komentarze
  • 15. niza
    • 2008-08-05 16:44:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ra-v ale to właśnie tak ma być, że KERS nie musi być wykorzystany w 2009 ale może, tylko wiadomo, że teamy które go wykorzystają będą mieć przewagę

  • 16. atomic
    • 2008-08-05 16:47:20
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powoli ale systematycznie zaczyna mnie to wk....ć.

  • 17. lewusFIA
    • 2008-08-05 16:59:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli odroczą to BMW może pomarzyć o pierwszej szóstce.

  • 18. amollyn
    • 2008-08-05 17:07:26
    • *.ostnet.pl

    Williams i Honda są lepsze tylko od Toro Rosso i Force India i chyba nie bardzo ich to zadowala. KERS to zdecydowanie szansa dla nich na wybicie sie do góry. Na pewno dlatego Rosberg został w teamie a jesli Alonso przejdzie do Hondy to nie wierze zeby czegoś tam nie nadziałał :)

  • 19. Qbus81
    • 2008-08-05 17:08:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    najlepiej podumował to walerus :) Ale fakt faktem, przesunięcie wsadzenia w bolidy KERS, skrzywdzi teamy, które intensywnie nad nim pracują a ułatwi życie wszystkim, którzy obudzili się trochę za późno (czytaj Renault). Proste KERS nie jest póki co obowiazkowy... nie chcesz to z nim w 2009 nie jeździj :)

  • 20. Qbus81
    • 2008-08-05 17:10:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    a Renault i tak niewiele pokazuje w tym sezonie, więc tym bardziej powinni skoncentrować się na budowie nowego bolidu na 2009 (z KERS pod maską)

  • 21. kumahara
    • 2008-08-05 17:11:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Swietne posuniecie, tym sposobem BMW ma zalatwiony ten sezon i nastepny, czy nie?

  • 22. amollyn
    • 2008-08-05 17:16:54
    • *.ostnet.pl

    załatwiony w sensie stracony...? Nie do konca bo popatrz ze np. Ferrari czy McLaren bardziej koncentrują sie na walce o mistrzostwo , Toyota rozwija aktualny bolid , renault to samo . Nie powinno by tak zle ;)

  • 23. pz0
    • 2008-08-05 17:18:56
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    No może McLaren to nie takie pewne. Było głosowanie, sześć teamów było za odroczeniem. Czwarty przeciwny to PODOBNO McLaren. Wpadło mi na jakiejś stronce, poszperam to znajdę.

  • 24. _Tom3k_
    • 2008-08-05 17:33:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wcześniej to BMW chciało przesunąć?? O co chodzi w końcu??

  • 25. kumahara
    • 2008-08-05 17:36:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    amollyn: sam piszesz Toyota rozwija obecny bolid, ferrari, mcl i inni tez ale BMW tego zaniechala skupiajac sie na 2009 i KERS. KERS nie wchodzi w 2009 i BMW zostaje na lodzie, pojmujesz?

  • 26. amollyn
    • 2008-08-05 17:42:15
    • *.ostnet.pl

    Tak ja to rozumiem tylko że oni są dośc konkretni w realizowaniu celów . Miało byc zwyciestwo no i jest ;] Ma być walka o mistrzostwo to miejmy nadzieje że bedzie. Mowie to tylko i wylacznie dlatego ze jezdzi tam Robert , gdyby nie ten fakt na pewno bym im nie kibicował ;]

  • 27. jar188
    • 2008-08-05 18:06:58
    • *.acn.waw.pl

    2008-08-05 17:42:15 amollyn, jak BMW będzie tak walczyć o mistrzostwo jak liczło na wygraną w tym sezonie (przez podwinięcie się nogi komuś innemu) to ja dziekuje kibicowanie takiemu zespołowi. Co do wprowadzenia KERS jeżeli te trzy zespoły się uprą to myślę że nie ma o czym dyskutowa, KERS będzie. Ciekawe jak reszta zespołów może ich przekonać do zmiany zdania?

  • 28. amollyn
    • 2008-08-05 18:17:37
    • *.ostnet.pl

    moze i noga sie podwineła rywalom aczkolwiek Kubica był w Kanadzie naprawde szybki , 1 linia na starcie a z pit stopu wyjechał jako pierwszy wiec tez klasa zespołu...gdybanie nic tutaj nie da. Zobaczymy w 2009 ;]

  • 29. Ra-v
    • 2008-08-05 19:24:19
    • *.gprs.plus.pl

    W którymś z artykułów przeczytałem że celem BMW jest odniesienie zwycięstwa w równej walce a czy w Kanadzie walka była równa... Powiedzmy że w miarę wyrównana :D Ale nie dość że zdobyli zwycięstwo to jeszcze dublet więc nie dziwne że już sobie odpuścili skoro takie były cele. Ja bym jednek chyba wolał gdyby to zwycięstwo przypadło im pod koniec sezonu ale cóż - stało się inaczej
    BTW: Z pidstopu to wyjechał pierwszy chyba Kimi :P a jeśli już to wyjechali razem. Szkoda że nie zobaczyliśmy jak Robert z Kimim startują z pitstopu :/. Pzdr ;)

  • 30. pz0
    • 2008-08-05 19:45:14
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ja żałuję że nie wygrali już w Monaco.Mieliby wtedy szansę dłużej przygotowywać się do przyszłego roku. Obecnej konstrukcji chyba żaden team już nie będzie rozwijał ze względu na olbrzymie zmiany w przepisach. Przyszłoroczna konstrukcja będzie dopiero rozwijana. Nie ma sensy ładować pieniędzy w coś co z końcem tego sezonu będzie mało przydatne.

  • 31. chlebak
    • 2008-08-05 21:45:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0: co ty za bzdury piszesz Obecnej konstrukcji chyba żaden team już nie będzie rozwijał ze względu na olbrzymie zmiany w przepisach." Przyszłoroczna konstrukcja będzie dopiero rozwijana. Nie ma sensy ładować pieniędzy w coś co z końcem tego sezonu będzie mało przydatne." Jakby tak było to BMW , które ewidentnie odpusciło sobie F08 nie odstawałobu od wielkiej dwójki a Toyota ich by nie doszła . Wszystkie (no moze prawie) zespoły udoskonalaja 08 jak tylko widzą ze przyniesie im to progress.W BMW nie pracujągłupki i wiedzą ze żeby coś osiagnać musza dokonac "skoku technologicznego: i daltego juz pracuja od jakiegoś czasu nad przyszlym modelem. Co do kERS to moze być to też zagrywka Taktyczne BMW bo tak naprawdęnie wiemy na jakim są etapie w przygotowaniach , zwłaszcza ze popiesciło ostatnio mechanika ale to oczywiscie gdybanie .

  • 32. quick B
    • 2008-08-05 21:47:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro KERS nie jest obowiązkowyt to co za problem. Kto jest lepszym konstruktorem i zrobi go lepiej szybciej i mniej zawodnie będzie miał duży zapas nad innymi którzy zamiast juz pracować nad nowym systemem kombinuja jak tu by go opóznić. Tylko po to by jeszcze w tym sezonie móc powalczyć, tak jak to robia w Renault i Toyocie. BMW już nad tym pracuje i widać słabszą forme także Williams osłabł ostatnio i HOnda też bardziej odstaje.

  • 33. Riddick_
    • 2008-08-05 22:31:35
    • *.direct-adsl.nl

    Ra-v jakbyś uważnie oglądał GP Kanady to zobaczyłbyś, że to Robert pierwszy zatrzymał się na czerwonym a Kimi prawie w niego nie wjechał, jednak zdążył skręci w lewo i zaparkowal obok, natomiast dla Lewisa miejsca juz niestarczyło z czego sie bardzo zdziwił ;D

  • 34. sivshy
    • 2008-08-05 22:39:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Quick_B, nie jest obowiązkowy, ale jego brak w przyszłym sezonie, jeśli się sprawdzi, oznacza spadek do ogona stawki, i dlatego Renault tak bardzo walczy o to, aby nie wprowadzać go jeszcze od roku 2009, bo obudzili się z ręką w nocniku.

  • 35. Riddick_
    • 2008-08-05 23:37:10
    • *.direct-adsl.nl

    heh poniosło mnie troche, do czerwonego dojechali jednocześnie ale z pitstopu to Robert wyjechał pierwszy, sam zobacz http://www.wrzuta.pl/film/d2r7RzGzQt

  • 36. Lizak
    • 2008-08-05 23:46:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jak na moje nie powinno byc zadnych systemow typu KERS powinni w przyszlym roku zamontowac silniki V12 slicki i bardzo prosta aerodynamika tak rzeby czasy okrazen nie ucierpialy i zeby bylo mozna wyprzedzac na moje to by bylo lepsze rozwiazaniekiedys tak jezdzilia tory jakie byly zal gadac teraz jest takie bezpieczenstwo ze spokojnie mogliby tak zrobic

  • 37. owadd
    • 2008-08-06 00:49:09
    • *.ksknet.pl

    Lizak-Sorry ale nikt nie będzie się cofał w rozwoju o kilkanaście lat..

  • 38. walerus
    • 2008-08-06 11:16:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A ja mam inną teorię - KERS ma ważyć około 35 kg i to ma być wliczone w obecną obowiązkową masę bolidu - KERS w 2009 nieobowiązkowy - więc może lepiej będzie niektórym teamom - mcl ferrari - nie wpychać jeszcze tego czegoś do bolidu - jak i tak odjadą od startu hen daleko do przodu i wyprzedzać nie będą musiały w walce o czołowe lokaty - a takie BMW wciśnie wymęczonego KERSa zaburzy balans bolidu straci kontakt na torze z ferrari i mcl a dopalacz przyda się tylko by wyprzedzić maruderów z końca stawki - pytanie do speców forumowych F1 - taki scenariusz jest możliwy...?

  • 39. radzix
    • 2008-08-06 13:32:06
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    walerus skoro by tak było to by prace nad tym całym KERS nie były tak zaawansowane doskonale wiedzą co i jak ( temat ciezaru owego wynalazku na pewno maja juz rozwiazany)zeby bylo dobrze i aby to oni odjezdzali czolowce a nie odwrotnie... zapowiada sie juz arcyciekawy przyszly sezon czesc team'ow z KERS czesc bez? no no.. Skoro BMW i kilka innych zespolow tak mocno juz postawilo na budowanie bolidu na 2009 rok to cos musi w tym byc

  • 40. pz0
    • 2008-08-06 13:34:32
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    chlebak - kompletnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Moja opinia jest taka że obecne bolidy nie będą rozwijane w przyszłym roku . Na przyszły sezon właściwie musi być nowa konstrukcja, a nie rozwój tegorocznej maszyny.Często było tak, że kolejny bolid jest tylko rozwinięciem poprzedniego. Tak jest np w przypadku tegorocznego bolidu Ferrari. To jest przerobiony zeszłoroczny model. W przypadku BMW to zupełnie nowa furmanka.Zgaduję że od sezonu 2009konieczne będzie zaprojektowanie nowych bolidów a nie przekonstruowanie obecnych. Wybacz, ale dodanie jakiejś płetwy, czy zmiana skrzydła albo deflektorów to dla mnie nie jest nowy bolid, to tylko modyfikacja obecnego. BMW postanowiło już nie modyfikować obecnego bolidu, Który będzie kompletenie nieprzydatny w przyszłym roku, lecz postanowiło wziąść czystą kartkę i zaprojektować zupełnie nową furmankę. Potrrzebują do tego jak najwięcej pieniędzy, ludzi, czasu, mocy komputerów, czasu w tunelu itd, itp. Zabrali wszystko co się dało z prac nad projektem 2008 (zostawili tylko sprzątaczkę, która myje bolidy). Jaśniej już nie napiszę.

  • 41. walerus
    • 2008-08-06 14:45:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no chyba że sprzątaczka będzie miała mniej roboty bo odpadnie cały fikuśny pakiet aero do mycia....;-) a przyszły sezon to biała karta....

  • 42. dziarmol@biss
    • 2008-08-06 20:12:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeżeli ma być KERS to będzie tyle że dowolnie stosowane przez zespoły. Kilka teamów zainwestowało w to przedsięwzięcie kupę kasy oraz czasu kosztem niestety obecnego sezonu.Po co? po to aby się teraz dowiedzieć od FIA żartowaliśmy?

  • 43. tomek83f
    • 2008-08-06 20:34:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KERS może okazac sie bdb rozwiazaniem dla slabszych zespołów,widocznie te trzy zespoły widzą w nim duże szanse,przeprowadzili już wiele testów więc na pewno widzą w tym przyszłosc,bo to jedyna szansa w tej chwili na podniesienie mocy bolidów,chocby na te pare sekund,zwłaszcza na torach gdzie czesciej i dłuzej uzywa sie hamulców.

  • 44. pz0
    • 2008-08-07 10:58:24
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Na takiej Monzie cały KERS może być przydatny jak grzebień łysemu. Najważniejsze jak zachowa się ten system na Tilkodromach. Tych torów teraz będzie coraz więcej. Te które z pewnością dojdą w najbliższych latach to AbuZabi, Korea, Indie. U ruskich pewnie też. Chyba już w przyszłym roku około połowy GP ma się odbyć na Tllkodromie.

  • 45. pz0
    • 2008-08-07 17:14:09
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Według Flawio samo opracowanie KERS będzie kosztowało 20 milionów euro i 700 000 euro na wyścig. Rzeczywiście tanieje ta Formuła1. A chcą zabrać kocyki za parę groszy.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo