się nieco prawdopodobieństwo rozwiązania takiego, że: Renault zostaje w 2010, a w 2011- zobaczymy po wynikach.
185. ris
Budda89, dick777 ,184. leo :
Poanowie Carlos Ghosn powiedział tak cyt.
" Do końca roku zdecydujemy o przyszłości Renault w Formule 1".
Ja to czytam tak jak jest powiedziane, -->>W FORMULE<<-- nie ma w tej wypowiedzi dywagacji co do terminów itd.
Rozumiem, że bardziej życzeniowo to traktujecie, ale chwilowo nie ma żadnych przesłanek do optymizmu. Oczywiście oby wystartowali i jeździli długo i szczęśliwie. Ale jeśli z jednego obozu płyną sprzeczne informacje to nie napawa to optymizmem.
186. Budda89
185. Gdzie jest ta sprzeczność w zespole? Ghosn mówi o PRZYSZŁOŚCI a Caubet powiedział, że sezon 2010 już się zaczął, czyli jest TERAŹNIEJSZOŚCIĄ.
187. ris
186. Budda89 -skoro tak to widzisz to obyś był prorokiem i miał rację. ;_)
188. gucioF1
186. Budda89 Obyś miał rację i Renówka zostanie w zespole to postawię ci piwko (na więcej mnie nie stać :P )
189. gucioF1
185. ris Ja bym to skomentował tak:
Czas to pojęcie względne ale czasy są bezwzględne ;)
pozdrawiam
190. ris
189. gucioF1- nie filozuj ;__)))))))
191. Alonso17
najpierw podpisują kontrakt z Robertem a później podają informację że chcą się wycofać dla mnie kpina niech cały szef Renault zastanowi co mówi mam nadzieje że się nie wycofają
192. gucioF1
190. ris coś sugerujesz ? :P a wracając do tematu to się zastanawiam jak kilku z was czy to na pewno taka zagrywka marketingowa Renault ? Bo jeżeli tak to gratulacje dla pomysłodawcy.
193. mariusz-f1
A jednak jest dzisiaj jakaś dobra wiadomość ! Legia wygrała z Wisłą 1:0 !!!!!
194. leo_
gucioF1-nie tyle zagrywka co polityka ugrania jak najwięcej przed nowym sezonem. FIA nie chce juz odejścia żadnego zespołu. poza tym , do całej tej sytuacji dodać należy głosy m in z Ferrari , bodajże, że wszystkiemu winny jest nie kryzys, tylko styl rządzenia w FIA. Tak więc mniemam, że Renault i inne zespoły (Ferrari) chcą wymóc od FIA lepszy podział zysków. Byc może, chodzi też o jakieś sprawy regulaminowe. Ja w każdym razie trzymam się tego, że Renault jednak zostaje.
195. leo_
Oczywiście ris, sytuacja jest niepewna, a z tego powodu- nie napawa optymizmem. Staram się tylko dostrzec przesłanki za nieodejściem Renault z F1. Tak więc teza o chęci ugrania z FIA jak najwięcej rzeczy , jest możliwa. Jest jeszcze opcja szukania przez Renault kupca. Wtedy zespół (ludzie), myślę, zostaliby.
196. mariusz-f1
194.leo - A moim zdaniem , FIA nie robi prawie nic ,żeby zatrzymać fabryczne teamy !
197. Budda89
Nawet jak się wycofają to zmieni się tylko nazwa. Niewiem czy zrobi wam różnice czy team będzie się nazywał Renault czy ProDrive-Renault (napewno zostaną jako dostawca silników)
198. ris
197. Budda89 - widzę, że zaczynasz mięknąć ;-) Wszyscy chcemy aby się skończył ten dziwny serial niedomówień. A przede wszystkim aby podjęto decyzję szybko bez względu jaka ona będzie. Koniec roku to bardzo późno zważywszy , że teamy muszą podać składy w styczniu.
199. ris
195. leo_ 0 -->> To tylko jest samopocieszanie ;-) ponieważ nie zbadane są argumenty jakimi się kierują koncerny.
200. Budda89
Nie, nie miękne. Dalej myśle, że Renault zostaje. Poprostu uspokajam ludzi którzy myślą, że team z Enstone zniknie, że Renault zachowa się jak Toyota i powie pracownikom "róbta co chceta" a Robert zostanie na lodzie.
201. ris
200. Budda89 - ale już rozważasz, że moiże być coś na rzeczy ;__)))))
202. dziarmol@biss
05.11.09 w popołudniowej audycji Trójki (mojej ulubionej stacji radiowej ) był króciutki news o sytuacji Renaulta, Kubicy ... wypowiadał się tam między innymi C. Gutowski który stwierdził że team Renault na kanwie odejścia Toyoty chce coś dla siebie ugrać..dlatego wysyła takie sprzeczne sygnały. Z jednej strony mówią że budżet jest zatwierdzony (wraz z udziałem w F1) by za chwilę straszyć jakimś bliżej nieokreślonym podjęciem decyzji. Według C. G. to tylko gra mająca na celu wytargowanie większych zysków z udziałów bądź też jakichś dodatkowych udogodnień w kwestii rozwoju np. aero bądź też silników. A co do kontaktowania się managera Kubicy z Mclarenem to mogło być zupełnie inaczej to Mclaren mógł telefonować do Daniela Morelli ;-)) na wieść o tak dziwnych ruchach ze strony Renaulta.. I tyle w temacie
203. ris
202. dziarmol@biss - słyszłem już wczoraj co powiedział Gutowski i to niestety się ma nijak do faktów. Renówka tak naprawdę nic nie może ugrać. Jestet starym zespołem w stawce F1 i nikt jej nie da więcej niż wynika to z podziału. FIA raczej nie zależy na prokurowaniu prcedensów bo za chwilę by się pojawiła lawina podobnych roszczeń. Jak już pisałem wcześniej Sauber dalej oczekuje na decyzję w sprawie udziału w yścigach a więc taki ruch ze strony Renaulta był by conajmniej wątpliwy. A podstawywym argumentem jest to, ze to koncern ma przemyślenia a nie szef zespołu a to już całkiem inna bajka. Co do Morelliego nie wiem mogło być i tak jak piszesz.
204. mariusz-f1
Czytałem dzisiaj w "Przeglądzie Sportowym ", że przyszłość Renault jest zabezpieczona do 2012 r . Jest tylko jeden warunek , w sezonie 2010 muszą być w generalce conajmniej na 3
miejscu ! Jeśli to prawda , to dla nas lepiej by było , gdyby Renia jako 2 kierowce zakontraktowała kogoś ZNACZNIE lepszego niż Glocka czy Kovalainena , bowiem w pojedynke Robert za wiele też nie ździała !
205. ris
204. mariusz-f1 - To jest dość stara wiadomość o której już dawno słyszeliśmy zanim zatrudnili Kubicę. Bo w związku z tym rozważali zatrudnienie dwóch dobrych kierowców, którzy by im to umożliwili ;_)))))
206. mariusz-f1
205.ris - ale z ciebie pesymista he he ! Ide o zakład z tobą źe jednak Renault się nie wycofa z rywalizacji !!! Co zakład stoi ? Ja jednak jestem raczej przekonany że zostają dalej w F1 !
207. ris
206. mariusz-f1 - pesymista to jest były optymista dobrze poinformowany ;-)))
Być może zostaną i też w to ( raczej ***) wierzę ale nie podoba mi się ta cała historia. Może to czynnik motywacyjny nie wiem ale czekam niezmiennie na dobre wieści :--))))))
208. mariusz-f1
207.ris - nikomu się ta historia nie podoba , ale níc na to nie poradzimy i bądzmy dobrej myśli co do Renault ! Miłego dnia życze .
209. ris
208. mariusz-f1 - nawzajem ! (:_:)
210. masaj
Jak było już to podkreślane wielokrotnie, decyzja zapadnie u samej góry - na sentymenty nie ma co liczyć. Podpisane Concorde Agreement, zakontraktowanie nowych kierowców, itp. nic nie gwarantuje. Podobnie jak wypowiedzi szefów zespołu F1 nie można uznawać za żaden gwarant. Zapadnie niekorzystna decyzja to będą się musieli z nią pogodzić i tyle. W każdym razie biorąc pod uwagę wymowne słowa Ghosna nie powinni być w takim przypadku zbytnio zaskoczeni (zaskoczony to pewnie trochę był Mario, jak się dowiedział o wycofaniu BMW).
211. masaj
A co do wersji Gutowskiego to traktuje ją jako pobożne życzenia. Zresztą Gutowski razem z Sokołem bardzo "wspierali" wybór Roberta. A teraz na portalu Pit Stop nawet nie uświadczysz newsa związanego z wypowiedzią szefa Renault.
212. ris
210. masaj - no bardzo ładnie to wykąbinowałeś -->> bo tak właśnie będzie ;-))
213. grzes12
To co z tym zakładem ???
214. mariusz-f1
213.grześ12- Bo widzisz , ris to niby optymista a jednak dalej pesymista !
215. ris
214. mariusz-f1 - zakładać się można jak każdy ma przeciwne zdanie a tu tylko pesymistyczny optymizm występuje ;_))))
216. Budda89
211. A co ma wspólnego portal formula1.pl i Gutowski? Ten pan to dla mnie taka sama przekupa jak Zientarski i wypisuje bzdury i te swoje "przemyślenia" w przegladzie sportowym. Nie czytajcie wypocin tego "eksperta" to będziecie żyć dłużej. A Sokół na formula1.pl nie szuka sensacji w wypowiedzi Ghosna bo wie, że nie ma tam nic nadzwyczajnego i Renault zostaje.
217. Budda89
Portal Pit stop oczywiscie.
218. ris
216. Budda89 - a ja sądzę, ze Sokół nic nie wie i dlatego milczy. Większość nabrała wody w usta. Gdyby było inaczej to by całe łamy były zapchane eksperckimi wypowiedziami. ;_)
219. Budda89
Ano nic nie wie i nie wypisuje. A reszta też g*wno wie (w szczególności pan CG) i wypisuje te swoje "ekspertyzy" karmiąc Trole.
220. ris
219. Budda89 -->> (:_:) (:_:) (:_:)
221. masaj
216. Budda89
To co Sokół myśli nie ma wielkiego znaczenia. Na Pit Stop można nagminnie spotkać newsy które są zwykłymi plotkami - nie mają żadnych oporów przed tym. Co jak co, ale wypowiedź Ghosna warta jest chyba zamieszczenia newsa. Jjeśli redakcja Pit Stop chce uchodzić za poważną nie powinna stosować cenzury, tylko pozwolić czytelnikom wyrobić sobie zdanie w tym temacie.
222. mariusz-f1
219.Budda89 - o co ci chodzi ? Przecież napisałem że w Przeglądzie Sportowym pisze jak byk że Reno zostaje ? I kto jest test tym TROLEM , bo ja właśnie czytam od ładnych paru lat tą gazete ?
223. Budda89
221. Tak tak pitstop nie napisał słów Ghosna bo Mikołaj był za Robertem w Renault... A jaką oni stosują cenzure! Jak za zaborami!
224. mariusz-f1
221.masaj - zgadzam się z tobą w 100% !
225. Budda89
222. Trolem jest ten co uważa takich "obiektywnych" redaktorków za eksperta, i jak taki wszech wiedzący coś napisze to musi to być prawda....
226. mariusz-f1
225.Budda89- Taaa , ty jesteś tym ekspertem ? Tak !!!!
227. ris
Budda89
mariusz-f1
Ej Panowie to nie miejsce żeby sobie skakać do gardełek. bądźcie poważni .
Przyjdzie strong1 i dostaniecie karę przejazdu przez pit stop ;-)
228. Budda89
226. A czy ja robię wycieczki w twoja stronę?
229. Budda89
227. Ja nie skacze nikomu do gardła.
230. mariusz-f1
227.ris - ani ja !
231. ris
230. mariusz-f1 - no to żółwika sobie dajcie i po krzyku ;-)))))))))
232. mariusz-f1
229.Budda89 - ok i sorki a co złego to nie ja !
233. Budda89
232. mariusz-f1 - zdrowie Twoje w gardło moje. Buziak na zgode :-*
234. Marti
202. dziarmol - po co McLaren miał by telefonować do Roberta jeśli głównym pretendentem do przejęcia samochodu Kovalainena jest Raikkonen?? Owszem, jeśli McL nie da tyle kasy Kimiemu, ile ten żąda, to transfer nie dojdzie do skutku. Wtedy Kimi bez środków do życia nie zostanie, za czerwone odszkodowania da się godnie wyżyć, nawet gdyby zrobił sobie roczną przerwę. W takim przypadku to Heidfeld jest brany pod uwagę jako następca Heikkiego, więc szczerze wątpie, aby inicjatywa ws. Roberta wyszła ze strony McLarena. Wydaje mi się to bardzo mało prawdopodobne.
204. mariusz-f1 - to chyba najbardziej prawdopodobne, że "Reno" w 2010 będzie jechało "na warunku" i potem się wycofają jeśli nie osiagną wyznaczonego calu. Tylko który z nie zakontraktowanych jeszcze kierowców (pomijając Raikkonena i Buttona) jest lepszy od Glocka? Na myśl przychodzi mi tylko... Heidfeld, nadaje się na zbieracza punktów. I to też byłby dobry wybór gdyby nie rozdział pod tytułem (BMW-Sauber, Kubica i Heidfeld) ;-)
235. mariusz-f1
233.Budda89 - No to sprawa rozwiązana ! Za twoje zdrowie już wypiłem , bo właśnie jestem na roczku he he .....
236. mariusz-f1
234.Marti - no właśnie kogo dać jako drugiego ! Ale byłaby BOMBA jak by Kimi przeszedł do Reni ! Wiem , wiem to raczej bardzo mało prawdopodobne , ale to byłoby bd rozwiązanie !
237. ris
Prace nad nowym bolidem "Reno" idą pełną parą szef zespołu twierdzi, że będą gotowi do startu. I oto pojawia się głos szefa koncernu - decyzja o starcie nie została podjęta, dopiero końcem roku będzie wszystko wiadomo. Cóż takiego się stało ? Do końca nie wiadomo ale..... W tle dzieją się inne rzeczy Toyota po wycofaniu się ze startów postanowiła nie sprzedawać zespołu ale ma jeszcze licencję. Nagle pojawia się głos Rossa Brawna , że US F1 nie przeprowdziło krasch testów, zreszta od dość dawana słychać, że prace tej ekipy postępują wolno i dość dziwnie. Co te zdarzenia mają ze spobą wspólnego ? No oczywiście licencja na start. Dwie licencje to tylko papier ( przepustka do Formuły), natomiast trzecia licencja jest cenniejsza to licencja wraz z zespołem.
Sprzedać czy nie sprzedać o to jest pytanie parafracując Williama Szekspira.
Prawdopodobnie sprzedać i stąd ta zwłoka w ogłoszeniu informacjii co do przyszłości zespołu. No jak to mówią po naszemu "biznes is biznes". ;-)
.
238. gucioF1
237. ris czyli "be or not to be" dla Reni ? Ok biznes ale dlaczego my fani musimy cierpieć z powodu nastroju szefa koncernu .
239. ris
238. gucioF1 - to nie nastrój to biznes ;-)
240. dziarmol@biss
234. Marti- Równie dobrze można zapytać , po co Morelli miałby dzwonić akurat do Mclarena skoro wiadomo że negocjują z Raikkonenem no i ze Heidfeld pozostaje w odwodzie? Nie wiemy kto do kogo dzwonił ;-)) Wiemy że takie połączenia miały miejsce, tylko treści rozmowy nie znamy ;-)) ech przydałyby się jakieś podsłuchy z CBŚ albo innej nacji i wszystko byłoby jasne a tak ?? ;-))
241. dziarmol@biss
No i to jeszcze ;-)) >>http :// f 1.sport . pl/Artykul.82+M599ff9054d2.0.html << Czyli miej więcej to co pisałem wcześniej ;-))
242. ris
241. dziarmol@biss - Mnie nie stety nie przekonuje to co napisał Sokół. Jean Todt nie jest nowicjuszem. Po pierwsze nie da sobie podciąć gałęzi na kótrej siedzi, mowa oczywiście o finansach. Pisałem wyżej już w tym temacie - parytety finansowe są podzielone i w żadnym razie taki manewr by nie przeszedł. Inne zespoły też umieją liczyć. Druga sprawa jeśli taka by faktycznie była intencja szefa "Renówki" to okazała by się tajemnicą Poliszynela. A wszyscy wiedzą jak z taką tajemnicą jest. ;-) Rozmowy z FIA to droga przez mękę - wszyscy widzieli jak trwały negocjace przy próbie buntu FOTA. Rezygnacja ze startów po podpisaniu CA jest dość doroga i dotkliwa więc gra znakowanymi kartami z całą pewnością się nie powiedzie. Cóż powie FIA jeśli Reno powie , że odchodzi ? A noto co zwykle -->> bardzo nam przykro, ze tak załużony team .... ito itd. ;-)
Reno nie ma czym postraszyć FIA więc wniosek nasuwa się sam tu nie chodzi o to co napisał Sokół. Tak więc powtórzę moją wcześniejszą tezę, sprzedaż zeposłu lub czynnik finansowy - zbyt wysokie koszty dalszego udziału w świecie F1 ;-))))
243. leo_
ris-Ja myślę, że Sokół wie trochę więcej niz my, zdaje się że kontaktował się z Robertem ( a miał okazję). Robert jest raczej, powtarzam raczej, spokojny, więc powtórzę to co ja uważam za bardziej prawdopodobne: Renault zostaje warunkowo na 2010, a w 2011- zobyczy się. To , że jest gra na linii FIA- Renault , to tez jest całkiem mozliwe, tym bardziej że mam wrażenie , że nie tylko o Renault chodzi, a również o inne zespoły fabryczne (jest wsparcie z Ferrari). Ris, różnica między nami jest taka, że ja nie wykluczam twojej opcji, a większe (choc niezbyt wiele większe) prawdopodobieństwo przypisuje mojej. Ty , jak mniemam, uważasz na odwrót. A wszyscy życzymy Kubicy jak najlepiej.
244. ris
243. leo_ - oczywiście nie mam monopolu na prawdę i mogę się sromotnie pomylić. Sokół ma swoje wejścia to oczywiste. Ale to co się dzieje pachnie mi tym co napisałem wyżej. Bardzo bym chciał żebym się bardzooo pomylił. ;-))))))
245. Budda89
Sokół napisał w komentarzu pod swoim felietonem, że Robert także PO oświadczeniu Ghosna przyznał, że śpi spokojnie.
246. Szymon0107
Renault podobno ma dać Robertowi skrzydła do mistrzowski tytuł 2010
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz